Miten korjailut Virossa?
Valvoja: Moderators
-
- Viestit: 50
- Liittynyt: 17 Kesä 2004, 22:48
Miten korjailut Virossa?
Tervehdys vaan kaikille.
Alkoi askarruttamaan sellainen seikka, että miten vanhan Alfan (75 vm.87) korjailu Virossa mahtaisi kannattaa? Onko kenelläkään ylipäänsä kokemusta MINKÄÄN auton korjauttamisesta rajan takana vai ovatko kaikki uusien autojen takuuhuollattajia Deltassa..?
Lähinnä kiinnostaisi, miten huolellisia ja asiantuntevia ovat? Mitenkä on rehellisyyden laita ja saako sieltä osia vai kannattaako kiikuttaa mukana? Jos olette ehdottomasti EI -kannalla, niin parit perustelutkin voisi olla kiva saada.
Tämä kysely siis VAIN mielenkiinnosta ainakin toistaiseksi...
Alkoi askarruttamaan sellainen seikka, että miten vanhan Alfan (75 vm.87) korjailu Virossa mahtaisi kannattaa? Onko kenelläkään ylipäänsä kokemusta MINKÄÄN auton korjauttamisesta rajan takana vai ovatko kaikki uusien autojen takuuhuollattajia Deltassa..?
Lähinnä kiinnostaisi, miten huolellisia ja asiantuntevia ovat? Mitenkä on rehellisyyden laita ja saako sieltä osia vai kannattaako kiikuttaa mukana? Jos olette ehdottomasti EI -kannalla, niin parit perustelutkin voisi olla kiva saada.
Tämä kysely siis VAIN mielenkiinnosta ainakin toistaiseksi...
- Seiska5mma
- Viestit: 1275
- Liittynyt: 30 Syys 2003, 18:56
- Paikkakunta: Vaasa
Olen karvaasti oppinut olemaan luottamatta suomalaisiin automekaanikoihin ja etenkin alan hesalaisiin ammatinharjoittajiin. Alfaa en ole täällä paljon korjauttanutkaan, jo vanhan Toyotan korjaaminen toi tarpeeksi kokemusta siitä, miten homma voi mennä nyrkkipajoissa silloin kun se menee päin helvettiä. En luottaisi virolaisiin yhtään sen enempää kuin kotimaisiin.
Syyt olla menemättä Viroon korjauttamaan autoa:
Suomessa pätee kärjistäen seuraava kaava: jos asut pienellä paikkakunnalla, ei sinua uskalleta maineen menettämisen vuoksi kusettaa ainakaan pahasti. Jos asut Helsingissä tms. isossa paikassa, sahataan sinua linssiin niin perkeleesti, sillä pokkaa ja pokaa riittää. Samasta syystä en menisi Viroon. Mitä nyt yhdestä suomalaisesta porosta ja sen vanhasta Alfasta.
Syyt olla menemättä Viroon korjauttamaan autoa:
Suomessa pätee kärjistäen seuraava kaava: jos asut pienellä paikkakunnalla, ei sinua uskalleta maineen menettämisen vuoksi kusettaa ainakaan pahasti. Jos asut Helsingissä tms. isossa paikassa, sahataan sinua linssiin niin perkeleesti, sillä pokkaa ja pokaa riittää. Samasta syystä en menisi Viroon. Mitä nyt yhdestä suomalaisesta porosta ja sen vanhasta Alfasta.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Huollot
Moikka
Ostin taannoin vaihtohuolletun 155:n Teltasta. Huollot on kaikki tehty siellä koko ajan 130tkm asti /133 kun ostin.
Autosta oli ainakin jarrut aivan loppu, levyt alle minimin ja takapaloista putosi pinnat irroitettaessa. Toinen takasylinteri jumissa, onneksi elpyi. Lisäksi pölysuojat rikki 2 sylinterissä. Ja suurkiitokset Rasvikselle korvaamattomista neuvoista hädän hetkellä, 16v 33 on katsastettu myös..
Moottorin "tuulettimen" hihnat aivan loppu, ymmärrän tämän koska ovat v-mäiset vaihtaa, varsinkin jos pääsee nosturilla alle..
Vas etupyörä joskus irronnut vauhdissa, pinnapultit poikki eikä ole viitsitty kaivaa nysiä ulos.
Seuraava projekti on lullaiskareiden(aivan paskat) vaihto ainakin Monroe sensatrackeihin tai parempiin, ilman madallusta.
Topicciin kommenttina on että tuurilla Virosta voi saada parempaa palvelua kuin suomesta-- se on sitten niinpaljon parempaa että oikein hävettää.
Itsellä ainakin luottamus hieman "vaihtohuollettuun" kärsi, tekis mieli lähettää sinne Telttaan vähän postia.
TimoJ, kumiveneilyä autotallissa.
Ostin taannoin vaihtohuolletun 155:n Teltasta. Huollot on kaikki tehty siellä koko ajan 130tkm asti /133 kun ostin.
Autosta oli ainakin jarrut aivan loppu, levyt alle minimin ja takapaloista putosi pinnat irroitettaessa. Toinen takasylinteri jumissa, onneksi elpyi. Lisäksi pölysuojat rikki 2 sylinterissä. Ja suurkiitokset Rasvikselle korvaamattomista neuvoista hädän hetkellä, 16v 33 on katsastettu myös..
Moottorin "tuulettimen" hihnat aivan loppu, ymmärrän tämän koska ovat v-mäiset vaihtaa, varsinkin jos pääsee nosturilla alle..
Vas etupyörä joskus irronnut vauhdissa, pinnapultit poikki eikä ole viitsitty kaivaa nysiä ulos.
Seuraava projekti on lullaiskareiden(aivan paskat) vaihto ainakin Monroe sensatrackeihin tai parempiin, ilman madallusta.
Topicciin kommenttina on että tuurilla Virosta voi saada parempaa palvelua kuin suomesta-- se on sitten niinpaljon parempaa että oikein hävettää.
Itsellä ainakin luottamus hieman "vaihtohuollettuun" kärsi, tekis mieli lähettää sinne Telttaan vähän postia.
TimoJ, kumiveneilyä autotallissa.
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
Re: Huollot
Mistä mallista tässä on kyse....TimoJ kirjoitti:Vas etupyörä joskus irronnut vauhdissa, pinnapultit poikki eikä ole viitsitty kaivaa nysiä ulos..
. Ei ole naurun asia , mutta paljonko on tullut vettä sisään.TimoJ kirjoitti:TimoJ, kumiveneilyä autotallissa.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
Huollot
Moikka
Tarkoitin 155 pyörännavassa olevia pinnoja, joilla jarrulevy ja spaceri ovat kiinni. Toinen juuresta poikki ja toisesta vääntynyt natsa jäljellä.
Vettä oli 33 cm, riitti alfa33:n pohjaan asti. 2 moottoria menee purkuun kun ovat täynnä vettä. Minua ei hymyilytä, tuli senverran kalliiksi.
TimoJ , valuttelee ehjästä moottorista vettä Ompahan lisää tekemistä.
Tarkoitin 155 pyörännavassa olevia pinnoja, joilla jarrulevy ja spaceri ovat kiinni. Toinen juuresta poikki ja toisesta vääntynyt natsa jäljellä.
Vettä oli 33 cm, riitti alfa33:n pohjaan asti. 2 moottoria menee purkuun kun ovat täynnä vettä. Minua ei hymyilytä, tuli senverran kalliiksi.
TimoJ , valuttelee ehjästä moottorista vettä Ompahan lisää tekemistä.
Brooommm_____köhköh_pazum__broooom___köhköh___????
vanhemia Alfa Romeo merkkisiä on virosissa aika harvoin..kaikki on sellaiset 98-04 vm.
korjaminen takulla on vain merkki liikessa ja varaosat tilataan suomesta tai sitte tehtalta ja see vie aika noin 2-3 viikoa.
purkamolta voi löytä jotakin alfa 164:n -91vm , alfa 33:n ja sitte alfa 75:n
noille saa varaosia purkamonltakin .
jos jokuasi kiinost 100% nii kirjoitaka mulle tänne tai sitten viesti ja mä voin tutkia
Some1
korjaminen takulla on vain merkki liikessa ja varaosat tilataan suomesta tai sitte tehtalta ja see vie aika noin 2-3 viikoa.
purkamolta voi löytä jotakin alfa 164:n -91vm , alfa 33:n ja sitte alfa 75:n
noille saa varaosia purkamonltakin .
jos jokuasi kiinost 100% nii kirjoitaka mulle tänne tai sitten viesti ja mä voin tutkia
Some1