Pätkiminen 156 v6

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
wabatus
Viestit: 64
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 21:17
Paikkakunta: Helsinki

Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja wabatus »

Tervehdys

Alfa on jo jonkin aikaa pätkinyt tasakaasulla vähän, pelkääjä ei moista ole edes huomannut. Tänään oireet pahenivat huomattavasti, ajo kuulostaa åitkälti Boxerin koneelta. Tyhjäkäynillä auto pätkii, liikeelle lähdössä pienillä kierroksillä nykii ja isommilla kierroksilla oireet hieman helpoittavat. Kokeilin ottaa ILMI:n irti -> paheni.
Välillä auto tuntuu saavan voimansa takaisin hetkeksi.

Vikakoodeja herjansi P0110 ja P0100. Nollattu en noita saanut AlfaDiagilla jostain syystä.
Tuonen vikakoodi on varmasti ILMIN:n irroituksen vuoksi tullut. Liitteeän tämän päivän käyrät tyhjäkäynillä otettuna.
Liitteet
Arvot 13.3.doc
(21.5 KiB) Tiedosto ladattu 69 kertaa
Arvot 13.3.doc
(21.5 KiB) Tiedosto ladattu 53 kertaa
waba

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja V6 »

onko vanhat tulpat tai moottoria pesty lähiaikoina?
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

wabatus
Viestit: 64
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 21:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja wabatus »

Tulpat vaihdettu muutaman kuukausi sitten. Moottori on pesty noin viikko sitten kesärenkaiden vaihdon yhteydessä.
waba

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Moottori on pesty noin viikko sitten
Kannattaa tsekata ettei ole tulpankoloissa vettä...

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Oma teki juurikin samaa kun oli pesty konehuone. Tulppien rööreissä ja hatuissa vettä. Kävi ehkä viidellä välillä pätkien ja röpeltäen. Ajamaan kuitenkin pystyi mutta tuskin kannatti.

Tulppien vaihto oli myös erittäin ajankohtainen. Tulpista ei paljoa ollut jäljellä.. Varmaan 160tkm ajetut..

wabatus
Viestit: 64
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 21:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja wabatus »

Katsoin tänään läpi etunmaisten sylinterien tulpat (4,5 ja 6) olivat aavistuksen kosteat, mutta vettä ei varsinaisesti ollut. Pitääpä yrittää katsoa vielä ne takinmaisetkin. Tuntuu vaan että vika voisi olla jossain muualla, kuluttaa bensaa uskomattoman paljon ja putkistosta tulee "outo haju".

Milläs olette tulppien kolot putsanneet?
waba

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

wabatus kirjoitti:Katsoin tänään läpi etunmaisten sylinterien tulpat (4,5 ja 6) olivat aavistuksen kosteat, mutta vettä ei varsinaisesti ollut. Pitääpä yrittää katsoa vielä ne takinmaisetkin. Tuntuu vaan että vika voisi olla jossain muualla, kuluttaa bensaa uskomattoman paljon ja putkistosta tulee "outo haju".

Milläs olette tulppien kolot putsanneet?
Tulpat paikallaan ja paineilmaa reikhään. Luultavasti taaemmassa tulppasatsissa kosteutta. Eikö tuo kulutus ole Busson ominaisuus? Omastakin tulee aika väkevät tuoksut putkesta. Epäilen että ei olisi jako täysin kohdallaan.

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Shakal »

Ensimmäisenä katso tulppakaukaloiden paskan määrä, sitten lämpötila-anturin kunto ja sen jälkeen jako.
Viimeksi muokannut Shakal, 13 Huhti 2012, 19:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Jos auto käy huonosti, on siellä todennäköisesti sytytyskatkoksia. Palamatonta bensaa pääsee katalysaattoriin ja aiheuttaa pahan haju putkesta.

Puhdista takimmaiset tulpankolot nyt ensiksi.

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Sape »

Getvoseen ilmaantui sama vika. 1000r/min eteenpäin toimii aivan normaalisti, mutta tyhjäkäynnillä rytkyttää ja on ihan viittä vaille että sammuu. Tulpat ja lambda vaihdettu juuri. Lambdasta oli vikakoodi, mutta vika ei kummentunut vaihdolla miksikään.

Mistä tuossa Bussossa löytyy lämpötila-anturi, vai olisiko muita hyviä veikkauksia?

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja willez »

Sape kirjoitti: Mistä tuossa Bussossa löytyy lämpötila-anturi, vai olisiko muita hyviä veikkauksia?
Hanttarin peilissä :mrgreen:

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Sape »

willez kirjoitti: Hanttarin peilissä :mrgreen:
Saatoin tarkoittaa moottorin lämpötila-anturia, vaikka en sitä sattunut mainitsemaan... :wink:

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Jos tyhjäkäynnille keskittyy ongelmat niin ensimmäisenä mieleen tulee tyhjäkäyntisäädin siinä imusarjassa. Kai se on tuossa sama/vastaava systeemi kuin turbossa? Omassa vuoti se tiiviste ja aiheutti ongelmia. Tai miksei imuvuoto muualla tai kaasuläppä likainen.

Ja lämpötila-anturi, olettaen että sama paikka kuin turbo, on siinä termarin alla muistaakseni. Olisko imuputken alla suurin piirtein.
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja palkus »

konelan jamppa joskus kehui: kun noita moottoritiloja innokkaasti painepesurilla putsaillaan niin se vesi menee juuri sinne takammaisille tulpille bussossa. Eikös siinä tartte imusarjaa vähän helpata.

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

stoichiometric kirjoitti: Eikös siinä tartte imusarjaa vähän helpata.
Jep, täytyy hiukan purkaa tavaraa pois edestä että voi zekkailla takimmaiset tulpankolot...

wabatus
Viestit: 64
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 21:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja wabatus »

Juuri tuon takia en ole vielä kerennyt niitä putsailemaan. Pitää ainakin koko imusarja purkaa pois. Tänään kokeilin autoa taas muutaman päivän seisonnan jälkeen, aluksi toimi normaalisti ja sitten taas alkoi ajoittainen pätkiminen.
Pitää yrittää viikonloppuna purkaa ja katsoa tulpat läpi.
waba

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja willez »

Loppuviimeks toi imusarja on 3 pultilla/mutterilla kiinni. Suurin homma on kun noita johtoja ym. kulkee kiinnikkeittensä kautta..

Avatar
Shakal
Viestit: 1644
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 07:16
Car(s): Impreza ja mopo
Paikkakunta: Lieto

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Shakal »

wabatus kirjoitti:aluksi toimi normaalisti ja sitten taas alkoi ajoittainen pätkiminen. .
Lämpötila-anturi. Lämmetessään käy edelleen rikkaalla -> kastaa tulpat.
Man Behind The Name

-Without heart we would be mere machines

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

willez kirjoitti:Loppuviimeks toi imusarja on 3 pultilla/mutterilla kiinni. Suurin homma on kun noita johtoja ym. kulkee kiinnikkeittensä kautta..
Letkut sun muut siinä ympärillä(varsinkin imusarjan takana) on kaikista vittumaisin homma. Ja kannattaahan ne puolat irrottaa että pääsee kunnolla käsiksi reikiin. Siinä löytyy muutama kuusiokolo lisää.

wabatus
Viestit: 64
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 21:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja wabatus »

Purin tänään nuo takinmaiset tulpat, olivat kosteat ja möhmäiset. Lähinnä huomiota kiinnitti puolan rikkinäinen kumisuojus, voiko mokoma löydä virran väärään paikkaan ?

Sytytystulpat olivat mallia Denso PK20PR-P8, ovatko toimivat kyseiseen mottiin ? Yksi tulpista oli kohtalaisen mätä...
waba

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

NGK Platinoita(?) täällä taidetaan kehua. Omaan laitoin Boschilaiset ja vielä ainakin toiminut. Kannattaa ne jokatapauksesa vaihtaa kun kerran esillä on. Luulis että puolan rikkinäinen kumisuojus ei ole hyvä asia varsinkaan kosteuden kanssa. Kaikki kuntoon kun paikat on auki. Ei sinne joka viikko viittisi millään kaivautua. :P

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Eiköhän se vika siellä ollut. Uudet NGK:t paikalleen paikat putsaten ja rikkinäiset puolat vaihtoon.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja willez »

NGK PFR6B , tommoset ni pelaa sen 100tkm..

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^^^
NGK:t vaan sisälle ja homma pelittää, luultavasti ainakin.

^^^
Boschilaiset on kai ihan jees, mutta montako NGK:ta olet kuullut hajonneen koneeseen? Entäpä Boschilaisia? (ei kauhutarinoita ja varmasti niitä NGK:takin hajonnut, mutta mun korvaani/silmääni ei ole osunut ainakaan täällä kertaakaan - tai ehkä kerran? Boschilaisia kuitenkin muutamaankin otteeseen :()

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja palkus »

jo mopoaikoina opin sen että, ngk se olla pittää jos meinaa perille päästä. Aidossa alfan tulpassa lukee muuten -made in italy- 8)

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Tulpan merkkistä riippumatta oleellisinta lienee kuitenkin se että jos ei laita platina tai irdium tulppia niin ei kannata unelmoida ajavansa 100tkm:ä ongelmitta... Hyvät kokemukset minullakin NGK:sta on, alkuperäiset rokkasivat alfan V6:ssa reilut 100tkm:ä eikä olleet edes pahan näköiset kun vaihdoin. Samanlaiset sujautin tilalle.
Tossa mekaanisesti ahdetussa kissassa on myös NGK:n platinat, vaihtoväli vain 48tkm:ä. Olen aina talven aikana nysväilyiden yhteydessä tarkistellut myös tulpan kolot (samanlaisia ongelmia jaggen V8:ssa kun alfan koneissakin, vettä/öljyä tulpankoloissa = käyntihäiriöitä)
Tänä talvena käytin n. 40tkm:ä ajetut tulpat auki ja olivat kuin uudet, ruuvasin samat takaisin..
Viimeksi muokannut fahlsjy, 20 Huhti 2012, 09:13. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Tietysti tärkeintä on se, että tulpat on käyttökelpoiset. Jos yksikin on "melko mätä" niin varmasti on vaihtokunnossa :-)
Mutta mites on platinatulppien kanssa? Mulla muistaakseni on nimittäin NGK:n platinat, missä pitäis olla myös 100tkm vaihtoväli? Kumpi parempi, iridium vai platina...? Vai onko käytännössä eroa?

Avatar
fahlsjy
Viestit: 1608
Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja fahlsjy »

Sorry, piti oikeen tarkistaa ja siis PLATINATHAN noi alkuperäiset on ja semmoset sinne myös laitoin.. :oops: :oops: pitää korjata edelliseen viestiin..

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Iridiumit ovat olleet murheitta käytössä kohta 80 tkm. Taitaa olla makuasia kumpi metalli osallistuu kipinän muodostamiseen.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja willez »

Platinum --> Kuva

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Sape »

Epezi kirjoitti:rikkinäiset puolat vaihtoon.
Millä tämän pystyy varmistamaan?

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja willez »

Sape kirjoitti:
Epezi kirjoitti:rikkinäiset puolat vaihtoon.
Millä tämän pystyy varmistamaan?
Bosch KTS200

Avatar
Mandeprkl
Viestit: 1444
Liittynyt: 21 Kesä 2010, 15:27
Car(s): Alfa GT 2.0 JTS -05, MB E55 AMG -99, Ford Focus 1.0 EgoBoost -12
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Mandeprkl »

Aika halpa vekotin.. Eikö vastusmittarikin kerro tarpeeksi suuntaaantavaa infoa..?

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Sape »

Joo, ensiöpuolen saan kyllä yleismittarilla mitattua, mutta minulle ei ole avautunut miten toisiopuolen saa mitattua?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Testerihän sen kertoo. Tosin tässätapauksessa tarkoitin että kun jostain oli eristekumi rikki niin se on syytä uusia.

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Sape »

Ei näytä testeri sytytyskatkoja ainakaan GTV:ssä.

Paikallisella Alfa korjaamolla sanoivat että (luultavasti) joku taaempi puola pimeänä. Tietäisi vain mikä niistä...

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja willez »

Tuttua kauraa ranskiksissa, "sytytyskatkoksia sylinterissä 1,2,3 ja 4" = koko paketti uusiks... Ja puhutaan autoista about. 05-08 ja 100tkm....

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Sape »

Puolat vaihdettu, ei mitään vaikutusta :evil: Tulpat ja lambda on myös uusia.

Kylmänä käy suht OK kun kierrokset pysyvät 1000r/min pinnassa, mutta lämmettyään laskee kierrokset niin alas että juuri ja juuri pysyy käynnissä. Viime tankillisen kulutus yli 18l/100km joten ei ole kaikki ihan kohdallaan :?

Miten oireilee jos jako on hypännyt?

rasvanäppi
Viestit: 491
Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja rasvanäppi »

Jos jako hypännyt käynti on epätasaista, ja voimatonta. Kannattaa tarkistaa jako.

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Sape »

Käynti on kyllä epätasaista mutta tehot ovat tallella ainakin racechronolla mitatessa. Eipä tuossa tosin taida paljoa vaihtoehtoja olla.. Kevyen moottorijarrutuksen jälkeen alkoi tuo huono tyhjäkäynti.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja jkk »

ketjua lueskeltua, tuli mieleen, että minkä takia sinne tulpanreikiin pääsee vettä/öljyä? itsellä oli niin perkeleesti vettä ja öljyä vasemmanpuoleisimmissa( 2l ts) tulppien koloissa.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja willez »

jkk kirjoitti:ketjua lueskeltua, tuli mieleen, että minkä takia sinne tulpanreikiin pääsee vettä/öljyä? itsellä oli niin perkeleesti vettä ja öljyä vasemmanpuoleisimmissa( 2l ts) tulppien koloissa.
Moottoripesun takia vettä , ja jos vk:n tiiviste vuotaa niin öljyä valuu koloihin..

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Sape: Väärä moottorinajoitus aiheuttaa jo mainittujen vikojen lisäksi vikakoodin sytytyskatkoksista :wink:

Jkk: vuotavan venttiilikopan lisäksi erityisestä niihin vasemmanpuoleisiin menee usein öljyä kun kaadetaan ohi täyttöreiän.

Avatar
Sape
Viestit: 1323
Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V
Paikkakunta: Oulu

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Sape »

^ Sitäpä ihmeteltiin kun ei ollut vikakoodia sytytyskatkoista, vaikka selvästi kuullosti että katkoo välillä.

Ja syykin löytyi... Montako hammasta kestää jaon olla pielessä että venttiilit ottaa mäntiin? :roll: :evil:

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Mulla olis muistikuva, että jossain on puhuttu maagisesta neljästä/viidestä hampaasta? Asiayhteys ollut tosin tessusta, etten tiedä paljoako eroa... "1-2 hammasta ei pakosti edes huomaa, 3-4 röpöttää/käy huonosti/sammahtelee ja sit jos enemmän ni onkin kusi sukassa" - about noin. Toisaalta olen myös kuullut jo parin hampaan heiton aiheuttaneen isompaakin työsarkaa...?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Finest »

Mulla oli muistaakseni 1,5 hammasta pakonokka ja kävi huonosto. Ajaa pystyi kohtuullisesti.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Epezi »

156 V6:sessa on riittänyt puolen hampaan heitto toisessa pakonokassa aiheuttaan huonoa käyntiä ja vikakoodeja.

Sitä en osaa sanoa että missäkohtaa napsahtaa.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja Finest »

^saattoi se mullakin olla puoli hammasta, ei jaksa tarkastaa toisesta ketjusta.

wabatus
Viestit: 64
Liittynyt: 01 Maalis 2008, 21:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pätkiminen 156 v6

Viesti Kirjoittaja wabatus »

Eilen tuli kasattua alfa läjään, aluksi kävi hyvin heikosti ja meinasi sammua. Pienen testiajon jälkeen kaikki alkoi toimia kuten pitääkin. Tulpan kolot olivat vain täynnä öljyä ja vettä-> varsinaista möhmää. Venakopan tiivisteet ovat vaihdettu, joten ei pitäisi vuotaa enään.

Yhden tulpan vaihdoin, muut olivat hyvässä kunnossa ja vaihdettu noin 3tkm sitten. Puolaa en vaihtanut, kumi oli irti päästänsä ja pyörii ympäri mutta ei tunnu vaikuttavan kulkuun.

Taitaa loppua nuo moottorit pesut omalta osaltani, ei tuo niin hauskaa hommaa ole.

On se hienoja autoja nuo alfat, remontin jälkeen tuntuu aina kun uudella autolla ajaisi ;).
waba

Vastaa Viestiin