1996 GTV V6 TB pari kysymystä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pekifi
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Marras 2009, 17:15
Car(s): Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB -96
Chrysler Voyager 3.3 V6 -04
Paikkakunta: Kirkkonummi

1996 GTV V6 TB pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja pekifi »

Elikkäs täyskaasulla kiihdyttäessä tuntuisi kabiiniin tulevan lievä polttoaineen katku ja onkelma nro2 lämpömittarissa oleva punainen valo välillä palaa välillä ei, lämmöt ei kuitenkaan ole korkealla.

Näihin jos saisi vinkkejä mistä ja miten alkaa tutkimaan/korjaamaan niin olisin kiitollinen, kysellään sitten lisää kunhan autoon pääsee paremmin käsiksi.

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: 1996 GTV V6 TB pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^Kannattaa tarkistella imuputkien läheisyydestä bensaletkut ja liitokset jakotukkiin.

pekifi
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Marras 2009, 17:15
Car(s): Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB -96
Chrysler Voyager 3.3 V6 -04
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 1996 GTV V6 TB pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja pekifi »

Pitääpäs niitä putkia tutkiskella mutta olihan sitä vielä muutakin ropleemaa nimittäin käyntiin lähtö huonoa kaasua kun polkee niin jotenkin lähtee.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: 1996 GTV V6 TB pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

Joo, tsekkaa kaikki polttoaineletkujen klemmarit ja tietenkin itse letkut. Minullakin haisi ja vaihdoin kaikki letkut ja klemmarit niin helpotti.

Käynnistymisessä oletko kokeillut: Virrat päälle-laske viiteen-käynnistä. Tämä toimii itsellä. Jos ei auta niin voi olla jotain oikeasti vialla. Nuo oireet voi myös liittyä toisiinsa; bensaa vuotaa seisoessa jolloin kun yrittää heti käynnistää virrat käännettyään, ei bensan paineet ole kohdallaan?
Ayrton Senna da Silva forever

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Re: 1996 GTV V6 TB pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Nyrkkisääntö numero 1: Bensa haisee moottoritilassa --> autolla ei ajeta ennen kuin vika on korjattu. Tulipalon vaara enemmän kuin ilmeinen. Nuo Kojootin mainitsemat letkut on tuon ikäisessä autossa kulutustavaraa. Eli jos ei jo ole noita vaihdettu, joutuu ne vaihtamaan. Kannattaa tutustua hyvinvarustetussa kumialan liikkeessä (Etra tms) suomalaisen Teknikumin letkuihin. Isot pojat sanoo että ovat bensa- ja öljyletkuina parasta mitä maasta (maailmalta?) löytyy.

Syttyykö se punainen valo joskus jo heti käynnistyksessä? Jos syttyy, vika lienee anturissa tai johdoissa. Käyttäytyykö lämpömittari loogisesti? Eli käynnistyksen jälkeen nousee hiljalleen normaaliin lämpöön ja sitten pysyy enemmän tai vähemmän vakaasti normaalissa lämpötilassa? Jos näin, viittaisi tuokin varotusvalon anturin tai johtojen vikaan.

Tuon auton lämpöanturi on sellainen kaksoisanturi. Eli samassa osassa sisällä kaksi anturia. Toinen anturi antaa muuttuvaa signaalia lämpömittarille ja toinen sytyttää merkkivalon kun lämpö nousee liiaksi. Jos tuo varoitusvalon anturi on rikki, tuollainen ilmiö saattaisi olla mahdollinen. Tai jos kyseinen johto on jostakin rispautunut ja ottaa välillä runkoon. On tietysti sellainenkin epätodennäköinen mahdollisuus että varatusvalo toimii oikein ja lämpömittari väärin. Tämähän tarkoittaisi sitten että...

pekifi
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Marras 2009, 17:15
Car(s): Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB -96
Chrysler Voyager 3.3 V6 -04
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 1996 GTV V6 TB pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja pekifi »

No niin letkut vaihdettu ei tuoksu bensiini enää, 5 sekunnin odottelu poisti käynnistysongelman.

Lämpömittarissa on varmaan anturi rikki ei tosin ole nyt valoa pariin päivään poltellut.

Mites onkos muilla ollut vikaa kuskinoven kanssa itsellä mekanismi patentoitu ja vieläpä aikas huonosti eli esim. kun avaa oven ulkoapäin napista se ei palaudu ja heiluu kuin hullun mu***u mielipuolen pers****ä?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: 1996 GTV V6 TB pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

^Täällä käynnistyy toisinaan huonosti odotteluista huolimatta. Silloin kun käynnistyy huonosti niin pensapumppu pitää useamman sekunnin rohinaa/kahinaa.(samanlainen ääni, kun jarrulevyt on pintaruosteessa ja ensimmäisiä kertoja jarruttelee.) Pumppu tiensä päässä? Mistäs tähän uusi pensiinipumppu löytyy?

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Re: 1996 GTV V6 TB pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Jalamari kirjoitti: Mistäs tähän uusi pensiinipumppu löytyy?
Ao. ketjussa mm. minä kerron mitä sieltä bensatankista löytyi. Saattaa auttaa uuden pumpun etsimisessä.

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=22647" onclick="window.open(this.href);return false;

Itse päädyin Lancia Delta Integraaleen tarkoitettuun Walbro pumppusarjaan. Oli halvempi kuin Boschin oikea alkuperäinen olisi ollut ja pumpun tuoton ei pitäis tulla pullonkaulaksi jos jatkossa tehoja innostuu nostamaan.

Eli tällainen sinne meni:

http://www.deltaintegrale.com/details.p ... 2&id=22245" onclick="window.open(this.href);return false;

Sopi paikalleen tuon punaisen adapterikumin kanssa vaikka itse pumpun halkaisija on paljon pienempi kun alkuperäisessä Boschissa. Imusuodatin ei ole aivan yhtä tehokkaan oloinen kun Boschin alkuperäisessä pumpussa. Ko. firma toimitti pumpun nopeasti ja ilman häslinkiä.

pekifi
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Marras 2009, 17:15
Car(s): Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB -96
Chrysler Voyager 3.3 V6 -04
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 1996 GTV V6 TB pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja pekifi »

Jaahas ja sitten lisää, ovenlukko tuossa jo selvisikin oli joku ihan ite huonosti sen patentoinut.

Minkälainen homma tähän ois nuo jakopään hilut vaihtaa/oisko halukasta uhria ne vaihtamaan?

Mites sitten etupenkit varsinkin kuskinpenkin selkänoja vinossa, kannattaako suoraan vaihtaa vai lieneekö korjattavissa ja käykö muista malleista penkit mitenkään gtv:hen?

Avatar
Jalamari
Viestit: 3091
Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD
Paikkakunta: Laihela

Re: 1996 GTV V6 TB pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja Jalamari »

Jakopään hilppeitten vaihto ei ole sen kummosempi kuin muihinkaan autoihin, paitsi että tilaa on vähän. Nokkapukeista löytyy ajoitusmerkit joten venttiilinkopat pitää irrottaa. Kampiakselin mutteri teetti mulla töitä useamman tunnin.

Kai nuo penkin rungot korjattua saa, mutta noita verhoiluja ei välttämättä saa niin helpolla siististi paikalleen. Jos sulla on puolinahkapenkit niin täällä vois pian olla penkit myynnissä.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: 1996 GTV V6 TB pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

pekifi kirjoitti:Mites sitten etupenkit varsinkin kuskinpenkin selkänoja vinossa, kannattaako suoraan vaihtaa vai lieneekö korjattavissa ja käykö muista malleista penkit mitenkään gtv:hen?
On niin ohutta tavaraa nuo penkkien rungot että monessa on vääntynyt. Selkänojaa voi kokeilla ihan raakasti vääntää takaisin menemällä takapenkille istumaan, halausote selkänojasta, ja terävä tempaisu vastakkaiseen suuntaan. Kuulostaa hurjalta mutta näin ne ammattilaisetkin monasti sen tekee. Se selkänoja ikäänkuin kiertyy vinoon koska ei ole ristikkäistuki riittävän jämäkkä. Jos jotain on murtunut niin pitää verhoilut purkaa tietysti, ja siinä voi Alfan penkkien kanssa hetki mennä! Ne keski tyynyt on liimattu kiinni runkoon, ja ne pitää irroittaa jos meinaa hitsailla. Omassa kuskin jakkarassa oli lisäksi vasen istuinosan sivuttaistuki murtunut. Myöskin hyvin ohutta tavaraa, ja monessa levähtänyt sivulle = hitsaukset murtuneet. Omassa se on nyt hitsattu takaisin vahvikkein. Harmi että myöhästyin enkä saanut siitä kuvaa.
Ayrton Senna da Silva forever

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Re: 1996 GTV V6 TB pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Kolariturvallisuutta ajatellen vähän ikävä tieto tuo penkin heikko selkänoja korjattuna tai ilman. Pitää pitää huolta että kukaan ei pääse ajamaan perään...

pekifi
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Marras 2009, 17:15
Car(s): Alfa Romeo GTV 2.0 V6 TB -96
Chrysler Voyager 3.3 V6 -04
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: 1996 GTV V6 TB pari kysymystä

Viesti Kirjoittaja pekifi »

Jalamari kirjoitti:Jos sulla on puolinahkapenkit niin täällä vois pian olla penkit myynnissä.
Juu puolinahkaa on ilmoittele kun olet myyntiin pistämässä.

Vastaa Viestiin