156 valuttaa öljyä
Valvoja: Moderators
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
156 valuttaa öljyä
Hellou.... tuli huomattua eräs kinkkinen seikka... 156 on jättänyt alleen kivan läikän kullankeltaista nestettä
Voisiko johtua öljynvaihdosta joka suoritettiin jokunen aika sitten... koneeseen kaadettiin Castrol GTX5 Lighteciä (10w40) ?????
Voisiko johtua öljynvaihdosta joka suoritettiin jokunen aika sitten... koneeseen kaadettiin Castrol GTX5 Lighteciä (10w40) ?????
Öljynsuodattimen löystymistä on jostain syystä sattunut omalle kohdalle viimeaikoina harvinaisen usein. Ei voi ketään syyttääkään, kun on sen itse vaihtanut...ja vielä joka kerta kun löystymisen on havainnut niin koittanut vetää vielä tiukempaan kiinni. Mutta eipä se vika taidakaan olla asentajassa, vaan siinä että joillakin suodatinmerkeillä on kiusana kumitiivisteen vetäytyminen kasaan ajan kanssa.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Paitsi että tässäkin tapauksessa näköjään vuoto huomattiin öljyläikästäWile E. Coyote kirjoitti:Hyvä että huomasit! Tästä on helppo huomata miten tärkeää on tarkistella öljyn määrää, katsoa aimakin sitä vakioparkin pintaa jne. Muutama sata/tuhat? km ja oliskin ollu kallis remontti edessä
Pitääkin huomenna tarkistella öljyt sun muut kun juuri vaihdettiin.
moottorin alla, ei siis öljynpinnasta. Tälläinen vuoto ei varmaan olisi vielä
öljynmäärässä näkynyt.
Minulla oli samanlainen alle ilmestyvä öljyläikkä edellisessä Alfassa
uutena. Vuosi kuulema jonkun ruuvin kierteistä.
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Siksi kirjoitinkin että ainakin sitä vakio parkin pintaa (=parkkipaikan) olisi hyvä silloin tällöin vilkaista öljyn määrän lisäksi. Ja kyllä se öljyn pinnassakin olisi pian näkynyt, jos ei vielä. Tietysti runsaan vuodon ollessa kyseessä voi olla siinä vaiheesssa myöhäistä...
Joskus alkuaikoina kyllä säikähdin kesällä ilmastoinnin kondenssi vesiä ihan turhaan siinä parkkiruudussa
Joskus alkuaikoina kyllä säikähdin kesällä ilmastoinnin kondenssi vesiä ihan turhaan siinä parkkiruudussa
Ayrton Senna da Silva forever
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo, sitä kun kertyy ensin moottoritilan pohjalevyn päälle tai muuhun jemmapaikkaan josta sitten kerralla valahtaa maahan, niin näyttää niin kuin olisi isompikin vuoto jossain.Wile E. Coyote kirjoitti:Joskus alkuaikoina kyllä säikähdin kesällä ilmastoinnin kondenssi vesiä ihan turhaan siinä parkkiruudussa
- Epäkelpokeräilijä -
- Wile E. Coyote
- Viestit: 4112
- Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
- Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam" - Paikkakunta: Kuusankoski
Re: 156 valuttaa öljyä
Huomasin äsken Alfonson moottoritilan alla öljylätäkön. Auto oli eilen öljynvaihdossa ja siitä asti seissyt eli taitaa lätäkkö olla nyt mun vastuulla. Jos veikkaisin niin noin puoli litraa tavaraa asfaltilla on. Mittatikku näyttää kuitenkin täyttä, auto kuitenkin loivassa alamäessä...
Uskaltaako tota nyt startata ollenkaan? Varmaan kyseisen vaihto-operaation suorittaneeseen lafkaan pitäisi viedä, itsellä ei mitään hajua mistä kohtaa vuotaa...
Tollasta "toffee-kastiketta" siis ja öljylle haiskahtaa...
Uskaltaako tota nyt startata ollenkaan? Varmaan kyseisen vaihto-operaation suorittaneeseen lafkaan pitäisi viedä, itsellä ei mitään hajua mistä kohtaa vuotaa...
Tollasta "toffee-kastiketta" siis ja öljylle haiskahtaa...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 valuttaa öljyä
Kahtos, ettei ole esim. filtteri jäänyt löysäksi (ainakin tessussa konepellin avattua vasemmallla alhaalla näkyy). Jos on pohjapanssari niin sitiä voi kahtella.
Nimimerkillä Yhden Öljynvaihdon jälkeen filtteri tihkutti hitusen öljyvä, kun oli mukamas "löysällä" ... Ei pahasti, mutta hilkun. Toinen on sitten öljyproppu, jos eivät muistaneet laittaa oikeanlaista tiivisterengasta siihen, voi olla ongelma. Tai unohtaneet kokonaan...
Nimimerkillä Yhden Öljynvaihdon jälkeen filtteri tihkutti hitusen öljyvä, kun oli mukamas "löysällä" ... Ei pahasti, mutta hilkun. Toinen on sitten öljyproppu, jos eivät muistaneet laittaa oikeanlaista tiivisterengasta siihen, voi olla ongelma. Tai unohtaneet kokonaan...
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: 156 valuttaa öljyä
Uskaltaa startata, kun käynnistät, varmista ettei ala tulla öljyä valumalla tai edes tipoittain, ennen kuin lähdet ajamaan ja sitten sinne pajalle tarkistuttamaan... ellei se nyt sitten mahdottoman kaukana ole?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 valuttaa öljyä
vähän offtopikkia mutta eräs huippuasentaja oli opelinsa öljyjä vaihtanut, vanhat pois ja uusi suodatin paikallensa. Muisti sitten, että ne öljyt on vielä kaupassa. Öljykaupaan matkaa 500m ja meinas että kyllä se kestää (ei viittinyt kävellä). Ei kestänyt
Itse ajoin nuorempana kevyen nokkakolarin, siinä hölmistyneenä meni 10-20s ennenkuin tajusin sammutta moottorin. Auto meni korjattavaksi ja esim öljynputsarin jalka oli vaihdettu. Samana päivänä kun sain taas auton ajoon niin rupes kolkottamaan. Veivin kaula paskana->kampiakselin koneistus+remontti. Ei se kesäkuuma moottori paljoa öljynpuutetta kestä.
Itse ajoin nuorempana kevyen nokkakolarin, siinä hölmistyneenä meni 10-20s ennenkuin tajusin sammutta moottorin. Auto meni korjattavaksi ja esim öljynputsarin jalka oli vaihdettu. Samana päivänä kun sain taas auton ajoon niin rupes kolkottamaan. Veivin kaula paskana->kampiakselin koneistus+remontti. Ei se kesäkuuma moottori paljoa öljynpuutetta kestä.
Re: 156 valuttaa öljyä
Jep korjaamolle vaan, puhelimessa kaveri kysyi tiedustellessani uskaltaako autolla ajaa että onhan siinä öljyvalo?
No lupasivat ottaa vastuun... Taidan kyllä pysähtyä matkalla ainakin kerran tsekkaamaan öljytason....
No lupasivat ottaa vastuun... Taidan kyllä pysähtyä matkalla ainakin kerran tsekkaamaan öljytason....
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: 156 valuttaa öljyä
Kannattaa tehdä RVS käsittely koneeseen niin ei haittaa vaikka välillä ajeleekin ilman öljyä.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 valuttaa öljyä
Onhan siinä öljyvalo, mutta ei ne ikinä toimi, ja jos toimii niin vasta sillon kun on myöhäistä.
VMTD: eikös se ollut MotorUppia
VMTD: eikös se ollut MotorUppia
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: 156 valuttaa öljyä
Ei vaan nimenomaan RVS ja toimii.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 valuttaa öljyä
No kyllä se toimii juu, mutta ei mikään kone kestä ilman öljyä. Oli siellä sitten RVS:ssää tai motoruppia.
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: 156 valuttaa öljyä
Kuitenkin kesti Helsingistä lähes Tampereelle, varmaan löytyy kyseinen puskurin ohjelma missä testi on katseltavissa.
Re: 156 valuttaa öljyä
http://www.youtube.com/watch?v=-NymF_vEst0" onclick="window.open(this.href);return false;VMTD kirjoitti:Kuitenkin kesti Helsingistä lähes Tampereelle, varmaan löytyy kyseinen puskurin ohjelma missä testi on katseltavissa.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: 156 valuttaa öljyä
VMTD kirjoitti:Ei vaan nimenomaan RVS ja toimii.
Pahoittelen kuvan kokoa ja laatua, mutta siinä on RVS-käsitellyn vaihteiston vetopyörästö edellisestä autosta, tumma pinta hampaissa on RVS-pintaa.
Re: 156 valuttaa öljyä
Eli siis niiltä osin kun hampaat tapaavat toisensa ei ole pinnoitteesta tietoakaan?
Mä muuten maksan RVS käsittelyt ja bensat sille joka vetää käyttö 156:sellaan ilman öljyjä helsingistä edes Hämeenlinnaan saakka.
Mä muuten maksan RVS käsittelyt ja bensat sille joka vetää käyttö 156:sellaan ilman öljyjä helsingistä edes Hämeenlinnaan saakka.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: 156 valuttaa öljyä
Kosketuspinnoillahan se RVS-pinta tuossa on...savijo-r kirjoitti:Eli siis niiltä osin kun hampaat tapaavat toisensa ei ole pinnoitteesta tietoakaan?
Re: 156 valuttaa öljyä
Puhelimesta koitan katsella...
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: 156 valuttaa öljyä
Pyydän anteeksi ensin offtopicia ja sitten hieman kielteisiä uutisia:
RVS - "geoaktiivinen ferrosilikaatti-pinnoite" on käsitteenä melkoista jargonia.
Pahoittelen; tunnen piin ominaisuudet, atomitason kerroskasvatukset, lämpötilanhallinnan, seostamisen, rajapinnat, you f**king name it, työni puolesta - puuduttavan - kattavasti. Joka ikinen arkipäivä miinus lomat...
Mainoksen lupaus "kestää kulumista ja korroosiota huomattavasti paremmin kuin alkuperäisen metallin pinta" nostatti kulmakarvoja, joten lueskelin hieman lisää. "Ferrosilikaatti ei ole perinteinen pinnoite siinä mielessä, että se ei muodosta terävää rajaa itsensä ja metallin välille." What!?! Minkälaisen kerrosrajapinnan se sitten muodostaa? Onko oletuksena, että magneettinen rauta-pii -seos olisi muussa kuin kiinteässä olomuodossa vasten metallia? Se vaatisi yli 1200°C lämpötilan. Luetaanpa mainosta pidemmälle... BINGO! "on useiden eri mineraalien hienoksi jauhettu seos, joka sisältää runsaasti eri lisäaineita, jotka ovat välttämättömiä atomienvaihtoreaktion aikaansaamiseksi"
Hyvää kaikille tätä ainetta käyttäville on se, että toisin kuin MotorUp polytetrafluorieteeninsä kanssa, RVS ei aiheuta moottorille minkäänlaista haittaa. Toivottavasti se ei ole kovin kallista.
Mukavaa Wappua kaikille, silikaattien määrästä moottorissa riippumatta!
RVS - "geoaktiivinen ferrosilikaatti-pinnoite" on käsitteenä melkoista jargonia.
Pahoittelen; tunnen piin ominaisuudet, atomitason kerroskasvatukset, lämpötilanhallinnan, seostamisen, rajapinnat, you f**king name it, työni puolesta - puuduttavan - kattavasti. Joka ikinen arkipäivä miinus lomat...
Mainoksen lupaus "kestää kulumista ja korroosiota huomattavasti paremmin kuin alkuperäisen metallin pinta" nostatti kulmakarvoja, joten lueskelin hieman lisää. "Ferrosilikaatti ei ole perinteinen pinnoite siinä mielessä, että se ei muodosta terävää rajaa itsensä ja metallin välille." What!?! Minkälaisen kerrosrajapinnan se sitten muodostaa? Onko oletuksena, että magneettinen rauta-pii -seos olisi muussa kuin kiinteässä olomuodossa vasten metallia? Se vaatisi yli 1200°C lämpötilan. Luetaanpa mainosta pidemmälle... BINGO! "on useiden eri mineraalien hienoksi jauhettu seos, joka sisältää runsaasti eri lisäaineita, jotka ovat välttämättömiä atomienvaihtoreaktion aikaansaamiseksi"
Hyvää kaikille tätä ainetta käyttäville on se, että toisin kuin MotorUp polytetrafluorieteeninsä kanssa, RVS ei aiheuta moottorille minkäänlaista haittaa. Toivottavasti se ei ole kovin kallista.
Mukavaa Wappua kaikille, silikaattien määrästä moottorissa riippumatta!
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: 156 valuttaa öljyä
Kirjoittajan ilmeisestä asiantuntemuksesta huolimatta edellisen viestin pointti jäi ainakin minulta spottaamatta...
Vähän ot:ksi lipsahti tämä topikki
Vähän ot:ksi lipsahti tämä topikki
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: 156 valuttaa öljyä
Pointti = RVS ei voi toimia luvatulla tavalla, lupaus itsessään on mahdoton.
Mikäli aine on ollut omakohtaisessa otannassa hyödyksi, kyseessä on joko lume-vaikutus tai muu moottorissa hyödyksi koettu vaikutus, jonka luonnetta en osaa arvailla.
En siis kiellä kenenkään positiivisia kokemuksia RVS:än osalta, kiellän kotimaisen affiliaatin mainonnan todellisuudenvastaisena.
Mikäli aine on ollut omakohtaisessa otannassa hyödyksi, kyseessä on joko lume-vaikutus tai muu moottorissa hyödyksi koettu vaikutus, jonka luonnetta en osaa arvailla.
En siis kiellä kenenkään positiivisia kokemuksia RVS:än osalta, kiellän kotimaisen affiliaatin mainonnan todellisuudenvastaisena.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: 156 valuttaa öljyä
Kemialliseen puoleen en ota kantaa, mutta ihan oikeasti se aine pinnoittaa metallin ja toimii eli lumevaikutuksesta ei ole kyse.
Re: 156 valuttaa öljyä
Olisipa hienoa kerätä (netissä) riittävän iso kolehti ja tilata rahoilla VTT:lta tutkimus RVS:n toimivuudesta.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: 156 valuttaa öljyä
Onhan sitä tutkinut mm. Rautaruukki ja Vauhdin Maailma täällä Suomessa ja TÜV germaaniassa.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: 156 valuttaa öljyä
Harmillista sinänsä, jos ovat kehittäneet jonkinlaisen hyödyllisen "mikstuuran", mutta mainostavat sitä siansaksalla.
Kaikkien ei pidä olla insinöörejä, enkä ole aivan varma pitäisikö kenenkään olla puolijohdeinsinööri (itse valehtelen tuntemattomille olevani brankkari), mutta uskokaa, että mainonta on suureksi osaksi jargonia, jossa ei ole tolkkua!
Tämä ei ole omiaan herättämään luottamusta tuotteeseen.
Rautasilikaatin kutsuminen ferrosilikaatiksi on omituinen finglishmi (ferrosilicon).
Rautasilikaatilla voidaan kyllä moottorin käyttölampötiloissa kuorruttaa metallipintoja, mutta ei pinnoittaa - se tosiaan vaatisi oleellisesti korkeampaa lämpötilaa.
Kaikkien ei pidä olla insinöörejä, enkä ole aivan varma pitäisikö kenenkään olla puolijohdeinsinööri (itse valehtelen tuntemattomille olevani brankkari), mutta uskokaa, että mainonta on suureksi osaksi jargonia, jossa ei ole tolkkua!
Tämä ei ole omiaan herättämään luottamusta tuotteeseen.
Rautasilikaatin kutsuminen ferrosilikaatiksi on omituinen finglishmi (ferrosilicon).
Rautasilikaatilla voidaan kyllä moottorin käyttölampötiloissa kuorruttaa metallipintoja, mutta ei pinnoittaa - se tosiaan vaatisi oleellisesti korkeampaa lämpötilaa.
Re: 156 valuttaa öljyä
Rautaruukin prosesseista tulevaa rautasilikaattia laitetaan vaikka Leca-soraankin, mutta kyllä nuo tutkimusviitteet on aika heppoisia, eivätkä tue mainospuheiden lupauksia (tai katteettomien lupausten prosentteja) TÜV tutkimus on ainoa oikea ja siinä tutkittiin polttoaineen säästöä litkut sisässä, jota tulikin noin 4,3 % (joka on tietysti hyvä tulos)
Mainostavat kyllä itseään juuri samalla lailla kuin humpuukituotteetkin. Itseäni noissa mainosväitteissä kiinnostaa: jos on valmiiksi liian tiukka laakerisovite, niin jos tuo toimisi niinkuin luvataan se kasvattaisi laakerin umpeen ja sovite tiukkenisi entisestään kitka lisääntyisi, kasvaisi taas lisää => kuumenisi ja kasvaisi lisää kunnes leikkaisi kiinni. (mutta ei: sehän kasvaa vain kuluneisiin kohtiin, koska ... niin miksiköhän?)
Noita hienojakoisia mineraaleja voitelussa (rasvoissa) on tutkittu ja niin kai grafiitit/teflonit/molybdeenidisulfidit/boorinitridit/muut tms. on tulleet kai rasvojen kautta öljylisäaineisiin, muttei ne silti mihinkään kiinni kasva tai diffusoidu, kitkaa kyllä vähentävät ja estävät metalli-metalli kiinnileikkautumista (kuten myös sinkki ja fosforilisäaineet öljyissä)
Jos oikeasti tavaraa kasvaa edes hiukan niin helppo kai se olisi tutkia simppelimmässäkin tutkimuslaitoksessa, en löytänyt siitä enkä myöskään yhtään viitettä että vaikuttaisi jotain käsittelyn jälkeenkin (ellei nyt viihteellistä ilman öljyjä ajoa lasketa, mutta kyllä kaikilla moottoreilla voi ajella ilman öljyjä vaikka moottori onkin entinen sen jälkeen: näitähän oli joka TV-shoppi tuotteessa "mainosvalttina". Toki matka on pitkä joka päästiin, mutta johtuuko a) tuurista b) aineesta tarvittaisiin ainakin muutaman vertailuauton otos ihan samoilla ajoilla... )
Toivotaan että öljyvuoto korjaantui ihan perinteisin keinoin...
Mainostavat kyllä itseään juuri samalla lailla kuin humpuukituotteetkin. Itseäni noissa mainosväitteissä kiinnostaa: jos on valmiiksi liian tiukka laakerisovite, niin jos tuo toimisi niinkuin luvataan se kasvattaisi laakerin umpeen ja sovite tiukkenisi entisestään kitka lisääntyisi, kasvaisi taas lisää => kuumenisi ja kasvaisi lisää kunnes leikkaisi kiinni. (mutta ei: sehän kasvaa vain kuluneisiin kohtiin, koska ... niin miksiköhän?)
Noita hienojakoisia mineraaleja voitelussa (rasvoissa) on tutkittu ja niin kai grafiitit/teflonit/molybdeenidisulfidit/boorinitridit/muut tms. on tulleet kai rasvojen kautta öljylisäaineisiin, muttei ne silti mihinkään kiinni kasva tai diffusoidu, kitkaa kyllä vähentävät ja estävät metalli-metalli kiinnileikkautumista (kuten myös sinkki ja fosforilisäaineet öljyissä)
Jos oikeasti tavaraa kasvaa edes hiukan niin helppo kai se olisi tutkia simppelimmässäkin tutkimuslaitoksessa, en löytänyt siitä enkä myöskään yhtään viitettä että vaikuttaisi jotain käsittelyn jälkeenkin (ellei nyt viihteellistä ilman öljyjä ajoa lasketa, mutta kyllä kaikilla moottoreilla voi ajella ilman öljyjä vaikka moottori onkin entinen sen jälkeen: näitähän oli joka TV-shoppi tuotteessa "mainosvalttina". Toki matka on pitkä joka päästiin, mutta johtuuko a) tuurista b) aineesta tarvittaisiin ainakin muutaman vertailuauton otos ihan samoilla ajoilla... )
Toivotaan että öljyvuoto korjaantui ihan perinteisin keinoin...
-
- Viestit: 521
- Liittynyt: 14 Loka 2011, 18:44
- Car(s): Alfa Romeo GTV6
Re: 156 valuttaa öljyä
Kerronpa hauskan tositarinan ilman öljyjä-ajosta: Lapsi, jonka vaimoni synnytti, ja jonka isä minä siis olen, ajoi autonsa öljypohjan puhki liikenteenjakajan kiveen. Öljynpaineen merkkivalo syttyi, koska öljyt valuivat pitkin katua. Koska oli synkkä myrskyinen yö, lapsonen päätti ajaa veljensä luo, jotta tämä ystävällisesti lisäisi koneeseen öljyä puuttuvan tilalle. Ja ajoi myös, n. 20 km. Ystävällinen veljensä, jonka isä minä siis olen, lisäsi litran, lisäsi toisen, vain huomatakseen, ettei tikussa näy mitään, pihalla kylläkin. Iskä sitten haki auton kotiin, vaari paikkasi öljypohjan, lisäsi 4 litraa öljyä, ja auto taas baanalle. Tapahtumahetkellä autolla oli ajettu n. 230 000 km, sen jälkeen ajettu n. 25 000 km ja katsastettu ilman päästömittausongelmia kaksi kertaa. Mitä opimme? En tiedä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 valuttaa öljyä
Ottamatta myöskään kantaan kemialliseen prosessiin (voisin kysäistä systeriltä, kuka noista tietääkin jotain, ainakin käsittääkseni... Kemistinketale kun on. Tai tulee olemaan?) tai mainosjargoniin, mutta eikö öljyt ja ylipäänsä voitelun ideana ole tasoittaa pinnat = kitka pienenee. Eli epätasaiset pinnat, joissa on rouheloa ja "railoja", muuttuvat selvästi tasaisemmaksi pinnaksi -> kitka pienenee -> kestää paremmin. Vaikka se tarkoittaisikin sitä, että ns. "huippukorkeus" ajan saatossa hioutuisi tasaiseksi... Eli tuo aine ei siis aiheuta minkääönsortin pintaa siihen "huippukorkeuteen", vaan nimenomaa niihin ei-huipulla oleviin. Sitten kun "huippukorkeus" tasoittuu "keskitason" kanssa, on tuosta litkusta konkreettista hyötyä sen pitämällä pinta tasaisena. Menisikös näin...? Tai sitten se vaan "täyttää" ns. väljät kohdat tiivistäen niitä ja poistaen hukkatilaa. En tiedä
Toisaalta tuo omituinen mainosjargoni ja typerät termit voidaan selittää jopa sillä, että haluttu kuullostavan kivan tekniseltä niin, että ehkä joku tallaaja jotain tajuaa... En tiedä. Enkä tiedä toimiiko tuo, mutta onhan täällä foorumillakin aika monet jo sitä kokeilleet ja ei kai siitä ainakaan haittaa ole ollut? Muistelen jonkun havainneen, ettei öljyä ole kadonnut enää sitä paria desiä kymppitonnia kohten? Hyvä vai huono, en tiedä sitäkään.
Toisaalta tuo omituinen mainosjargoni ja typerät termit voidaan selittää jopa sillä, että haluttu kuullostavan kivan tekniseltä niin, että ehkä joku tallaaja jotain tajuaa... En tiedä. Enkä tiedä toimiiko tuo, mutta onhan täällä foorumillakin aika monet jo sitä kokeilleet ja ei kai siitä ainakaan haittaa ole ollut? Muistelen jonkun havainneen, ettei öljyä ole kadonnut enää sitä paria desiä kymppitonnia kohten? Hyvä vai huono, en tiedä sitäkään.
Re: 156 valuttaa öljyä
Niin, voihan se tehdä mitä keskiarvokasvatusta ja hiomista tahansa (miten?), mutta mitä väittävät sen tekevän:
EDIT: siellä kerrotaan myös miten se automaattisesti pysähtyy kun kaikki pinnat on peitossa ja kohde jäähtyy, mutta sehän ei toimisi ahtaissa laakerisovitteissa. (mutta kuten minä epäilen, ei ole suurta pelkoa pinnankasvusta mihinkään)
Ei hiota vaan rakennetaan uutta!
RVS-käsittelyllä kasvatetaan metallikeraamista pintaa (vihreä alue) kaikille niille kitkapinnoille, jotka ovat kosketuksissa öljyn kanssa...
EDIT: siellä kerrotaan myös miten se automaattisesti pysähtyy kun kaikki pinnat on peitossa ja kohde jäähtyy, mutta sehän ei toimisi ahtaissa laakerisovitteissa. (mutta kuten minä epäilen, ei ole suurta pelkoa pinnankasvusta mihinkään)
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: 156 valuttaa öljyä
Jaa, mites kun se tekee ihan silminnähtävää uutta pintaa?oalfi kirjoitti:mutta kuten minä epäilen, ei ole suurta pelkoa pinnankasvusta mihinkään
- VMTD
- Viestit: 3178
- Liittynyt: 13 Helmi 2008, 21:01
- Car(s): Alfa 166 JTD -00, JTD 20v. -05 ja Saab 9000 CS 2.0t -97
- Paikkakunta: Hausjärvi
Re: 156 valuttaa öljyä
Itse kun laitoin aineen niin huomasin tuo keskikulutuksen laskun, tosin laskeehan se kulutus kun osat kuluvat ja herkistyvät. Muutoinhan toimenpide oli turha koska peruskone oli täysin kunnossa ja silloinhan aineesta ei ole hyötyä.
Yhteen Mersun perään, mikä piti pientä ujellusta laitoin tuota ainetta ja ääni vaimeni, joten oli humpuukia tai ei niin ainakin häiritsevä ääni hävisi.
Yhteen Mersun perään, mikä piti pientä ujellusta laitoin tuota ainetta ja ääni vaimeni, joten oli humpuukia tai ei niin ainakin häiritsevä ääni hävisi.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: 156 valuttaa öljyä
En nyt pitäisi Rautaruukkia TÜV:tä heppoisina viitteinä. Vauhdin Maailmakin testasi aineen vaikutuksen kilpa-autolla dynossa ja totesi että teho kasvoi muutaman prosentin ja voimansiirron häviöt pieneni vastaavasti muutaman prosentin. Rautaruukin testi totesi aineen vaikutuksen mekaanisen koneen (joku hammasvaihde se taisi olla) toimintaan (tärinä, kitka, lämpötila) ja vaikutus oli selkeä ja positiivinen.oalfi kirjoitti:kyllä nuo tutkimusviitteet on aika heppoisia, eivätkä tue mainospuheiden lupauksia (tai katteettomien lupausten prosentteja) TÜV tutkimus on ainoa oikea ja siinä tutkittiin polttoaineen säästöä litkut sisässä, jota tulikin noin 4,3 % (joka on tietysti hyvä tulos)
Mainosmiesten väitteet voi jättää omaan arvoonsa, pitäisihän shellin verraripensankin tehdä autosta selvästi parempi ja valion maitoplussalla vanhukset nostelee sohvia
Noiden aineiden sekoittaminen RVS-aineeseen on harhaanjohtavaa, koska nuo ovat voiteluaineita ja öljyn lisäaineita jne., RVS ei ole.oalfi kirjoitti:Noita hienojakoisia mineraaleja voitelussa (rasvoissa) on tutkittu ja niin kai grafiitit/teflonit/molybdeenidisulfidit/boorinitridit/muut tms. on tulleet kai rasvojen kautta öljylisäaineisiin, muttei ne silti mihinkään kiinni kasva tai diffusoidu, kitkaa kyllä vähentävät ja estävät metalli-metalli kiinnileikkautumista (kuten myös sinkki ja fosforilisäaineet öljyissä)
On sellaisiakin testejä tehty ja pinnankarkeuksia mitattu ennen ja jälkeen käsittelyn ja vaikutus on mitattavissa. En jaksa tutkia löytyykö niitä tuolta suomalaiselta RVS:n nettisivulta enää kun nukkumaankin pitäisi lähteä, sivu on ainakin ennen ollut erittäin huonosti ylläpidetty.oalfi kirjoitti:Jos oikeasti tavaraa kasvaa edes hiukan niin helppo kai se olisi tutkia simppelimmässäkin tutkimuslaitoksessa, en löytänyt siitä enkä myöskään yhtään viitettä että vaikuttaisi jotain käsittelyn jälkeenkin
Ja se simppelein keino todeta asia on ottaa silmä käteen ja katsoa tuotakin kuvaa jonka laitoin tuohon aiemmin
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: 156 valuttaa öljyä
Siis mitä V....
Mun 7v vanha ketju kaapataan tällaseen trollaukseen ja flametukseen!!! Hävetkää
Mun 7v vanha ketju kaapataan tällaseen trollaukseen ja flametukseen!!! Hävetkää
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
Re:
Olethan muistanut öljytä tiivisteen kunnolla ennenkuin olet tuon suodattimen kiinni vetänyt?Alfisti kirjoitti:Öljynsuodattimen löystymistä on jostain syystä sattunut omalle kohdalle viimeaikoina harvinaisen usein. Ei voi ketään syyttääkään, kun on sen itse vaihtanut...ja vielä joka kerta kun löystymisen on havainnut niin koittanut vetää vielä tiukempaan kiinni. Mutta eipä se vika taidakaan olla asentajassa, vaan siinä että joillakin suodatinmerkeillä on kiusana kumitiivisteen vetäytyminen kasaan ajan kanssa.