
Voisiko johtua öljynvaihdosta joka suoritettiin jokunen aika sitten... koneeseen kaadettiin Castrol GTX5 Lighteciä (10w40) ?????
Valvoja: Moderators
Paitsi että tässäkin tapauksessa näköjään vuoto huomattiin öljyläikästäWile E. Coyote kirjoitti:Hyvä että huomasit! Tästä on helppo huomata miten tärkeää on tarkistella öljyn määrää, katsoa aimakin sitä vakioparkin pintaa jne. Muutama sata/tuhat? km ja oliskin ollu kallis remontti edessä![]()
Pitääkin huomenna tarkistella öljyt sun muut kun juuri vaihdettiin.
Joo, sitä kun kertyy ensin moottoritilan pohjalevyn päälle tai muuhun jemmapaikkaan josta sitten kerralla valahtaa maahan, niin näyttää niin kuin olisi isompikin vuoto jossain.Wile E. Coyote kirjoitti:Joskus alkuaikoina kyllä säikähdin kesällä ilmastoinnin kondenssi vesiä ihan turhaan siinä parkkiruudussa
http://www.youtube.com/watch?v=-NymF_vEst0" onclick="window.open(this.href);return false;VMTD kirjoitti:Kuitenkin kesti Helsingistä lähes Tampereelle, varmaan löytyy kyseinen puskurin ohjelma missä testi on katseltavissa.
VMTD kirjoitti:Ei vaan nimenomaan RVS ja toimii.
Kosketuspinnoillahan se RVS-pinta tuossa on...savijo-r kirjoitti:Eli siis niiltä osin kun hampaat tapaavat toisensa ei ole pinnoitteesta tietoakaan?
Ei hiota vaan rakennetaan uutta!
RVS-käsittelyllä kasvatetaan metallikeraamista pintaa (vihreä alue) kaikille niille kitkapinnoille, jotka ovat kosketuksissa öljyn kanssa...
Jaa, mites kun se tekee ihan silminnähtävää uutta pintaa?oalfi kirjoitti:mutta kuten minä epäilen, ei ole suurta pelkoa pinnankasvusta mihinkään
En nyt pitäisi Rautaruukkia TÜV:tä heppoisina viitteinä. Vauhdin Maailmakin testasi aineen vaikutuksen kilpa-autolla dynossa ja totesi että teho kasvoi muutaman prosentin ja voimansiirron häviöt pieneni vastaavasti muutaman prosentin. Rautaruukin testi totesi aineen vaikutuksen mekaanisen koneen (joku hammasvaihde se taisi olla) toimintaan (tärinä, kitka, lämpötila) ja vaikutus oli selkeä ja positiivinen.oalfi kirjoitti:kyllä nuo tutkimusviitteet on aika heppoisia, eivätkä tue mainospuheiden lupauksia (tai katteettomien lupausten prosentteja) TÜV tutkimus on ainoa oikea ja siinä tutkittiin polttoaineen säästöä litkut sisässä, jota tulikin noin 4,3 % (joka on tietysti hyvä tulos)
Noiden aineiden sekoittaminen RVS-aineeseen on harhaanjohtavaa, koska nuo ovat voiteluaineita ja öljyn lisäaineita jne., RVS ei ole.oalfi kirjoitti:Noita hienojakoisia mineraaleja voitelussa (rasvoissa) on tutkittu ja niin kai grafiitit/teflonit/molybdeenidisulfidit/boorinitridit/muut tms. on tulleet kai rasvojen kautta öljylisäaineisiin, muttei ne silti mihinkään kiinni kasva tai diffusoidu, kitkaa kyllä vähentävät ja estävät metalli-metalli kiinnileikkautumista (kuten myös sinkki ja fosforilisäaineet öljyissä)
On sellaisiakin testejä tehty ja pinnankarkeuksia mitattu ennen ja jälkeen käsittelyn ja vaikutus on mitattavissa. En jaksa tutkia löytyykö niitä tuolta suomalaiselta RVS:n nettisivulta enää kun nukkumaankin pitäisi lähteä, sivu on ainakin ennen ollut erittäin huonosti ylläpidetty.oalfi kirjoitti:Jos oikeasti tavaraa kasvaa edes hiukan niin helppo kai se olisi tutkia simppelimmässäkin tutkimuslaitoksessa, en löytänyt siitä enkä myöskään yhtään viitettä että vaikuttaisi jotain käsittelyn jälkeenkin
Olethan muistanut öljytä tiivisteen kunnolla ennenkuin olet tuon suodattimen kiinni vetänyt?Alfisti kirjoitti:Öljynsuodattimen löystymistä on jostain syystä sattunut omalle kohdalle viimeaikoina harvinaisen usein. Ei voi ketään syyttääkään, kun on sen itse vaihtanut...ja vielä joka kerta kun löystymisen on havainnut niin koittanut vetää vielä tiukempaan kiinni. Mutta eipä se vika taidakaan olla asentajassa, vaan siinä että joillakin suodatinmerkeillä on kiusana kumitiivisteen vetäytyminen kasaan ajan kanssa.