Alfa tuli taloon

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
sami_r
Viestit: 168
Liittynyt: 18 Syys 2003, 17:13
Paikkakunta: Oulu

Alfa tuli taloon

Viesti Kirjoittaja sami_r »

Kyllä nyt on mellevää - työsuhdeleasingin loppuessa meni keväällä hintaneuvottelut hieman pitkiksi, joten kesäloma piti ajella rouvan VW:llä, mutta nyt on talossa jälleen Alfa ja ihkauusi. :mrgreen:

Yhden kuvankin ehdin jo laittaa albumiin - värinä tuo Grigio Luce di Amalfi (eli maahantuojan listassa proosallisesti 235 hiekanharmaa) oli vielä nätimpi kuin odotin. Ei mikään "shampanja" vaan hyvin varovasti ruskeaan/kultaan taitettu vaalea metallinharmaa.

http://www.alfabbs.fi/album_pic.php?pic_id=1625

...sopivasti tänään sitten luin tuota JTS:n kulutusketjua, huh :? Ei oikein vielä uskaltanut kunnolla polkaista (mittarissa tällä hetkellä 36km :) ) mutta hieman olin tosiaan aistivinani pientä epävarmuutta. Noh, katsellaan nyt (ja seuraillaan tuota kulutusta) muutama tuhat kilometriä ja eka öljynvaihto (puolisynteettiset tällä hetkellä sisässä).
alfista kirjoitti:Uusissa JTS koneissa veto on tasaista UUTENA. Mutta, nyt kun mittarissa on 20000km, niin epätasainen veto on jälleen vaivana. Kun neula pääsee 2500-3000 tienoille kone vetää erinomaisesti.
Pitääkö tämä "jälleen" ymmärtää niin että autosi veti aluksi epätasaisesti, sitten tasoittui, ja taas on epätasaista?

Avatar
julia
Viestit: 66
Liittynyt: 29 Huhti 2003, 04:04

Viesti Kirjoittaja julia »

Onnea vaan, makealta näyttää (on muuten täysin identtinen omani kanssa :wink:). Itsekin tykästyin Luce di Amalfiin eniten ja luonnossa se on _kaunis_. Olisin halunnut vielä kaksivärisen sisustuksenkin, mutta tuli kuitenkin kokomusta. No eipä ole arka lialle.

Eiköhän mun kulutus/suorituskykyongelmat ole yksittäistapaus, mutta kerropa kun saat omaa dataa maantien päältä.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Alfa tuli taloon

Viesti Kirjoittaja Epezi »

sami_r kirjoitti:Pitääkö tämä "jälleen" ymmärtää niin että autosi veti aluksi epätasaisesti, sitten tasoittui, ja taas on epätasaista?
Minä ymmärsin niin että aluksi oli tasaista ja nyt 20000km jälkeen veto on epätasaista kierroksien ollessa 2500-3000.

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Onneksi olkoon uuden auton johdosta!

Toivotaan että lastentaudit ei vaivaa nelikkoasi.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Naiko
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
Paikkakunta: Vaasa

Re: Alfa tuli taloon

Viesti Kirjoittaja Naiko »

Epezi kirjoitti:
sami_r kirjoitti:Pitääkö tämä "jälleen" ymmärtää niin että autosi veti aluksi epätasaisesti, sitten tasoittui, ja taas on epätasaista?
Minä ymmärsin niin että aluksi oli tasaista ja nyt 20000km jälkeen veto on epätasaista kierroksien ollessa 2500-3000.
Eikös se nyt tarkoittanut että 2500-3000 kierroksen tienoilla veto alkaa taas olla hyvä ja jatkuu hyvänä tapiin asti . 2500 alemmilla kierroksilla veto taas huono. Toi vaan on se raja mis välis se veto alkaa paraneen.
TS kone käyttäytyy mun mielestä samaan tapaan. Ei alakierroksilla mitään tee. 3000 jälkeen se meno alkaa! :silly:

Vastaa Viestiin