Joensuulaisia Alfa -osaajia?

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
pastori
Car(s): Alfa Romeo 156 JTS, vm. 2005

Joensuulaisia Alfa -osaajia?

Viesti Kirjoittaja pastori »

Moikkelis!

Elikkä omaan 2005 vuosimallin 156 alfaan (2.0 litrainen pannu) pitäisi vaihtaa katsastussedän pyynnöstä eteen oikealle ylätukivarret (tai niiden helat?!?), en nyt muista että mikä se tarkka tuomio oli. Samointein kohtapuoleen olisi edessä jakopään remppa, eli osaako kukaan suositella Joensuusta semmoista nyrkkipajaa, joka suoriutuisi noista kunnialla? Jotenkin oon vuosien saatossa oppinut vihaamaan noita merkkikorjaamoita... :)

carro
Car(s): 147

Re: Joensuulaisia Alfa -osaajia?

Viesti Kirjoittaja carro »

En tiedä Joensuusta hyviä korjaamoita, mutta jos onnistuu ajella Joensuusta 90km pohjoiseen päin Juukaan, niin siellä olisi Autokorjaamo Huttunen. Itse olen käyttänyt 147 Alfaani Huttusella huollossa, on vaihtanut ylätukivarren ja tehnyt jakopään rempan autooni. Työnlaatu on ollut erittäin hyvä ja hinta on alhaisempi, mita merkkiliikkeillä.

hagger16
Car(s): AR Giulietta MA TCT -11
Chevrolet Captiva 2.2 D LTZ AWD -12
Ex AR: Spider 2.0 TS -95, 156 2.5 V6 -02, 156 2.0 TS -98

Viesti Kirjoittaja hagger16 »

Ei kai tuossa ole sen kummempia, kun kokeilet jotain lähellä olevaa nyrkkipajaa ensin tukivarren vaihdossa. Jos katsot sen hoituneen onnistuneesti ja kohtuu hintaan, niin kyselet heiltä myös jakohihnan vaihdosta.

Itse olen nyt käyttänyt pari vuotta lähellä olevaa pienen ketjun nyrkkipajaa. Kaikki työt ovat onnistuneet nopeasti ja edullisesti kaikkiin merkkeihin. Nyt vien 156:n sinne myös jakohihnan vaihtoon. Mistään työstä eivät ole valittaneet, että olisi ollut jotenkin haasteellinen.

Tosin Lappeenrannassa muistan olleen hankalaa löytää paja, joka olisi ollut halukas hihnaa vaihtamaan. Ja Parikkalassa en saanut edes pakoputkea vaihdatettua kun kerroin merkin.. :shock: ..no vaihdoin sitten itse.
Senza cuore saremmo solo macchine

azorblade
Car(s): 156 V6 -00

ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw

Viesti Kirjoittaja azorblade »

Moro.
Olen huollattanut 156:sta pääasiassa Auto-Elmossa.
Jakopään tekivät viime elokuussa 550e (sis myös 160 tkm huolto).
Ei varmaan halvin mutta hyvää palvelua olen saanut.

pastori
Car(s): Alfa Romeo 156 JTS, vm. 2005

Viesti Kirjoittaja pastori »

Tuota Auto-Elmoa miekin mietin, käytin Fiiattia joskus siellä ja saivat sen aina toimimimaan :) Lylykoskentiellä on se AD Korjaamo Kari Turunen, sieltä oon myös saanu aina hyvää palvelua hyvään hintaan. Arvelin ensin kokeilla tuota Turusen putiikkia, ja sitten kääntyä Elmojen puoleen jos Karilla on kiirusta.

Miepäs ilmoittelen mikä on lopputulema, kiitoksia vaan vastauksista! :)

Vastaa Viestiin