156 etupää rutisee
Valvoja: Moderators
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
156 etupää rutisee
Varmasti vastaavista kolinoista ja rutinoista on jo useampi topic, mutta alotan silti uuden.
156 TS SW on nyt rutissut viimesen vuoden hieman voimistuvalla tahdilla. Nyt se on jo sitä luokkaa että tuun hulluksi.
Ääni tulee hyvin selvästi edestä kuljettajanpuolelta. Ääni kuuluu jarruttaessa ja erityisesti kiihdyttäessä hitaassa vauhdissa. Maantievauhdissa ääntä harvemmin saa aikaiseksi. Rutinan lisäksi ajoittain erittäin voimakkaasti jarruttaessa tai kiihdyttäessä kuuluu yksittäinen kova pamahdus, myöskin vasemmalta edestä, joka vaikuttaa selvästi pyöräkulmiin niin että auto hyökkää sivuun.
http://www.youtube.com/watch?v=EIiv2y0E ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false; nauhoitin pienen pätkän josta aika selvästi erottaa rutinan, videolla kuuluvat muutavat kilahdukset eivät liity tähän, vaan johtuivat kyydissä olleista tavaroista.
Se mestari joka keksii äänen aiheuttajan, saa osakseen suurta kunniaa ja ylistystä!
Sitten lista mitä on tullut rutinan aikana vaihdettua, ilman muutosta ääneen:
-Jouset ja iskarit
-Pyöränlaakeri vasen
-Ylätukivarret molemmin puolin (vasen toistamiseen tänään)
-Vakaajan korikiinnityskumit ja koiranluut
-Vasen alatukivarsi (viikko sitten)
-Hammastanko (käytettyyn)
-Vasen vetoakseli (käytettyyn)
Alustaa on heiluteltu ja vemputeltu minun osaltani joku puolenkymmentä kertaa ja kerran katsastuskonttorilla oikeen lisäpyynnöstä löytämättä kuitenkaan aiheuttajaa.
Hammastangon vaihdon jälkeen ehdin jo hehkuttamaan että se korjaantui, mutta taisi olla joku hetkellinen häikkä vaan sillä kyllä se palas aika pian takaisin.
156 TS SW on nyt rutissut viimesen vuoden hieman voimistuvalla tahdilla. Nyt se on jo sitä luokkaa että tuun hulluksi.
Ääni tulee hyvin selvästi edestä kuljettajanpuolelta. Ääni kuuluu jarruttaessa ja erityisesti kiihdyttäessä hitaassa vauhdissa. Maantievauhdissa ääntä harvemmin saa aikaiseksi. Rutinan lisäksi ajoittain erittäin voimakkaasti jarruttaessa tai kiihdyttäessä kuuluu yksittäinen kova pamahdus, myöskin vasemmalta edestä, joka vaikuttaa selvästi pyöräkulmiin niin että auto hyökkää sivuun.
http://www.youtube.com/watch?v=EIiv2y0E ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false; nauhoitin pienen pätkän josta aika selvästi erottaa rutinan, videolla kuuluvat muutavat kilahdukset eivät liity tähän, vaan johtuivat kyydissä olleista tavaroista.
Se mestari joka keksii äänen aiheuttajan, saa osakseen suurta kunniaa ja ylistystä!
Sitten lista mitä on tullut rutinan aikana vaihdettua, ilman muutosta ääneen:
-Jouset ja iskarit
-Pyöränlaakeri vasen
-Ylätukivarret molemmin puolin (vasen toistamiseen tänään)
-Vakaajan korikiinnityskumit ja koiranluut
-Vasen alatukivarsi (viikko sitten)
-Hammastanko (käytettyyn)
-Vasen vetoakseli (käytettyyn)
Alustaa on heiluteltu ja vemputeltu minun osaltani joku puolenkymmentä kertaa ja kerran katsastuskonttorilla oikeen lisäpyynnöstä löytämättä kuitenkaan aiheuttajaa.
Hammastangon vaihdon jälkeen ehdin jo hehkuttamaan että se korjaantui, mutta taisi olla joku hetkellinen häikkä vaan sillä kyllä se palas aika pian takaisin.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 etupää rutisee
Toi KUULOSTAA siltä, että runko eläisi. Mutta jos sitäkin on jo ihmetelty... Toisaalta samantyylistä ääntä piti meillä alatukivarsi, mutta kun sekin vaihdettu... Oletko varma, että mikään ei osu mihinkään? Joku moottorin suojalevyn pala tai "jotain akun tienoolla" kiihdytyksessä vähän tärisee tai hankaa...? Miten on sisälokari/lokarin tilanne? Hakuammuntaahan tämä on... Mutta sitten jos miettii tuota pyöränkulmiin vaikutusta, niin onko apurunko kunnossa? Entä iskareiden/jousien kiinnitys - ettei siellä ole jotain väsymävauriota tai ruostunut sisältä haperoksi ja jousta... Tai jotain muuta fiksua?
EDIT:
Noniin, lisää asiaa ajateltuna...
Kova pamaus: selvästi "jokin" liikahtaa äkkinäisesti "enemmän", eli voisiko esimerkiksi joku pultti olla halkasijaltaan niin pieni, että joku tukivarsi/vastaava pääsee kulkemaan aavistuksen verta edestakasin jyrkässä nopeudenmuutoksessa? Onko _varma_, että on kuskin puoli (meneekö siltä puolelta kulmat sekaisin jo tuosta?).
Oma hypoteesi on tuosta pultista, että on vähän ohuempi mitä tarvittaisiin - tai vaihtoehtoisesti joku sokka/holkki pettänyt ja pultin pää on "väljä", mutta kiristetty mutterilla ja siksi ei ilman kunnon repimistä huomaa? Unohtamatta todellakaan sitä, että erittäin raaka jarru/kiihdytys aiheuttaa aivan hillittömät voimat tuolle alueelle, kuten varmasti tiedätkin... Ettei se pakosti edes käsipelillä - edes metrisellä jatkovarrella - paukahda jos auto ylhäällä.
Tuollainen "kova paukahdus" kuului omasta vanhasta maastopyörästä, sitä etittiin kissojen ja koirien kanssa. Syynä oli yhden mutterin prikka, joka oli vähän muovautunut ja painunut pultinreiän sisälle -> sopivasti voimaa sopivassa kulmassa ja prikka hyppäsi "paikalleen" tai pultinreiän sisälle, josta kuului suhteellisen kova paukahdus. Oli terävä, metallinen "klank"-ääni.
EDIT:
Noniin, lisää asiaa ajateltuna...
Kova pamaus: selvästi "jokin" liikahtaa äkkinäisesti "enemmän", eli voisiko esimerkiksi joku pultti olla halkasijaltaan niin pieni, että joku tukivarsi/vastaava pääsee kulkemaan aavistuksen verta edestakasin jyrkässä nopeudenmuutoksessa? Onko _varma_, että on kuskin puoli (meneekö siltä puolelta kulmat sekaisin jo tuosta?).
Oma hypoteesi on tuosta pultista, että on vähän ohuempi mitä tarvittaisiin - tai vaihtoehtoisesti joku sokka/holkki pettänyt ja pultin pää on "väljä", mutta kiristetty mutterilla ja siksi ei ilman kunnon repimistä huomaa? Unohtamatta todellakaan sitä, että erittäin raaka jarru/kiihdytys aiheuttaa aivan hillittömät voimat tuolle alueelle, kuten varmasti tiedätkin... Ettei se pakosti edes käsipelillä - edes metrisellä jatkovarrella - paukahda jos auto ylhäällä.
Tuollainen "kova paukahdus" kuului omasta vanhasta maastopyörästä, sitä etittiin kissojen ja koirien kanssa. Syynä oli yhden mutterin prikka, joka oli vähän muovautunut ja painunut pultinreiän sisälle -> sopivasti voimaa sopivassa kulmassa ja prikka hyppäsi "paikalleen" tai pultinreiän sisälle, josta kuului suhteellisen kova paukahdus. Oli terävä, metallinen "klank"-ääni.
Viimeksi muokannut Aquatica, 27 Huhti 2012, 22:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 etupää rutisee
Apurunko on ollut rutinan aikana kahteen kertaan irti ja on kyllä kunnolla kiinni.
Mitään irtonaista tai huonosti kiinnitettyä en ole havainnut, pohjalevyä ei ole, lokasuoja on kiinni.
Iskari-jousi tolppa oli viimeksi tänään irti ja mitään normaalista poikkeavaa en havainnut.
Mitään irtonaista tai huonosti kiinnitettyä en ole havainnut, pohjalevyä ei ole, lokasuoja on kiinni.
Iskari-jousi tolppa oli viimeksi tänään irti ja mitään normaalista poikkeavaa en havainnut.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 etupää rutisee
mitenkäs kun paukahtaa ja vie sivuun niin viekö eri suuntaaan jarrutuksesta/kiihdytyksestä?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 etupää rutisee
^hyvä huomio. Enpäs oo muuten niin tarkkaan huomioinut, mutta mutuna vetää eri suuntiin. Huomenna tulee ajettua aika monta kilometriä niin täytyy yrittää tarkkailla.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 etupää rutisee
Aquatica:
Tänään oli taas kaikki nippelit vasemmalta puolen irti ja pulteissa tai reijissä ei mitään vikaa, kyllä ne saa ihan vasaralla sinne naputella. Tuommoisia pulttejahan siellä ei ole kuin ylätukivarressa, sekä joustintuen ylä ja alapäässä. Kyllähän tuommoinen välys aiheuttaisi muutoksen ohjaukseen.
Ääni tulee kyllä erittäin selvästi vasemmalta, ja on sitä oikealtakin kaikki tarkastettu ja vähänkin vialliset osat uusittu. Vetaria en ole oikealta puolelta vaihtanut, se on varmaankin seuraava homma jos en parempaa keksi.
Tänään oli taas kaikki nippelit vasemmalta puolen irti ja pulteissa tai reijissä ei mitään vikaa, kyllä ne saa ihan vasaralla sinne naputella. Tuommoisia pulttejahan siellä ei ole kuin ylätukivarressa, sekä joustintuen ylä ja alapäässä. Kyllähän tuommoinen välys aiheuttaisi muutoksen ohjaukseen.
Ääni tulee kyllä erittäin selvästi vasemmalta, ja on sitä oikealtakin kaikki tarkastettu ja vähänkin vialliset osat uusittu. Vetaria en ole oikealta puolelta vaihtanut, se on varmaankin seuraava homma jos en parempaa keksi.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: 156 etupää rutisee
entä se valurautanen "teline" vai strut? johon siis ylätukivarsi tulee, onko se kunnossa, kiristetty kunnolla? mulla iskareiden vaihdossa jäi sen 2 mutteria vähän löysälle ja teki vähän samaa kun kierteet hankas yläpäässä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 etupää rutisee
No, ainakin olet avannut ~kaiken 
Stoichiolta hyvä huomio... Mikäli vetelee eri suuntiin niin pitäisiköhän munkin huolestua, että tulee mystinen rutina vastaan? Täällä kun kunnon kiihdytyksessä vetää aivan selvästi - yhtä lailla kunnon jarrutuksessa toiseen suuntaan puskee... Tehnyt tuota niin kauan kun auto on taloudessa ollut, eli 2v+ ja ei paljoa vaikutusta ollut tukivarsien vaihdolla.
Itseltäni kyllä loppuu se vähäinenkin käsitys, että mikä tuon voineis aiheuttaa - ainakin näillä spekseillä. En tosin ole automekaanikko tai asentaja, saatika sitten vuosikymmenen(kymmenien) kokemuksella rassaillut autoja =P
Vielä tohon vetelyyn meidän osilta; oikea ala ja vasen ylätukivarsi edestä vaihtamatta samoin kuin hyppyyttävät vetonivelet (jos ovat aiheuttajan hyppyytykselle, kuten epäily on), mutta koska auto kulkee suoraan, ei kolkahtele tai kolahtele (pahasti, moottorituennassa lienee sanottavaa kun heilahtaa vaihdetta vaihdettaessa) eikä katsastuksessa tai huollossa löydetä mitään, niin se on sitten kunnossa.

Stoichiolta hyvä huomio... Mikäli vetelee eri suuntiin niin pitäisiköhän munkin huolestua, että tulee mystinen rutina vastaan? Täällä kun kunnon kiihdytyksessä vetää aivan selvästi - yhtä lailla kunnon jarrutuksessa toiseen suuntaan puskee... Tehnyt tuota niin kauan kun auto on taloudessa ollut, eli 2v+ ja ei paljoa vaikutusta ollut tukivarsien vaihdolla.
Itseltäni kyllä loppuu se vähäinenkin käsitys, että mikä tuon voineis aiheuttaa - ainakin näillä spekseillä. En tosin ole automekaanikko tai asentaja, saatika sitten vuosikymmenen(kymmenien) kokemuksella rassaillut autoja =P
Vielä tohon vetelyyn meidän osilta; oikea ala ja vasen ylätukivarsi edestä vaihtamatta samoin kuin hyppyyttävät vetonivelet (jos ovat aiheuttajan hyppyytykselle, kuten epäily on), mutta koska auto kulkee suoraan, ei kolkahtele tai kolahtele (pahasti, moottorituennassa lienee sanottavaa kun heilahtaa vaihdetta vaihdettaessa) eikä katsastuksessa tai huollossa löydetä mitään, niin se on sitten kunnossa.

- Caijo-Romeo
- Viestit: 1189
- Liittynyt: 10 Kesä 2006, 21:01
- Car(s): 159 1.9 JTDM -07, 166 2.4 JTD -01,155 TS 8v -94, 75 turbo IE -87, 33 1.7 8v -92 ex.Marea 1.6,156 1.8 sw -00,166 2.5 -00
- Paikkakunta: Kylmäkoski
Re: 156 etupää rutisee
Taitaa isän 156ssa olla samaa vaivaa.oli kuulemma alkanut rutiseen/klonksuun kovan jarrutuksen jälkeen.koeajolla huomasin äänen mutta vain pienellä vauhdilla käännellessä,jarruttaessa,kiihdyttäessä (alle 50km/h). Ekana tuli mieleen väljät vetonivelet taikka iskarin yläpään laakeri,koska välillä kuului "jousimaisia" ääniä. Myös jos navan mutteri/sisänivelen pultit on löysällä,niin varmasti ääntää.onko hammastanko kunnolla kiinni?kiviä jossain tukivarsien/apurungon välissä?
Aina sen jotenkin pystyy korjaan.
Re: 156 etupää rutisee
Ota Epezi koiranluut irti ja käy koeajolla ilman vakaajaa niin varmistuu ettei tule koiranluista taikka vakaajan puslista kuitenkin vaikka onkin vaihdettu... oli itselläkin tossa GTA.ssa samanlaista rutinaa ja loppujen lopuks sieltä se syy löytyi 

Re: 156 etupää rutisee
Lainataan topicia sen verran että minkä merkkiset etupään tukivarret ja koiranluut kannattaisi tilata Saksasta? Halvimmalla näytetään kauppaavan ATP:n osia, mutta ne vissiin on aikamoista kiinalaista kuraa, osaisitteko suositella jotain laadukkaksi tiedettyjä osia?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 etupää rutisee
Jkk: Se tuki oli tosiaan viimeksi eilen irti ja kyllä se on ihan kunnossa ja kiinni
Caijo-Romeo: 156:ssahan ei yläpäässä ole laakeria kun tolppahan ei kierry käännettäessä, eilen vaihdoin koko vetoakselin, joten sisäpään pultit tuli tsekattua ja napakin kiristettyä. Hammastangon kiinnitys tarkastettu, ok. Apurunko tuli puhdistettua siltä alueelta alatukivarren vaihdon yhteydessä.
Camber: Kokeilemisen arvoinen juttu. Kiitos.
Caijo-Romeo: 156:ssahan ei yläpäässä ole laakeria kun tolppahan ei kierry käännettäessä, eilen vaihdoin koko vetoakselin, joten sisäpään pultit tuli tsekattua ja napakin kiristettyä. Hammastangon kiinnitys tarkastettu, ok. Apurunko tuli puhdistettua siltä alueelta alatukivarren vaihdon yhteydessä.
Camber: Kokeilemisen arvoinen juttu. Kiitos.
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Re: 156 etupää rutisee
Mun 156:nen piti ihmeellistä kolinaa aina kuoppiin ajettaessa, mutta mitään vikaa ei mistää löytynyt. Katsastusmieskin heilutteli autoa kunnolla löytämättä mitään vikaa. Viime viikolla pesin auton firman kuumapainepesurilla, otin eturenkaat irti ja pesin kaikki mahdolliset kurat(ongelmajätteet) pois etupäästä ja kas kummaa ei pauku etupää enää.
Ohjausvaihteen ja vakaajatangon ympäriltä lähti useampi kilo tavaraa pois. Täytyisi varmaan joskus jaksaa laittaa pohjalevy paikoilleen.
Ohjausvaihteen ja vakaajatangon ympäriltä lähti useampi kilo tavaraa pois. Täytyisi varmaan joskus jaksaa laittaa pohjalevy paikoilleen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: 156 etupää rutisee
Kuuluuko mitään erikoisia ääniä jos pyörittää rengasta kun se on ilmassa?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 etupää rutisee
Epezi wanhana remontoija varmaan on hyvin tutkiskellut. Itseä häiritsee tuo paukaus ja puolto, jotain on pakko olla irti tai rikki/kulunut/väljä.
edit. käkkäri päälle ja rytkimään kytkintä ja joku pälyilemään pyöränsiirtymää/kuuntelemaan meteliä.
edit. käkkäri päälle ja rytkimään kytkintä ja joku pälyilemään pyöränsiirtymää/kuuntelemaan meteliä.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 etupää rutisee
Mitään väljiä ei tosiaan tunnu, tai jos on tuntunut niin osa on vaihdettu.
Täytys yrittää nosturilla ajaa, jos saisi äänen kuulumaan niin pystyisi kaveri kuulostelemaan. Tuommoisilla äänillä vaan yleensä tapana loistaa poissaolollaan kun on pyörät ilmassa.
Tänään en saanut ajossa tuota paukahdusta aikaiseksi, oli vähän tavaraa kyydissä niin joutui vähän rauhallisemmin ajeleen.
Täytys yrittää nosturilla ajaa, jos saisi äänen kuulumaan niin pystyisi kaveri kuulostelemaan. Tuommoisilla äänillä vaan yleensä tapana loistaa poissaolollaan kun on pyörät ilmassa.
Tänään en saanut ajossa tuota paukahdusta aikaiseksi, oli vähän tavaraa kyydissä niin joutui vähän rauhallisemmin ajeleen.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 etupää rutisee
Niitä yksittäisiä pamauksia on vaikea saada aikaiseksi kun niitä yrittää, mutta kyllä se niin menee että jarruttaessa kun kolahtaa niin auto hyökkää vasemmalle ja kiihdyttäessä oikealle. Muutos näkyy selvästi ratissa heilahduksena ja sitten ratti jää vinoon, välillä ohjaus jää myös puoltamaan oikealle.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 etupää rutisee


- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 etupää rutisee
NYT SE ON KORJATTU!!!!!! Ei hitto mikä fiilis, 1,5 vuotta kuunnellut kolinaa.
Alatukivarren etupään kiinnitys oikeelta oli hieman löysällä. Tukivarressa olevat mutterit oli irronnut hitsauksestaan ja tukivarsi pääsi liikkumaan sen 0,5mm suuntaansa.
Minähän olin lähinnä hakenut vikaa vaan vasemmalta kun korva näin käski.
Alatukivarren etupään kiinnitys oikeelta oli hieman löysällä. Tukivarressa olevat mutterit oli irronnut hitsauksestaan ja tukivarsi pääsi liikkumaan sen 0,5mm suuntaansa.
Minähän olin lähinnä hakenut vikaa vaan vasemmalta kun korva näin käski.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 etupää rutisee
^no jotain tuollaista epäilin. Saa muuten olla aikamoinen metusalem joka paikantaa tuollaiset äänet oikeaan paikkaan kuskinpukilta, minä en ainakaan pysty.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: 156 etupää rutisee
No hyvä että selvis! Kyllä se sit kuitenkin oli tukivarsi, tosin toisen puolen.
Pakko se on vaan sanoa, että joskus itsekään voi mitenkään uskoa et joku paikka voi pitää ääntä tietyssä kulmassa, vaikka kaikki niin sanoiskin, joten en yhtään ihmettele tuota epäselvyyttä tuonkaan osalta.
Pakko se on vaan sanoa, että joskus itsekään voi mitenkään uskoa et joku paikka voi pitää ääntä tietyssä kulmassa, vaikka kaikki niin sanoiskin, joten en yhtään ihmettele tuota epäselvyyttä tuonkaan osalta.

- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 etupää rutisee
Pikkusen voisi pänniä turhaan vaihdettu hammastanko sekä kahteen kertaan vaihdettu vetari (muissa osissa olikin vikaa, joten vaikka eivät tuota rutinaa poistaneet niin olisi pitänyt kuitenkin uusia), mutta nyt ei kyllä harmita yhtään kun pääsi ajaan kolisemattomalla 156:sella 

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: 156 etupää rutisee
No nyt sitten oma kulkine pitää hitaasti ajettaessa sopivalla röykkypinannalla teräviä kolauksia. Siinä vähän tänään kerkesin repimään koiranluita ja tukivarsia eikä välystä ilmennyt. Oma luppakorva ei nyt oikein tiedä tuleeko edestä vai takaa 

-
- Viestit: 217
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 18:03
- Car(s): Lancia Delta -09 ja vääränmaalaiset lelut: 2 x V8 ja tukankuivain MR2 ZZW30
ex: 159 2.4 JTDm -07,156 1,9 JTDm -05 ja pari Fiatia + kasa vääränmaalaisia - Paikkakunta: Otava (Mikkeli)
Re: 156 etupää rutisee
Äänien paikallistuksesta vaan semmonen kommetti tähän väliin että korvaan ei kannata todellakaan liikaa luottaa vaikka useampi ihminen väittää samaa.. meidän vasemman puolen pyöränlaakeriepäily olikin oikean puolen vetari että 

- depeche
- Viestit: 35
- Liittynyt: 24 Maalis 2012, 10:09
- Car(s): 156 2.0 JTS SW '02
- Paikkakunta: Kokkola
Re: 156 etupää rutisee
Edit: eipä ollutkaan rutinan syy meillä sama vaan se oli pallonivel, joka nyt hoideltu kuntoon.
Viimeksi muokannut depeche, 11 Heinä 2012, 17:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rules are just helpful guidelines for stupid people who can't make up their own mind.
~House MD~
~House MD~
Re: 156 etupää rutisee
Hienoa että selvisi 
Mun alfassa on samanlaista rutina ääntä.. miten pääsen tarkistaa että mutterit ei olis löysällä onko ihan helppokin tarkistaa vai täytyykö tälläisen amatöörin viedä se jonnekkin tsekattavaks..?

Mun alfassa on samanlaista rutina ääntä.. miten pääsen tarkistaa että mutterit ei olis löysällä onko ihan helppokin tarkistaa vai täytyykö tälläisen amatöörin viedä se jonnekkin tsekattavaks..?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 etupää rutisee
Alatukivarren kiinnityspultit tulee apurungon läpi alhaalta ylöspäin. 15mm kannalla. Kokeilet että ovat kireessä. 4kpl molemminpuolin.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 etupää rutisee
Te jotka vastaavia ääniä autostanne diagnosoitte niin älkää menkö pelkän äänen perusteella tekeen kauheen lopullisia lopputulemia, omassani ratkaisevassa asemassa oli tuo vaikutus pyöränkulmiin ja ratin kääntyminen.
Jos autossasi on vain vastaavia ääniä kuin videossa on vika todennäköisesti vetonivelessä.
Jos autossasi on vain vastaavia ääniä kuin videossa on vika todennäköisesti vetonivelessä.
Re: 156 etupää rutisee
Okei..
täytyy kattoo onko mutterit kireellä.. mites sitten noi veto nivelet? onko kovinkin kalliita vaihtaa?
täytyy kattoo onko mutterit kireellä.. mites sitten noi veto nivelet? onko kovinkin kalliita vaihtaa?
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: 156 etupää rutisee
Vetonivelien vaihto on useita satasia, kannattaa käyttää korjaamolla tutkituttamassa sillä niitä on usein vaikea todeta viallisiksi.