GTV (916) 2.0 ja V6 eroavaisuudet

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

GTV (916) 2.0 ja V6 eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Hep!

Millaisia teknisiä eroja mahtaa GTV 916 2.0 ja V6 mallilla olla keskenään? Kuinkahan kivuton olisi vaihtaa tuo kutoskone neloskoneisen tilalle, ilmeisesti alustassa taitaa olla eroja mutta jarrut ovat ilmeisesti samat molemmissa malleissa, eli kilpien väliin taitaisi saada ihan ok?

Mahdollisia tulevia projekteja tässä haikailen ja GTV:n hankinta polttelee kovasti.

Kiitos ja kumarrus.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

AAW
Viestit: 975
Liittynyt: 08 Loka 2003, 18:31
Car(s): Stelvio JTD
159 JTS
QP V8 Evo
75 2.0 TC
ex.159 Tbi & 159 2.0 JTD, 2x156 TS, GTV V6, 166 JTDm
Paikkakunta: Billnäs

Re: GTV (916) 2.0 ja V6 eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja AAW »

Jarrut nimenomaan on erona jos katsot 3.0 v6. Turbossa taas eri jarrut kuin 3.0:ssa, taitavat olla samat kuin TS. Pääset helpommalla ja halvemmalla jos ostat suoraan sen V6:sen.

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Re: GTV (916) 2.0 ja V6 eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Tällä Forumilla oli jokin aika sitten myynnissä 2.0 V6 Tb johon oli vaihdettu 3.0 24V. Liekö myynnissä vielä. Jos on, osta tuo pois niin saat haluamasi hybridin :)Kannattaa ottaa muutosta suunnitellessa huomioon että muutetun auton arvo ei ole "aidon" kanssa samalla tasolla. Tämä siis jos päädyt joskus myymään autosi.

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: GTV (916) 2.0 ja V6 eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja Smacket »

Näinhän se on, että palapelihän siitä sitten lopulta tulisi ja arvo sen mukainen. Lähinnä mielessä tässä käväisi, että kun noita nelimukisia tuntuu saavan aika edullisesti, samoin kutosmottoja, joten mielessä kävi että josko olisi hetkisen aikaa kurvaillut neloskoneisella ja jossain vaiheessa askarrellut Busson keulalle.

Tietysti mm. mittaristot jne olisi ilmeisesti vaihdettava jarrujen lisäksi, vaihteisto ja kaikenlaista muutakin... kieltämättä alkuperäinen kuutonen olisi paras ratkaisu.
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Re: GTV (916) 2.0 ja V6 eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Onkohan ne aidot V6kaan ihan oikeasti niin kovin paljon kalliimpia. Taitaa vain pyyntihinnat olla sen verran korkealla että kauppa ei käy. Tietysti kevät/alkukesä ei ole se edullisin aika ostaa tämän tyyppistä autoa. Omat V6 Tb:ni ostin tammikuussa :)

Avatar
KJS
Viestit: 4670
Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
Paikkakunta: Nokia

Re: GTV (916) 2.0 ja V6 eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja KJS »

Kyllä tuohon tekniikanvaihtoon kertyy sen verran paljon vaihdettavaa että ei varmaan kannata. Alustassa on olka-akseleista lähtien eroa tessun ja V6:n välillä, jarrut, vaihteisto, moottorinohjaus-->johtosarja......
Alfaholismia vuodesta 2001

onefromnorth
Viestit: 793
Liittynyt: 28 Loka 2004, 11:08
Car(s): Alfa GTV V6 Tbo -95, Fiat Croma ie -89, Saab 9-5 Wagon -02
Paikkakunta: Oulu / Munchen

Re: GTV (916) 2.0 ja V6 eroavaisuudet

Viesti Kirjoittaja onefromnorth »

Tuokin mainitsemani Tb vapari tekniikanvaihto on tehty käyttäen kolaroitua tekniikanluovuttaja-autoa. Sopiva elimenluovuttaja helpottaa hommaa jonkin verran. Mutta ei sellaistakaan ilmaiseksi saa...

Vastaa Viestiin