Giulietta 940

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Lasi irti, lähtee vääntämällä, sitten luultavasti pari ruuvia ja jokunen klipsu... hellästi, mutta ei mikään mahdoton
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

EsaKoo
Viestit: 5
Liittynyt: 23 Kesä 2009, 15:20
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja EsaKoo »

Olisiko hyviä ideoita, mistä Giuliettaa voisi tunkata, josko vaikka vaihtaisi itse renkaat? Käsikirja ei sano mitään ja omassani ei ole sitä tunkkiakaan. 159:ssä oli vielä kohtuu selvät paikat, mutta nyt menee meikäläisellä arvailuksi. Hallitunkille pitäisi paikat löytää....
Alfa4ever

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

Minä nostin omaani kylmän viileästi niistä kohdista, mistä autoja yleensäkin nostetaan eli pyörien läheltä. Ei ole ainakaan vielä tullut vaurioita. Kaksi kertaa olen nyt itse vaihtanut renkaat.
Kannattaa katsoa, ettei ne alustassa olevat muovihärpäkkeet jää tunkin ja auton väliin nostaessa. Ruostesuojamassat (jälkikäteen teetetty suojaus) näkyi kyllä menevän kasaan alimmasta (pellin reuna alaspäin) kohdasta, mutta siihen on helppo vetää uutta tilalle.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eikös tuolla ole ihan kunnon tuetut nostokohdat tunkkaamista varten? Ei kai niitä huvikseen ole tehty :)

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Mulla ainakin helmoissa pienet kolmiot/nuolenkärjet osoittamassa nostokohdat (olisiko n 30-40 cm pyöristä). Ja hallitunkilla (laiton hallitunkkiin kuuluvan kumipehmusteen väliin) nostin "pokkauksesta" . Ja tosiaan täytyy vain katsoa ettei mikään muovisuoja tms jää väliien. :)

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Kyllä pitäisi olla merkkejä mistä voi nostaa, juurikin noita nuolia niin kuin Arcar kertoi tai sitten pokkauksia siinä helmassa, taikka taikka vaihtoehto 3, eli lyhyt kohta jossa helma tulee vähän alemmas kuin ympärillä. Älä nosta jos et tiedä varmana, ainaa saa pyöritellä päätään kun joku tee-se-itse mies on tunkannut helmoja sisään tai reikiä kynnyskoteloon :silly:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Alfisti felice
Viestit: 99
Liittynyt: 28 Maalis 2004, 05:45

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Alfisti felice »

alfista kirjoitti:Ai niin, saatiin siihen sitten nuo vaihde-läpykät, suosittelen. Automaatti asennossakin voi napauttaa pari pykälää pienemmälle, kun suunnittelee ohitusta. Vaihde pysyy muistaakseni 10sek valitussa ennen kuin palaa automaatille. Nyt voi valita kolme ajotyyliä, formulointi läpyköillä, rallityyli nykimällä kepistä sekä automaatti, jossa lisänä läpykkä-toiveet. Niin ja sitten tietysti DNA päälle.
Olitteko tilanneet nuo läpykät erikseen vai tulevatko nyt jo "vakiona" kuten josssain materiaalissa luki?

Oliskohan mahdollisuutta saada jälkiasennettuna? Myyntisopimuksessa kyllä lueteltiin varusteena, mutta auto oli ilman, kuten kaikki tähän asti näkemäni yksilöt.

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

QV sai tehtaan hiilikuidut peileihin, maskiin ja takaspoileriin :-D
Ebay UKsta sai setin hyvään hintaan, tämä setti oli vielä halvempi kuin muut mitä siellä oli.
Ja todella aivan eri hintaan kuin Suomesta AK:sta saisi.
Näistä lisäyksistä on eri mielipiteitä, mutta valkoisessa autossa jossa musta lasikatto niin toimii, omasta mielestä ainakin 8)

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja flapjack »

^ Tarvitaan selkeästi kuvia että voi katsoa sopiiko vai ei.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Alfisti felice kirjoitti:Olitteko tilanneet nuo läpykät erikseen vai tulevatko nyt jo "vakiona" kuten josssain materiaalissa luki?

Vakiona tänä vuonna tilatuissa autoissa. Esitemateriaalit taisivat ottaa vähän ennakkoa tämän suhteen.
Alfisti felice kirjoitti:Myyntisopimuksessa kyllä lueteltiin varusteena, mutta auto oli ilman, kuten kaikki tähän asti näkemäni yksilöt.
Eikös auto tällöin palauteta myyjälle saatteella "teiltä unohtui asentaa tämä"? :-D
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Yksi pikainen kuva :) ja näkyy lähinnä peili... noh, vähän myös takaspoilerin kulmaa...
Liitteet
Giulietta carbon 1.jpg
(70.89 KiB) Tiedosto ladattu 5702 kertaa

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Arcar kirjoitti:Yksi pikainen kuva :) ja näkyy lähinnä peili... noh, vähän myös takaspoilerin kulmaa...
Ei ainakaan minusta näytä häiritsevältä. Oliko QV:n peilit vakiona alu väriset?

Jääkö tuonne takalasin ja katon välille enää yhtään valkoista?
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Kekki
Viestit: 68
Liittynyt: 08 Elo 2011, 20:59
Car(s): Alfa Romeo
159 1750 TBi
(Alfa Rosso)

Alfa Romeo
156 Sportwagon
1.8 T.S. Super
(Alfa Rosso)

Triumph Spitfire 1500

Ex:
Alfa Romeo
Giulietta Multiair
(Alfa Rosso)
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Kekki »

Mukavasti on saanut QV entistä pirteämmän ilmeen pienillä kikoilla!
Ei surkutella vaan tehdään.

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Peilinkuoret olivat aluväriset. Takaspoikan ja katon väliin jää pieni valkoinen kaistale, mutta ei haittaa mielestäni yhtään. Tuo spoileri itse asiassa on ns kuori eikä suurenna varsinaisesti ollenkaan ko spoileria, jos sitä voi varsinaiseksi spoileriksi sanoakaan :)

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Helvetin hyvännäköinen G!

Avatar
ari.aa
Viestit: 64
Liittynyt: 14 Touko 2006, 14:15
Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Fiat 500
+ vanhoja fiiatteja.
Ex alfat 145 ja 147.
Paikkakunta: Tuusula

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja ari.aa »

Onko kellään mittaristossa vilkkunut km lukemat?
Hain G:n tuulilasin vaihdosta Autokeskuksesta ja valo vilkkui jatkuvasti, vartin ajelun jälkeen soitin huoltoon ja käskivät palata takaisin, mutta tietoa ei sitten heiltäkään löytynyt.
Lähdettyäni uudestaan liikkeelle kaikki oli normaalia. Samoin kaikki BlueME asetukset puhelimeen ja Tom Tomiin olivat häipyneet.

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja flapjack »

ari.aa kirjoitti:Onko kellään mittaristossa vilkkunut km lukemat?
Ensin tietysti epäilisi että se on bootattu. Joku välkkyminen tms vihje voisi olla normaalia, mutta eipä ole tullut nähtyä/kuultua miten tuo käyttäytyy siinä. Onko akku ollut irti tai tyhjä?
Mitään päivitystä tms kai ei ole tehty vaan pelkkä lasi?
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Onkohan akku tosiaan mahtanut olla irti? Tai lasinvaihdon yhteydessä jäänyt jotain valoa päälle ja tyhjentynyt...? Ja sit jos tuossa on tuulilasissa jotain sähköä, niin irrotetaanhan se akku normaalisti. Siis lämmitykset ja "mitä muuta siihen nyt voi laittaa".

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Airbagit pelottaa asentajia?
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
sataviisysi
Viestit: 211
Liittynyt: 18 Touko 2010, 07:55
Car(s): Pelkkää exää, mito tb, mito qv, giulietta ma tct x2, 159 2,4 x2, brera 3.2.

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja sataviisysi »

Täällä on kanssa yksi G jossa on km lukema vilkkunut jo jonkin aikaa - ensi viikolla menossa arvauskeskukseen.

Avatar
flapjack
Viestit: 473
Liittynyt: 04 Maalis 2012, 20:28
Car(s): C207, ex Giulia Super, MA Giulietta
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja flapjack »

Toisaalla näytetään sanovan että Fiat ECU vihjaa CAN virheestä noin. Jotain jossain lähettää ilmeisesti outoa viestiä siellä. Saattaa hoitua käyttämällä virrattomana tai huollossa.
We are healthy only to the extent that our ideas are humane.

Avatar
juuuso
Viestit: 781
Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja juuuso »

Sekä Fiat 500:ssa että Alfa 147:ssa esiintyi aika-ajoin tuota samaa ongelmaa. Korjautui aina seuraavaan käynnitykseen mennessä eli ottamalla virrat pois. Se on tosiaan kai ECU:n tapa ilmoittaa jostakin poikkeavuudesta väylässä.

Avatar
alfista
Viestit: 2803
Liittynyt: 14 Helmi 2004, 00:55
Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja alfista »

Alfisti felice kirjoitti: Olitteko tilanneet nuo läpykät erikseen vai tulevatko nyt jo "vakiona" kuten josssain materiaalissa luki?

Oliskohan mahdollisuutta saada jälkiasennettuna? Myyntisopimuksessa kyllä lueteltiin varusteena, mutta auto oli ilman, kuten kaikki tähän asti näkemäni yksilöt.
Jep, nostettiin meteli, kun huomattiin läpykköjen puute. Esitteissä ja myyntisopparia myöden ne mainittiin, mutta vakiona niitä ei ainakaan 2011 tullut. Jälkiasennus ei kuulemma onnistu, mitä suuresti ihmettelen. Odotettiin autoa vajaa 5kk, joten vuosimallikin vaihtui. Tämän vuoden mallista en tiedä, mutta kannattaa varmistaa, jos läpykät haluaa.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Asiallisii fotoi
2012-alfa-romeo-giulietta-tct-15small.jpg
(96.75 KiB) Tiedosto ladattu 4869 kertaa
2012-alfa-romeo-giulietta-tct-24small.jpg
(60.98 KiB) Tiedosto ladattu 4872 kertaa
http://www.automobilesreview.com/pictur ... ietta-tct/
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Dwayne
Viestit: 49
Liittynyt: 08 Helmi 2012, 02:19
Car(s): 159 2.4 JTDm -06 & Porsche 911 Carrera 4 -01
(Ex 156 2.0 JTS Giugiaro FL)
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Dwayne »

http://www.alfaromeo.fi/uutiset/?n=2012 ... uksetta%2F

Hmm.. Pitäisköhän alkaa miettiä sitä Giuliettan hankkimista :lol:

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Savo »

^Mitähän varusteita tohon on vielä pakko ottaa, eli mikä on todellinen hinta?

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

Pikaisesti katsoin tuolta sivustolta varusteet Speciale-malliin niin kyllä se taitaa olla ihan normaali MultiAir Giulietta-varustein. Eli hinta olisi oikeasti 3 ke alle normaalin hinnan.
AK tekee siis Alfoille samat kuin Nissaneille eli uutuuden lumon mentyä ohi lasketaan rutkasti hintaa kaikenlaisilla Spesiaali-malleilla ja sitten ihmetellään kun näissä merkeissä arvo putoaa. Samanlaista touhua kuin Jyskeissä, joista ei ikinä kannata ostaa mitään "normaali" hinnalla,kun seuraavana päivänä samaa tavaraa saatetaan myydä alle puoleen edellisestä hinnasta.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Savo kirjoitti:^Mitähän varusteita tohon on vielä pakko ottaa, eli mikä on todellinen hinta?
Hinnastossa nämä ovat merkinnällä "Speciale Business" eli näyttäisi tulevan Business varustelu = Xenonit, sadetunnistumet, peruutustutkat, taittuvat ulkopeilit yms. vakiona. Tämä on kanssa aika oleellinen juttu, koska yksitellen hinnastosta poimittuna nämä kalut kustantavat noin 2 k€. Busines-pakettina ne saa puoleen hintaan ja nyt on vielä otettu puolitoista tonnia pois moottorinkin hinnasta, joten aletaan olla lähellä AK normisuoritusta eli tiputetaan auton hintaa 3 tonnia (10-15 %) ja ajoissa ostaneet kiittää. Tätähän on harrastettu niin Nissanin kuin Bravonkin kanssa.

Pakollisia lisiä ovat enää väri (muutama satku lisähintaa öbaut kaikista vaihtoehdoista) + normaalit lohkolämppärit & talvirenkaat. Jos siis kykenee elämään ilman sporttialustaa, 17" vanteita, kattoluukkua ym.

Itse odottelen "innolla", milloin tulee TCT + joku varustepaketti / muu erikoistarjous, niin pääsee kanssa laskemaan tappioita :mrgreen:
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Savo »

Oks tää se Rosso Competizione -erikoisväri? Älyttömän hyvän näköinen punaisine jarrusatuloineen.
Liitteet
Rosso.jpg
(76.84 KiB) Tiedosto ladattu 4492 kertaa

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

^ Me gusta!!! 8)
Kuva

peksu
Viestit: 556
Liittynyt: 08 Helmi 2011, 11:55
Car(s): Alfa Romeo 75 2.0 -87
ex. Alfa Romeo Giulia Super 1600 -69
ex. Giulietta MA -11
ex. 147 1,6 -02
Opel Manta A 1900 DeLuxe -71
BMW 218i Active Tourer -15
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja peksu »

insinörtti kirjoitti:
Savo kirjoitti:^Mitähän varusteita tohon on vielä pakko ottaa, eli mikä on todellinen hinta?
Hinnastossa nämä ovat merkinnällä "Speciale Business" eli näyttäisi tulevan Business varustelu = Xenonit, sadetunnistumet, peruutustutkat, taittuvat ulkopeilit yms. vakiona. :mrgreen:
Heti toisena ylhäältä on hinnastossa MultiAir Spesiale (halvin MultiAir) eli ei tarvitse ostaa Business-varusteilla jos ei halua. Siinä kyllä saisi varsin halvalla nuo Xenonit. Sadetunnistin on vakiona tuossa perusmallissakin; ainakin oli aiemmin (en nyt etsi tuolta sivustolta, josta jokainen voi itse vertailla...).

Avatar
Xehpuk
Viestit: 697
Liittynyt: 09 Loka 2009, 19:05
Car(s): Pitkäkattoinen 159 2.0JTDm 2011
ex AR 156 V6 1998
Paikkakunta: Valkeakoski

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Xehpuk »

Savo kirjoitti:Oks tää se Rosso Competizione -erikoisväri? Älyttömän hyvän näköinen punaisine jarrusatuloineen.
Tuon värin upeutta ei meinaa saada kokonaisuudessaan kuviin millään. Ratapäivillähän pääsi tuollaista ihastelemaan kaukaa ja läheltä.

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

Liittyen QV moottoriin niin onko muilla havaintoa, että kuuma moottori pitää tyhjäkäynnillä vähän sellaista, ei nyt suoraan diiselin, mutta vähän sellaista naputtavaa ääntä. Ainakin ero selvä verrattuna MultiAiriin (moottori on tietenkin eri rakenteinen), joka on tosi hiljainen tyhjäkäynnillä.
Ainakin AKn mukaan ei ole mitään ongelmaa, kun sitä katsottiin parin takuukorjauksen yhteydessä. Ehkä on vain ominaisuus siis.

Avatar
HopeinenQ
Viestit: 439
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 23:12
Car(s): Kia Cee'd SW 1.6 -14
Paikkakunta: Hyvinkään ruhtinaskunta

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja HopeinenQ »

No niin.. Kävin näyttämässä Giuliettaa Autokeskuksella, kun noi ovipaneelit eivät meinää räminän puolesta asettua sitten millään ja kuljettajan puoleisen etu- ja takaoven musta muovipaneeli ulkopuolella on alkanut kukkimaan.

Lopputulos: Uusitaan ovipaneelit kokonaan ja uusitaan noi mustat muovipaneelit + tiivisteet. Jonkin aikaa saa odotella kun menevät Italiasta tilaukseen.
Siperia opettaa. Chuck Norris opetti Siperiaa.

Avatar
MikaT
Viestit: 177
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Olen Giuliettaa tutkinut ostoaikeissa. Onko teillä tietoa, Pack Sport 1, mitä käytännössä tarkoittaa "urheilullinen alusta"?
Vaihtuuko alustaan mitään osia perusversioon verrattuna, vai samoja osia eri säädöillä?

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

^ Ei kai näissä mitään säädettäviä palikoita alustassa ole? Eli erona lienee (minimissään) erilaiset iskunvaimentimet + vähän matalaprofiilisemmat renkaat. Maavarassa yms. ei käsittääkseni ole eroja. QV on sitten eri maata, siinähän on myös madallus eli varmuudella erilaset jousetkin.

Hirveän iso ero alustan jäykkyydessä ei taida olla. Minulla oli ennen Bravo Sport (=jäykemmällä alustalla) ja talvella kun oli Giulietta sporttialustalla koeajossa, niin varsin tutulta se tuntui. Sporttialusta on maukas kesäisellä mutkatiellä & hyvällä asvaltilla ja sillä pärjää mainiosti hyväkuntoisella soratielläkin, mutta jääpolanne, mukulakivikatu yms. kieltämättä vääntävät suupieliä alaspäin, vaikkei alustaa olekaan pilattu älyttömällä pintakovuudella.

Nyt on alla vakioalusta mutta koeajot toistaiseksi pari päivää ruuhkaköröttelyä 30 km/h keskinopeudella, joka tuntuu hieman pehmeämmältä. Mutta iso ero ei ole eikä vakioalustakaan ole mikään kaarteissa kallisteleva vaaputin. Renkaat edelleen 17" vanteilla, joten tässä mielessä 1:1 vertailukelpoiset.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Saatan olla väärässäkin ja taas joku viisaampi korjaa, mutta itse olen jostain jäänyt käsitykseen, että sportpackin alusta olisi 15mm matalampi ja samalla hieman jäykempi verrattuna ihan vakiojousiin :roll:
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
MikaT
Viestit: 177
Liittynyt: 24 Huhti 2012, 21:43
Car(s): Giulia 2.0T Super -18
Kia Rio 1.0 120hv EX -18
Ex: Giulietta MA Speciale Business -12
Peugeot 206 -06
Peugeot 406 Sport -00,
Mazda 626 GLX
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja MikaT »

Kysyin asiaa aiemmin myyjältä, mutta hän ei tiennyt. Kertoi vaan että kyllä se paljon sisältää. Juu-u, mutta ne alustaan tehdyt muutokset jäivät selvittämättä. Se on sitten pyydettävä häntä selvittämään asia.

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Uudessa Auto Italiasssa oli tuosta jotain mainintaa (vertailussa 170hv diesel ilman sport alustaa ja 170hv MA sporttialustalla ja QV). Täytyy tarkistella mitä sanottiin kunhan töistä huomenna kotiutuu

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Routasydän varmaan kertoo lopullisen totuuden, mutta 15 mm eron luulisi nyt näkevänkin, kerran ero QV ja Sport Pack 2 välillä näkyy kanssa. Arcarin QV näyttää oikein hyvältä. Itsekin kuolasin noita 18" vanteita, mutta liikkeessä esillä ollut auto (ei QV, vaan Sport Pack 2 kyseessä) tuntui huutavan madallusta - vanteen ympärillä näytti olevan tuuma kumia ja 2 tuumaa tyhjää/mustaa, mikä pisti valkoisessa autossa pahasti silmään. Punaisessa tämä ei näköjään samalla lailla haittaakaan...

Ahkeralla googletuksella löytyi nämä tiedot
  • - QV (kuormattuna?) 102 mm
    - auto 17" vantein (Sport Pack 1 kuormattuna?) 113 mm
    - Sport Pack 1 TM testissä 12 cm
Vakioalustan maavaraa en sitten löytänytkään, vaikka TM talvitestissäkin oli diesel vakioalustalla. Sehän ei ole mitenkään merkityksellinen talviajossa...
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Avatar
routasydän
Viestit: 1555
Liittynyt: 18 Tammi 2009, 13:29
Car(s): beta coupe
ex: gtv 3,0 V6, 159SW 2,4jtdm Q4 ja 159SW 1,9jtdm
Paikkakunta: Oulu

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja routasydän »

Jep jep, olipa taas hieman tarkemmalla luvulla todella ympäripyöreästi sanottu noista alustoista Auto Italiassa. Ainoat mainitut selkeäkieliset erot oli rengasprofiileissa, sekä siinä että qv on 10mm matalampi. Eli se siitä, mysteeri jatkukoon :)

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Mistä ihmeesta Giuliettaan saisi hommattua eturoiskeläpät? Alkaa jo olla pientä epätoivoa ilmassa :puppydogeyes:
  • - AK:lla ei ole mitään sopivaa mallia
    - Bravoonkaan ei ole lisävarusteläppiä eteen (sattuneesta syystä tiedän tämän)
    - Biltemassa ei yhtään mitään
    - mätänetissä + parissa muussa paikassa hienosti muotoiltu "yleismalli", joka ei sovi eikä sitä pysty leikkaamaan (läpän reunassa on hieno 3D muotoilu, joten se hajoaa osiin, jos siitä poistaa pienenkin siivun
    - mätänetissä myös joku pari järkyttävän kokoista & näköistä teinix -malli, joissa "hienoa" rosteriliuskaa (joka myös estää oikeaan kokoon leikkaamisen) tai kumi kirkkaan punaista & mainosteksteillä ... ei kiitos
Korja-Kumin varastot loppu (en ole vielä ehtinyt soitella perään, mutta tällaista tuli täältä luettua), Varakirissä on vielä selvitys vetämässä, josko saisi Bravon tarvikeläpät, jotka voisi ehkä sopia Alfaankin.

Ja kun kyselytunti nyt saatiin vauhtiin, niin voisin heittää pari bonaria
  • - kestovahat/maalipinnan suojakäsittelyt? .... lienee rahanhukkaa, koska minulla ei ole tallia eikä painepesuria, eikä nämä käsittelyt ilmeisesti kestä harjapesua, vaan pitäisi aina pestä käsin ja mieluiten ao. valmistajan erikoislitkuilla
    - nahkapenkkien käsittely .... onko mistään suoja-aineista hyötyä ja jos on, niin mistä niitä saa, huonekalukaupoista? (Motonet yms. vesiperä tämänkin suhteen)
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja V6 »

insinörtti kirjoitti:Mistä ihmeesta Giuliettaan saisi hommattua eturoiskeläpät?
käyt hakemassa jostain varaosaputkasta kumiläpät, ne saa tarvittaessa leikeltyä ja soviteltua sopivaksi. Ne voi myös asentaa niin ylös ettei tartte leikellä.
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

insinörtti kirjoitti: Korja-Kumin varastot loppu (en ole vielä ehtinyt soitella perään, mutta tällaista tuli täältä luettua), Varakirissä on vielä selvitys vetämässä, josko saisi Bravon tarvikeläpät, jotka voisi ehkä sopia Alfaankin.
Hinnastossa ei näyttänyt olevan Alfaan mitään eikä Fiateistakaan noin uuteen malliin.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eikös Korja-Kumi sitten tee, jos ei löydy? Näinhän ymmärtääkseni mm. 156 listoille eksyi, kun "joku kysäsi ja tekivät sitten" tai jottaan.

Avatar
Alfa Milano
Viestit: 306
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 12:38
Car(s): 159
Paikkakunta: Tampere

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Alfa Milano »

insinörtti kirjoitti: - nahkapenkkien käsittely .... onko mistään suoja-aineista hyötyä ja jos on, niin mistä niitä saa, huonekalukaupoista? (Motonet yms. vesiperä tämänkin suhteen)
http://www.leathermaster.fi/leather_tuo ... uto01.html

Tuo olis kuulemma aivan kelvollista nahkapenkkien hoitoon ja suojaukseen.

insinörtti
Viestit: 2188
Liittynyt: 13 Maalis 2012, 20:15
Car(s): kaasukattilalaitos
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja insinörtti »

Kiitokset vinkeistä. Nahanhoitosetti tulikin jo haettua, mutta lärpättimissä on vielä puuhaa.

Ja on tullut ensikokemukset myös Alfamaisuuksista. Hiukka jännitystä elämään, kun Kehä I aamuruuhkassa jono pysähtyi hetkeksi ylämäkeen ja liikenteen lähtiessä taas rullaamaan G lähti kyllä nätisti liikkeelle, mutta seuraavaksi kone ulvaisee, kun TCT ei saakaan kakkosvaihdetta päälle. Kepin vemputus D->N->D palautti sen tolkkuihinsa, mutta ... tätä en välttämättä haluaisi kokea uusiksi jossain "kyllä mä tosta välistä kerkeen" -tilanteessa.
Paljolta pahalta välttyy, kun välttää autoilua arkisin klo 17-19 ja viikonloppuisin klo 10-15.

Petteri
Viestit: 85
Liittynyt: 08 Syys 2004, 02:00
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair -2011
Paikkakunta: Imatra

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Petteri »

Minulla on tuo sporttialusta ja hyvältä tuntuu. Ei ole Autokeskuksen mukaan matalampi kuin vakio. Oikein mittailtiin liikkeessä ja ei huomattu eroa. Koeajossa ei ollut isoa eroa vakioon, mutta sportti tuntui napakammalta ja paremmalta. Ei ole ollenkaan kova, talviajosta ei ole vielä kokemuksia.
Giulietta 1.4 MultiAir -2011

Avatar
Arcar
Viestit: 240
Liittynyt: 07 Huhti 2009, 21:24
Car(s): MB CLA 250BE A & SLK
Paikkakunta: Vantaa

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Arcar »

onko kukaan laittanut spacereitä Ghen, 15 mm keskittävät kiinnostaisivat ja ainakin kansainvälisen AR forumin mukaan olisi ok. Eli mitä ajatuksia olisi ja vaatitisiko jotain kulmien tarkistusta jos laittaa?

Avatar
Rauta
Viestit: 430
Liittynyt: 27 Touko 2011, 19:45
Car(s): Ford Focus ST ja Hyundai Ioniq plug-in hybrid (exiä: MiTo QV, Giulia, MiTo, Giulietta, 159 ja 156)
Paikkakunta: Lohja

Re: Giulietta 2010

Viesti Kirjoittaja Rauta »

Laitetaanpas puoli vuotta vanhasta Giuliettasta vähän päivitystä. Eli kaikki paitsi kuljettajan oven ovipaneelit rämisevät. Molemmat sivupeilit tärisevät yli 80km/h nopeuksissa. Pakkasella on jännittäviä sähköongelmia, erinäiset laitteet eivät toimi. Eli käynnistyskerrasta riippuen ei toimi vaikkapa vakionopeudensäädin, sisäilmanpuhallin, ajovalot, peilien säätö tai mikä muu tahansa arpakuutiolla valikoitu sähkövehje. Musiikkia saa kuunnella muistitikulta vain kun neiti niin haluaa. Takajarrut laahaavat ajoittain. Erinäisiä kumitulppia puuttuu korin rei'istä. Etu- ja takapuskurissa maalivikaa, eli muoviosissa maalin sävyero peltiosiin on huomattava. Tankin luukku jumittuu ajoittain.

Kaikenlaista pientä, ei jaksa listata enempää. Korjattuja ongelmia on mm. lampunpesurit jotka eivät toimineet. No ei siinä, auto kuitenkin liikkuu ja ihan hauska ajaa mutkatietä, että mikäpäs tässä :mrgreen:

Vastaa Viestiin