164:seen lisää alaväääntöä
Valvoja: Moderators
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
164:seen lisää alaväääntöä
Moron
Meitin juniorin 164:ssa on pojan mukaan liian vähän voimaa alakierroksilla. Kone on 2-litranen TS kasi valve.
Mikä on paras tapa saada lisää voimaa? Kaikki perusjutut on kunnossa kuten tulpat imunokan solenoidi yms.
Toinen juttu mistä saapi takaäänenvaimentimen muualta kuin Motonetista?
hannu
Meitin juniorin 164:ssa on pojan mukaan liian vähän voimaa alakierroksilla. Kone on 2-litranen TS kasi valve.
Mikä on paras tapa saada lisää voimaa? Kaikki perusjutut on kunnossa kuten tulpat imunokan solenoidi yms.
Toinen juttu mistä saapi takaäänenvaimentimen muualta kuin Motonetista?
hannu
Kautta likaisten varpaitteni!
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: 164:seen lisää alaväääntöä
V6 tai Diesel?Rölli ja metsänhenki kirjoitti: Mikä on paras tapa saada lisää voimaa? Kaikki perusjutut on kunnossa kuten tulpat imunokan solenoidi yms.
Eihän tuo tessukaan kunnossa ollessaan ole ollenkaan heikko menemään pikkukierroksilla.
Voihan sinne tietty remmiahdinta laittaa jne jos ei vähäpäästöisyys ole esteenä ja alavääntöä halajaa, mutta mitään oikein helppoa konstia ei liene olemassa

- ärrä
- Viestit: 751
- Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
- Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
Re: 164:seen lisää alaväääntöä
En virittelisi itse mitään, vaan, jos voimaa haluaa, kannattaa siirtyä suoraan V6:een.Rölli ja metsänhenki kirjoitti:Meitin juniorin 164:ssa on pojan mukaan liian vähän voimaa alakierroksilla. Kone on 2-litranen TS kasi valve.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: 164:seen lisää alaväääntöä
Kummatkin omistaneena juurikin näin. V6 on ihan eri planeetalta kuin TS.ärrä kirjoitti:En virittelisi itse mitään, vaan, jos voimaa haluaa, kannattaa siirtyä suoraan V6:een.Rölli ja metsänhenki kirjoitti:Meitin juniorin 164:ssa on pojan mukaan liian vähän voimaa alakierroksilla. Kone on 2-litranen TS kasi valve.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 164:seen lisää alaväääntöä
V6
, mutta jos puhutaan tussus... siis tessusta, niin ns. verorele pois (omassa oli punainen rele pelkääjän lattiamaton takana/alla läjellä kojelautaa) ja pelkästään 98:ia tankkiin.
Ero pieni, mutta olemassa oleva.

Ero pieni, mutta olemassa oleva.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
-
- Viestit: 897
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 16:11
- Car(s): Spider 2.0 JTS. Ex. 159 TBi, 156 GTA, 164 V6 Super, 164 TS. Käyttis F10 xD LCI.
- Paikkakunta: Espoo
Re: 164:seen lisää alaväääntöä
En muista omassani tuollaista relettä olleen, -92 ja katti, oliko noita alkupään ei kattikoneissa?Alfissimo kirjoitti:V6, mutta jos puhutaan tussus... siis tessusta, niin ns. verorele pois (omassa oli punainen rele pelkääjän lattiamaton takana/alla läjellä kojelautaa) ja pelkästään 98:ia tankkiin.
Ero pieni, mutta olemassa oleva.
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: 164:seen lisää alaväääntöä
Se rele taitaa olla muuten keltainen ja 98 on jo tankissa kun ei se mosa tai polttoainevemputtimet taida pitkänpäälle sitä viinaa kestää.
Ja kone on katilla varustettu. No jos vaikka ritten nitroo pistäis tankkiin niin.......
Ja kone on katilla varustettu. No jos vaikka ritten nitroo pistäis tankkiin niin.......

Kautta likaisten varpaitteni!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 164:seen lisää alaväääntöä
Saattoi muuten ollakin enempi oranssin suuntaan. Siitähän onkin jo kymmenen vuotta, kun omasta TS:sta sen aikanaan irti kiskoin.Rölli ja metsänhenki kirjoitti:Se rele taitaa olla muuten keltainen...
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: 164:seen lisää alaväääntöä
Pitääpä kattoo, onko tossa uudessa relettä. Mullahan on vielä tuo vähemmän tehokkaampi kone squadralla, mutta on kyllä ihan mukavan pirteä. Tosin aika kierroskonehan tuo on, siinä neljäntonnin kieppeillä rupee vetämään. 

- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 164:seen lisää alaväääntöä
Tuli vaan mieleen, että olikohan tuo rele vaan vanhemmissa katittomissa laitteissa
.

Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: 164:seen lisää alaväääntöä
Tällainen käsitys mulla on. Omassa pelissä 155:n motti, mutta voihan tuon releen huvikseen tarkastaa.Alfissimo kirjoitti:Tuli vaan mieleen, että olikohan tuo rele vaan vanhemmissa katittomissa laitteissa.
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: 164:seen lisää alaväääntöä
Kyl se rele siellä on riippumatta onko katti vai ei.
Kautta likaisten varpaitteni!
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 164:seen lisää alaväääntöä
Squadra chippi vois olla ainut "järkevä" . Ero on pieni,mutta hyöty tulee siinä kun kone kiertää chipillä suunnilleen 7000rpm nykyisen 6400rpm sijaan,niin ylöspäin vaihtaessa kierrokset ei tipu "liian alas" niin jaksaa vetää paremmin.
Omassa oli aikoinaan Squadra chipsi , suora putki (Simons takavaimennin) katinkorvaus putkella. Eihän toi mikään hirveen tykki ollut , mutta jalkoihin ei jääny koskaan.
Löytyi pari vanhaa "testipätkää"
kliks
kliks2
Omassa oli aikoinaan Squadra chipsi , suora putki (Simons takavaimennin) katinkorvaus putkella. Eihän toi mikään hirveen tykki ollut , mutta jalkoihin ei jääny koskaan.
Löytyi pari vanhaa "testipätkää"
kliks
kliks2
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: 164:seen lisää alaväääntöä
^Alkakierroksilla. 

- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: 164:seen lisää alaväääntöä
Jalamari kirjoitti:^Alkakierroksilla.

- pasinoffi
- Viestit: 149
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 12:09
- Car(s): 164 TS-89
164 TS-94
Giulietta TC-82 - Paikkakunta: Hamina
Re: 164:seen lisää alaväääntöä
Tarkennatteko vähän sen releen sijaintia, onko se yksittäinen ja mitä se rele ohjaa? Tungin pääni repsikan jalkatilaan kojelaudan alle ja kiepautin päätä 180 astetta ja näkyi vain 2relettä jotka olivat ilmeisesti sisävalojen automatiikka ja keskuslukitus.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: 164:seen lisää alaväääntöä
Olispa 156:n tessussa edes sen verran vääntöä alhaalla kuin mitä 164/75:ssa... 

facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Rölli ja metsänhenki
- Viestit: 385
- Liittynyt: 31 Heinä 2003, 17:35
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: 164:seen lisää alaväääntöä
Se rele on heti siinä maton reunan takana, palopellin ja maton välissä. Oranssissa jalassa keltainen rele. Se rele ilmeisesti muuttaa jotenkin imunokan solenoidin käyttäytymistä taikka sitten sytytysyksikön kipinän ohjausta. En muista kumpaa. Jos käytti ennenvanhaan 95 niin releen tuli olla paikoillaan. 98 käytettäessä voipi rele olla pois.
Siis jotakin tekemistä ilmeisesti sytytyksen ja nakutuksen kanssa.
Siis jotakin tekemistä ilmeisesti sytytyksen ja nakutuksen kanssa.
Kautta likaisten varpaitteni!
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: 164:seen lisää alaväääntöä
Tosiaan maton alla, kuten rölli jo totesikin. Minun muistaakseni muuttaa sytkäennakkoa, jolloin 98:sta saa hyödyn irti. Ysivitosta käyttäessä alkaisi ilman relettä nakuttamaan pahimmassa tapauksessa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: 164:seen lisää alaväääntöä
Jotenkin muistelisin että sama kikkare ohjaisi myös sitä onko ecu open vai closed loopissa?
Re: 164:seen lisää alaväääntöä
oisko releellä jtn oikea nimeä tai sarjanumeroa. kiinnostaisi itseäkin aiheeseen hieman perehtyä.. tankkaan aina 98 nimittäin 

- pasinoffi
- Viestit: 149
- Liittynyt: 17 Heinä 2009, 12:09
- Car(s): 164 TS-89
164 TS-94
Giulietta TC-82 - Paikkakunta: Hamina
Re: 164:seen lisää alaväääntöä
Kiitti vinkeistä, omasta onkin jo joku sen joskus poistanut 

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: 164:seen lisää alaväääntöä
Jos puhut tuosta signaturen 156:sta niin siitä semmoista on turha etsiäroude kirjoitti:oisko releellä jtn oikea nimeä tai sarjanumeroa. kiinnostaisi itseäkin aiheeseen hieman perehtyä.. tankkaan aina 98 nimittäin

Kuukkeli tietää kertoa aiheesta jotain hakusanoilla fuel quality relay tai fuel quality plug. Ei se mikään rele tai muukaan aktiivinen komponentti oikeasti ole, pelkkä siltauspalikka.
Äkkiä googlettaen kun kikkareen nyppää pois niin käytössä on 98 oktaanisen asetukset open loop-moodissa eli ilman lambdaohjausta (katittoman asetus siis).