Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Valvoja: Moderators
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Minkäslaisista vietereistä 75:een lähtisi rakentamaan takajousia? Tuo nykyinen 7 cm maavara ei ole se käytännöllisin ja herättää myös katsastuskonttorilla keskustelua.
Lyhennetyt vakiovieterit lienee liian löysät. Eikös näihin ole jostain muun auton jousista pätkitty sopivia? Sierra kuulostaa tutulta. Vai jotkut valmiit madallusvieterit?
Lyhennetyt vakiovieterit lienee liian löysät. Eikös näihin ole jostain muun auton jousista pätkitty sopivia? Sierra kuulostaa tutulta. Vai jotkut valmiit madallusvieterit?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
sierran jousia on käytetty eli muistat ihan oikein.. spaxin jousia saa ainakin kohtuuhalvalla... mutta onko hyvät, sitä en tiedä kun ei ole omia kokemuksia..
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Hyllyssä asennusta odottaa H&R -40mm. sarja ja jos en ihan puutaheinää muistele niin Eibachilta saa myös.
Korkeussäädettävän takapään tuohon saisi myös näppärästi rakennettua. Rally Race keravalta myy palikoita moiseen rakennussarjaan.
Korkeussäädettävän takapään tuohon saisi myös näppärästi rakennettua. Rally Race keravalta myy palikoita moiseen rakennussarjaan.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Mulla Eibach ja madallus oli jotain 30-35mm. Madallusjousia on tänä päivänä kyl sen verran saatavilla seskavitoseen, että en näe mitään syytä lähteä arpomaan jonkun toisrn auton jousilla. Hinnat kieppuu usein satkun kieppeillä.
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
jeps.. hinnat on kyllä sen verta olemattomat tätä nykyä että kannattanee pistää suosiolla jonkin valmistajan jouset tilaukseen..
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Edelliseen seitenfemmaan kokeilin farmarisierran kuormajousia. Menevät heittämällä, mitä nyt lepopituudessa ovat 15cm lyhyemmät kuin vakiot. Niille joutui siis rakentamaan ulosjoustonrajoittimet. Madaltavat n. 30mm, vetopito häviää on aikamoinen kivireki sen jälkeen. En oikein suosittele.
Nykyiseen hommasin ensin spaxin -40mm jouset. Todellinen madallus oli ainakin 50mm, lisäksi olivat aika löysät. Muutaman kuukauden niillä ajelin ja vaihdoin tilalle eibachin -30mm jouset. Ne laskivat suunnilleen sen mitä oli luvattu ja ovat jämäkämmät kuin spaxit. Näihin olen ollut tyytyväinen.
Nykyiseen hommasin ensin spaxin -40mm jouset. Todellinen madallus oli ainakin 50mm, lisäksi olivat aika löysät. Muutaman kuukauden niillä ajelin ja vaihdoin tilalle eibachin -30mm jouset. Ne laskivat suunnilleen sen mitä oli luvattu ja ovat jämäkämmät kuin spaxit. Näihin olen ollut tyytyväinen.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Niinpä. Ja tuollaisella autolla ei sitten radalla ehdi enää mihinkään, mikä kuitenkin on suht tärkeä juttuTiige kirjoitti:Niille joutui siis rakentamaan ulosjoustonrajoittimet. Madaltavat n. 30mm, vetopito häviää on aikamoinen kivireki sen jälkeen. En oikein suosittele.
Kimmo / alfatune.fi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Millaset tulpanjohdot tähän seiskavitoseen pitäis ostaa? Käykö ihan motonetin halpis tarvike johdot?
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Ihan tavalliset johdot siihen käy.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^Itse en saanut Lodgejen kanssa sopimaan Motonetin halppis sytkäkaapeleita, ja tuppasivat muutenkin lyömään vähän läpi. Toki laatu on voinut parantua, mutta mene ja tiedä. Kyse oli niistä erillismyynnissä olevista kaapeleista. Muistaakseni siniset päät niistä löytyi. Piti sitten hankkia kunnolliset, niin sai Alfankin käymään nätisti neljällä.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Minkälainen kytkentä on 75:n suomispesiaaliperspariloissa? Ei ole seiskafemmassa pariloita, mutta pitäisi tässä rakennella kolmesta penkistä yhdistellen uusi kuskinpenkki siihen ja kahdessa osanluovuttajapenkissä parilat löytyy, niin saako sitä mitenkään toimimaan jos samalla laittaisi sen lämmittimen siihen?
Kesäautossa ehkä aika turha, mutta jos sen helpolla saisi...
Kesäautossa ehkä aika turha, mutta jos sen helpolla saisi...
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^^^^ Alkuperäiset on metallisieluiset. En suosittelisi kovin paljoa yli 5 kohmin piuhoja. Usein huonos silikoonipiuhat tuppaavat olemaan 10-20 kohmia.
Kimmo / alfatune.fi
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Eikö kukaan tunne tuota systeemiä?Tuomas K kirjoitti:Minkälainen kytkentä on 75:n suomispesiaaliperspariloissa? Ei ole seiskafemmassa pariloita, mutta pitäisi tässä rakennella kolmesta penkistä yhdistellen uusi kuskinpenkki siihen ja kahdessa osanluovuttajapenkissä parilat löytyy, niin saako sitä mitenkään toimimaan jos samalla laittaisi sen lämmittimen siihen?
Kesäautossa ehkä aika turha, mutta jos sen helpolla saisi...
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Tuossa varmaan suurin syy ettei ole tullut tutustuttua.Tuomas K kirjoitti:Kesäautossa ehkä aika turha..
Kimmo / alfatune.fi
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Ainakin kolmea eri systeemiä. Uskoisin että vastuksissa ei ole eroja mutta ohjauksessa kylläkin.
Niitä Ruotsalaisten kierrettävää potikkaa ei kannata alkaa soveltamaan. Laittaa vain on/off kytkimet.
Niitä Ruotsalaisten kierrettävää potikkaa ei kannata alkaa soveltamaan. Laittaa vain on/off kytkimet.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Eli mistähän tuohon saisi ehjää imuputkea?foobar kirjoitti:Hep. Meikä lienee syypää tähän moottorin vaihtoon. Olettaisin.
Ei 90:n iniezone:n padan laatikkoineen päivineen heitin 75:een.
Kulutus putosi paljon ja tuossa on myös lukkoperä.
Sami
Rokkendaali kirjoitti:Oman 75 historiasta ei ole oikeastaan mitään tietoa. On kuulemma konetta vaihdettu jne. Nyt joku viisas kertoo, mikä kone kuvassa esiintyy?
Lähinnä kiinnostaa ilmamäärämittarin ja tuon ovaalin puken välinen joustohaaraputkizydeemi.
Koitin tuota kovastikin etsiskellä, mutta ei oikein natsannut mistään.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Nuo varaosapenkkien lämppärit on tuommoista potikkamallin lämppäriä, eli siellä on se ohjauspurnukka penkin pohjassa. Miten sitä purkkia ohjataan, eli miten sen saa toimimaan pelkällä katkaisijalla?Alfistipohjoosesta kirjoitti:Ainakin kolmea eri systeemiä. Uskoisin että vastuksissa ei ole eroja mutta ohjauksessa kylläkin.
Niitä Ruotsalaisten kierrettävää potikkaa ei kannata alkaa soveltamaan. Laittaa vain on/off kytkimet.
Vai nakkaanko koko purkin vatukkoon ja vastuksille suoraan 12 V?
Ilmastointi olisi kieltämättä tarpeellisempi, mutta jos tuo helpolla toimisikterkkila kirjoitti:Tuossa varmaan suurin syy ettei ole tullut tutustuttua.Tuomas K kirjoitti:Kesäautossa ehkä aika turha..
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Pitääkö kojelauta ottaa pois jos haluaa kytkimen pääsylinterin käsiin? Ja onko vinkkiä, että miten saan työsylinteristä männän ulos jos ei ole paineita järjestelmässä? Jomman kumman sylinterin tiiviste vuotaa ilmaa, mutta en tiedä kumman.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Työsylkyn mäntä varmaan lähtisi paineilmalla. Saattaa lähteä pitkällekin...
Voi sinne myös koittaa pumpata prässillä vaseliinia jolloin männän poistuminen on hillitympää mutta siivottavaa tulee enemmän.
Voi sinne myös koittaa pumpata prässillä vaseliinia jolloin männän poistuminen on hillitympää mutta siivottavaa tulee enemmän.
- Epäkelpokeräilijä -
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Molemmat kävi mielessä. Prässiä ei ole ja paineilman kanssa kuvittelisin ongelman muodostuvan vaikeasta tiivistyksestä. Täytyy varmaan hankkia myös uudet letkut ja putket, ettei tarvitse tehdä kytkinremppaa heti uudelleen. Apparan ajot jää taas väliin, mutta ei voi mitään.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Ei tarvi ottaa kojelautaa pois,kytkinsylinterin saa pois,kun ottaa kuskin penkin irti, niin pääsee operoimaan paremmin kojelaudan alle. Jos mäntä on juuttunut sylinteriin, niin rasvaprässi konsti on hyvä.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Täytyy kokeilla rasvaprässiä. Työsylinterin pään kierteisiin sopi suoraan pikaliitin, johon sain kompuran letkun. Liitos ei vuotanut, mutta paine ei riittänyt männän liikuttamiseen.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^
En kokeillut rasvaprässiä. Hommasin uudet sylinterit, jotka odottavat vielä vaihtamista.
Nyt kun tuo kone on tuossa käsillä irrallaan, niin ajattelin tarkistaa varuiksi kiertokangen laakerit. Muistaisiko joku 1.8T:n kiertokangen muttereiden(vai oliko ruuvit?) kiristysmomentin?
En kokeillut rasvaprässiä. Hommasin uudet sylinterit, jotka odottavat vielä vaihtamista.
Nyt kun tuo kone on tuossa käsillä irrallaan, niin ajattelin tarkistaa varuiksi kiertokangen laakerit. Muistaisiko joku 1.8T:n kiertokangen muttereiden(vai oliko ruuvit?) kiristysmomentin?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Eli tämä siis nyt leimassa.foobar kirjoitti:Hep. Meikä lienee syypää tähän moottorin vaihtoon. Olettaisin.
Ei 90:n iniezone:n padan laatikkoineen päivineen heitin 75:een.
Kulutus putosi paljon ja tuossa on myös lukkoperä.
SamiRokkendaali kirjoitti:Oman 75 historiasta ei ole oikeastaan mitään tietoa. On kuulemma konetta vaihdettu jne. Nyt joku viisas kertoo, mikä kone kuvassa esiintyy?
Mitkäs on tuon perän/laatikon tilavuudet ja mitä sinne laitetaan?
GL3 GL4 ?
Pikkaisen huonosti menee ykkönen silmään, mutta tämä taitaa olla siitä hienosta nivelestä vaihdelaatikossa kiinni?
Ilmeisesti tuota ilmamäärämittarin ja imuputken välistä haetarletkuva ei saa mistään ikinä enää mistään?
Onko tähän jäänyt tehostettua pumppua/letkustoa/hammastankoa (koko sarja) kenellekään nurkkiin pyörimään.
Paikat tuossa näköjään olisi noille härpäkkeille, ja taitaa olla kivempi tuolla tehostetulla ajellakin? vai.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
eikös tuonne lootaan/perään kuulu gl5.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Juu, GL-5 on oikeaa tavaraa laatikkoon. Tilavuus taisi olla jotain vajaa neljä litraa?
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Tilavuus on n. 2,5 litraa.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Joo, Nesteen taulukko tunsi 75:sen tilavuudet.
Ei tuo lukkoperä mitään erikoista lisäainetta sitten tarvitsekaan?
Häpeillen tunnustan joskus omistaneeni hiacen, jossa luki lsd, tai jotain ja silloin tuo vaati lisäaineistuksen toimiakseen.
Ja toimihan se, asfaltilla löi molemmat takapyörät suttua, märällä ruoholla/lumella jompikumpi takapyörä
Ei tuo lukkoperä mitään erikoista lisäainetta sitten tarvitsekaan?
Häpeillen tunnustan joskus omistaneeni hiacen, jossa luki lsd, tai jotain ja silloin tuo vaati lisäaineistuksen toimiakseen.
Ja toimihan se, asfaltilla löi molemmat takapyörät suttua, märällä ruoholla/lumella jompikumpi takapyörä
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Lukko tarvitsee lukkoperäölppää. Synkrot taas ei oikein välitä siitä. Redlinen ohjeistuksen mukaan 50/50 suhteessa ilman lisäaineistusta olevaa öljyä ja lisäaineista tuntuu olevan hyvä kompromissi.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- OL
- Viestit: 848
- Liittynyt: 31 Tammi 2005, 20:31
- Car(s): 166 V6, 75 TS, X1/9, (ex 75 2.0TC)
- Paikkakunta: Jämsä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Saako ovenkahvan kiertävää tiivistettä vielä jostain?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Just joku viikko sitten bongasin semmosia myynnissä "jossain". Ei mitään käryä enää siitä että missä.
Tuolla alfabb.com foorumilla joku niitä myös joskus teetti kasan, sieltäkin niitä voisi saada jos on vielä jäljellä.
Tuolla alfabb.com foorumilla joku niitä myös joskus teetti kasan, sieltäkin niitä voisi saada jos on vielä jäljellä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^
^
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1353443" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla näyttäs olevan monenlaista, kuvassa 75:n kahva....
^
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1353443" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuolla näyttäs olevan monenlaista, kuvassa 75:n kahva....
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Itse hommasin ebay.de sivun kautta. Myyjää en muista, mutta haulla "alfa 75 Türgriff" vois löytyä.OL kirjoitti:Saako ovenkahvan kiertävää tiivistettä vielä jostain?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Yritin etsiä ympäri internettiä, mutten löytänyt tästä aiheesta mitään. Eikö muka kenellekään ole koskaan tullut mieleen laittaa transaxle-alfan vaihdevivuston tilalle vaijereita?
CARF0869
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Ei taida olla järkevää, mutta jos haluat yksinkertaistaa systeemiä niin laita Giuliettan "jäykkä varsinen", jotkin kuskit pitävät tuota parempana systeeminä.
an amateur practices until he gets it right. a professional practices until he can't get it wrong
- JaniW
- Viestit: 840
- Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
- Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu - Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kysymys oli lähinnä teoreettinen, itselläni ei olisi rahkeita sellaisen muutoksen toteuttamiseen, mutta ottaen huomioon että esim. Porschen transaxlessa on vaijeriohjaus, ajattelin että joku olisi ainakin yrittänyt sellaista Alfaan sovitella. Miksei se olisi järkevää?
Kaipa noita niveliä ja niiden väljyyksiä on auton alle ryömittävä ihmettelemään *huokaus*
Kaipa noita niveliä ja niiden väljyyksiä on auton alle ryömittävä ihmettelemään *huokaus*
CARF0869
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kuinkas tuon kardaanin irroittaa helpoiten? Tarttis vaihtaa kuminivelet ja kaivattaisiin kokeneiden vinkkejä.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Ei mitenkaan helposti, vittumainen homma kaikin puolin... Koko kartaani pitaa irroittaa ja laittaa se osiksi, muista pitaa akselin puoliskot samassa asennossa toisiinsa nahden etta pysyy balanssissa. Kannattaa varata kunnolla aikaa tohon hommaan.Eero kirjoitti:Kuinkas tuon kardaanin irroittaa helpoiten? Tarttis vaihtaa kuminivelet ja kaivattaisiin kokeneiden vinkkejä.
Sori ei toimi kunnolla aakkoset koneessa... Hoono soomi..
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^Kiitti vinkistä. Ohjeita sain myös puhelimitse, kiitokset niistä
Lienee kurja homma, mutta kai nuo täytyy kerran 30-vuoteen vaihtaa. Kyseessä siis GTV eikä 75, mutta samaa kauraahan nuo pääosin ovat.
Lienee kurja homma, mutta kai nuo täytyy kerran 30-vuoteen vaihtaa. Kyseessä siis GTV eikä 75, mutta samaa kauraahan nuo pääosin ovat.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
alfapower.nu sivustolta yksi toteutus:JaniW kirjoitti:Yritin etsiä ympäri internettiä, mutten löytänyt tästä aiheesta mitään. Eikö muka kenellekään ole koskaan tullut mieleen laittaa transaxle-alfan vaihdevivuston tilalle vaijereita?
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Näyttäisi olevan noin 10 kg painavampi ratkaisu, ainakin tuollaisella telineellä toteutettuna..
Kimmo / alfatune.fi
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Mutta painonsäästöähän ei tässä haettukaankterkkila kirjoitti:Näyttäisi olevan noin 10 kg painavampi ratkaisu, ainakin tuollaisella telineellä toteutettuna..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Mikä on laturin kiilahihnan oikea leveys TS:ssa? 164:lle ilmoitettu 12,5 mm, mutta 75 1.6-2.0:lle 10 mm (Motonet). 75 twin sparkille ei ollut erillistä mainintaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
164:ssa on moniurahihna. Onkos 75:ssa muuta kuin kiilahihnaa?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Onko jollakulla 75:n rattiakseli tai rattia kiinni pitävä mutteri käsillä? Tai muuten sattuisi muistamaan millä kierteellä se on? Tai vielä parempi, sattuuko jollain olemaan ylimääräinen mutteri?
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Mutteri m16 1,5 nousulla. Saattaa löytyä hyvinvarustetusta mutterikaupasta. Tai jos tuntee sorvarin voi tehdä sen kuusiotangosta.
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kiitoksia, laitetaan hankintaan.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Mun purkualfassa pitäis olla. Sijainti OrimattilaJPeltola kirjoitti:Onko jollakulla 75:n rattiakseli tai rattia kiinni pitävä mutteri käsillä? Tai muuten sattuisi muistamaan millä kierteellä se on? Tai vielä parempi, sattuuko jollain olemaan ylimääräinen mutteri?
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Hyvä! Tuttu pulttikauppias muisteli että heiltä löytyisi noita, mutta jos ei niin lähestyn sitten sinua.vesamaan kirjoitti:Mun purkualfassa pitäis olla. Sijainti OrimattilaJPeltola kirjoitti:Onko jollakulla 75:n rattiakseli tai rattia kiinni pitävä mutteri käsillä? Tai muuten sattuisi muistamaan millä kierteellä se on? Tai vielä parempi, sattuuko jollain olemaan ylimääräinen mutteri?
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Varmistellaanpa vielä täältä: tuleeko TS:n kaarilevikkeet kiinni suoraan peltikaariin vai kuuluuko välissä olla jotkin peltilipareet? Omassa oli sinkitystä tehdyt kiinnikkeet, joilla muovilevike tuli hiukan ulospäin peltikaareen nähden.
Hirvittää vaan porailla reikiä korjattuihin kaariin ja siksi olis kiva varmistua alkuperäisestä kiinnitystavasta.
Hirvittää vaan porailla reikiä korjattuihin kaariin ja siksi olis kiva varmistua alkuperäisestä kiinnitystavasta.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina