
Puleerausketju.
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
^ Täytyy kiertää kesällä Bellassa pinkkipaitaiset herrasmiehet kaukaa. 

Re: Puleerausketju.
Sen verran sanon kantani tähän Juupas eipäs keskusteluun, että vuosia sitten siirtyneenä merkkeihin Meguiars, Collinite, Malco (imperial wax), ei ole tarvinnut katua päivääkään. Auton kiillossapitäminen ei voisi olla mukavempaa ja helpompaa.. Vahata tarvii harvemmin ja kiiltoa piisaa. Megun ylläpitolitkut helpottaa kummasti kiillon ylläpitoa eikä tarvi useinkaan niiden johdosta vahailla.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
^ Mulla on myös vuosien kokemus Meguairsista ja Malcosta (työnkin puolesta). Ei mitään huonoja tuotteita, mutta laatuvahoista NXT Tech Wax 2.0 on kaikinpuolin surkeinta tavaraa mitä olen omaan autooni laittanut. 

- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Njoo, Meguhan on oikeestaan vaan suomessa ylistetty "merkki" vahana, kun kotimaassaan se on marketti (korrekki) kamaa 

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
Re: Puleerausketju.
Niinhän se on suomessa merkkivahan maineessa, mutta toisaalta..Pasi kirjoitti:Njoo, Meguhan on oikeestaan vaan suomessa ylistetty "merkki" vahana, kun kotimaassaan se on marketti (korrekki) kamaa
Ultimate Compound + Ultimate Wax tuottaa sellaisen tuloksen johon Autoglymit ym ei vaan pääse. Kestosta puhumattakaan. Kuten aikaisemmin sanoinkin, helppo ylläpitää esimerkiksi Quick Detailerilla pesun jälkeen, jolloin autoa ei kauhean usein vahata tarvitse. Kaikki noista on kuitenkin yhtä helppoja levittää ja poistaa kuin autoglymikin. Detailerin käyttöön nyt riittää jo pelkkä ajatuskin.
Sittaas jos ei Megun Ultimate Waxin kestokaan riitä, niin kiskasee Collinitet niskaan niin varmana piisaa.
Tosin muistaakseni Pasilla on oma lehmä ojassa tässä..

- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
no tietty on... mut ei meitin pulju ole, eikä ikinä tule olemaan erikoistunut yhteen merkkiin, joten ei tartte puhua paskaa niin paljon vaan että saisi "omia" tuotteitaan myytyä. 
Kannattaa pitää mieli avoimena ja muistaa että jos jonkun merkin vaha on hyvä niin saman merkin pesuaine voi olla täyttä kuraa.

Kannattaa pitää mieli avoimena ja muistaa että jos jonkun merkin vaha on hyvä niin saman merkin pesuaine voi olla täyttä kuraa.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Puleerausketju.
Kokeilin AutoGlymin Vinyl & Rubber Care suihketta.
Konehuoneesta tulee mukavan näköinen.
Sisätiloihin ja kojelautaan pienellä varauksella, varsin kiiltävä lopputulos.
Yleensä olen puolikiiltävää käyttänyt.
Konehuoneesta tulee mukavan näköinen.
Sisätiloihin ja kojelautaan pienellä varauksella, varsin kiiltävä lopputulos.
Yleensä olen puolikiiltävää käyttänyt.
Re: Puleerausketju.
mitä puolikiiltävää?Finest kirjoitti: Yleensä olen puolikiiltävää käyttänyt.
mitenhän toimii "Autoglym Car Interior Shampoo" jääkö kiiltävä pinta? pitäisi saada 56sen sisäosia putsailtua
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
^No tikkurilan pika-tehoo tietysti. Se on puolikiiltävää.
Re: Puleerausketju.
Tuota tulee itse käytettyä sisustaan. Ihan kelpo ainetta, eikä omaan silmään ainakaan kiillä liikoja, jos ollenkaan.V6 kirjoitti:mitenhän toimii "Autoglym Car Interior Shampoo" jääkö kiiltävä pinta?
- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Puleerausketju.
^Haju on karmaiseva. Halpa partavesi tms. Jäi käyttämättä.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Puleerausketju.
Esim. http://www.korrek.fi/app/product/view/-/id/170" onclick="window.open(this.href);return false;V6 kirjoitti:mitä puolikiiltävää?Finest kirjoitti: Yleensä olen puolikiiltävää käyttänyt.
mitenhän toimii "Autoglym Car Interior Shampoo" jääkö kiiltävä pinta? pitäisi saada 56sen sisäosia putsailtua
Tuolla Interior shampoolla pesin matot, siinä on kyllä oma hajunsa. En käyttäisi kojelautaan. Matoissa vielä menettelee.
Autoglym Rapid Detaileria kokeilin. Toimii hyvin, helppo käyttää. Selvästi liukkaampi pinta kuin pelkällä sahmpoolla.
Aiemmin vahattu punaisella ja Extra Glossilla.
-
- Viestit: 246
- Liittynyt: 18 Touko 2011, 13:53
- Car(s): Ex:
159 1.9JTDm SW
159 3.2 Q4 SW - Paikkakunta: Espoo
Re: Puleerausketju.
On muuten helppohoitoinen ja kestävän oloinen kangas. En tiedä onko edellinen omistaja laittanut penkkeihin jotain tököttiä, mutta tuntuu hylkivän vettä. Olen noita hoitanut vain imuroimalla ensin ja sitten nihkeällä rätillä pyyhkäissyt läpi.Polforea kirjoitti:Mikäs on parasta, mitä Alfatexille voi tehdä? Pestä säännöllisesti jollain (millä), (lisäksi) suojata jollain (millä) vai pitääkö vaan ostaa bilsusta penkinpäälliset jos optimoida pinnan kestävyyttä ja elämäennustetta?
Ulkopuolelle laitatin kovavahan syksystä carfixwash:sta (muistaakseni joku titan... yritän muistella tarkemmin). Otan ensi talveksikin. Huuhtasin kauppamatkan yhteydessä painepesurilla silloin tällöin liat ja pari kertaa pesin käsin. Nyt pesin markettimatkalla painepesurilla ja pyyhkäisin sienellä ja sama hieno kiilto 5 minuutin työllä. Uskomattoman kestävä tuo vaha. Paskin puoli siinä on vaan se, ettei autoa tarvitse juuri puleerata ja tuo mukava ajanviete jää vähemmälle. Suolassa kylpeneet kyljetkin tuntuvat kädellä pyyhkäistynä liukkailta, vaikka tosiaan vahauksesta on se 8-9 kuukautta ja niihin on talvella ennen painepesuria ruiskastu liuotinta. Jatkossa vois käyttää säämiskää kuivaukseen, mutta yllättävän vähän jälkeä ilman sitäkään jää. Se on niin liukas pinta, ettei siihen samalla tavalla jää vesihelmeä.
Mutta siis tuo kovavaha mahdollistaa laiskalle miehelle mustan auton siistinä pitämisen.

- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Puleerausketju.
En tiä onk mullaki alfatexiä, mut tahrat tosiaan lähtee nihkeällä mikrokuitutyynyllä. Tummista housuista tarttunut häivä ei.rausku kirjoitti:On muuten helppohoitoinen ja kestävän oloinen kangas. En tiedä onko edellinen omistaja laittanut penkkeihin jotain tököttiä, mutta tuntuu hylkivän vettä. Olen noita hoitanut vain imuroimalla ensin ja sitten nihkeällä rätillä pyyhkäissyt läpi.Polforea kirjoitti:Mikäs on parasta, mitä Alfatexille voi tehdä? Pestä säännöllisesti jollain (millä), (lisäksi) suojata jollain (millä) vai pitääkö vaan ostaa bilsusta penkinpäälliset jos optimoida pinnan kestävyyttä ja elämäennustetta?

Re: Puleerausketju.
noni nyt on vedetty AG leather balmia penkkeihin, vielä pitäisi tota AG shampoota testata mattoo ja oviin/paneeleihin.
- Wario
- Viestit: 172
- Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
- Car(s): Brera 1750 tbi
- Paikkakunta: Helsinki/Finland
Re: Puleerausketju.
Moro.
Pasi tai muut pro jäbät. Tekeekö joku vaha niin liukkaan pinnan että auttaa siitepölyn tarttumiseen?
Pasi tai muut pro jäbät. Tekeekö joku vaha niin liukkaan pinnan että auttaa siitepölyn tarttumiseen?
I mean how hard could it be.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Jos tarkoitat ettei auton pinnoille jäisi yhtään siitepölyä tai että se pöllyisi pois ajossa, niin ei. Ja se on luultavasti auton staattinen sähkövaraus joka sitä siitepölyä siihen sitoo (puhtaaseen pintaan).Wario kirjoitti:Moro.
Pasi tai muut pro jäbät. Tekeekö joku vaha niin liukkaan pinnan että auttaa siitepölyn tarttumiseen?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
^ Juur näin.
Sellainen vaha olisikin kova tuote.
Sellainen vaha olisikin kova tuote.
Re: Puleerausketju.
duunikaveri oli ottanut uuteen autoon Zirconite käsittelyn http://zirconitecenter.fi/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;.
Onko jollain ko käsittelystä kokemusta?
niin, siis toteavat että vahausta ei enää tarvita, mutta vähän tässä oppinut ettei ehkä kaikkea tarvitse uskoa mitä lukee
Onko jollain ko käsittelystä kokemusta?
niin, siis toteavat että vahausta ei enää tarvita, mutta vähän tässä oppinut ettei ehkä kaikkea tarvitse uskoa mitä lukee

- Guenevere
- Viestit: 670
- Liittynyt: 28 Maalis 2012, 23:06
- Car(s): Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007 - Paikkakunta: Tervakoski
Re: Puleerausketju.
Törmäsin netissä tuollaiseen touch up -kynään ja tulipa mieleen tyhmä kysymys: mistä mä tiedän mikä on auton virallinen väri?
Näkeekö sen jostain? Siis auto on musta, mutta en osaa sanoa onko toi kyalami vai metallico?

Never regret anything that made you smile.
Re: Puleerausketju.
^Manuaalista pitäisi löytyä tieto, missä maalipinnan tunnistekilpi/bodywork paint identification plate/tms. sijaitsee.
Mitossa tuo löytyy muistaakseni konepellin alta.
Mitossa tuo löytyy muistaakseni konepellin alta.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
^^ 147(kin) se on muistaakseni takaluukussa - siis kun avaat luukun, niin tarra hyppää silmille oikealla puolella sisäpellissä.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Puleerausketju.
^^^
156:ssa takaluukun oikea sivu. Harvinaisen piilossa - luukku auki ja auton oikealle puolelle pällistelemään, niin näkyy...
Itse muistin nähneeni sen laatan jossain ja sitten kun etin, en meinannut löytääkään enää. Vahingossa sitten bongasin uudestaan... 
156:ssa takaluukun oikea sivu. Harvinaisen piilossa - luukku auki ja auton oikealle puolelle pällistelemään, niin näkyy...


- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
No ei semmosta ainetta olekkaan joka pysisi ikuisesti pinnalla. Tietty jos tuolle saa ikuisen takuun, niin sitten kannattaa uskoa.Arcar kirjoitti:duunikaveri oli ottanut uuteen autoon Zirconite käsittelyn http://zirconitecenter.fi/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;.
Onko jollain ko käsittelystä kokemusta?
niin, siis toteavat että vahausta ei enää tarvita, mutta vähän tässä oppinut ettei ehkä kaikkea tarvitse uskoa mitä lukee
Sisältääköhän tuo jälkihoitoohjelma jotain joka "boostaa" tuota pinnoitetta, koska näissä kohtaa hommasta alkaa yleensä paistaa "BULLSHIT" lävitse.em. sivustolta kirjoitti:Tukena Zirconite maalipinnan suojakäsittelylle on jopa 6 vuoden takuu ja helppo jälkihoito-ohjelma. Näin autosi jälleenmyyntiarvo pysyy korkeana.
Voin mäkin antaa vaikka Colliniten 476s 50 vuoden takuun. Ehtona on että noudatat jälkihoitoohjelmaa ... eli tarkoittaen että tuot autosi meille parin kuukauden välein "hoitoon", jossa laitan hintaan 150€ uuden kerroksen colliniteä niskaan

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Guenevere
- Viestit: 670
- Liittynyt: 28 Maalis 2012, 23:06
- Car(s): Exät:
166 2.0 V6 Turbo 2000
155 2.0 8V 1995 ja
147 2.0 T.S 2007 - Paikkakunta: Tervakoski
Re: Puleerausketju.
Jees, tieto löytyi, takaluukun kuskinpuoleisessa sivussa - vähän meni aikaa, että löysin. Ja se väri...olikin nero carbonio.
Never regret anything that made you smile.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Puleerausketju.
Farecla G6, tuo yli-innokkaan autonpuunaajan (lue: naarmuttajan) pelastaja!
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Onko kenelläkään suositella autofiksaukseen jotain firmaa Lahden seudulla? Voisin käydä kyselemässä, että onnistuisiko kuskin oveen tulleiden naarmujen korjaaminen kohtuullisella vaivalla vai pitäisikö asiassa ryhtyä isompiin toimenpiteisiin.
Paakkisen Automaalaamoa tässä kotinurkilla Hollolassa olen käyttänyt joskus maalaushommiin, mutta en tiedä olisiko tuo pulju hyvä noihin pieniin fiksauksiin.
Paakkisen Automaalaamoa tässä kotinurkilla Hollolassa olen käyttänyt joskus maalaushommiin, mutta en tiedä olisiko tuo pulju hyvä noihin pieniin fiksauksiin.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Puleerausketju.
Portti, jos meinaat, että ilman maalausta selviäisit, niin ihan kotinurkillakin olisi http://www.ccldesign.fi" onclick="window.open(this.href);return false;
Työn jäljestä ei henk.koht. kokemusta, mutta omistajan kanssa tein ex-työn puitteissa kauppaa, kun firmaa pystyttivät ja mustan bemarin kiillotusjälki kesti ainakin minun silmäni tarkan syynin, ei yhden yhtä pyörrettä.
Asiallinen meininki nuorilla miehillä ja varsinkin omistajan asenne ylipäätään asiakkaita ja työn laatua kohtaan sai puheissa vakuuttumaan. Toivottavasti todellisuus on edes lähellä.
Työn jäljestä ei henk.koht. kokemusta, mutta omistajan kanssa tein ex-työn puitteissa kauppaa, kun firmaa pystyttivät ja mustan bemarin kiillotusjälki kesti ainakin minun silmäni tarkan syynin, ei yhden yhtä pyörrettä.
Asiallinen meininki nuorilla miehillä ja varsinkin omistajan asenne ylipäätään asiakkaita ja työn laatua kohtaan sai puheissa vakuuttumaan. Toivottavasti todellisuus on edes lähellä.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Luulisin, että jotain maalaustouhua pitäisi harrastaa, mutta voisi kysyä ammattilaiselta, että mitä ne sanovat. Kiitos tuosta Ccldesign -vinkistä, pannaan pulju harkintaan. Enpä ollut firmasta ennen kuullutkaan vaikka on tässä ihan nurkilla.Alfissimo kirjoitti:Portti, jos meinaat, että ilman maalausta selviäisit...
Onko muilla kokemusta firmasta tai onko muita vinkkejä?
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Puleerausketju.
Jos maalipinta ei ole pohjamaaliin asti rikki niin voit hyvinkin selvitä kiillotuksella, olen ihmetellyt mitä kaikkea auton kyljistä saa hävitettyä tuossa yllä mainostamallani Fareclalla + vedellä + kangasrätillä.
Esim. 60cm naarmu, jonka nuorimmainen teki terävällä kivellä takalokasuojaan, parkkipaikka ovikolhuista on lähtenyt kaikki maalijäljet yms. Tälle keväälle tolloilin liuotuspesuaineen ja hankaussienen kanssa pikitahroja irti, tuloksena melko roisia hankausjälkeä pitkin kylkeä. Fareclan jälkeen ei mitään silminhavaittavaa vahinkoa kuitenkaan.
Kannattaa ehdottomasti ainakin kokeilla ennen kallista maalausta, osa naarmujäljestä saattaa olla siitä toisesta osapuolesta tarttunutta väriä, joten todellinen pintavaurio ei ole niin paha.
Esim. 60cm naarmu, jonka nuorimmainen teki terävällä kivellä takalokasuojaan, parkkipaikka ovikolhuista on lähtenyt kaikki maalijäljet yms. Tälle keväälle tolloilin liuotuspesuaineen ja hankaussienen kanssa pikitahroja irti, tuloksena melko roisia hankausjälkeä pitkin kylkeä. Fareclan jälkeen ei mitään silminhavaittavaa vahinkoa kuitenkaan.
Kannattaa ehdottomasti ainakin kokeilla ennen kallista maalausta, osa naarmujäljestä saattaa olla siitä toisesta osapuolesta tarttunutta väriä, joten todellinen pintavaurio ei ole niin paha.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Kiillotusaineita on maailmalla pilvinpimein, Suosittelisin melkein hommaamaan karkeempaa ja hienompaa ainetta ja hommaa tarkoitukseen sopiva sieni, jolla kiillotusaineen työstäminen on helpompaa ja jolla siihen saa vääntöä vähän enemmän.
Jotkut kiillotusaineet saattaa jäädä "hajoomatta" käsin työstettäessä, jolloin pintaan jää hologrammeja/harmautta kiillotuksesta, joka sitten saattaa paistaa silmään varsinkin auringonvalossa.
Kaikki riippuu tietysti siitä, miten tarkka lopputuloksesta on
Jotkut kiillotusaineet saattaa jäädä "hajoomatta" käsin työstettäessä, jolloin pintaan jää hologrammeja/harmautta kiillotuksesta, joka sitten saattaa paistaa silmään varsinkin auringonvalossa.
Kaikki riippuu tietysti siitä, miten tarkka lopputuloksesta on

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
Kiillottaminen on halpaa lystiä maalaamiseen verrattuna, joten sitä kannattaa ehdottomasti ensin kokeilla.
... ja koneella tottakai. Relluissa on aina ollut pehmeä maali, käsin ei kannata alkaa hieromaan - pinta vetää takuulla harmaaksi hienollakin aineella.
Riittävän karkealla naarmut pois, ja hienolla aineella uudelleen, ettei jää laikanjälkiä. Mitään muita poppakonsteja en missään nimessä lähtisi uuteen, hienoon autoon kokeilemaan.
... ja koneella tottakai. Relluissa on aina ollut pehmeä maali, käsin ei kannata alkaa hieromaan - pinta vetää takuulla harmaaksi hienollakin aineella.
Riittävän karkealla naarmut pois, ja hienolla aineella uudelleen, ettei jää laikanjälkiä. Mitään muita poppakonsteja en missään nimessä lähtisi uuteen, hienoon autoon kokeilemaan.
- Portti
- Viestit: 1110
- Liittynyt: 21 Maalis 2005, 09:40
- Car(s): Fiesta ST 2019 (ex-Abarth 500 Esseesse + ex-147 GTA + ex-Megane RS 265 Trophy)
- Paikkakunta: Hollola/Lahti
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Nämä viimeiset vinkit olivat menneet minulta aiemmin ohi silmien. Kiitoksia niistä.
Maalipinta on rikki pohjamaaliin/peltiin saakka, joten en tiedä auttaako kiillottaminen. Minä yritän käydä näyttämässä ovea jollekin ammattilaiselle niin nähdään mitä ovat mieltä. Yritän varmaan tuolla CclDesignissa käväistä kunhan vain ehtisin joskus.
Maalipinta on rikki pohjamaaliin/peltiin saakka, joten en tiedä auttaako kiillottaminen. Minä yritän käydä näyttämässä ovea jollekin ammattilaiselle niin nähdään mitä ovat mieltä. Yritän varmaan tuolla CclDesignissa käväistä kunhan vain ehtisin joskus.
ex-Abarth 500 Esseesse - http://www.pertti.com/abarth" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
ex-147 GTA - http://www.pertti.com/gta" onclick="window.open(this.href);return false;
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Puleerausketju.
Vieläkö säämiskä on kuivaamiseen suotavaa vai pitääkö seuraavan tilalle katsella jotain muuta?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Levitä säämiskä märälle pinnalle ja "vedä" sitä siinä... Lähtee vahatkin kitkan vaikutuksesta... ja jos pinta on yhtään paskanen niin jäljet jää... jos siis jaksaa välittää... Itse olen kuivannut viimeset 10 vuotta tarkoituksenmukaisilla mikrokuituliinoilla.
Suosittelisin muutamaa, mutta täällä katsotaan kieroon mainostamista
Suosittelisin muutamaa, mutta täällä katsotaan kieroon mainostamista

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
Mikrokuituliinaa olen itsekin käyttänyt aina auton kuivaamisessa. Prestan kauppaamilla räteillä ollaan viimeiset vuodet hierottu.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Puleerausketju.
Mitäs ton Collinite 476s:n päälle suositellaan, Marque D'Elegancea?
Ja onko siihen Collinitella helppokäyttöistä ylläpitävää detaileria?
Onko kokemuksia Meguiars #7 Show Car Glaze- Mirror Glaze?
Ja onko siihen Collinitella helppokäyttöistä ylläpitävää detaileria?
Onko kokemuksia Meguiars #7 Show Car Glaze- Mirror Glaze?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Ei laiteta mitään päälle. 476s ja 915 ovat ihan omat vahansa, ja jos pesun hoitaa kunnolla, niin erillistä detaileria ei tarvitse.
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Puleerausketju.
ok. Kiilto siinä 476s:ssä ei nettikeskustelujen perusteella ole paras mahdollinen. Kesto kylläkin.
AG shampoolla varmaan saa kunnollisen pesun, sitä kerta on vielä melkein puolipulloa jäljellä.
Ja pesun jälkeen tarkoitus lääppiä cleanserilla (ehdotuksia?, ostoslistalla), jolla saa vanhat vahat pois.
AG shampoolla varmaan saa kunnollisen pesun, sitä kerta on vielä melkein puolipulloa jäljellä.
Ja pesun jälkeen tarkoitus lääppiä cleanserilla (ehdotuksia?, ostoslistalla), jolla saa vanhat vahat pois.
-
- Viestit: 140
- Liittynyt: 07 Kesä 2011, 18:25
- Car(s): 156 2.0 SW Selespeed -01
Spider Veloce 2000 -80
Ex:
156 jts fl, 147 TS,
Fiat 600, Fiat 126 (gsxr1100 nos)
Fiat 133 Msquirt
Humber Hawk, Triumph Herald yms...
Re: Puleerausketju.
Tulipa tuossa pitkästä aikaa pestyä ja vahattua auto käsin (laiskana oon automaattipesulassa käyttäny).
Vahatessa huomas kuinka koko maalipinta on pienillä naarmuilla ja pieniä kiveniskemiä on ympäri autoa.
Täytyy melkeen kokeilla Farclaa, jos tässä oikeen innostuis puunaamaan pirssiä.
Vahasin ensin ihan perus vahalla (en muista merkkiä) ja päälle AutoGlymin extra gloss protectionia ja kyllä kiiletelee nätisti.
Toi autoglymin värkki on tosi helppo levittää ja pyyhkiä kiiltäväksi, voin suositella
Vahatessa huomas kuinka koko maalipinta on pienillä naarmuilla ja pieniä kiveniskemiä on ympäri autoa.
Täytyy melkeen kokeilla Farclaa, jos tässä oikeen innostuis puunaamaan pirssiä.
Vahasin ensin ihan perus vahalla (en muista merkkiä) ja päälle AutoGlymin extra gloss protectionia ja kyllä kiiletelee nätisti.
Toi autoglymin värkki on tosi helppo levittää ja pyyhkiä kiiltäväksi, voin suositella
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Puleerausketju.
^AG Rapid Detailer on hyvää noiden päälle, suihke pullo riittää moneen kertaan.
Kiilto ja liukkaus on samaa luokkaa kuin juuri laitetulla Extra Glossilla.
Glymit on helppoja käyttää, mutta muuta/parempaa kokeilen.
Nämä ovat nyt ajatuksissa:
Dodo Lime Prime Pre-Wax Cleanser ja jatkossa pesuun Dodo Wax Safe Shampoo.
Vahaksi Collinite 476s ja tarpeen mukaan jotain kiiltoa tai detaileria kyytipojaksi.
Onko Dodon Supernatural jonkinsortin lippulaiva sarja niin kuin AG: HD:t?
Kiilto ja liukkaus on samaa luokkaa kuin juuri laitetulla Extra Glossilla.
Glymit on helppoja käyttää, mutta muuta/parempaa kokeilen.
Nämä ovat nyt ajatuksissa:
Dodo Lime Prime Pre-Wax Cleanser ja jatkossa pesuun Dodo Wax Safe Shampoo.
Vahaksi Collinite 476s ja tarpeen mukaan jotain kiiltoa tai detaileria kyytipojaksi.
Onko Dodon Supernatural jonkinsortin lippulaiva sarja niin kuin AG: HD:t?
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Puleerausketju.
Aika mielenkiintoinen testi:
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=85205" onclick="window.open(this.href);return false;
Nejän kuukauden jälkeen suoja ja kiilto oli kunnossa vielä aineilla
Autoglym Extra Gloss Protection
Chemical Guys: M-Seal, Jetseal 109, Speed Amor
Klasse AIO and Sealant Glaze
Hi Temp Paste
Zaino AIO, Z2 and Z5
Wolfgang Deep Gloss Sealant.
http://www.detailingworld.co.uk/forum/s ... hp?t=85205" onclick="window.open(this.href);return false;
Nejän kuukauden jälkeen suoja ja kiilto oli kunnossa vielä aineilla
Autoglym Extra Gloss Protection
Chemical Guys: M-Seal, Jetseal 109, Speed Amor
Klasse AIO and Sealant Glaze
Hi Temp Paste
Zaino AIO, Z2 and Z5
Wolfgang Deep Gloss Sealant.
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
Joo, kesäolosuhteissa...
Noita ulkomaalaisia foorumeita kun lukee, niin kannattaa laittaa sellanen 1:4 jako noille testi tuloksille suomen talveen
Noita ulkomaalaisia foorumeita kun lukee, niin kannattaa laittaa sellanen 1:4 jako noille testi tuloksille suomen talveen

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Puleerausketju.
Pari mielipidettä/havaintoa:
Dodo Wax Safe Shampoo vs. Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner
-Dodo vaahtoaa paremmin ja pinnasta tulee liukkaampi. Huomaa myös sateella lasipinnoista, jotka Dodolla pesin.
Dodo Lime Prime Pre-Wax Cleanser
-maalipinnasta tuli kirkkaamman/raikkaamman näköinen
Collinite 476s vs. AG punainen ja kultainen
-Collinite on nopeampi (1 käsittely)
-Lähes yhtä helppoja käyttää. Colliniten vedin kerralla koko autoon ja silti lähti hyvin käsipelillä pois.
-Linnunpaska lähtee varsin hyvin sateella pois, AG:lla se jäi seuraavaan pesuun asti.
-Kiilto samaa luokkaa toistaiseksi.
Dodo Wax Safe Shampoo vs. Autoglym Bodywork Shampoo Conditioner
-Dodo vaahtoaa paremmin ja pinnasta tulee liukkaampi. Huomaa myös sateella lasipinnoista, jotka Dodolla pesin.
Dodo Lime Prime Pre-Wax Cleanser
-maalipinnasta tuli kirkkaamman/raikkaamman näköinen
Collinite 476s vs. AG punainen ja kultainen
-Collinite on nopeampi (1 käsittely)
-Lähes yhtä helppoja käyttää. Colliniten vedin kerralla koko autoon ja silti lähti hyvin käsipelillä pois.
-Linnunpaska lähtee varsin hyvin sateella pois, AG:lla se jäi seuraavaan pesuun asti.
-Kiilto samaa luokkaa toistaiseksi.
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Puleerausketju.
Huomasin tänään auringonpaisteessa että auto on ihan täynnä kirkkaita laikkuja, ihan kuin lakkaa olisi tullut tuulen mukana ympäri autoa. Kuulin sitten juttua että voisi johtua esimerkiksi vaahteran pihkasta. Auto seisoo 45h viikossa tuossa puiden alla työpaikalla ja voi ihan hyvin johtua siitä. Kynnellä kokeilin raaputtaa huomaamattomasta paikasta mutta ei vaan irtoa. Milläköhän aineella tuon saisi irtoamaan pinnasta? Auto kuitenkin viimevuonna maalattu ja ei viitsisi liuottimia laitella vielä pintaan.
Kolmisen kuukautta sitten kyllä vahasin auton autoglymin kultaisella että on siellä varmaan vähän edes vielä vahapintaa alla + pesen vahashampoolla suhteellisen usein. Onko jollain vinkkejä tuon mahlan poistoon jos on vaikka ollut vastaavia tilanteita?
Ketuttaa kun tuulilasikin on niin täynnä ettei meinaa nähdä läpitte..
Kolmisen kuukautta sitten kyllä vahasin auton autoglymin kultaisella että on siellä varmaan vähän edes vielä vahapintaa alla + pesen vahashampoolla suhteellisen usein. Onko jollain vinkkejä tuon mahlan poistoon jos on vaikka ollut vastaavia tilanteita?
Ketuttaa kun tuulilasikin on niin täynnä ettei meinaa nähdä läpitte..
Kantapään kautta vuodesta -93..
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Puleerausketju.
^ Claybar
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
^^ Pesemällä.
En oikein ymmärrä, mitä pelottavaa siinä liuottimessa on? On se hieman hellävaraisempaa maalipinnalle kuin claybar. Ja tosiaan, jos se paska ei ole pinnassa viikkotolkulla maannut, niin lähtee ilman liuotintakin. Kynsillä on turha nyppiä.
En oikein ymmärrä, mitä pelottavaa siinä liuottimessa on? On se hieman hellävaraisempaa maalipinnalle kuin claybar. Ja tosiaan, jos se paska ei ole pinnassa viikkotolkulla maannut, niin lähtee ilman liuotintakin. Kynsillä on turha nyppiä.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Puleerausketju.
^^^varmaan kaikkille käynyt vastaavasti 
Tähän mennessä shampoolla lähtenyt, jos on sitkeää niin olen näyttänyt tahralle sienen "ikkunanpesupuolta". Saman tyyppinen pompulasieni, mitä Pasikin myy.
Mahloissa voi tietysti olla eroja..
^Sitten pitäisi melkein taas vahailla, tai detaileria suihkia

Tähän mennessä shampoolla lähtenyt, jos on sitkeää niin olen näyttänyt tahralle sienen "ikkunanpesupuolta". Saman tyyppinen pompulasieni, mitä Pasikin myy.
Mahloissa voi tietysti olla eroja..
^Sitten pitäisi melkein taas vahailla, tai detaileria suihkia
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Puleerausketju.
^ Miksi?
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Puleerausketju.
Liuotin + vaha -> ei vahaa/ainakin osa häviää.
Näin olen käsittänyt, luki pullossa mitä vain.
Tai siis eihän kukaan määrää, että autossa pitäisi olla vahat päällä.
Näin olen käsittänyt, luki pullossa mitä vain.
Tai siis eihän kukaan määrää, että autossa pitäisi olla vahat päällä.