155:sta hankkimassa
Valvoja: Moderators
155:sta hankkimassa
Eli, tollasta 16v 155:sta oon kattellu. Tältäkin foorumilta jotain aiheita löytäny missä asiaa käsitellään, mutta tälleen yleisesti mitä kannattaa kattoa kyseisistä autoista kun ostaa? Eli onko mitään tyyppivikoja tiedossa? Salon deltassa näyttäs yks olevan myynnissäki, eihän kukaan oo käyny vilaseen?
ex-Talbot/ex-164TS/ex-156 V6/ex-Golf GTI/ex-TurboSaab
-
- Viestit: 2037
- Liittynyt: 06 Loka 2003, 01:57
- Car(s): MiTo 1.4 Tct, 156V6sw, 155Q4 +perheessä GT, Giulietta ja 156 CrosswagonQ4, (tulossa Giulia)
- Paikkakunta: Helsinki
Re: 155:sta hankkimassa
koneesta samat ku 156sesta eli hihnat (vaihdot), onko diesel soundia.tomtom kirjoitti: mutta tälleen yleisesti mitä kannattaa kattoa kyseisistä autoista kun ostaa? Eli onko mitään tyyppivikoja tiedossa?
maalipinnat konepelti,takalokarit sieltä oven välistä lohkeilee maalit pois.Alustassa ei pitäisi mitään ihmeellistä olla.Sitten tietysti kaikki peilit ym sähköhippulat. Takaa jarrulevyjen kunto (miksei myös edestä

Eli ihan perussettiä niin sanotusti... Onkos toi oven välist maalin lähtö vähän samanlainen vika ku 156:ssa se etukaaren takareunan kivien poishakkaama maali? Eli ettei sille paljo mitään voi... Entä onko siinä 16v koneessa tyypillistä pient öljyvuodot jossain? Onkos 155:seen muuten paljon hyviä alustanpäivitysosia saatavilla? Iskarii ja jousta isoilt merkeilt? Vähän madaltavaa ehkä...
ex-Talbot/ex-164TS/ex-156 V6/ex-Golf GTI/ex-TurboSaab
no ei oikee voi muuta ku yrittää paikkaillatomtom kirjoitti:Eli ihan perussettiä niin sanotusti... Onkos toi oven välist maalin lähtö vähän samanlainen vika ku 156:ssa se etukaaren takareunan kivien poishakkaama maali? Eli ettei sille paljo mitään voi...
ei kaitomtom kirjoitti: Entä onko siinä 16v koneessa tyypillistä pient öljyvuodot jossain?
155sen alusta on aika hyvä ihan vakiona siis paljon jämäkämpi kuin 156sessatomtom kirjoitti: Onkos 155:seen muuten paljon hyviä alustanpäivitysosia saatavilla? Iskarii ja jousta isoilt merkeilt? Vähän madaltavaa ehkä...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
155
Viiden vuoden 155 2.0 TS 16V omistajuuden perusteella:
- jakohihna & kiristin kannattaa vaihtaa 50tkm välein (60tkm saataa olla liikaa, oli ainakin minun ex-autolle, kiristin petti)
- "Diesel-ääni" eli kulunut imunokan ajoitin
- venttiilikopan vasen etureuna tihkui öljyä, eikä lukuisat tiivistysyritykset auttaneet. Ei kovin vaarallista, vaikka vuotokohta olikin jakohihnakotelon vieressä.
- Omasta kinneristä poistettiin tasapainoakselien hihna joskus 100tkm jälkeen. Ainoa muutos oli lisääntynyt meluisuus 4000 rpm jälkeen. Käyttövarmuus tietenkin paranee, koska yksi hihna vähemmän katkeamassa ja sotkeutumassa jakopäähän. En kuitenkaan suosittele tätä varauksetta.
Eli ongelmat liittyivät aikalailla moottorin ympärille. Itse en enää ostaisi 16V koneella olevaa Alfaa (TS/JTS), nyt kun olen reilun vuoden ajellut V6:lla.
- jakohihna & kiristin kannattaa vaihtaa 50tkm välein (60tkm saataa olla liikaa, oli ainakin minun ex-autolle, kiristin petti)
- "Diesel-ääni" eli kulunut imunokan ajoitin
- venttiilikopan vasen etureuna tihkui öljyä, eikä lukuisat tiivistysyritykset auttaneet. Ei kovin vaarallista, vaikka vuotokohta olikin jakohihnakotelon vieressä.
- Omasta kinneristä poistettiin tasapainoakselien hihna joskus 100tkm jälkeen. Ainoa muutos oli lisääntynyt meluisuus 4000 rpm jälkeen. Käyttövarmuus tietenkin paranee, koska yksi hihna vähemmän katkeamassa ja sotkeutumassa jakopäähän. En kuitenkaan suosittele tätä varauksetta.
Eli ongelmat liittyivät aikalailla moottorin ympärille. Itse en enää ostaisi 16V koneella olevaa Alfaa (TS/JTS), nyt kun olen reilun vuoden ajellut V6:lla.
Mulla vois olla tommonen 155 V6 myynnissä jos hinnasta sovitaan
Autossa on automaatti-ilmastointi,sähköpenkit,sähköpeilit, penkinlämmittimet, sähkölasit, keskuslukitus. Auto on tuotu saksasta. Todella hyvä peltinen. 17" RH:n alut 215/40 hyvillä renkailla. Alusta laitettu ja uudet iskarit. Madalletttu 30mm eestä ja 20mm takaa.

Autossa on automaatti-ilmastointi,sähköpenkit,sähköpeilit, penkinlämmittimet, sähkölasit, keskuslukitus. Auto on tuotu saksasta. Todella hyvä peltinen. 17" RH:n alut 215/40 hyvillä renkailla. Alusta laitettu ja uudet iskarit. Madalletttu 30mm eestä ja 20mm takaa.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Hieman menee ot: mutta huomasin tossa että, 155:ssa on kaikista alfoista pienin ilmanvastuskerroin
, Kakkosina tulee 156 SW ja 164 ts.
http://www.ajovalo.net/Ilmanvastus1.htm

http://www.ajovalo.net/Ilmanvastus1.htm
Sulle on varmaan sit sattunu paksumaalinen yksilöCuore Sportivo kirjoitti:Ihan uutta minulle, vaikka omistin 156:n 5,5 -vuotta.tomtom kirjoitti:.. ku 156:ssa se etukaaren takareunan kivien poishakkaama maali?

ex-Talbot/ex-164TS/ex-156 V6/ex-Golf GTI/ex-TurboSaab
- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
maali
Ei kai se yksinomaan Alfan ongelma ole että kivet hakkaa maalin pois. Eiköhän ongelmaa ilmene autossa kuin autossa jos ei ole roiskeläppiä edessä. Olikos Cuore sinun 156:sessa helmat? Ne estää kivenhakkaamat hyvin.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: maali
Ei ollut helmoja.KJS kirjoitti:Olikos Cuore sinun 156:sessa helmat?
Siitä legendaarisesta helmojen "saumakohdasta" kivet kyllä hakkasi maalin pois.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Hankala löytää hyvää käytettyä Alffa Roméota... Vähän aikaa sitten meni 164 V6 -kauppa mönkään auton huonon kunnon vuoksi. Nyt kiikarissa 155 16V, vm. 1995 ja katsastettu tammikuussa, ml. 159tkm. Pyyntihinta 7990e. Onko tuo hinta mistään kotoisin, vaikuttaa aika kalliilta? Entäs onko tuo 16V -kone kestävä? Parempi/huonompi kuin 8V? Jossain aiemmassa topicissa oli juttua että jakohihnan vaihtoväliksi suositellaan 50tkm joten sekin lienee vaihtokunnossa? Entäs ruostuuko tuommoinen hetkessä? Oma Tempra on -94 eikä ruostetta missään.
Tuo kyseinen auto on myynnissä Nettiautossa ja aivan kuin olisin nähnyt sen siellä aiemminkin, ei paljon aikaa sitten. Tuo mainoksen lisätiedot -kenttä on muuten harvinaisen mitäänsanomaton.

Tuo kyseinen auto on myynnissä Nettiautossa ja aivan kuin olisin nähnyt sen siellä aiemminkin, ei paljon aikaa sitten. Tuo mainoksen lisätiedot -kenttä on muuten harvinaisen mitäänsanomaton.

-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Vähän yläkanttiin taitaa olla tuo hintapyyntö, mutta niinhän nuo liikkeiden hinnat tahtovat olla. Jos tässä nyt vertailun vuoksi omia suorituksiaan tohtii paljastaa niin maksoin itse vajaa vuosi sitten 9:llä alkavan hinnan -97 mallisesta 125 tkm ajetusta yksilöstä, jossa mm. automaatti-ilmastointi ja uskottava huoltohistoria, mutta se olikin yksityiseltä. 16V-koneessa on nuo monesti mainitut hihnamurheet, muttei tietääkseni muuta (öljyä kuluu jonkin verran, mutta tämähän on tuttu homma muissakin malleissa). Ruostetta en ole löytänyt. Hyvin on muutenkin pelannut, ainoa maininnan arvoinen seikka on takajarrujen ajoittainen laahaamistaipumus talvikelillä. Ja kulutus on kyllä tosiaan jotain muuta kuin 6.2 l.
Hieno peli, varsinkin ollakseen valeasuinen Fiat
Hieno peli, varsinkin ollakseen valeasuinen Fiat

-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Kiitos vaan, löysin pari hihnankatkeamistopiccia lisää ja tämä 155-kuume on laantunut huomattavasti. Sinänsä ei olisi väliä onko ketjulla vai hihnalla jos toimii luotettavasti kunhan on määräajoin huollettu. Kertomukset siitä että tehdyistä huolloista huolimatta hihnat katkeilee ei paljoa innosta. Toisaalta sehän voisi olla hinnanalennuksen paikka.


Mnjoo... suostuisivatkohan myymään pelkät peltiosat?Hieno peli, varsinkin ollakseen valeasuinen Fiat

- Giri
- Viestit: 515
- Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
- Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8 - Paikkakunta: Comune di Pungalaitio
En tiedä voisiko pitää paikkansa myös 4-pyttyisten osalta, mutta esim. 164:n 24V-koneessa monet hihnaongelmat ovat johtuneet siitä, että jossain vaiheessa kone on päässyt pyörähtämään väärään suuntaan, jolloin mekaaninen kuumalankakiristin on löystynyt ja hihna on hypännyt. Eli esmes kun parkkeeraa ylämäkeen, ei kannata pistää ykköstä silmään.
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Tuota Girin mainitsemaa ongelmaa olen myös kuullut Lancian 2.0 16V malleista, lienee sama kone vaikka onkin vain 139hp? Tai tarkemmin siinä löystyy tuo hihnaa ja pakonokka-akseli saa kyytiä.
Onko sitten 155:sen ja 156:sen välillä oleellisia eroja tuossa jakopäässä? Eihän niitä ole kuin muutama hassu paukkunut ja paljonko niitä onkaan Suomessa..
Muuten en ymmärrä jännittämistä hihnojen osalta jos niitä on muutama paukkunut. Ne kun osaa vaihtaa hiukan taitavempi kaveri ja osat maksaa mitä, 350e Motonetistä, niin vaihtaa sitten sen 50tkm välein. Mutta toki tuostakin pääsee kun valkkaa sen 8V version mutta sitten saa tyytyä huonompiin ajo-ominaisuuksiin ja ärsyttävän hitaaseen ohjaukseen. Nämäkin ovat vain omia mielipiteitä, kaikissa vehkeissä on omat hyvät ja huonot puolensa eikä kannata missään nimessä ostaa jotain vain sen takia että se on hyvä jonkun muun mielestä. Mutta hihnoja saa rahalla, perusominaisuuksia ei. Mutta tämän varmaan alfistit tietääkin kun eivät toyotalla ajele.
Omassanihan oli 85tkm ajetut hilut ja ehjiä ovat, tosin on ollut ulkomailla suurin osa ajasta.
Onko sitten 155:sen ja 156:sen välillä oleellisia eroja tuossa jakopäässä? Eihän niitä ole kuin muutama hassu paukkunut ja paljonko niitä onkaan Suomessa..
Muuten en ymmärrä jännittämistä hihnojen osalta jos niitä on muutama paukkunut. Ne kun osaa vaihtaa hiukan taitavempi kaveri ja osat maksaa mitä, 350e Motonetistä, niin vaihtaa sitten sen 50tkm välein. Mutta toki tuostakin pääsee kun valkkaa sen 8V version mutta sitten saa tyytyä huonompiin ajo-ominaisuuksiin ja ärsyttävän hitaaseen ohjaukseen. Nämäkin ovat vain omia mielipiteitä, kaikissa vehkeissä on omat hyvät ja huonot puolensa eikä kannata missään nimessä ostaa jotain vain sen takia että se on hyvä jonkun muun mielestä. Mutta hihnoja saa rahalla, perusominaisuuksia ei. Mutta tämän varmaan alfistit tietääkin kun eivät toyotalla ajele.
Omassanihan oli 85tkm ajetut hilut ja ehjiä ovat, tosin on ollut ulkomailla suurin osa ajasta.
joo ei sitä hihnan takia kannata jättää ostamatta on se sen verran parantunut koko auto tuosta 8V versiosta. Yleensä niistä kai paukkuu hihnapyörät eikä itse hihna. Hihnan kun vaihtaa ajoissa niin sitten se on vaan perkeleen huonoa tuuria jos menee. Ja hihnahan voi katketa missä tahansa autossa, jopa ketju voi mennä poikki
Takajarrujen jumitus on 155sen tyypillinen ongelma siitä pääse eroon kun purkaa satulat ja voitelee siellä olevat "liukutapit", jos tuota ei ole tehty levyt ruostuvat ja jumittelevat.

Takajarrujen jumitus on 155sen tyypillinen ongelma siitä pääse eroon kun purkaa satulat ja voitelee siellä olevat "liukutapit", jos tuota ei ole tehty levyt ruostuvat ja jumittelevat.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo ei se hihna minustakaan ole kynnyskysymys. GTV:hen ajattelin vaihtaa neljänkympin välein niin luulisi ainakin kestävän, työnähän se ei ole kuin pari kolme tuntia. Kustannuskaan ei varmaan maata kaada:
Jakohihna 29,90
Ohjainrulla 30,00
Kiristinrulla 69,90
Tasapainoakselien hihna mallista riippuen 24,20/29,90
Yht. 154/159,70. Ai hurja
Jakohihna 29,90
Ohjainrulla 30,00
Kiristinrulla 69,90
Tasapainoakselien hihna mallista riippuen 24,20/29,90
Yht. 154/159,70. Ai hurja

- Epäkelpokeräilijä -
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Tuota samaa mietin itsekin, että ei kai 155:n ja 156:n välillä pitäisi oleellista eroa olla jakopäässä. Sen verran muistan kuulleeni/lukeneeni, että ensimmäisissä 16V 155:ssa oli ongelmia nimenomaan hihnan kiristimien kanssa, ja rakennetta olisi sittemmin parannettu.
Omastani oli hihna korkannut n. 70 tkm kohdalla (silloin oli vaihtoväli vielä 120 tkm), mutta en silti nähnyt sitä esteeksi kaupanteolle kun olin käynyt autoa pari kertaa kokeilemassa
. Kaikenlaista kun voi sattua.
Takajarrut pitää tosiaan ilmeisesti huoltaa vuosittain em. tavalla, oli viime keväänä laitettu, mutta nyt on alkanut taas oireilla.
Omastani oli hihna korkannut n. 70 tkm kohdalla (silloin oli vaihtoväli vielä 120 tkm), mutta en silti nähnyt sitä esteeksi kaupanteolle kun olin käynyt autoa pari kertaa kokeilemassa

Takajarrut pitää tosiaan ilmeisesti huoltaa vuosittain em. tavalla, oli viime keväänä laitettu, mutta nyt on alkanut taas oireilla.
-
- Viestit: 443
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
- Paikkakunta: Rannikko
Toki vieläkin 155 kiinnostaa, tiedä sitten vaikka tulisi kaupat tuosta yllämainitsemastani mallista. Se suurin kuume meni ohi, joka lienee autokauppoja tehdessä suotavaakin.
Oikeastaan tuo hihnahommakaan kiristimineen ei taida niin vakavaa olla kuin kuvittelin (valtava pessimismi, jokaisesta autostakin kuuluu jokapaikasta jotain pahoja sivuääniä, aina). Kuten mainittiinkin, hihnakin (tai rullat) voi hajota missä autossa tahansa kesken kaiken tai ketju katketa, tulee vaan aika kalliiksi tuommoiset korjaukset, eikä niihin oikein voi varautua, kuten vaikkapa pyöränlaakerin vaihtoihin, tai jarrun jumittumiseen.
Siitä 164 24V -mallista oli pitkä säie kesällä, kysyin asiasta myös paikalliselta automyyjältä ja sanoi vain ettei ole varsinainen tyyppivika vaan tuota esiintyy muissakin automalleissa, en vain muista että missä.
Oikeastaan tuo hihnahommakaan kiristimineen ei taida niin vakavaa olla kuin kuvittelin (valtava pessimismi, jokaisesta autostakin kuuluu jokapaikasta jotain pahoja sivuääniä, aina). Kuten mainittiinkin, hihnakin (tai rullat) voi hajota missä autossa tahansa kesken kaiken tai ketju katketa, tulee vaan aika kalliiksi tuommoiset korjaukset, eikä niihin oikein voi varautua, kuten vaikkapa pyöränlaakerin vaihtoihin, tai jarrun jumittumiseen.
Siitä 164 24V -mallista oli pitkä säie kesällä, kysyin asiasta myös paikalliselta automyyjältä ja sanoi vain ettei ole varsinainen tyyppivika vaan tuota esiintyy muissakin automalleissa, en vain muista että missä.

Minua alkoi kiinnostamaan tuo hyppy homma niin että kokeilin sitä omassa 12v kutosessa. Jonkun verran saa kampuraa pyörittää väärään suuntaan mutta kyllä siinäkin se hyppää toiselta nokka-akselilta. Alfoissa (ainakin tuossa) kiristin painaa niin että väärään suuntaan pyöritettäessä kiristin antaa ensiksi periksiK kirjoitti: Siitä 164 24V -mallista oli pitkä säie kesällä, kysyin asiasta myös paikalliselta automyyjältä ja sanoi vain ettei ole varsinainen tyyppivika vaan tuota esiintyy muissakin automalleissa, en vain muista että missä.
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Ensimmäiset 16 veet (155 sarja) tuppaavat vuotamaan öljyä jakopään puoleisesta etunurkasta venakopan välistä. Lähinnä kosmeettista. Monien tiivistysyritysten jälkeenkään ei itselläni sitä ole saatu tiiviiksi. Rakennetta muutettu 156:seen. Sataviivitosissa konepäällepäin alumiinia. Jos autoon tehty moottoripesuja, eikä sen jälkeen kuivattu "koloja" missä tulpat sijaitsevat ongelmia tiedossa. Tässäkin kohtaa rakennetta muutettu. Nykyisin muovikansi, joka estää tai ainakin vähentää kolojen vettymistä. Etupään pyöräntuennassa tyypillisesti väljää silloin tällöin (n. 100 tkm välein) osat mallia Fiat eli halpoja. Omaani hankinuretaanipuslat, enkä asiaa tutkittuani viitsinyt enää alkuperäisiin tukivarsiin asentaa. Suurin vika tai lähinnä ominaisuus autossa on korin löysyys, eli varsinkaan natinoista esim. parkkipaikalla hiljaa ajettaessa ei saa liikaa välittää. Saattaisipa ehkä tuo omakin 155 olla tosi ostajalle myynnissä. 16v 1995, ollut mulla 7 vuotta, pomminvarmat kilometrit n.80 tkm. Ei talviajoa. Ruostesuojasin kun hankin. Siis pohjasta päin puhdas ja kuin uusi. Jos jotakuta kiinnostaa niin kyselkääpä lisätietoja privana.
tuo ei ole mielestäni välttämättä korin löysyyttä vaan sitä että muovit on heppoisesti kiinni aika usein kyllä kuulee valitettavan että kori on löysä jos sisusta pitää ääntä.Il Mostro kirjoitti:. Suurin vika tai lähinnä ominaisuus autossa on korin löysyys, eli varsinkaan natinoista esim. parkkipaikalla hiljaa ajettaessa ei saa liikaa välittää.
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Osittain samaa mieltä. Sillä kyllä 155 kovamuovisisustan sopivuudet on niin ja näin. Mut eräänkin kerran autoja tunkilla nostaneena voin sanoa että mamman lähisukulainen tempra farkku lienee "putkikorista" johtuen selvästi jäykempi. Ovet menevät kiinnikin tarvittaessa kun yksi nurkka on ilmassa! Löysyyden huomaa kyllä myöskin ajossa. En tosin ole antanut asian itseäni liiemmin häiritä. Alla 215/40 17, HR jouset sekä Bilstein sport pumput. Poikittaistuen asentaminen auttoi selvästi.
Henk. kohtaisena mielipiteenä, vastoin kaikkia puristeja ehdottomasti 16v. Kiertää paljon ilosemmin (yli tonnin ylemmäs), kurnuttaa paljon kivemmin, ja on aika paljon paremman näköinen sekä sisältä että päältä. Valurauta antaa myöskin enemmän lämpöä kuskille talvisin. Tai ainakin kaverin 8 vee muistuttaa talvella jääkaappipakastin yhdistelmää ilman virivirijä. Nopea ohjaus on erittäin hyvä ja rattikaan ei jää liian kauas!
Henk. kohtaisena mielipiteenä, vastoin kaikkia puristeja ehdottomasti 16v. Kiertää paljon ilosemmin (yli tonnin ylemmäs), kurnuttaa paljon kivemmin, ja on aika paljon paremman näköinen sekä sisältä että päältä. Valurauta antaa myöskin enemmän lämpöä kuskille talvisin. Tai ainakin kaverin 8 vee muistuttaa talvella jääkaappipakastin yhdistelmää ilman virivirijä. Nopea ohjaus on erittäin hyvä ja rattikaan ei jää liian kauas!
-
- Viestit: 353
- Liittynyt: 29 Heinä 2004, 06:13
- Car(s): GLC 300e
Coupe Fiat
9-3 Aero - Paikkakunta: Hyvinkää
Saattaa hyvinkin pitää paikkansa tuo 7200. Yllättävän paljon antaa chippi siinä tapauksessa kieppiä lisää. Tosin ei välttämättä ole ehkä ihan viisasta sinne rajottajalle vetääkään, nimittäin tosi asia kuitenkin et jos rivakasti haluaa lähteä niin aika pian 7 donan jälkeen pitää olla jo isompi sisällä. Ilmeisesti pata kuitenkin kierroksia kestää kohtalaisen hyvin, jakohihna vauriot liittynevät kuitenkin ilmeisesti kiristimen heikkoon rakenteeseen enemmän kun reippaaseen laulatukseen.
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Nostetaanpas tätäkin ketjua ylemmäs. Eli eli...isä on hankkimassa "uutta" autoa työmatkoille, joita kertyy päivittäin noin 170km. Dieseli siis tulisi kysymykseen. Minkälaisia kokemuksia on 155 1.9 dieselistä? Varmaankin samat huomioitavat kohdat kuin bensaversiossakin mutta onko koneen osalta jotain erityistä?
Tällaisen oli siis bongannut nettiautosta:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... ehicle.php
Kilometrejähän tuossa on päälle 300 tkm, mutta aiheuttaako se ongelmia? Olisi kiva jos se 4-5 vuotta kestäisi ajoa ja vuodessahan sitä siis tuli ~45 tkm. Huollot pystyy tekemään kaikki itse, joten se ei aiheuta ongelmia.
Haapavesi on _hieman_ kaukana Tervakoskelta, joten jos kyseisestä yksilöstä joku tietää jotain niin tietoa otetaan mielellään vastaan.
Ja tietysti jos on dieselalfaa tarjolla muutaman tonnin hintaan niin niistäkin saa ilmoitella.
EDIT: Jaa niin, olikos tuo ketju- vai hihnavetoinen tuo dieseli? Ei ole nuo vanhemmat moottorit oikein hanskassa.
Tällaisen oli siis bongannut nettiautosta:
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... ehicle.php
Kilometrejähän tuossa on päälle 300 tkm, mutta aiheuttaako se ongelmia? Olisi kiva jos se 4-5 vuotta kestäisi ajoa ja vuodessahan sitä siis tuli ~45 tkm. Huollot pystyy tekemään kaikki itse, joten se ei aiheuta ongelmia.
Haapavesi on _hieman_ kaukana Tervakoskelta, joten jos kyseisestä yksilöstä joku tietää jotain niin tietoa otetaan mielellään vastaan.
Ja tietysti jos on dieselalfaa tarjolla muutaman tonnin hintaan niin niistäkin saa ilmoitella.
EDIT: Jaa niin, olikos tuo ketju- vai hihnavetoinen tuo dieseli? Ei ole nuo vanhemmat moottorit oikein hanskassa.
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Ehdottomasti. Tai sitten on vaan tottunut täällä foorumilla että kysymykseen kuin kysymykseen tulee vastaus alle tunnissa.Rolle kirjoitti:Kyllä 19h vasteaikoja pitää pystyä vaatimaan nyky-yhteiskunnassa

Kyllähän tuota on googletettu mutta, enpä ole siitä löytänyt tietoa että onko tuo dieseli ketjulla vai hihnalla. Ja hakua koitin myös mutta on niin hankalat hakusanat että joko tulee 3 ketjua jotka täsmää tai sitten 27...sivua.
Jännä juttu myös tuossa ilmoituksessa kun on että olisi 1.9 TD, mutta se moottori on kai ollut vain(?) 145:ssä ja 146:ssa kun taas 2.0 TD on ollut 155:ssä. Eri lähteistä kun katsoin niin ei pitäisi olla muutoksia vuosimallin mukaan dieselmoottorien kohdalla. Vai onko sitten -95 faceliftin yhteydessä tapahtunut jotain?
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Tuo isompi eli 2.5 TD kone on VM Motorin valmistetta, ja olisin kuvitellut että pienempikin on joskaan ei löydy valmistajan arkistoista 155:n kohdalta. Tuo 2.5 on nelipyttyinen ja ketjuvetoinen.
Tuosta merkinnästä, muistelen myös nähneeni sekä 1.9 että 2.0 merkintöjä jossain mobilen yms. myynti-ilmoituksissa (tuosta nyt on aikaa). Lienee kuitenkin sama kone kyseessä. Jossakin näin sen tilavuudeksi 1929 cc, mutta en muista missä joten ei pysty tarkistamaan. EDIT: ysikymppi on näköjään samaa mieltä joten otetaan kysymysmerkit pois.
155 2.5 TD:stä on juttu viimeisimmässä Entusiastissa.
Tuosta merkinnästä, muistelen myös nähneeni sekä 1.9 että 2.0 merkintöjä jossain mobilen yms. myynti-ilmoituksissa (tuosta nyt on aikaa). Lienee kuitenkin sama kone kyseessä. Jossakin näin sen tilavuudeksi 1929 cc, mutta en muista missä joten ei pysty tarkistamaan. EDIT: ysikymppi on näköjään samaa mieltä joten otetaan kysymysmerkit pois.
155 2.5 TD:stä on juttu viimeisimmässä Entusiastissa.
- liekki
- Viestit: 1079
- Liittynyt: 31 Maalis 2005, 17:50
- Car(s): Mitoc TCT 135hv
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Niinpäs onkin. 145:ssä on 1996 vuoteen asti sama kone. Silloin vaihtui sitten sellaiseen jossa on pienempi tilavuus (1910 cm3) ja hevosia vähän enemmän eli ~105. Tuota uudempaa konetta ei sitten ilmeisesti 155 kohdalla otettu valikoimiin.
Ja ylläoleva tämä siis vastauksena 90n viestiin. Pepperoni ehti nopeana väliin.
Täytyykin jostain hommata tuo entusiasti käsiini.
Ja ylläoleva tämä siis vastauksena 90n viestiin. Pepperoni ehti nopeana väliin.

Täytyykin jostain hommata tuo entusiasti käsiini.
niin tuo uudempi kone 145sessa on tämä nykyinen JTD kone. Aika nihkeesti noista vanhemmista dieseleistä löytyy tietoa. Tuo vanha 1929cc taitaa olla Fiatin kone? ja hihnalla
"Yep, I`ve checked the service notes and the 1.9 has a belt to be replaced at 120,000Km but the 2.5 has no service item for Cam belt/chain. This is probably because the picture shows the engine as an overhead valve not overhead cam!"
löytysköhän noista apua:
http://www.spider.pp.ru/ar155-repair/
"Yep, I`ve checked the service notes and the 1.9 has a belt to be replaced at 120,000Km but the 2.5 has no service item for Cam belt/chain. This is probably because the picture shows the engine as an overhead valve not overhead cam!"
löytysköhän noista apua:
http://www.spider.pp.ru/ar155-repair/
Alfan osto
Kannattaa katsoa se takajarruhomma. Takasatulat saattavat jumittaa. Takajarrujen tehokkuuteen vaikuttaa myös taka-akselissa kiinni oleva möykky, joka säätää jarrupainetta auton ollessa kuormattuna. Jarrupaineen säätimen jousi saattaa olla poikki, ja tällöin ei säädin toimi (pikkuvika ja helppo korjata).