156:n veto kateissa

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Casa di Matti
Viestit: 345
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

156:n veto kateissa

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Kaksitoistavuotiaan 166 000 km:n ajetun 156:ssa on ilmennyt vika: Kylmäkäynnistys on työlästä (Poikani, jonka käytössä auto on, kuvaa ongelmaa bensansaannin puutteena. Lämpimänä auto käynnistyy normaalisti.) ja veto loppuu 4000:n kierroksen korvilla vaihteella kuin vaihteella. Tämän totesin koeajolla tänään. Kyllä kierrokset tuostakin nousevat, mutta kovin, kovin tuskallisesti. Vikaehdotuksia?

Avatar
Jarsan
Viestit: 2479
Liittynyt: 04 Helmi 2010, 14:30
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Re: 156:n veto kateissa

Viesti Kirjoittaja Jarsan »

Ilmamassamittarista veikkaisin voittajaa ainakin vetämättömyyteen.

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 345
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Re: 156:n veto kateissa

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Kiitos tästä veikkauksesta! Sitä ei ole tähän vehkeeseen vielä vaihdetukaan.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Re: 156:n veto kateissa

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Ääni ilmamassamittarille. Aikoinaan kaverilla ihan sama ongelma ja sillä vaihtamalla korjaantui. Paikallaan sai nostettua kierroksia, mutta kun veto päällä, niin ei meinaa millään nostaa kierroksia yli 4000.

Avatar
Casa di Matti
Viestit: 345
Liittynyt: 06 Tammi 2007, 00:02
Car(s): Jaguar XE, Alfat 156 2,0 ja GTV 916, Fiat Coupe 2,0 Turbo, Citroén XM 2,0, Citroén Dyane 0,4, Vespa Rally 180; ex Citroen BX 1,4 Bon, 2 x Citroen BX 1,6 GTi, Citroen BX 1,6 Millesime, Citroen AX 1,0, Alfa Romeo 159 1.9 JTS

Re: 156:n veto kateissa

Viesti Kirjoittaja Casa di Matti »

Eiköhän sovita sitten niin... Kiitoksia vastauksista! Ja eikun Heikalle soittamaan!

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 156:n veto kateissa

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Ääni ilmille täältäkin. Itsellä oli aikanaan juuri vastaava, että veto loppui kuin seinään 3200rpm:ssä - vain hennolla kaasulla sai ylitse tuon.
Ja jotkut ovat noita löytäneet siitä lähimmästä varaosaputkasta n. satasen hintalapulla varustettuna. Liekkö tässäkin se sama fakta kuin lambdoissa, että tarviketta ei kannata ostaa? Enää en muista.

PSS
Viestit: 425
Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
Paikkakunta: Helsinki

Re: 156:n veto kateissa

Viesti Kirjoittaja PSS »

Voiko ilmin merkillä, eli halpa vs. "alkuperäinen"/kallis (vaikka molemmat käy ja toimii), olla merkitystä tehoihin yms.??

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 156:n veto kateissa

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

En tiedä miten tarvike-ilmit toimii näiden kanssa... Itse laittaisin vain alkuperästä Boschia, eipähän tarvitsisi arpoa. Mutta tietääkseni jotkut ovat tarvikkeita käyttäneet ja ilmeisesti on toiminut kuitenkin.
Ovela jos on, selvittää sondin osanumeron ja missä muualla moinen on, esim. kutoskoneeseen käy joku Opelin ilmi - tai siis se on sama, ainoastaan tuubi on eri - ja se on puolet halvempi. Ostaa tuon Opel-paketin, irrottaa sensorin tuubista ja vaihtaa oikeaan tuubiin ja homma toimii. Itse sensori on siis täysin sama, tuubi on eri.

Tessuun sopinee sitten joku ladan ilmi - itse anturin (ei se tuubi, missä se on) osanumeron saanee selville vissii nvain irrottamalla sen siitä putkesta, mutta sillä voinee selvittää sitten vaihtoehtoiset osat. Valitettavasti en löytänyt pikaisella haulla sitä Ladan osanumeroa tuolle hässäkälle... Muistikuva on, että se on kolmea viimeistä numeroa lukuun ottamatta sama, kuin Alfassa, mutta sehän ei paljoa lohduta :)

Vastaa Viestiin