75 1,6:n virranjakajasta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

75 1,6:n virranjakajasta

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Virranjakajaan menee kaksi piuhaa niin kumpi on puolan ns. herätevirta ja kumpi kiekkamittarin piuha? ns. herätevirran haluiaisin tietää joka menee puolalle! Oma auto ei oo pihas ni en pääse kokeilemaan vaan 10 km päässä. olisin kiitollinen tiedosta!

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Eiköhän kiekkamittarille oteta signaali suoraan puolalta.Jakajaan menee kaksi piuhaa ihan sen toiminnan takia.Mitäs olet mittailemassa tai tutkimassa?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Unohdin laittaa aikaisempaan viestiin. Olen laittamassa Giuliaan kärjetöntä sytytystä, niin sen takia kyselen. Vanhas kärjellisessähän menee vaan yksi piuha virranjak->puola. Voinko laittaa kummatkin yhtenä piuhana puolalle vai pitääkö toiseen laittaa jatkuva virta virtalukosta ja toinen puolalle?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Tietääkseni kärjetön, oli sitten induktio tai hall, kytketään puolaan ns.vahvistimen kautta.Sellainen hieman, musta, tulitikkuaskia isompi "laatikko".Samoin en suosittele siihen järjestelmään kärjellisen puolaa koska sen ensiövastus on suurempi ja se saattaa polttoo ko. "boxin".Oliko se näin että induktio vaatii kaksi johtoa puolan ja boxin välille ja hall 3??
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Niko Tuomola
Viestit: 561
Liittynyt: 23 Loka 2003, 16:49
Car(s): 166 ts , 75 ts
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Niko Tuomola »

Ilmanmuuta pitää vaihtaa koko systeemi puolineen ja boxeineen. Ei muuten ole mitään onnistumisen mahdollisuuksia. Kuulostaa siltä, sulla on Marellin jakaja siinä on tuo 2 piuhainen induktioanturi. Siitä kannattaa tarkistaa se jakajan sisäpuolisten johdonpätkien kunto. Ovat jonkinlaista silikoni johtoa, silti eivät kovin pitkäikäisiä. Parit anturit olen 90:n jakajaan vaihtanut 13v:n aikana ja taas rikki sama paikka.

Avatar
GiuliaSuper
Viestit: 1109
Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja GiuliaSuper »

Jep täytyy laittaa koko systeemi 75:sta boxeineen. pari kysymystä meneekö valk/vaalea piuha virtalukkoon ja puolassa -1:een? Tuleeko tohon vastuspurkin alareunaan kiekkamittarin piuha (eli ei vaikuta mun tapauksessa) ja siihen se musta piuha? jos joku pystyis tarkistamaan/muistamaan!

Vastaa Viestiin