Tuolla on hyvä haastattelu autojen eroista jne.
Juttu on ruotsiksi ja kyseessä on STCC:ssä Alfalla ajavan Mattias Anderssonin haastattelu:
http://www.stcc.se/pages/nyhet.asp?NewsId=1881
Miten katu-GTA eroaa rata-GTA:sta
Valvoja: Moderators
Miten katu-GTA eroaa rata-GTA:sta
Alfaton ainakin hetkellisesti...
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
No ei nuo erot nyt kovin yllättävät ollut ainakaan näin maallikon silmissä, mutta ihan leppoisa artikkeli. Uutta tietoa tuli rutkasti, kuten että hänen poikansa nimi on Victor ja herran mieliruoka on pastaa.
Hirveen hintainen tuollainen kilpuri kun vertailee vaikka tuohon Challenge Cupin 147:aan joita saisi 5 kappaletta yhden STCC/ETCC:n hinnalla
Hirveen hintainen tuollainen kilpuri kun vertailee vaikka tuohon Challenge Cupin 147:aan joita saisi 5 kappaletta yhden STCC/ETCC:n hinnalla

Tuota ihmettelin itsekin, taitaa kyllä se 147:n hinta olla tosi tosi subventoitu, ei kai noilla NIIN hirveästi ole teknisesten ratkaisujenkaan suhteen hintaeroa. Tietääkö BSTR paremmin?Rolle kirjoitti: Hirveen hintainen tuollainen kilpuri kun vertailee vaikka tuohon Challenge Cupin 147:aan joita saisi 5 kappaletta yhden STCC/ETCC:n hinnalla
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Onhan niillä tehoeroa aika paljon 226 vs. 265 ja veikkaan että nuo vikat hepat maksaa vähän enemmän kuin nuo ekat. Sen lisäksi jos heillä on oma sarja niin autoja menee vähän eri tahtiin kuin tuonne ETCC/STCC:hen, tai en tiedä paljonko on kuskeja ja kuinka usein mälläävät autonsa
Miten mahtaa alfa romeo itse sponsoroida, sekin vaikuttanee. Mutta silti..

Miten mahtaa alfa romeo itse sponsoroida, sekin vaikuttanee. Mutta silti..
147 GTA Cup -autot ovat lähes vakiotekniikalla toteutettuja eikä sinänsä verrannollisia. Ainoa "todellinen" kilpaosa siinä on sequentaalivaihteisto. Hinta on tosiaankin varsin kohtuullinen.
156 Super 2000 (ETCC) autot ovat taas viimeisen päälle hinkattuja. Kaksi litraisesta vapaasti hengittävästä moottorista ei juuri enempää noilla säännöillä saada irti. Kaikki kehitystyö on pistettävä noihin pariin kymmeneen myytävään yksilöön, joten tottahan auto maksaa enemmän kuin sen osien yhteenlaskettu hinta. Kysyntä ja tarjonta määrää hinnan. Mutta jollei ole kysyntää ei N-Technologyä varmaan kiinnosta tuputtaa nettohinnalla autoja ulos.
2004 vuosimallin ETCC alfoista otetaan muuten yli 270 hevosvoimaa... niitä ei vain tehtaan tiimin ulkopuolelle myydä kuin aikaisintaan ensi vuonna. Bemarilla on vähän toinen politiikka luokiteltujen osien myynnissä ja näyttää hinnatkin olevan kohtuullisempia joskin törkeän hintaisia kuitenkin.
156 Super 2000 (ETCC) autot ovat taas viimeisen päälle hinkattuja. Kaksi litraisesta vapaasti hengittävästä moottorista ei juuri enempää noilla säännöillä saada irti. Kaikki kehitystyö on pistettävä noihin pariin kymmeneen myytävään yksilöön, joten tottahan auto maksaa enemmän kuin sen osien yhteenlaskettu hinta. Kysyntä ja tarjonta määrää hinnan. Mutta jollei ole kysyntää ei N-Technologyä varmaan kiinnosta tuputtaa nettohinnalla autoja ulos.
2004 vuosimallin ETCC alfoista otetaan muuten yli 270 hevosvoimaa... niitä ei vain tehtaan tiimin ulkopuolelle myydä kuin aikaisintaan ensi vuonna. Bemarilla on vähän toinen politiikka luokiteltujen osien myynnissä ja näyttää hinnatkin olevan kohtuullisempia joskin törkeän hintaisia kuitenkin.
Alfaton ainakin hetkellisesti...