Nahkajakkaroiden hoito

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Spiderman
Viestit: 54
Liittynyt: 02 Elo 2004, 22:10

Nahkajakkaroiden hoito

Viesti Kirjoittaja Spiderman »

Minkälaisilla aineilla puhdistatte/suojaatte nahkaverhoilua ?

Imurointi/nihkeä rätti lienee paras yhdistelmä perussiistimiseen mutta tarvitseeko nahkaverhoilu kunnossa pysyäkseen jonkinlaista 'hoitoainetta' säännöllisesti ?

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Autoglymin leather care cream :wink: . On varmaan kunnon tököttiä.... omaa kokemusta ei ole.

Avatar
Ottimo
Viestit: 901
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:56
Car(s): Giulia Veloce Q4, -17, 156 2,0 JTS, -05, GTV V6, -02, ex Alfasud, Giulietta, 75, 155, 156, 166, 159, Spider
Paikkakunta: Uppsala

Re: Nahkajakkaroiden hoito

Viesti Kirjoittaja Ottimo »

Spiderman kirjoitti:Minkälaisilla aineilla puhdistatte/suojaatte nahkaverhoilua ?
Imurointi/nihkeä rätti lienee paras yhdistelmä perussiistimiseen mutta tarvitseeko nahkaverhoilu kunnossa pysyäkseen jonkinlaista 'hoitoainetta' säännöllisesti ?
No aivan peruseväin olen pärjännyt tähän asti (3,5 v) vaikka välillä on takapenkki ollu aika karseessa tahmassa kahden alle kouluikäisen jäljiltä. :bad-words: Olen oikein ihmetellyt kuinka kaikki sieltä on lähtenyt ja pinta on ihan virheetön. Aika märkääkin rättiä olen käyttänyt tarvittaessa. Olis sielti mielenkiintoista tietää mitä erilaisia hoitomenetelmiä on olemassa ja kuinka ne käytännössä pelaa.
“la vita è troppo corta per non guidare italiano”

Sassicaia
Viestit: 735
Liittynyt: 07 Kesä 2003, 17:35

Viesti Kirjoittaja Sassicaia »

Epezi kirjoitti:Autoglymin leather care cream :wink: . On varmaan kunnon tököttiä.... omaa kokemusta ei ole.
On kokemusta, hyvä aine mutta kova vaiva levittää tasaisesti. Mutta pari käsittelyä vuodessa riittänee.

Pelkkään puhdistukseen Glymin Leather Cleaner.

Siankarlo
Viestit: 82
Liittynyt: 13 Heinä 2004, 18:55

Viesti Kirjoittaja Siankarlo »

Mulla myös kokemusta Autoglymin Cleanerista ja Creamista kuukauden takaa. Kyselin aika paljon ympäriinsä ennen niihin päätymistä, ja kyllä ainakin oman 164:n vanhat nahkapenkit saivat aivan uuden ilmeen puhdistuksen ja hoitoaineen jälkeen. Tuo Cream ei ainoastaan suojaa vaan myös elvyttää nahkaverhoilua (tuo kimmoisuutta ja pehmeyttä kovettuneeseen nahkaan).

Jos tuota Cleaneria käyttää tahroihin, Autoglym suosittaa AINA hoitoainekäsittelyä (Cream) Cleanerilla puhdistuksen jälkeen.

Jos nahassa on todella pahoja tahroja, löytyy ainakin Triangle Motorsista vielä tiukempaa puhdistusainetta, valmistajaa en nyt muista.
164 3.0 V6 QV -90

Vastaa Viestiin