Katsastus

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Mika
Viestit: 506
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...

Katsastus

Viesti Kirjoittaja Mika »

Tulipa sitten käytyä katsastuksessa.

Tuomiona hylky ja ajokieltoa :(

Lamnda anturi rikki ja pakokaasutesti olivat oikeen kivaa katseltavaa :evil: - Auto häkkiselle lamndan vaihtoon ja tänään uusintaan jos saavat kuntoon.

Etupäänpallonivelet olisivat vaihto kunnossa ja käsijarru ei pelaa kunnolla.
noista sitten saa 30 daagenia ajoaikaa, ehkä sit nyt voisi jo harkita madallutusta samalla kun noita palloniveliä alkaa vaihteleen :?
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Häh, miten noista voi napsahtaa ajokielto?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Enpäs muista rajoja mutta tiettyjen arvojen ylitys johtaa ajokieltoon.Olisikohan EU:n tuoma juttu. :?
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Alfistipohjoosesta kirjoitti:Olisikohan EU:n tuoma juttu. :?
No niinpä tietysti. Kyllähän nyt lambda-anturin hajoaminen on vaarallisempaa kuin tehoton käsijarru tai mätä pohja, joiden kanssa saa kyllä ajella kuukauden :2gunfire:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

Mulla kun oli silloin häikkää noiden päästöjen kanssa (ilmi oli rikki) niin antoivat kuukauden aikaa käyttää sitä huollossa (oli jo tuolloin varattu), jonka jälkeen sitten kävin näyttämässä päästölappua konttorilla leimaa varten.

pee
Viestit: 447
Liittynyt: 01 Huhti 2003, 00:56
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja pee »

Kaipa tuo ehdottomuus johtuu siitä, että päästöt voidaan mitata ja niistä saadaan numeerisia arvoja, joille taas pystyy asettamaan selkeät rajat. Jos tuota käyttökieltoa ei olisi, niin varmaan osa porukasta ajelisi konerikkoisilla pommeilla vielä senkin jälkikatsastuksen sallimat 30vrk hirveä savuvana perässään. Helppoahan tuossa tilanteessa on olla katsastushenkilö, kun ei tarvitse arvioida tilannetta, vaan hylkäyksen voi suorittaa heti rajan ylityttyä. http://www.ake.fi/pdf/katsastuksen_arvo ... E-2002.pdf

Avatar
Mika
Viestit: 506
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:05
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Turkulainen Jyväskylässä...

Viesti Kirjoittaja Mika »

noniin.. tänään sitten vaan hakemaan lupaa ajoon ja sitten suunittelemaan pallonivelien vaihtoa prkl...
lamnda + työn korvaus 328€ kiva kiva.... kattoo nyt mitä kaikkea ne on ohi mennen vaihtanu kun huomenna pääsen hakeen murun pois huollosta ja viemään sen katsatukseen uudestaan..
ex 156 V6 2,5
Ei riemulla rajaa, kun V6 ajaa..
Happy without HONDA!
Nykyinen wv t4 carsport

Jannu
Viestit: 65
Liittynyt: 05 Joulu 2003, 22:32
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Jannu »

päästöistä sen verran, että 33:n katsastuksessa katsastus mies sanoi seuraavasti. "päästöt on kyllä niin korkeet että lain mukaan menis ajokieltoon ja kilvet pois ennenkuin on päästöt hyväksytyn rajoissa".

No ei muuta ku pelti auki ja jokaista seos ruuvia 4-kierrosta pienemmälle ja leima tuli.... 8)

Vastaa Viestiin