Liian korkeat HC päästöarvot tyhjäkäynnillä??
Valvoja: Moderators
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Liian korkeat HC päästöarvot tyhjäkäynnillä??
Kävinpä juuri katsastamassa GTV:ni (V6 turbo 2.0)
Muilta osin auto todella hyvä mutta liian korkeat HC arvot tyhjäkäynnillä. Heittävät noin 10-15 yksikköä ja arvo on 114.. Mistä tämä voi johtua??
Katsastusmies sanoi että perushuollon kuten tulppien.jne vaihto voi helpottaa mutta koneessa saattaa joku venttiili vuotaa välistä tai jotain vastaavaa... Kone on muuten vakio mutta siinä on Pipercrossin vapaavirtauskartio..Voiko tämä vaikuttaa??
Onko kokemuksia miten saan nuo tyhjäkäyntipäästöt kuriin?? Kuukausi aikaa ja siihen mennessä pitäisi ongelman olla historiaa..
Kiitos etukäteen vastauksista..
Muilta osin auto todella hyvä mutta liian korkeat HC arvot tyhjäkäynnillä. Heittävät noin 10-15 yksikköä ja arvo on 114.. Mistä tämä voi johtua??
Katsastusmies sanoi että perushuollon kuten tulppien.jne vaihto voi helpottaa mutta koneessa saattaa joku venttiili vuotaa välistä tai jotain vastaavaa... Kone on muuten vakio mutta siinä on Pipercrossin vapaavirtauskartio..Voiko tämä vaikuttaa??
Onko kokemuksia miten saan nuo tyhjäkäyntipäästöt kuriin?? Kuukausi aikaa ja siihen mennessä pitäisi ongelman olla historiaa..
Kiitos etukäteen vastauksista..
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Mutta totuus on että jotain vikaa siellä on jos kesällä, kun moottori on käyntilämpöinen ja ajettu muutama kilometri, HC on liian korkea.Jos kaikki on OK niin HC on alle 30.Mitäs ne muut arvot näyttivät? Ja sytytys on tod.näk syyllinen kohonneeseen HC arvoon.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Maunu
- Viestit: 3204
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 05:27
- Car(s): 159 2.4 JTDm Q4 SW 2008, 159 2.4JTDm SW Exclusive 2006, Subaru Forester 2.0X 2006
- Paikkakunta: Pori
Mulla oli 156 V6 hc jotain 200 luokkaa. Vika korjaantui kun vaihdoin lambdan ja moottorinlämpötilan anturin. Ecu resetti autttaa yleensä myös, mutta autolla täytyy ajaa ainakin 100 km ennen kuin menet mittaamaan päästöt. Sain omani päästöt sellaisiksi ettei katsastuskonttorin kone enää pystynyt mittaamaan niitä .
Mitenkäs noi CO arvot onko ne kohdallaan? Jos nekin on korkeella niin kattikin voi olla paskana. Kattihan tekee CO + HC -> CO2 + H2O joten kannattaa mitata päästöt ennen kattia ja katin jälkeen.
Mitenkäs noi CO arvot onko ne kohdallaan? Jos nekin on korkeella niin kattikin voi olla paskana. Kattihan tekee CO + HC -> CO2 + H2O joten kannattaa mitata päästöt ennen kattia ja katin jälkeen.
Myydään 159 2.4 JTDm sw 2007 osia.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Garrettin kanssa ihmeteltiin kun oman GTV:n HC (ja CO?) nousi hetken tyhjäkäynnin jälkeen yli rajojen. Sitten kun hetkeksi pisti pataan kierroksia niin laski ihan normaaleihin lukemiin hiipiäkseen sitten taas hetken päästä yläkanttiin. Muuta syytä ei äkkiseltään keksitty kuin katalysaattorin jäähtyminen, ja ainakin Twin Sparkissahan se on sijoitettukin keskelle autoa, joten eipä ihme jos alkaa jäähtymään. Eristämättömät peltisarjatkin vielä taitavat haaskata lämpöä.
- Epäkelpokeräilijä -
- MarcusV
- Viestit: 1028
- Liittynyt: 25 Heinä 2004, 00:13
- Car(s): Jenkkejä ja vaimon 159 1.9 JTS -07 Rosso Alfa, Ex.Alfa GT 2.0 JTS -04 , GTV V6 turbo, Fiat Coupe 20VT
- Paikkakunta: Espoo
Elikkä jos sytytys on yleinen syy, kannattaa varmaan vaihtaa tulpat ihan ensimmäisenä ja sitten johdot jos ei auta?? Lambdaa voi siis epäillä myös, minkä hintainen osa tuollainen on vaihtaa?? Antureitahan saa lähes yleismallisina ihan biltskusta ja motonetistäkin eli onko pakko ostaa alkuperäinen??
Kattiarvoja ei katsastusmies myöskään kehunut mutta muut eivät menneet yli rajojen.. Autohan seisoi joku tunti puolitoista joten kerkeehän se katti varmasti vähän jäähtymäänkin? Voisi käydä lämmittämässä koneen hehkuvaksi ja sitten mitata päästöt jossain liikkeessä.tms mittauspisteessä?
Kattiarvoja ei katsastusmies myöskään kehunut mutta muut eivät menneet yli rajojen.. Autohan seisoi joku tunti puolitoista joten kerkeehän se katti varmasti vähän jäähtymäänkin? Voisi käydä lämmittämässä koneen hehkuvaksi ja sitten mitata päästöt jossain liikkeessä.tms mittauspisteessä?