164:n plussat ja miinukset???
Valvoja: Moderators
164:n plussat ja miinukset???
3 kpl erikuntoista 33:sta on pihassa, mutta mieli tekisi päästä oman lippulaivan selkään. Mitä mallia suosittelisitte ja miksi?
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Ei V-koneisten tekniikassa sinänsä ole sanomista, mutta sitten kun jotain joutuu vaihtamaan niin saatavuus ja hinta on eri tasolla kuin Twin Sparkin kohdalla. Lisäksi neloskoneen jakoketju on lähes huoltovapaa, eli (ainakin teetettyinä) hinnakkaat hihnanvaihdot jäävät pois.
Ja jos kabiiniin on ahdettu enemmän hilputinta, on tietysti aina suurempi mahdollisuus siihen että jotain hajoaa.
Ja jos kabiiniin on ahdettu enemmän hilputinta, on tietysti aina suurempi mahdollisuus siihen että jotain hajoaa.
- Epäkelpokeräilijä -
33 p4 makaa pihalla juuri hihnapoikki-kunnossa, joten luotettavuus kyllä kiinnostaa. Saisikohan TS-malliin viritettyä lisää puhtia, jos sen alkuperäiset tehot jostain syystä ei sattuisi riittämään?Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei V-koneisten tekniikassa sinänsä ole sanomista, mutta sitten kun jotain joutuu vaihtamaan niin saatavuus ja hinta on eri tasolla kuin Twin Sparkin kohdalla. Lisäksi neloskoneen jakoketju on lähes huoltovapaa, eli (ainakin teetettyinä) hinnakkaat hihnanvaihdot jäävät pois.
Ja jos kabiiniin on ahdettu enemmän hilputinta, on tietysti aina suurempi mahdollisuus siihen että jotain hajoaa.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Itsellä alla tuollainen 89 t.s Himottais koulunpäättäjäisiin (ens keväänä) hommata vimppoja Supereita.V6 on enemmän mielessä mutta ku omalla t.s:llä tullu 440tkm "ilman" ongelmia niin luotto tuohon rivineloseen on kova.Tosin olen aikoinaan päättänyt että en osta autoa missä on katti,absit,airbagiä tai muita jonninjoutavuuksia,mutta kai se on annettava periksi.Ilmastointi kyllä ois poikaa.Sitten nälkäisenä on jo Q4 katsellu mutta se taitaa olla hulluuden alku ja lompakon loppu.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Saahan siihen varmaan tollasen +170 paukkua kun vaihtaa esim. nokat, läppärungon, putkiston, sproot-filtterin ja ohjelman, mutta tämä huvi alkaakin sitten jo maksamaan, niinkuin aina vaparia viritettäessäollikuhta kirjoitti: Saisikohan TS-malliin viritettyä lisää puhtia, jos sen alkuperäiset tehot jostain syystä ei sattuisi riittämään?
Muukkonen lupailee pelkällä läppärungolla +22 paukkua: http://www.tmuukkonen.fi/Shop/html/493.html
Kiinnostais kyl vähän...
- Rolle
- Site Admin
- Viestit: 7738
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
- Car(s): RRS + F20
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Minusta ollaan aika hukassa jos jo ennen auton ostoa alkaa miettimään lisätehoa. V6:ssa hihnanvaihto 60tkm välein, ei tarvii ihan joka vuosi vaihdella. Onhan tuo ketju toki varmempi.
Kuitenkin jos vain sitä varmaa menijää hakee niin kyllähän TS:lläkin ohittaa tarvittaessa, ja varmasti pysyy liikenteen mukana.
Täytyy lisätä vielä että mitä alkuperäiseen aiheeseen tulee niin 164 on ollut laadukkain Alfa mitä olen omistanut ja ajanut. Ei nitise ja natise, kaikki toiminut ja erittäin hiljainen. Eli sen puolesta voin todellakin suositella.
Kuitenkin jos vain sitä varmaa menijää hakee niin kyllähän TS:lläkin ohittaa tarvittaessa, ja varmasti pysyy liikenteen mukana.
Täytyy lisätä vielä että mitä alkuperäiseen aiheeseen tulee niin 164 on ollut laadukkain Alfa mitä olen omistanut ja ajanut. Ei nitise ja natise, kaikki toiminut ja erittäin hiljainen. Eli sen puolesta voin todellakin suositella.
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Hyvin tuolla TesSulla liikenteessä pärjää.Ja virittämällä saa toki lisää mutta se että onko järkevää tavalliseen liikenteeseen.Ku moottorin numero tehot ja päivittäis ajettavuus eivät aina kohtaa.Tosin sitten V6:sen vääntö on kyllä ihan eri luokkaa.Onko V6 sisällä sitten versioissa käytännössä kuinka paljon perstuntuma eroa?
Onko muuten tietoa korin sinkityksen muutoksista vuosien varrelta?Ja itse myös allekirjoitan tuon laadun ja sen tunteen 164 kohdalla.Vaikka ei sykähdyttävin Alfa itselle niin 164 syttyy yleensä kaikki kokeilijat,esim GTV6 ei puhututa monia... ...mutta harvapa se hyvän päälle tajuaa.
Onko muuten tietoa korin sinkityksen muutoksista vuosien varrelta?Ja itse myös allekirjoitan tuon laadun ja sen tunteen 164 kohdalla.Vaikka ei sykähdyttävin Alfa itselle niin 164 syttyy yleensä kaikki kokeilijat,esim GTV6 ei puhututa monia... ...mutta harvapa se hyvän päälle tajuaa.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Samaa mieltä. On se vaan niin paljon helpompaa ja halvempaa ostaa vehje, jossa on jo valmiiksi riittävä määrä tehoa. Yleensä vanhassa autossa saa samaan hintaan muutakin hienoutta kuin paukkua pannuun, ja alkuperäisen voimaversion jälleenmyyntikin sujunee helpommin kuin viritetyn karvalakkimallin.Rolle kirjoitti:Minusta ollaan aika hukassa jos jo ennen auton ostoa alkaa miettimään lisätehoa.
- Epäkelpokeräilijä -