164:n plussat ja miinukset???

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

164:n plussat ja miinukset???

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

3 kpl erikuntoista 33:sta on pihassa, mutta mieli tekisi päästä oman lippulaivan selkään. Mitä mallia suosittelisitte ja miksi?

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Riippuu paljon budjetista minkä aikoo käyttää. Jos raha ei ole este niin suuntaisin katseet super-malleihin :) Oman TS:ni kokemuksella voi semmoista suositella tekniikan puolesta ainakin pommivarmaksi ja kulutus ei tee kipeätä. V6 mallithan ovat tietysti kaikella muulla tavalla hienompia :)

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Olenkin ajatellut juuri super-mallin ikäluokkaa. Kyllähän parilitraisellakin varmasti pärjää, mutta onko v-mallit herkempiä hajoamaan? Osat ja korjaaminen varmaankin on kallimpaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei V-koneisten tekniikassa sinänsä ole sanomista, mutta sitten kun jotain joutuu vaihtamaan niin saatavuus ja hinta on eri tasolla kuin Twin Sparkin kohdalla. Lisäksi neloskoneen jakoketju on lähes huoltovapaa, eli (ainakin teetettyinä) hinnakkaat hihnanvaihdot jäävät pois.

Ja jos kabiiniin on ahdettu enemmän hilputinta, on tietysti aina suurempi mahdollisuus siihen että jotain hajoaa.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jos haluaa muutakin kuin mukavan kehonsiirtovälineen niin hankkisin kutoskoneella olevan. Tuo TS on aika nuhapumppu, ainakin 148 heppanen, tuskin 144 heppanen katti on tehokkaampi.. Mitä varusteisiin tulee niin taitaa Supereissa aina olla erittäin hyvät, oli sitten TS tai V6.

Avatar
ollikuhta
Viestit: 598
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 00:38
Paikkakunta: loppi

Viesti Kirjoittaja ollikuhta »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei V-koneisten tekniikassa sinänsä ole sanomista, mutta sitten kun jotain joutuu vaihtamaan niin saatavuus ja hinta on eri tasolla kuin Twin Sparkin kohdalla. Lisäksi neloskoneen jakoketju on lähes huoltovapaa, eli (ainakin teetettyinä) hinnakkaat hihnanvaihdot jäävät pois.

Ja jos kabiiniin on ahdettu enemmän hilputinta, on tietysti aina suurempi mahdollisuus siihen että jotain hajoaa.
33 p4 makaa pihalla juuri hihnapoikki-kunnossa, joten luotettavuus kyllä kiinnostaa. Saisikohan TS-malliin viritettyä lisää puhtia, jos sen alkuperäiset tehot jostain syystä ei sattuisi riittämään?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Itsellä alla tuollainen 89 t.s Himottais koulunpäättäjäisiin (ens keväänä) hommata vimppoja Supereita.V6 on enemmän mielessä mutta ku omalla t.s:llä tullu 440tkm "ilman" ongelmia niin luotto tuohon rivineloseen on kova.Tosin olen aikoinaan päättänyt että en osta autoa missä on katti,absit,airbagiä tai muita jonninjoutavuuksia,mutta kai se on annettava periksi.Ilmastointi kyllä ois poikaa.Sitten nälkäisenä on jo Q4 katsellu mutta se taitaa olla hulluuden alku ja lompakon loppu. :oops:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

ollikuhta kirjoitti: Saisikohan TS-malliin viritettyä lisää puhtia, jos sen alkuperäiset tehot jostain syystä ei sattuisi riittämään?
Saahan siihen varmaan tollasen +170 paukkua kun vaihtaa esim. nokat, läppärungon, putkiston, sproot-filtterin ja ohjelman, mutta tämä huvi alkaakin sitten jo maksamaan, niinkuin aina vaparia viritettäessä :wink:

Muukkonen lupailee pelkällä läppärungolla +22 paukkua: http://www.tmuukkonen.fi/Shop/html/493.html

Kiinnostais kyl vähän... :roll:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Minusta ollaan aika hukassa jos jo ennen auton ostoa alkaa miettimään lisätehoa. V6:ssa hihnanvaihto 60tkm välein, ei tarvii ihan joka vuosi vaihdella. Onhan tuo ketju toki varmempi.

Kuitenkin jos vain sitä varmaa menijää hakee niin kyllähän TS:lläkin ohittaa tarvittaessa, ja varmasti pysyy liikenteen mukana.

Täytyy lisätä vielä että mitä alkuperäiseen aiheeseen tulee niin 164 on ollut laadukkain Alfa mitä olen omistanut ja ajanut. Ei nitise ja natise, kaikki toiminut ja erittäin hiljainen. Eli sen puolesta voin todellakin suositella.

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Hyvin tuolla TesSulla liikenteessä pärjää.Ja virittämällä saa toki lisää mutta se että onko järkevää tavalliseen liikenteeseen.Ku moottorin numero tehot ja päivittäis ajettavuus eivät aina kohtaa.Tosin sitten V6:sen vääntö on kyllä ihan eri luokkaa.Onko V6 sisällä sitten versioissa käytännössä kuinka paljon perstuntuma eroa?
Onko muuten tietoa korin sinkityksen muutoksista vuosien varrelta?Ja itse myös allekirjoitan tuon laadun ja sen tunteen 164 kohdalla.Vaikka ei sykähdyttävin Alfa itselle niin 164 syttyy yleensä kaikki kokeilijat,esim GTV6 ei puhututa monia... :roll: ...mutta harvapa se hyvän päälle tajuaa. :wink:
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rolle kirjoitti:Minusta ollaan aika hukassa jos jo ennen auton ostoa alkaa miettimään lisätehoa.
Samaa mieltä. On se vaan niin paljon helpompaa ja halvempaa ostaa vehje, jossa on jo valmiiksi riittävä määrä tehoa. Yleensä vanhassa autossa saa samaan hintaan muutakin hienoutta kuin paukkua pannuun, ja alkuperäisen voimaversion jälleenmyyntikin sujunee helpommin kuin viritetyn karvalakkimallin.
- Epäkelpokeräilijä -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Taitaa olla niin että noista muukkosenkin läppärungoista puuttuu hyväksyntä joka vaaditaan vähäpäästösissä eli katalysaattorin kanssa ei taida saada leimasta läpi :?

Vastaa Viestiin