164 3.0

Alfoista

Valvoja: Moderators

3.0
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Heinä 2004, 06:01

164 3.0

Viesti Kirjoittaja 3.0 »

Oletteko törmänneet 3.0 litrasessa V6:ssa sellaiseen ongelmaan, että motronic herjaa valollaan, ettei kaikki ole kunnossa. Ajossa sen huomaa siitä, että meno on nuhaista ja ehkä hiukan nykivää. Polttoaineen kulutuskin on hiukan suurempaa. Oireet näkyvät selvimmin koneen ollessa kylmä.
Noo eikun auto pajalle ja sieltä saadaan vika koodi luettua, että nokka-akselin säätimessä on häikkää. Ko. osa vaihdettu, mutta vika ei korjaannu.
Seuraavana on tarkoitus tsekata onko hihna esim pompsahtanut pykälällä (vaihdettu merkkikorjaamolla n. 5000 km sitten). Joku on myös ehdottanut vikaa ohjausboksissa. Kalliinoloisia operaatioita. Sinällään auton on tutkinut niin autosähkökorjaamo kuin merkkikorjaamo, mutta valitettavasti kummassakaan ei ole merkkitietoutta.

Ilmi ongelman kertoisi varmaan testeri?
3.0

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyseessä on varmaan 24-venttiilinen versio? Omassa 12-naulaisessani ei ollut ruiskun merkkivaloa eikä tietääkseni nokka-akseleiden asentotunnistimiakaan. Kuulostaa kyllä siltä että hihna voisi tosiaan olla jollain akselilla pykälän verran pielessä, tuo konehan on erityisen hanakka hyppyyttämään hihnaa.
- Epäkelpokeräilijä -

3.0
Viestit: 3
Liittynyt: 04 Heinä 2004, 06:01

Viesti Kirjoittaja 3.0 »

Joo kyllähän siinä 24 venttiiliä on. Vai on se pompsahtelu koneen ominaisuus.
Onkohan tuo hihnan vaihto hankala homma. En ole näet V kutosia ennen sorkkinut. Löytyyköhän tohon korjauskirjaa mistään?
Olisikohan se pakopuoli, joka tulee sen hampaan verran myöhässä.
Reklamaatio korjaamolle lienee turhaa, jos itse hihnassa ei ole vikaa.
3.0

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Oletko rasvis tavannut montakin hihnavikaista jotka ei olisi johtunut omistajan välinpitämättömyydestä?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Kyllähän korjaamolle kannattaa ilman muuta valittaa jos hihna on hypännyt. Eihän uuden hihnan pitäisi hyppiä jos se on oikein asennettu. Vaihdon hankaluudesta en tiedä kun omassa yksilössäni oli siis 12-venttiilinen kattila, Cardisciltä näkyy kyllä löytyvän tehtaan korjaamomanuaalit sisältävä romppu myös 24-venttiiliseen.

Rolle, tietysti olen nähnyt kasapäin hihnavikaisia, 24-venaisia 164:sia :P Eli en, mutta 164-foorumia joskus lueskelleena näyttäisi, että noita tosiaan on pompsahdellut vaikka omistaja olisi huoltojen suhteen aurinkoakin tarkempi. Ko. foorumilla kun on paljon jenkkikäyttäjiä, ja koska Alfaa ei ole viety rapakon taakse enää moniin vuosiin, on omistajissa aika paljon entusiastista sakkia. Eihän siellä tuollaisen käyttöauton pito ole mitenkään järkisyillä perusteltavissa.
- Epäkelpokeräilijä -

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

Hmm, ehdin jo fiilistellä seuraavaksi autoksi tuollaista 24 venaista. Uskaltaakohan sellaisen hankintaa edes harkita jos hihna hyppii kuin jänis sähkömatolla?
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no onhan noita supereita tehty myös vanhalla 12V koneella , luultavasti kuitenkin hieman varmempi ratkaisu... :)
2TS:n tuommoisen toi, tais olla artikkelikin uusimmassa AREF:n lehdessä..

tv
Viestit: 619
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 13:43
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tv »

90 kirjoitti:no onhan noita supereita tehty myös vanhalla 12V koneella , luultavasti kuitenkin hieman varmempi ratkaisu... :)
Onhan niitä, mutta tuo kahdensadan hevosvoiman haamuraja olisi ylittää, virtuaali-p*ppeli kasvaisi ainakin monta tuumaa

:silly:
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no jos kriteetinä on tuon 200hv.n raja niin eipä siinä sitten paljoa ole vaihtoehtoja... :wink:
ympärivuotista käyttöä ajatellen paras ratkaisu olisi kuitenkin 164TS super.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No laita 164 V6 Turbo Super, siinä on jo aika äijä mallimerkintäkin :wink:

Turbossahan on vakiona reilut 200 heppaa ja pienellä kutituksella enemmän, huolto-osat ovat kuitenkin aika pitkälle yhteisiä "tavallisen" 3.0 12v:n kanssa. Sis. mm. jakohihnan joka ei hypi ja läppämallisen ilmamäärämittarin joka ei hajoa käsiin.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

scuderian ratkaisu täyttäisi kyllä kaikki kriteerit niin tehon kuin mahdollisten remmiongelmienkin suhteen..joten ei muuta kuin turboa
hankkimaan.. :-D

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jos uskoo kaikkea mitä netissä sanotaan niin suosittelen bussia.

PS. tv: Se superi meni jo.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Mulleko tuo piikki oli? No, täytyy sitten varmaan ostaa 20kpl 24v Superia ja 20kpl 12v Superia ja ajaa niihin jokaiseen 300tkm lisää mittariin ennen kuin kommentoin hihnoista enempää. Siihen asti luovutan ständin niille, jotka ovat tuon jo tehneet :P

Bussia on ajettu jo ihan tarpeeksi, ei ollut kovin sportivo.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Ei ollut. Tarkoitin että jos autoa välttää koska siinä saattaa esiintyä vikaa niin ei voi kuin kulkea bussilla.

Hups, tulikin mieleen etten voi ajaa tolla 155:lla koska jollain on joskus mennyt hihna siitä :?

Kas tässä, jokainen vetäkööt omat johtopäätöksensä. Eli lyhyesti, hihna hyppää jos auto on parkissa vaihde silmässä ja joku työntää autoa. Tällöin ei kiristäjä toimi ja remmi, löysä kuin 70 vuotiaalla, hyppää.

Niin kokemusta ei ole, mutta mitä noita on jonkin verran Suomessa niin ei ole kuin yhdestä mennyt ja siinä ei taidettu seurata huolto-ohjelmaa. Tuossa taisikin jenkkipojat mainita ettei tuo hyppää itsestään, ja vain huolimattomilla on niin käynyt. Näyttäisi vielä joka toinen vaihtavan itse, saattaisi mullakin hypätä jos lähtisin vaihtamaan :shock:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Noh, ostinhan minäkin tieten tahtoen auton, jossa on moottori, joista on "joskus" mennyt jakohihnoja, imunokan ajoituksensäätimiä yms. sälää. Mutta ei varmaan haittaa jos tietää, että tiettyjen vehkeiden hajoamisriskin voi olettaa olevan suurempi kuin joidenkin toisten. Itse ajattelin pienentää riskiä vaihtamalla hihnaa neljänkympin välein, riitti kun kertaalleen keräilin venttiilinlautasia (bokserin) palotiloista.

Ei noita 24-venttiilisiä taida olla Suomessa vielä kiusaksi asti, eikä noilla vähilläkään kovin paljoa Suomi-kilsoja takanaan. Ja jos jollakin (toisella) on hihna katkennutkin, niin ei välttämättä ole käynyt siitä täällä raportoimassa. En nyt tuonkaan kannan perusteella vetäisi mitään kovin jyrkkiä johtopäätöksiä.

Hyvä homma jos loikkaamisen syy on selvinnyt, mutta ei se silti muuta sitä seikkaa että kiristin on suunniteltu päin helvettiä. Vai jätetäänkö 24-venttiilisiä 164:sia vaihde päällä parkkiin enemmän kuin muita autoja? Jos hihnan hyppääminen vaihde päällä pysäköitäessä olisi normaaliautojen normaalipiirre, eiköhän siitä olisi ollut puhetta yleisemminkin.

Eipä ole mulla vielä yksikään hihna hypännyt vaikka ne on aina itse vaihdettu, eivät ole mitään rakettiteknologiaa kuitenkaan. Se 33:kin oli jo valmiiksi rikottu.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Rolle kirjoitti: Eli lyhyesti, hihna hyppää jos auto on parkissa vaihde silmässä ja joku työntää autoa. Tällöin ei kiristäjä toimi ja remmi, löysä kuin 70 vuotiaalla, hyppää.
Ei siis voi ottaa mäkistarttiakaan?

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

tv kirjoitti:Onhan niitä, mutta tuo kahdensadan hevosvoiman haamuraja olisi ylittää, virtuaali-p*ppeli kasvaisi ainakin monta tuumaa :silly:
Mutta 12V:n vääntö 1000-1500 kierroksen alueella on huippua, voittaa GTA:nkin mennen tullen. Tuo ominaisuus onkin arkiajossa hienoa.

Lisäksi 12V (184 hv) ja 24V (210 hv) Superien kiihtyvyys 0-100 km/h on sama 8.0 s. QV (230 hv) lähteekin jo sitten 7.7 sekuntiin.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Mutta ei varmaan haittaa jos tietää, että tiettyjen vehkeiden hajoamisriskin voi olettaa olevan suurempi kuin joidenkin toisten.
Silloin asiaa ei kannata esittää niin että toinen meinaa luopua koko autosta kommentin takia.
Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Ei noita 24-venttiilisiä taida olla Suomessa vielä kiusaksi asti, eikä noilla vähilläkään kovin paljoa Suomi-kilsoja takanaan. Ja jos jollakin (toisella) on hihna katkennutkin, niin ei välttämättä ole käynyt siitä täällä raportoimassa.
Niin kuka on puhunut että kaikki tieto olisi peräisin tästä foorumista? Sinänsä luotan yhtä vähän Suomalaisten kokemuksiin kuin jenkkienkin. Ikinä ei voi tietää missä mielentilassa kukakin itkee mistäkin.
En nyt tuonkaan kannan perusteella vetäisi mitään kovin jyrkkiä johtopäätöksiä.
Niin yhtä lailla parista hihnahyppäytyksestä jenkeissä.
Hyvä homma jos loikkaamisen syy on selvinnyt, mutta ei se silti muuta sitä seikkaa että kiristin on suunniteltu päin helvettiä. Vai jätetäänkö 24-venttiilisiä 164:sia vaihde päällä parkkiin enemmän kuin muita autoja? Jos hihnan hyppääminen vaihde päällä pysäköitäessä olisi normaaliautojen normaalipiirre, eiköhän siitä olisi ollut puhetta yleisemminkin.
En tiedä, näyttää jenkeissä olevan tapana työnnellä autoa ilmeisesti vaihde silmässä. Jos tämä on se syy niin ei juuri kiinnosta miten päin persettä ko. systeemi on suunniteltu koska ei tule tehtyä ko. toimenpidettä. Ymmärrän että toyotayarismies on järkyttynyt moisesta mutta muistutan että Alfassa ei aina kaikki mene normaalikaavan mukaan.
Eipä ole mulla vielä yksikään hihna hypännyt vaikka ne on aina itse vaihdettu
Jos haluat verrata itseäsi kaikkitietävään jenkkiin niin ole hyvä vaan :mrgreen:


Pääpointti nyt oli siinä ettei ehkä kannata auto hylätä moisen huhun perusteella. Onhan tämä pilkunnysvääminen ihan kivaa kun ei kuumeisena ole muutakaan tekemistä. MuTu (tm) kunniaan.
Ei siis voi ottaa mäkistarttiakaan?
Ei tietoa. Sinänsä eihän Alfalla moista tarvitse ikinä harkitakaan :wink:
Lisäksi 12V (184 hv) ja 24V (210 hv) Superien kiihtyvyys 0-100 km/h on sama 8.0 s.
Kuulen jo mielessäni: "...niin mutta tää lähtee yhtä hyvin kuin se yli kakssataa heppanen, oikeesti, siis niinku hakkaa oikeesti ton type-rän, niinku.." Viittaan siis näihin virtuualipippeliomistajiin.

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Jos yli 200 heppasta satakuusnepaa haaveilee, niin 24v ja v6 turbo taitavat olla ainoat vaihtoehdot?

Itse ottaisin v6 turbon syystä, että viritys on helppoa + halpaa ja Alfan v6:n murina yhdistettynä turbon vihellykseen voisi kuullostaa hyvältä :roll:

Tollasen myllyn vois joskus istuttaa 75:n keulalle ja putkittaa se 3.5 litraseksi, kunhan vaan olis aikaa ja vähän rahaa... eli ei tässä elämässä :P

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Savo kirjoitti:Ei siis voi ottaa mäkistarttiakaan?
Kyllä voi, samoin kuin jarruttaa moottorilla jota joku tuolla 164-foorumilla näkyi tuumivan. Homman nimihän on siis se, että moottori ei missään olosuhteissa saa pyöriä väärään suuntaan ettei kiristin löystyisi. Tuollaista voi käytännössä tapahtua vain, jos joku eteenpäin vievä vaihde on kytketty ja auto liikkuu taaksepäin tai jos pakki on päällä ja auto liikkuu eteenpäin.
2TS kirjoitti:Mutta 12V:n vääntö 1000-1500 kierroksen alueella on huippua, voittaa GTA:nkin mennen tullen. Tuo ominaisuus onkin arkiajossa hienoa.
Niin on. Kyllä tuntuu ykskasi aika ankealta korppusahalta tuon jälkeen. Onneksi nuo moniventtiilipannut ovat sentään kierrosalueen yläpäässä kaksiventtiilisiä etevämpiä.
Rolle kirjoitti:Silloin asiaa ei kannata esittää niin että toinen meinaa luopua koko autosta kommentin takia.
Jokainen saa käyttää ihan omaa harkintaa siihen, kuinka ison painoarvon "ongelmalle" laittaa. Mikä tahansa hihna voi periaatteessa poikia, mutta näyttää tuo 164 24v:n hihna olevan sen suhteen tavallista herkempi. Toisaalta, jos rakenne olisi sitä sorttia ettei se ollenkaan soveltuisi normaaliin käyttöön, niin olisihan tehdas tehnyt asialle jotain. Muuten siihen puuttuisi varmasti joku kuluttajansuojainstanssikin, eikä mikään tehdas varmaan muutenkaan halua sotkea mainettaan täysin sudella tuotteella.
Rolle kirjoitti:Niin kuka on puhunut että kaikki tieto olisi peräisin tästä foorumista?
No jos sulla on kerran parempaa tietoa niin pistä ihmeessä jakoon. Voisi ehkä olla hyödyllisempää keskustelua kuin joku yksipuoleinen "ei se noin ole" -läppä.
Rolle kirjoitti:Ymmärrän että toyotayarismies on järkyttynyt moisesta mutta muistutan että Alfassa ei aina kaikki mene normaalikaavan mukaan.
Yarismiehen :mrgreen: omat autot ovat kyllä tähän asti noudattaneet ihan yleisiä toimintaperiaatteita, mutta voihan se kiristin hyvinkin olla suunniteltu niin, että kestää poikkeuksellisen huonosti moottorin liikahdusta taaksepäin. Mutta niin kauan kuin ei ole mitenkään erityisen vahvasti osoitettu että hihnavauriot johtuisivat tuollaisesta, kannattanee pitää juttuun pieni varaus.

Oli miten oli niin suunnittelu on mennyt pieleen jos noin pienellä käyttövirheellä (jättää vaihteen päälle vaikka hyvin loivaan ylämäkeen) saa hihnan hyppäämään. Eihän siitä tietysti isompaa riesaa ole, jos asiasta tietoinen kaveri vain huomaa välttää sitä vaihteelle jättämistä. Siis jos ne hyppäämiset johtuvat koneen "peruuttamisesta".
Rolle kirjoitti:Jos haluat verrata itseäsi kaikkitietävään jenkkiin niin ole hyvä vaan
Jos tuon pitäisi olla muotoa "kaikkitietävä" niin sitten helposti :wink: En kyllä todellakaan muuten, enhän minä mikään mekatsu ole.
Rolle kirjoitti:Pääpointti nyt oli siinä ettei ehkä kannata auto hylätä moisen huhun perusteella.
No eipä niin. Olisin tuollaisen voinut vaikka itsekin hommata jos veisi vähemmän bensaa tai jos tulisi ajettua vähemmän. Kun on tuo lompakko vähän liian litteä :roll:
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mutta niin kauan kuin ei ole mitenkään erityisen vahvasti osoitettu että hihnavauriot johtuisivat tuollaisesta, kannattanee pitää juttuun pieni varaus.
Niin siis kyseessä on samat kaverit kenen juttujen perusteella sanot hihnan hyppivän joten päätä itse mikä on totuusaste :wink:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

En minä tuon linkkisi keskustelun perusteella sitä hihnaa herjannut. Muistelisin että noita 24v-murheita on ollut "aina" eli niin kauan kuin olen tuota foorumia myllännyt, joskus vuosia sitten aloitin. En tuota ko. ketjua ollut edes lukenut, ei ole tullut käytyä tuolla enää sen jälkeen kun 164 maaliskuussa lähti uudelle, ilmeisen tyytyväiselle omistajalle.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
eltsu
Viestit: 576
Liittynyt: 15 Huhti 2004, 02:33
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja eltsu »

Jos pelkää hihnavaurioita, pitää ostaa ketjullinen peli. Periaatteessa ketjukin poikii joskus jos sitä ei huolla, joten pitää mennä astetta korkeammalle ja vähentää tahdit neljästä kahteen... eli vanha kunnon warre kehiin ja ei tarvi nähdä painajaisia venttiilien vääntymisistä ja jatkuvista hihnan vaihdoista :mrgreen: Ajonautinnosta en mainitse tässä viestissä mitään.... :twisted:
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88

Avatar
Ricambi
Viestit: 1433
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99....
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Ricambi »

Pitäähän minunkin sekaantua keskusteluun ja voin vain olla samaa mieltä Rasvanäpin kanssa.

Latasin galleriaan kuvat 3.0 ja 2.5 hihnoista ja itsekukin voi tehdä visuaalisen päätelmän mitä on muutettu matkan varrella ja myös päätellä miksi :wink:

Muuton takia minulla ei ole hihnakäytön suunnittelukansiota käytettävissä enkä jaksa ruveta hakemaan sitä mutta väitän näin tekniikan ammattilaisena :wink: että 3.0:ssa hihnan/hihnapyörän kosketuskulma on minimissään ja tuo hihnankiristintyyppi vain lisää ongelmaa.
ex.156 2.5 V6 -99, 155 TS 2.0 16V -95, 164 TS 2.0 -89, 75 V6 3.0 America -88, Berlina 1750 -69

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

2TS kirjoitti: Mutta 12V:n vääntö 1000-1500 kierroksen alueella on huippua, voittaa GTA:nkin mennen tullen. Tuo ominaisuus onkin arkiajossa hienoa.

Lisäksi 12V (184 hv) ja 24V (210 hv) Superien kiihtyvyys 0-100 km/h on sama 8.0 s. QV (230 hv) lähteekin jo sitten 7.7 sekuntiin.
Sama 7.7 ilmoitetaan myös vanhalle QV:lle 200hv ja Q4 taitaa olla 7.5

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Toimiiko tuo 24V:n kiristin myös öljynpaineella? Eli käytännössä ei kiristä mitään vaan löysentää?

Kahvivatsa
Viestit: 443
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 23:56
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Kahvivatsa »

Tuota tuota... uskaltaako tässä nyt enää 164 V6:sta haaveillakaan? Kuvittelin jo että myyn Fiiun poies ja ostan tuommoisen 164:n jos löydän, automaattivaihteilla. Onko Alfan automaattilootista kummempia kokemuksia? Sopivan hintaiset 155:t tuntuvat olevan kiven alla.

Avatar
Grendel
Viestit: 537
Liittynyt: 15 Tammi 2004, 01:55
Car(s): GT, GTj, GTV, 75 TS, 75 turbo, 164 Q4
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Grendel »

Koska aiheesta ollaan jo suht kaukana niin kysäsen itsekin jotain.
Tietääkö kukaan miten hyvin jos ollenkaan tuo 164 3.0 V6 cardisk romppu kattaa Q4 mallin? Jos kattaa ja olisi tuollainen romppu myytävänä niin laita PM tulemaan.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

K kirjoitti:Tuota tuota... uskaltaako tässä nyt enää 164 V6:sta haaveillakaan? Kuvittelin jo että myyn Fiiun poies ja ostan tuommoisen 164:n jos löydän, automaattivaihteilla. Onko Alfan automaattilootista kummempia kokemuksia? Sopivan hintaiset 155:t tuntuvat olevan kiven alla.
no vanhemmissa sama ZF:n kolmipykäläinen laatikko kuin fiatissa, lanciassa ja saabissa käytetty..
supereissa taas ZF:n uudempaa sukupolvea oleva nelipykäläinen loota..
kumpaisenkin pitäisi toiminaltaan olla suht varmoja..

Avatar
ärrä
Viestit: 751
Liittynyt: 08 Huhti 2003, 07:57
Car(s): Alfa Romeo 2.4 JTDm Sportwagon Q-tronic
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ärrä »

2TS kirjoitti: Mutta 12V:n vääntö 1000-1500 kierroksen alueella on huippua, voittaa GTA:nkin mennen tullen. Tuo ominaisuus onkin arkiajossa hienoa.

Lisäksi 12V (184 hv) ja 24V (210 hv) Superien kiihtyvyys 0-100 km/h on sama 8.0 s. QV (230 hv) lähteekin jo sitten 7.7 sekuntiin.
GAMMA500 kirjoitti:Sama 7.7 ilmoitetaan myös vanhalle QV:lle 200hv ja Q4 taitaa olla 7.5
Vanha QV (12V) onkin kevyempi kuin uusi QV (24V), josta johtuu hyvä kiihtyvyys vaikka tehoja on vähemmän.
Q4:llä kiihtyvyys on 7.9 s. Neliveto onkin aina hitaampi kuin kaksiveto, jos auto on ratkaisuiltaan muuten sama.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ricambi kirjoitti:Latasin galleriaan kuvat 3.0 ja 2.5 hihnoista ja itsekukin voi tehdä visuaalisen päätelmän mitä on muutettu matkan varrella ja myös päätellä miksi :wink:
Tosiaan aika hurjan näköinen se kolmilitraisen jakopää :shock: Kuinkahan tarkkoja nuo kuvat ovat mittasuhteiltaan? Nimittäin, 2,5 ja 3,0 24veet ovat käsittääkseni vain saman moottorin eri versioita, jolloin nokka-akseleiden ja kampiakselin paikkojen pitäisi olla samat. Kuvissa näyttäisi 3.0:n nenäkepit olevan lähempänä toisiaan.

Onko muuten jotain estettä sille, että vaihtaisi 164:ään 2,5-litraisen hihnan ja kiristäjät? Kansiin ja blokiin voi kyllä joutua tekemään uudet kiinnitykset, mutta ei kai reikien kairaaminen niin paha juttu ole jos vaan valun muoto on pysynyt samana.
Grendel kirjoitti:Tietääkö kukaan miten hyvin jos ollenkaan tuo 164 3.0 V6 cardisk romppu kattaa Q4 mallin?
Niitä romppujahan on siis kaksi erilaista, 12v- ja 24v-malleille omansa. Jälkimmäisen kyllä mainostetaan sisältävän kaikki neliventtiilimallit, eli pitäisi sen Q4:nkin olla mukana. Ja vaikkei olisikaan niin erot 24v QV:hen taitavat olla lähinnä voimansiirrossa.


Noista kiihtyvyyksistä; Alfa Romeo taitaa ilmoitella sekuntejaan vähän-sinne-päin-periaatteella, eli ei noista kymmenyksistä kannata olla kovasti huolissaan. Eri lähteistä löytyy erilaisia arvoja.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Niin rasvis tarkoitin yleensäkin noita jenkkejä ja niiden keskusteluja.

Mutta jos nyt olet ottanut tavoitteeksesi saada kaikki pelkäämään 24V:sia niin ei kai voi kuin itkeä niiden puolesta jotka sinua uskoo. Mun mielestä tuollainen joogaaminen kuuluu lähinnä niille ketkä miettii että pitäisikö ostaa 1.4 Corolla vai 1.6 kun tossa 1.4:ssa ois kuitenkin pienemmät renkaat niin ne maksaa vähemmän. Ja sit yritetään seuraavassa käänteessä todeta että "eei minä ajan alfalla koska ostan autoni tunteella". Toki pitää järkeä käyttää mutta joku raja siinäkin tai pitää tehdä niinkuin eltsu ehdotti eli warrea alle vaan :lol:

Kuten itse totesit niin eiköhän tehdas olisi tehnyt asialle jotain jos hihna hyppäisi kuin "jänis sähkömatolla".

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No otetaas nyt sitten kerta vielä selvyyden vuoksi:

Minun käsitykseni mukaan 164 24v:ssä saattaa olla keskimäärin suurempi riski hihnavaurioihin kuin joissakin muissa autoissa.

Olikohan tuossa nyt tarpeeksi monta ehdollistavaa sanaa? Ja lisäksi:
Rasvis jo kertaalleen kirjoitti:Olisin tuollaisen voinut vaikka itsekin hommata jos veisi vähemmän bensaa tai jos tulisi ajettua vähemmän.
En nyt varmaan ole ollut lähdössä barrikadeille sen puolesta, ettei kukaan ostaisi tuollaista autoa. Joku tarkkasilmäinen on jopa saattanut huomata, että ostin itsekin vehkeen, jossa on ollut hihnaongelmia. Jos nyt joku vetää edelleen sellaisen johtopäätöksen ettei tuollaisten kanssa tule toimeen niin vetäköön, minä en tod. ole mikään virallinen autonostosuositusinstanssi enkä edes välitä pyrkiä mihinkään ehdottomaan objektiivisuuteen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

:lol:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

onkos pojilla hieman sanaharkkaa.. :lol:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Minun käsitykseni mukaan 164 24v:ssä saattaa olla keskimäärin suurempi riski hihnavaurioihin kuin joissakin muissa autoissa.
Rasvis kirjoitti:tuo konehan on erityisen hanakka hyppyyttämään hihnaa.
Kyllä tuo edellä mainittu kuullostaa aika paljon paremmalta. Jos ei halua olla mikään absoluuttinen tietäjä™ niin kannattaa esittää asiat hieman eri tavalla.

Mites muuten tuo 166:sen ja GTV:n kolmelitranen, onko siinä mitään muutettu vai miten ne on edelleen noita koneita syöttänyt markkinoille?

PS. Selasin eri foorumeita maailmalla eikä tullut vastaan yhtään 24V hihnavaurio tapausta, mikä nyt ei ainakaan tue sitä että sitä tarvis kovastikaan jännittää.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Lisää tuon jälkimmäisen kommentin eteen se "minun käsitykseni mukaan" niin ovat aika lähellä toisiaan, toisella tavalla ilmaistuna vaan. Ja niitä "minun käsityksiä" tässä nyt on lähinnä tullut ladeltua, kukin saa tykönään olla ihan vapaasti eri mieltä ihan mistä tahansa asiasta.

Mutta joo, oikeassa olet, olisi sen voinut vähän eri tavallakin esittää.

(Ainakin) hihnankiristin on muutettu 164:ssä käytetystä tyypistä, eli ei ole samanlainen GTV:ssä ja 166:ssa. Ei liene ihan sattumaa, kun kyseessä on muuten sama kone.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Savo »

Minkä verran kilometrejä keskimäärin Alfan 3.0 12 v moottori kestää. Entä minkälaisia remontteja moottori kaipaa. Onko esimerkiksi 250-300 tkm ajettu moottori jo yleensä välittömässä korjauksen tarpeessa.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

kyllä noissa 12V moottoreissa alakerta kestää, kannethan noissa alkaa falskaamaan kun mennään päälle 300tkm lukemiin...

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Nuo 24-venasen Superin hihnaongelmat tai tarinat niistä kummittelivat kyllä mielessä suunnitellessani nykyisen auton hankkimista.
Olen Rasviksen kanssa samaa mieltä siitä, että todennäköisesti hihnan pompsahtelut ja katkeamiset ovat tässä moottorissa keskimääräistä yleisempiä. Tämän foorumin käyttäjistä ainakin kahdella on ollut ongelmia tuontisupereiden hihnojen kanssa kuten myös joillain muilla ulkomaisten foorumin käyttäjillä. Ikävä kyllä myös sangen useat mobile.de:n myytävät 24 venaset ovat maininnalla "motorschaden". Tämä tosin yleensä erittelemättä vaurion laatua mutta voisi kuvitella vaurioiden johtuvan juuri tästä. (kop..kop..kop)
Superin tullessa markkinoille valmistaja kehuskeli auliisti erittäin pitkää hihnanvaihtoväliä (120000 km), joka myöhemmin muutettiin, ilmeisesti maakohtaisesti? lyhyemmäksi. Nykyinen suositus on Suomessa käsittääkseni 60tkm mutta esim. Saksassa merkkiliikkeen huoltopäällikkö totesi vaihtovälin olevan siellä 100tkm. mutta suosittelivat kuitenkin 75tkm:a.
Toisaalta enemmän kuin hihnaongelmista minua varoitettiin nimenomaan automaattilootan lyhytikäisyydestä ja useilta tahoilta kehotettiin valitemaan manuaali jos mahd. ...tiedä nyt sitten tästäkin.... :roll:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Minkä ikäinen Superi sulla on? Eikös uudemman ZF:n laatikot ole alkaen 200 heppaa että luulisi kestävän. Minäkin luin tuosta lootasta ettei kestäisi 200tkm kun pitää rempata, mutta kuulin että niitä olisi kahdenlaisia joten tiedä sitten. Btw, tehaskunnostetun lootan saa 500 eurolla jos tietää mistä ostaa joten ennemmin jännittäisin sitten sitä hihnaa jos jännittää haluaa :wink:

Ihmekös jos hihnat hyppää noilla väleillä, minä lasken sen omistajan huolimattomuudeksi. Jos hihnat hyppäisi 20tkm välein vaihtamatta niin pitäisi edelleen huolimattomuutena, ylläpitokulut vaan hiukka korkeat :lol:

Tullut seurattua supereita mobilesta koko kevään ja kesän, enkä nyt tiedä motorschadeneista, nytkin oli vain yksi. En sitä kiistä etteikö niitä paukkuisi mutta näitä mobilen autojen huoltohistoriasta vaikea sanoa, jos 60tkm vaihtoväli estää hihnan hyppimisen niin sehän on sama kuin 156:ssa. :roll:

Asiantuntijat korjatkoon ja esittäkööt omat mielipiteensä, keskustelu avartaa. Lähinnä olisi kiva tietää että estääkö tiheämpi vaihtoväli hyppimistä vai onko ihan sattumanvaraista?

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Tää mun Superi on ysinelonen ja manuaali, olet itseasiassa tainutkin autoa kattella kesäkuussa affenistolla... :wink:

Joo, eipä tällä hetkellä mobile.de:ssä ole kovin montaa moottorivaurioista mutta vuoden sisällä niitä on jatkuvasti muutamia siellä pyörinyt. Laiskuuttani en tämän hetkistä tilannetta ehtinyt katsastamaan...
Prosentuaalisesti konevaurioisten osuus on mielestäni kuitenkin aina ollut huomattavasti korkeampi verrattaessa muiden merkkien jonkin tietyn mallin tarjontaan... muista vauriotarjokkaista tulee mieleen ehkä volkkarin vr6 tai MB S-sarjan 3,5 turbodiesel...jälkimmäinen tosin eri syystä.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Savo kirjoitti:Minkä verran kilometrejä keskimäärin Alfan 3.0 12 v moottori kestää. Entä minkälaisia remontteja moottori kaipaa.
Omani avasin sekä 210tkm:n että noin 240tkm:n kohdalla (älä kysy miksi :roll: ) ja silmä- ja peukalomääräisesti arvioitu sylinterinputkien kuluneisuus oli vielä aika nimellistä. Samoin venttiilit ja ohjurit olivat vielä ihan käypäsessä kunnossa. Kone oli kuulemma avattu myös noin 100tkm:n kohdalla mutta silloin sinne ei ymmärtääkseni vaihdettu kuin männänrenkaita ja tiivisteitä.
glideslope kirjoitti:Ikävä kyllä myös sangen useat mobile.de:n myytävät 24 venaset ovat maininnalla "motorschaden". Tämä tosin yleensä erittelemättä vaurion laatua mutta voisi kuvitella vaurioiden johtuvan juuri tästä. (kop..kop..kop)
Sitähän ne todennäköisesti tarkoittavat, mutta noista on vaikea sanoa onko hihnat vaihdettu ajallaan. Ainakin vanhemmat 12-venttiiliset alkavat olla niin sopuisissa hinnoissa, että niistä varmaan monellakin ajetaan vaan kunnes joku paikka hajoaa. 24-venaisista en kyllä osaa sanoa, niissä ei hankinta- ja huoltohintojen ero ole sentään vielä yhtä pieni.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Rasvis kirjoitti:24-venaisista en kyllä osaa sanoa, niissä ei hankinta- ja huoltohintojen ero ole sentään vielä yhtä pieni.
Joo, tuo pitää paikkansa. Näyttää siltä, että muutenkin sakemanneissa näiden kaksnelosten kiertokulku on verkkaista ainakin myyjiltä seuraaville ostajille. Näyttää nimittäin vieläkin olevan kaupan pari, ilmoitustietojen perusteella hyvää yksilöä, joista toista itsekin vuosi sitten harkitsin. Pyyntihinnat vaan on näköjään tulleet tonnilla alaspäin.

Merkistä riippumatta isokoneisten n. 10 v. vanhojen autojen arvostus on Saksassa pohjamudissa johtuen lähinnä kyseisen maan vakuutus- / verotusjärjestelmästä.
Ainoa merkki joka esim. edustusautomalleista pitää hyvin hintansa on MB:n S-luokka. Esim. Bemarin 7-sarjalaisia ja Audin A 8:aa saa naurettavan halvalla. Kuitusvero näihin onkin sitten toinen juttu.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

glideslope kirjoitti:Esim. Bemarin 7-sarjalaisia ja Audin A 8:aa saa naurettavan halvalla. Kuitusvero näihin onkin sitten toinen juttu.
Ja käyttökulut kolmas juttu. Kyllähän sitä mielikseen ajelisi vaikka vanhalla M5:llä (kivittäkää vaan :mrgreen: ) mutta sitten kun siitä sattuu hajoamaan jotain isompaa...
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Kun noita kiihtyvyysarvoja hekumoitiin aiemmin tuolla ylempänä sattui käteen arkistosta vanha TopGear:in Group Test toukokuulta -94.

Vertailussa nimeltään "Life after BMW" :roll: ottivat mittaa toisistaan Mazda Xedos 9, Saab 9000 Turbo 2,3 sekä em. Alfa 164 Super 3,0 -24v.
Mitatut kiihtyvyydet olivat 0-60 mph: Alfa 7,2 s, Saab 7,8 s, Mazda 10,4 s.
Varttimaili samassa järjestyksessä: 15,4 s. 16,1 s.ja 17,8 s.
L. arvioitu kiihtyvyys 0-62 mph (100km/h) on vajaa tai noin 7,5 s.

Yhteenvetona todettin Saabin olevan joustavan turbomoottorin ja mukavan alustan voimin vertailun ykkönen mutta nannaa oli lukea reportterin oma mielipide asiasta:

"As alternatives to BMW 5-Series, the Xedos, Alfa 164 24-valver and Saab 2,3 Turbo are interesting and separate choices. But let´s face it - if we´re benchmarking them against the BM, the Mazda and Saab aren´t in the game.
The Alfa, on the other hand, most defenately is. With its mellifluos 24v lump, matinee idol good looks and that sonorous soundtrack, it can credibly rub noses with the best of Bavaria. But it also got its joker to play. The 164 is far more exclusive, much less predictable and radiates a certain cerebral sophistication. I´d have one myself."

joo, kotiinpäin vetoa pahasti havaittavissa mutta pakko oli laittaa 8)

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Löytyisiköhän tuota pätkää mistään... olisi aika kiva nähdä :roll:

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Mä voin yrittää laittaa sen huomenna tänne -tai sitten privana, -sattuu olemaan nimittäin vain duunikoneella nettiversiona.

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

pistä tänne foorumin vain täälläkin olisi meinaan yksi kiinnostunut.. :)

Avatar
glideslope
Viestit: 1363
Liittynyt: 02 Syys 2003, 17:00
Car(s): Giulietta T-jet 120, V40 D4.
Ex: 164 Super 3,0 V6-24 + muut.
Paikkakunta: Järvenpää

Viesti Kirjoittaja glideslope »

Joo yrkätään.. amatöörinä atk -hommeleissa :oops: askarruttaa vaan se, että artikkeli on tilattu TopGearin arkistosta muutamaa puntaa vastaan, eikä ole tietoa, onnistuuko suoran linkin lähettäminen tänne saati PDF -tiedoston kopiointi...saattaa olla, että apuva kaipaa vielä nöyrästi hän.nam.

Vastaa Viestiin