Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla pysyy viisari normaalisti sen ensimmäisen numerottoman (80) ja 90 puolessa välissä.
Termostaatti on 87 asteinen.
Termostaatti on 87 asteinen.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vetarit jarruttelee eturenkaita, ihan normaalia.Garmund kirjoitti: Vajaa viikko ostosta, joku 600km tullu ajettua. Takarenkaat pyörivät vapaasti, testasin äsken myös eturenkaat, ne pyörivät paljon huonommin, kuin takarenkaat.
Alkoi mietityttämään tuo autoni selespeed vaihteisto, kun näköjään jonkunverran huonoja kokemuksia siitä. Mites sen kunnossa pysymistä voisi avittaa? Tietenkin huolehtia vaihteisto -ja sele öljyn vaihdosta ja tarkistella sele öljyn määrä. Kannattaako myös vaihteistoöljyn määrää tarkistella?
Kysytääs vielä käyntilämpötilasta. Näyttäisi itellä olevan ajossa noin 70C, olisiko 80-90C optimi?
kapuaako lämpötila moottoritie ajossa 90c? Se on normaalia, että se heiluu siinä 80-90 välillä kaupunkiajossa, moottoriteillä pitäisi kuitenkin pysyä 90 (näin mun entinen uudellakin termarilla)
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
mullon kaikissa 156:ssa ollu termarin vaihdon jälkeen lämmöt hyvinkin tarkkaan 90 sekä mittarin että alfadiagin kautta tiirattuna (ollu V6, TS sele, JTS sele, JTD, JTS). Mittarit on pitäneet paikkansa siis hyvin, osuneet hyvät yksilöt kohdalle?Aquatica kirjoitti:Lämpömittari ei ole lineaarinen n. 95% 156:sta. Eli se "70"-viiva on 95% todennäköisyydellä oikeasti 80. Jos viisari ei seilaa pahasti normaalisti (eli esim. parkissa jossain "70" ja 90-välillä, eikä tipahda "70"-viivan alle ajossa) niin pitäs olla kaikki OK. Talvellahan sen huomaa hyvin.
kaikkiin tosin on joutunut sen termarin vaihtamaan kun ovat poikkeuksetta liian kylmänä käyneet...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Tästä ollaan ennenkin puhuttu ihan sinun kanssas. Ilmeisesti sulla on ollut hyvät yksilöt tai vaihtoehtosesti lineaarinen mittari? Täällä tosiaan kaupunkiajossa lämmöt nousee vähän yli 90:n, mutta maantiellä melkotasan "70" ja 90-viivojen puolivälissä. Eli tyhjäkäynti kaupunkissa lämmittää flektin mukaantuloon asti, maantiellä sitten pysyy vakaasti tuolla ylhäällä. Todella kylmällä säällä laskee siihen "70"-viivan tuntumaan, mutta suht hitaasti.
Ja tuo siis ehjällä, uudemmalla termarilla. Vanhalla parkissa ~95 ja heti välittömästi kun auto liikkui, lämpö tipahti "70"-viivalle.
Tästä ollaan ennenkin puhuttu ihan sinun kanssas. Ilmeisesti sulla on ollut hyvät yksilöt tai vaihtoehtosesti lineaarinen mittari? Täällä tosiaan kaupunkiajossa lämmöt nousee vähän yli 90:n, mutta maantiellä melkotasan "70" ja 90-viivojen puolivälissä. Eli tyhjäkäynti kaupunkissa lämmittää flektin mukaantuloon asti, maantiellä sitten pysyy vakaasti tuolla ylhäällä. Todella kylmällä säällä laskee siihen "70"-viivan tuntumaan, mutta suht hitaasti.
Ja tuo siis ehjällä, uudemmalla termarilla. Vanhalla parkissa ~95 ja heti välittömästi kun auto liikkui, lämpö tipahti "70"-viivalle.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
sele on mun mielestä tosi hyvä ja toimii kivastiGarmund kirjoitti:Vajaa viikko ostosta, joku 600km tullu ajettua. Takarenkaat pyörivät vapaasti, testasin äsken myös eturenkaat, ne pyörivät paljon huonommin, kuin takarenkaat.DaViega kirjoitti: JTS:n hihna päätyyn: Jakohihna, kiristin, ohj. rulla (nämä tulevat yleensä sarjan mukana, esim. gates;n hihnasarjassa), vesipumppu, tasapainokaselin hihna ja sen kiristin. vesipumpun vaihto olisi hyvä tehdä joka kerta, onhan se sopivasti esillä hihnaa vaihdettaessa, jos pumppuun tulee vika joutuu taas hihnan vaihtamaan, koska käytettyä hihnaa ei vaan ole järkevä laittaa takaisin.
Apulaitehihna on siinä ja siinä, kunnon kyllä näkee itse, jos halkeamia -> vaihtoon, kiristin on turha vahtaa jos ei kuulu ylimääräisiä ääniä eikä se takertele.
Kyllä kannataa ottaa yhteyttä myyjä liikeeseen (pitkäkin aika ostosta?), takajarrut ja laakerin vaihto samalla kertaa ei ole niin paha rasti, säästyisi aikaa ja vaivaa kun samalla kertaa laittaa kuntoon. paljonko laahaa, taitaa kuitenkin rengas pyöriä vapaasti kun sen pistää pyörimään? vähän "urheilullista ajoa" ja käsijarrun käyttöä aina kun auto jätetään parkkiin, saataa laahaus olla käytön puuteta.
Alkoi mietityttämään tuo autoni selespeed vaihteisto, kun näköjään jonkunverran huonoja kokemuksia siitä. Mites sen kunnossa pysymistä voisi avittaa? Tietenkin huolehtia vaihteisto -ja sele öljyn vaihdosta ja tarkistella sele öljyn määrä. Kannattaako myös vaihteistoöljyn määrää tarkistella?
Kysytääs vielä käyntilämpötilasta. Näyttäisi itellä olevan ajossa noin 70C, olisiko 80-90C optimi?



Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
mulla ainakin matka ajossa lämmöt pysyy siinä 70 ja 90 puolessa välissä, kaupunkiajossa se sitten kipuaa vähän päälle 90 asteeseen ja näin kuulema viisaampien mukaan on se normaali kyseisessä alfassa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
huomatkaa että ite lambda anturi autossa on uus, mut se liitin mihin se lambda kiinnitetään niin siinä liittimeltä lähtevistä johdoista 1 on katkaistu. eli ite lambda ja sen kaikki 4 piuhaa on ok. huomasin tämän just ku vaihoin uutta lambdaa, autohan käy ihan normaalisti että en sit tiiä mitä vaikutusta tolla piuhalla onSmacket kirjoitti:Eikös auton pitäisi vähintäänkin käydä aika epämääräisesti jos lambdan yksi johto on poikki? Vai voisiko olla niin että autoon on vaihdettu jokin muu lambda ja "ylimääräiset" johdot pätkitty poikki?

otan vaikka kuvan siitä tänään
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
joo en todellakaan ite menis katkomaan..jkk kirjoitti:^sitä mäkin mietin, koska joskus hairahduin väärälle polulle ja ostin motonetistä yleislambdan jossa oli paljon johtoja, ja ohjeissa neuvottiin olla kytkemättä tiettyjä jos autossa tietty määrä? mutta kuka idiootti pätkii auton omia johtoja, tässä ilmeisesti edellinen omistaja jos oikein ymmärsin?
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tässä tulee tyhmä kysymys.
Minkä kaikkien polttimoiden toimintaa hajonneen polttimon valo ilmoittaa kojelaudassa? Tuota nimittäin vähän naureskeli katsastusmieskin, kun kaikki polttimot kyllä ovat ehjät, mutta bonuksena palaa vielä polttimon merkkivalo. Jotain se taisi italialaisista vinoilla
Minkä kaikkien polttimoiden toimintaa hajonneen polttimon valo ilmoittaa kojelaudassa? Tuota nimittäin vähän naureskeli katsastusmieskin, kun kaikki polttimot kyllä ovat ehjät, mutta bonuksena palaa vielä polttimon merkkivalo. Jotain se taisi italialaisista vinoilla

- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Rekisterikilven valot jää usein huomaamatta, varsinkin päivällä jos katsastaa. Illal taas yleensä itse istuu autossa niin ei paljon näe niitä 

Kantapään kautta vuodesta -93..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tässä oma versio aiheesta, mitkä sytyttää merkkivalon - Parkit edessä ja takana, sumarit edessä ja takana, sekä rekisterikilven valot. Pakkivalosta ei varmuutta. 
Tarkasta, että edessä on oikean kokoiset parkit (H6W). Lisäksi puhdista hapettumat takavaloilta, etenkin rekisterikilven valoilta.
Itellä paloi myös tuo merkkivalo. Syynä oli ryöstäjällä tehdyt ohitusleikkaukset kilven valolla.

Tarkasta, että edessä on oikean kokoiset parkit (H6W). Lisäksi puhdista hapettumat takavaloilta, etenkin rekisterikilven valoilta.
Itellä paloi myös tuo merkkivalo. Syynä oli ryöstäjällä tehdyt ohitusleikkaukset kilven valolla.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Arvaan, että kaikista ulkopuolen valoista poislukien ajovalot ja pitkät (vilkut?).
Mikä perhanan polttimo kuuluu lisäjarruvaloon?
Manuaali sanoo, jotta 3.2Wattinen lasikanta.
Delta ja Autokeskus tarjoaa T5 2.3W. Sellaisen vaihdoinkin jo aikaisemmin, mutta vikavalo palaa.
Heitin vanhan roskiin, muuta 3.x wattia mielestäni polttimossa luki.
Mahdollisesti T6.5 löytyisi 3 wattisena. Ainakin google löysi yhden saksalaisen firman, joka myy..
Lediä löytyisi, mistä tunnistaa jos niissä on vastus valmiina?
Tai vaihtaa kaikki 2.3w ja laittaa esivastuksen.
Mikä perhanan polttimo kuuluu lisäjarruvaloon?
Manuaali sanoo, jotta 3.2Wattinen lasikanta.
Delta ja Autokeskus tarjoaa T5 2.3W. Sellaisen vaihdoinkin jo aikaisemmin, mutta vikavalo palaa.
Heitin vanhan roskiin, muuta 3.x wattia mielestäni polttimossa luki.
Mahdollisesti T6.5 löytyisi 3 wattisena. Ainakin google löysi yhden saksalaisen firman, joka myy..
Lediä löytyisi, mistä tunnistaa jos niissä on vastus valmiina?
Tai vaihtaa kaikki 2.3w ja laittaa esivastuksen.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ota ehjä irti ja vie johonkin liikkeeseen / kato siitä ehjästä malli. Kuten itsekin kironnut, T4W ja H6W on hyvin lähelle samannäköisiä ja tuo T4W on "hieman" halvempi - edellinen omistaja lätkinyt etuparkeiksi moiset. PRkl!
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt menee tosi mutusteluksi, mutta muistaisin nähneeni netin ihmemaailmassa katin toiminnan huijausnysväyksiä joissa tinataan vastus tai diodi tiettyjen johtojen väliin ja pannaan ehkä 1 johto poikki. Lampdan omat piuhat on vähän huonoja tinattavia, mutta johtosarja on normaalia, tai sitten on hyppylankatyyppinen laitettu johonkin liittimeen. Siis tämä oli tosiaankin mutua.roude kirjoitti:huomatkaa että ite lambda anturi autossa on uus, mut se liitin mihin se lambda kiinnitetään niin siinä liittimeltä lähtevistä johdoista 1 on katkaistu. eli ite lambda ja sen kaikki 4 piuhaa on ok. huomasin tämän just ku vaihoin uutta lambdaa, autohan käy ihan normaalisti että en sit tiiä mitä vaikutusta tolla piuhalla onotan vaikka kuvan siitä tänään
- AlfaTom
- Viestit: 2735
- Liittynyt: 20 Maalis 2003, 20:09
- Car(s): 164 Super 3.0 V6 1995
- Paikkakunta: Kuusankoski
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
alfa 156 v6 kirjoitti:mullon kaikissa 156:ssa ollu termarin vaihdon jälkeen lämmöt hyvinkin tarkkaan 90 sekä mittarin että alfadiagin kautta tiirattuna (ollu V6, TS sele, JTS sele, JTD, JTS). Mittarit on pitäneet paikkansa siis hyvin, osuneet hyvät yksilöt kohdalle?
kaikkiin tosin on joutunut sen termarin vaihtamaan kun ovat poikkeuksetta liian kylmänä käyneet...
Mun "uudessa" JTD:ssä moottorin lämmettyä mittari näyttää aika tarkalleen 90 asteen lämpöjä. Hyvä näin.
Alfa164Super3.0A LexusRX400h MBSprinter2,9 Moto Guzzi California III
La vita è
La vita è
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
edit: lukihärö
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tulipa tuossa aamutuimaan testattua ensimmäistä kertaa penkinlämmitintä. Valo palaa, mutta lämmintä ei tule nimeksikään.
Minkälainen homma noiden penkin päällysten irroittaminen on, jos vaikka joskus joutessaan askartelisi vastusten vaihdon?
Ja olisiko yleisessä tiedossa sopivaa tarvikeosaa, kun alkuperäisestä pyydetään 130 euroa kappaleelta (tarvitaan 2/penkki)?
Minkälainen homma noiden penkin päällysten irroittaminen on, jos vaikka joskus joutessaan askartelisi vastusten vaihdon?
Ja olisiko yleisessä tiedossa sopivaa tarvikeosaa, kun alkuperäisestä pyydetään 130 euroa kappaleelta (tarvitaan 2/penkki)?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kannattaa unohtaa koko homma,parhaiten se lämmittää kun ajattelee et se toimii ni tuntuu lämpimältä ? Ei italialaisessa autossa kuulu olla rektaalinlämmitintä...stinger kirjoitti:Tulipa tuossa aamutuimaan testattua ensimmäistä kertaa penkinlämmitintä. Valo palaa, mutta lämmintä ei tule nimeksikään.
Minkälainen homma noiden penkin päällysten irroittaminen on, jos vaikka joskus joutessaan askartelisi vastusten vaihdon?
Ja olisiko yleisessä tiedossa sopivaa tarvikeosaa, kun alkuperäisestä pyydetään 130 euroa kappaleelta (tarvitaan 2/penkki)?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Meilläkin ne toimii. Siis päätellen siitä, että -35c lämpötilassa kun penkinlämmittimen laittoi päälle, syveni käyntiääni selkeästi ja kierrokset laski. Muuta efektiä se ei sitten tehnytkään, paitsi hanttarin puolella. Tosin se vaikutti moottorin käyntiin täysin identtisesti kuljettajan puolen lämmittimen kanssa: toinen lämmitti, toinen ei. 

- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ai ne on noin kalliita? No, ei kyllä tullut mieleenkään että olisin käynyt hintaa kysymässä kun ei tuo omassakaan toimi...stinger kirjoitti:Tulipa tuossa aamutuimaan testattua ensimmäistä kertaa penkinlämmitintä. Valo palaa, mutta lämmintä ei tule nimeksikään.
Minkälainen homma noiden penkin päällysten irroittaminen on, jos vaikka joskus joutessaan askartelisi vastusten vaihdon?
Ja olisiko yleisessä tiedossa sopivaa tarvikeosaa, kun alkuperäisestä pyydetään 130 euroa kappaleelta (tarvitaan 2/penkki)?
Eikös noita saa tarvikkeena muutamalla kympillä per jakkara, saanee toimimaan alkuperäisesta nappulasta pienellä askartelulla.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ihan kohtuu hinnoissa on, kyllä noita on huomattavasti tyyriinpinä myyty. Periaatteessa tuo ei ole paha homma, penkki tetysti pitää irrottaa.
Pahin rasti taitaa olla verhoilu haa'at jotka tarvii omat pihdit, muilla pihdeillä tusaaminen on turhauttavaa.
Jos on käytössä yleismittari, niin saa aika äkkiä selville kumpi on rikki, kytkentä noissa on kuitenkin niin, että jos toinen hajoaa niin kumpikaan ei toimi. jos se selkänojan vastus on rikki, niin melkein on parempi ohittaa se, sen vaikutus lämmitykseen on aika pieni
Pahin rasti taitaa olla verhoilu haa'at jotka tarvii omat pihdit, muilla pihdeillä tusaaminen on turhauttavaa.
Jos on käytössä yleismittari, niin saa aika äkkiä selville kumpi on rikki, kytkentä noissa on kuitenkin niin, että jos toinen hajoaa niin kumpikaan ei toimi. jos se selkänojan vastus on rikki, niin melkein on parempi ohittaa se, sen vaikutus lämmitykseen on aika pieni
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Minkälainen kierrosrajoitin TS:ssä pitäisi olla (mekaaninen vai elektroninen) ja mihin asti se pitäisi antaa kierrättää? jos joku on uskaltanu kokeilla niinkuin minä tämän ja ainoan kerran: 8000rpm/min asti meni mittari kunnes vaihdoin isompaan säälistä
( En huomannut kierroksia muutakun viime tinkaan, joten ei ollut tahallista rajoittimen hakua ) .. eli ei tullut rajoitin vastaan tuossa kohtaa.. 
PS. En revittele autollani, joten antakaa tämän kerran anteeksi


PS. En revittele autollani, joten antakaa tämän kerran anteeksi

Viimeksi muokannut quppe, 25 Elo 2012, 18:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kai siellä jossain tulee mekaaninenkin rajoitus vastaan
Olikohan joku vähän yli 7krpm (1999 mallinen 2.0)

Olikohan joku vähän yli 7krpm (1999 mallinen 2.0)
VMP
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
mulla ainakin rajotin ottaa 1 vaihteella n. 7000 rpm vastaan selespeedissä^^
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo muistelin että edellisessä, joka oli myöskin Sele about 7200rpm otti rajotin.. Mulla on sitten joku kisa kone..
tai oli jos siellä 8k/rpm lukemis kierrättelee 


- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^sun koneen on laittanut kaveri joka tekee kisakoneita, älä riko sitä, et noin hyvin laitettua konetta muualta saa!! 

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä täällä ottaa melkolailla tasan 7050rpm:n kohdalla rajotin vastaan - yhden kerran kokeillut 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ainiin muistelinkin että ei ole ihan normaali tapaus ja en riko!jkk kirjoitti:^sun koneen on laittanut kaveri joka tekee kisakoneita, älä riko sitä, et noin hyvin laitettua konetta muualta saa!!

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pienellä etsiskelyllä löytyi tällainen ohje. On kylläkin nahkapenkeille, mutta samalla lailla taitaa olla kangaspenkeissäkin päälliset kiinni?DaViega kirjoitti:Ihan kohtuu hinnoissa on, kyllä noita on huomattavasti tyyriinpinä myyty. Periaatteessa tuo ei ole paha homma, penkki tetysti pitää irrottaa.
Pahin rasti taitaa olla verhoilu haa'at jotka tarvii omat pihdit, muilla pihdeillä tusaaminen on turhauttavaa.
Jos on käytössä yleismittari, niin saa aika äkkiä selville kumpi on rikki, kytkentä noissa on kuitenkin niin, että jos toinen hajoaa niin kumpikaan ei toimi. jos se selkänojan vastus on rikki, niin melkein on parempi ohittaa se, sen vaikutus lämmitykseen on aika pieni
http://www.alfisti.net/627.2.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Viiteenkymppiin näyttäis saavan tuota Waecon tarvikelämmitintä kahdelle penkille. Saa kytkettyä myös alkuperäiseen katkaisimeen.
Mites muuten airbagin valon kanssa käy, kun irrottaa penkin liittimen? Riittääkö että on virrat pois vai tarviiko irrottaa akku, ettei valo syty palamaan?
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tietoa? Vieläkin sama probleemo vaivaa.Cadamuro kirjoitti:Mites muuten tuo lämpötila-anturi tekee hajotessaan? Mittari on heilunut pitkän aikaa holtittomasti, vähän aikaa toimii hyvin, yleensä kylmänä. Mutta kun lämmöt nousee 90 asti niin mittarii piikittää nopeilla liikkeillä tappiin asti. Aina kuuluu semmoista tiktiktik ääntä kun mittari hakkaa koilliseen. Kerran oli mittari kädessä kun epäilin että siinä olisi vika mutta ei näkynyt mitään. Voiko anturi aiheuttaa tuommoista nopeaa nykimistä?
Kantapään kautta vuodesta -93..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Apua/vinkkejä kaipailisin. GTA alkanut pitää kurnuttavaa ontonomaista, oikeastaan hieman dieselmäistä ääntä. Ääni kuuluu takimmaisesta sylinteriryhmästä, jakopään puolelta.
Hieman hankala paikantaa tuota tarkasti, tänään kuuntelin (hetken aikaa käytin konetta) niin arvelin tuon kuuluvan jakopään suojakotelon sisältä, kun taas eilen ajon jälkeen lämpimällä koneella tuota en olisi paikantanut tuohon jakopäähän, vaan tuohon takimmaiseen kanteen (ja tuolloin tuo kuulosti muutenkin mielestäni tämänpäiväistä kovemmalta).
Jakopäänhihnassa en nähnyt kulumisen/hankautumisen merkkejä, joten tuo tuskin mihinkään hankaa. Hihna vaihdettu syksyllä 2010. Kilometrit ei lähelläkään täyttä. Öljyt vaihdettu 2k sitten, seleniaa käytetty. Öljy asteikon ylärajalla.
Muita oireita ei ole (kop kop), ainoastaan tuo ääni. Äänen kuulee ohjaamoon ainoastaan tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla, normaalissa ajossa tuota ei muuten kuule. Ääni saattaa hävitä kierrosten myötä, tai sitten peittyä muihin ääniin. Ajattelin kysyä ensin täältä viisaammilta neuvoa, ennen kuin enempää käytän konetta.
Osaatteko sanoa, mikä tuosta on menossa?
Hieman hankala paikantaa tuota tarkasti, tänään kuuntelin (hetken aikaa käytin konetta) niin arvelin tuon kuuluvan jakopään suojakotelon sisältä, kun taas eilen ajon jälkeen lämpimällä koneella tuota en olisi paikantanut tuohon jakopäähän, vaan tuohon takimmaiseen kanteen (ja tuolloin tuo kuulosti muutenkin mielestäni tämänpäiväistä kovemmalta).
Jakopäänhihnassa en nähnyt kulumisen/hankautumisen merkkejä, joten tuo tuskin mihinkään hankaa. Hihna vaihdettu syksyllä 2010. Kilometrit ei lähelläkään täyttä. Öljyt vaihdettu 2k sitten, seleniaa käytetty. Öljy asteikon ylärajalla.
Muita oireita ei ole (kop kop), ainoastaan tuo ääni. Äänen kuulee ohjaamoon ainoastaan tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla, normaalissa ajossa tuota ei muuten kuule. Ääni saattaa hävitä kierrosten myötä, tai sitten peittyä muihin ääniin. Ajattelin kysyä ensin täältä viisaammilta neuvoa, ennen kuin enempää käytän konetta.
Osaatteko sanoa, mikä tuosta on menossa?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oma arpa: ajoituksenmuunnin (kai tuossakin se on samalla tavalla kuin tessussa, "kulutustavaraa"?), joku rullista tai kiristimistä tai ohjureista jakopään tai apulaitehihnan puolella... Onneksesi mun arvat harvoin voittaa. 

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^jos esim rallattaa, niin eikö se voi johtua myös hieman löystyneestä hihnasta?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
bussossa ei ole ajoituksenmuunninta..Aquatica kirjoitti:Oma arpa: ajoituksenmuunnin (kai tuossakin se on samalla tavalla kuin tessussa "kulutustavaraa")

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitääpä koittaa käyttää tuota ilman jakopään ylintä suojamuovia. Jos sais tarkennettua tuon äänen lähdettä, ei kuitenkaan mikään kiva ääni. Tuo on vaan niin ahdas tila, miten päin tuo suoja pitää ottaa tuosta pois? Ottaa kiinni edestä, takaa ja sivuilta.
Jostain koneen yläosasta tuo ääni kuitenkin tulee, takimmaisesta kannesta. Siltä se ainakin kuulostaa
Jostain koneen yläosasta tuo ääni kuitenkin tulee, takimmaisesta kannesta. Siltä se ainakin kuulostaa

-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos lämpötila-anturi hajoaa niin flekti pyörii koko ajan ja ruiskun valo palaa. Eli kun ei saa lämpöarvoja niin varmuuden vuoksi pyörittää myös flektiä.Cadamuro kirjoitti:Tietoa? Vieläkin sama probleemo vaivaa.Cadamuro kirjoitti:Mites muuten tuo lämpötila-anturi tekee hajotessaan? Mittari on heilunut pitkän aikaa holtittomasti, vähän aikaa toimii hyvin, yleensä kylmänä. Mutta kun lämmöt nousee 90 asti niin mittarii piikittää nopeilla liikkeillä tappiin asti. Aina kuuluu semmoista tiktiktik ääntä kun mittari hakkaa koilliseen. Kerran oli mittari kädessä kun epäilin että siinä olisi vika mutta ei näkynyt mitään. Voiko anturi aiheuttaa tuommoista nopeaa nykimistä?
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ok, kiitos! Alkukesästä(?) oli ainakin ruiskunvalo kokoajan päällä, ei sammunut vaikka yritti nollailla, vikakoodina oli "Thermal protection intermittent" ja lambdasta jotain valitti, vaikkei ollut mitään käyntihäiriöitä. Sitten ruiskunvalo vain yhtäkkiä sammui. Enpä ole nyt vähään aikaa vikakoodeja jaksanut lukea kun auto toimii muuten loistavasti (koputikop) Mikähän tuon mittarin pomppimisen sitten aiheuttaisi..
Kantapään kautta vuodesta -93..
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ota samalla apulaitehihna pois niin saat rajattua aikas hyvin noita mahdollisa "äänilähteitä"pois. Samalla kun sulla on suojat irti niin näät fikkarilla kurkkimalla jakohihnan kiristimen säädön, tarkista että on merkissään. Suoja nousee kyllä pois paikaltaan ilman kikkailuja kunhan kaikki kiinnitykset on avattu.LmR kirjoitti:Pitääpä koittaa käyttää tuota ilman jakopään ylintä suojamuovia. Jos sais tarkennettua tuon äänen lähdettä, ei kuitenkaan mikään kiva ääni. Tuo on vaan niin ahdas tila, miten päin tuo suoja pitää ottaa tuosta pois? Ottaa kiinni edestä, takaa ja sivuilta.
Jostain koneen yläosasta tuo ääni kuitenkin tulee, takimmaisesta kannesta. Siltä se ainakin kuulostaa
EDIT: Laitetaas kuitenkin pieni "ehkä" tohon suojan irroitukseen kun hokasin että kyse onkin GTA:sta, voi hieman poiketa tosta "normi" bussosta?
Viimeksi muokannut fahlsjy, 30 Elo 2012, 10:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tukivarsien, koiranluide ja iskareiden vaihtoon kommentoitiin että:
Ihmettelin kontissa pyöriessä, että mistäs farmarin takakontin verhoilut alkaa irtoamaan, että pääsee takaiskarit irrottamaan?
Mistään ei tietenkään löydy tietoa minkä kokoisia pultteja ja muttereita tarvitaan? Ois helpompi käydä rautakaupassa ennen kuin auto on pukilla... Onko K-Raudan kilohintaiset pultit ok alustan osiin, vai tartteeko olla spesifisempiä pultteja.Finest kirjoitti:^uusilla pulteilla, muttereilla (ja prikoilla) voi olla käyttöä, riippuen missä kunnossa vanhat on.
Ainakin iskarien alapäähän.
Ihmettelin kontissa pyöriessä, että mistäs farmarin takakontin verhoilut alkaa irtoamaan, että pääsee takaiskarit irrottamaan?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^autokeskukselta saa ainakin juuri oikeat, mun mielestä vähän kalliit, ostin sieltä itse iskarin alapään pultit 12,5 e kipale.
En farkkua tunne,mutta sedanissa riittää kun vetää niitä verhoiluja sivuun niin että käsi ja työkalu mahtuu sinne.
En farkkua tunne,mutta sedanissa riittää kun vetää niitä verhoiluja sivuun niin että käsi ja työkalu mahtuu sinne.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
K-Raudan kilopultit on liian pehmeitä auton alustaan, joten kovempia vaan hankkimaan, eikä niitä saa myöskään Motonetistä.autoilija kirjoitti:Tukivarsien, koiranluide ja iskareiden vaihtoon kommentoitiin että:Mistään ei tietenkään löydy tietoa minkä kokoisia pultteja ja muttereita tarvitaan? Ois helpompi käydä rautakaupassa ennen kuin auto on pukilla... Onko K-Raudan kilohintaiset pultit ok alustan osiin, vai tartteeko olla spesifisempiä pultteja.Finest kirjoitti:^uusilla pulteilla, muttereilla (ja prikoilla) voi olla käyttöä, riippuen missä kunnossa vanhat on.
Ainakin iskarien alapäähän.
Ihmettelin kontissa pyöriessä, että mistäs farmarin takakontin verhoilut alkaa irtoamaan, että pääsee takaiskarit irrottamaan?
- Alfa 33 QV
- Viestit: 113
- Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
- Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09 - Paikkakunta: Köyliö
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156 takapenkki, onkos sen irroittamiseen jotain hyviä niksejä näin ennen kuin aloittaa työn ja pähkäilyn? Jos joku on irrotellut niin vois kertoa pahimmat sudenkuopat, kiitokset etukäteen.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Koot oli joskus paperilapulla, varmaan jo hävinnyt.autoilija kirjoitti:Tukivarsien, koiranluide ja iskareiden vaihtoon kommentoitiin että:Mistään ei tietenkään löydy tietoa minkä kokoisia pultteja ja muttereita tarvitaan? Ois helpompi käydä rautakaupassa ennen kuin auto on pukilla... Onko K-Raudan kilohintaiset pultit ok alustan osiin, vai tartteeko olla spesifisempiä pultteja.Finest kirjoitti:^uusilla pulteilla, muttereilla (ja prikoilla) voi olla käyttöä, riippuen missä kunnossa vanhat on.
Ainakin iskarien alapäähän.
Ihmettelin kontissa pyöriessä, että mistäs farmarin takakontin verhoilut alkaa irtoamaan, että pääsee takaiskarit irrottamaan?
Auto rampille tms. alapuolelta pystyy hyvin mittaamaan tönärillä.
Nämä tarkastin: kokonaispituus, halkaisija, kierreosan pituus, kovuus.
Itse hain Hämeen Pultista /Berner pultista, alkuperäinen taisi olla kovuudeltaa 10,9. Niitä ei ollut sopivan kokoisina, joten tuli 12,9:ä tilalle.
Ne kilo pultittuppaa olemaan pehmeämpiä eivätkä hienokierteisiä.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos oikein muistan, niin etulaidassa on kaksi pulttia. Ne pois ja nostamalla lähtee.Alfa 33 QV kirjoitti:156 takapenkki, onkos sen irroittamiseen jotain hyviä niksejä näin ennen kuin aloittaa työn ja pähkäilyn? Jos joku on irrotellut niin vois kertoa pahimmat sudenkuopat, kiitokset etukäteen.
Takaosa on kiinni käpälillä/kynsillä.
Edit: selkänojasta ei hajua.
Viimeksi muokannut Finest, 30 Elo 2012, 14:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Cadamuro
- Viestit: 1056
- Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
- Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex) - Paikkakunta: Mänttä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Istuinosa on ainakin kahella kuusiomoloruuvilla kiinni sieltä etuosasta, ei aiheuta mitään toimenpiteitä! Selkänojaosan irrottanu vaan 155:ta että en tiedä onko samanlainen, joten en uskalla neuvoa. Ruuvit sielläkin on varmaan alhaalla, sen istuinosan alapuolella, joten otat ensin istuinpenkin irti ja luulisi näkyvän mitkä ruuvit pitää sitä selkänojaosaa kiinni alapuolelta. Yläpuolen ruuvit varmaan pitää irrotella peräkontin puolelta(?) Enpä ole varma.Alfa 33 QV kirjoitti:156 takapenkki, onkos sen irroittamiseen jotain hyviä niksejä näin ennen kuin aloittaa työn ja pähkäilyn? Jos joku on irrotellut niin vois kertoa pahimmat sudenkuopat, kiitokset etukäteen.
e:finest kerkes
Kantapään kautta vuodesta -93..
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^selkänoja on vittumainen, mut kun sen kerran tekee niin ei sit mitään, eli jommasta kummasta sivusta ja yläpuolelta vedät ittees päin ja sit hiukanriuhdot jotta se koukku jolla se on kiinni irtoaa, sit seuraava puoli. Ja riuhtomisella en tarkoittanut että niin kovaa rakenteet mukaan
Niin joo, selkänojien 2 kuusiokolo pulttii(alhaalla) voi olla aika tiukassa!
E: pultit auki ekana, Cadamuro: ei ole kontin puolella mitään ruuveja 156

E: pultit auki ekana, Cadamuro: ei ole kontin puolella mitään ruuveja 156

- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse tilasin takapäähän iskarien alapäänpultit Heikalta. Etupäähän kävin hakemassa Autokeskuksesta kun oli kiirus. Autokeskuksen pultissa oli kuitenkin eri kierre kuin alkuperäisessä, joten kannattaa pyytää sopiva mutterikin. Ainakin tuossa omassa se oli neliskanttinen jota varten on lovi siinä haarukassa mihin iskari upotetaan. Tiedä sitten onko vuosimalleissa eroa.autoilija kirjoitti:Tukivarsien, koiranluide ja iskareiden vaihtoon kommentoitiin että:Mistään ei tietenkään löydy tietoa minkä kokoisia pultteja ja muttereita tarvitaan? Ois helpompi käydä rautakaupassa ennen kuin auto on pukilla... Onko K-Raudan kilohintaiset pultit ok alustan osiin, vai tartteeko olla spesifisempiä pultteja.Finest kirjoitti:^uusilla pulteilla, muttereilla (ja prikoilla) voi olla käyttöä, riippuen missä kunnossa vanhat on.
Ainakin iskarien alapäähän.
Ihmettelin kontissa pyöriessä, että mistäs farmarin takakontin verhoilut alkaa irtoamaan, että pääsee takaiskarit irrottamaan?
Kyseessä siis kolmannen kuvan ylempi mutteri http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=7&t=10755" onclick="window.open(this.href);return false; joka on siis kuvan vehkeessä tavallinen mutteri.
Etenkin takana pultit olivat todella tiukassa. Mutterit lähtivät kyllä suht helposti, mutta pultit eivät pyörineet edes 2m jatkovarren kanssa. Kätevin ratkaisu oli leikata pultin kanta pois, jonka jälkeen poikittaistangon ja sen metalliholkin saa pois pultista. Sen jälkeen pultin katkaistuun päähän lekalla "ihan *tun kovaa" niin se lähtee pikkuhiljaa liikkeelle.
Farkun takakontin verhoilut lähtevät irti jotakuinkin näin:
Irroita penkin selkänojan ja oven tiivisteen välinen muovikäikäle. Alapäästä se on ruuvilla (vai olikohan se painettava muovitappi?) kiinni. Näkyy kun kääntelet selkänojaa, se on siellä alhaalla melko hankalasti. Yläpäästä muovi on kiinni sellaisella muovikoukulla. Tämän rakenteen näet kun raotat muovia jommalta kummalta sivulta. Muistaakseni pientä väkivaltaa käyttäen nostetaan ylöspäin. Itse verhoilussa saattoi olla jokunen ruuvi, mutta sen muovikäikäleen irroittamisen jälkeen pääsee kääntämään verhoilua ja näkee paremmin tarvitseeko muualta aukoa.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pätee sama ohje. Arbagistä ei tarvitsehuolehtia niin kauan kuin ei virtoja käytä päällä. Tarvikelämmittimien kanssa sitten kannattaa olla tarkkana penkkien kiinityskohtien kanssa, ettei vaan vastuksen langat pääse koskemaan hakoihin tai muuhun metalliin, voi kulua poikki ja taas olisi sama homma edessästinger kirjoitti:Pienellä etsiskelyllä löytyi tällainen ohje. On kylläkin nahkapenkeille, mutta samalla lailla taitaa olla kangaspenkeissäkin päälliset kiinni?DaViega kirjoitti:Ihan kohtuu hinnoissa on, kyllä noita on huomattavasti tyyriinpinä myyty. Periaatteessa tuo ei ole paha homma, penkki tetysti pitää irrottaa.
Pahin rasti taitaa olla verhoilu haa'at jotka tarvii omat pihdit, muilla pihdeillä tusaaminen on turhauttavaa.
Jos on käytössä yleismittari, niin saa aika äkkiä selville kumpi on rikki, kytkentä noissa on kuitenkin niin, että jos toinen hajoaa niin kumpikaan ei toimi. jos se selkänojan vastus on rikki, niin melkein on parempi ohittaa se, sen vaikutus lämmitykseen on aika pieni
http://www.alfisti.net/627.2.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Viiteenkymppiin näyttäis saavan tuota Waecon tarvikelämmitintä kahdelle penkille. Saa kytkettyä myös alkuperäiseen katkaisimeen.
Mites muuten airbagin valon kanssa käy, kun irrottaa penkin liittimen? Riittääkö että on virrat pois vai tarviiko irrottaa akku, ettei valo syty palamaan?

I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nonni, yläsuojahan lähti helposti pois, hieman piti taittaa että mahtui. Kaikki näytti hyvältä ja auton käynnistettyäni mitään ylimääräistä ääntä en kuullut. Kurnutus oli poissa. Suoja takaisin ja ääni vieläkin poissa. Tunnin koelenkinkin ajoin, ja vieläkin kaikki hyvin. No, mysteeriksi jäi, toivottavasti tuo ei palaa.LmR kirjoitti:Apua/vinkkejä kaipailisin. GTA alkanut pitää kurnuttavaa ontonomaista, oikeastaan hieman dieselmäistä ääntä. Ääni kuuluu takimmaisesta sylinteriryhmästä, jakopään puolelta.
Hieman hankala paikantaa tuota tarkasti, tänään kuuntelin (hetken aikaa käytin konetta) niin arvelin tuon kuuluvan jakopään suojakotelon sisältä, kun taas eilen ajon jälkeen lämpimällä koneella tuota en olisi paikantanut tuohon jakopäähän, vaan tuohon takimmaiseen kanteen (ja tuolloin tuo kuulosti muutenkin mielestäni tämänpäiväistä kovemmalta).
Jakopäänhihnassa en nähnyt kulumisen/hankautumisen merkkejä, joten tuo tuskin mihinkään hankaa. Hihna vaihdettu syksyllä 2010. Kilometrit ei lähelläkään täyttä. Öljyt vaihdettu 2k sitten, seleniaa käytetty. Öljy asteikon ylärajalla.
Muita oireita ei ole (kop kop), ainoastaan tuo ääni. Äänen kuulee ohjaamoon ainoastaan tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla, normaalissa ajossa tuota ei muuten kuule. Ääni saattaa hävitä kierrosten myötä, tai sitten peittyä muihin ääniin. Ajattelin kysyä ensin täältä viisaammilta neuvoa, ennen kuin enempää käytän konetta.
Osaatteko sanoa, mikä tuosta on menossa?