164 2.0TS:n koneremppaa..
Valvoja: Moderators
164 2.0TS:n koneremppaa..
Tossa TS:kyseli ajoituksen säätöä ja homma selvisi, mutta outo kolina moottorissa ei johtunutkaan ajoituksen säätimestä, vaan löysästä vauhtipyörästä. Kaveri osti auton kolme viikkoa sitten joten on ymmärrettävää että hiukka vit..taa.. Eli auto on nyt pajalla ja arviovat, että hommaan menee 20 tuntia. Vaihtoon menee siis ainakin vauhtipyörä ja kampiakselia joutuu joko työstämään tai kokonaan uusiks! Mistäköhän moisia osia voisi tiedustella, ja kuinka hankala kyseinen remppa olisi itse tehdä? Pajalla pelkät työt kun kustantaa jo lähemmäs 1000€ !
Ainiin olisi muuten tiistai-iltana ollut kamera paikallaan, kun hinasin 33:sella kaverin 164:sta pajalle hernesaareen ja siinä meksulla meikäläisen hinauskoukku sanoi sopimuksen irti! Oltiin siinä sitten kaks alfaa hätävilkut päällä tientukkona ja katselijoita riitti !
Että silleen..
Ainiin olisi muuten tiistai-iltana ollut kamera paikallaan, kun hinasin 33:sella kaverin 164:sta pajalle hernesaareen ja siinä meksulla meikäläisen hinauskoukku sanoi sopimuksen irti! Oltiin siinä sitten kaks alfaa hätävilkut päällä tientukkona ja katselijoita riitti !
Että silleen..
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
Re: 164 2.0TS:n koneremppaa..
Jees se on tyyppivika tuo vetolenkin irtoaminenBoxer33 kirjoitti:Tossa TS:kyseli ajoituksen säätöä ja homma selvisi, mutta outo kolina moottorissa ei johtunutkaan ajoituksen säätimestä, vaan löysästä vauhtipyörästä. Kaveri osti auton kolme viikkoa sitten joten on ymmärrettävää että hiukka vit..taa.. Eli auto on nyt pajalla ja arviovat, että hommaan menee 20 tuntia. Vaihtoon menee siis ainakin vauhtipyörä ja kampiakselia joutuu joko työstämään tai kokonaan uusiks! Mistäköhän moisia osia voisi tiedustella, ja kuinka hankala kyseinen remppa olisi itse tehdä? Pajalla pelkät työt kun kustantaa jo lähemmäs 1000€ !
Ainiin olisi muuten tiistai-iltana ollut kamera paikallaan, kun hinasin 33:sella kaverin 164:sta pajalle hernesaareen ja siinä meksulla meikäläisen hinauskoukku sanoi sopimuksen irti! Oltiin siinä sitten kaks alfaa hätävilkut päällä tientukkona ja katselijoita riitti !
Että silleen..
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
juu..onneksi omalla kohdalla vetoautokin on yleensä ollut italorassi eli isäukon Lancia Thema...Rolle kirjoitti:No on niitä tullut tosiaan hinattua vaikka ei ole montaa ollut eikä kauan aikaakaan..
no toivotaan,että hinauksen tarvetta ei lähiaikoina ilmene...
edellisestä hinauskerrasta kun on jo yli puolivuotta ja silloin levesi kytkimen työsylinteri....
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Sovittiin tuossa TS:n kanssa, että minä vaihdan sen vauhtipyörän. Lähdetään pelaamaan riskillä, eli ensin pelkkä vaihteisto ja vauhtipyörä veks ja katsotaan onko kampuran pää "riittävän ehjä". Jos on niin hyvä, jos ei niin kiroillaan pirusti ja vaihdetaan se kampiakseli.
Mitäs luulette, kannattaako kampiakselia yrittää vaihtaa koneen ollessa nenällä vai onko pata välttämättä purettava veks? Kun ei turhaan viitsisi sykkiä, yhden TS:n kytkimen olen vaihtanut ja muistan, että laatikon irrotukseen ja kiinnitykseen ei ollut liikaa tilaa.
Mitäs luulette, kannattaako kampiakselia yrittää vaihtaa koneen ollessa nenällä vai onko pata välttämättä purettava veks? Kun ei turhaan viitsisi sykkiä, yhden TS:n kytkimen olen vaihtanut ja muistan, että laatikon irrotukseen ja kiinnitykseen ei ollut liikaa tilaa.
- Epäkelpokeräilijä -
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
ahdasta on...voi olla että koneen joutuu nostamaan keulalta pois...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Sovittiin tuossa TS:n kanssa, että minä vaihdan sen vauhtipyörän. Lähdetään pelaamaan riskillä, eli ensin pelkkä vaihteisto ja vauhtipyörä veks ja katsotaan onko kampuran pää "riittävän ehjä". Jos on niin hyvä, jos ei niin kiroillaan pirusti ja vaihdetaan se kampiakseli.
Mitäs luulette, kannattaako kampiakselia yrittää vaihtaa koneen ollessa nenällä vai onko pata välttämättä purettava veks? Kun ei turhaan viitsisi sykkiä, yhden TS:n kytkimen olen vaihtanut ja muistan, että laatikon irrotukseen ja kiinnitykseen ei ollut liikaa tilaa.
mahtuukohan öljypohja tulemaan pois ilman moottrin nostoa??
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
no luulisi sitten onnistuvan....helpottaa hommaa kummasti kun ei tarvi konetta ruveta nostelemaan keulalta...Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kyllä mahtuu, se on tälläkin hetkellä irti kun olivat sen pajalla irrottaneet. Silläpä ajattelinkin, että TS:n kampuran saattaisi päästä vaihtamaan alakautta, V6:stahan ei saa edes öljypohjaa veks nostamatta konetta pois.
en muuten ole löytänyt niitä kauhukahvoja mistään..mutta jatkan vielä tonkimista..muistini mukaan ainakin osa oli ehjiä....
Joopa joo, meitsin uus lelu menee uutuudenkarheuttaan pajalle ja mutsin Ka saa taas pari viikkoa lisää kyytiä!!
Kiitokset Boxer33:lle "hinausavusta", Scuderialle asentelusta, 155TS:lle pajan fiksailusta ja muille myötätunnosta... Taitaa muuten Scuderian näpit olla ensi viikon torstaina aika poikkeuksellisen RASVAISET!!
Mutta näinhän tässä joskus käy: sedät ajaa Alfalla 200000km iisisti, meitsi astuu puikkoihin ja antaa kunnolla leipää ---> vauhtipyörät alkaa lennellä ja menee koko hoito pajalle. Vahingosta viisastuu?, mutta toivottavasti alkaa auto pelata rempan jälkeen!
-TS
Kiitokset Boxer33:lle "hinausavusta", Scuderialle asentelusta, 155TS:lle pajan fiksailusta ja muille myötätunnosta... Taitaa muuten Scuderian näpit olla ensi viikon torstaina aika poikkeuksellisen RASVAISET!!
Mutta näinhän tässä joskus käy: sedät ajaa Alfalla 200000km iisisti, meitsi astuu puikkoihin ja antaa kunnolla leipää ---> vauhtipyörät alkaa lennellä ja menee koko hoito pajalle. Vahingosta viisastuu?, mutta toivottavasti alkaa auto pelata rempan jälkeen!
-TS
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Re: 164 2.0TS:n koneremppaa..
Siis oliko esim. tehty kytkinremontti ennen omistajanvaihdosta? En ole ennen kuullut että vauhtipyörä olisi ollut löysällä 164:ssa, ihme juttu . Jos pultiti on ollut löysällä niin on toki mahdollista että kampiakselin kierteet on ottanut itseensä.Boxer33 kirjoitti:Tossa TS:kyseli ajoituksen säätöä ja homma selvisi, mutta outo kolina moottorissa ei johtunutkaan ajoituksen säätimestä, vaan löysästä vauhtipyörästä. Kaveri osti auton kolme viikkoa sitten joten on ymmärrettävää että hiukka vit..taa.. Eli auto on nyt pajalla ja arviovat, että hommaan menee 20 tuntia. Vaihtoon menee siis ainakin vauhtipyörä ja kampiakselia joutuu joko työstämään tai kokonaan uusiks! Mistäköhän moisia osia voisi tiedustella, ja kuinka hankala kyseinen remppa olisi itse tehdä? Pajalla pelkät työt kun kustantaa jo lähemmäs 1000€ !
Ainiin olisi muuten tiistai-iltana ollut kamera paikallaan, kun hinasin 33:sella kaverin 164:sta pajalle hernesaareen ja siinä meksulla meikäläisen hinauskoukku sanoi sopimuksen irti! Oltiin siinä sitten kaks alfaa hätävilkut päällä tientukkona ja katselijoita riitti !
Että silleen..
Ehkäpä vaihtomoottori olisi halvin ratkaisu? Jos kampura on finito.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Niinpä, olisiko syynä kaasujalka Jo vuosi sitten myydyllä 164 TS:llä latelin menemään 315000 km ilman mitään remppoja koneelle. Kytkimen tosin vaihdoin 250000 km kohdalla. Upea moottori kestämäänTS kirjoitti:Joopa joo, meitsin uus lelu menee uutuudenkarheuttaan pajalle ja mutsin Ka saa taas pari viikkoa lisää kyytiä!!
Kiitokset Boxer33:lle "hinausavusta", Scuderialle asentelusta, 155TS:lle pajan fiksailusta ja muille myötätunnosta... Taitaa muuten Scuderian näpit olla ensi viikon torstaina aika poikkeuksellisen RASVAISET!!
Mutta näinhän tässä joskus käy: sedät ajaa Alfalla 200000km iisisti, meitsi astuu puikkoihin ja antaa kunnolla leipää ---> vauhtipyörät alkaa lennellä ja menee koko hoito pajalle. Vahingosta viisastuu?, mutta toivottavasti alkaa auto pelata rempan jälkeen!
-TS
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Mutta mutta, onhan V6 kone esim. lyhyempi kuin suora nelonen, voipi olla että tuo onnístuu V6:ssa? En ole vielä onneksi joutunut irroittamaan öljypohjan Sisäänajo kesken koska mittarissa on ainoastaan 271 000km.Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kyllä mahtuu, se on tälläkin hetkellä irti kun olivat sen pajalla irrottaneet. Silläpä ajattelinkin, että TS:n kampuran saattaisi päästä vaihtamaan alakautta, V6:stahan ei saa edes öljypohjaa veks nostamatta konetta pois.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Niin, onhan se V6 lyhyempi mutta en silti onnistunut saamaan siitä pohjaa pois. Pitkään kyllä taistelin, joten yrityksen puutteesta ei voi syyttää... TS:stä taas olivat pajalla näppärästi irrottaneet pohjan. Ehkä se on siinä vähemmän syvä ettei öljypumppu kanita niin helposti tai muuten vaan mukavamman muotoinen.
Et sitten ole konetta vielä noilla metreillä joutunut pahemmin peukaloimaan? Mulla on 240 tuhatta taulussa, itse sen olen kahdesti avannut ja aikaisempi omistaja kerran. Taas pitäisi jotain laittaa atomeiksi, ilmeisesti yksi tai useampi venttiilivarren kumi on irronnut... Kohta alkaa harmittamaan.
Et sitten ole konetta vielä noilla metreillä joutunut pahemmin peukaloimaan? Mulla on 240 tuhatta taulussa, itse sen olen kahdesti avannut ja aikaisempi omistaja kerran. Taas pitäisi jotain laittaa atomeiksi, ilmeisesti yksi tai useampi venttiilivarren kumi on irronnut... Kohta alkaa harmittamaan.
- Epäkelpokeräilijä -
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Moro taasScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Niin, onhan se V6 lyhyempi mutta en silti onnistunut saamaan siitä pohjaa pois. Pitkään kyllä taistelin, joten yrityksen puutteesta ei voi syyttää... TS:stä taas olivat pajalla näppärästi irrottaneet pohjan. Ehkä se on siinä vähemmän syvä ettei öljypumppu kanita niin helposti tai muuten vaan mukavamman muotoinen.
Et sitten ole konetta vielä noilla metreillä joutunut pahemmin peukaloimaan? Mulla on 240 tuhatta taulussa, itse sen olen kahdesti avannut ja aikaisempi omistaja kerran. Taas pitäisi jotain laittaa atomeiksi, ilmeisesti yksi tai useampi venttiilivarren kumi on irronnut... Kohta alkaa harmittamaan.
Nyt ehtii hiukan kirjoitellakin kun työkiireet kohta lomanmyötä poistuu
Joo onneksi en ole tarvinnut tehdä muuta kuin normaalit huoltotoimenpiteet paitsi tietysti olen vaihtanut nokka-akselit kun olivat kuluneita.
Sinun kannattaa pitää silmällä öljynkulutusta/1000 km sehän saa olla jopa 1l/1000km. 75 ja 164:ssa oli molemmissa n. 0.6-0.7 l/1000km. Ettei turhaan aukaise konetta. Eikö venttiilivarsien stefoissa/venttiilivarsien holkeissa ole uraa johon tuo stefa asettuu? Ihme homma jos irtoavat?
Kytkin vaihdettiin Delta Autossa 240000km kohdalla ennen kuin ostin auton. Tietysti eivät vaihtaneet kampiakselin puoleista stefaa jonka sitten jouduin vaihtamaan . Tätähän en pidä Alfan vikana joten en ole lisännyt sitä "huoltolistaani"
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Itsellä kyllä aika ihme.Moottorilla ajettu 400tkm ja edelleen moottoriin ei tarvi lisätä öljyä,vaipuu 10 tkm aikana noin puoleen väliin max/min.Nokka-akselit tod.näk alkuperäiset ainakin 230 tkm.tosin siltä ekalta 170tkm on niin tarkat "dokumentit" että ihmettelisin jos olisi vaihdettu.Öljyinähän lillunu kesät 5w-50 ja talvet 0w-40 Mobilit
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
No tervepä Ricambi, ihmettelinkin jo mihin olet kadonnut.
Omalla autolla on viime aikoina tullut ajettua niin vähän, että öljynkulutuksen seuraaminen on vähän hankalaa. Kuitenkin olen huomannut, että vehje on starteissa alkanut taas pöllyttelemään sinistä oikein urakalla. En siis puhu mistään pikku tuhauksesta, vaan pilvestä, joka jää parkkipaikalle leijumaan ja lähtee sitten hiljakseen tuulen mukaan. Kyllä hävettää Rempan jälkeen pilvi oli jonkin aikaa poissa, mutta on nyttemmin taas palannut. Pari tulppaakin näyttivät tutkittaessa tosi pahoilta vaikka ajettu vasta muutama tuhat km, joten uskon kyllä vahvasti kumin tai muutaman irronneen. Eihän tämmöistä pitäisi tapahtuman, mutta tämä näkyy olevan mun tavallista tuurianiRicambi kirjoitti:Sinun kannattaa pitää silmällä öljynkulutusta/1000 km sehän saa olla jopa 1l/1000km. 75 ja 164:ssa oli molemmissa n. 0.6-0.7 l/1000km. Ettei turhaan aukaise konetta. Eikö venttiilivarsien stefoissa/venttiilivarsien holkeissa ole uraa johon tuo stefa asettuu? Ihme homma jos irtoavat?
- Epäkelpokeräilijä -
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
Purettiin tuossa kaverin Twinsparkkia kun oli männäntappi päässyt irtoamaan ja tehnyt naarmun sylinteriputkeen. Samalla huomattiin kahden sylinteriputken alareunassa olevan lohkeama. Mistäköhän vois olla tullut, kiertokangen ei luulisi tuonne venyvän?
- Liitteet
-
- 0711200986.jpg
- Lohkeama
- (65.37 KiB) Tiedosto ladattu 1830 kertaa
-
- 07112009(001)86.jpg
- Pikkunen naarmu
- (61.97 KiB) Tiedosto ladattu 1830 kertaa
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano
- Satakuusnelonen
- Viestit: 1773
- Liittynyt: 10 Maalis 2006, 09:13
- Car(s): 75 TS Serie Numerata, Giulietta 2.0TC, 166 2.4JTD, 164 TS FL, 164 QV
- Paikkakunta: Parkano