Oikeastaan molemmat. Olisi tarkoitus etsiä sopivia pidempiä pultteja.TwinS kirjoitti:Etu- vai takanapa? Voin mitata huomenna, kun menen jatkamaan remppaa.JPeltola kirjoitti:Osaako joku sanoa mitkä on 75:n 5-pulttisten napojen pinnapulttien strategiset mitat?
Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Valvoja: Moderators
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Ok. Mittailen noita huomenna.JPeltola kirjoitti:Oikeastaan molemmat. Olisi tarkoitus etsiä sopivia pidempiä pultteja.TwinS kirjoitti:Etu- vai takanapa? Voin mitata huomenna, kun menen jatkamaan remppaa.JPeltola kirjoitti:Osaako joku sanoa mitkä on 75:n 5-pulttisten napojen pinnapulttien strategiset mitat?
Etu- ja takanavassa on ainakin erilaiset pultit. Takana on rihlatut pultit, jotka isketään napaan ja edessä pyörimisen estää vakiona epäsymmetrinen kanta. Eli mittaan myös levyn reiän halkaisijan...
edit: Viimeksi kun ostin taakse pidempiä niin ostin näitä: http://www.ekgracing.com/e-shop/index.p ... cts_id=330" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
75 TS -88
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kyllä ne on rihlattu edessäkin, kannassa oleva kolo on siksi kun siellä jarrulevyn sisällä ei ole tilaa isommalle kannalle. Tavallisiin pinnapultteihin pitää siis veistää samanlainen kolo.
Viimeksi muokannut Tuomas K, 03 Syys 2012, 03:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Viimein joitain mittaustuloksia:
Takanavan reiän halkaisija on 14.0mm ja alkuperäisien pulttien halkaisija tuolta kohtaa n. 14.3mm ja pituus 47mm. Ja tosiaan kun ostin tuohon uudet ja hieman pidemmät, ne olivat Graystonin SS38:t.
Edessä on reiän halkaisija 12.0mm, johon laitetaan rihlaamattomat 12.0mm pultit. Sovitus ei ole kovin tiukka, vaan ne lähtevät (ainakin melkein) sormivoimilla irti. Reikä on niin lähellä jarrulevyn hattua, että pyörimisen estää yhdestä kohdasta ruuvin varteen asti viilattu kanta. Alkuperäisen pultin pituus on 55mm.
Toivottavasti näistä on apua. Voin mittailla lisääkin, jos on tarvetta.
Takanavan reiän halkaisija on 14.0mm ja alkuperäisien pulttien halkaisija tuolta kohtaa n. 14.3mm ja pituus 47mm. Ja tosiaan kun ostin tuohon uudet ja hieman pidemmät, ne olivat Graystonin SS38:t.
Edessä on reiän halkaisija 12.0mm, johon laitetaan rihlaamattomat 12.0mm pultit. Sovitus ei ole kovin tiukka, vaan ne lähtevät (ainakin melkein) sormivoimilla irti. Reikä on niin lähellä jarrulevyn hattua, että pyörimisen estää yhdestä kohdasta ruuvin varteen asti viilattu kanta. Alkuperäisen pultin pituus on 55mm.
Toivottavasti näistä on apua. Voin mittailla lisääkin, jos on tarvetta.
75 TS -88
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kiitoksia! Takana homma vaikuttaa aika selkeältä. Edessä vaatinee pientä askartelua.TwinS kirjoitti:Viimein joitain mittaustuloksia:
Takanavan reiän halkaisija on 14.0mm ja alkuperäisien pulttien halkaisija tuolta kohtaa n. 14.3mm ja pituus 47mm. Ja tosiaan kun ostin tuohon uudet ja hieman pidemmät, ne olivat Graystonin SS38:t.
Edessä on reiän halkaisija 12.0mm, johon laitetaan rihlaamattomat 12.0mm pultit. Sovitus ei ole kovin tiukka, vaan ne lähtevät (ainakin melkein) sormivoimilla irti. Reikä on niin lähellä jarrulevyn hattua, että pyörimisen estää yhdestä kohdasta ruuvin varteen asti viilattu kanta. Alkuperäisen pultin pituus on 55mm.
Toivottavasti näistä on apua. Voin mittailla lisääkin, jos on tarvetta.
- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Naapurin isäntä oli hukannut seiskafemmansa ainoat avaimet. Saikos virtalukon irti ilman, että on avain virtalukossa? Saako uuden avaimen teetettyä kun vie virtalukon lukkosepälle? Vai meneekö lukot vaihtoon?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kokeilin autossa kiinniolevaan solenoidiin syöttää virtaa suoraan akulta, ja napsetta kuului. Eli siis solenoidi lienee ehjä. Kytkentäkaaviosta löysin releen joka ohjaa solenoidia, mutta mistä se löytyy? Ja tiivistevinkki kelpais edelleenvesamaan kirjoitti:Jaa mikäCaijo-Romeo kirjoitti: Mites sen muuntimen rele,toimiiko?![]()
![]()
Sain forumin kautta toimivan käytetyn sopivasti työmatkan varrelta. Tarttee se tiiviset jostain hommata, muistelen lukeneeni että joku oli ihan tiivistekaupasta löytänyt sopivan. Vinkkejä hankintapaikasta ja mitoista saa antaa...
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Taisi ne ruiskun releet olla siinä moottoritilan takanurkassa pelkääjän puolella. Siinä on muutama rele rivissä, joku niistä.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Noita mä eilen katselinkin, kuskinpuolimmaisen oli joku joskus avannut ja tepannut takaisin kasaan, pitää etsiä sille korvaava. Muut näytti OKlta, mutta mistäs noista tietää. Mistäs se rele saa ohjauksensa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Laita vaikka PM:llä meiliosoite, niin pistän skemat tulemaan.
75 TS -88
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Muistaako joku faktaksi Busson suuttimille tulevien letkujen sisähalkaisijaa?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Itse itselleni vastaten, kaikki moottoritilan bensaletkut on 8 mm sisähalkaisijalla.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Vasemmalla puolella parkki sammuu kun vilkku syttyy eli varmaan maavikaa jossain. Umpion takaa lähtevän liittimen rassaaminen ei tuntunut vaikuttavan asiaan. Yhden niistä johtosarjan maadoituksista kun irrottaa siitä yläpuolelta häipyy noilta nähtävästi maa kokonaan, mutta senkään liittimen rassaaminen ei vikaan tuntunut vaikuttavan.
Mitähän tuossa mahtaa olla matkan varrella umpiolta maaliittimelle?
Mitähän tuossa mahtaa olla matkan varrella umpiolta maaliittimelle?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^ Oli Carello laittanut liittimessä johdot ristiin
Eilen huomasin 75:ssä uuden äänen kun ajaa hidastetöyssystä. Kuskin puolen eturipustuksesta kuuluu jonkinlainen "rouhaus" tuollaisessa isossa töyssyssä kun nopeutta on riittävästi että siitä aiheutuu isohko joustoliike. Ääni on matala ja sen tuntee auton korissa, ei ole mitään pallonivelen kolinaa tms, vaan paljon matalampi ja "karkeampi" ääni. Mikähän piru tuo voisi olla?

Eilen huomasin 75:ssä uuden äänen kun ajaa hidastetöyssystä. Kuskin puolen eturipustuksesta kuuluu jonkinlainen "rouhaus" tuollaisessa isossa töyssyssä kun nopeutta on riittävästi että siitä aiheutuu isohko joustoliike. Ääni on matala ja sen tuntee auton korissa, ei ole mitään pallonivelen kolinaa tms, vaan paljon matalampi ja "karkeampi" ääni. Mikähän piru tuo voisi olla?
- Alfistipohjoosesta
- Viestit: 4579
- Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
- Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09 - Paikkakunta: Loimaa
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Alatukivarren sisäpusla? Saattaa ruostua.
Spider, 159 SW 2.4,(ex. GTV6, 166 t.s, 164 t.s, 75 Turbo, 33, Alfetta ja Sprint)
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Sellaista öljyihin liittyvää kysymystä olisi, että kun tuohon turboon tuli laitettua loppukesästä 20w50 -litkut koneeseen ja erinäisten pikkumurheiden takia en saanutkaan autoa läppukaudeksi ajoon niin;
1. Voinko kuvitella ajavani turvallisin mielin samoilla öljyillä ensi keväänä jos moottoria käyttää lämpimäksi aina välillä?
2. Kuinka kylmällä kelillä tuon uskaltaa täräyttää käyntiin a)ilman lohkolämmitintä b)lohkarilla lämmitettynä?
Auto tulee varmasti viettämään osan talvesta pihalla.
1. Voinko kuvitella ajavani turvallisin mielin samoilla öljyillä ensi keväänä jos moottoria käyttää lämpimäksi aina välillä?
2. Kuinka kylmällä kelillä tuon uskaltaa täräyttää käyntiin a)ilman lohkolämmitintä b)lohkarilla lämmitettynä?
Auto tulee varmasti viettämään osan talvesta pihalla.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Ei kai ne yön yli ruostu?Alfistipohjoosesta kirjoitti:Alatukivarren sisäpusla? Saattaa ruostua.

-
- Viestit: 844
- Liittynyt: 20 Kesä 2006, 17:57
- Car(s): Alfa 75 & 164 + Transit ja Citroën C5
- Paikkakunta: Hollola
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
äkkiseltään heitettynä luulisi tuollaisen äänen tulevan kuivasta pallonivelestä tai vakaajasta.
Itse ajoin V6:lla koko viime talven 10w-60 öljyillä, lohkolämppäristä lähtien. Järkevyydestä en tiedä, mutta eipä ollut ongelmia...
Itse ajoin V6:lla koko viime talven 10w-60 öljyillä, lohkolämppäristä lähtien. Järkevyydestä en tiedä, mutta eipä ollut ongelmia...
- Hepa
- Viestit: 3197
- Liittynyt: 28 Heinä 2003, 06:10
- Car(s): Giulia Super -69
Outlander PHEV -14 - Paikkakunta: Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Omassa 75:ssa kuului myös ihme narina/rouhaus. Alapallo oli kuiva, mutta ei vielä väljä. Lirautin öljyä suojakumin läpi neulalla ja ruiskulla. Pysyi vaiti siihen asti kun auto minulla oli.
Oo==\\*//==oO
----|--OI-582--|----
----|--OI-582--|----
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Ei kuiva nivel tuommoista ääntä päästä. Vakaajakaan tuskin, jos ei se tanko pääse jossain kohtaa ottamaan koriin kiinni... Vaikea kuvailla ääntä sanoin, mutta äänen tosiaan myös tuntee auton korissa, ja tuntuu vähän siltä että kun jokin paikka liikkuu yli jonkun rajan se tekee tuon rouhaisun. Prkl kun saisi tuon johonkin nosturille.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Istuuko 156:n vanteet 75:een? Keskireikähän noissa on eri kokoinen, mutta kummassa on isompi?
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
75:ssä on isompi. En muista kokoeroa, mutta ei ole monesta millistä kiinni.Tuomas K kirjoitti:Istuuko 156:n vanteet 75:een? Keskireikähän noissa on eri kokoinen, mutta kummassa on isompi?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- JPeltola
- Viestit: 1129
- Liittynyt: 11 Tammi 2011, 19:59
- Car(s): Alfetta GTV 3.0 24v
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Ei edes millistä.Eero kirjoitti:75:ssä on isompi. En muista kokoeroa, mutta ei ole monesta millistä kiinni.Tuomas K kirjoitti:Istuuko 156:n vanteet 75:een? Keskireikähän noissa on eri kokoinen, mutta kummassa on isompi?
156: 58.1 mm
75: 58.5 mm
Eli riippuu vähän keskireiän toleranssista että meneekö.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^ S. Edelmania lainatakseni: "Se on pienestä kii"...
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Täytyy kokeilla. Tosin ne 156:n vanteet on tarvikevanteet, niissä saattaa olla soviterenkaat. Ainakin ne poistamalla sitten saattaisi vanteet mennä paikalleen.
Ei kun Lapinlahden linnut, tyttö huutaa hii!Eero kirjoitti:^ S. Edelmania lainatakseni: "Se on pienestä kii"...
- kterkkila
- Viestit: 2374
- Liittynyt: 26 Marras 2003, 04:41
- Car(s): 159 JTDm 2.4 aut SW, 146 Ti endurance, Endurance 75 TS
- Paikkakunta: Lohja
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Jos kantti kestää käyttää 5mm spacereita, vaikka biltemasta, niin yleensä onnistuu etuvetojen vanteiden käyttö takavetoisissa.
Kimmo / alfatune.fi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Olvitölkistä veistämällä saa sopivan sovitteen 156 --> 75 napa.
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Missä sijaitsee 75 Twin Sparkin lämmityslaitteen esivastus?
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Linkin sivulla 80-13 on ohjeet vaihtoa varten. Keskikonsoli ja radiokonsoli vissiin irroitettava. Kuukausi sitten vaihdoin omaan enkä enää muista tarkkaan mitä piti tehdäAbarth kirjoitti:Missä sijaitsee 75 Twin Sparkin lämmityslaitteen esivastus?

http://alfa.alfaclub.nl/~alfa75/manuals ... heater.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
- Abarth
- Viestit: 3093
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
- Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3 - Paikkakunta: Riihimäki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Tattis!
Mistä hankit uuden?
Mistä hankit uuden?
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Kahdesta risasta yhdistämällä sai tehtyä yhden toimivan.....Abarth kirjoitti:Tattis!
Mistä hankit uuden?
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Noista keskireijistä vielä. Pari vannesarjaa on tullut hoonattua 58,1mm -> 58,5mm porakoneella ihan käsivaralla. 60mm virsikirja koneeseen ja vähän aikaa jurnuttaa. Hyvät tullut eikä ole täristänyt. 

ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Tankki tuli vaihdettua korjattuun versioon, mutta nyt falskaa laippaliitos, joka yhdistää polttoaineputket/siirtopumpun tankkiin. Välissä on kumitiiviste, mutta millä tuon saisi pitäväksi? Toimisiko hylomar tai vastaava?
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Laita silikooniliimaa reilusti kummallekin puolelle, ja anna yön yli kuivua.
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^ kummoista silikonia tuohon kannattaa laittaa eli mikä kestää bensaa?
Etujarrujen kanssa on ollu ongelmaa ja edelleen toisen puolen jarru tahtoo jäädä päälle.
Männät liikkuu kivasti (männät irroitettu ja tarkastettu) ja liukutapit ym. on uusittu. Kuulin, että jarruletku voi pullistua sisäänpäin estäen nesteen kulkua. Pitänee uusia ne; onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Myös startti on alkanut temppuilemaan, ei pyöritä eikä naksu kunnes parin kopautuksen jälkeen alkaa pyörittämään.
Etujarrujen kanssa on ollu ongelmaa ja edelleen toisen puolen jarru tahtoo jäädä päälle.
Männät liikkuu kivasti (männät irroitettu ja tarkastettu) ja liukutapit ym. on uusittu. Kuulin, että jarruletku voi pullistua sisäänpäin estäen nesteen kulkua. Pitänee uusia ne; onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Myös startti on alkanut temppuilemaan, ei pyöritä eikä naksu kunnes parin kopautuksen jälkeen alkaa pyörittämään.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Tiige
- Viestit: 2305
- Liittynyt: 07 Tammi 2005, 10:50
- Car(s): GT 3.2 Q2
GTV TB
Stelvio 2.2 Q4 (vaimon) - Paikkakunta: Turenki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Omaa tankkia kunnostaessa hain etrasta bensaa kestävää kumia pienen palasen josta leikkasin uuden tiivisteen. Laippapintojen huolellinen puhdistus ruosteesta. Kiinnipitävien kynsien taivuttelu sisäänpäin ja keksintö läjään. Pitänyt 1,5v bensat siellä missä kuuluukin.Eero kirjoitti:^ kummoista silikonia tuohon kannattaa laittaa eli mikä kestää bensaa?
Etujarrujen kanssa on ollu ongelmaa ja edelleen toisen puolen jarru tahtoo jäädä päälle.
Männät liikkuu kivasti (männät irroitettu ja tarkastettu) ja liukutapit ym. on uusittu. Kuulin, että jarruletku voi pullistua sisäänpäin estäen nesteen kulkua. Pitänee uusia ne; onko muilla ollut vastaavia ongelmia?
Myös startti on alkanut temppuilemaan, ei pyöritä eikä naksu kunnes parin kopautuksen jälkeen alkaa pyörittämään.
Edellisessä 75 jäi etujarrut laahaamaan satunnaisesti. Syyllinen löytyi juurikin sisäänpäin turvonneista jarruletkuista.
Startissa tod.näk. joku/jotkut hiilistä jumittavat holkeissaan.
ex. 159 V6, 156 V6, Spider V6, 164 Q4, 156 V6, 75 TS, 75 TC, 164 TS, Alfetta
- Eero
- Viestit: 2584
- Liittynyt: 02 Elo 2010, 20:45
- Car(s): 75 Turbo America -88
156 SW 2,4 JTD -00 - Paikkakunta: Janakkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^Kiitos Tiigelle vinkeistä. Jarruletkut siis uusintaan ja tuo uuden tiivistekumin laitto tuntuisi paremmalta ratkaisulta kuin tiivistesilikonien kanssa touhuaminen.
Alfa Romeo 75: It may look like a brick, but drives like a ballerina
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Mistä löytyy 75 lasinpyyhkijöiden rele? Vai olisiko muita ehdotuksia syylliseksi miksi pyyhkijät pysähtyvät näkökenttään?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Pyyhkijöiden moottorista on kupariset kontaktiliuskat kuluneet loppuun.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Mulla on moisen tehnyt tihkureleen hajoaminen kahdessa eri 75:ssa. On semmoinen "korkeampi" rele (n. 4-5 cm), muistaakseni sulakerasian keskirivissä, olisko kolmas vasemmalta
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Minulla nuo pyyhkijät siis pysähtyvät heti kun viiksen laittaa ns. nolla-asentoon eli pyyhkijät eivät palaudu lepoasentoon.
-
- Viestit: 1736
- Liittynyt: 19 Heinä 2009, 20:03
- Car(s): 156 2,4 JTD arkiajossa talvella
156 2,5 V6 kesällä
matkalla paaliin 156 V6 - Paikkakunta: Orimattila
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Just tähän auttoi tihkureleen vaihto. Itsekin luulin että mainitut kupariliuskat olis syynä, purin pyyhinsysteemit ja kaikki oli kunnossa. Jostain tuli mieleen kokeilla tuon releen vaihtoa ja sehän auttoiSape kirjoitti:Minulla nuo pyyhkijät siis pysähtyvät heti kun viiksen laittaa ns. nolla-asentoon eli pyyhkijät eivät palaudu lepoasentoon.


- KJS
- Viestit: 4670
- Liittynyt: 03 Tammi 2004, 18:55
- Car(s): 1.3 TC, 1.3 Boxer, 1.6 TC, 6C TB, 2.0 CRDi, 2.2 TDCi, D3
- Paikkakunta: Nokia
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
^Mulla sama vika ja muistaakseni nopein jatkuva ei toimi.
Alfaholismia vuodesta 2001
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
En ole kytkikseen tutustunut, mutta lieneekö kytketty niin, että ne luiskat "kertovat" releelle missä asennossa moottori on, eli antavat ohjauksen ja rele kytkee virran. Kumpi vain särki, niin eivät palaa lepoasentoon.vesamaan kirjoitti:Just tähän auttoi tihkureleen vaihto. Itsekin luulin että mainitut kupariliuskat olis syynä, purin pyyhinsysteemit ja kaikki oli kunnossa. Jostain tuli mieleen kokeilla tuon releen vaihtoa ja sehän auttoiSape kirjoitti:Minulla nuo pyyhkijät siis pysähtyvät heti kun viiksen laittaa ns. nolla-asentoon eli pyyhkijät eivät palaudu lepoasentoon.Sama rele muuten käy Audi 80:iin
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
http://www.youtube.com/watch?v=W9iTcFy3G5Q" onclick="window.open(this.href);return false;
molex to sata, lose all your data.
- Sape
- Viestit: 1323
- Liittynyt: 30 Joulu 2006, 19:46
- Car(s): 164 TS
75 TS Turbo
75 3.0 V6 24V
GTV 3.0 V6 24V - Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
Täytynee kokeilla ensin releen vaihtoa.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... &start=450" onclick="window.open(this.href);return false;
molex to sata, lose all your data.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 75:sta
http://www.youtube.com/watch?v=PrskWK-H29Q" onclick="window.open(this.href);return false;
molex to sata, lose all your data.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ