
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
mihinkähän nuo oireet viittaa kun tuo auto tuntuu vähän nykittävän 3-4 vaihteella jossaikin 50-60 nopeuksissa, kunnolla kun kiihyttää niin ei mitään mutta kun tasakaasulla ajelee. kukaan muu tuota nykimistä ei oo huomannu että liekkö se vika mulla pään sisällä 

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täysin samoista oireista luin tältä foorumilta ihan viikkojen sisään. Mahtoikohan olla Tyhmiä kysymyksiä 159:sta-ketjussa? Yritin hakea, mutta en nyt taas löytänyt
Mutta mikäli muisti yhtään palvelee, kyseessä taisi olla homma mikä korjaantui kaasuläpän/tyhjäkäynnin resetillä (sama tapahtunee myös ecuresetin yhteydessä, käsittääkseni). Helppoa kuin heinänteko, jos on OBD-piuha ja sopiva ohjelma koneella. Voi tehdä myös irrottamalla akun 45minuutiksi ja sitten takaisin kiinni, jonka jälkeen (ulkomuistista):
1. Virrat päälle 90sekunniksi - ÄLÄ KOSKE KAASUUN.
2. Virrat pois päältä 90sekunniksi - älä vieläkään koske mihkään.
3. Virrat päälle ja auto käyntiin normaalisti. Anna käydä 15min _ÄLÄ KOSKE KAASUUN_
4. Sammuta auto, starttaa ja lähde ajamaan.
Brittifoorumeilta nuo löytyy, samoin täältä monessakin paikkaa kerrottuna ecun resetointi, ja jos olin väärämuistinen korjatkoot paremmin muistavat. Itse tehnyt ihan tuolla FiatEcuscanilla nuo, niin ovat helppo tehdä ja tällaisten temppujen muistaminen on tarpeetonta

1. Virrat päälle 90sekunniksi - ÄLÄ KOSKE KAASUUN.
2. Virrat pois päältä 90sekunniksi - älä vieläkään koske mihkään.
3. Virrat päälle ja auto käyntiin normaalisti. Anna käydä 15min _ÄLÄ KOSKE KAASUUN_

4. Sammuta auto, starttaa ja lähde ajamaan.
Brittifoorumeilta nuo löytyy, samoin täältä monessakin paikkaa kerrottuna ecun resetointi, ja jos olin väärämuistinen korjatkoot paremmin muistavat. Itse tehnyt ihan tuolla FiatEcuscanilla nuo, niin ovat helppo tehdä ja tällaisten temppujen muistaminen on tarpeetonta

- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ecu-Reset
1. Akun kenkä irti 45min
2. Akun kenkä kiinni ja auto käymään tyhjäkäyntiä 15min.
3.Sammuta kone,odota 10min
4.Kone käyntiin ja ajoon.
*10-20km hakee asetuksia
*Auttaa jos kone ei vedä kunnolla tai päästöt on pielessä
Kaasuläpän kalibrointi
1.Virrat päälle 2min (voi kuulua tikitystä läppärungon alueelta)
2.Avain pois virtalukosta 5sek
3.Virrat päälle ja käymään.
Molemmat samalla kertaa
1.Akun kenkä irti 45min
2.Akun kenkä kiinni ja virrat päälle 2min
3.Avain pois lukosta 5sek
4.Kone käymään tyhjäkäyntiä 15min
5.Sammuta kone 10min ajaksi
6.Kone käyntiin ja ajoon.
Pitääpäs koittaa huomenna josko auttaisi !
-meikäläinen ihmetteli näitä vuosi takaperin.
1. Akun kenkä irti 45min
2. Akun kenkä kiinni ja auto käymään tyhjäkäyntiä 15min.
3.Sammuta kone,odota 10min
4.Kone käyntiin ja ajoon.
*10-20km hakee asetuksia
*Auttaa jos kone ei vedä kunnolla tai päästöt on pielessä
Kaasuläpän kalibrointi
1.Virrat päälle 2min (voi kuulua tikitystä läppärungon alueelta)
2.Avain pois virtalukosta 5sek
3.Virrat päälle ja käymään.
Molemmat samalla kertaa
1.Akun kenkä irti 45min
2.Akun kenkä kiinni ja virrat päälle 2min
3.Avain pois lukosta 5sek
4.Kone käymään tyhjäkäyntiä 15min
5.Sammuta kone 10min ajaksi
6.Kone käyntiin ja ajoon.
Pitääpäs koittaa huomenna josko auttaisi !
-meikäläinen ihmetteli näitä vuosi takaperin.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
tattista, täytyypä kokeilla huomenissa!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
kiitos Willez tarkennuksesta. Melkein muistin oikein tuonkin 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
"Vanha kunnon motor control system failure" -osiossa joku puhui, että moottorin vikailmoitus saattaa hänen tapauksessaa johtua kosketushäiriöstä. Tästä tuli jollain kierolla tavalla mieleen oman mittaristoni valot jotka on aika himmeät ja esim nopeusmittarin valo on suht. kirkas reilu puoleen väliin asti jonka jälkeen himmenee. Onko tämä ihan normaalia? 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sen enempää asiasta tietämättä veikkaisin, että nopeusmittarin toinen polttimo on palanut.JHel kirjoitti:"Vanha kunnon motor control system failure" -osiossa joku puhui, että moottorin vikailmoitus saattaa hänen tapauksessaa johtua kosketushäiriöstä. Tästä tuli jollain kierolla tavalla mieleen oman mittaristoni valot jotka on aika himmeät ja esim nopeusmittarin valo on suht. kirkas reilu puoleen väliin asti jonka jälkeen himmenee. Onko tämä ihan normaalia?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jeps. Esim nettiautosta ja muualta kun noita myytäviä alfoja kattellut niin monissa on äärimmäisen kirkkaat mittaristot. (Jopa päiväsaikaan) Ja omassa taas paljon himmeämmät eikä lähellekkään niin "eloisan" näköinen. Pitääkö sitä jotkut tuuninkipolttimot ostaa? 

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^noissa mittaristoissa taitaa olla se kirkkausero murheena, mulla ei ja ihan vakiopolttimot. Pidän säätöä aika himmeällä muuten rupee iltasella häikimään.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voihan niitä olla vaihdeltu jo, mutta on sitten onnistuttu laittamaan väärnlaiset? Niiden vaihtohan ei ole mikään paha rasti, jos vaikka vaihtaisi ne polttimot kaikki kerrallaan.
Se saattaa näyttä siltä, että ovat himmeämmät, mutta todellisuudesa siellä voi olla polttimo sammunnut kokonaan
Se saattaa näyttä siltä, että ovat himmeämmät, mutta todellisuudesa siellä voi olla polttimo sammunnut kokonaan
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^jep, siellä on useampi polttimo per mittari
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Just just. Kiitos vastauksista. Pitää ruveta tutkimaan vaihtoa!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mitäköhän se voi olla kun auton ollessa täysin kuormitettu pomppuisalla tiellä etupäästä kuuluu ääni joka muistuttaa aika paljon renkaiden raapimista jotakin. Huomasin ensimmäisen kerran kun kyydissä oli itseni lisäksi 4 aikuista joista kaksi hyvin ylipainoisia.
Muuten vastaavaa ääntä olen huomannut vain pari kertaa isoissa pomppuissa ja vain maantienopeuksissa.
Muuten vastaavaa ääntä olen huomannut vain pari kertaa isoissa pomppuissa ja vain maantienopeuksissa.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
olisko muovinen sisälokkari hieman irti ja raapii renkaan noustessa pyöränkoteloon? itsellä sama vaiva. kolina ja rutina taas sitten olisi välyksen merkki.
E: voihan se olla et kumipuslat narahtaa pompuissa.
E: voihan se olla et kumipuslat narahtaa pompuissa.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se on noin 10 min homma vaihtaa polttimot.JHel kirjoitti:Just just. Kiitos vastauksista. Pitää ruveta tutkimaan vaihtoa!
6 kpl t5 1.2w, itse laitoin 2.3 wattiset t5 polttimot. Tuli parempi. Ei siltikään täysin tasainen valaistus.
Pari kappaletta oli palanut, vaikkei sitä mittaristosta helposti huomannut
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ ja ^^ 225/45r17 ja 225/40r18 rengastuksilla 156 on tosi täynnä, siksi omassa onkin pieni ja mahtuvainen 215/40r18 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Älä. Vitsailetko?stoichiometric kirjoitti:^ ja ^^ 225/45r17 ja 225/40r18 rengastuksilla 156 on tosi täynnä, siksi omassa onkin pieni ja mahtuvainen 215/40r18

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^en, jos puhutaan sellaisesta sopivuudesta että missään tilanteessa ei rengas ota vähääkään kiinni ilman pienintäkään pyöränkotelomodausta.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jeps, täällä vain madallusvieterit ja rengastuksena juurikin 225/45 R17 ja jos takapenkillä on vain yhtään isompia ihmisiä niin turha kuvitella edes ajavansa 120+ km/h huonokuntoisella moottoritiellä. Raapii takarenkaat sisälokariin.stoichiometric kirjoitti:^en, jos puhutaan sellaisesta sopivuudesta että missään tilanteessa ei rengas ota vähääkään kiinni ilman pienintäkään pyöränkotelomodausta.
Viva la Italia
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
225/45r17 ja 225/40r18 gummit ovat hyvin yleisiä peruskokoja joissa on valikoimaa ja halpaa löytyy myös pilvin pimein. 215/45r17 orggiskoko ja varsinkin 215/40r18 ovat sitten vähemmän yleisiä ja kalliimpia, toki niistäkin löytyy kiinalaista, mutta renkaat maksavat. Tilasin kulahtaneiden (2,5mm pintaa) pirellien tilalle misukan supersportit, hinta on kyllä kokoon nähden lähinnä keksitty 

- Alfa 33 QV
- Viestit: 113
- Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
- Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09 - Paikkakunta: Köyliö
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitokset kaikille vastanneille takapenkin irroitusohjeista. Sehän lähti sieltä todella vaivattomasti. Sen verran vois muistuttaa, että kannattaa katsella sinne 156 alle ja helmoihin... oli meinaan kohtuullisen pehmeeksi päässyt itsellä sieltä suunnalta molemmin puolin, mutta nyt uutta peltiä ja matka jatkuu 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nikodemus kirjoitti:Jeps, täällä vain madallusvieterit ja rengastuksena juurikin 225/45 R17 ja jos takapenkillä on vain yhtään isompia ihmisiä niin turha kuvitella edes ajavansa 120+ km/h huonokuntoisella moottoritiellä. Raapii takarenkaat sisälokariin.stoichiometric kirjoitti:^en, jos puhutaan sellaisesta sopivuudesta että missään tilanteessa ei rengas ota vähääkään kiinni ilman pienintäkään pyöränkotelomodausta.
Tuota en kyllä tiennyt että rengaskoko joka on kirjan mukaan auton virallinen vaihtoehto voi ottaa kiinni tietyissä tilanteissa.stoichiometric kirjoitti:^en, jos puhutaan sellaisesta sopivuudesta että missään tilanteessa ei rengas ota vähääkään kiinni ilman pienintäkään pyöränkotelomodausta.

Mutta jos se kerran on niin kiitän tästä tiedosta. Itse pelkäsin että jotain siinä on mäsänä ehkä iskareissa mutta se ääni oli niin selvästi jonkinlainen renkaan kiinniottaminen...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^mulla ainakin takarenkaat raapi hieman töyssyissä kun kyydissä n. 400 kg postia. 205/55 r16 rengastus
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itsellä tapahtui ekan noin 60-70 nopeudessa siltaa ylittäessä jossa oli kuoppa ennen sillan alkua...luulin moottorinsuojan raapineen maata.
Sitten pelästyin kun olin viemässä avovaimon perhettä lentoasemalle jolloin auto oli niin täynnä että pienimmätkin etupään jousitusliikkeet sai raapimisäänet aikasiksi. Moista kuormitusta en ikinä toista (ellei kyydissä olevat aikuiset osaa olla sopivanpainoisia!
).
Mutta päri päivää sitten huomasin aivan pikkuisen lyhyen äänen uudestaan ajaessani maantiellä 90 km/t työntäen kahta aikuista ja 5 kg lasta epätasaalla Islannin maantiellä.
Sitten pelästyin kun olin viemässä avovaimon perhettä lentoasemalle jolloin auto oli niin täynnä että pienimmätkin etupään jousitusliikkeet sai raapimisäänet aikasiksi. Moista kuormitusta en ikinä toista (ellei kyydissä olevat aikuiset osaa olla sopivanpainoisia!

Mutta päri päivää sitten huomasin aivan pikkuisen lyhyen äänen uudestaan ajaessani maantiellä 90 km/t työntäen kahta aikuista ja 5 kg lasta epätasaalla Islannin maantiellä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Selvä pyy! Sisältyykö tähän 6kappaleeseen ja 10 minuutin hommaan myös bensa/lämpö jne mittaristo keskikonsolissa? Ilmeisesti ei kun jostain luin, että se olisi hieman hankalampi homma vaihtaa. KiitosFinest kirjoitti:Se on noin 10 min homma vaihtaa polttimot.JHel kirjoitti:Just just. Kiitos vastauksista. Pitää ruveta tutkimaan vaihtoa!
6 kpl t5 1.2w, itse laitoin 2.3 wattiset t5 polttimot. Tuli parempi. Ei siltikään täysin tasainen valaistus.
Pari kappaletta oli palanut, vaikkei sitä mittaristosta helposti huomannut

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei ole 225/45r17 tai 225/40r18 virallisia kokoja kumpikaan, siinä se juju onkin. 215/45r17 on se virallinen suurin koko. Gta on tilavampi ja siinä on tuo 225/45r17 vakiona.Pujazuba kirjoitti: Tuota en kyllä tiennyt että rengaskoko joka on kirjan mukaan auton virallinen vaihtoehto voi ottaa kiinni tietyissä tilanteissa.![]()
Mutta jos se kerran on niin kiitän tästä tiedosta. Itse pelkäsin että jotain siinä on mäsänä ehkä iskareissa mutta se ääni oli niin selvästi jonkinlainen renkaan kiinniottaminen...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
185/65 R15 nastarenkaat raapii täällä takapäässä. 205/60 R15 kesärenkaat taas eivät edes iskareiden pohjatessa. Ihmetellyt tuota, että mitenkä se nyt noin? Eikös nuo ole kuitenkin ympärysmitaltaan about identtiset?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^tuo johtuu vanteesta ja sen offsetista, ottaisko jostain sisäreunasta kumminkylki sisälokariin.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sisäreunasta joo. Erohan on toki et talvivanteet on peltiä ja kesäset sitten Alfan pepperpotit. En edes miettinyt tuon vaikuttavan asiaan - ehkä näin sit on? Peltivanteiden pitäis olla alkuperäiset myös. No, ehkä siihen korjaantuisi oikea rengastus...
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ne vanteet on väärät, oikeastaan 185/65r15 renkaat on 156:ssa kyllä sellaiset kottikärryset jopa talvirenkaina että huhhuh.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ohoh...tuota en ollut huomannut ollenkaan! Katsoin Autodatasta ilmanpaineet 225/45R17 renkaille ja odotin että kyseessä on autolle 100% sopiva koko mutta ohjekirjasta näkee ettei 225 mainita ollenkaan.stoichiometric kirjoitti:Ei ole 225/45r17 tai 225/40r18 virallisia kokoja kumpikaan, siinä se juju onkin. 215/45r17 on se virallinen suurin koko. Gta on tilavampi ja siinä on tuo 225/45r17 vakiona.Pujazuba kirjoitti: Tuota en kyllä tiennyt että rengaskoko joka on kirjan mukaan auton virallinen vaihtoehto voi ottaa kiinni tietyissä tilanteissa.![]()
Mutta jos se kerran on niin kiitän tästä tiedosta. Itse pelkäsin että jotain siinä on mäsänä ehkä iskareissa mutta se ääni oli niin selvästi jonkinlainen renkaan kiinniottaminen...
Nyt nuo omat renkaat ovat vielä vähemmän viehettävät kun koko on väärä, edessä on eri kuin takana ja vielä kaikki neljä ovat nastarenkaat ilman nastoja eli kesällä huono kulutus ja talvella huono pito.

- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu ei sisälly. Vain ratin takana olevat mittarit.JHel kirjoitti:Selvä pyy! Sisältyykö tähän 6kappaleeseen ja 10 minuutin hommaan myös bensa/lämpö jne mittaristo keskikonsolissa? Ilmeisesti ei kun jostain luin, että se olisi hieman hankalampi homma vaihtaa. KiitosFinest kirjoitti:Se on noin 10 min homma vaihtaa polttimot.JHel kirjoitti:Just just. Kiitos vastauksista. Pitää ruveta tutkimaan vaihtoa!
6 kpl t5 1.2w, itse laitoin 2.3 wattiset t5 polttimot. Tuli parempi. Ei siltikään täysin tasainen valaistus.
Pari kappaletta oli palanut, vaikkei sitä mittaristosta helposti huomannut
6 kpl niihinkin keskikikonsolissa oleviin menee. Ehkä 30min kaikkiin mittareihin menee. Olikohan se Smacket, jolla oli hyvät kuvat (=täydelliset ohjeet ) pikkumittareille projektiosiossa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Etualatukivarren kiinnitys, missä järjestyksessä pultteja kiinni. Ei meinaa osua sisäreunan kiinnityspulttien paikat sitten millään kohdalleen...
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
nivel/kartio viimesenä, varmaan löysälle eka molemmin puolin ja sit kiristys?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuo keskikonsolin homma mennee about näin:JHel kirjoitti:Selvä pyy! Sisältyykö tähän 6kappaleeseen ja 10 minuutin hommaan myös bensa/lämpö jne mittaristo keskikonsolissa? Ilmeisesti ei kun jostain luin, että se olisi hieman hankalampi homma vaihtaa. KiitosFinestl kirjoitti:Se on noin 10 min homma vaihtaa polttimot.JHel kirjoitti:Just just. Kiitos vastauksista. Pitää ruveta tutkimaan vaihtoa!
6 kpl t5 1.2w, itse laitoin 2.3 wattiset t5 polttimot. Tuli parempi. Ei siltikään täysin tasainen valaistus.
Pari kappaletta oli palanut, vaikkei sitä mittaristosta helposti huomannut
Vaihdekepin suoja pois, ruuvit alta auki. Tuhkakupin alla olevasta lokerosta 2kpl ruuveja auki. Tuhkakupin "sisältä" muistaakseni 2kpl ruuveja pois - taisi vaatia tuhkiksen irrotuksen - eli painaa siitä lukkometallista ja vetää.
Puhaltimen/ilmastoinnin säätönupikoiden säätökehät irti - nehän lähtee ihan vetämälle tietääkseni kaikissa malleissa?
Radio luultavimmin pitää irrottaa ja siitä ympäriltä ruuvit pois. Ja sitten varovasti alhaalta taaksepäin vetäen irti keskikonsoli.
Sitten kun keskikonsolin muovit on irti, on bensa/lämpö/kello-pötikkä hyvinkin saatavilla, muutama ruuvi lisää ja se on sitten käsissä ja sen takapuolelta voi helposti vaihtaa valot. Varoitus: älä käytä virtoja jos et halua ylimääräisiä vikavaloja, mikäli lämpömittarin varoitusvalo ei ole kiinni. Siitä tulee vikakoodi

Itse tein tuon polttimoiden vaihdon vissiin kolmannella kerralla, kun keskikonsolin muovi oli irti. Kyllä siihen parikymmentä minuuttia menee helpostikin, etenkin jos radion irroituksessa on ongelmia...
Kannattaa sitten myös vaihtaa koko setti kerrallaan, ja ottaa ainakin yksi varapolttimo - muovikannat ovat erittäin herkkiä ja jos siellä on sopivasti hapettumaa (kuten täällä oli), voipi kiinnityksessä kuulua "ruts" ja se on heihei =P
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Eikös JHel:in auto ole facelift, joten irroitus ei mene noin? Tässä ohjeet facelift-versioihin.
Vanhempaan löytyy kuvalliset ohjeet teknisestä osiosta.
Vanhempaan löytyy kuvalliset ohjeet teknisestä osiosta.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Purat tarpeeksi rojua pois tieltä että saat sen tukivarren nostettua vaaka-asentoon niin osuu ne pultit kohdilleen. Jos se varsi jää vinoon niin ei oikein osu, iso riski kierteiden rikkomiseen.autoilija kirjoitti:Etualatukivarren kiinnitys, missä järjestyksessä pultteja kiinni. Ei meinaa osua sisäreunan kiinnityspulttien paikat sitten millään kohdalleen...
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ai perskule, Jarsan pelasti taas. Mitenhän mä ajattelin JHelillä olevan pre-FL :o
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kuskinpuolelta etupää lonksahtaa töyssyissä ja narisee joustoissa. Alatukivarsi, ylätukivarsi vai molemmat?
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Narahtelu viittaa ainakin alatukivarteen. Klonksahtelu kuulemma voi johtua jopa raidetangon päästä... Mutta veikkaisin, notta ylätukivarsi. "Tuttua" =P
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
jkk kirjoitti:nivel/kartio viimesenä, varmaan löysälle eka molemmin puolin ja sit kiristys?
Kiitos pikaisista vinkeistä, näillä eväillä se lopulta löysi paikalleen. Joskohan toinen menis opettelun jälkeen helpommalla...Tuomas K kirjoitti:saat sen tukivarren nostettua vaaka-asentoon niin osuu ne pultit kohdilleen
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
molemmat rt päät väljät, ja tekee juuri tuota, onneks uudet paketis, josko sais asennettua joku päiväAquatica kirjoitti:Narahtelu viittaa ainakin alatukivarteen. Klonksahtelu kuulemma voi johtua jopa raidetangon päästä... Mutta veikkaisin, notta ylätukivarsi. "Tuttua" =P

- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Kummankin puolen ulommat vai toisen puolen sisempi ja ulompi?
Vois aloittaa noista ennen kuin tilailee tukivarsia.
Vois aloittaa noista ennen kuin tilailee tukivarsia.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
sori, epäselvästä kirjotuksesta, eli molemmin puolin ulommat raidetangon päät. klappi tuntuu selkeesti kun nykii rattia suuntaan tai toiseen, kädellä vetämällä ulommasta rt päästä tuntuu myös klappi mites sen sisemmän vaihto?Albertolli kirjoitti:^Kummankin puolen ulommat vai toisen puolen sisempi ja ulompi?
Vois aloittaa noista ennen kuin tilailee tukivarsia.
E: ylätukivarren välyksen huomaa hyvin siitä kun tunget käden pyöränkoteloon ja otat olkavarren ja ylätukivarren "välistä" kiinni ja riuhdot itsees päin, jos kolisee tai heiluu, niin klappia niveles. Jos auto on nostetaan ylös niin vaikeampi huomata.
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: 07 Touko 2010, 17:06
- Car(s): Mito QV
ex. 156 SW 2.5 V6 - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Climate controlin toiminta hämmentää. Kyseessä siis Boseliftin kaksialueinen automaatti-ilmastointi.
Auto-asennossa tuo tuntuu toimivan ihan niin kuin pitääkin, mutta kun automaattitoiminnon laittaa pois päältä (esim. painamalla kompressorin pois päältä) saattaa tuo välillä itsekseen muutella puhaltimen nopeutta ja suuntausta sekä laittaa kompressorin päälle, jolloin myös Auto-nappulan toinenkin ledi syttyy. Manuaalia lukemalla sain käsityksen, että automaation saa halutessaan pois päältä kajoamalla mihinkään muuhun kuin lämpötilansäätöön, jolloin myös pitäisi kaiken automaattisen säätelyn loppua.
Olenko ymmärtänyt käyttölogiikan väärin? Jos näin on, niin onko tuota automaatiota mahdollista tappaa kokonaan mitenkään? Jos taas häiriö onkin itse vempaimessa eikä meikäläisen ymmärryksessä, onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?
Auto-asennossa tuo tuntuu toimivan ihan niin kuin pitääkin, mutta kun automaattitoiminnon laittaa pois päältä (esim. painamalla kompressorin pois päältä) saattaa tuo välillä itsekseen muutella puhaltimen nopeutta ja suuntausta sekä laittaa kompressorin päälle, jolloin myös Auto-nappulan toinenkin ledi syttyy. Manuaalia lukemalla sain käsityksen, että automaation saa halutessaan pois päältä kajoamalla mihinkään muuhun kuin lämpötilansäätöön, jolloin myös pitäisi kaiken automaattisen säätelyn loppua.
Olenko ymmärtänyt käyttölogiikan väärin? Jos näin on, niin onko tuota automaatiota mahdollista tappaa kokonaan mitenkään? Jos taas häiriö onkin itse vempaimessa eikä meikäläisen ymmärryksessä, onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^vanhemmassa mallissa onnistuu tuo automatiikan pois-kytkentä, jotenkin virrat päälle ja säätimillä vekslailua ja sit virrat pois. jotain tollasta, itsellä toimi. varmasti netistä löytyy ohje tai täältäkin?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Öö.. Nyt on kyllä pakko myöntää ettei mitään käryä kumpi mulla on.Aquatica kirjoitti:Ai perskule, Jarsan pelasti taas. Mitenhän mä ajattelin JHelillä olevan pre-FL :o

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noniin nyt sitten vinkuu oikea eturengas. Eli suoraan ajaessa kuuluu erittäin kovaa vinguntaa. Vingunta loppuu välittömästi kun kääntyy loivasti tai kun painaa jarrua. Vinguntaa ei kuulu aina autoa ajaessa. Ehkä 2-3 päivänä viikossa ja muina päivinä ei mitään. Yleensä kerkiää ajelemaan sen 20-40km ennen kuin vingunta alkaa. Voiko jarrupaloissa vaan olla joku roska mikä tämän tekee?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ennen feisliftia sita diginayttoa keskikonsolin ylapuplella ei ollut! Siita tietaa
.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voi olla jarrupala. Joko se on kulunut, tai jumittuu paikalle eika palaa koska rasvaa ei ole jaljella liikkuvissa osissa.