Selvä. No semmonen näyttö löytyy kyllä.Pujazuba kirjoitti:Ennen feisliftia sita diginayttoa keskikonsolin ylapuplella ei ollut! Siita tietaa.

Valvoja: Moderators
Selvä. No semmonen näyttö löytyy kyllä.Pujazuba kirjoitti:Ennen feisliftia sita diginayttoa keskikonsolin ylapuplella ei ollut! Siita tietaa.
mulla tekee vasen etu ihan samaa. levyissä on selkeät urat ja levyä ympäröi ruosteinen kehä, lisäks sisemmät palat kuluneet enemmän. uudet levyt ja palat paketissa olkkarin nurkassa.JHel kirjoitti:Noniin nyt sitten vinkuu oikea eturengas. Eli suoraan ajaessa kuuluu erittäin kovaa vinguntaa. Vingunta loppuu välittömästi kun kääntyy loivasti tai kun painaa jarrua. Vinguntaa ei kuulu aina autoa ajaessa. Ehkä 2-3 päivänä viikossa ja muina päivinä ei mitään. Yleensä kerkiää ajelemaan sen 20-40km ennen kuin vingunta alkaa. Voiko jarrupaloissa vaan olla joku roska mikä tämän tekee?
Se automaagisuus menee puis kun esim, säädät napista suuntaa, kompuran poiskytkentä ei poista muuta automatiikkaa. Oletkos ajellut nyt jossain jäämerellä jolloin ulkolämpötila on mennyt alle 2 asteen, silloin muistaakseni lämmön taas noustessa maagisuus on päällä vaikka manuaalisuus on ollut käytössä (nyt voi hiukan muisti pettää kyllä, talvesta on jo aikaa). En ole muuten manuaalisesti säädellyt kuin joskus 0 kelillä suunnannut lasille, automatiikka kun tykkää puhaltaa jaloille jotta sais äkkiä tasaisen halutun lämmön kajuuttaan.multimeter kirjoitti: Auto-asennossa tuo tuntuu toimivan ihan niin kuin pitääkin, mutta kun automaattitoiminnon laittaa pois päältä (esim. painamalla kompressorin pois päältä) saattaa tuo välillä itsekseen muutella puhaltimen nopeutta ja suuntausta sekä laittaa kompressorin päälle, jolloin myös Auto-nappulan toinenkin ledi syttyy. Manuaalia lukemalla sain käsityksen, että automaation saa halutessaan pois päältä kajoamalla mihinkään muuhun kuin lämpötilansäätöön, jolloin myös pitäisi kaiken automaattisen säätelyn loppua.
Olenko ymmärtänyt käyttölogiikan väärin? Jos näin on, niin onko tuota automaatiota mahdollista tappaa kokonaan mitenkään? Jos taas häiriö onkin itse vempaimessa eikä meikäläisen ymmärryksessä, onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?
Noniin. Taitaa mulla olla boselift..Jarsan kirjoitti:Eka versio
1 Facelift (Boseliftiksikin kutsuttu)
2 Facelift
http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo ... _series.29" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Olet ymmärtänyt logiikan ainakin hiukan väärin. Ei se automatiikka poistu kuin siitä kohtaa minkä säädät itse. Se tuossa kyllä on outoa että se kompressori lähtee itsekseen käyntiin, sitä sen ei pitäisi tehdä.multimeter kirjoitti:Manuaalia lukemalla sain käsityksen, että automaation saa halutessaan pois päältä kajoamalla mihinkään muuhun kuin lämpötilansäätöön, jolloin myös pitäisi kaiken automaattisen säätelyn loppua.
Olenko ymmärtänyt käyttölogiikan väärin? Jos näin on, niin onko tuota automaatiota mahdollista tappaa kokonaan mitenkään? Jos taas häiriö onkin itse vempaimessa eikä meikäläisen ymmärryksessä, onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?
Aavistelinkin, että jotain tämänkaltaista saattaa toimintalogiikassa olla.Tuomas K kirjoitti:Olet ymmärtänyt logiikan ainakin hiukan väärin. Ei se automatiikka poistu kuin siitä kohtaa minkä säädät itse. Se tuossa kyllä on outoa että se kompressori lähtee itsekseen käyntiin, sitä sen ei pitäisi tehdä. Ilmavirran suuntaus ja lämpötilan säätö pysyy automaattisina vaikka poistaisitkin kompressorin käytöstä. Tai jos käännät suuntauksen jonnekin itse, niin kyllä se automatiikka säätää puhallusta ja lämpötilaa, tai jos säädät puhalluksen johonkin nopeuteen itse, niin automatiikka säätää edelleen suuntauksen ja lämpötilan.
Kyseinen kikkula löytyy, joten tästähän on siis kyse.V6 kirjoitti:jos autossa on huurtumistunnistin se voi myös käynnistää kompuran vaikka olisi kytketty off asentoon napista
Ei suinkaan ole arktisia oloja tullut vastaan, mutta oudointa käytöstä automaagilta on tullut yövuoron jälkeen kotiin lähtiessä ilman ollessa kovinkin kostea. Em. huurtumistunnistin selittänee tuon.stoichiometric kirjoitti:Se automaagisuus menee puis kun esim, säädät napista suuntaa, kompuran poiskytkentä ei poista muuta automatiikkaa. Oletkos ajellut nyt jossain jäämerellä jolloin ulkolämpötila on mennyt alle 2 asteen, silloin muistaakseni lämmön taas noustessa maagisuus on päällä vaikka manuaalisuus on ollut käytössä (nyt voi hiukan muisti pettää kyllä, talvesta on jo aikaa). En ole muuten manuaalisesti säädellyt kuin joskus 0 kelillä suunnannut lasille, automatiikka kun tykkää puhaltaa jaloille jotta sais äkkiä tasaisen halutun lämmön kajuuttaan.
Onjmi kirjoitti:Onko 2.5 V6:ssa sama jakohihnan vaihtoväli kuin tessussa eli 3v/60tkm vai 4v/60tkm?
Kiitos linkistä! Kahdeksalta soitto ja kahdeltatoista auto sisään. Takajarrupalat oli näköjään aivan finaalissa. Kiire oli ja nopeasti sai kuntoon, mahtavaa.jaacco kirjoitti:Carpojat?
JHel kirjoitti:Kiitos linkistä! Kahdeksalta soitto ja kahdeltatoista auto sisään. Takajarrupalat oli näköjään aivan finaalissa. Kiire oli ja nopeasti sai kuntoon, mahtavaa.jaacco kirjoitti:Carpojat?
moottori paskana tai vaijeri poikki, olisko voinut syystä tai toisesta muljahtaa kiskoista tai irrota hissistä? faijan bemarissa kävi niin että etuikkunaa avatessa lasi irtos hissistä ja putos oven sisäänalamajy kirjoitti:156:sta jäi takaoven ikkuna alas. Taitaa olla sähkön puutosta, vaikka alas menikin nappia painamalla.
GTV6:ssa oli muistaakseni aikanaan kahva tällaisia tilanteita varten ja
kolonen oven kahvassa, josta sai veivattua ikkunan ylös.
Eilen illalla pimeys saapui, aika loppui ja alfan ikkuna oli auki yön. Tosin katoksessa.
Oven pahvit on irti ja kaikki liitokset on tutkittu ja näyttävät hyviltä. Sulakkeita ei näytä palaneen. Kaikki muut ikkunat toimivat.
Onko 156:ssa mitään keinoa veivata ikkuna kiinni mekaanisesti?
Hehe, siis kovasti olin siinä uskossa et eturengas se oli. Mutta ei näemmä ollut. Toki ei se joka ajossa vinkunut joten pitää tässä nyt pari-kolme päivää seurailla josko alkaa vinkumaan. Edessä suht. uudet palat ja takana oli ihan finaalissa joten siinä uskossa nyt et vingunta kuulu takarenkaasta._rico kirjoitti:JHel kirjoitti:Kiitos linkistä! Kahdeksalta soitto ja kahdeltatoista auto sisään. Takajarrupalat oli näköjään aivan finaalissa. Kiire oli ja nopeasti sai kuntoon, mahtavaa.jaacco kirjoitti:Carpojat?
Siis sulla vinkui oikea etupyörä ja takajarrupalojen vaihdolla ongelma katosi?
Offtopiccina, en edes jaksa laskea kuinka monen e36 bemarin kyydissä olen ollut mistä on ikkuna tipahtanut jossain vaiheessa..jkk kirjoitti: moottori paskana tai vaijeri poikki, olisko voinut syystä tai toisesta muljahtaa kiskoista tai irrota hissistä? faijan bemarissa kävi niin että etuikkunaa avatessa lasi irtos hissistä ja putos oven sisään
Ei ollut moottori ihan paskana. Kun sain virtoja ovelle asti niin sain moottorilla laskettu ikkunan ihan ala-asentoon. Ja nyt on siinä eikä tee elettäkään että nousisi.jkk kirjoitti:moottori paskana tai vaijeri poikki, olisko voinut syystä tai toisesta muljahtaa kiskoista tai irrota hissistä? faijan bemarissa kävi niin että etuikkunaa avatessa lasi irtos hissistä ja putos oven sisäänalamajy kirjoitti:156:sta jäi takaoven ikkuna alas. Taitaa olla sähkön puutosta, vaikka alas menikin nappia painamalla.
GTV6:ssa oli muistaakseni aikanaan kahva tällaisia tilanteita varten ja
kolonen oven kahvassa, josta sai veivattua ikkunan ylös.
Eilen illalla pimeys saapui, aika loppui ja alfan ikkuna oli auki yön. Tosin katoksessa.
Oven pahvit on irti ja kaikki liitokset on tutkittu ja näyttävät hyviltä. Sulakkeita ei näytä palaneen. Kaikki muut ikkunat toimivat.
Onko 156:ssa mitään keinoa veivata ikkuna kiinni mekaanisesti?
kantsii kuitenkin maltilla sitä voimaa ettei mee rikki, mä kun käytin voimaa ovi hommassa, niin käsi lipsahti ja sairaalan kautta muutama tikki käteen kun osu peltiin :Salamajy kirjoitti:Kokeilin hyvin varovasti, mutta pitänee laittaa vaan peliin lisää voimaa.
Pelkäsin, että lasi lähtee kiinnikkestään irti ja jää sitten ihan irrallaan seikkailemaan oven sisään.
Lukkoseppä murtautui tuonne, mutta tulipa kysyttyä Autokeskuksen hinta avaimelle, ja kyllähän sitä varten jotain sisäelimiä joutuisi myymään. Ilman kaukosäädintä avaimen saisi nimellistä 330 euron hintaa vastaan. Kaukosäätimellisen nyklan hintaa en kehdannut edes kysyä.Tuomas K kirjoitti:Tyttöystävä lukitsi ainoan avaimen takaluukkuun(), onko muuta keinoa päästä sisälle kuin tilata ryöstökeskuksesta uusi avain? Mitähän mahtavat moisesta veloittaa? Vasemman munuaisen?
on se kumminkin mukavempi viettää perjantaita ilman sydämen sivuääntä. Mutta mitä tästä opimme?Tuomas K kirjoitti:Tuomas K kirjoitti:Ilman kaukosäädintä avaimen saisi nimellistä 330 euron hintaa vastaan. Kaukosäätimellisen nyklan hintaa en kehdannut edes kysyä.
Voihan siihen teettää ihan tavallisen avaimen, saisi sentään luukut auki?Tuomas K kirjoitti: Lukkoseppä murtautui tuonne, mutta tulipa kysyttyä Autokeskuksen hinta avaimelle, ja kyllähän sitä varten jotain sisäelimiä joutuisi myymään. Ilman kaukosäädintä avaimen saisi nimellistä 330 euron hintaa vastaan. Kaukosäätimellisen nyklan hintaa en kehdannut edes kysyä.
Sun pitää laittaa avaimenperä, jossa lukee "löytöpalkkio poliisille toimitettaessa, jätä tilinumero".Pujazuba kirjoitti:Mulla on yksi avain (ei kaukusaadinta)...ja koko maassa ei ole Alfa/Fiat edustusta joten avaimen hukkaminen = auto roskiin. Arvatkaa tuntuuks jannalta ajaa kyseista Angelinaa?
Joo, se olisi ollut niinkin edullinen kuin 190 € siellä Autokeskuksella. Aika turha avain kun ei edes käynnistä autoa. Ovet avannut lukkoseppä sanoi tekevänsä toimivan avaimen alkuperäisestä kopioiden 110 eurolla, tuommoinen kopio täytynee teettää varalle.mattijus kirjoitti:Voihan siihen teettää ihan tavallisen avaimen, saisi sentään luukut auki?Tuomas K kirjoitti: Lukkoseppä murtautui tuonne, mutta tulipa kysyttyä Autokeskuksen hinta avaimelle, ja kyllähän sitä varten jotain sisäelimiä joutuisi myymään. Ilman kaukosäädintä avaimen saisi nimellistä 330 euron hintaa vastaan. Kaukosäätimellisen nyklan hintaa en kehdannut edes kysyä.