156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle päästessä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Quattro Stagioni
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Syys 2010, 20:24
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0 TS -99
Paikkakunta: Vantaa

156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle päästessä

Viesti Kirjoittaja Quattro Stagioni »

Tere,

Alfa Romeo 156 -99 2.0 TS 16V on potilaan nimi, ja oireena hemmolla on se, että kiihdyttäessä 3500 kierrokseen päästyään alkaa armoton nykiminen. Tehottomuutta havaittavissa myös alemmilla kierroksilla, mutta 3500 jälkeen kiihtyminen lakkaa lähes kokonaan. Tulpat, ilmamassamittari, ja se "kolminapainen lämpöanturi"(harmaa/keltainen, ilmamassamittarin "alapuolella") on vaihdettu. Ennen kuin alamme vaihtamaan seuraavia osia (lambda, ruiskupumppu) niin olisiko kenelläkään tähän jaloon automerkkiin hurahtaneella mitään neuvoja, vinkkejä tai villejä arvauksia mitä osaa kannattaisi seuraavana alkaa vaihtelemaan?

Kokenut automekaanikko-kaverini oli tsekannut jo, että imuvuotoja ei vehkeestä löytynyt. Tarkennuksena oireisiin vielä, että nykiminen on pahimmillaan muturin ollessa kylmä. Tyhjäkäynti on jees, ja tyhjäkäynniltä kun isken kaasun pohjaan, niin kierroksia ottaa mielestäni täysin normaaliin malliin, ongelma vain siis vedättäessä/kiihdytettäessä/tasakaasulla 3500 kiekan jälkeen. Noin vuosi ja 15tkm sitten havaitsin 3:lla ajaessani tasakaasulla pientä nykimistä, mutta tällöin mitään muita oireita ei ollut.

kommentit/vinkit/ohjeet/kannanotot sekä säälipisteet ovat erittäin tervetulleita :wink:
Liitteet
Janne alfa 156.jpg
the potilas
(75.56 KiB) Tiedosto ladattu 1132 kertaa
Älä koskaan syö keltaista lunta.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Oireiden perusteella tulee ekana mieleen ettei tuo ehkä saa riittävästi ruokaa. Oletko kokeillut vaihtaa bensansuodatinta?
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Hyvinkin voi olla tavaran saanti ongelma mutta pakko kysyä että mikä ilmamassa mittari..eli nro ja oliko bosch.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Kaasuläppä? Tuohon vikakuvaukseen sopivaa on ollut mielestäni aikaisemminkin, hakua vaan kehiin.
VMP

Avatar
Quattro Stagioni
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Syys 2010, 20:24
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0 TS -99
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja Quattro Stagioni »

- Elikkäs bensasuodatinta ei ole kokeiltu vielä vaihtaa... tuttavanikin heitti arvauksena ruoansaantiongelmat, että vetelisikö ruiskupumppu viimeisiään...?

- Ilmamassamittari oli Boschin (0 280 218 019), ja numero täsmäsi vanhan mittarin kanssa myös.

- Silmäilinkin hieman vanhoja threadeja ja postauksia, mutta ajattelin ihan varmuudeksi tehdä oman ihan omilla oireillani varustetun. Kaasuläppää niinikään ei olla sen kummemin vielä tutkittu.




BR

-QS
Älä koskaan syö keltaista lunta.

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Muuta en osaa sanoa jo esitettyjen lisäksi, mutta eikös ole niin että 156:ssa ei ole vaihdettavaa polttoainesuodatinta? Ei ole ainakaan huolto-ohjelmassa. Siellä tankin sisällä on joku siivilä, mutta se ei ole (kai) normaalisti vaihdettavaksi tarkoitettu.

Avatar
Quattro Stagioni
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Syys 2010, 20:24
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0 TS -99
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja Quattro Stagioni »

Hmm, asiasta sen enempää tietämättä, Mtarjoaisi tällaista http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/190105/0" onclick="window.open(this.href);return false; "ruiskusuodin"-nimellä...
ja kun tätä postia kirjoitin niin huomasin samalla, että tuotekuvauksesa lukee "155" eli ei 156:a. Kuitenkin 156:n hakukriteereillä se tuollaisen hakutuloksen antoi...ollappa sitten viisas ja väkevä :-D
Älä koskaan syö keltaista lunta.

Avatar
Wile E. Coyote
Viestit: 4112
Liittynyt: 23 Kesä 2003, 07:24
Car(s): GTV V6 TB 1996
käyttöauto:turbo traktori
156 V6 Q2 2000
"in memoriam"
Paikkakunta: Kuusankoski

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja Wile E. Coyote »

kaasuläpän likaisuus ei itsellä ole aiheuttanut kuin tyhjäkäynnin seilaamista. Ja pa-suodinta ei minunkaan muistin mukaan ole. Entäs pa-paineen säädin? Tai jos kipinä on heikko?
Ayrton Senna da Silva forever

Avatar
Quattro Stagioni
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Syys 2010, 20:24
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0 TS -99
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja Quattro Stagioni »

Kiitoksia tähänastisista kaikille, tutkitaan, minä ilmoitan jos/kun vika saadaan selville ja korjattua. 8) tai siis, ensin korjataan ja sitten huomataan missä se vika oli :wink:
Älä koskaan syö keltaista lunta.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Luin viestisi kahteen kertaan. Oireet kun on ilmeisen identtiset siihen, mitä meillä aikanaan oli - 3200rpm asti kiersi vaihteella iloisesti - sitten stoppasi. Syynä oli ilmamassamittari. Saatko varovasti hivutettua kierroksia yli tuosta?
Joka tapauksessa luin, että ilmi on jo vaihdettu... Onko nyt varmasti ehjä ilmi? Ja osanumero täsmää siis tämän kanssa: http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=262" onclick="window.open(this.href);return false; ? Tuo on ainakin oikea Euro2-koneelle.

Myös imuvuoto voisi olla, motor startterispreytä kouraan, kone käyntiin ja suihkuttelemaan etenkin haitariputken alapuolelle. Onko mitään eroa, jos ilmamassamittarin irrottaa johdoista kokonaan?

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Melkein laitan pääni pantiksi, että examinerin kanssa tehtävä kaasuläpän kalibrointi auttaa asiaan. Ainakaan alfadiagilla tuo ei onnistu, eli vaatii käynnin merkkikorjaamolla.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Päätäni en laita pantiksi tulee turhan kallis pää mutta ilmiä veikkaan ja muuten ne ilmille menevät johdot siinä mustassa muoviletkussa..onko varmasti johdot 3 kpl ok?
molex to sata, lose all your data.

Avatar
Enzo
Viestit: 860
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Mulla risa haitariputki teki identtiset oireet.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
Quattro Stagioni
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Syys 2010, 20:24
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0 TS -99
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja Quattro Stagioni »

Hmm, ilmamassamittari on identtinen siihen, mikä siinä ennen oli. eli tämä kyseinen kappale --> http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1409580" onclick="window.open(this.href);return false;" (laitoin vanhan myyntiin kun ei vika ollutkaan siinä) Tuo heikan linkin takana olevaan verraten ei siis ole identtinen. Ja todellakin, varovasti saan hivutettua kierrokset tappiin saakka, siis kiihdyttäessä, tyhjäkäynillä ottaa kierrokset kyllä iloisesti suorilta. Imuvuoto-optio on jo tsekattu em. spraylla. Ilmille menevää liitintä oli aiempi omistaja joutunut teippailemaankin, ehkä se kannattaa tsekata vielä varmuuden vuoksi, että onhan se kunnossa. Mekaanikko-kaveri aikoi huomenna selvitellä asiaa ja että voisiko mahdollisesti lambdan kuntoa mittailla jotenki laitteilla ym. ym. palaan asiaan heti kun jotain selviää. Kiitos kovasti siis tähänastista taas :wink:
Älä koskaan syö keltaista lunta.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Tuohon hakuun kun syöttää kaasuläppä => löytyy topicit:
kierrokset eivät nouse?
Tasakaasulla nykii / 156 2.0TS vm 2000
VMP

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Lambdan ei pitäisi vaikuttaa laisinkaan kiihdytyksissä ja nuissa, tasakaasulla ja tyhjäkäynnillä kylläkin.
Nuo oireet on niin vahvasti ilmamassamittaria kohti, että tarkistappas. Jos siinä on väärä mittari tai feikki (on näitäkin nähty, tosin aika harvoin lie?)... Osanumeron perusteella, kun jaottelee luvun oikein, eli 028 021 8019, löytyy kyllä juurikin tuo Heikan linkin takana oleva. Tai sitten tuo on vaan hyvä feikki, oikeasti jotain ihan muuta.

En muista, oliko sillä väliä - mutta onhan mittari oikein päin? Jos eron huomaa irrottamalla mittarin -> mittari lienee kunnossa, helppo testi. Eli irrota ilmille menevä johto ja kokeile, miten kone käy. Jos käynnissä ja käytöksessä ei ole eroa -> kone ei saa ilmiltä dataa -> ilmi rikki tai yhteys ECUn ja ilmin välillä ei toimi (esim. johto huono, poikki tmv.)
Tuon ilmamäärämittarin toiminta on myös helppo testerillä kokeilla: katsoo vaan, paljonko on Intake Air Quantity ja paljonko on Desired Intake Air Quantity, itselläni nuo eroaa jonkin verran (en vieläkään muista, paljon...), mutta vetoa piisaa. Jos luvut on ihan puutaheinää, ei mittari joko toimi, on vääränlainen tai kaikista ehkä mahdollisesti ainakin ikävin keissi: johdossa vikaa. Jos johdossa jotain hämärää, oma tietämys loppuu täysin siihen.

Lambdan toimivuuden voi myös testerillä mitata ihan samalla tavalla: Jos se on siniaaltoa muistuttava tyhjäkäynnillä (hyppii Rich....Lean....Rich...Lean...), alles gut. Jos se on jotain ihan muuta -> lambdassa(kin) vikaa. Sen pitäisi kyllä huutaa vikavaloa ja vikakoodia silloin, ilmistä taas voi aiheutua "vaikka ja mitä" epämääräistä ilman vikakoodiakin.

Suosittelen etsimään jostain VAG-COM-KKL-kaapelin ja asennat läppäriin (jos sattuu olemaan) MultiEcuscanin ( http://www.multiecuscan.net" onclick="window.open(this.href);return false; ) ilmaisversion ja katsomaan, mitä se sanoo. Loistavasti toimiva kombo ja "jokaisen alfistin perustyökalu" :)

Avatar
Quattro Stagioni
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Syys 2010, 20:24
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0 TS -99
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja Quattro Stagioni »

Katohan, kun oli puusilmä paholainen iskenyt meikäläiseen, eli kyllähän tosiaan tuo Heikan kampe onkin sama kuin tuo minun vekotin. :-D

Nyt tuli paljon hyvää infoa kyllä! Pitääpä omaksua tämä datapläjäys tästä ja ruveta hommiin pikapuoliin! :wink:
Kaasuläpän kävin juuri resetoimassa ohjeella: "virrat päälle 2 min ajaksi, virrat ja avain pois lukosta 5 sek ajaksi, sitten auto käyntiin ja ajoon".
Ei mitään vaikutusta. 8)
Älä koskaan syö keltaista lunta.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Ei muuten mene väärin päin ilmi ja 2 samalla numerolla kokeilleena 3 toimi
molex to sata, lose all your data.

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja mattijus »

EdotL kirjoitti:Melkein laitan pääni pantiksi, että examinerin kanssa tehtävä kaasuläpän kalibrointi auttaa asiaan. Ainakaan alfadiagilla tuo ei onnistu, eli vaatii käynnin merkkikorjaamolla.
VMP

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Aquatica kirjoitti:^^

Tuon ilmamäärämittarin toiminta on myös helppo testerillä kokeilla: katsoo vaan, paljonko on Intake Air Quantity ja paljonko on Desired Intake Air Quantity, itselläni nuo eroaa jonkin verran (en vieläkään muista, paljon...), mutta vetoa piisaa.
Tästä asiasta yritin joskus availla keskustelua, mutta se ei oikein ottanut tulta alleen. Eli olisipas mainiota jos joku jolla on 100% kunnossa oleva ilmi, viitsisi katsoa mitä luokkaa noiden ero on toimivassa kapineessa vaikkapa lämpimällä koneella ja tyhjäkäynnillä. Mullakin sitä eroa nimittäin on melkoisesti, mutten nyt itsekään enää muista, että minkä verran.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Quattro Stagioni
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Syys 2010, 20:24
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0 TS -99
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja Quattro Stagioni »

ecu resetin heitin aamulla --> ei mitään vaikutusta.
Älä koskaan syö keltaista lunta.

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Onko suuttimien puhdistus ainetta täräytetty tankkiin?
Itsellä oli taannoin Citikassa tuontyyppistä oiretta ja oikesi kun matkalle lähtiessä löin aineet tankkiin ja ajoin tankin tyhjäksi...

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Quattro Stagioni kirjoitti:ecu resetin heitin aamulla --> ei mitään vaikutusta.
Ei auta resetit ei, koska kaasuläppä pitää kalibroida. Ja sen pystyy tekemään vain examinerilla Deltassa tai Ak:ssa. Etsi ketju "ilmi rikki" jostain vuosien takaa. Siellä on mun tapaus. ;)

Avatar
Quattro Stagioni
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Syys 2010, 20:24
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0 TS -99
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja Quattro Stagioni »

tämä selvä, jatkamme tutkimista :wink:

suuttimien puhdistusaine-optiotakaan ei olla vielä käytetty :?
Älä koskaan syö keltaista lunta.

Avatar
Quattro Stagioni
Viestit: 21
Liittynyt: 29 Syys 2010, 20:24
Car(s): Alfa Romeo 156 2.0 TS -99
Paikkakunta: Vantaa

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja Quattro Stagioni »

Nonii kuulkaatten! Ohessa olevasta kuvasta ehkä voinette jo päätellä mitä on tapahtunut :-D
Eli peräti kaksi kappaletta jäätävän kokoisia halkeimia löytyi imuputken haitarien notkelmista. Ilmeinen vika, mutta jäänyt huomaamatta sen takia, että 3 kertaa on testattu spraylla imuvuotoja, eikä kone ole reagoinut millään tavalla. Nyt sitten kun kaverini "vielä kerran" tsekkasi, ja puristeli putkea käsin, niin löytyihän se vika (prkle!) :multi:

Liimaa ja jesaria törkeän tiukalle putken ympärille, ni johan muuttui ajo niin, että jota kuinkin esinahka repesi! Neuvottomuuteni ei silti tähän tokikaan lopu. Mitäpä sanotte, mistä kannattaisi uutta putkea kysellä (Ricambilla oli varastossa peräti -2 kappaletta), tai mahdollisesti olisiko jollain myydä käytettyä mielellään hyväkuntoista putkea minulle? :wink:
Liitteet
IMG_1685_pienempi.jpg
(52.86 KiB) Tiedosto ladattu 734 kertaa
Älä koskaan syö keltaista lunta.

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Soitto heikalle. Jos siellä tulee miinussaldoa puhelimitse, ebay ainakin auttaa. Nettisaldonahan heikka näyttää "sinnepäin jos sitäkään", eikä nettikyselyihin juuri vastaa.

Avatar
Enzo
Viestit: 860
Liittynyt: 04 Loka 2009, 12:43
Car(s): 916 Spider
Mersu,Mitsu&Matsda
Paikkakunta: Hamina
Viesti:

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja Enzo »

Taisin tuossa aiemmin mainita risan haitariputken :wink:

Putki on nro.1 tutkinnanpaikka näiden vehkeiden kulkupuolen ongelmissa.
Keskivaikeasti alfaholisoitunut

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: 156 -99 Rumilus nykii 3500 kierroksen yläpuolelle pääste

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Jakke kirjoitti:
Aquatica kirjoitti:^^

Tuon ilmamäärämittarin toiminta on myös helppo testerillä kokeilla: katsoo vaan, paljonko on Intake Air Quantity ja paljonko on Desired Intake Air Quantity, itselläni nuo eroaa jonkin verran (en vieläkään muista, paljon...), mutta vetoa piisaa.
Tästä asiasta yritin joskus availla keskustelua, mutta se ei oikein ottanut tulta alleen. Eli olisipas mainiota jos joku jolla on 100% kunnossa oleva ilmi, viitsisi katsoa mitä luokkaa noiden ero on toimivassa kapineessa vaikkapa lämpimällä koneella ja tyhjäkäynnillä. Mullakin sitä eroa nimittäin on melkoisesti, mutten nyt itsekään enää muista, että minkä verran.
No niin. Tässäpä omasta autostani näitä lukemia tyhjäkäynnillä ja vajaan kolmen tonnin kierroksilla. Eli Desired Intake Air Quantity ja mitattu lukema eroavat toisistaan huomattavasti, mutta kierroksia antaessa asia kääntyy toisin päin :shock: Moottori lämmin, imuvuotoja ei tietääkseni ole (haitari uusi), ilmi ikivanha. Ulkolämpötila noin kymmenen astetta plussaa. Näyttääkö nää teistä järkeviltä? Millaisia lukuja teidän autoistanne näkyy? Mitään kummempia ongelmia autossa ei ole. Sitä en tiedä, pitäisikö tuon olla yhtään ärhäkämpikään...
Liitteet
alfapieni.jpg
(63.46 KiB) Tiedosto ladattu 575 kertaa
alfa2pieni.jpg
(63.62 KiB) Tiedosto ladattu 575 kertaa
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Vastaa Viestiin