75 Turbo kysymyksiä

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

75 Turbo kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Tuli tänään hankittua tuommoinen 75 turbo ja tarttisin heti alkajaisiksi pariin kysymykseen vastauksen :oops: .
- mikä on se kojetaulussa kellon yläpuolella oleva liukukatkaisija?
- nopeusmittari lakkasi hetkeksi toimimasta, sitten se runtaisi huippuunsa ja asettui sitten ja toimi jälleen. Missä vika? :shock:
- pannaanko pitkät valot vilkunviiksestä tökkäämällä päälle? ei viiksi nimittäin liiku, ja vilkku ei palauta. Itseasiassa vilkkukaan ei toimi mutta jotakin eloa on koska kellon valot himmenee kun vilkuttaa. :idea:

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

Turbo versiossa on nakutustunnistin joka havaittuaan estää nakutuksen 1.sytytyshetkeä muuttamalla 2.ahtopainetta alentamalla.Järjestelmän pitäisi olla "oppiva".Liukukatkaisimella voit ohittaa nakutustunnistimen signaalin,sen vieressä oleva punainen valo kertoo havaitusta nakutuksesta ja että järjestelmä pyrkii muuttamaan tilannetta.Itse ajoin talvet 95 ja kesät 99 mutta nykyään hinta ero on niin pieni että liekkö tuo taloudellisestikkaan järkevää.

Pakko epäillä taas nopeusmittarin potikoita.

Kyllä kaukovalot toimivat viiksenpäästä painamalla sisään,mutta valojen tulee olla "ajo-asennossa" eli jos autossa on valoautomatiikka joka sytyttää valot niin kaukovalot eivät jää päälle siinä asennossa.Itse purin koko viiksi järjestelmä kaverin autosta ku ei palauttanut.Vaikka se on niitattu niin voi sen purkaa.Sillä oli jousi,viiksen suuntainen,mennyt poikki ja se aiheutti että palautus ei toiminut.Etsittiin sopiva jousi ja on sen jälkeen pelannut ainakin 2 vuotta.Viiksi systeemi on yksinkertainen ja kun sen purkaa niin pääsee selville sen sielun elämästä.Säästää rahaakin. :D

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Lisäkysymys

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Eli onko sama kummassa asennossa tuota namikkaa pitää? Eli nakutunnistin toimii samalla tavalla mutta namikan asento ratkaisee ilmoittaako nakutuksesta kabiiniin vai ei?

Avatar
Alfistipohjoosesta
Viestit: 4579
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:14
Car(s): Ex: Alfetta sedan, 33, 75 Turbo, Sprint, 164 ts, 166 t.s
Alla: Spider -88. "Hopeinen kuu" , 159 2.4 Qrtr SW -09
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Alfistipohjoosesta »

hmm menee 60% vastaukseksi.Väitän että ohittaa koko järjestelmän eli boxikaan ei huomioi signaalia.Mutta ei oo varma tieto.Luin itsekkin tuon Suomi24 vastauksen ja aloin epäileen omaa käsitystäni jutusta,nyt en oo varma asiasta....

Avatar
Murzik
Viestit: 54
Liittynyt: 26 Elo 2006, 22:47
Car(s): 75 Turbo QV -91
Paikkakunta: Helsinki

Re: 75 Turbo kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Murzik »

Mikäs on viimeisin veikkaus tämän 75:n nakutukseneston suhteen? Onko liukukytkimen ainoa merkitys disabloida varoitusvalo?

Laitoin liukukytkimen tänään yläasentoon. Nyt sitten syttyi nakutuksen varoitusvalo. Kulkupuolessa en huomannut mitään eroa.

Ohjekirja sanoo:
"L'interrutore 1 consente di inserire il circuito di verifica del sistema di accensione e antidetonazione. Le indicazioni fornite dalla spia 2 (dopo l'eventuale inserimento tramite l'interruttore 1), non sono normalmente interpretabili. Il circuito puo esere usato solo presso i Servizi Autorizzati Alfa Romeo unitamente a speciali apparecchiature elettroniche di verifica."

Mikä googlen kääntäjän mukaan tarkoittaa:
"Ensimmäinen kytkin voit kirjoittaa testin piiri sytytysjärjestelmän ja koputtaa.Antamat tiedot vakooja 2 (jälkeen mahdollinen lisäys kautta kytkin 1), ei tavallisesti tulkita.Piiri voi Ollakseen käytetään vain Alfa Romeo Authorized Services yhdessä erillisen sähköisen laitteen tarkastus."

Vastaa Viestiin