Alfasta aukeilee ikkunat itsekseen!
Valvoja: Moderators
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Alfasta aukeilee ikkunat itsekseen!
No niin. Käväisin tuossa pihalla, ja aloin ihailemaan, että kylläpäs saa Wurthin ikkunaspraylla kirkasta jälkeä. Sitten katse takasivulaseihin, ja perkele..
Molemmat etuikkunat auki, miten tämä on mahdollista? Itse en ole vahingossakaan koskenut nappeihin. Ei ole tapana availla laseja, ettei jää ikäviä vesivanoja.
Keväällä provoiltiin eräällä S24:n merkkipalstalla samasta asiasta. Tämän siitä sitten saa.
Molemmat etuikkunat auki, miten tämä on mahdollista? Itse en ole vahingossakaan koskenut nappeihin. Ei ole tapana availla laseja, ettei jää ikäviä vesivanoja.
Keväällä provoiltiin eräällä S24:n merkkipalstalla samasta asiasta. Tämän siitä sitten saa.
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Seesam aukene
Tässä kesällä myös 156:n apukuskin puoleinen lasi oli aamulla kokonaan auki. Tietenkin sitä epäilee, että lasi jäi itseltäni auki (mikä olisi aika outoa). Mysteeriä lisäsi se, että yöllä satoi voimakkaasti ja silti auto oli sisältä kuiva, ikäänkuin ikkuna olisi auennut aamulla itsekseen vasta sateen jälkeen .
Re: Seesam aukene
Automaattisen ilmastoinnin lisäksi ilmeisesti myös automaattinen tuuletus155156 kirjoitti:Tässä kesällä myös 156:n apukuskin puoleinen lasi oli aamulla kokonaan auki. Tietenkin sitä epäilee, että lasi jäi itseltäni auki (mikä olisi aika outoa). Mysteeriä lisäsi se, että yöllä satoi voimakkaasti ja silti auto oli sisältä kuiva, ikäänkuin ikkuna olisi auennut aamulla itsekseen vasta sateen jälkeen .
Ei enää Alfaa... eipä
- EdotL
- Viestit: 878
- Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
- Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
- Paikkakunta: Turku
- Viesti:
Itse olen odotellut "innolla" koska jotain vastaavaa tapahtuu. Kiusallistakin kiusallisempaa on nimittäin se, että aina kun sateella joutuu avaamaan ikkunan, kaikki vesi valuu suoraan kytkimien päälle. Kytkimien hapettuminen voisi silloin selittää osan ongelmasta. Mutta suuri mysteeri on se että, mistä hitosta ne ikkunat saa virran jos kerran auto on parkissa ja avaimet taskussa.
Toisissa autoissa tulee katkaisijalle aina virta. Syynä se että ikkunan voi pistää kiinni ilman avaimia muttei avata, eli ei tarvi pistää virtoja uudestaan jos sattuu unohtamaan ikkunan auki kun on nousemassa autosta... En tiedä 156sta mutta ex-naapurin avensiksessa oli muistaakseni tällä tavalla. Tuleeko mahdollisesti samassa nipussa muös keskuslukon johdot? siellähän on ainakin virta koko ajan. Mutta sitten ehkä aukoisi lukkojakin itsekseen...
Ex. 33 1.5 4x4 SW '88
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Ideana on ettei tarvitse mennä autoon sisään ja laittaa virtoja päälle jos haluaa ikkunat auki.Cuore Sportivo kirjoitti: Heh, oli pakko käydä testaamassa. Ikkunat tosiaan avautuu, jos kaukosäätimen avausnappia pitää kolme sekuntia pohjassa. Mikähän tässä on idea?
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
Tuohon onkin usein tarvettatv kirjoitti:Ideana on ettei tarvitse mennä autoon sisään ja laittaa virtoja päälle jos haluaa ikkunat auki.Cuore Sportivo kirjoitti: Heh, oli pakko käydä testaamassa. Ikkunat tosiaan avautuu, jos kaukosäätimen avausnappia pitää kolme sekuntia pohjassa. Mikähän tässä on idea?
Ei enää Alfaa... eipä
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
En kyllä ihan tuota tarkoittanut... en puhunut mielestäni ikkunat auki ajamisesta. Pointtini oli se, että varsinkin tummat autot /sisustus on semmonen, että kovilla kesähelteillä auto on sisältä kuin huonosti lämmitetty sauna. Ainakin mökillä ollessani saan auton avonaiseen autokatokseen jossa laitan ikkunat auki ennen lähtöä niin viilenee varjossa sisätilatkin kummasti... Olisi tosi kätevää, jos tuon voisi tehdä vaan nappia painamalla jostain kauempaa...Cuore Sportivo kirjoitti: Minä en. Tuskin kukaan täyspäinen haluaa ottaa jotain niskahalvausta ajamalla molemmat etulasit täysin aukinaisina.
En sitten muuten taida olla kovin täyspäinen, koska on omalla 156:lla tullut välillä ajettua molemmat etulasit täysin aukinaisina (en tosin puhu mistään moottoritienopeuksista...)
Ammattina autokauppa
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Joo, tajusin myöhemmin. Varjopaikalla varmaan jäähtyy jonkin verran, mutta auringonpaisteessa saa ainoastaan lauman erilaisia hyönteisiä autoonsa. Eikä se kaukosäädin kotisohvalta toimi, eli tuskin on syy tuossakaan.niki kirjoitti:En kyllä ihan tuota tarkoittanut... en puhunut mielestäni ikkunat auki ajamisesta. Pointtini oli se, että varsinkin tummat autot /sisustus on semmonen, että kovilla kesähelteillä auto on sisältä kuin huonosti lämmitetty sauna. Ainakin mökillä ollessani saan auton avonaiseen autokatokseen jossa laitan ikkunat auki ennen lähtöä niin viilenee varjossa sisätilatkin kummasti... Olisi tosi kätevää, jos tuon voisi tehdä vaan nappia painamalla jostain kauempaa...
No jatka sitten ihmeessä samaan malliin.niki kirjoitti:En sitten muuten taida olla kovin täyspäinen, koska on omalla 156:lla tullut välillä ajettua molemmat etulasit täysin aukinaisina..
Onhan se kätevä vaikka ennen lähtöä avata ikkunat noin, ilman että tarvitsee mennä autoon sisälle ja laittaa virrat päälle.Cuore Sportivo kirjoitti: Joo, tajusin myöhemmin. Varjopaikalla varmaan jäähtyy jonkin verran, mutta auringonpaisteessa saa ainoastaan lauman erilaisia hyönteisiä autoonsa. Eikä se kaukosäädin kotisohvalta toimi, eli tuskin on syy tuossakaan.
Kyllä mäkin 156:lla usein ajoin työmatkat kesällä ikkunat kokonaan auki, siinä kaupungin tuoksuja ihan eri tavalla kuin lasiumpiossa ollessa.No jatka sitten ihmeessä samaan malliin.niki kirjoitti:En sitten muuten taida olla kovin täyspäinen, koska on omalla 156:lla tullut välillä ajettua molemmat etulasit täysin aukinaisina..
Tuollainen niskahalvaukset kuulostaa 70 vuotiaiden ukkojen höpinöiltä.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
No olet kyllä ihan oikeassa siinä, ettei tuo täysin riskitöntä ole. Äitini ainakin tuntee erään...Cuore Sportivo kirjoitti: No jatka sitten ihmeessä samaan malliin.
Mutta ainakin 156 on semmoinen auto, että siinä ei ainakaan tunnu ilma edes tulevan sisään samalla tavalla kuin vanhemmissa "laatikoissa".
Jos jossain kaupungissa cruisailee 30km/h niin tuskimpa siitä mitään haittaa on jos ikkunat ovat siinä vauhdissa auki... Kukaan täysjärkinen ei varmaan aja ikkunat auki kaupungin ulkopuolella?
Ammattina autokauppa
Pahin v*tutus käyrän nousi oli muutama vuosi sitten kun olin silloisella autolla liikenteessä, vein kaaran pesuautomaattiin (Neste) ja oli alkutalvea. Kaikki meni hyvin siihen asti kunnes joku ihme sähköhäikkä kesken pesun päätti iskeä ja kummatkin etuikkunat aukesi n.5cm ..vettä ryöppysi sisään ihan kokorahalla, shampoo ja juuriharja enää puuttuivat että olisi saanut kokovartalopesun samalla rahalla...se tunne/fiilis ja witutus oli jotain sanoin kuvaamatonta
Musta jotenkin tuntuu että mitä enemmän autossa on sähkökilkkeitä, niin sitä enemmän saa raapia päätä ja käyttää huollossa valohoidoissa
Musta jotenkin tuntuu että mitä enemmän autossa on sähkökilkkeitä, niin sitä enemmän saa raapia päätä ja käyttää huollossa valohoidoissa
Viimeksi muokannut MM, 01 Syys 2004, 11:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Tiedä sitä sitten.. Mulla alkaa niskat vihlomaan kyllä ihan taajama-ajossakin, jos ikkuna on ollut auki. Sitten vielä jos saadaan kunnon ristiveto, niin ei tarvi kääntää päätä seuraavana päivänä.Hesem kirjoitti:No, kyllä minäkin tiedän sen sellaisia tapauksia, ei siinä mitään, mutta en kauheasti huolehtisi jos kesäkuumalla pörrää kaupungilla ikkunat auki.
Onneksi on ilmastointilaite (ollut jo 6 -vuotta). Yhdessäkään autossa siitä ei ole tarvinnut ylimääräistä maksaa.
Et Spyderillä sitten varmaan viitsisi ajaa? Tosin voihan silläkin ajaa lasit ylhäällä.Cuore Sportivo kirjoitti: Tiedä sitä sitten.. Mulla alkaa niskat vihlomaan kyllä ihan taajama-ajossakin, jos ikkuna on ollut auki.
-TV, BMW:t : E30 316 -86, E46 330dA touring -00, sisäinen alfisti odottaa comebackia
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
Autossa (ainakin 156) käy paljon pienempi puhuri, kun avaa etuikkunoiden lisäksi myös takaikkunat. Helteellä, taajamanopeuksissa kaikki sivuikkunat kokonaan auki on melko miellyttävä ajella. Ilmastointi on silloin tarpeeton.niki kirjoitti:En sitten muuten taida olla kovin täyspäinen, koska on omalla 156:lla tullut välillä ajettua molemmat etulasit täysin aukinaisina (en tosin puhu mistään moottoritienopeuksista...)
Tämä cruisailu tuskin on kovin nautittavaa pakokaasujen keskellä Helsingin ruuhkissa, mutta kesäisenä päivänä maalaistaajamassa mukava kokemus. Vielä kun kattoluukun avaa, on melkein kuin avoautolla ajaisi.
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Joo, onhan noissa aina enemmän vikamahdollisuuksia. Lisäksi tuollaiset riesat voivat olla korjaamolle aika haastavia jos vika ei juuri sillä hetkellä ole päällä, ehjää kun on paha korjata.MM kirjoitti:Musta jotenkin tuntuu että mitä enemmän autossa on sähkökilkkeitä, niin sitä enemmän saa raapia päätä ja käyttää huollossa valohoidoissa
- Epäkelpokeräilijä -
jep, samaa mieltä ja pahinta on että tällaiset viat eivät edes tallennu vikamuistiin että voisivat purkaa vikakoodin huollossa ja tätä kautta selvittää mahdollisen vikakohdan ja bugin, vaan sähkömies käy case by case tyyppisesti vain tuon asiakkaan ilmoittaman ongelman läpi..ja vikahan ei tietenkään huollossa ilmene ja huollosta tullessa vika taas esiintyy..tää on niin tätäScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Joo, onhan noissa aina enemmän vikamahdollisuuksia. Lisäksi tuollaiset riesat voivat olla korjaamolle aika haastavia jos vika ei juuri sillä hetkellä ole päällä, ehjää kun on paha korjata.MM kirjoitti:Musta jotenkin tuntuu että mitä enemmän autossa on sähkökilkkeitä, niin sitä enemmän saa raapia päätä ja käyttää huollossa valohoidoissa
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Juuri tätä tarkoitin. Helsingissä en (onneksi ) asu, mutta kyllä varsinkin saaristossa on kiva cruisailla pienillä asvalttipätkillä ikkunat auki... Pahimpinakin kesäpäivinä kuuma ei tullut kun piti etuikkunoita auki- eikä ainakaan mulla ole koskaan ollut Scuoren mainitsemaa niskojen kipeytymisongelmaa... Niinkuin jäljemmässä viestissä totesin, niin 156:ssa on varsin mitätön puhuri kun vertaa moneen muuhun autoon, joissa ikkunoita ei viitsi pitää auki pienissäkään nopeuksissa... Täytyypä ensi kesänä kokeilla tuota takaikkunat auki ajamista.155156 kirjoitti:
Autossa (ainakin 156) käy paljon pienempi puhuri, kun avaa etuikkunoiden lisäksi myös takaikkunat. Helteellä, taajamanopeuksissa kaikki sivuikkunat kokonaan auki on melko miellyttävä ajella. Ilmastointi on silloin tarpeeton.
Tämä cruisailu tuskin on kovin nautittavaa pakokaasujen keskellä Helsingin ruuhkissa, mutta kesäisenä päivänä maalaistaajamassa mukava kokemus. Vielä kun kattoluukun avaa, on melkein kuin avoautolla ajaisi.
Ammattina autokauppa
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
No tänä kesänä ei ole kuin satanut vettä ja lämpötilat olleet aika matalia- helpolla on selvitty. En pidä kuumasta en sitten pätkääkään, mutta sietokyky on kyllä hyvä niin kauan kunhan ei ala päätä särkemään. Siinä vaiheessa kaikki yli 20 asteen menevä on liikaa...Maho kirjoitti: Tuosta voi kyllä olla montaa mieltä! Tai sitten Nikillä on käsittämätön "kuuman"sietokyky
Mentiinköhän tänä kesänä kertaakaan 30 asteen paremmalle puolelle?
Ammattina autokauppa
Jo 90-luvun alkupuolen saksalaisvaunuísta löytyi toi ominaisuus, eli piti avainta normaalia pidempään joko auki tai kiinni suuntaan, niin ikkunat joko aukesivat tai sulkeutuivat. Itse olen käyttänyt ominaisuutta joskus laittaessani parkkilipun autoon.Cuore Sportivo kirjoitti:Mikähän tässä on idea?
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Kuumalla kelillä kätevä, saa kaikki akkunat kerralla auki yläreunastaan vähän parkkiin jätettäessä.. vaihtuu ilma edes vähän...Boxer33 kirjoitti:Jo 90-luvun alkupuolen saksalaisvaunuísta löytyi toi ominaisuus, eli piti avainta normaalia pidempään joko auki tai kiinni suuntaan, niin ikkunat joko aukesivat tai sulkeutuivat. Itse olen käyttänyt ominaisuutta joskus laittaessani parkkilipun autoon.Cuore Sportivo kirjoitti:Mikähän tässä on idea?
- Naiko
- Viestit: 85
- Liittynyt: 08 Heinä 2003, 05:12
- Car(s): Ex. 156 TS 2.0 -98; 159 JTS 2.2 -06.
- Paikkakunta: Vaasa
Palatakseni alkuperäiseen aiheesen eli ikkunoiden aukeamiseen itsestään ei siis ihmis voimin.
Omassa 156:ssa taka-ikkunat tippuvat alas ja 2 viikon välein ne pitää nostaa takaisin ylös. Jos tämä unohtuu 1kk ajaksi on jo lasissa ruuvarin mentävä rako murtomiehellä valmiina. Takapenkillä kun harvemmin kukaan istuu... Minulla tosin on veivillä taka-ikkunat(karvalakki prkl).
Onko jollain tietoa miksi ne ei pysy ylhäällä?
Omassa 156:ssa taka-ikkunat tippuvat alas ja 2 viikon välein ne pitää nostaa takaisin ylös. Jos tämä unohtuu 1kk ajaksi on jo lasissa ruuvarin mentävä rako murtomiehellä valmiina. Takapenkillä kun harvemmin kukaan istuu... Minulla tosin on veivillä taka-ikkunat(karvalakki prkl).
Onko jollain tietoa miksi ne ei pysy ylhäällä?
- niki
- Viestit: 1633
- Liittynyt: 23 Syys 2003, 05:12
- Car(s): Alfa Romeo 159 2.4 JTDm Qtronic -07, Alfa Romeo 156 2.5 V6 -98, Moto Guzzi Norge -07, Aprilia Futura -01
- Paikkakunta: Aura
Tuttu ilmiö. Mullakin takaikkunat valuu pikkuhiljaa alas.. Ei mitään suurempia, mutta aina ajoittain tulee ihmeteltyä, että miksi ajomelu on niin kova tai että takana vinkuu, no ikkuna on usein sen verran auki, ettei sitä huomaa, mutta sen kuulee...
Sama on tosin ollut kaikissa autoissani- jokaisessa on ollut takaovissa veivit.
Sama on tosin ollut kaikissa autoissani- jokaisessa on ollut takaovissa veivit.
Ammattina autokauppa
Sama täällä! Ilmeisesti iän myötä ovat löystyneet tai sitten ovat jo tehtaalta lähtiessä hieman löysät nuo mekanismit tms. Nyt kyllä viimeaikoina ovat pysyneet ihan hyvin.Naiko kirjoitti:Palatakseni alkuperäiseen aiheesen eli ikkunoiden aukeamiseen itsestään ei siis ihmis voimin.
Omassa 156:ssa taka-ikkunat tippuvat alas ja 2 viikon välein ne pitää nostaa takaisin ylös. Jos tämä unohtuu 1kk ajaksi on jo lasissa ruuvarin mentävä rako murtomiehellä valmiina. Takapenkillä kun harvemmin kukaan istuu... Minulla tosin on veivillä taka-ikkunat(karvalakki prkl).
Onko jollain tietoa miksi ne ei pysy ylhäällä?
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
155:ssa mullakin sama ilmiö, 33:ssa ei ikinä. Vanhassa vara parempi?niki kirjoitti:Tuttu ilmiö. Mullakin takaikkunat valuu pikkuhiljaa alas.. ...
Sama on tosin ollut kaikissa autoissani- jokaisessa on ollut takaovissa veivit.
Ja molemmissa siis takana veivit ja edessä sähköt. Ne 33:n etulasit eivät kyllä ole auenneet sähkölläkään enää vuosiin