Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Pakoputken halkaisija katin jälkeen ja seinämävahvuus?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

54mm tai 56 muistaakseni?

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Eihän 156:ssa voi mitenkään iskareiden yläpää kolista? Vai voiko?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Edestä? Siellä on samanlainen laakerointi kuin muillakin, eli voi. pyörä ilmaan ja kokeilee kääntyykö pyörä tasasesti ja onko iskarin yläpäässä väljää mihinkään suuntaan

Kuis näin?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EdotL »

^ Kesän aikana alustaan on lykätty ripakopallinen uutta osaa mukaanlukien Konin streetit. Kaikesta huolimatta terävissä töyssyissä edelleen kolahtaa. Takana satunnaisesti ja edessä erityisesti käännöksissä joissa on joku töyssy. Esim rotvallin reuna.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

vakaajan puslat? menee "vähän" väljinä vielä katsastuksestakin läpi :mrgreen:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ei kai 156:n iskarissa laakeria ole, siellä kun on päällekkäiset kolmiotukivarret eikä joustintukirakennetta.

Oletko EdotL tsekannut vakaajan runkopuslat? Toinen mahdollisuus on väljä ohjausvaihde.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Haluaisitko kertoa miksi päättelet että Alfa 156:sen iskarin yläpäässä on normaali tukilaakeri ?

156:sessa pyöräntuenta on tuettu yläpalloniveleen , ja alapalloniveleen. Iskarin yläpää pysyy paikallaan vaikka kuinka kääntäisit ruoria...

Sen takia tää vehje menee mutkiin kun eläin , tarvittaessa... Toisin kuin primera,corolla ym. muut paskakasat...

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Älä ny kiehumaan rupea, en heti tullut ajatelleeksi... :roll:
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EdotL »

Aloin kanssa miettimään, että eihän se 156:n iskari todellakaan mihinkään pyöri. Runkopuslat vaikutti timmeiltä kun alustajumppaa tehtiin ja ohjausvaihteen kolina on tuttu edellisestä, joten sekään se ei ole. Kolahdus tulee enemmänkin ripustus/iskari akselilta.

Iskarin yläpää teoria tuli esiin AK:ssa, jossa kävin tarjouksessa olevassa turvatarkastuksessa. Lähinnä menin sinne tuossa ohjelmassa olevan jarrujen herkistelyn vuoksi, mutta kun ohjelmaan kuului myös välysten kartoitus, niin käskin renkuttaa paikat kunnolla. Ei ollut kuulemma väljää.

Vaan eivätpä ne löytäneet rikkinäistä vetarin kumiakaan, vaikka niidenkin tutkinta oli erikseen ohjelmassa... ;)

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JHel »

Tänään kävi auto huollossa ja näin ensimmäistä kertaa auton pohjan kunnolla. Pohjapanssari näytti olevan aika riekaleina.

Onko panssarin hankkimisessa jotain mitä erityisesti kannattaisi ottaa huomioon? Tämmöinen löytyi pikaisella haulla ja hintakin oli odotettua pienempi: http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3296/alf ... -romeo-156" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Onko kokemuksia kyseisestä tuotteesta ja puljun luotettavuudesta yleensä?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Takana muuten on jousijalassa tukilaakeri, kovasti näyttää 100% kumiselta :P
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JackFry »

JHel kirjoitti:Tänään kävi auto huollossa ja näin ensimmäistä kertaa auton pohjan kunnolla. Pohjapanssari näytti olevan aika riekaleina.

Onko panssarin hankkimisessa jotain mitä erityisesti kannattaisi ottaa huomioon? Tämmöinen löytyi pikaisella haulla ja hintakin oli odotettua pienempi: http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3296/alf ... -romeo-156" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Onko kokemuksia kyseisestä tuotteesta ja puljun luotettavuudesta yleensä?
Tuossa on toinen vaihtoehto, joka on täysin alumiininen. Kun linkissäsi on maininta materiaalin osalta myös teräksestä. http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :2910.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

^Suositelut! suojaa, ei sano mitään lumesta, kestää myös jäätä eikä rupea repsottamaan ajan myötä.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

EdotL kirjoitti:mutta kun ohjelmaan kuului myös välysten kartoitus, niin käskin renkuttaa paikat kunnolla. Ei ollut kuulemma väljää.
Katoitko , mistä asentaja kevensi auton ilmaan ? 156 pitää keventää etualatukivarsista,jotta välykset huomaa. Jos keventää runkosta/kelkasta , ei välyksiä huomaa , koska iskari+jousi paketti painaa välykset pois...

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

Mihin noi pohjamuovit oikein ajetaan kun ne on järjestään paskana, ei 156 ja muutkaan perusvietereillä nyt niin matalia ole.

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

EdotL kirjoitti: ohjausvaihteen kolina on tuttu edellisestä, joten sekään se ei ole.
Mulla on/oli kanssa sama ongelma, eli kolahtelee käännettäessä esim. mukulakivillä. Suoraan mennessä ei kuitenkaan kuulu ikinä mitään vaikka olisi millaista pomppua tiessä. Väljää ei ole muualla kuin pieni välys raidetangossa, joten kaiken järjen mukaan se on syyllinen kolinaan.

Raidetankoonhan ei kohdistu mitään voimia suoraan ajettaessa, vaan pelkästään käännettäessä. Kuopissa tuo pieni välys sitten ilmenee kolinana. On kuitenkin sen verran iso homma tuo raidetangon vaihtaminen, etten tuon pikku kolinan takia jaksa sitä alkaa vaihtamaan.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

stoichiometric kirjoitti:Mihin noi pohjamuovit oikein ajetaan kun ne on järjestään paskana, ei 156 ja muutkaan perusvietereillä nyt niin matalia ole.
Juteltiin tästä juuri PK-seudun miitissä hieman , eli vakiokorkuset 156:set hajottaa muovit ja alumiinit ja vetää öljypohjat paskaksi. Meikäläisellä muutamia senttejä tilaa maahan , ja ei mitään ongelmia. Kanttareet , hidastetöyssyt jne sujuu ongelmitta. Nimimerkillä kaari-napa 300mm....

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EdotL »

willez kirjoitti:
EdotL kirjoitti:mutta kun ohjelmaan kuului myös välysten kartoitus, niin käskin renkuttaa paikat kunnolla. Ei ollut kuulemma väljää.
Katoitko , mistä asentaja kevensi auton ilmaan ? 156 pitää keventää etualatukivarsista,jotta välykset huomaa. Jos keventää runkosta/kelkasta , ei välyksiä huomaa , koska iskari+jousi paketti painaa välykset pois...
En jäänyt paikalle katselemaan, eli en osaa sanoa. Mutta luulisi nyt, että merkkihuolto tietää mistä nostaa. Mutta toi on muuten kyllä hyödyllinen tieto.

Mietin vaan, kun albertollinkin 156 myynti-ilmon mukaan kolisee myös Streettien kanssa, että onko näissä iskareissa joku omituinen ominaisuus mikä V6:ssa kolisee.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

EdotL kirjoitti:
willez kirjoitti:
EdotL kirjoitti:mutta kun ohjelmaan kuului myös välysten kartoitus, niin käskin renkuttaa paikat kunnolla. Ei ollut kuulemma väljää.
Katoitko , mistä asentaja kevensi auton ilmaan ? 156 pitää keventää etualatukivarsista,jotta välykset huomaa. Jos keventää runkosta/kelkasta , ei välyksiä huomaa , koska iskari+jousi paketti painaa välykset pois...
En jäänyt paikalle katselemaan, eli en osaa sanoa. Mutta luulisi nyt, että merkkihuolto tietää mistä nostaa.
Voin kertoo , että siellä on joku vanhempi asentaja ollut kahvilla , ja sanonut nulikalle , että "kato sää toi alfanpaska" , ja ne tietää vähemmän autoista kuin auton omistaja.... Valitettavasti näin se menee...

EDIT : Mee merkkihuollon tiskille,ja sano , että tarkistakaa välykset , ja hei , kai te nostatte auton keventimellä tukivarsista ? Kato mitä työnjohdossa vastataan.

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JHel »

JackFry kirjoitti:
JHel kirjoitti:Tänään kävi auto huollossa ja näin ensimmäistä kertaa auton pohjan kunnolla. Pohjapanssari näytti olevan aika riekaleina.

Onko panssarin hankkimisessa jotain mitä erityisesti kannattaisi ottaa huomioon? Tämmöinen löytyi pikaisella haulla ja hintakin oli odotettua pienempi: http://www.tarvikkeet.fi/tuote/3296/alf ... -romeo-156" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; Onko kokemuksia kyseisestä tuotteesta ja puljun luotettavuudesta yleensä?
Tuossa on toinen vaihtoehto, joka on täysin alumiininen. Kun linkissäsi on maininta materiaalin osalta myös teräksestä. http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :2910.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tattista!

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JHel »

stoichiometric kirjoitti:Mihin noi pohjamuovit oikein ajetaan kun ne on järjestään paskana, ei 156 ja muutkaan perusvietereillä nyt niin matalia ole.
Tossa mun autossa on joku tehdasmadallus. Tosin en kyllä ole ite sitä kolauttanut. :P

Avatar
EdotL
Viestit: 878
Liittynyt: 20 Touko 2004, 09:34
Car(s): 156 V6 -03 ex:156 2.0ts -98
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja EdotL »

willez kirjoitti: Voin kertoo , että siellä on joku vanhempi asentaja ollut kahvilla , ja sanonut nulikalle , että "kato sää toi alfanpaska" , ja ne tietää vähemmän autoista kuin auton omistaja.... Valitettavasti näin se menee...

EDIT : Mee merkkihuollon tiskille,ja sano , että tarkistakaa välykset , ja hei , kai te nostatte auton keventimellä tukivarsista ? Kato mitä työnjohdossa vastataan.
Taidan mennä leimalle ja käsken niiden hakea väljät. Ne ainakin osaa hakea. Tosin ennen sitä pitää laittaa vetarin kumi ja kytkin vaihtoon. :D

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^no ei sekään mikään käsittämätön ole, 11-12cm varaa siellä silti on. Mulla oli "30"mm eibachien kanssa 8cm maavara tuohon muoviiin ja hyvin pysy ehjänä. Tuon muovin olin korjannut ensimmäisen käyttäjän jäljiltä jolla oli ollut "vain" 13-14cm varaa :roll:

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JHel »

^Niin ei se varmaan käsittämätön ole. Mutjoo, en tiedä miten on rikottu. Uus nyt kuitenkin on hankittava:

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Kaikkein parhain tulos saavutetaan ilman pohjamuovia. Monelta taholta kuullut , että pohjamuovi , oli sitten muovinen tai alumiininen "pro pohjapanssari" , se kulkee matalalla. Ilman mitään,on ehkä parhain , jos ajattelee maavaraa...

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^pohjamuovi taitaakin enemmän liittyä lämmönhallintaan ja meluun (ja vähän paskasuuteen), mulla on on öljypohjan ja muovin väli n. 1-1,5 cm

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Tuohon iskarin yläpäiden kopinaan... Mun GTA:sta ei löytynyt muuta syytä etupään kopsahtelulle, kuin iskarin yläpäät. Testi tehtiin auto alhaalla ja iskareiden päästä ne kumitutit irti. Keulaa hiiaamalla näppituntumalla yläpäähän tulee selkeä kopsahdus jokaista ylös-alas heilahdusta vastaan. Täytynee syventyä talven aikaan, että voiko siellä joku kopsua, vai ei. Suorilta en ainakaan väittäisi, etteikö voisi. Ei se iskari kuitenkaan hitsaamallakaan korissa kiinni ole ja jostain sen on päästävä joustamaan.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

tuohon kolinaan: eikös käyttäjällä cadamurolla ollut myös jokin mystinen kolina joka loputlta paljastui snadisti löysälle kiristetyks koiraanluuksi?

Avatar
h_lauri
Viestit: 6198
Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
Paikkakunta: Kauniainen

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja h_lauri »

^Huonosti kiristetty koiranluu taisi kolista myös AREF-kollegalla Latviassa.

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

EdotL kirjoitti:Mietin vaan, kun albertollinkin 156 myynti-ilmon mukaan kolisee myös Streettien kanssa, että onko näissä iskareissa joku omituinen ominaisuus mikä V6:ssa kolisee.
Toiselta puolelta meni alatukivarsi vaihtoon kun oli väljä. Uskon, että omassani kolinat johtuvat koiranluista tai sitten se toisenkin puolen tukivarsi alkaa olla entinen.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Onko se kovin huono uutinen jos kylmänä aamuna kytkintä painaessa se pitää matalaa ääntä parin ensimmäisen sekunnin aikana. :shock:
Autollahan on 106 t km mittarissa ja kytkin muuten tuntuu mainiolta.
Kuva

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

Pujazuba kirjoitti:Onko se kovin huono uutinen jos kylmänä aamuna kytkintä painaessa se pitää matalaa ääntä parin ensimmäisen sekunnin aikana. :shock:
Autollahan on 106 t km mittarissa ja kytkin muuten tuntuu mainiolta.
mulla kesti kytkin n.200tkm, tuskin tuo sun on vielä mennyt. Toisaalta, voihan niitä mennä, duunikaverin corollasta levis kytkin 68 tkm, ei osannut vaimo kuulemma käyttää keppiä :mrgreen:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Ton kanssa vaihdan vaihteita polttamalla mahdollisimman vähän kytkintä! Mutta laakeri voi myös antaa periksi vaikka kytkintä olis paljonkin jäljellä. Toivotaan ettei tule mitään kytkinkustannuksia lähiaikoina.
Kuva

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^pieni ääni ei vielä tarkoita remonttia, onhan kytkinneste vaihdettu työsylinterin kautta?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Vaihdatin jarrunesteet samaan aikaan kuin etupään jarru-osat. Työt tein niinsanotun maahantuojan luona mutten tiedä työmenetelmistä.
Kuva

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^no juu, liikkeissäkin vähän heikosti välillä vaihtavat kytkinnesteitä. Pelkkä säiliön nesteenvaihto ja jarrujen ilmausruuveista päästö ei vaikuta kytkimeen pätkääkään.

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja quppe »

Mikäs olisi paras lääke kukkiviin tuulilasin reunoihin? Maalit päälle ei paljoa mieltä miellytä..

Avatar
SaLexi
Viestit: 549
Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja SaLexi »

Hmmm, pariin kertaan on käväissyt näytössä varoitus jarrunesteen tasosta, myös käsijarrun merkkivalo on vilkkunut pari kertaa. Mutta nestettä on riittävästi, jarrut toimivat hyvin, eivätkä laahaa. Ja kesällähän nuo levyt ja palat vaihdettiinkin. Onkohan sieltä joku anturi nyt sitten menossa? :shock:

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Ota käsijarrun nahkahame pois ja tarkista käsijarrun anturin kuntoa. Mulla se oli löystynyt ja seurauksena käsijarrun merkkivaloa ei saanut ollenkaan syttymään.

5 minuutin homma auton sisällä vielä. 8)
Kuva

stinger
Viestit: 125
Liittynyt: 05 Marras 2011, 20:49
Paikkakunta: Hki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja stinger »

^^ Käsijarrukahvan anturi taitaa olla aika herkkä toiminnaltaan. Mullakin usein herjaa tuota jarruneste/käsijarru päällä -varoitusta, jos auto ei ole ihan täysin pysähtynyt kun vetää kahvasta.

Taika-Jim
Viestit: 37
Liittynyt: 22 Touko 2012, 19:00
Car(s): Giulietta MA
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Taika-Jim »

^^^ Jarrunestesäiliön korkissa on pintavahti nesteelle. Se voi aiheuttaa myös virheilmoituksia.

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1056
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

jkk kirjoitti:tuohon kolinaan: eikös käyttäjällä cadamurolla ollut myös jokin mystinen kolina joka loputlta paljastui snadisti löysälle kiristetyks koiraanluuksi?
Joo periaatteessa noin, taino kallistuksenvakaajan pää oli saanut joskus rälläkästä ja loppui kierrevara koiranluitten tapeista. Rikka väliin korjasi asian. Voipi olla aika yleinenkin juttu kun nuo koiranluiden mutterit tuntuu olevan suhteellisen jämähtäneitä niin on tarvinnut ottaa rälläkkä käteen ja sittemmin vähän lipsunut.
Kantapään kautta vuodesta -93..

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

Cadamuro kirjoitti:
jkk kirjoitti:tuohon kolinaan: eikös käyttäjällä cadamurolla ollut myös jokin mystinen kolina joka loputlta paljastui snadisti löysälle kiristetyks koiraanluuksi?
Joo periaatteessa noin, taino kallistuksenvakaajan pää oli saanut joskus rälläkästä ja loppui kierrevara koiranluitten tapeista. Rikka väliin korjasi asian. Voipi olla aika yleinenkin juttu kun nuo koiranluiden mutterit tuntuu olevan suhteellisen jämähtäneitä niin on tarvinnut ottaa rälläkkä käteen ja sittemmin vähän lipsunut.
ok. on ne myös helppo jättää vahingossa löysälle jos ei vaikka kiristysvaiheessa purista esim. moniote pihdeilla kallistuksenvakaajaa alatukivarteen päin.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

jaahans, huomasin tossa uuden äänen jakopään suunnalta, ääni on tasajaksoinen korkea skirks skirks skirks... . Jakoremmin vaihdosta on runsas vuosi ja alle 20000km eikä tuolla jakopäässä/käyttöremmin puolella ole yhtään tuota vaihtoa vanhempaa kiristintä/remmiä/ohjainrullaa. Vettä roiskisin käyttöremmille ilman muutosta eikä ääntä erota kuin tyhjäkäynnillä.
Mitäs veikkaisitte?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

laturin hihna? mulla hiukan kirskuu silloin tällöin kun kylmänä käynnistää, noh onneks menee ens ma vaihtoon kaikki jakopään hilppeet:)

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^ei taida olla käyttöremmi. No nyt tulee viikonvaihteessa kilsoja joten näkee sitten, että porsiiko jakopää :roll: Taidakin pistää emännän ajamaan niin voi laittaa sen piikkiin sitten :twisted: ja itse voi :drinking:

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Kompura? Muuttuuko ääni yhtään, kun räppää ilmastointinappia?

Avatar
Hammond
Viestit: 26
Liittynyt: 20 Tammi 2012, 17:17
Car(s): Giulietta 1.4 MultiAir 170hv TCT Distinctive -16
Ex: 156 SW JTS 2.0 -05

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Hammond »

Kuskin puolen sivupeilin sähkölämmitys näyttää lopettaneen toimintansa.

Täältä ja ulkomaan foorumeilta selailemalla ainakin löytyi vinkkiä, miten peilin saa irti ja vaihdettua jne.

Ja eBaysta löytyy pilvin pimein tarvikepeilejä, ja googlen avulla muutenkin, etupäässä Briteistä jostain syystä. Mutta jostain ulkomaiselta foorumilta lueskelin, että oli todella negatiivisia kommentteja tarvikepeilistä, ei sopinut edes kunnolla peilinkuoren sisään ja oli liian paksu ja muutenkin mitoitus ei vastannut originaaliosaa.

Kysymys siis:

Mistä löytyisi originaalivaraosana noita sivupeilejä? Ahkera googlettaminen tuntui aina vain ohjaavan näihin geneerisiin tarvikepeileihin.


Kyse olisi siis jostain tämänkaltaisesta, peili + lämmityselementti:
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-102-ALFA- ... 231e0bb13a" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuo olisi muuten täysin passeli, mutta joku tuossa eBay-ilmossa hieman antaa vaikutelman, että puhutaan että "manufacturer: Alfa Romeo", mutta alempana on jotain että "OEM quality", mutta kaikesta jää sellainen fiilis, että ei tässä välttämättä ihan originaalivaraosaa kaupata. Voin olla toki väärässäkin, jos joku kuvasta tunnistaa tuon Alfan omaksi osaksi, niin vinkkejä otetaan vastaan. :)

Avatar
Cadamuro
Viestit: 1056
Liittynyt: 26 Touko 2011, 22:34
Car(s): 159 2.4 TI farkku.
155 2.0 TS WB
75 2.0 TC
75 3.0 V6 America
Fiat Tipo sport 2000 Roadsport 2B
156 TS (ex)
Fulvia 1.3 HF (ukon).
Giulietta -81 (^)
128SC Kilpuri (^) (ex)
155 v6 (ex)
Paikkakunta: Mänttä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Cadamuro »

Mulla olis pari ylimääräistä toimivaa sähköpeiliä proteo rossona. Molempia tai toista jonkunmatkaa hiottu kun piti silloin maalata, mutta löytyikin mustat tilalle halvalla.
Kantapään kautta vuodesta -93..

Vastaa Viestiin