Mi.To
Valvoja: Moderators
Re: Mi.To
Ainakin koeajon perusteella TB155 lähti todella kätevästi valoista.
Jos auto on kunnossa, eikä haittaa, että ilmoitetut kulutusluvut on keksittyjä, niin varmasti kyseessä on hyvä sijoitus.
Tsekkaa kuitenkin alfaowner.com-sivulta kokemuksia. Esim. ketju "frozen cam belt causing.." kannattaa lukaista. Ehkä.
Jos auto on kunnossa, eikä haittaa, että ilmoitetut kulutusluvut on keksittyjä, niin varmasti kyseessä on hyvä sijoitus.
Tsekkaa kuitenkin alfaowner.com-sivulta kokemuksia. Esim. ketju "frozen cam belt causing.." kannattaa lukaista. Ehkä.
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Mi.To
Myös vaimon Mito vuoden vanha,35tkm ajettu.Huoletonta matkantekoa ollut ja kun muistelee edellisiä(vaimo ostaa aina uutena)erimerkkisiä,ihan niin huoletonta ei ollut.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Mi.To
Sitten pitää muistaa pari faktaa:
Harvemmin (edes täällä
) tyytyväiset omistajat/käyttäjät mainostaa, kuinka "tässä EI ole tätä vikaa" - sen sijaan kaikista vioista uskalletaan ja kehdataan sanoa. Mikä tahansa uudempi auto voi olla ihan yhtä pommi kuin ruosteinen romuläjä, jotkut enemmän toiset vähemmän.
Ja sitten on ne viat ja "viat", jollekin vika on se, että joku muoviosa vähän pitää ääntä. Toiselle vika on se, kun auto ei käynnisty laisinkaan. Hyvin huollettu auto on paljon todennäköisemmin hyvä ja luotettava, kuin huonosti hoidettu - tietenkin. Minä olen siitä elävä esimerkki; täällä on tuo 156 twinsparkki ja oikeastaan mitään muuta kuin harmia tuon kanssa ei ole ollutkaan
Johtunee tosin aikaisempien omistajien kyvyttömyydestä pitää autosta huolta.
Summasummarum; Osta Alfa, jos haluat auton, jossa on tunnetta. En usko, että MiTo sen vähemmän luotettava on kuin muutkaan samanikäiset ja samassa kokoluokassa olevat vaihtoehdot
ja moni on tuotakin kehunut erinomaiseksi talviautoksi? (Minulla kokemuksia siitä vain ulkopuolelta katsottuna)
Harvemmin (edes täällä

Ja sitten on ne viat ja "viat", jollekin vika on se, että joku muoviosa vähän pitää ääntä. Toiselle vika on se, kun auto ei käynnisty laisinkaan. Hyvin huollettu auto on paljon todennäköisemmin hyvä ja luotettava, kuin huonosti hoidettu - tietenkin. Minä olen siitä elävä esimerkki; täällä on tuo 156 twinsparkki ja oikeastaan mitään muuta kuin harmia tuon kanssa ei ole ollutkaan

Summasummarum; Osta Alfa, jos haluat auton, jossa on tunnetta. En usko, että MiTo sen vähemmän luotettava on kuin muutkaan samanikäiset ja samassa kokoluokassa olevat vaihtoehdot

Re: Mi.To
Tosiaan. Todetaan tässä omalta osaltani vielä se, että Mito on kokonaisuutena ajatellen todella miellyttävä auto. Esteettisesti erinomainen kokonaisuus, joka tarjoaa hienon ajonautinnon 365/366 päivänä vuodessa. Itselläni kyseessä on myös ensimmäinen näkemäni uusi auto, johon kohdistui tätä mystistä omistamisen halua. Lisäksi lukemani Miton ulkonäköön kohdistuneet "mulkosilmä" ja "pelästynyt pöllö"-kommentit ennen auton ostoa vain vahvistivat ajatustani siitä, että kyllä - vihdoinkin auto, jonka ulkonäöstä puuttuu se itseäni aina naurattava "petomainen" ja "ilkeä" (WTF) viirusilmäisyys, mutta joka samalla on ulkonäöltään ehdotonta normikuluttajan ulottuvilla olevaa automuotoilun huippua. Fresh cream of the crop.Aquatica kirjoitti:Sitten pitää muistaa pari faktaa:
Harvemmin (edes täällä) tyytyväiset omistajat/käyttäjät mainostaa, kuinka "tässä EI ole tätä vikaa" - sen sijaan kaikista vioista uskalletaan ja kehdataan sanoa. Mikä tahansa uudempi auto voi olla ihan yhtä pommi kuin ruosteinen romuläjä, jotkut enemmän toiset vähemmän.
Pikkuviat (takaluukun maalikupla, jonka myyjäyritys hoiti mallikkaasti) tai ominaisuudet (kehyksettömien ikkunoiden talviongelmat) tuovat mukavasti sen virheettömän pisteen täydellisesti sommitellun i:n päälle.
Re: Mi.To
Mittaristo pimeni taas. oisko ollu jo neljäs kerta?
Tällä kertaa autokeskus jopa tutki tapausta eikä vaan vaihtanu sulaketta.
Selvis että xenonien korkeudensäätömoottorin liitin oli sulannut ja aiheutti oikosulkua vähän väliä.
Koko johtosarja on nyt tilauksessa ja sitä odotellessa ajetaan korkeudensäätömoottorit poiskytkettynä.
Hienoa että oikea syy vihdoin selvis, huonompi homma että koko johtosarjan vaihto on parin päivän homma ja siinä puretaan mm. koko kojelauta.
Uusia kojelautaan liittyviä nitinöitä ja natinöita odotellessa...
Tällä kertaa autokeskus jopa tutki tapausta eikä vaan vaihtanu sulaketta.
Selvis että xenonien korkeudensäätömoottorin liitin oli sulannut ja aiheutti oikosulkua vähän väliä.
Koko johtosarja on nyt tilauksessa ja sitä odotellessa ajetaan korkeudensäätömoottorit poiskytkettynä.
Hienoa että oikea syy vihdoin selvis, huonompi homma että koko johtosarjan vaihto on parin päivän homma ja siinä puretaan mm. koko kojelauta.
Uusia kojelautaan liittyviä nitinöitä ja natinöita odotellessa...
Re: Mi.To
Mito pyörähtää kohta tokassa huollossa, jossa myös vaihdetaan takuuseen molempien etuiskunvaimentimien yläpäät. Autosta oli nimittäin alkanut kuulua n. pari viikkoa sitten rattia käännettäessä klonksuntaa, joka pikkuhiljaa koveni. Syyksi paljastui tänään se, että ilmeisesti molemmat em. yläpäät ovat enemmän tai vähemmän paskana. Autolla ei ole rymäytelty suuriin kuoppiin ja hidasteetkin on otettu varovaisesti - Fiatilla kun ajellaan - mutta onhan toki kahden vuoden ja 17 500 kilometrin jälkeen syytä tuollaiset kuluvat osat uusiakin. Eiks je.
- Bird
- Viestit: 119
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
- Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
MiTo QV:n huoltohinnat
Jotain puhettahan täällä olikin jo edellisellä sivulla huoltohinnoista, mutta ei ihan vastaavaa tapausta tainnut olla. Joten nostetaan ketjua ylös.
Eli 30 000 kilometriä alkaa pian olla MiTo QV:n mittarissa, kun tässä vielä yksi Norjan-reissu heitetään. Auto on nyt 1,5 vuoden ikäinen, ja kun kilometreistä noin 80% on tullut maantieajosta, niin en vaan viitsinyt viedä autoa kevättalvella tuohon ilmeisesti noin 200 euroa maksavaan "suositeltavaan öljynvaihtohuoltoon", kun varsinaisen määräaikashuollon tiesi kuitenkin olevan edessä selvästi ennen kahden vuoden rajaa (huoltoväli 30 000 km/2 vuotta). Öljyäkään tuo 170-heppainen MA-kone ei tunnu juuri syövän, kuten Tekniikan Maailmakin vastaavalla koneella olleesta Giuliettasta käyttötestissään totesi. Juuri kun katsoin pari päivää sitten tikkua, niin öljynpinta oli yhä hieman lähempänä ylä- kuin alarajaa.
Mutta nyt pitäisi sitten ensi kuussa viedä MiTo QV 30 000 kilometrin huoltoon, ja ilmeisesti myös jarruhuolto olisi syytä teettää erillistyönä. Kyselen siis, että millaisia hintoja muut jo edes tämänkin verran ajaneet ovat mahtaneet moisista töistä maksaa? Sain joskus kauan sitten paikalliselta edustajalta huoltohinnaston, jossa näyttäisi olevan 30 tkm huolto QV:lle 379 euroa ja jarruhuolto päälle 76 euroa. Nämä olivat kuitenkin vaan ilmeisesti jotain valtakunnallisia viitehintoja eli todellinen lasku saattaa sitten olla jotain ihan muutakin.
Mitä noin muuten omaan MiToon tulee, niin ykkös/kakkosvaihteen jäykkyys vaivaa toisinaan edelleen, kun kone ei ole kunnolla lämminnyt. Samaten kuskin penkin selkänoja nitisee ajoittain ärsyttävästi kaupunkiajossa, toki rullasta kiertämällä asia aina korjaantuu vähintäänkin hetkeksi. Kaikkiaan ei kuitenkaan mitään suurempaa valittamista, kyllä tämä on vain riemastuttavan kiva auto ajella. Ennemmin Alfa ja ajoittaisia (ja lopulta hyvinkin vähäisiä) pikkuongelmia kuin joku perustylsä ja vaikka sitten täysin ongelmaton pirkka-auto.
Eli 30 000 kilometriä alkaa pian olla MiTo QV:n mittarissa, kun tässä vielä yksi Norjan-reissu heitetään. Auto on nyt 1,5 vuoden ikäinen, ja kun kilometreistä noin 80% on tullut maantieajosta, niin en vaan viitsinyt viedä autoa kevättalvella tuohon ilmeisesti noin 200 euroa maksavaan "suositeltavaan öljynvaihtohuoltoon", kun varsinaisen määräaikashuollon tiesi kuitenkin olevan edessä selvästi ennen kahden vuoden rajaa (huoltoväli 30 000 km/2 vuotta). Öljyäkään tuo 170-heppainen MA-kone ei tunnu juuri syövän, kuten Tekniikan Maailmakin vastaavalla koneella olleesta Giuliettasta käyttötestissään totesi. Juuri kun katsoin pari päivää sitten tikkua, niin öljynpinta oli yhä hieman lähempänä ylä- kuin alarajaa.
Mutta nyt pitäisi sitten ensi kuussa viedä MiTo QV 30 000 kilometrin huoltoon, ja ilmeisesti myös jarruhuolto olisi syytä teettää erillistyönä. Kyselen siis, että millaisia hintoja muut jo edes tämänkin verran ajaneet ovat mahtaneet moisista töistä maksaa? Sain joskus kauan sitten paikalliselta edustajalta huoltohinnaston, jossa näyttäisi olevan 30 tkm huolto QV:lle 379 euroa ja jarruhuolto päälle 76 euroa. Nämä olivat kuitenkin vaan ilmeisesti jotain valtakunnallisia viitehintoja eli todellinen lasku saattaa sitten olla jotain ihan muutakin.
Mitä noin muuten omaan MiToon tulee, niin ykkös/kakkosvaihteen jäykkyys vaivaa toisinaan edelleen, kun kone ei ole kunnolla lämminnyt. Samaten kuskin penkin selkänoja nitisee ajoittain ärsyttävästi kaupunkiajossa, toki rullasta kiertämällä asia aina korjaantuu vähintäänkin hetkeksi. Kaikkiaan ei kuitenkaan mitään suurempaa valittamista, kyllä tämä on vain riemastuttavan kiva auto ajella. Ennemmin Alfa ja ajoittaisia (ja lopulta hyvinkin vähäisiä) pikkuongelmia kuin joku perustylsä ja vaikka sitten täysin ongelmaton pirkka-auto.

Re: Mi.To
Käytin heinäkuussa omani ensimmäisessä määräaikaishuollossa, hintaa kertyi hyvän matkaa yli 500€. Lasku ei nyt satu olemaan käsillä, mutta muistelen, että puolet laskusta koostui öljynvaihdosta, jarruhuollosta ja tulppien vaihdosta. Ainut työ minkä pyysin ekstraa oli ilmansuodattimen vaihto. Huoltoon viedessä mainitsin myös ensimmäisten vaihteiden kuorma-automaisuudesta, kuulemma normaalia. Penkin selkänoja alkoi narista heti huollon jälkeen.
Siinä Bird olet kyllä oikeassa, etteivät pienet ominaisuudet tai satunnaiset viat auton hauskuutta vähennä.

Re: Mi.To
Mito 135 MA:n 30 000:n km:n tai 2 vuoden huolto maksoi eilen 399,78 euroa Herttoniemen AK:ssa. Samalla siis vaihdettiin etuiskareiden yläpäät takuuseen. Entiset olivat hajonneet kuivumalla eli laakereista oli lähteneet öljyt menemään.
Re: Mi.To
Moi. Mun mitosta vaihdettiin vasen iskarinyläpään laakeri takuuseen ekana kesänä n. 7tkm ajettuna ja ensiviikolla menee oikea vaihtoon muiden ongelmien takuukorjauksien yhteydessä (ajettu 25tkm). Kiva auto ajaa, mutta liikaa tuntuu tässä omassa yksilössä olevan ongelmia, ainakin mun makuun. Asiaa ei yhtään auta se, että AK:n ns."huollot" (oli sitten takuu "korjauksia" tai määräaikaishuoltoja,viimeisin muuten 500e) tuntuu vaan lisäävän ongelmia. Toivottavasti muilla asiat paremmin, ja kiva kuulla että Sanctuksen mito tuli kuntoon.
If it ain't Boeing, I'm not going
-
- Viestit: 93
- Liittynyt: 30 Loka 2009, 18:48
- Car(s): Giulietta 2.0 jTDM, ex. MiTo 1.6 jTDM
- Paikkakunta: Kuukkajärvi 62.500766;25.438650
Re: Mi.To
Minun MiTollani ajettu reilut 80 tkm. 35 tkm huolto oli n 450 euroa Autokeskuksella (jarruherkistelyn kanssa) ja 70 tkm huolto 416 euroa Autoasi-huollossa ilman jarrujen herkistelyä. Polttoainesuodatin vaihdettiin toisessa huollossa ja sillä on vaatimaton 106 euron hintalappu =)
Iskareittein yläpäät vaihdettiin 45 tkmn kohdalla takuuseen, muuten autossa ei ongelmia.
Iskareittein yläpäät vaihdettiin 45 tkmn kohdalla takuuseen, muuten autossa ei ongelmia.
Re: Mi.To
Näitä laakeriongelmia on ollut jonkin verran alle kaksi vuotta vanhoissa Mitoissa. Mm. Alfaowner-sivustolla näytetään kommentoivan suhteellisen paljon asiasta.jkf kirjoitti:Iskareittein yläpäät vaihdettiin 45 tkmn kohdalla takuuseen, muuten autossa ei ongelmia.
Tosin kun yläpäät vaihdettiin, ohjaus tuntui tarkentuvan ja jämäköityvän havaittavasti. Tai sitten en vain enää muista, millainen se tarkalleen alunperin oli. Lopputulos tuntuu kyllä pirun hyvältä.
Ja muutenkin. Todella miellyttävä kulkine tämä Alfa Romeo Mito. Pakko arvostaa niin esteettisesti kuin ajotuntumalta. Ei välttämättä parasta ja tarkinta mitä rahalla, mutta silti erinomainen. Hieno auto!
- Bird
- Viestit: 119
- Liittynyt: 09 Syys 2010, 19:09
- Car(s): MiTo QV, 530xd Touring (F11)
- Paikkakunta: Pohjois-Karjala
Re: Mi.To
No niin, oma MiTo QV kävi nyt sitten Joensuussa Hartikaisella huollossa. 30tkm määräaikaishuolto + lisätöinä jarruhuolto, jarrunesteen vaihto (tähän oli 2v väli, mutta pyysin tehtäväksi jo nyt) sekä raitisilmasuodattimen vaihto kustansi yhteensä 419 euroa. Jos ei muuta, niin voinemme siis todeta, että täällä päin maata huoltohinnat näyttäisivät olevan jonkin verran edullisempia kuin Etelä-Suomessa. 
Lisäksi sitten erinäisiä takuuhommia. Ykkösvaihdeongelma ei vieläkään ratkennut, mutta siitä luvattiin olla nyt maahantuojaan yhteydessä ja kysellä, mitä pitäisi tehdä. Natiseva kuskin penkki sen sijaan näyttäisi tulleen kuntoon, ja myös auton ajotietokone ja navi synkkaavat nyt ongelmitta.

Lisäksi sitten erinäisiä takuuhommia. Ykkösvaihdeongelma ei vieläkään ratkennut, mutta siitä luvattiin olla nyt maahantuojaan yhteydessä ja kysellä, mitä pitäisi tehdä. Natiseva kuskin penkki sen sijaan näyttäisi tulleen kuntoon, ja myös auton ajotietokone ja navi synkkaavat nyt ongelmitta.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Mi.To
Mistähän sais Mitoon ostaa Selenian 5W40 MultiAir oljyä, kun ei ainakaan Heikalla verkkokaupassa ollut?
Re: Mi.To
Tämähän sitä oikeata on, eikös vaan. 4kpl varastossa verkkokaupan saldojen mukaan.Ipi76 kirjoitti:Mistähän sais Mitoon ostaa Selenian 5W40 MultiAir oljyä, kun ei ainakaan Heikalla verkkokaupassa ollut?

Re: Mi.To
Saksan yksi katsastuskonttoreista GTÜ on antanut 1-3 -vuotta vanhoille Mitoille vikaindeksin 13.5 ja sijan 13. yrityksen laatimalla 39:n pikkuauton listalla. Ts. 100:sta autosta 13.5 löytyi vika jostain etukäteen määritellyistä seitsemästä tarkastuskohteesta.
Itse Gebrauchtwagen 2013 -raporttia en ole ehtinyt tsekkaamaan, josko siellä olisi tarkemmin määritelty, mikä mätti.
Tuossa HS:n jutuntynkä aiheesta.
http://www.hs.fi/kotimaa/%C5%A0koda+Yet ... 5605636984
Itse Gebrauchtwagen 2013 -raporttia en ole ehtinyt tsekkaamaan, josko siellä olisi tarkemmin määritelty, mikä mätti.
Tuossa HS:n jutuntynkä aiheesta.
http://www.hs.fi/kotimaa/%C5%A0koda+Yet ... 5605636984
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Mi.To
^
Sen verran tarkennusta, että tuo vikaindeksi 13,5 tarkoittaa, että 100 tarkastetusta autosta löytyi 13,5 vikaa. Esimerkiksi 6-7 vuotta vanhoissa autoissa alemman keskiluokan perää pitää Fiat Bravo/Stilo, jonka vikaindeksi on 113,6.
Sen verran tarkennusta, että tuo vikaindeksi 13,5 tarkoittaa, että 100 tarkastetusta autosta löytyi 13,5 vikaa. Esimerkiksi 6-7 vuotta vanhoissa autoissa alemman keskiluokan perää pitää Fiat Bravo/Stilo, jonka vikaindeksi on 113,6.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Mi.To
^^^Kyllä tämäkin on varmaan käypästä mutta purkin kyljessä pitäisi lukea isolla tekstillä myös MultiAir.
Näin jossakin nettisivulla myytävän, mutta en muista missä.
Huollon jamppa kertoi puhelimessa tarkan öljyn nimen jotta voi tarvittaessa lisätä, siinä tuli esille tämä MA teksti.
Näin jossakin nettisivulla myytävän, mutta en muista missä.
Huollon jamppa kertoi puhelimessa tarkan öljyn nimen jotta voi tarvittaessa lisätä, siinä tuli esille tämä MA teksti.
Re: Mi.To
Selenian sivuilta lainattua: Mito 135 ja 170 hv Multiairiin suositus Star Pure Energy, kun taas esimerkiksi Punto Evon 135 hv Multiairiin (sama kone kuin Mitossa) suositus K Pure Energy. Ota näistä nyt selvääNäin jossakin nettisivulla myytävän, mutta en muista missä.
Huollon jamppa kertoi puhelimessa tarkan öljyn nimen jotta voi tarvittaessa lisätä, siinä tuli esille tämä MA teksti.

Speksit kuitenkin hyvin lähellä toisiaan.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Mi.To
^Joo on aika sekavaa
Niin ja mitä eroa on käytännössä näiden kahden öljyn välillä? Selenia K Pure Energy 5W40 MultiAir ja Selenia K pure Energy 5W40(ilman MultiAir tekstiä).
Kannujen etiketit on muuten täysin samanlaiset.
Mistähän tätä MultiAir mallia sais hommattua?

Niin ja mitä eroa on käytännössä näiden kahden öljyn välillä? Selenia K Pure Energy 5W40 MultiAir ja Selenia K pure Energy 5W40(ilman MultiAir tekstiä).
Kannujen etiketit on muuten täysin samanlaiset.
Mistähän tätä MultiAir mallia sais hommattua?
Re: Mi.To
Omassa litran öljypänikässä näytti lukevan maagiset sanat Star Pure Energy Selenia 5w-40 ja se on ostettu Malminkartanon Autohuollosta joku hetki sitten. Väriltään pänikkä ei tosin ole punainen, vaan sininen.
- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Mi.To
Paljonko maksoit?sanctus kirjoitti:Omassa litran öljypänikässä näytti lukevan maagiset sanat Star Pure Energy Selenia 5w-40 ja se on ostettu Malminkartanon Autohuollosta joku hetki sitten. Väriltään pänikkä ei tosin ole punainen, vaan sininen.
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Re: Mi.To
ItALFA kirjoitti:Paljonko maksoit?sanctus kirjoitti:Omassa litran öljypänikässä näytti lukevan maagiset sanat Star Pure Energy Selenia 5w-40 ja se on ostettu Malminkartanon Autohuollosta joku hetki sitten. Väriltään pänikkä ei tosin ole punainen, vaan sininen.
Muistaakseni 23,50 €:a.
- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Mi.To
Kiitos!sanctus kirjoitti:ItALFA kirjoitti:Paljonko maksoit?sanctus kirjoitti:Omassa litran öljypänikässä näytti lukevan maagiset sanat Star Pure Energy Selenia 5w-40 ja se on ostettu Malminkartanon Autohuollosta joku hetki sitten. Väriltään pänikkä ei tosin ole punainen, vaan sininen.
Muistaakseni 23,50 €:a.
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Mi.To
Täytyykin ottaa selvää Miton valmistuspäivästä, taitaa olla vanhempaa valmistus erää.
Vein auton takuuhuoltoon niin halusivat vaihtaa uudet etuvaloumpiot koska oli tehdasmääräys.
Sama juttu kuin edellisessä Mitossa, sitten vain odotellaan kun alkaa iskareitten yläpään laakerit narisemaan.
Tulee taas asiaa takuuhuoltoon
Siinä taisikin olla edellisen Miton takuuhuollot 104 tkm aikana.
Tietääkö joku miksi kuulemma syksyn 2011 aikana Miton ohjaustehostin oli vaihdettu Giulietan tehostimeen?
Vein auton takuuhuoltoon niin halusivat vaihtaa uudet etuvaloumpiot koska oli tehdasmääräys.
Sama juttu kuin edellisessä Mitossa, sitten vain odotellaan kun alkaa iskareitten yläpään laakerit narisemaan.
Tulee taas asiaa takuuhuoltoon

Siinä taisikin olla edellisen Miton takuuhuollot 104 tkm aikana.
Tietääkö joku miksi kuulemma syksyn 2011 aikana Miton ohjaustehostin oli vaihdettu Giulietan tehostimeen?
Re: Mi.To
^Kerrottiinko sulle tuon etuvaloumpion vaihdon syy? Siis syytä tehdasmääräyksen taustalla?
Itselleni ei vuosi- tai takuuhuollossa ole mainittu etuvalojen vaihtotarpeesta mitään, mutta ehkä kyse on siitä, että tehdasmääräys koskee vain tiettynä aikana valmistettuja autoja. Tai sitten paikallinen Autokeskus on vain sössönsöö asian suhteen. Täytyy ehkä tiedustella.
Itselleni ei vuosi- tai takuuhuollossa ole mainittu etuvalojen vaihtotarpeesta mitään, mutta ehkä kyse on siitä, että tehdasmääräys koskee vain tiettynä aikana valmistettuja autoja. Tai sitten paikallinen Autokeskus on vain sössönsöö asian suhteen. Täytyy ehkä tiedustella.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Mi.To
^Auringonvalo tuhoaa heijastinpinnat, eli huono valmistusmateriaali heijastinpinnoissa.
- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Mi.To
Kyseinen tehdasmääräys koskee vain MiTo QV. (Valmistuserä 2.2010-11.2010)sanctus kirjoitti:^Kerrottiinko sulle tuon etuvaloumpion vaihdon syy? Siis syytä tehdasmääräyksen taustalla?
Itselleni ei vuosi- tai takuuhuollossa ole mainittu etuvalojen vaihtotarpeesta mitään, mutta ehkä kyse on siitä, että tehdasmääräys koskee vain tiettynä aikana valmistettuja autoja. Tai sitten paikallinen Autokeskus on vain sössönsöö asian suhteen. Täytyy ehkä tiedustella.
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Mi.To
^ompa mulla sitten uusvanha Alfa 

- ItALFA
- Viestit: 90
- Liittynyt: 15 Huhti 2011, 09:09
- Car(s): ex Mito 1.4 TB Multiair 135 hv
- Paikkakunta: Uusimaa
Re: Mi.To
Jos puhumme samasta tehdasmääräyksestä:Ipi76 kirjoitti:^ompa mulla sitten uusvanha Alfa
"Service Campaign 5493 is limited to QV models with a VIN ranging from 1054466 to 1129578 (3655 cars total). The issue is with the the dark frame inside the QV headlights warping after prolonged sunlight exposure."
11.2010 jälkeen tuotannossa homma PITÄISI olla korjattu...

Onko sun MiTo ollut esittelykappale ja sen täkiä rekisteroity myöhemmin
Multiair TB 1.4 135 hv
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
Nokian Hakkap7/Dunlop Sport Maxx RT 215/45R17
Webasto Evo 4 Telestart
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Mi.To
^Ei ole, maahantuojan varastossa Hangossa oli autoja... 

Re: Mi.To
Meikäläisen 2012 rekisteröity oli muistaakseni heinäkuussa 2010 rullannu tehtaalta. Kohtalaisen normaaliahan tuo on, että maahantuojan varastossa olevat autot voi sielä roikkua vuosia, myös muilla merkeillä.
"...the driver comments about understeer at low, medium, and high speed corners."
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Mi.To
Tänään kävi Mito -11 ensimmäisessä takuukorjauksessa. Ja syy, ne tyypilliset iskareiden ylälaakerit. (En pidä vikana vaan ominaisuutena, lähes luonteena italialaisille. Noita kun on melkoisen monta ollut itsellä ja aina ne laakerit on pariin kertaan takuuseen vaihdettu
)
Autokeskus hoiti kyllä hienosti asian, heti puhelussa asiasta kerrottiin että takuunalainen korjaus ja vaihtavat samalla molemmat puolet vaikka ääni tulikin vain toisesta.
Ainoa miinus siitä että autoa oli koeajanut joku kääpiö ja penkki oli ohjauspyörässä kiinni joten ahtaassa parkkiruudussa DC10 siipien kokoisten ovien vähän raolleen auetessa yli neuvolapainoisen ja parin teinin mittaisen on vaikea sujahtaa sisään ilman kenkälusikkaa.
Mutta hienosti hoidettu kaikinpuolin.

Autokeskus hoiti kyllä hienosti asian, heti puhelussa asiasta kerrottiin että takuunalainen korjaus ja vaihtavat samalla molemmat puolet vaikka ääni tulikin vain toisesta.
Ainoa miinus siitä että autoa oli koeajanut joku kääpiö ja penkki oli ohjauspyörässä kiinni joten ahtaassa parkkiruudussa DC10 siipien kokoisten ovien vähän raolleen auetessa yli neuvolapainoisen ja parin teinin mittaisen on vaikea sujahtaa sisään ilman kenkälusikkaa.

Mutta hienosti hoidettu kaikinpuolin.
- h_lauri
- Viestit: 6198
- Liittynyt: 23 Kesä 2010, 13:10
- Car(s): Giulia 180 hp D vm 2016, ex. 159 TBi vm. 2010, 156 1,9 JTD) ex. Fiat Croma 2,2 A, ex. Stilo 130 MW, ex. Marea 115 Weekend
- Paikkakunta: Kauniainen
Re: Mi.To
Dia ollut heittimessä väärinpäin?Gunfiyld kirjoitti:Miksiköhän Alfan logo on keulassa peilikuvana?
Re: Mi.To
Vaihdoin Mitoon öljyt lauantaina. Vähän huolestuttaa kun Autokeskuksen tekemien aikaisempien huoltojen jäljitä puuttuu pultteja ja ruuveja sieltä täältä. Öljynsuodatinkin oli sen näkönen että tuskin on edes vaihtanut. Leima oli 12/2005. Sellasta. Aina kiva nähdä kun on "ammattilaiset" tehnyt hyvää työtä.
If it ain't Boeing, I'm not going
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Mi.To
Millä bensalla turbo multiairianne olette syöttäneet? Ohjekirja antaa valita 95 ja 98 väliltä. Tulee mieleen laittaa tankkiin 98, mutta mitä sanoo kokeneet MiTo-kuskit?
-
- Viestit: 345
- Liittynyt: 13 Syys 2005, 11:33
- Car(s): 2x75 ts,156 jtd sw, Kappa sw turbo, Quattroporte biturbo, 130 3.2 v6. Vaimon Giulia, Barzetta ja 500
- Paikkakunta: Nurmes
Re: Mi.To
Molempia ainakin meillä on tullut laitettua. Väittäisin, että samalla rahalla ajaa kummallakin, eli 98:lla on hieman pienempää kulutus. Sanottavaa eroa toiminnan puolesta en ole havainnut, talvella ehkä 98:lla hieman parempi.
-
- Viestit: 835
- Liittynyt: 10 Kesä 2013, 22:38
- Car(s): ...Alfa etsinnässä.
Re: Mi.To
95eetä olen käyttänyt, kokeilin neljä tai viisi tankillista 98eetä.
Ei mainittavaa eroa mielestäni. Jatkan 95eellä.
Ei mainittavaa eroa mielestäni. Jatkan 95eellä.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Mi.To
Forumin informaatio aiheesta on yhtä selkeää kuin ohjekirjassakin!
Tuuppasin nyt ekan täyden tankin 98, ajannen tämän tyhjäksi ja sitten kokeillaan ysivitosta. Jos näillä tosiaan ei mitään eroa ole, niin sitten pärdäillään viinabensalla...

Tuuppasin nyt ekan täyden tankin 98, ajannen tämän tyhjäksi ja sitten kokeillaan ysivitosta. Jos näillä tosiaan ei mitään eroa ole, niin sitten pärdäillään viinabensalla...
