Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Lasikanta T5 1.2w, säätimistä en ole ihan varma.
Sen verran mitä olen googlaillut niin ledeissä on yleensä (aina?) muovikanta kiinteä.

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

masaboy kirjoitti:Minkä tyypin kanta noissa keskikonsolin säätimien ja mittarien polttimoissa on, jos vaihdan ne led-polttimoiksi?
Tulisi sitten kerralla hankittua oikeat. Thanks! :wink:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1 ... arin+valot
Kuva

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Voiko 156:n laturi olla sellainen ettei se pyöri kuin yhteen suuntaan, en ole koskaan moista nähnyt? Vai onkohan laturista laakerit sökönä ja vastaa kenttään tms?
En löydä e-learnista moniurahihnan kiertokuvaa, tuon näemmä pystyy laittamaan ainakin kolmella eri tavalla, tietäis vaan kuinka sen kuuluu kulkea.
Edit: hihna on aivan oikein laitettu, mutta laturi ei vaan pyöri milliäkään oikeaan suuntaan, vastapäiväänkin se pyörii hieman nihkeästi kahinan kera, eli rikki on.
Eipä ole ennen tullut vastaan laturia johon on iskenyt tälläinen totalschaden. :shock:
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Olipas italialainen laittanut laturin mielenkiintoiseen paikkaan, aika kelju irrotettava :)
Laturi on näemmä halki kuorestaan, siis saanut ihan kunnolla kipeää.
Uusi tarvikelaturi tilalle, jokin Magneti Marellin kopio maksaisi 220e, kuulostaa lupaavalta jos kiinalainen on kopioinut huonolaatuiseksi tiedetyn italialaisen laturin :D Bosch maksaisi järkyttävät 380e joten sen hankkimista ei voi harkitakaan.

Onko muuten mitään nyrkkisääntöä siitä kuinka kireälle moniurahihna pitäisi kiristää sillä epäkeskiörullalla, e-learn olettaa että asentajalla on käytössä jokin ihme erikoistyökalu joka tulee ulos jousikiristeisestä kiristimestä kun epäkeskorullaa käännetään tarpeeksi, kuinka tuon kireyden saa asetettua ilman kyseistä työkalua?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

JaRoDD
Viestit: 1472
Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet
Paikkakunta: 16900 ja syvällä.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaRoDD »

Hammond kirjoitti:Kuskin puolen sivupeilin sähkölämmitys näyttää lopettaneen toimintansa.

Täältä ja ulkomaan foorumeilta selailemalla ainakin löytyi vinkkiä, miten peilin saa irti ja vaihdettua jne.

Ja eBaysta löytyy pilvin pimein tarvikepeilejä, ja googlen avulla muutenkin, etupäässä Briteistä jostain syystä. Mutta jostain ulkomaiselta foorumilta lueskelin, että oli todella negatiivisia kommentteja tarvikepeilistä, ei sopinut edes kunnolla peilinkuoren sisään ja oli liian paksu ja muutenkin mitoitus ei vastannut originaaliosaa.

Kysymys siis:

Mistä löytyisi originaalivaraosana noita sivupeilejä? Ahkera googlettaminen tuntui aina vain ohjaavan näihin geneerisiin tarvikepeileihin.


Kyse olisi siis jostain tämänkaltaisesta, peili + lämmityselementti:
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-102-ALFA- ... 231e0bb13a" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuo olisi muuten täysin passeli, mutta joku tuossa eBay-ilmossa hieman antaa vaikutelman, että puhutaan että "manufacturer: Alfa Romeo", mutta alempana on jotain että "OEM quality", mutta kaikesta jää sellainen fiilis, että ei tässä välttämättä ihan originaalivaraosaa kaupata. Voin olla toki väärässäkin, jos joku kuvasta tunnistaa tuon Alfan omaksi osaksi, niin vinkkejä otetaan vastaan. :)
Onko missään ohjetta, miten koko peilistä saa pelkän lasin irti..? Ja mielellään ehjänä :)

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Sautio kirjoitti:
Onko muuten mitään nyrkkisääntöä siitä kuinka kireälle moniurahihna pitäisi kiristää sillä epäkeskiörullalla, e-learn olettaa että asentajalla on käytössä jokin ihme erikoistyökalu joka tulee ulos jousikiristeisestä kiristimestä kun epäkeskorullaa käännetään tarpeeksi, kuinka tuon kireyden saa asetettua ilman kyseistä työkalua?
Ei siinä ole mun mielestäni mitään säätöä ainakaan tessussa. Jousi kiristää sen sopivaksi kun on oikean pituinen hihna.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

JaRoDD kirjoitti:
Hammond kirjoitti:Kuskin puolen sivupeilin sähkölämmitys näyttää lopettaneen toimintansa.

Täältä ja ulkomaan foorumeilta selailemalla ainakin löytyi vinkkiä, miten peilin saa irti ja vaihdettua jne.

Ja eBaysta löytyy pilvin pimein tarvikepeilejä, ja googlen avulla muutenkin, etupäässä Briteistä jostain syystä. Mutta jostain ulkomaiselta foorumilta lueskelin, että oli todella negatiivisia kommentteja tarvikepeilistä, ei sopinut edes kunnolla peilinkuoren sisään ja oli liian paksu ja muutenkin mitoitus ei vastannut originaaliosaa.

Kysymys siis:

Mistä löytyisi originaalivaraosana noita sivupeilejä? Ahkera googlettaminen tuntui aina vain ohjaavan näihin geneerisiin tarvikepeileihin.


Kyse olisi siis jostain tämänkaltaisesta, peili + lämmityselementti:
http://www.ebay.co.uk/itm/NEW-102-ALFA- ... 231e0bb13a" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuo olisi muuten täysin passeli, mutta joku tuossa eBay-ilmossa hieman antaa vaikutelman, että puhutaan että "manufacturer: Alfa Romeo", mutta alempana on jotain että "OEM quality", mutta kaikesta jää sellainen fiilis, että ei tässä välttämättä ihan originaalivaraosaa kaupata. Voin olla toki väärässäkin, jos joku kuvasta tunnistaa tuon Alfan omaksi osaksi, niin vinkkejä otetaan vastaan. :)
Onko missään ohjetta, miten koko peilistä saa pelkän lasin irti..? Ja mielellään ehjänä :)
vaikkapa näin: peili kolmioineen irti, peilinkuiren alapuolella, nivelen kohdalla 3 torks (äks rikki) ruuvia auki--> peili irtoaa kolmiosta ja muistaakseni peilinkuoren alla on snadi luukku, siellä voi olla ruuvi en muista. anyway, peili moottoreineen tulee irti kuirestaan ja sen peilinlasin takana on muistaakseni klipsut joista se lähtee moottorista irti. Huomio: vastakappale joka irtoaa peilin moottorista on liimattu peiliin itseen.

toivottavasti joku saa tolkkua tästä rävellyksestä

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Jakke kirjoitti:
Sautio kirjoitti:
Onko muuten mitään nyrkkisääntöä siitä kuinka kireälle moniurahihna pitäisi kiristää sillä epäkeskiörullalla, e-learn olettaa että asentajalla on käytössä jokin ihme erikoistyökalu joka tulee ulos jousikiristeisestä kiristimestä kun epäkeskorullaa käännetään tarpeeksi, kuinka tuon kireyden saa asetettua ilman kyseistä työkalua?
Ei siinä ole mun mielestäni mitään säätöä ainakaan tessussa. Jousi kiristää sen sopivaksi kun on oikean pituinen hihna.
Eikä V6:ssa.
Auton tarkka malli olisi hyvä lukea jossain, vaikka nimen/avatarin alla.
Foorumilla voisi olla myynnissä.

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

^ Lukee mulla auton tyyppi allekirjoituksessa :)
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Jep :oops:
Ei noita tule aina luettua..

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

jkk kirjoitti:
JaRoDD kirjoitti:
Hammond kirjoitti::)
Onko missään ohjetta, miten koko peilistä saa pelkän lasin irti..? Ja mielellään ehjänä :)
vaikkapa näin: peili kolmioineen irti, peilinkuiren alapuolella, nivelen kohdalla 3 torks (äks rikki) ruuvia auki--> peili irtoaa kolmiosta ja muistaakseni peilinkuoren alla on snadi luukku, siellä voi olla ruuvi en muista. anyway, peili moottoreineen tulee irti kuirestaan ja sen peilinlasin takana on muistaakseni klipsut joista se lähtee moottorista irti. Huomio: vastakappale joka irtoaa peilin moottorista on liimattu peiliin itseen.

toivottavasti joku saa tolkkua tästä rävellyksestä
Tai sitten kevyesti ja mahdollisimman laajalta alueelta vääntämällä peiliä irti. Paina sisäreuna ihan sisälle, ulkoreuna "irvistää" jolloin väliin saa sopivasti sormia, sitten vetää sitä lasia ulospäin, jos ei siitä ulkoreunasta tunnu irtoavan, niin sitten yrittää ylä- tai alalaidasta, pitää olla vaan varovainen eikä saa vääntää väkisin.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Sautio
Viestit: 435
Liittynyt: 14 Elo 2009, 20:26
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Sautio »

Onko FiatEcuScan 2.6 toimiva softa vai pitääkö olla uudempi jos haluaa tsekata 156 10V 2.4JTD:n moottorin vikakoodin? Entä millainen OBD2 -USB -kaapeli olisi toimivaksi todettu, pitääkö sen olla jokin ELM327 -tyyppinen, ja mistä noita saa ostella pk-seudulla? :)
Edit: onko tämä toimiva kapistus: http://www.elekma.com/elm327_adapteri_usb" onclick="window.open(this.href);return false; ?
Saab 9-3SW 1.9TTiD -08
Fiat Ducato Maxi 2.8 i.d.TD -98
Ex: 156 2.4JTD SW -01

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JHel »

http://tee-se-itse.hongkong.fi/fi/autot ... eID=191002" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Toimiikohan tämä 156JTS -03?

E: Niin ja onko kokemuksia kyseisestä laitteesta vai onko kannattavampi jokin 50e laite hankkia..

Avatar
Albertolli
Viestit: 4181
Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Albertolli »

JHel kirjoitti:http://tee-se-itse.hongkong.fi/fi/autot ... eID=191002

Toimiikohan tämä 156JTS -03?

E: Niin ja onko kokemuksia kyseisestä laitteesta vai onko kannattavampi jokin 50e laite hankkia..
Tuollahan ei käsittääkseni pääse käsiksi ABS- eikä Airbag-järjestelmiin?
Melkein ostaisin halvan käytetyn miniläppärin, piuhat ebaystä ja Multi Ecu Scannin lisenssin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^^
Piuha n. 13eur mm. E-Villestä (VAG-COM-KKL), MultiEcuscan (ex. FiatEcuscan) lisenssi 49eur. Tämä toki vaatii sen läppärin omistamisen (ja Windows-ohjelmahan tuo on, joten sen mukaan mennään). Ja onpahan monipuolinen ohjelma ja saat piirreltyä hienoja graafejakin vaikka :)

@Sautio:
Miksi 2.6? Jos on lisenssi, päivitä uusimpaan. Pitäisi onnistua

Avatar
puolikolme
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Syys 2012, 20:07
Car(s): 156 2.5 V6 '98
M-B E200cdi aut. '02

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja puolikolme »

Mistähän voisi saada 156:een (pre-fl jos jotain väliä) sellaset alkuperäset kangasmatot, jossa on 45 asteen kulmassa sellasia Alfa Romeo tekstejä monta peräkkäin/allekkain jne. Omassa kaikki muut jopa erinomaisessa kondiksessa, mutta kuljettajan matto alkaa olla entinen. Sarjana joutuu varmaan ostamaan, mutta eipä mitään. Jos vaan keksis mistä löytyis?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

http://shop.alfisti.net/Tuning-Styling/ ... :1455.html" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.alfastumper.com/index.php?cPath=270_1_6_396" onclick="window.open(this.href);return false;

Ei ihan samanlaisia kuin haet, mutta varteen otettavia vaihtoehtoja jos tarkalleen oikeaa ei löydy
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
puolikolme
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Syys 2012, 20:07
Car(s): 156 2.5 V6 '98
M-B E200cdi aut. '02

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja puolikolme »

Kiitoksia, alfistin jo löysinkin, ja ebayssakin näyttää tarvikemattoja olevan, mutta en tässä tapauksessa aivan sellaisia haeskele :)

Tässä näyttäisi olevan juurikin sellaiset alkuperäiset, joita haen.

E: Jaa no mutta kiitoksia vastanneelle kuitenkin, tuolta nimittäin löytyi taas puolestaan alkuperäinen vaihdekepin nuppi!

Avatar
Joonake
Viestit: 222
Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:31
Car(s): Skoda Superb -17
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Joonake »

Oikealta edestä kuuluu töyssissä kolinaa, ei muuten ajossa. Olisko "koiranluu" vaihtokunnossa?

Sopiiko tämmönen kaikkiin 156:iin ja onko väliä oliko oikea vai vasen, ilmeisesti jotenkin symmetrinen kapistus kyseessä?
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=154

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Koiranluu on yksi vaihtoehto, mutta onhan siellä niveliä paljon muitakin jotka voi kolista.

Koiranluu on symmetrinen eli sama osa sopii molemmille puolile.

Avatar
Oiva
Viestit: 145
Liittynyt: 14 Syys 2005, 22:01
Car(s): 156 2.0 -00
Paikkakunta: Helsinki, Turku

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Oiva »

Pari vuotta sitten ainakin vielä näitä sai tilata Autokeskuksesta. Hinta vaan oli aika älytön (Yli satasen tms).

puolikolme kirjoitti:Mistähän voisi saada 156:een (pre-fl jos jotain väliä) sellaset alkuperäset kangasmatot, jossa on 45 asteen kulmassa sellasia Alfa Romeo tekstejä monta peräkkäin/allekkain jne. Omassa kaikki muut jopa erinomaisessa kondiksessa, mutta kuljettajan matto alkaa olla entinen. Sarjana joutuu varmaan ostamaan, mutta eipä mitään. Jos vaan keksis mistä löytyis?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

Oiva kirjoitti:Pari vuotta sitten ainakin vielä näitä sai tilata Autokeskuksesta. Hinta vaan oli aika älytön (Yli satasen tms).

puolikolme kirjoitti:Mistähän voisi saada 156:een (pre-fl jos jotain väliä) sellaset alkuperäset kangasmatot, jossa on 45 asteen kulmassa sellasia Alfa Romeo tekstejä monta peräkkäin/allekkain jne. Omassa kaikki muut jopa erinomaisessa kondiksessa, mutta kuljettajan matto alkaa olla entinen. Sarjana joutuu varmaan ostamaan, mutta eipä mitään. Jos vaan keksis mistä löytyis?
Auto Milanosta saa paria kolmea erilaista sarjaa teksteillä ja logoilla ja muistaakseni hinta pyöri siellä huntin paikkeilla

Avatar
Markka
Viestit: 49
Liittynyt: 23 Heinä 2012, 17:14
Car(s): 156 2.0 TS -98
156 2.0 JTS -03
164 2.0 -89
156 2.5 V6 -02
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Markka »

Kenelläkään yhtään ideaa miten tuon vinkumisen saisi loppumaan. Pari päivää sitten laittelin jakopään puolelle suojakoppaa raottamalla hieman hihnaspraytä ja käyttelin autoa käynnissä aina välillä. Seuraavana päivänä kylmänä käynnistettäessä jakopäästä kuului hihnan luistamiselle ominainen virskunta :? Noh, laittelin sitten auton ollessa käynnissä samalla tyylillä hieman lisää spraytä ja vinkuminen meni pois 10 sekunniksi. Ajoa 10 minuuttia ja ääntä ei enää kuulunut tyhjäkäynnillä, mutta kaasua painettaessa hieman vingahtelee. Mikä sielä voisi ahistaa?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

Hihna ja/tai kiristin loppu, linjaus pielessä
VMP

Avatar
Markka
Viestit: 49
Liittynyt: 23 Heinä 2012, 17:14
Car(s): 156 2.0 TS -98
156 2.0 JTS -03
164 2.0 -89
156 2.5 V6 -02
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Markka »

Sitähän minäkin ensimmäiseksi ajattelin, mutta ääntä ei ole kuulunut läheskään yhtä isosti ennenkuin laitoin sitä hihnaspraytä. Haittaisikohan jos hieman suihkuttelisi hihnalle puhdistusainetta jolla saatais hyvällä onnella jonkin verran hihnaa puhtaammaksi?

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

tai sitten vaan uusi hihna, tuskin kiristäjässä on vika jos hihnaa kosteuttamalla vinkuna häviää
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JHel »

Osaako joku kertoa osanumeron (55190637) perusteella sopiiko kyseinen katti 156 2.0 JTS -03:een..? Jossain olen nähnyt jonkun osaluettelon netissä, mutta enpä sitä nyt enää löytänyt..

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

JHel kirjoitti:Osaako joku kertoa osanumeron (55190637) perusteella sopiiko kyseinen katti 156 2.0 JTS -03:een..? Jossain olen nähnyt jonkun osaluettelon netissä, mutta enpä sitä nyt enää löytänyt..
Eperin mukaan kyseinen osa on 2.0 TS koneelle kuuluva (M11). http://eper.fiatforum.com/eper/navi?COU ... INDOW_ID=1

Uudemman Eperin mukaan JTS olisi mallia M12.
Kuva

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JHel »

^Sivulla on "compatibility: M1 ,M2 ,M5 ,M10 ,M11 ,M12" Eli ainakin tuon sivun mukaan pitäisi sopia.. Ellen ymmärtänyt väärin. Hurray!

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

ei sovi, siihen kuuluu 55180214

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JHel »

^Näin mä vähän arvelinkin. Ei se auta ku hankkia uusi orggis. Töineen maksaa puolet auton hinnasta, v*ttujee.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^kysy heikalta tarvikekattia.

Avatar
puolikolme
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Syys 2012, 20:07
Car(s): 156 2.5 V6 '98
M-B E200cdi aut. '02

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja puolikolme »

Lisää tyhmiä kysymyksiä. Ostin tuohon samaiseen 156:een JVC:n mankan ja laittelin kiinni. Ennen tuota kiinni oli se Grundig jota näihin on ilmeisesti laitettu maahantuojantoimesta jossain vaiheessa. No anyways, nyt ongelmana on se, että mankka hävittää kaikki asetukset aina kun virrat laittaa pois. Jos auton käynnissä ollessa/virtojen ollessa päällä laittaa mankan pois päältä niin asetukset pysyy, mutta häviää taas heti kun virrat käyttää pois. Kun avaimesta on virrat kännetty pois ei mankkaa saa päälle, kun taas tuon vanhan Grundigin sai. Multa alkaa loppuu älykkyys kesken? :crazyeyes:

(P.S. noita vitun pitkejä linkkejä vois laittaa vähän lyhyemmiks, jotta foorumin layoutti pysyis normaalina...)
Viimeksi muokannut puolikolme, 14 Loka 2012, 21:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Jatkuva virta puuttuu nyt siltä mankalta... Kannattaa ihan lukaista siitä mankan manuaalista
mihin pinniin se jatkuva virta tulee. Sitten voit mitata sen sieltä auton pistokkeesta mihin se jatkuva virta tulee ja siirtää oikeaan paikkaan. Näissä on yleensä se tasan kaksi vaihtoehtoa miten ne voi kytkeä...

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

puolikolme kirjoitti:Lisää tyhmiä kysymyksiä. Ostin tuohon samaiseen 156:een JVC:n mankan ja laittelin kiinni. Ennen tuota kiinni oli se Grundig jota näihin on ilmeisesti laitettu maahantuojantoimesta jossain vaiheessa. No anyways, nyt ongelmana on se, että mankka hävittää kaikki asetukset aina kun virrat laittaa pois. Jos auton käynnissä ollessa/virtojen ollessa päällä laittaa mankan pois päältä niin asetukset pysyy, mutta häviää taas heti kun virrat käyttää pois. Kun avaimesta on virrat kännetty pois ei mankkaa saa päälle, kun taas tuon vanhan Grundigin sai. Multa alkaa loppuu älykkyys kesken? :crazyeyes:
Mulla kanssa jvc soitin, ja demo pyörii aina ruudussa ja asetukset hävii, ollut jo 2 jvc mankkaa, eikä kumpaaaan saa päälle jos virrat pois. en ole myöskään löytänyt mistä sais tallennettua asetukset???

E: mankan mukanahan tulee valmiit liittimet, toinen puoli autoon toinen mankkaan, piitäkö mankan piuhoja duunailla vai?
Viimeksi muokannut jkk, 14 Loka 2012, 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
puolikolme
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Syys 2012, 20:07
Car(s): 156 2.5 V6 '98
M-B E200cdi aut. '02

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja puolikolme »

pjotrthegreat kirjoitti:Jatkuva virta puuttuu nyt siltä mankalta... Kannattaa ihan lukaista siitä mankan manuaalista
mihin pinniin se jatkuva virta tulee. Sitten voit mitata sen sieltä auton pistokkeesta mihin se jatkuva virta tulee ja siirtää oikeaan paikkaan. Näissä on yleensä se tasan kaksi vaihtoehtoa miten ne voi kytkeä...
Niimpä tietysti juu! Jotenkin uskoin liikaa siihen standardiuteen, mutta olihan toi rundi jo 14 vuotta vanha, ja kait muutenki vähä valmistajien välein vaihtelee...

pjotrthegreat
Viestit: 815
Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja pjotrthegreat »

Markka kirjoitti:Sitähän minäkin ensimmäiseksi ajattelin, mutta ääntä ei ole kuulunut läheskään yhtä isosti ennenkuin laitoin sitä hihnaspraytä. Haittaisikohan jos hieman suihkuttelisi hihnalle puhdistusainetta jolla saatais hyvällä onnella jonkin verran hihnaa puhtaammaksi?
Joissain tapauksissa noita hihnapyöriä on myös vähän karhenneltu jos uudella hihnalla ja kiristimellä ei vika korjaudu.
Paljon ajetuissa kotteroissa kun ne tuppaa kiillottumaan aikaa myöten niin vimpan päälle peilimäisiksi että tuppaa väkisellä vingahtelemaan...

Avatar
puolikolme
Viestit: 13
Liittynyt: 26 Syys 2012, 20:07
Car(s): 156 2.5 V6 '98
M-B E200cdi aut. '02

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja puolikolme »

No tuota. Tuosta JVC:stä vielä. ISO-connectoriin (siihen virtapalikkaan) pitäis tulla siis:
-Car battery 12V
-Remote lead/power aerial
-To car light control switch
-Accessory terminal (?)
-Metallic body/chassis of the car

Ilmeisesti siis virta ja maa on ainakin kunnossa, kun mankka toimii virtojen ollessa päällä. Mikähän noista tois sitten sen "jatkuvan virran"?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^eikös tuo car battery ole jatkuva virta ja tuo remote oo sitten heräte, johon kytketään esim vahvistin?

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

^
Noissakin on ainakin vanhemmissa laitteissa ollut "hieman" eroja.
Nimimerkillä kaverille pistettiin 80-luvun loppupään ranskikseen Pioneerin soitin. Pinohiiressä oli "Standby 5V/12V"-piuhat. Eli siis sekä 5V, että 12V. Kumpaa tahansa sitten kokeilikin, ei toiminut. Sen sijaan piti kytkeä "Remote"-piuha akusta tulevaan 12V:hen, jonka jälkeen mankalla oli jatkuva herätevirta...

Toinen keissi oli sitten niin, että täysin samat termit - merkitys eri, valmistajien välillä. JVC ja Sony taisi olla tässä kiistakohteet, molemmat 2000-lukuisi CD-soittimia autoon. Standby toisessa oli sama, kuin +12V jatkuva virta ja "Remote" tarkoitettu vahvarille, toisessa "Standby" taas olikin "Remote" (eli virta vahvarille) ja Battery EI ollut +12V, vaan ilmeisesti kaukosäätimelle (??) tarkoitettu johto. Tämä ei koskaan selvinnyt, kun laitteessa oli kaukosäädin joka toimi kyllä kummasti. Lopuksi keksimme, että +12V akulta tuleva oli loogisesti merkattu "LineIn", poiketen siis AUX In ja Line1/2 In-piuhoista, jotka on sitten toki äänilähteitä soittimelle.
Ja tuon kanssa muuten tapeltiin ja monta, monta tuntia. Manuaalit, google, kaikki käytiin läpi. Lopuksi sitten vaan alettiin lätkimään johtoja kiinni ja katsomaan, mitä mistäkin tapahtui.

Ja sitten yksi toinen Pioneer vaati muuten hauskan virityksen: +5V Standby ja +12V piti molemmat kytkeä akulta tulevaan +12V:hen, muuten ei laite helähtänyt mihinkään. Pelkkä +5V ei antanut mitään ja +12V ei antanut mitään yksinään. Eikä auttanut laittaa 5V:tä 5V:hen ja 12V:tä 12:sta, vaan molemmat piti kytkeä kerralla 12V-linjaan. Mankka toimi vuosia tuon jälkeen ilman ongelman häivääkään. Että kyllä näitä on, ikävä kyllä, sinnepäin standardeja ja "sinnepäin" standardejakin nähty =P

JLM
Viestit: 91
Liittynyt: 18 Joulu 2009, 09:59
Car(s): 156 V6 sw 159 2,4 JTDm 147 2,0 TS
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JLM »

Jollen nyt ihan väärin muista niin Grundigista JVC:een vaihdettessa mankan iso liittimessä vaihdetaan punaisen ja keltaisen johdon paikkoja keskenään.

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Jep, punainen ja keltainen johto ristiin, yleensä asia on huomioitu soittimen johtosarjassa josta ne saa käännettyä.

Tuosta ISO-liittimestä kun on yleisessä käytössä kaksi muuten samanlaista versiota, mutta niissä on nuo jatkuva ja virtalukolta tuleva karva eri päin.

andr
Viestit: 65
Liittynyt: 13 Elo 2012, 09:16

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja andr »

Puolityhmä kysymys:
- miksi ovikahvan lukkonappi jää pohjaan? Olen yrittänyt suikuttaa voiteluainetta sinne,
mutta vaikuttaa siltä että ongelma en syvemmällä... onko jousi väsynyt?

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JHel »

Tyhmempi kuin puolityhmä kysymys: Eli nyt täytyy autosta vaihtaa katti. Ja tarkoituksena olis tarvikekatti tilata heikalta. Hintaa tälle oli 700e. Parilta eri liikkeeltä kysynyt kauan moisen asennuksessa menee ja vastaukset ovat, että tarvikekatit on vaikeita asentaa. Eli onko tämä tarvikekatti nyt sitten jotenkin erilainen kuin originaali vai mikä siitä nyt tekee sitten vaikeamman verrattuna originaaliin? Vai onko tässä nyt vedätetään hölmöä -meininki?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

eikös jts:n katit oo siinä heti pakosarjan jälkeen ??

osaisko/ pystyiskö tiittasen pakoputkihuolto kannelmäessä hki duunata ton sulle?

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Varmasti tekevät ja pitäisi kyllä tulla tarvikekatalysaattorille halvempikin hint akuin 700e? :crazyeyes:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kyllä ne tarvikekatitkin tahtoo maksaa kun tuo hökötys sisältää kaksi katalysaattoria ja pakosarjan, väkisinkin kallis keksintö.
Viimeksi muokannut Tuomas K, 15 Loka 2012, 14:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JHel »

Noniin mitä enemmän tätä yritän selvitellä niin sitä enemmän olen kujalla koko hommasta. :D Vaikka en kärryillä ole koskaan ollutkaan..

Taas opin jotain uutta kuitenkin mikä herätti lisää kysymyksiä:

Eli jos ostan JTS:än vaikkapa orggis "katalysaattorin" mistä pulitan 1000e tai yli. Saanko siis silloin tämän linkissä olevan härvelin
http://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-ROMEO-15 ... 0530373853 vai ainoastaan tuon
paksun osan härvelin puolesta välistä? :crazyeyes:

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Kyllä se on koko hoito yhtä osaa.

Edit: näyttää muuten tuossa kuvassa olevassa sarjassa kollektori olevan yhtä laadukas kuin Fennon pakoputkissa, kuristin samaan rahaan :mrgreen:
Viimeksi muokannut Tuomas K, 15 Loka 2012, 14:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

JHel kirjoitti:Noniin mitä enemmän tätä yritän selvitellä niin sitä enemmän olen kujalla koko hommasta. :D Vaikka en kärryillä ole koskaan ollutkaan..

Taas opin jotain uutta kuitenkin mikä herätti lisää kysymyksiä:

Eli jos ostan JTS:än vaikkapa orggis "katalysaattorin" mistä pulitan 1000e tai yli. Saanko siis silloin tämän linkissä olevan härvelin
http://www.ebay.co.uk/itm/ALFA-ROMEO-15 ... 0530373853 vai ainoastaan tuon
paksun osan härvelin puolesta välistä? :crazyeyes:
Saat sillon koko härvelin, noi paksut "purkit on ne katit", soita tiittaselle ja kysäse, se leikkaa vanhat pois ja hitsaa uudet tilalle! kaveri vaihdatti katin tiittasella ja oli n.250 töineen, tosin opel vectra

Vastaa Viestiin