GTV 2.0TS vm95

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

GTV 2.0TS vm95

Viesti Kirjoittaja HR »

Kävin eilen katsomassa erästä myynnissä olevaa -95 mallista 2.0 TS GTV:tä. Hinta 14000e ei ollut paha alle 130tkm ajetusta pelistä, vaan kun en oikeastaan ole vaihtamassa autoa nyt, joten ei siitä sen enempää. Vaikka vaimolle olisi kyllä tuntunut hyvin sopivan, että kakkos auto vaidetaan tuollaiseen.

Pisti vaan silmään konehuoneen puolella että moottori oli yllättävän siistissä kunnossa ja venttiilikopan päällä oli tuo 156:stakin tuttu muovinen härpätin. Eikös tuon ikäisessä GTV:ssä pitäisi olla venttiilikopan suojakannen alumiinia.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
tomtom
Viestit: 42
Liittynyt: 13 Elo 2004, 23:32
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja tomtom »

Eikös se kaikissa 16V koneissa ole muovinen se suoja..? Näin omasta mielestä...
ex-Talbot/ex-164TS/ex-156 V6/ex-Golf GTI/ex-TurboSaab

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Ainakaan 155:ssa ei ollut ja ainakin yhdessä 156 1.6TS:ssä oli alumiininen.
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ei kai tuota etuveto Gtv:tä ole ikinä tehtykkään vanhalla 8V koneella...noissa fiat lohkoisissa 16v-koneissa taitaa kaikissa olla tuo muovi koppa päällä...korjatkaa jos olen väärässä..

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Ei ole muovikoppaa ainakaan 155 16V:ssä. Siis ainakaan minulla ei ole, jos oikein varovaiseksi heittäydytään :wink: . Eikös HR:nkin 155 ollut 16V?

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

No kun minun käsitys näistä 16v TS koneista on se että ne olivat 156:sen tuotannon alotukseen asti kaikki varustettu alumiinisella venttiilikopan suojakannella ja siittä eteenpäin muovisella. Siis -95 mallisessa etuvetoisessa olettaisi olevan samanlaiset näkymät kuin 16v 155:ssa.

EDIT: Niin olihan minulla tuollainen 16v 155 itselläkin ja muuten henk koht mielipide on että se oli enemmän Alfa kuin tämä nykyinen (ei saa silti kivittää).
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

en kivitä..olen meinaan kanssasi samaa mieltä.. :wink:
saatta olla että oli alumiinikoppakin..
omat kokemukset kun 155:n ja 156:n suhteen rajoittuvat lähinnä pariin koeajoon.. :wink:
Viimeksi muokannut 90, 03 Syys 2004, 02:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Joo, vanhemmissa 155 16v:ssä se koppa oli tosiaan alumiinia mutta GTVissä se taitaa kaikissa olla muovia, jostain kumman syystä.

Ostas HR multa emännälle -99 GTV, melkein samalla hinnalla. Kun pitäis varmaan dieseliä... :( :( :(
- Epäkelpokeräilijä -

Pepperoni
Viestit: 917
Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja Pepperoni »

Duoda noin, kun tuo minun 155 16V lienee pikemminkin "uudempi" kuin "vanhempi", rekisteröity kesäkuussa 1997 eli ilmeisesti ihan viimeisiä mallisarjan edustajia (eikös 156 tullut myyntiin samana syksynä, ei Suomessa tosin), eikä ole muovikoppaa konehuoneessa. Eli olisko nyt niin että 155:ssä ei ole muovikansia käytetty ollenkaan?

Nimim. pilkkua on aina kiva viilata :wink:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Kun pitäis varmaan dieseliä...
Miten olisi 166 2.4 JTD.. :wink:

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Njoo... 166 on hemmetin hieno auto, mutta mulle riittäisi kyllä pienempikin. Jotenkin on sellainen fiilis, että jos GTV:stä kerran pitää luopua, samaan kurjuuteen voisi sitten ottaa jonkun ääritaloudellisen korppusahan ja maksella asuntolainaa pois.

Kahtotaan nyt, ei toisaalta millään raaskisi hukata tuota. Kaikesta vehkeeseen kuuluvasta järjettömyydestä huolimatta minä tykkään autosta kuin hullu puurosta. Tai ehkä juuri siksi. Ei voi mitään sille, että välillä kun hyppää jonkun tavallisemman kehonsiirtovälineen rattiin, se tuntuu bazalta kiikkulaudalta.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
puuha
Viestit: 1889
Liittynyt: 23 Heinä 2003, 03:52
Car(s): BMW
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja puuha »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti: että jos GTV:stä kerran pitää luopua
Mitä ihmettä? Miksi nyt luopumassa GTV???
Makaroonia jo vuodesta -98

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ennusteena 45tkm/vuosi :cry:

Nythän se olisikin tosi fiksua hukata kun parin viime kuukauden sisään on uusittu renkaat, jakohihna, variaattori, ilmamassamittari ja lambda-anturi ja ilmastointi täytetty.
- Epäkelpokeräilijä -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:samaan kurjuuteen voisi sitten ottaa jonkun ääritaloudellisen korppusahan
75TD,164TD tai 155TD tai ehkä jopa giulia D :-D :mrgreen: :lol:

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Jos joutuu sahailee noin paljon niin eikö juuri silloin kannattaisi ostaa jonkun ihan oikean auton? Kiva se on motarilla luukuttaa jollain kinnerillä duuniin joka päivä..

Ja mitä tuohon alkuperäiseen getvoseen tulee niin ei mielestäni mitenkään erityisen halpa. Oletuksena toki että on nahat ja autoilmastoinnit. Noita vanhempia kun saa Saksasta raahattua veroineen varusteineen reilulla kympillä..

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Giulia D? Aika rok :mrgreen:

Se "ihan oikea auto" tarkoittaisi jotain ei-ihan-uutta pienehköä TDI-wannabe-hässäkkää, vanhemmat esikammiodieselit ei taida pidemmän päälle kannattaa kun löpöä menee selvästi enemmän.

Vanhoihin Getvosiin ei muuten ole saanut automaatti-ilmastointia, se tuli vasta phase II:een. Tosin tuo 156-tyyppinen vehjekin on "automaattinen" eli ei osaa säätää puhalluksen suuntaa itse. IMO se pilaa koko laitteen idean, nyt suuntauksia saa lämpimällä kelillä väännellä välillä jaloille ja välillä nassulle. Mikäs automaatti se sitten enää on? Lämmönsäädön termostaatti on kylläkin hyvä.
- Epäkelpokeräilijä -

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Giulia D? Aika rok :mrgreen:
Jep, 1760cc Perkins-diesel, 55hv/4000rpm. Voisi ajaa vallan sitä motarin vasenta kaistaa :mrgreen:

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

no kyllä siitä perkinsistä lähtee ainakin 58 hv kun vähän pistää syöttöjä lisää..ja sitten mennään isoa lujaa.. :wink:

Alfisti
Viestit: 417
Liittynyt: 09 Elo 2003, 07:20
Car(s): GT JTDm -04
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Alfisti »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Se "ihan oikea auto" tarkoittaisi jotain ei-ihan-uutta pienehköä TDI-wannabe-hässäkkää, vanhemmat esikammiodieselit ei taida pidemmän päälle kannattaa kun löpöä menee selvästi enemmän.
Miten olisi uudehkon veroiseksi kunnostettu varmaan hiukan GTV:tä isompi dieselauto(tosin tässä on takaovetkin). Löpöä menee n. 5l/100km. Mainitaan vielä, että 164:en penkeissähän on kiva istua ja äänieristykseenkin on paneuduttu ;)

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

No tuota. Tiedän 164:n hyväksi autoksi kun mulla on niitä pari ollut, mutta... mulla on niitä pari ollut :wink: Eli mielellään voisi olla vaihteeksi jotain muuta.

Täytyykin tästä lähteä tien päälle. Ihan vaan siksi kun se on niin mukavaa :-D
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Giri
Viestit: 515
Liittynyt: 12 Maalis 2003, 13:57
Car(s): Giulia 2.2 180
164 QV 24V
33 16V QV
155 2.0 TS 8V
ex:
159 2.4 JTDm Q-tronic
156 JTS Selespeed
164 3.0 V6
33 1.5 SL
Alfetta 1.8
Paikkakunta: Comune di Pungalaitio

Viesti Kirjoittaja Giri »

GAMMA500 kirjoitti:Perkins-diesel
Massey Fergusonin hovihankkija eli ei mikään turha moottori tuo Perkins

Avatar
90
Viestit: 7983
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65
Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 90 »

ei ole turha ei..perkinsin voimin on eräskin pelto kynnetty... :-D

Avatar
MKT
Viestit: 654
Liittynyt: 10 Syys 2003, 18:35
Car(s): 159 SW 2.4JTDm Q4 Ti
ex. 156/164/166
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja MKT »

Rolle kirjoitti:Jos joutuu sahailee noin paljon niin eikö juuri silloin kannattaisi ostaa jonkun ihan oikean auton? Kiva se on motarilla luukuttaa jollain kinnerillä duuniin joka päivä..
Harvinaisen osuvasti sanottu! Juuri noilla saatesanoilla olen aikoinaan päätynyt Alfaan ja vieläpä reippaasti bensaa hörppääviin malleihin. Kun ajaa paljon pitää autossakin olla jotain... :wink:

Avatar
HR
Viestit: 783
Liittynyt: 03 Maalis 2003, 11:32
Car(s): 147 1.6 TS
Mondeo 2.0 TDCi
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja HR »

Scuderia Rasvanäppi kirjoitti:Joo, vanhemmissa 155 16v:ssä se koppa oli tosiaan alumiinia mutta GTVissä se taitaa kaikissa olla muovia, jostain kumman syystä.

Ostas HR multa emännälle -99 GTV, melkein samalla hinnalla. Kun pitäis varmaan dieseliä... :( :( :(
Ei en ole ostamassa toista Alfaa, enhän...

Oletko muuten laskenut kuinka paljon säästöä oikeasti tulee diisselillä ajosta.
Rolle kirjoitti:Ja mitä tuohon alkuperäiseen getvoseen tulee niin ei mielestäni mitenkään erityisen halpa. Oletuksena toki että on nahat ja autoilmastoinnit. Noita vanhempia kun saa Saksasta raahattua veroineen varusteineen reilulla kympillä..
Totta näyttää olevan
klick
"Timing cingulum off et valuulas node"

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

5ke verot + 5ke auto + kulut ollaan aika lähellä eikä ole mikään huono auto kyseessä.

Avatar
Maclane
Viestit: 260
Liittynyt: 20 Loka 2003, 18:56
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Maclane »

HR kirjoitti:Totta näyttää olevan
klick
Lagerschaden ei välttämättä lupaa hyvää.. eli se luultavasti tiputtaa hintaa.

Edit: mutta saa halvalla joo, ei siinä mitään.

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Maclane kirjoitti:Lagerschaden ei välttämättä lupaa hyvää
Tuskin on mikään muu kuin pyöränlaakeri, muuten olisi hintakin varmaan alempi.

Kesällä olisi ollut tarjolla vielä tuotakin halvempi -97 novitecin hiluilla, lääterit ja kaikki, harmi kun ei mahdu sisälle..

Avatar
Boxer33
Viestit: 552
Liittynyt: 06 Maalis 2003, 18:03
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Boxer33 »

Rolle kirjoitti:harmi kun ei mahdu sisälle..
Mikäs jättiläinen se Rolle olikaan? :shock:
Kaikki paitsi purjehdus on turhaa!

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

188cm on ihan liikaa tuollaiselle pikkukinnerille :?

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

HR kirjoitti:Oletko muuten laskenut kuinka paljon säästöä oikeasti tulee diisselillä ajosta.
Enpä nyt hetkeen aikaan ole laskenut, mutta korjataanpa vahinko:

Dieselvehkeen lukuarvot (esim. 156 1.9 JTD)
löpön kulutus n. 5,5 l/100km
löpön hinta n. 0,85 €/l
dieselvero 453,6 €/v

Bensavehkeen lukuarvot
bensan kulutus n. 8 l/100km
bensan hinta n. 1,17 €/l

Ajomäärällä 45 tkm/v
dieselin kulut 2557,35 €/v
bensan kulut 4212 €/v
-----------------------------
ero 137,88 €/kk

Ajomäärällä 30 tkm/v
dieselin kulut 1856,1 €/v
bensan kulut 2808 €/v
-----------------------------
ero 79 €/kk

Se on sitten jokaisen henkilökohtainen kysymys ovatko nuo pieniä vai suuria lukuja. Päälle voi vielä laittaa jotain etua dieselin todennäköisesti paremmalle arvon säilymiselle.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
Rolle
Site Admin
Site Admin
Viestit: 7738
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 18:48
Car(s): RRS + F20
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja Rolle »

Käytettyä ostaessa ei tarvitse ostohintaa ottaa huomioon jos olettaa että joko ajat 15ke bensa-autolla tai sitten samanhintaisella kiisselillä. Kun kiisseli vielä pitää arvonsa paremmin niin kyllähän se taloudellisesti ajateltuna ilman muuta kiisseli.

Ainakin viimeksi kun tarkistin niin puussa ei kasvanut kuin omenia joten aina voi sivuttaa taloudellisuus puoltakaan vaikka kuinka haluaisi :cry:

Avatar
motorhead
Viestit: 401
Liittynyt: 18 Touko 2004, 02:43
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja motorhead »

Rolle kirjoitti: Ainakin viimeksi kun tarkistin niin puussa ei kasvanut kuin omenia joten aina voi sivuttaa taloudellisuus puoltakaan vaikka kuinka haluaisi :cry:
Pääasia ei tuossa taida olla se mitä puussa kasvaa vaan itse se puu.
"vanha" viidakon sananlasku kun sanoo että "satun nimittäin omistamaan sen verran metsää, että jos sen vessapaperiksi muuttaisi...niin moni siihen perseensä pyyhkisi" :)

jahas, menipäs kunnolla OT:n puolelle. Menenkin tästä jo valmiiksi nurkkaan häpeämään...

Avatar
Olli79
Viestit: 387
Liittynyt: 13 Heinä 2003, 17:04
Paikkakunta: Toijala

Viesti Kirjoittaja Olli79 »

Ja Alfa mies ei yleisillä kulkuneuvoilla kulje!
vai mitä Rasvis

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Rasvis kulkee ihan mielellään julkisilla silloin kun se on mahdollista, vaan kun autoa tarvitaan työssä jatkuvasti ja kamaakin on yleensä mukana sen verran paljon ettei niitä voi bussissa hinata.

Loppui taas tänään takakontti kesken. 156 Sportwagon JTD olisi se paras ratkaisu, mutta ei taida olla rahaa tuollaiseen.
- Epäkelpokeräilijä -

Avatar
155TS
Viestit: 781
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 23:46
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja 155TS »

Myy se 75 pois ja pidä GTV kesä autona. Osta Käyttöautoksi Fiat scudo 1.9 tdi. Halpa vero ja kummisetä ainankin kehui ihan hyväksi peliksi(se nyt ei vältämättä kerro vielä mitään). itse asiassa sillä on menossa tällä hetkellä peugeotin versio tuosta. Tavaratilan ei ainakaan pitäisi loppua kesken. Eikös sun boxseri33 faija ostanut juuri tälläisen sen läpimädän terselin tilalle.
Tosin nuo pikku kipot on myös kehittynyt valtavasti viime aikoina. Olin vähän aikaa sitten kaverin uuden 1.2 punton kyydissä. Oli ilmastoitia, ajotietokonetta, sähköikkunaa ja jne. Moottoritiellä sisämelua ei ollut yhtään sen enempää kuin tossa mun 155:ssa. Ja kulutus pyörii 5-6 litran tuntumassa. Tosin mitää raketteja kummatkaan noista ei ole, mutta tolla 15k€ saa pakasta vedetyn uuden punton ja vielä halvemmalla vähän ajetun.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92

GAMMA500
Viestit: 2222
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:38

Viesti Kirjoittaja GAMMA500 »

Jep, äippä osti kesällä 01/02 mallisen punton deltasta , ajettu 38tkm ja lähes uutta vastaava, hinta muistaakseni alle 9kE

Avatar
Rasvis
Spiderman
Viestit: 10717
Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Rasvis »

Ai Scudo? :crazyeyes: Varmaan ihan hyvä peli mutta juuei mulle kiitos. Jonkun henkilömallin tavaratila riittäisi mulle ihan hyvin kunhan vaan penkit saa nurin ja lastausaukko on järkevän kokoinen. Tai oikeastaan se hyvä lastausaukkokin voisi riittää, 164:n kontin kanssa varmaan selviäisi.

147 JTD kelpaisi kyllä oikein hyvin, mutta kun nekin taitavat olla vielä vähän turhan tuoreita -> kalliita.

GTV:tä ei valitettavasti voi millään jättää kesäautoksi, ei riitä rahkeet kahteen tuon hintaluokan vermeeseen. Hyvä jos yhteenkään.
- Epäkelpokeräilijä -

Vastaa Viestiin