Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Okei.. Yks frendi kans tiittasta ehdotti, mut mitä kuullu noista hitsausvirityksistä niin ei kuulema kestä mitään jonka takia se kyllä vähän arveluttaa. Pakko se varmaan on toivoa, että saa säästettyä orggiskattiin rahat ennen katsastusta.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^no onhan se totta että se sauman ympärys tulee herkemmäks kun hitsaa, mut onhan se orkkis-systeemikin hitsattu...
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hyvin mulla on hitsatut kestäneet, kunhan vaan teettää ammattilaisella ne duunit. 

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
sama homma, tiittasen hitsaama jousto -osa saumoineen vieläkin hyvässä kunnossa 2 v jälkeen, ei pörrriiissee! vaikka kaverit pelottelivatjeQQ kirjoitti:Hyvin mulla on hitsatut kestäneet, kunhan vaan teettää ammattilaisella ne duunit.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
andr kirjoitti:Puolityhmä kysymys:
- miksi ovikahvan lukkonappi jää pohjaan? Olen yrittänyt suikuttaa voiteluainetta sinne,
mutta vaikuttaa siltä että ongelma en syvemmällä... onko jousi väsynyt?
aseöljyä ja rätti kouraan ja painelet nappia edestakaisin että saat liat pois välistä, siellä on joko paskaa välissä tai sitte se nappi on murjottu muodottomaksi. Sovite on niin tiukka että riittää kun siellä on vähänkin paskaa välissä-
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Kannattaa ottaa oven sisäreunasta torx-ruuvi pois ja laittaa sitä öljyä siitä ruuvin reiästä. Menee suoraan siihen lukkosylinterille.
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 10 Helmi 2010, 10:56
- Car(s): jotain muuta mikä toimii
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oire: epätasainen tyhjäkäynti kylmänä ja lämpöisenä
Toistuu useaan otteeseen esim. liikennevaloissa seistessä. Käynnin muutoksen tuntee parhaiten, kierroslukumittarissa
muutosta ei juurikaan huomaa eikä käynti mene niin huonoksi että moottori yrittäisi sammua (vielä).
Ulkopuolelta kuunnellessa ääni muuttuu hiukan röpöttäväksi. Kestohan on kerrallaan hyvin lyhyt, vain sekunnin tai kaksi,
tämän jälkeen käynti taas hetken normaalia.
Mitään ajatuksia/ideoita/vastaavasta kokemusta?
Toistuu useaan otteeseen esim. liikennevaloissa seistessä. Käynnin muutoksen tuntee parhaiten, kierroslukumittarissa
muutosta ei juurikaan huomaa eikä käynti mene niin huonoksi että moottori yrittäisi sammua (vielä).
Ulkopuolelta kuunnellessa ääni muuttuu hiukan röpöttäväksi. Kestohan on kerrallaan hyvin lyhyt, vain sekunnin tai kaksi,
tämän jälkeen käynti taas hetken normaalia.
Mitään ajatuksia/ideoita/vastaavasta kokemusta?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Mulla on kans tyhjäkäynti kylmänä sekä lämpimänä semmosta vähän tasasen epätasasta. Tosin ei ole käyttökokemuksia uudesta alfasta tai edes uudesta autosta joten en kyllä osaa sanoa mikä on normaalia ja mikä ei. 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noniin sain tiittasen kiinni. Kertoivat suoraan ilouutisen. Ei toimi tarvikekatti JTS:ään...jkk kirjoitti:sama homma, tiittasen hitsaama jousto -osa saumoineen vieläkin hyvässä kunnossa 2 v jälkeen, ei pörrriiissee! vaikka kaverit pelottelivatjeQQ kirjoitti:Hyvin mulla on hitsatut kestäneet, kunhan vaan teettää ammattilaisella ne duunit.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jos täällä foorumilla on joku joka on oikeasti vaihtanut/vaihdattanut JTS:ään tarvikekatin niin ole yhteydessä yksityisviestillä. Kiitos ja kumarrus.
-
- Viestit: 1472
- Liittynyt: 02 Helmi 2011, 08:48
- Car(s): Ex: 33 QV, 155 TS, 156 GTA, 156 JTD m-jet
Nykyiset Giulietta MA+TCT ja Linea T-Jet - Paikkakunta: 16900 ja syvällä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tämä. Mulla ainakin lähti pelaan tällä ohjeella hienosti. Rasvaa vaan tuli laskettua vähän turhankin miehekkäästi ja pari pesuväliä sitä likaista möhnää tuli pitkin auton kylkeä...Jarsan kirjoitti:^Kannattaa ottaa oven sisäreunasta torx-ruuvi pois ja laittaa sitä öljyä siitä ruuvin reiästä. Menee suoraan siihen lukkosylinterille.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taitaa olla JTS-koneen ominaisuus vähän epätasainen tyhjäkäynti eli normaalia.JHel kirjoitti:^Mulla on kans tyhjäkäynti kylmänä sekä lämpimänä semmosta vähän tasasen epätasasta. Tosin ei ole käyttökokemuksia uudesta alfasta tai edes uudesta autosta joten en kyllä osaa sanoa mikä on normaalia ja mikä ei.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse luulin, että jtässässä olisi euro4 katti mutta siinä onkin onneksi euro3 versio normaalisti. Euro3 on halvempi ja tarvikettakin löytyy. Heikalta kysyin tuota tarvikekatin sopivuutta ja toimivuutta, on toimittanut ja on toiminut. Tuo ebay-versio on aika karun näköinen hökötys.
- puolikolme
- Viestit: 13
- Liittynyt: 26 Syys 2012, 20:07
- Car(s): 156 2.5 V6 '98
M-B E200cdi aut. '02
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jotenkin noin se tosiaan meni. Aikani tutkiskeltuani sain sekä herätevirran että jatkuvan virran pelaamaan. Kiitos vinkistä!JLM kirjoitti:Jollen nyt ihan väärin muista niin Grundigista JVC:een vaihdettessa mankan iso liittimessä vaihdetaan punaisen ja keltaisen johdon paikkoja keskenään.
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 10 Helmi 2010, 10:56
- Car(s): jotain muuta mikä toimii
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No ei tämä normaalia ole, koska on ilmaantunut uutena ominaisuutena. Vai uskaltaako peräti kutsua viaksi?
Ilmansuodatin vaihdettiin viime viikon lopulla muun huollon yhteydessä. Pitää ruveta tutkimaan imupuolen vuotoja
ja/tai maf anturin pettämistä.
Mitään selkeää tehonpuutetta ei ole havaittavissa.
Ilmansuodatin vaihdettiin viime viikon lopulla muun huollon yhteydessä. Pitää ruveta tutkimaan imupuolen vuotoja
ja/tai maf anturin pettämistä.
Mitään selkeää tehonpuutetta ei ole havaittavissa.
JHel kirjoitti:^Mulla on kans tyhjäkäynti kylmänä sekä lämpimänä semmosta vähän tasasen epätasasta. Tosin ei ole käyttökokemuksia uudesta alfasta tai edes uudesta autosta joten en kyllä osaa sanoa mikä on normaalia ja mikä ei.
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 10 Helmi 2010, 10:56
- Car(s): jotain muuta mikä toimii
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lade kirjoitti:No ei tämä normaalia ole, koska on ilmaantunut uutena ominaisuutena. Vai uskaltaako peräti kutsua viaksi?
Ilmansuodatin vaihdettiin viime viikon lopulla muun huollon yhteydessä. Pitää ruveta tutkimaan imupuolen vuotoja
ja/tai maf anturin pettämistä.
Mitään selkeää tehonpuutetta ei ole havaittavissa.
JHel kirjoitti:^Mulla on kans tyhjäkäynti kylmänä sekä lämpimänä semmosta vähän tasasen epätasasta. Tosin ei ole käyttökokemuksia uudesta alfasta tai edes uudesta autosta joten en kyllä osaa sanoa mikä on normaalia ja mikä ei.
Noh tilanne vaan paranee -> MCSF. Jos sitä vaikka

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No tuohan on vaan hyvä juttu, nyt näkee koodeista mikä mättää!Lade kirjoitti:Lade kirjoitti:No ei tämä normaalia ole, koska on ilmaantunut uutena ominaisuutena. Vai uskaltaako peräti kutsua viaksi?
Ilmansuodatin vaihdettiin viime viikon lopulla muun huollon yhteydessä. Pitää ruveta tutkimaan imupuolen vuotoja
ja/tai maf anturin pettämistä.
Mitään selkeää tehonpuutetta ei ole havaittavissa.
JHel kirjoitti:^Mulla on kans tyhjäkäynti kylmänä sekä lämpimänä semmosta vähän tasasen epätasasta. Tosin ei ole käyttökokemuksia uudesta alfasta tai edes uudesta autosta joten en kyllä osaa sanoa mikä on normaalia ja mikä ei.
Noh tilanne vaan paranee -> MCSF. Jos sitä vaikka
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt on alfa kuulostanut jo pidemmän aikaa aivan dieseliltä.. Ei vaikuta onko kylmä tai lämmin kone, ääni on jatkuvaa. Kuuluu mielestäni vain tyhjäkäynnillä ja
aivan pienillä kierroksilla. Foorumeja selaamalla päättelin, että olisiko tämä nyt se ajoituksenmuunnin? Onko tästä jotakin haittaa äänen lisäksi ja onko kalliskin
remontti tiedossa?
aivan pienillä kierroksilla. Foorumeja selaamalla päättelin, että olisiko tämä nyt se ajoituksenmuunnin? Onko tästä jotakin haittaa äänen lisäksi ja onko kalliskin
remontti tiedossa?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Todennaköisin syy on se ajoituksenmuunnin. Mutta ottaisin ainakin itse selvaa ja katsoisin nokka-akselien kuntoa. Ei ole iso työ.
Ajoituksenmuuntimesta olen jatkuvasti kuullut sen etta kulunut ei aiheuta vaaraa. Ainoat sivuvaikutukset ovat tuo diesel aani ja ehka hieman huonompi taloudellisuus.
Kyseisen osan vaihto vaatii ajoitushihnan irrottamista joka tarkoittaa sita etta tarvitaan lukkoplaikat + erikoistyökalu itse ajoituksenmuuntimen irrottamiseen nokka-akselista.
Hyvin suositeltavaa tehda koko homma suraavan hihnanvaihdon yhteydessa.
Ajoituksenmuuntimesta olen jatkuvasti kuullut sen etta kulunut ei aiheuta vaaraa. Ainoat sivuvaikutukset ovat tuo diesel aani ja ehka hieman huonompi taloudellisuus.
Kyseisen osan vaihto vaatii ajoitushihnan irrottamista joka tarkoittaa sita etta tarvitaan lukkoplaikat + erikoistyökalu itse ajoituksenmuuntimen irrottamiseen nokka-akselista.
Hyvin suositeltavaa tehda koko homma suraavan hihnanvaihdon yhteydessa.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En nyt ole varma mutta aivokopassa on pieni muisti että jts syö nokkia jostain syystä verrattavissa ts ään..korjatkaa jos muistin väärin..liekö öljyillä osuutta asiaan+mitkä litkut on nyt kattilassa?
molex to sata, lose all your data.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, hihnanvaihto tulossa ensi kesänä niin sinne tuon ajattelin jättää. Eli nokka-akselin kuluneisuus voisi myös aihuttaa tuota ääntä? Itsellä ei autojen tekniikasta tietoa
eikä kokemusta oikein ole.
Itselle tuo nokkien tarkastus kuulostaa hyvinkin monimutkaiselta
Ja öljyinä on valvolinen 10w-60, mutta aiemmista omistajista en
osaa sanoa mitä litkua ovat käyttäneet.
eikä kokemusta oikein ole.


osaa sanoa mitä litkua ovat käyttäneet.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ok,pitäisi olla juuri jts ään sopivat.
molex to sata, lose all your data.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niinhan ihmisten kokemus sanoo JTS/nokkien syömisesta. Mutten ole kuullut kenekaan mielipidetta jolla on ollut kyseinen kone uudesta joka on myös kaatanut oikeat öljyt koko ajan. Itsella tuli hankittua auto 103 t km kohdalla ja nokat olivat tosi huonot. Ja konetta en syyta yhtaan silla öljyhistoriassa ei nay 10W-60 öljya ennen mua.
Paljon sun koneella on ajettu? Veisin pajalle nokkia tervehtimassa niin ei tule kalliimpia remontteja ennen ens kesaa.
Paljon sun koneella on ajettu? Veisin pajalle nokkia tervehtimassa niin ei tule kalliimpia remontteja ennen ens kesaa.

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ilmeisesti niillä harvoilla alusta asti oikeilla öljyillä ajetuilla on nokat kestäneet sekä öljynkulutus pysynyt kurissa. Yksi tarpeeksi väärillä öljyillä ajettu vaihtoväli riittää tekemään vahinkoa.
Tässä keräilen voimia ja puhtia koneen aukaisuun, ennenkuin alkaa oikeat murheet.
Tässä keräilen voimia ja puhtia koneen aukaisuun, ennenkuin alkaa oikeat murheet.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
227 tuhatta on koneella jo rullattu. Ja mitä huoltokirjasta katsoin, niin ei siellä oikeita öljyjä ilmeisesti ole käytetty ennen minua..
Jos nokat ovat kuluneet niin kuinkas kallis remontti on kyseessä, onko joku teettänyt?
Jos nokat ovat kuluneet niin kuinkas kallis remontti on kyseessä, onko joku teettänyt?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla maksoi muutama vuosi sitten 120t km:n huolto, uudet nokat ja niihin liittynyttä pikkuosaa muistaakseni n. 2000 €.
- GiuliaSuper
- Viestit: 1109
- Liittynyt: 07 Loka 2003, 20:07
- Car(s): Mito Tjet 155hp -09, Gtv 1750 -70
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mun JTS:llä on ajettu 176tkm ja huoltokirjan mukaan käytetty oikeita öljyjä ja itse teen samoin. 10tkm vaihtovälillä ei periaatteesse tarvitse lisätä öljyä, mutta pidän sen mieluummin siellä ylärajan tuntumassa. Nokat vaikuttaa olevan ihan ok. Tuntuisi siltä että paljon riippuu sitä mitä öljyjä siellä koneessa on käytetty. Toivottavasti ei tule tolkuttomattoman kallista remppaa :O
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
98vm. 2,0TS alkanut syödä jäähdytysnestettä. Ikkunat myös jatkuvasti huurussa (ei auttanut raitisilmasuodattimen vaihto). Tuntuu että liittyy toisiinsa nämä ongemat
Mistä kannattaisi lähteä jäähdytysnesteen vuotoa etsimään?

Mistä kannattaisi lähteä jäähdytysnesteen vuotoa etsimään?
- Karpo
- Viestit: 110
- Liittynyt: 16 Loka 2010, 12:48
- Car(s): Dedra 2.0i.e + muita italoja
- Paikkakunta: Parainen
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kovin kuulostaa lämppärinkennolta/letkuilta oireiden mukaan.SVT kirjoitti:98vm. 2,0TS alkanut syödä jäähdytysnestettä. Ikkunat myös jatkuvasti huurussa (ei auttanut raitisilmasuodattimen vaihto). Tuntuu että liittyy toisiinsa nämä ongemat![]()
Mistä kannattaisi lähteä jäähdytysnesteen vuotoa etsimään?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Se voisi olla. Lattiamatot on vähän märkiä. Pääseekö valumaan jostain hytin puolelle? Olisikohan jossain hyvät ohjeet/neuvot lämppärinkennon vaihtoon.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko se jäähdytysnestettä vai vettä, mitä on lattialla?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä siinä jäähdytysnestettä hitusen tuntuisi olevan mukana. Vettä pääsee varmaan myös jotain muuta reittia sisälle kun on satanut niin helvetisti viime viikkoina.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllähän se sitten falskaa.
En tiedä kuinka hankala 156:een kenno on vaihtaa.
Yhteen Puntoon kerran vaihdoin, 2 päivää ja muutamat oluet siinä meni.
Koko kojelauta pihalle, loppu olikin helppoa
En tiedä kuinka hankala 156:een kenno on vaihtaa.
Yhteen Puntoon kerran vaihdoin, 2 päivää ja muutamat oluet siinä meni.
Koko kojelauta pihalle, loppu olikin helppoa

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
no jos tarvii 156:sta tuota operaatiota varten purkaa koko kojelauta, niin voin sanoa että aika helvetin vittumainen homma tulossa!Finest kirjoitti:Kyllähän se sitten falskaa.
En tiedä kuinka hankala 156:een kenno on vaihtaa.
Yhteen Puntoon kerran vaihdoin, 2 päivää ja muutamat oluet siinä meni.
Koko kojelauta pihalle, loppu olikin helppoa
-
- Viestit: 2
- Liittynyt: 20 Touko 2011, 21:04
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Arvon tietäjät,
JTS:ni pitää aikamoista kilinää tyhjäkäynnillä ja tuossa kuulostelin konetta stetoskoopilla sieltä sekä täältä ja kilinän lähde vaikuttais olevan jakopäässä, melko lailla laturin vieressä. Eikös siinä kohdassa ole tuon tasapainoakselin hihnan kiristin? Voisko olla syyllinen? Toisekseen, kaveri mainitsi, että Saabeissa moisen vian ilmaantuessa ottavat koko hihnan pois seuraavaan sopivaan huoltohetkeen asti. Miten on, lakkaako maailma pyörimästä jos otan tuon tasapainoakselin hihnan pois, vaikka ihan vaan selvittääkseni, että vika on varmasti siinä.
JTS:ni pitää aikamoista kilinää tyhjäkäynnillä ja tuossa kuulostelin konetta stetoskoopilla sieltä sekä täältä ja kilinän lähde vaikuttais olevan jakopäässä, melko lailla laturin vieressä. Eikös siinä kohdassa ole tuon tasapainoakselin hihnan kiristin? Voisko olla syyllinen? Toisekseen, kaveri mainitsi, että Saabeissa moisen vian ilmaantuessa ottavat koko hihnan pois seuraavaan sopivaan huoltohetkeen asti. Miten on, lakkaako maailma pyörimästä jos otan tuon tasapainoakselin hihnan pois, vaikka ihan vaan selvittääkseni, että vika on varmasti siinä.
JTS power.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt kun on kyselyikä päällä niin kysytääs vielä yksi kysymys: mitä hyviä ja asiantuntevia huoltoja olette käyttäneet kymenlaakson alueella ja sen lähistöllä? Hinta/laatusuhde ratkaisevin.
- SaLexi
- Viestit: 549
- Liittynyt: 05 Marras 2011, 18:56
- Car(s): Giulietta 1.4 Multiair
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ja vähän erikoisempi kysymys tähän väliin. Löytyykö keltään kuvaa 156:sta 17" vanteilla ja vakioalustalla. Kiinnostaisi vaan nähdä näyttääkö se kuinka naurettavalta, vai olisiko samalla hankittava alustasarjakin? 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
se on vähän siinä rajoilla, jos on helmat niin se tuo autoa vähän alemmas.SaLexi kirjoitti:Ja vähän erikoisempi kysymys tähän väliin. Löytyykö keltään kuvaa 156:sta 17" vanteilla ja vakioalustalla. Kiinnostaisi vaan nähdä näyttääkö se kuinka naurettavalta, vai olisiko samalla hankittava alustasarjakin?
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
mitä leviämpi vanne ja mitä ulommas se tulee niin sitä julmemman näköinen korkeassa autossa, sellainen syvälle jäävä ja vähän anteeksipyytävän näköinen menettelee vielä.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Isommat vanteet korostaa lokasuojien leveyttä suhteessa kylkeen, autoilevan maailman tiimalasivartalo 
Riippuu tietenkin mitä koulukuntaa edustaa, toiset tykkää vetää auton niin matalalle että ei voi töyssystä ajaa ja vielä senkin jälkeen valittaa että jostain pitäisi taikoa pois sentti tai kaks

Riippuu tietenkin mitä koulukuntaa edustaa, toiset tykkää vetää auton niin matalalle että ei voi töyssystä ajaa ja vielä senkin jälkeen valittaa että jostain pitäisi taikoa pois sentti tai kaks
- Liitteet
-
- 156600x.jpg
- (119.93 KiB) Tiedosto ladattu 2435 kertaa
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Hei
Harkinnassa olis auton vaihto ja nuo 156:n farkkudiisselit ruvennut kiinnostamaan.
Itsellä ei ole alfoista yhtään kokemusta (vielä?) niin päätin tulla sitten tänne kyselemään tyhmiä.
Oon kattellu tuossa noita 1.9 ja 2.4 jtd:tä max. ~150tkm ajettuina ja vm. 04->.
Onko noissa jotain erityistä mitä kannattaa huomioida ostaessa? ja onko näissä jossain tietyssä kilometrilukemassa tullut jotain isompaa huoltoa?
Onko talvikäyttössä hyvä auto?
Harkinnassa olis auton vaihto ja nuo 156:n farkkudiisselit ruvennut kiinnostamaan.
Itsellä ei ole alfoista yhtään kokemusta (vielä?) niin päätin tulla sitten tänne kyselemään tyhmiä.

Oon kattellu tuossa noita 1.9 ja 2.4 jtd:tä max. ~150tkm ajettuina ja vm. 04->.
Onko noissa jotain erityistä mitä kannattaa huomioida ostaessa? ja onko näissä jossain tietyssä kilometrilukemassa tullut jotain isompaa huoltoa?
Onko talvikäyttössä hyvä auto?
- Alfa 33 QV
- Viestit: 113
- Liittynyt: 13 Huhti 2003, 11:49
- Car(s): Alfa Romeo 33 16v QV ,91
Alfa Romeo 156 2,5 V6 ,99
Alfa Romeo GTV 2,0 TS ,95
Alfa Romeo 147 1,6 TS ,02
Alfa Romeo 156 2.0 JTS , 03
Alfa Romeo 159 1.9 JTDM 09 - Paikkakunta: Köyliö
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkos tietoa mistä halvimmalla sais tuon muoviputken tuohon imupuolelle? Auto siis 156 2,5V6 vm.99.
Elikkäs tuollainen, mutta tuo taitaa olla 1,6-2.0 koneesta tuo kuva
Elikkäs tuollainen, mutta tuo taitaa olla 1,6-2.0 koneesta tuo kuva
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
http://www.heikka.fi" onclick="window.open(this.href);return false; Ja kannattaa soittaa jos ei nettisivuilta löydy.Alfa 33 QV kirjoitti:Onkos tietoa mistä halvimmalla sais tuon muoviputken tuohon imupuolelle? Auto siis 156 2,5V6 vm.99.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tasan samoista syistä poistin jo ajat sitten omastani. Maailma ei lakannut pyörimästä, mutta akselit kiristimineen lakkasivat ja ylimääräiset äänet loppuivat. Joten anna mennä vaan.arcticroastduck kirjoitti:Arvon tietäjät,
JTS:ni pitää aikamoista kilinää tyhjäkäynnillä ja tuossa kuulostelin konetta stetoskoopilla sieltä sekä täältä ja kilinän lähde vaikuttais olevan jakopäässä, melko lailla laturin vieressä. Eikös siinä kohdassa ole tuon tasapainoakselin hihnan kiristin? Voisko olla syyllinen? Toisekseen, kaveri mainitsi, että Saabeissa moisen vian ilmaantuessa ottavat koko hihnan pois seuraavaan sopivaan huoltohetkeen asti. Miten on, lakkaako maailma pyörimästä jos otan tuon tasapainoakselin hihnan pois, vaikka ihan vaan selvittääkseni, että vika on varmasti siinä.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
olen tuossa purkanut muutaman 156:en ja huomasin etupäätä purkaessa että jousijalkoja on kahta erilaista, toinen alumiinin näköistä ja paljon jykevämpi ulkomuodoltaan ja toinen vissiin valurautaa ja ohuempi?? meneekö nää jousijalat ristiin eri vuosimalleihin??
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^eiköhän ne mene, kevyemmät on paremmat.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuli sotkeuduttua 1999 mallin 2 litraiseen 93t ajettuun. Tämäkään ei kunnolla kulje, mutta käy "diesel"-ääntä lukuunottamatta siivosti; ei nyi eikä tärise.
Jako- ja tasapainohihnat vaativat välittömän vaihdon. 4,5 vuotta on täynnä, siksi ei olisi aikaa etsiskellä enempiä.
a) ovatko äänenvaimentimet läpivirtaavaa mallia / voivatko tukkeutua? (Ollut mummolla saaressa)
b) pitääkö termari vaihtaa kun lämmöt pysyvät 70-viivalla, vai oliko tuo nyt 80 C, mikä ei kaiketi olisi vika?
c) Mikä ajoituksenmuuntajassa pettää?
d) Mitä korjaussarjalla korjataan?
e) Saako esim. Heikalta / Motonetistä / Muukkoselta metallisia ohjauspyöriä ja kiristinrullia + metallisiipisen vesipumpun?
f) mitkä em. osista pitää olla metallisia?
g) mikä voisi sisältää muovia (veikkaan vesipumppu, onhan tässä lämpömittari)?
h) saanko hihnan oikeaan kireyteen ilman erikoistyökaluja, vai vienkö kiltisti pajalle? Kokemusta on Punton jakopää muutamaan kertaan.
i) paja Oulussa? V&R?
Jako- ja tasapainohihnat vaativat välittömän vaihdon. 4,5 vuotta on täynnä, siksi ei olisi aikaa etsiskellä enempiä.
a) ovatko äänenvaimentimet läpivirtaavaa mallia / voivatko tukkeutua? (Ollut mummolla saaressa)
b) pitääkö termari vaihtaa kun lämmöt pysyvät 70-viivalla, vai oliko tuo nyt 80 C, mikä ei kaiketi olisi vika?
c) Mikä ajoituksenmuuntajassa pettää?
d) Mitä korjaussarjalla korjataan?
e) Saako esim. Heikalta / Motonetistä / Muukkoselta metallisia ohjauspyöriä ja kiristinrullia + metallisiipisen vesipumpun?
f) mitkä em. osista pitää olla metallisia?
g) mikä voisi sisältää muovia (veikkaan vesipumppu, onhan tässä lämpömittari)?
h) saanko hihnan oikeaan kireyteen ilman erikoistyökaluja, vai vienkö kiltisti pajalle? Kokemusta on Punton jakopää muutamaan kertaan.
i) paja Oulussa? V&R?
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
e, g) Metallisiipisen vesipumpun saa "mistä vaan", josta sopivan saa. Sehän tuli jonakin vuonna korvaamaan sitä muovisiipistä. Toki kannattaa varmistaa, että on juurikin se. En ymmärrä, miten vesimpumpun muoviosat kuuluvat lämpötilaan? Ymmärtääkseni lämpömittari on termostaatissa, joka sijaitsee twinsparkissa koneen ja akun välissä, selvästi erottuu vesiletkujen keskeltä..
Ajoituksenmuuntimessa hajoaa jousisarja, jotkut saaneet kestämään vaihtamalla sarjan ja joillakin hajonnut nopeastikin uudestaan. Olen myös kuullut, että muuntimia on kahta mallia - toiseen sopii korjaussarja, toiseen ei.
h) Lukkopalat on about pakolliset, toki VOI tehdä ilman niitäkin jakopään. En silti suosittelisi ilman ns. kunnon työkaluja, foorumilaisilla monilla on sopivia paloja ja varmasti joku suostunee ne vuokraamaan/myymään/lainaamaan, jos hihnan haluat itse vaihtaa. Hihnahan kiristyy kiristimellä, joka tulee vaihtaa hihnanvaihdon yhteydessä, samoin kuin vesipumppu - sanoi porukka mitä vaan, riskiä ei kannata ottaa. Vesipumppu kun on se n. 80eur...
Ajoituksenmuuntimessa hajoaa jousisarja, jotkut saaneet kestämään vaihtamalla sarjan ja joillakin hajonnut nopeastikin uudestaan. Olen myös kuullut, että muuntimia on kahta mallia - toiseen sopii korjaussarja, toiseen ei.
h) Lukkopalat on about pakolliset, toki VOI tehdä ilman niitäkin jakopään. En silti suosittelisi ilman ns. kunnon työkaluja, foorumilaisilla monilla on sopivia paloja ja varmasti joku suostunee ne vuokraamaan/myymään/lainaamaan, jos hihnan haluat itse vaihtaa. Hihnahan kiristyy kiristimellä, joka tulee vaihtaa hihnanvaihdon yhteydessä, samoin kuin vesipumppu - sanoi porukka mitä vaan, riskiä ei kannata ottaa. Vesipumppu kun on se n. 80eur...