Taitaa olla toinen ja viimeinen Alfa...
Valvoja: Moderators
Taitaa olla toinen ja viimeinen Alfa...
Tervehdys kaikille, näin uutena jäsenenä!! Ja sitten asiaan: Voi hyvät hyssykät näiden romujen kanssa...., ja mä kun oon aina pitänny italialaisia "urheiluautoja" arvossaan.. Oiskos kellään hyviä vinkkejä mistä sais kohtuudella koneen, kannen tai edes nokat 155 2,0 16v ts:ään..? meinas itku päästä kun nostettiin kansi pois..
Kyllä hihnat on vaihdettu ajallaan, mutta pieni öljyvuoto teki tepposet.. Laatu ei o 155:n parhaita puolia, puolen vuoden sisään vaihdettu jo laturi, ohj.tehostimen pumppu, vesipumppu ja järjetön määrä muuta pientä.... (mersukin on ilmainen ylläpidettävä tämän rinnalla, mutta tosin Alfassa on LUONNETTA!!)
Oli tihkunnu stefoista...., ja lopun varmaan tiedätkin... Hihnaan tuli vähän hammasmätää Kulutusosina normaalisti ymmärrän esim. jarru ja ohjausosat jne, mutta laturikin oli kuin hätäisen sorvarin jäljiltä (lastua oli sisällä ihan kiitettävästi) ja tehostimen pumput kestää yleensä pidempään kuin vajaa 200tkm..
Joo, kävi mielessä... tosin taitaa olla viisaampi pysyä nelimukisessa... en viittis käyttöauton kanssa pelehtiä enää muuta ylimääräistä.. Ja taitaa olla toi kuutonen vähän epäsuhtainen ratkaisu etuvetoon.. No joo, taidan mennä tästä vetään pienen kooman ja huomenna Tuuriin festareille... (vkl aikaa miettiä mitä tekee, tosin ne järkevät ajatukset voi tulla esiin vasta alkuviikosta)
Jep jep, vaan kun nuo osat mistä yleensä valitetaan on kaikkein tunnetuimpien ja yleisimpien alihankkijoiden merkkejä---> saman valmistajan osa lähes jokaisessa eurooppalaisessa autossa, ns. perseestä perämoottoriinScuderia Rasvanäppi kirjoitti:Mutta jos auto hajoaa niin ei se paljon lämmitä että palikka oli alihankkijan toimittama. Käyttäisivät parempia osatoimittajia prkl!
Tuolla kyseisellä autollakin ajettu jo lähes 200tkm mittarin mukaan?
Mulla ollut 300 ja 270tkm ajetut ja eipä ole tehostajanpumput vielä paukahtaneet (kopkop) paljon muuta kyllä mutta enpä valita
Jos sieltä on yhtä aikaa porsinut laturi ja tehostajan pumppu, niin syyttävän sormen saa suunnata apulaiteiden hihnan kiristäneseen kyläseppään tai muuhun tunaroijaan.
Noita alfan 16v kansia ei taida ainakaan täällä suomessa joka oksalla roikkua...http://www.varaosahaku.fi/ ei myöskään tuottanut tulosta. Periaatteessa siihen Pitäsi käydä myös 156 2.0 kansi.
Noita alfan 16v kansia ei taida ainakaan täällä suomessa joka oksalla roikkua...http://www.varaosahaku.fi/ ei myöskään tuottanut tulosta. Periaatteessa siihen Pitäsi käydä myös 156 2.0 kansi.
Alfa 166 V6 -00, Alfa 75 turbo -87, ex-AR 159 Q4 -06, ex-Giulietta -84 ja -82, ex-155 TS -92
-
- Viestit: 2453
- Liittynyt: 06 Kesä 2003, 08:14
- Car(s): ex:
159 tbi ti, jtdm 16V
156ts, sele, V6x4, JTDm16V, GTA
GT jts
147 jtdm
155 2.0 ts 16
166 3.0 - Paikkakunta: Keuruu
Multa jäi 156 melkein tielle viime viikolla. Moniurahihnan automaattikiristäjän pultti katkesi kesken ajon ja remmi tippui pois paikoiltaan. Ilmeisesti hihnan vaihdon yhteydessä (DA Tre) vedetty liian kireälle ja naps. Tosin tossa kohden mun mielestä 8x70 (8.8 kovuus) on liian hento, täytyy etsiä "10.9" tilalle...155TS kirjoitti:Jos sieltä on yhtä aikaa porsinut laturi ja tehostajan pumppu, niin syyttävän sormen saa suunnata apulaiteiden hihnan kiristäneseen kyläseppään tai muuhun tunaroijaan.
Onneks kotiin oli alle 10km, jotka sit mentiin akun voimalla ilman valoja etc...
Abarth 500 Esseesse
- Rasvis
- Spiderman
- Viestit: 10717
- Liittynyt: 01 Maalis 2003, 17:27
- Car(s): Spider 2000 Veloce 1979, 75 3.0 i.e. America 1989, Opel patterimopo 2013, C3 2016
- Paikkakunta: Nurmijärvi
Onneksi 16-venaisessa vesipumppu ottaa voimansa jakohihnasta eikä apulaitteiden moniurahihnalta, ei haittaa moottorin jäähdytystä vaikka moniurahihna katkeaisi.
Toisaalta, ei tuo ehkä tunnu niin kivalta rakenteelta siinä vaiheessa kun pumppu leikkaa kiinni ja sorvaa jakohihnan poikki
Toisaalta, ei tuo ehkä tunnu niin kivalta rakenteelta siinä vaiheessa kun pumppu leikkaa kiinni ja sorvaa jakohihnan poikki
- Epäkelpokeräilijä -
Hmm.... Asiaa tutkittuani taidan viedä nokat R-Koneistukseen täytettäväksi ja hiottavaksi, ja sitten nitraukseen.. Uusien nostinten ja parin venttiilin hankkiminen ei nyt sentään vielä konkurssia tee.. Vanhasta kokemuksesta voin sanoa että tulee paremmat kuin uudet.... Ja pikku vinkkinä; ajan mieluimmin vaikka Ladalla, kun yhdelläkään japsilla.. (ei muuten ollu hihnat liian tiukalla, laturin takapään laakeri oli lähteny pyörimään pesässään...., ja vesipumppu, yllätys yllätys on varustettu muovisiipipyörällä, joka tietysti oli irronnut...., amatöörimäistä hapuilua rakentaa tuollaisia...)
- 155156
- Viestit: 1763
- Liittynyt: 11 Kesä 2003, 17:08
- Car(s): Alfa Romeo 156 2.5 V6 vm. 2001
ex-155 2.0 16V
ex-Sprint 1.5 QV - Paikkakunta: Jyväskylä
V6
Entisenä 155 2.0 TS 16V ja nykyisenä 156 2.5 V6 omistajana en allekirjoita tuota. Ja omistamisen kannalta 2.5 V6 on ollut helpotus 2.0 TS 16V koneen jälkeen.mickey69 kirjoitti:Ja taitaa olla toi kuutonen vähän epäsuhtainen ratkaisu etuvetoon..
Hip hei jälleen.... Taas on sit vuosihuolto meneillään Alfaan... Nyt kirahti sit alakerta; eli 3:n kiertokangen laakeri otti lopputilin, ja pari öljyrengasta on pätkinä.... Tää 2,0 kone taitaa olla oikein maailmanlopun vehje.. Voitelusta ei pitäis olla kiinni, kun koneessa pyörii Valvoline Racing 10W60.... Onks kellän vinkkejä mistä noita laakereita ja renkaita sais muualta kun DA:sta...?
- 90
- Viestit: 7983
- Liittynyt: 27 Helmi 2003, 23:32
- Car(s): --------------------
Giulia super -17,
166 3.2 -99
164 3.0 autom -88
QP IV V6 evoluzione -00
Neckar jagst 770 - 65 - Paikkakunta: pohjois-pohjanmaa
- Viesti:
kysyppäs vaikka täältä:
http://www.tmuukkonen.fi/
luulisi että irtoaa ainakin pikkasen deltaa halvemmalla
toinen paikka josta kannattaa kysellä niin voisi olla vaikka tämä:
http://www.autoazzurro.fi/
tai sitten tilaat ulkomailta..
http://www.tmuukkonen.fi/
luulisi että irtoaa ainakin pikkasen deltaa halvemmalla
toinen paikka josta kannattaa kysellä niin voisi olla vaikka tämä:
http://www.autoazzurro.fi/
tai sitten tilaat ulkomailta..
Hmm...., may be huonoa tuuria..., ja kovaa ja karua käyttöä.. Ja kiitosta vaan tuosta Muukkosen linkistä...., osat on saatu ja kohta paikallaan, ja hinnoittelukin oli huomattavasti sopivampaa kukkaroa ajatellen.... Prkl, meinaa vaan jurpoo kun taas on auto seissy 2kk......, pakko olla noita harrasteautoja kun tuo käyttöauto on vähän väliä levällään....
Noh, ei anneta takaiskujen lannistaa....., kohta on taas hieno vetää ikäänkuin kostoks pari lakupätkää "kylänraitille"....
Noh, ei anneta takaiskujen lannistaa....., kohta on taas hieno vetää ikäänkuin kostoks pari lakupätkää "kylänraitille"....
Taistelu jatkuu.... Viimeisin mysteerio tuli tänä aamuna... Sammutin auton tuohon työmaan pihaan ja kuinka ollakaan se ei sit käynnistynytkään kun piti lähteä "kylillä" käymään.... vaikuttais polttoaineen saanti vialta... Ei tuu letkusta pisaraakaan startaessa (tankissa on ainetta ) ja pumpulle ei näyttäis tulevan virtaskaa... Mistäköhän kannattais jatkaa vian etsintää....? Onks noi releet ja sulakkeet siinä akun vieressä...?
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Inertia Switch?mickey69 kirjoitti:Taistelu jatkuu.... Viimeisin mysteerio tuli tänä aamuna... Sammutin auton tuohon työmaan pihaan ja kuinka ollakaan se ei sit käynnistynytkään kun piti lähteä "kylillä" käymään.... vaikuttais polttoaineen saanti vialta... Ei tuu letkusta pisaraakaan startaessa (tankissa on ainetta ) ja pumpulle ei näyttäis tulevan virtaskaa... Mistäköhän kannattais jatkaa vian etsintää....? Onks noi releet ja sulakkeet siinä akun vieressä...?
En tyytynyt tavanomaiseen.
-
- Viestit: 917
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 10:58
- Car(s): 159 2.0 JTDm SW -11, Giulietta 2.0 JTDm -12
- Paikkakunta: Tuusula
Niin mun exässä (-97) ainakin oli, mutta kun ei tiedä vuosimalleista. Olettaisin myös että 16V:ssä on kaikissa.
Ajonesto voi temppuilla myös niin ettei se valo syty lainkaan (ECU ei tunnista ajonestolaitetta tms.), tästä on kokemusta 156:n kanssa. Siinä toimi ohituskoodi silloinkin. Eli sitä valoa pitää tarkkailla huolella, sen pitää syttyä kun laittaa virrat päälle, ja sitten sammua kun on tunnistanut avaimen.
Ajonesto voi temppuilla myös niin ettei se valo syty lainkaan (ECU ei tunnista ajonestolaitetta tms.), tästä on kokemusta 156:n kanssa. Siinä toimi ohituskoodi silloinkin. Eli sitä valoa pitää tarkkailla huolella, sen pitää syttyä kun laittaa virrat päälle, ja sitten sammua kun on tunnistanut avaimen.
Samanlaisia virityksiä on tavattu muuallakin, mm. John Deeren leikkuupuimurissa. Muuta vahinkoa ei käynyt kuin se, että kone kuumeni aina viidessä minutissa niin, että piti jäähdytellä viisitoista. Kun lopulta vika löytyi, oli hämmästys suunnaton. Vesipumpun ratas täysin siivetön. Onneksi sinne oli jo kehitelty valurautainen vaihtopalikka ja onneksi se oli edullinen. Ja onneksi seppä John on valinut koneisiinsa korjattavissa olevia palikoita, kokonaan uusi pumppu olisikin ollut jo kallis. Tietysti vielä parempi olisi, kun ei tarvitsisi edes korjata.mickey69 kirjoitti:...., ja vesipumppu, yllätys yllätys on varustettu muovisiipipyörällä, joka tietysti oli irronnut...., amatöörimäistä hapuilua rakentaa tuollaisia...)
Jos V6 todistetusti täyttää samat päästönormit kuin 16V (vaihdon kohteena olevassa autossa) niin ei pitäisi olla ongelmaa muussa kuin päästönormien todistamisessa. (Luovuttaja-auton rekisterinumero saattaisi helpoimmillaan riittää)Ricambi kirjoitti:Tuossa vanhassa topicissa mainittiin 2.0 16V:en korvaamista V6:lla onko tästä jotain tietoa mitä viranomaiset vaatii ko. muutokseen?
Lisäksi sitten tarvittaessa alusta & jarrumuutokset.
Jup...., ajonestohan se tuossa tekee noita temppuja..... Sais poistaa koko systeemin käytöstä, kun ehtis ja viitsis paneutua asiaan..
Nyt tuohon 155:een on tullut ihmeellinen nykimis ilmiö, joka esiintyy tasakaasulla ajettaessa (4. tai 5. vaihteella kierroksia n. 2000-2500 ja vauhtia 80-100km/h), ei kiihdytettäessä eikä moottori jarrutuksessa... Sitten kun vauhdin nostaa yli 120km/h nykimistä ei myöskään ilmene... Olen alkanut epäillä kaasuläpän asento tunnistimen olevan finaalissa..., onkos noita muilla menny rikki...
Ei suinkaan..., kaikkea pientä hämminkiä on mahtunut noihin viiteen vuoteen, mutta ne on selvitetty ilman suurempaa polemiikkia...V6 kirjoitti:taisteluissa oli viiden vuoden väli?mickey69 kirjoitti:Taistelu jatkuu....
Nyt tuohon 155:een on tullut ihmeellinen nykimis ilmiö, joka esiintyy tasakaasulla ajettaessa (4. tai 5. vaihteella kierroksia n. 2000-2500 ja vauhtia 80-100km/h), ei kiihdytettäessä eikä moottori jarrutuksessa... Sitten kun vauhdin nostaa yli 120km/h nykimistä ei myöskään ilmene... Olen alkanut epäillä kaasuläpän asento tunnistimen olevan finaalissa..., onkos noita muilla menny rikki...
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
[/quote]
Ei suinkaan..., kaikkea pientä hämminkiä on mahtunut noihin viiteen vuoteen, mutta ne on selvitetty ilman suurempaa polemiikkia...
Nyt tuohon 155:een on tullut ihmeellinen nykimis ilmiö, joka esiintyy tasakaasulla ajettaessa (4. tai 5. vaihteella kierroksia n. 2000-2500 ja vauhtia 80-100km/h), ei kiihdytettäessä eikä moottori jarrutuksessa... Sitten kun vauhdin nostaa yli 120km/h nykimistä ei myöskään ilmene... Olen alkanut epäillä kaasuläpän asento tunnistimen olevan finaalissa..., onkos noita muilla menny rikki... [/quote]
imuputken vuoto,kaasuläpässä likaa,tulpat vaihettu milloin ?
Ei suinkaan..., kaikkea pientä hämminkiä on mahtunut noihin viiteen vuoteen, mutta ne on selvitetty ilman suurempaa polemiikkia...
Nyt tuohon 155:een on tullut ihmeellinen nykimis ilmiö, joka esiintyy tasakaasulla ajettaessa (4. tai 5. vaihteella kierroksia n. 2000-2500 ja vauhtia 80-100km/h), ei kiihdytettäessä eikä moottori jarrutuksessa... Sitten kun vauhdin nostaa yli 120km/h nykimistä ei myöskään ilmene... Olen alkanut epäillä kaasuläpän asento tunnistimen olevan finaalissa..., onkos noita muilla menny rikki... [/quote]
imuputken vuoto,kaasuläpässä likaa,tulpat vaihettu milloin ?
[quote="willez]imuputken vuoto,kaasuläpässä likaa,tulpat vaihettu milloin ?[/quote]
Tulpilla ajettu n.3000tkm....., imuputki oli kyllä ihan ehjä... Mutta, kääsuläppä kotelosta löytyi käyntihäiriön syy...., lapiollinen hiekka yms. muuta töhnää... Ihmeesti sitä sontaa tuonne vaan menee vaikka ilmansuodatintakin on vaihdettu määräajoin...
Joten suurkiitokset vinkistä....
Tulpilla ajettu n.3000tkm....., imuputki oli kyllä ihan ehjä... Mutta, kääsuläppä kotelosta löytyi käyntihäiriön syy...., lapiollinen hiekka yms. muuta töhnää... Ihmeesti sitä sontaa tuonne vaan menee vaikka ilmansuodatintakin on vaihdettu määräajoin...
Joten suurkiitokset vinkistä....
Alfa teki taas "tekov*tun" heti aamutuimaan... Piti lähteä reissuun niin n. kilsan ajon jälkeen syttyi Code ja "ruiskun" merkkivalo ja peli alko hyytyyn ja pysähtyi... Starttaa hienosti, muttei käynnisty... Code valo palaa kun laittaa virrat päälle, mutta ruiskun valo ei enää syty.. Tuolla ns. koodaus avaimella koetin mutta se toiminto ei pelaa kun kaasun painaminen pohjaan ei sytytytä tuota "ruiskun" merkkivaloa.... Polttoaine pumppukaan ei kuulosta pyörähtävän, kun vääntää virrat päälle...
Autossa on nyt viimeaikoina ollut tuota muualta jo lukemaani akun purkaus ilmiötä ja välillä autoa ei saa käynnistymään muuten kuin hinaamalla tai mäkistartilla (startti pyörittää kyllä, muttei syty)....
Alkaa vahvat epäilykset ja syyttävä sormi osoittamaan tuota ajonestolaitetta.... Onko muilla ilmennyt vastaavaa, tai muuten vaan hyviä vinkkejä aiheeseen...
Autossa on nyt viimeaikoina ollut tuota muualta jo lukemaani akun purkaus ilmiötä ja välillä autoa ei saa käynnistymään muuten kuin hinaamalla tai mäkistartilla (startti pyörittää kyllä, muttei syty)....
Alkaa vahvat epäilykset ja syyttävä sormi osoittamaan tuota ajonestolaitetta.... Onko muilla ilmennyt vastaavaa, tai muuten vaan hyviä vinkkejä aiheeseen...
- katiska
- Viestit: 472
- Liittynyt: 19 Loka 2009, 10:19
- Car(s): AR8, 164, GTV, 155, 156:ia, Sprintit, Ducatoja, Camaro, Trans Sport, RSV Mille
- Paikkakunta: Villähde
Code-valo syttyy ja jää palamaan, mutta "ruiskun"-valo pysyy mykkänä?mickey69 kirjoitti:Alkaa vahvat epäilykset ja syyttävä sormi osoittamaan tuota ajonestolaitetta.... Onko muilla ilmennyt vastaavaa, tai muuten vaan hyviä vinkkejä aiheeseen...
Joko ECU on mennyt rikki tai sitten sen virransaannissa on hämminkiä.
En tyytynyt tavanomaiseen.
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
155:ssa on ilmanpuhdistajan kannessa takaosassa kynnet ja kansi tulee kiinni kahdella pultilla, minun autossa oli ainakin kansi asennettu vituralleen , takana olevat kynnet oli jäännyt reunan päälle joten veti suoraan pölyt pyöränkotelosta moottoriin. Asennettaessa kantta pitää olla tarkkana että kannessa (takana) olevat kynnet menee varmasti koloihinsa muuten vetää ilman suodattimen ohi. Voi olla että kansi ei ole paikoillaan jos noin paljon epäpuhtautta löytyy...??mickey69 kirjoitti:Tulpilla ajettu n.3000tkm....., imuputki oli kyllä ihan ehjä... Mutta, kääsuläppä kotelosta löytyi käyntihäiriön syy...., lapiollinen hiekka yms. muuta töhnää... Ihmeesti sitä sontaa tuonne vaan menee vaikka ilmansuodatintakin on vaihdettu määräajoin...willez kirjoitti:imuputken vuoto,kaasuläpässä likaa,tulpat vaihettu milloin ?
Joten suurkiitokset vinkistä....
- Ricambi
- Viestit: 1433
- Liittynyt: 02 Maalis 2003, 20:00
- Car(s): Alfa 159 Q4 3,2 JTS -06
Alfa 155 TSPARK 16V 2.0 -95
Alfa 164 V6 3.0 -91
UAZ 31512 -87
Honda CB 750 K2 -72
ex.166 V6 3.0 -99.... - Paikkakunta: Tampere
Tai sitten polttoaineen pumpun rele reistailee??mickey69 kirjoitti: Alfa teki taas "tekov*tun" heti aamutuimaan... Piti lähteä reissuun niin n. kilsan ajon jälkeen syttyi Code ja "ruiskun" merkkivalo ja peli alko hyytyyn ja pysähtyi... Starttaa hienosti, muttei käynnisty... Code valo palaa kun laittaa virrat päälle, mutta ruiskun valo ei enää syty.. Tuolla ns. koodaus avaimella koetin mutta se toiminto ei pelaa kun kaasun painaminen pohjaan ei sytytytä tuota "ruiskun" merkkivaloa.... Polttoaine pumppukaan ei kuulosta pyörähtävän, kun vääntää virrat päälle...
Autossa on nyt viimeaikoina ollut tuota muualta jo lukemaani akun purkaus ilmiötä ja välillä autoa ei saa käynnistymään muuten kuin hinaamalla tai mäkistartilla (startti pyörittää kyllä, muttei syty)....
Alkaa vahvat epäilykset ja syyttävä sormi osoittamaan tuota ajonestolaitetta.... Onko muilla ilmennyt vastaavaa, tai muuten vaan hyviä vinkkejä aiheeseen...
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
8venasessa se releboksi on imuputken alla,akku kotelon takana.
Siellä on pa-pumpun rele ja todenäköisesti kontakti vika siellä.
Vaihdoin joskus omaan kuskinpuolen abs-anturin ja käsi oli osunut releboksiin ja sen jälkeen kone pyörii hullun lailla mutta ei lähde käyntiin.
Kun sormen laittoi releen päälle niin lähti käymään ja kun irroitti niin sammui Eli hapettuneet releen "jalat" oli syy tähän
Siellä on pa-pumpun rele ja todenäköisesti kontakti vika siellä.
Vaihdoin joskus omaan kuskinpuolen abs-anturin ja käsi oli osunut releboksiin ja sen jälkeen kone pyörii hullun lailla mutta ei lähde käyntiin.
Kun sormen laittoi releen päälle niin lähti käymään ja kun irroitti niin sammui Eli hapettuneet releen "jalat" oli syy tähän
Tuossa 16 naulasessa se ei oo imuputken alla.... Akun edessä on joku relehässäkkä..., onks näissä noi pumpun releet 4, 5 vai useampi napaisia...? Ei kai Italiaanojen sähköhärpäleet hapetu...willez kirjoitti:8venasessa se releboksi on imuputken alla,akku kotelon takana.
Siellä on pa-pumpun rele ja todenäköisesti kontakti vika siellä.
Vaihdoin joskus omaan kuskinpuolen abs-anturin ja käsi oli osunut releboksiin ja sen jälkeen kone pyörii hullun lailla mutta ei lähde käyntiin.
Kun sormen laittoi releen päälle niin lähti käymään ja kun irroitti niin sammui Eli hapettuneet releen "jalat" oli syy tähän
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
nää releet on saksasta ihan yleinen vika voi olla missä vaan autossa.mickey69 kirjoitti:Ei kai Italiaanojen sähköhärpäleet hapetu...willez kirjoitti:8venasessa se releboksi on imuputken alla,akku kotelon takana.
Siellä on pa-pumpun rele ja todenäköisesti kontakti vika siellä.
Vaihdoin joskus omaan kuskinpuolen abs-anturin ja käsi oli osunut releboksiin ja sen jälkeen kone pyörii hullun lailla mutta ei lähde käyntiin.
Kun sormen laittoi releen päälle niin lähti käymään ja kun irroitti niin sammui Eli hapettuneet releen "jalat" oli syy tähän
Jaahans, toi raato on saannu lepäillä koko kevään tuossa pihassa motivaation puutteen takia, onneks on taloudessa muitakin kulkuneuvoja... Näyttää nyt vähän siltä että taitaa olla se ajonesto joka tuossa on tehny temput terävät... Eli kun kytkee virrat päälle, moottorin ohjauksen valo ei syty vaan CODE valo syttyy ja jää palamaan..., eli polttoainepumppuhan ei silloin edes pyörähdä jos ajonesto on päällä.... Onks kellään jippoja että sais tuon ajoneston ohitettua / eliminoitua.....?