Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
_rico
Viestit: 1178
Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja _rico »

d) Korjaussarjalla siirretään edellisenä iltana hankittua pahaa oloa tuonnemmaksi :silly:

Avatar
Ruokoton
Viestit: 847
Liittynyt: 18 Heinä 2005, 17:40
Car(s): 159 SW 2.0JTDm ti -10 & Suzuki SJ413 LWB -87
ex: 156 SW 2.0JTS -06,
156 SW 1.8TS -00
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Ruokoton »

a) Tätä en tiedä

b) Pitäisi olla hieman päälle 50 - 90 välillä olevan viivan tuolloin ecun ilmoittama lämpö on 88C

c) Kuluu väljäksi / jousi kuoleutuu.

d) Korjaussarjasta ei kokemusta, vaihdatin uuden muuntimen ja osa oli vähän päälle 100€ - työn osuudesta en ole varma kun oli jakopää + muunkin rempan yhteydessä.

e) Heikalta tuli metallista kaikki pyörivät osat. Muukkosesta ei kokemusta. Motonet, kts. alla.

f) Jakohihnan kiristimen rulla ainakin on oltava mieluiten metallinen - Motonetistä tarjosivat vielä muovista muutama vuosi takaperin ja jätin ostamatta.

g) Lämpömittari / anturi on termostaatissa. Apulaitehinan kiinteä pyörä on muovia ilmeisesti aina.

h) En ole vielä uskaltanut itse vaihtaa, mutta lukkopalat löytyvät elleivät ole hukassa varastossa :D

i) V&R on ollut hihnanvaihdossa luotettava paja. 250€ työt 1.8TS:ään viime kerralla - 2.0TS voi olla vähän hinnakkaampi tasapainohihnan vuoksi.

Storri
Viestit: 8
Liittynyt: 11 Loka 2012, 11:49
Car(s): Alfa 156 2.0Ts

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Storri »

Varmaan täällä jossaki on juttua tästä mutta ajattelin kysyä suoraan.
Lämmönsäätö nappuloiden valot on palanu ja samoin lämpömittarin valo.
Minkä malliset polttimot niissä on?
En viitti purkaa koko konsolia ennenku saan uudet polttimot käteeni.
auto siis 156-98

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

T5 -kanta ja muistaakseni joku 1,5W, jos en ihan väärin muista...
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^tai 1,2w

Lade
Viestit: 84
Liittynyt: 10 Helmi 2010, 10:56
Car(s): jotain muuta mikä toimii
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Lade »

toolman kirjoitti:
Lade kirjoitti:
Lade kirjoitti:No ei tämä normaalia ole, koska on ilmaantunut uutena ominaisuutena. Vai uskaltaako peräti kutsua viaksi?
Ilmansuodatin vaihdettiin viime viikon lopulla muun huollon yhteydessä. Pitää ruveta tutkimaan imupuolen vuotoja
ja/tai maf anturin pettämistä. Mitään selkeää tehonpuutetta ei ole havaittavissa.
Noh tilanne vaan paranee -> MCSF. Jos sitä vaikka :drinking:
No tuohan on vaan hyvä juttu, nyt näkee koodeista mikä mättää!
Vikadiagnoosi saatu viimein: sytytyshäiriöitä/puolavika sylinterissä nro.3.
Kannattaako lähteä vaihdattamaan muuta kuin tämä rikkinäinen? Onko ollut sellaista, että
kun puola pettää yhdestä sylinteristä niin kohta menee sitten viereinenkin?

Fiiu
Viestit: 153
Liittynyt: 08 Kesä 2004, 03:27
Paikkakunta: Pilkanmaa, Kouvola

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Fiiu »

Itse en lähtisi vaihtamaan useampia puolia, niissä kestävyys vaihtelee hyvin paljon.
-Jere-
Alfa Romeo 156 Sportwagon JTS -04
Mitsubishi Colt Gti -92

Avatar
Jarno
Viestit: 491
Liittynyt: 21 Touko 2003, 20:51
Car(s): 75 TS '89
Paikkakunta: Oulu

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Kiitoksia. Termostaattia en näillä puheilla vaihda. Ajoituksenmuuntimen kanssa on arpominen. Virho & Raitio pyysivät siitä 300€ + jakopään muista osista ja töistä saman summan. Saksasta saa 160 ekeen muuntimen. Alkaa pahasti näyttää, että tästä tulee projekti, joten vielä yksi:
i) onko nokissa ajoitusmerkit?

andr
Viestit: 65
Liittynyt: 13 Elo 2012, 09:16

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja andr »

>> Puolityhmä kysymys:
>> - miksi ovikahvan lukkonappi jää pohjaan? Olen yrittänyt suikuttaa voiteluainetta sinne,
>> mutta vaikuttaa siltä että ongelma en syvemmällä... onko jousi väsynyt?


>aseöljyä ja rätti kouraan ja painelet nappia edestakaisin että saat liat pois välistä,
>siellä on joko paskaa välissä tai sitte se nappi on >murjottu muodottomaksi. Sovite
>on niin tiukka että riittää kun siellä on vähänkin paskaa välissä-

Jep!! Näin tein ja suihkutin myös torx-reiästä. Vähän parani, mutta kuljettajanpuoleinen
lukko jää vielä pohjaan - varsinkinnyt -1 keleillä!! - Mitä öljyä suosittelette?? Aloitin
ihan CRCllä kun oli ainoa spray kotona, mutta tuntuu että se ei ole ihan paras tähän?

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

andr kirjoitti:>> Puolityhmä kysymys:
>> - miksi ovikahvan lukkonappi jää pohjaan? Olen yrittänyt suikuttaa voiteluainetta sinne,
>> mutta vaikuttaa siltä että ongelma en syvemmällä... onko jousi väsynyt?


>aseöljyä ja rätti kouraan ja painelet nappia edestakaisin että saat liat pois välistä,
>siellä on joko paskaa välissä tai sitte se nappi on >murjottu muodottomaksi. Sovite
>on niin tiukka että riittää kun siellä on vähänkin paskaa välissä-

Jep!! Näin tein ja suihkutin myös torx-reiästä. Vähän parani, mutta kuljettajanpuoleinen
lukko jää vielä pohjaan - varsinkinnyt -1 keleillä!! - Mitä öljyä suosittelette?? Aloitin
ihan CRCllä kun oli ainoa spray kotona, mutta tuntuu että se ei ole ihan paras tähän?
Juurikin tuolla edellä mainitulla aseöljyllä olen omani pitänyt toimivina. En muista merkkiä, jostain marketista tai motonetistä varmaankin ostettua. Nyt pitäs ostaakin uus purkki ja voidella myös toisen auton lukot. Lukkosulana ja jopa -öljynä myytävät tökötit ei kokemukseni mukaan toimi.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Kokeile wd-40 ainakin täällä on mielestäni toiminut paremmin kuin crc.
molex to sata, lose all your data.

Avatar
nurmi
Viestit: 166
Liittynyt: 22 Heinä 2011, 23:11
Car(s): Gtv 2.0 -00
1502 -77
X3 3.0sd -07
ex.156 V6 -00
Paikkakunta: Turenki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja nurmi »

Sopiiko sport alustaiseen tavalliset takaiskarit? Tiedän ettei ne sinne kuulu mutta toimitusaika 1pv vs. 2vk :roll:

Eipä sittenkään mitään.
Löyty Heikalta hyllystä :-D

Paitsi alapään pultit pitäis löytää jostain :(

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^tästä oli jossain juttua.
Esim. Ruuvimarket tai Berner Pultti.
Pultista hain itse käypäset, ei täsmälleen samanlaiset.

Avatar
JaniW
Viestit: 840
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaniW »

V6 on alkanut kiukutella. Käynnistyy kylmänä ja kuumana hyvin, mutta puolilämpimänä välillä vaan pyörittää eikä edes lupaa käynnistyä. Taas lähtee kun antaa jäähtyä. Bensan hajua ei tunnu starttaillessa kuitenkaan. Kipinän olemassaoloa ei ole todettu, mutta koska käynnistyttyään käy ihan tasaisesti, olen päätellyt että vika voisi olla paremminkin bensansyötössä nimenomaan käynnistyksen yhteydessä.

Ehdotuksia mistä päästä lähtisi etsimään vikaa? Omastani tuskin tällä kertaa löytyy :mrgreen:
CARF0869

Avatar
Jiitee
Viestit: 3425
Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit

ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16
Paikkakunta: Pohojammaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jiitee »

tomtomi kirjoitti:Hei

Harkinnassa olis auton vaihto ja nuo 156:n farkkudiisselit ruvennut kiinnostamaan.
Itsellä ei ole alfoista yhtään kokemusta (vielä?) niin päätin tulla sitten tänne kyselemään tyhmiä. :lol:
Oon kattellu tuossa noita 1.9 ja 2.4 jtd:tä max. ~150tkm ajettuina ja vm. 04->.
Onko noissa jotain erityistä mitä kannattaa huomioida ostaessa? ja onko näissä jossain tietyssä kilometrilukemassa tullut jotain isompaa huoltoa?
Onko talvikäyttössä hyvä auto?
Moi
Tsekkaa esim. tämä aloittamani lanka:
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=1&t=21679

Omat, noin 10 kk ja 15 tkm:n kokemukset hyviä , ainakin 1,9 JTD Mjetistä.
2,4 JTD:stäkin olen kuullut pääosin positiivista sanottavaa, tosin lisääntyneen väännön takia kytkinremppa tullee aikaisemmin ja hihnan-vesipumpun vaihto jonkin verran kalliimpi kuin 1,9:lle. '

Se iso huolto on näille se sama alfismi eli nokkahihnan +vesipumpun vaihto.
Ajttelin itse tehdä hinhan vaihdon kiristimineen kaikkineen sen 3v ja max 60 tkm:n välein ja pumpun vaihdon joka toinen hihnanvaihtokerta. Tai jos haluaa pelata varman päälle niin pumppukin 3v/60 tkm:n välein.

Tsekkaa turbon tulo- ja ahtoletkut, EGR sekä MAPin puhtaus. Muuten normi 156-jutut päälle. Mahtava auto ajaa muuten vääntävällä riisselillä tämä varttikuutonen... :wink:

JT
Kuva
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too

Avatar
JaniW
Viestit: 840
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaniW »

JaniW kirjoitti:V6 on alkanut kiukutella. Käynnistyy kylmänä ja kuumana hyvin, mutta puolilämpimänä välillä vaan pyörittää eikä edes lupaa käynnistyä. Taas lähtee kun antaa jäähtyä. Bensan hajua ei tunnu starttaillessa kuitenkaan. Kipinän olemassaoloa ei ole todettu, mutta koska käynnistyttyään käy ihan tasaisesti, olen päätellyt että vika voisi olla paremminkin bensansyötössä nimenomaan käynnistyksen yhteydessä.

Ehdotuksia mistä päästä lähtisi etsimään vikaa? Omastani tuskin tällä kertaa löytyy :mrgreen:
Päivitys: Katsoin vikakoodit kun vika oli päällä. AlfaDiag ilmoitti seuraavaa:

Vikakoodit:
Failed Component Code: R.P.M sensor
Fault Symptom: Signal Not Plausible
Warning Lamp Status: Warning Lamp Illuminated
Fault Test State: Test not complete for this Error.
Fault Code Storage State: Error Present at time of request
Event Count: 64 count
Filter Count: 0 count
Environmental Condition One: Engine Speed: 0 rpm
Environmental Condition Two: Standardised Load: 0 %
Environmental Condition Three: Engine Coolant Temperature: 58.57 °C
Environmental Condition Four: Air Temperature: 45 °C
Environmental Condition Five: Throttle Valve Angle: 3.16 °
Environmental Condition Six: Battery Voltage: 10.17 volts

Lisäksi sensorit-välilehti herjasi että "immob-no code received"

Eli onko syypää nyt sitten rpm-sensori (ja onko tämä sama asia kuin kampiakselin asentotunnistin)? Ja miksi vika ilmenee vain puolilämpimässä moottorissa? Voiko vielä joku lämpötila-anturi houria omiaan? Onko muita tyhmiä kysymyksiä, joita en ymmärtänyt kysyä?
CARF0869

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Jiitee kirjoitti: Se iso huolto on näille se sama alfismi eli nokkahihnan +vesipumpun vaihto.
Ajttelin itse tehdä hinhan vaihdon kiristimineen kaikkineen sen 3v ja max 60 tkm:n välein ja pumpun vaihdon joka toinen hihnanvaihtokerta. Tai jos haluaa pelata varman päälle niin pumppukin 3v/60 tkm:n välein.
JT
Paitsi ettei dieselille tarvitse tehdä hihnahommia noin usein. Sen sijaan tuo varmuusvara voisi olla käänteisesti. :mrgreen:

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

JaniW kirjoitti:
Eli onko syypää nyt sitten rpm-sensori (ja onko tämä sama asia kuin kampiakselin asentotunnistin)? Ja miksi vika ilmenee vain puolilämpimässä moottorissa? Voiko vielä joku lämpötila-anturi houria omiaan? Onko muita tyhmiä kysymyksiä, joita en ymmärtänyt kysyä?
Eipä ole kauankaan kun entisessä Bravassa kampuran anturi temppuili lämpinänä tai varsinkin ihan hieman jäähdyttyään juurikin niin, että ei käynnistynyt. Jäähdyttyään kyllä lähti käyntiin. Melkein ekana vaihtaisin sen, sekä oireiden, että vikakoodien perusteella.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
JaniW
Viestit: 840
Liittynyt: 06 Maalis 2008, 21:29
Car(s): 156 V6 1998 Azzurro Nuvola
Rellu
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JaniW »

^näin se varmaan on edettävä. Tänks!
CARF0869

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Mikäs on kun 156 2.0 JTS 04 savuttaa valkoista savua tyhjäkäynnillä.

Ei kiihdyttäessä. Vettä ei ole hävinnyt. Ajettu 165tkm. Kansipahvi? Onko työläs/kallis vaihtaa?
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

V6
Viestit: 5030
Liittynyt: 27 Helmi 2003, 22:29
Car(s): -
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja V6 »

kuinka paljon sitä "savua" tulee
Mediocrity is a sin
Kuvat
155 8V 92>155 16V 96>156 V6 98>156 V6 02

Avatar
JackFry
Viestit: 758
Liittynyt: 25 Huhti 2007, 20:40
Car(s): 156 2.0 JTS SW
Paikkakunta: Järvenpää

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JackFry »

Ja onko vaikutusta moottorin lämpötilalla, tuleeko kylmällä vai kuumalla moottorilla?

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Se on ihan normaalia että valkoista savua näkyy pari minuuttia käynnistyksen jälkeen sillä moottoriöljyn lämmetessä kosteus tulee ulos höyrynä. Viileämpi sää tuo kyseisen ilmiön näkyviin. 8)
Jos moottorin käyntilämpötilan saavuttamisen jälkeen sitä höyryä tulee kauankin niin sitten voi olla että jäähdytysnestettä pääsee öljyyn.
Siinä tapauksessa höyry haisee hieman makealta ja öljyntikussa olisi mahdollisesti valkoista jogurttia.

Anna moottorin lämmetä 90 C tienoille ja vie Alfas formulalenkille. Anna Jiiteeässän nauttia Italialaisuudestaan (kierrokset taivaan tähtiin). Tarkista lenkin jälkeen onko vielä valkoista putkista.
Kuva

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Juurikin näin ,eli kun nyt ilmat ovat kylmenneet niin suht normaalia..mutta jos sieltä tulee kunnolla niin tarkkaile tosiaan lämpö&vesiä.
molex to sata, lose all your data.

jyskyed
Viestit: 295
Liittynyt: 08 Heinä 2009, 00:10
Car(s): 159 TI
156 JTS
Exät:
159 2.2 JTS
2x 156 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jyskyed »

Tosiaan, höyryltähän tuo vaikuttaa. Tie sitten, onko sillä vaikutusta, että ajoni on sellaista kylmäkäynnistys, kilometri kaks ajoa, sammutus jne. Harvoin auto kerkeää lämmetä. Ja nyt vasta kylmillä sen oon huomannut. Ja tupru on ajoittain aika voimakasta. Pakkaneste on kyllä kohdallaan ollut kokoajan.
Vitun vittu, saatanan saatana! Mikä vittu siinä voi olla saatana?!

Avatar
Pujazuba
Viestit: 2103
Liittynyt: 06 Helmi 2011, 13:36
Car(s): Giulietta JTDm2
Ex:
156 JTS
146 TS

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Pujazuba »

Tuollaisella ajolla ihan normaalia.
Mutta pidä mielessä että tämmöisessä käytössä öljy likaantuu nopeasti ja se tulee myös vaihtaa useammin.
Sen lisäksi välillä on hyvä tehdä pidempi ajolenkki jotta kosteus ja polttoaine höyrystyy pois moottoriöljystä.
Kuva

Avatar
Tuomas K
Viestit: 5468
Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Tuomas K »

Pujazuba kirjoitti:valkoista savua näkyy pari minuuttia käynnistyksen jälkeen sillä moottoriöljyn lämmetessä kosteus tulee ulos höyrynä.
Ei tuolla nyt mitään tekemistä öljyn lämpötilan kanssa ole.

Pakokaasusta on suurin osa vesihöyryä, kun ulkoilma on riittävän kylmä aiheuttaa se tuon pakokaasun sisältämän veden tiivistymisen näkyväksi höyryksi.

andr
Viestit: 65
Liittynyt: 13 Elo 2012, 09:16

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja andr »

onpa erittäin liukas tämä CRCn aseöljy !! Kiitos paljon vinkistä, nyt ovinapit oikein pamahatavat ulos takaisin :)

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

andr kirjoitti:onpa erittäin liukas tämä CRCn aseöljy !! Kiitos paljon vinkistä, nyt ovinapit oikein pamahatavat ulos takaisin :)
Hyvä että ongelma ratkesi! Mistä muuten ostit? Pitäis itsekin rasvailla nappeja...
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

CRC:n aseöljyä meinasin ehdottaa, mutta sitä olikin jo ehditty kokeilemaan. Löytyy varmaan jokaisesta Motonetistä, tarjoustalosta ja Robin-hoodista, jopa ABC:lläkin tuota olen nähnyt.

Itse olen käyttänyt tuota kaikissa autojeni lukoissa, sekä lukkopesässä että näkyvissä olevissa mekanismin osissa, jo yli kymmenen vuotta, eikä ole jäätymisiä ollut. Ilman kauko-ohjausta olleissa malleissa lisäksi pikku ruiskaus lukkopesään aina ennen pesua, eikä esim. Marean tai 164:n lukot montaa kertaa yhteensäkään laskettuna jäässä olleet. Hätävarjelun liioitteluina laitoin 164:ään talvella ennen pesua aina pienen palan jesariteippiä lukon päälle öljyn perään, ettei ainakaan vesi mene perässä jäädyttämään. Ei välttämättä huono idea 156:nkaan lukon päälle, jos on avaimen reiän sulkijalipare pois paikaltaan.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Tätä on nyt varmaan tuhat kertaa kysytty, mutta mitenkäs noi Cobran hälyt? Mulla on toi kaksinappinen kaukkari rikki ja pitäisi jostain saada uusi, niin toimisi tuo kaukosääteinen keskuslukkokin...

http://www.autostudio.fi/autohalyt-paik ... aadin.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Tuosta ainakin saisi kaukkarin, mutta mitenkäs sitten tuon koodaus auton hälyyn?

E: Netistä löytyi muutama ohje, nappikikkailulla pitäisi selvitä? Mutta meneekö tuollainen uusi hälykaukkari sitten omaan autoon, tuolla kun oli puhetta lähinnä paristonvaihdosta?

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Smacket »

^

Helppo juttu oli ainakin omasta autosta nollata / uudelleen "parittaa" tuo cobran 777-ohjain. Pattereita vaihtaessa lakkasi tietenkin toimimasta, joten ei muuta kuin auton viereen seisomaan, patterit paikoilleen, painat ohjaimen isompaa painiketta ja punanen led-valo lakkaa palamasta. Tämän jälkeen toimii kaukkari ja hälyt normaalisti. Meni muistaakseni kutakuinkin noin.

En ole ihan varma onko tuo ohjelmointivaihe kutakuinkin sama täysin uudella ohjaimella, jollain tästä faktatietoa?
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

No se olis kiva varmistaa. Kuulostaa kyllä, että olisi helppoja autonvarastusreissuja tiedossa, jos se noin voisi toimia.. :lol:

E: Voisi muuten kokeilla, josko tuon vanhan saisi toimimaan uudella patskulla ja tilaisi vaan parin euron kuoret!

Avatar
Smacket
Viestit: 2709
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
Car(s): 159 2.4 JTDm
Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Smacket »

^ Kieltämättä tämä kävi mielessä kun avainta paritin uudelleen... :D

Tosiaan, itsekkin uusin tuon avaimen muovit kun halvalla sai, vanha oli jo niin karmeassa kunnossa. Nyt kelpaa napsutella 8)
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -

quppe
Viestit: 1823
Liittynyt: 18 Touko 2010, 20:30
Car(s): EX.159JTS,156(2.0TS, V6, Sele)

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja quppe »

Kysytääs täältä vaikkapa että paljonko olette joutuneet pulittamaan kytkin setin vaihdosta? Itse soitin yhteen paikkaan ja hinta oli about tonnin luokkaa. En epäile etteikö aikaa menisi ja osat maksaisi, mutta tuo about tonni kuulostaa vähän hurjalta?

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

quppe kirjoitti:Kysytääs täältä vaikkapa että paljonko olette joutuneet pulittamaan kytkin setin vaihdosta? Itse soitin yhteen paikkaan ja hinta oli about tonnin luokkaa. En epäile etteikö aikaa menisi ja osat maksaisi, mutta tuo about tonni kuulostaa vähän hurjalta?
6-7 h menee aikaa ja se kytkin setti maksaa jtn. 300 vähä päälle, äkkii siinä hujahtaa tonni

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

http://www.youtube.com/watch?v=EOjAa_hHD0c" onclick="window.open(this.href);return false;
molex to sata, lose all your data.

vanhanen
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Loka 2012, 23:50

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vanhanen »

Miten nämä 156set on lähteny talvipakkasilla käyntiin? Ei vielä mitään kokemusta autosta, joten tuli vaa mieleen että onko ollut ongelmia :)

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kunnossa olevalla akulla käynnistyy yhtä varmasti, kuin Tojotakin vastaavissa pakkasissa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

vanhanen
Viestit: 19
Liittynyt: 22 Loka 2012, 23:50

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja vanhanen »

Hyvä homma... varmaan tossa jokusen viikon päästä tuon 156 hommaan, nii kiinnostaa kaikki ennakkotieto mitä mahollist saada siit :D voi tätä autokuumetta... :)

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Mut ohjaustehostin huutaa sitten kyllä kivasti. Pitäis varmaan vaihtaa smörjät sisään.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

vanhanen kirjoitti:Miten nämä 156set on lähteny talvipakkasilla käyntiin? Ei vielä mitään kokemusta autosta, joten tuli vaa mieleen että onko ollut ongelmia :)
Viime talvina kylmin käynnistys -39 asteen pakkasesta :shock: Toki oli piuhan päässä pari tuntia, mutta käyntiin lähti hyvin ja lämmintä piisasi. Himpun verran jähmeälle tuntui alkuun, luonnollisesti.

Ohjaustehostimen litkuista nää on tarkkoja, toisaalla löytynee joku ketju asiasta. Oikeilla litkuilla ei ulvo sekään.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Ei ole lohkolämmitintä ja vanhallakin akulla käynnistyi vielä - 30:n lukemissa. Joskus jopa piti 156 käynnistää, jotta pystyi antamaan apuvirtaa lämmityksessä olleelle autolle, joka ei startannut.

Avatar
Dio Natale
Viestit: 833
Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
Paikkakunta: Hackensack NJ

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dio Natale »

Käyntiin lähtee hyvin kylmillä keleillä kun monet muut merkit jääneet käynnistymättä mutta niinkuin mainittu ohjaustehostin kertoo terveisiä heti eli jos vanhat litkut sisällä niin ei pidä riuhtoa heti rattia vaan antaa rauhassa lämmetä muuten voi pullauttaa nesteet pihalle yms mukavaa.
molex to sata, lose all your data.

RIPA
Viestit: 1137
Liittynyt: 12 Loka 2006, 15:12
Car(s): Giulietta 2,0 JTDm -12, ex-159 2,4 JTDm -06,ex-156 SW GTA -03, ex-156 SW 2,0 TS -01, ex- 156 2,0TS -00
Paikkakunta: Hattula

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja RIPA »

Tämä kyssäri kuuluu varmasti tälle palstalle: SW:n takaluukussa on peruutus- ja takasumarit ja luukun sisälle menee kahdesta kohtaa suojattu johtonippu: Onko kellään hajua meneekö esim toisen sisällä takauluukun pyyhkijän ja pesurin piuhat ja toisella puolella noiden em valojen piuhat ja jos menee niin kummin päin? Patalaiska virkamies kun ei viitsis turhaan purkaa molempia jos yhdestä löytyy apu :-D

andr
Viestit: 65
Liittynyt: 13 Elo 2012, 09:16

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja andr »

voisin ottaa kuvan ja lähettää, mulla on nyt purettuna. Korjasin kiinni juuttunutta pyyhkijän akselia, enkä ole ehtinyt vielä laittaa kiinni

>>Tämä kyssäri kuuluu varmasti tälle palstalle: SW:n takaluukussa on peruutus-
>>ja takasumarit ja luukun sisälle menee kahdesta kohtaa suojattu johtonippu:
>>Onko kellään hajua meneekö esim toisen sisällä takauluukun pyyhkijän ja pesurin
>>piuhat ja toisella puolella noiden em valojen piuhat ja jos menee niin kummin päin?
>>Patalaiska virkamies kun ei viitsis turhaan purkaa molempia jos yhdestä löytyy apu

andr
Viestit: 65
Liittynyt: 13 Elo 2012, 09:16

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja andr »

jep
takapyyhkijän akseli / holkki ollut rempassa ja nyt sitten takaisin kiinni luukkuun. Mutta mitä? Moottori käy 1 sek - odottaa 4 sek - käy 1 sek - odottaa 4 sek jne jne. Mitä on nyt sitten väärin tai rikki ? :-( Olenko voinut laittaa piuhat ristiin? ks video:

http://www.youtube.com/watch?v=Az1uolssc5w" onclick="window.open(this.href);return false;

Dirty-Larry
Viestit: 32
Liittynyt: 11 Syys 2012, 09:27
Car(s): 159 2.4 Jtdm Q-tronic, 2010

Ex. 156 2.0 JTS, 2005
Paikkakunta: Nummela

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Dirty-Larry »

noin kuukausi sitten alkoi apulaitehihna vinkumaan startatessa noin pariksi sekunniksi jonka jälkeen katosi, viime aikoina kesto vähän kasvoi noin 10 sek ja luin että avuksi toimisi crc hihnaspray/kitkaspray joka estäisi hihnaa luistamasta.. Mutta nyt kyseisen aineen oltua yön yli hihnassa vinkuna vaan koveni ja jatkuu ajossa kokoajan!! johtuuko siitä että laitoin ruiskuttaen aineen illalla ja yöllä pakastui vai muuten vaan..
Joten mitäs nyt? hihnan vaihto? mitä sellainen maksaa liikkeessä tehtynä? vai onko muita hyviä ideoita? :silent:
Kiitos näin etukäteen

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

hihnan hinta + 30-40 min (jos sitäkään) töitä
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

mahtaisko kiristin olla myös porsinut, tai joku ei pyöri normaalisti koska ei tuollainen moniurahihna helposti luista. Tai sitten hihna on ihan riekaleina.

Vastaa Viestiin