Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko muilla JTS omistajilla kokemusta moottorin lämpötilan mittarin oudosta käyttäytymisestä.
Itsellä on huhtikuusta lähtien ollut uusi temari ja ihan alusta lähtien on ollut outoa käyttäytymistä:
Lämpö nousee hyvin hitaasti.
Kesälläkään se jäi ajossa hieman 90 C alapuolelle.
Parkissa tyhjäkäynnillä nousee reilusti 90 C yläpuolelle.
Nyt kylmemmillä keleillä ajossa viisari istuu 70 C asteessa.
Onko tuo mittari kenties laiska luonteeltaan vai jumittuuko uusi tema?
En ole kerennyt kytkeä AlfaDiagia autoon ja vertaamaan mittaria vs. ECU:ta.
Kiitos etukäteen neuvoista.
Itsellä on huhtikuusta lähtien ollut uusi temari ja ihan alusta lähtien on ollut outoa käyttäytymistä:
Lämpö nousee hyvin hitaasti.
Kesälläkään se jäi ajossa hieman 90 C alapuolelle.
Parkissa tyhjäkäynnillä nousee reilusti 90 C yläpuolelle.
Nyt kylmemmillä keleillä ajossa viisari istuu 70 C asteessa.
Onko tuo mittari kenties laiska luonteeltaan vai jumittuuko uusi tema?
En ole kerennyt kytkeä AlfaDiagia autoon ja vertaamaan mittaria vs. ECU:ta.
Kiitos etukäteen neuvoista.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^sama homma itsellä 2.0 ts. oliko se niin että se mukamas 70 viiva on todellisuudessa n. 80-82 c?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Lämpömittarin viivat vasemmalta oikealle. 50 - 80 - 90 - 100 - 130
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
noniin, tuo selvens hyvin! 

- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olisin voinut väittää 80-viivaa 85-asteiseksi..
En ole diagilla tai scanilla tarkistanut. Heikan termari on kuitenkin noin 86-87 asteinen ja hieman viivan päällä pysyy viisari.
En ole diagilla tai scanilla tarkistanut. Heikan termari on kuitenkin noin 86-87 asteinen ja hieman viivan päällä pysyy viisari.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Riippuu ihan mittarista, vanhemmiten tuppaavat näyttämään liian vähän. Mulla mittari näyttää hieman päälle 70 astetta, kun ECU:n mukaan lämmöt ovat ~88 astetta.willez kirjoitti:Lämpömittarin viivat vasemmalta oikealle. 50 - 80 - 90 - 100 - 130
-
- Viestit: 84
- Liittynyt: 10 Helmi 2010, 10:56
- Car(s): jotain muuta mikä toimii
- Paikkakunta: Hyvinkää
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Päivitys asiaan:toolman kirjoitti:Lade kirjoitti:No tuohan on vaan hyvä juttu, nyt näkee koodeista mikä mättää!Lade kirjoitti:No ei tämä normaalia ole, koska on ilmaantunut uutena ominaisuutena. Vai uskaltaako peräti kutsua viaksi?
Ilmansuodatin vaihdettiin viime viikon lopulla muun huollon yhteydessä. Pitää ruveta tutkimaan imupuolen vuotoja
ja/tai maf anturin pettämistä.
Mitään selkeää tehonpuutetta ei ole havaittavissa.
Noh tilanne vaan paranee -> MCSF. Jos sitä vaikka
Nyt taas Alfa toimii niinkuin pitääkin. Vaihtoon meni 3. sylinterin puola sekä kaikki tulpat.
Erityisesti sisemmän sylinteriryhmän tulpat olivat todella heikkokuntoisen näköiset, kun vertasi toisen ryhmän tulppiin.
Pisti hiukan epäilyttämään, että onkohan niitä sisempiä koskaan vaihdettu vaikka merkintä huoltokirjasta löytyykin.
Joka tapauksessa nyt isoimmat tiedossa olevat viat korjattu, joten uusia odotellessa

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Viivathan mennee about:stinger kirjoitti:Riippuu ihan mittarista, vanhemmiten tuppaavat näyttämään liian vähän. Mulla mittari näyttää hieman päälle 70 astetta, kun ECU:n mukaan lämmöt ovat ~88 astetta.willez kirjoitti:Lämpömittarin viivat vasemmalta oikealle. 50 - 80 - 90 - 100 - 130
50, 80, 90, 100, 130. Eli eka-toka väli on 30astetta, toka-kolmas väli on 10 astetta, kolmas-neljäs väli on 10 astetta, neljäs-viides väli on 30 astetta. Semiloogista jne =D
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ No liian vähän se kuitenkin näyttää, koska tuon mukaan mulla näyttäisi 82, kun lämmöt on 88.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tässä olisi kysymys:
Kävin katsomassa boschin testerillä jotta miksi bägi valo palaa, niin siellä oli yksi ainoa vikakoodi, joka oli jotain sisäinen ohjainlaite vika? Meinaako tämä jotta boxi on pimiänä? Vai olisiko jotain tehtävissä? (Muutakin kuin abs valon liittää bägin valoon)
Kävin katsomassa boschin testerillä jotta miksi bägi valo palaa, niin siellä oli yksi ainoa vikakoodi, joka oli jotain sisäinen ohjainlaite vika? Meinaako tämä jotta boxi on pimiänä? Vai olisiko jotain tehtävissä? (Muutakin kuin abs valon liittää bägin valoon)

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^jos boksi todellakin pimeänä niin boksi vaihtoon, ei mitään ohitus virityksiä niiden turvalaitteiden pitää toimia niinkun niiden on suuniteltu toimivan.
E: nollausta vois yrittää ja jos vika toistuu niin sitten miettiä jatkoa?
E: nollausta vois yrittää ja jos vika toistuu niin sitten miettiä jatkoa?
Viimeksi muokannut jkk, 28 Loka 2012, 18:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä sen kuntoon ajattelin laittaa kun emäntä ajeloo autolla. Mutta poksiin kuitenki pääsee sisälle niin eihän se voi täysin pimeä olla?jkk kirjoitti:^jos boksi todellakin pimeänä niin boksi vaihtoon, ei mitään ohitus virityksiä niiden turvalaitteiden pitää toimia niinkun niiden on suuniteltu toimivan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täällä tuore 156:n omistaja ilmoittautuu, ensimmäinen Alfa alla monen patongin jälkeen.
Yhteinen taipale on lähtenyt hyvin käyntiin, mutta pientä ongelman tynkääkin on:
Mistä voisi johtua ettei auto (2.5l koneella siis) lähde kylmänä ensimmäisellä käymään? Meinaa siis lähteä, rötää hetken ja sammuu. Yleensä sitten toisella ja aina viimeistään kolmannella kerralla lähtee kuin mitään vikaa ei olisi ollutkaan. En oikein tajua mikä osa voisi tuollaisen käytöksen aiheuttaa.
Ajossa tai lämpimästä käynnistettäessä motti toimii moitteetta ihan punarajalle asti, mitä nyt tyhjäkäynti ei ole aivan täydellisen tasainen kuumalla koneella, hieman tuntuu seilaavan.
Voisiko joku tyhjäkäyntimoottori aiheuttaa tuon kylmäkäynnistyshäiriön? (Onko tässä sellaista edes?)
Hyviä ja vähän huonompiakin ideoita otetaan vastaan.

Yhteinen taipale on lähtenyt hyvin käyntiin, mutta pientä ongelman tynkääkin on:
Mistä voisi johtua ettei auto (2.5l koneella siis) lähde kylmänä ensimmäisellä käymään? Meinaa siis lähteä, rötää hetken ja sammuu. Yleensä sitten toisella ja aina viimeistään kolmannella kerralla lähtee kuin mitään vikaa ei olisi ollutkaan. En oikein tajua mikä osa voisi tuollaisen käytöksen aiheuttaa.
Ajossa tai lämpimästä käynnistettäessä motti toimii moitteetta ihan punarajalle asti, mitä nyt tyhjäkäynti ei ole aivan täydellisen tasainen kuumalla koneella, hieman tuntuu seilaavan.
Voisiko joku tyhjäkäyntimoottori aiheuttaa tuon kylmäkäynnistyshäiriön? (Onko tässä sellaista edes?)
Hyviä ja vähän huonompiakin ideoita otetaan vastaan.

- jknracing
- Viestit: 3055
- Liittynyt: 17 Huhti 2004, 07:50
- Car(s): 4 x 156 V6, Seiskafemmoja
- Paikkakunta: lahti
- Viesti:
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olisko joku lämpötila-anturi tiensä päässä?
Ja sitten omaa ihmettelyä. Mitäs kaikkea pitää purkaa kun vaihtaa kuskin puolelle sisemmän vetoakselin nivelen?
Ja sitten omaa ihmettelyä. Mitäs kaikkea pitää purkaa kun vaihtaa kuskin puolelle sisemmän vetoakselin nivelen?
Free Alcohol - so much better than Alcohol Free
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ ylä ja alavarret, rt-pää auki, napa ja olkavarsi ja ne vetarin kuusiokolot auki. näin muistelisin...
- maybetomorrow
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 17 Tammi 2009, 19:29
- Car(s): Makaronilaatikoita vuodesta 2007
- Paikkakunta: Sisä-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tyhmiä kysymyksiä ja tyhmiä vastauksia.. et kai ole pitänyt vielä roikassa autoa, kun kelit ovat olleet vähän koleampia nyt. Jos samantien yrittää käynnistää, ainakin tuo 1.8 luulee olevansa lämpimämpi kuin onkaan ja saa väärän määrän bensaa -> käynnistyy huonosti. Tosin ei mulla koskaan ole sammunut kone kokonaan.Bumper kirjoitti:vähän huonompiakin ideoita otetaan vastaan.
Elämä on kuin koppimopo, välillä tuntuu että menee lujaa mutta todellisuudessa isommat jyrää alleen
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Täällä tekee V6:nen saman. Starttaa 5min roikan irrotuksen jälkeen niin ei ongelmaa, muuten vaatii kaks yritystä.
Ex tessu ei välittänyt mitään vaikka oli piuhassa vielä startatessakin...
Ex tessu ei välittänyt mitään vaikka oli piuhassa vielä startatessakin...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tietäisikö kukaan mistä löytäisi hyvät ohjeet/neuvot lämppärinkennon vaihtoon?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä aidon busson kuuluukin hiukan röpeltää ja hakea. Simmonen on aito polttomoottori 
Njoo , tosissaan juttuja on ollut lohkolämmittimen irroituksen jälkeen välitön starttaus , ei lähe ekalla.
Jos tyhjäkäynti heijaa lievästi ja vain välillä,näpäyttää kaasua nii rauhottuu.

Njoo , tosissaan juttuja on ollut lohkolämmittimen irroituksen jälkeen välitön starttaus , ei lähe ekalla.
Jos tyhjäkäynti heijaa lievästi ja vain välillä,näpäyttää kaasua nii rauhottuu.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ohjeet Cobra 7777 patskunvaihto-ohjelmointiin:
1. Surkea muovinen kotelo auki
2. Patsku pois
3. Uusi sisään(CR2032 taisi olla paristo), pluspuoli ylöspäin eli osoittamaan kohti sitä metallista napaa, eikä piirilevyä
4. Kotelo kasaan
5. Molemmat napit pohjaan niin pitkään, että ledi lakkaa vilkkumasta
6. Paina suurempaa nappia ja tarkista kaukkarin toiminta.
7. Jos ei toimi, aloita uudelleen kohdasta viisi
Itse toistin vitosesta eteenpäin nelisen kertaa javot! Kyllä pelittää, nyt täytyy vaan tilata uusi kotelo rikkinäisen tilalle. Tai jos vaikka saisi jotenkin avaimen integroitua tuohon.
1. Surkea muovinen kotelo auki
2. Patsku pois
3. Uusi sisään(CR2032 taisi olla paristo), pluspuoli ylöspäin eli osoittamaan kohti sitä metallista napaa, eikä piirilevyä
4. Kotelo kasaan
5. Molemmat napit pohjaan niin pitkään, että ledi lakkaa vilkkumasta
6. Paina suurempaa nappia ja tarkista kaukkarin toiminta.
7. Jos ei toimi, aloita uudelleen kohdasta viisi
Itse toistin vitosesta eteenpäin nelisen kertaa javot! Kyllä pelittää, nyt täytyy vaan tilata uusi kotelo rikkinäisen tilalle. Tai jos vaikka saisi jotenkin avaimen integroitua tuohon.

- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tämä lämmitti aidosti mieltä!willez kirjoitti:Kyllä aidon busson kuuluukin hiukan röpeltää ja hakea. Simmonen on aito polttomoottori

- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Voi kun olisikin noin yksinkertainen selitys. Mutta ei, en ole valitettavasti saanut tolppapaikkaa tuolle, eli ihan kylmästä tuota laitetaan käymään.maybetomorrow kirjoitti:Tyhmiä kysymyksiä ja tyhmiä vastauksia.. et kai ole pitänyt vielä roikassa autoa, kun kelit ovat olleet vähän koleampia nyt. Jos samantien yrittää käynnistää, ainakin tuo 1.8 luulee olevansa lämpimämpi kuin onkaan ja saa väärän määrän bensaa -> käynnistyy huonosti. Tosin ei mulla koskaan ole sammunut kone kokonaan.
Parempien ideoiden puutteessa tällä on kai vain pärjäiltävä sitten. Ihan hyvin tuo muuten toimii, enkä siis ollut mitenkään huolissani tuosta pienestä tyhjäkäynnin heijaamisesta, sillä se on aika olematonta.

- puolikolme
- Viestit: 13
- Liittynyt: 26 Syys 2012, 20:07
- Car(s): 156 2.5 V6 '98
M-B E200cdi aut. '02
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ensimmäinen varsinainen sähkövika tuon vehkeen kanssa. Ihmettelinkin jo kun kaikki penkinlämmittimiä lukuunottamatta sähköistä toimi ostaessa.
Noin viikko sitten bensamittari valahti kesken ajon pohjaan eikä ole sieltä noussut. Nousee avainta käännettäessä aivan aavistuksen (punaisen viivan päälle) ja varotusvalo palaa, ei siis ole ihan pohjassa. Tankki oli mittarin mukaan puolessa välissä ennen tapahtunutta. Laitoin äskön tankin täyteen, sama tilanne. Mittari toimi ennen ihan OK (niin hyvin kun näissä nyt yleensä toimii..). En osaa sanoa menikö silmän räpäyksessä puolestavälistä pohjaan vai pikkuhiljaa, kun en kokoajan mittaria tuijota, mutta sanotaan että ainakin minuutin sisällä.

Noin viikko sitten bensamittari valahti kesken ajon pohjaan eikä ole sieltä noussut. Nousee avainta käännettäessä aivan aavistuksen (punaisen viivan päälle) ja varotusvalo palaa, ei siis ole ihan pohjassa. Tankki oli mittarin mukaan puolessa välissä ennen tapahtunutta. Laitoin äskön tankin täyteen, sama tilanne. Mittari toimi ennen ihan OK (niin hyvin kun näissä nyt yleensä toimii..). En osaa sanoa menikö silmän räpäyksessä puolestavälistä pohjaan vai pikkuhiljaa, kun en kokoajan mittaria tuijota, mutta sanotaan että ainakin minuutin sisällä.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Katoitko, ettei oo reikää tankissa.. 

- puolikolme
- Viestit: 13
- Liittynyt: 26 Syys 2012, 20:07
- Car(s): 156 2.5 V6 '98
M-B E200cdi aut. '02
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Laitoin tosiaan äskön tankin täyteen. Jotain 32 litraa meni. Katotaan aamulla/työmatkan aikana jos se siitä heräilis!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Täällä jo aiemmin pohdittiin dieselmäistä raksutusta autossani, se on nyt selvinnyt, kyseessä olikin vain hajonnut putken
jousto-osa. Vaikka kuinka olin kuulevinani, että koneesta olisi tullut, olisi taas pitänyt ensin tarkemmin kuunnella. Mutta nyt vanhaa ongelmaa kysyisin, aina kylmänä käynnistäessä alle 5 asteessa jossakin vaiheessa syttyy vikavalo, vilkkuu hetken ja sitten häviää. Vikakoodeina aina P0300 ja P0304, eli nelossylinterissä sytytyshäiriö. Vaihdoin 1. ja 4. sylinterien puolat keskenään, mutta edelleen sama koodi, eli puolassa vikaa ei ole. Tulpat on kesällä vaihdettu. Onkos ideoita, mitäs seuraavaksi?
jousto-osa. Vaikka kuinka olin kuulevinani, että koneesta olisi tullut, olisi taas pitänyt ensin tarkemmin kuunnella. Mutta nyt vanhaa ongelmaa kysyisin, aina kylmänä käynnistäessä alle 5 asteessa jossakin vaiheessa syttyy vikavalo, vilkkuu hetken ja sitten häviää. Vikakoodeina aina P0300 ja P0304, eli nelossylinterissä sytytyshäiriö. Vaihdoin 1. ja 4. sylinterien puolat keskenään, mutta edelleen sama koodi, eli puolassa vikaa ei ole. Tulpat on kesällä vaihdettu. Onkos ideoita, mitäs seuraavaksi?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
vaiha tulpat kanssa samalla lailla kuin puolat ja katso samalla ovatko tulpat samannäköiset/väriset
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tässä pisti silmään tuo reilusti 90 yläpuolelle. Jos alkaa siellä satasen nurkilla käymään parkissa, niin kannattaa tarkistaa jäähdyttimen puhaltimen etuvastus, itsellä on siitä juttua täällä foorumilla kun vanha oli kypsynyt. Kesti pari kuukautta tajuta että autossa oli jotain vikaakin. Lämpimillä keleillä ja vähän viileämmälläkin pääsee muuten turhan lähelle keittämistä jos auto ei ole liikkeellä kun se potkaisee puhaltimen päälle vasta jossain 98 asteen kohdalla.Pujazuba kirjoitti:...
Kesälläkään se jäi ajossa hieman 90 C alapuolelle.
Parkissa tyhjäkäynnillä nousee reilusti 90 C yläpuolelle.
Nyt kylmemmillä keleillä ajossa viisari istuu 70 C asteessa.
...
Tosin ei tämä taida siellä Islannissakaan olla iso ongelma taas puoleen vuoteen

"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei se kiehu vielä lähelläkään sataa astetta, 98 astetta on vielä ns. normaalia käyttöaluetta.JiiTeeÄssä kirjoitti:Lämpimillä keleillä ja vähän viileämmälläkin pääsee muuten turhan lähelle keittämistä jos auto ei ole liikkeellä kun se potkaisee puhaltimen päälle vasta jossain 98 asteen kohdalla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuon vastuksen tarkistamista varten olisi hyva tietaa milla asteella puhallin kasketaan paalle?
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En tiedä missä lämmöissä 156:ssa lähtee, mutta esimerkiksi monissa Opeleissa flekti käynnistyy 105:ssä asteessa, ja termostaattikin niissä on täysin auki vasta 107 asteessa ja kiehumispiste yli 120 asteessa.
Tuskin Alfan jäähdyttimen paine on kovin merkittävästi erilainen.
Tuskin Alfan jäähdyttimen paine on kovin merkittävästi erilainen.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
On sen etuvastuksen varmaan hyvä olla kunnossakin kun kerran flektiä ohjaa ja noilla oireilla sen huomasin, kun mittari lähenteli satasta.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Millähän varmistaisi, mikä ABS anturi alkaa olemaan valmista kauraa? Vähän väliä kytkee abs:t pois päältä ja jos ei kytke, niin poljin rupsuttaa aina kun jarrua painaa, mikä on hieman veemäistä. Eikös näiden vaihto ollut ihan yyberkivaa + todella huokeata?
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tätä ketjua olen loppupeleissä seurannut hyvin vähän, kun ei ole omaa tarvetta ollut, mutta nyt tuli Auts!, täällähän on niin pirukseen tavaraa, että tän kaiken selaamiseen menee ikuisuus. Nooh, suattaapihan täältä seasta jotain hyödyllistäkin löytyä, mutta aivan varmana joudun jatkamaan ketjua omilla tyhmillä kysymyksillä, kun ei kaikkea tietoa aina vaan osaa, huom. OSAA, haulla löytää.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vikakoodien lukuun. Eiköhän tuo sillä selvinne.jeQQ kirjoitti:Millähän varmistaisi, mikä ABS anturi alkaa olemaan valmista kauraa? Vähän väliä kytkee abs:t pois päältä ja jos ei kytke, niin poljin rupsuttaa aina kun jarrua painaa, mikä on hieman veemäistä. Eikös näiden vaihto ollut ihan yyberkivaa + todella huokeata?
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eli auto osaa ilmoittaa, mikä anturi on viallinen? Ostanpa joululahjaksi itselleni lukulaitteet.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sama homma!jeQQ kirjoitti:Eli auto osaa ilmoittaa, mikä anturi on viallinen? Ostanpa joululahjaksi itselleni lukulaitteet.
siitä anturista, voi olla veemäinen saada ehjänä kolostaan, voi haljeta sisään, johtoa seuraamalla löytää liittimen. anturin kolo kannattaa hoonata/ putsata, grafiittitahnaa/rasvaa perään ja uus anturi kehiin. maksaa muutamankympin.
- Alfissimo
- Viestit: 8307
- Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
- Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4 - Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä taitaa olla täälläkin johtojen osto edessä, että pääsee tuon JTD:n eloa ihmettelmään. Tässähän alkaa taas ihan harrastamaan, kun on jo monen monta vuotta ajellut tylsillä perhekipoilla, joille ei ole itse tarvinnut tehdä, muuta kuin tankata.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä kait 156:n ikäisen italoauton pitäminen tulis helvetin kalliiks, jos ei itsellä olis koodien lukemiseen soveltuvia vehkeitä... 

facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Riippuen vuosimallista tietenkin. '98 vuoden italiano voi olla melko eri kunnossa kuin esim. viimeiset yksilöt vuodelta '05.Jakke kirjoitti:Kyllä kait 156:n ikäisen italoauton pitäminen tulis helvetin kalliiks, jos ei itsellä olis koodien lukemiseen soveltuvia vehkeitä...
Eikös sportwagoneja tehty viela pidempaan?
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tutkiskelin tuota seleni manuskaa kun piti öljyjä ostella, vaihto tilavuudeks oli 2.0 ts selelle 5,9 l mikä on sama kun 2,5 v6 kun taas tavalliselle 2.0 ts:lle 4,4 l, onko noissa 2 l ts koneissa tosiaan tuollainen ero?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mulla lukee ohjekirjassa 6,4l 

- Jalamari
- Viestit: 3091
- Liittynyt: 25 Touko 2006, 11:42
- Car(s): Toyota Gorilla
GTV 2.0V6TB
75 V6
Lancia Thesis
Triumph speedfour
ex:ex147 1,6TS, 147 Selespeed, 156 Selespeed, 166V6 3.0, 15516vx2, 156TS, 164V6,156 1.9JTD,
156 2.4JTD, 159 2.2JTS, GT JTS 156 2.5V6x2, 147JTD, 1662.4JTD - Paikkakunta: Laihela
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^Kyllä se 4,4 on oikea.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^noh, hemmetti, sithän mulla on litra puolitoista seuraavaa kertaa varten, kilsoja kumminkin tulee sen verran äkkii et sit keväällä viimestää 

- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ilmankos sitä öljyä menee mulla reilusti tikun mukaan, vaikka tarkasti mittakannulla kaataa.willez kirjoitti:Mulla lukee ohjekirjassa 6,4l
Auton on siis rampilla loivassa takakenossa, joten tasamaalla vasta katson tikkua.
5 dl on siis n. puoli senttiä öljytikun max viivan päälle..
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jesjesjes.
Varmaa tapaa varmistaa, mikä vetonivelistä / onko edes vetonivel rikki? Pitää aivan paskana olevan vetarin kaltaista rutinaa satunnaisesti liikkeelle lähtiessä. Täyskäännöksessä ei rutise, joten oletan sisempää murrosta? Aber kumpi, ei huvikseen molempia vaihtaisi. Onko muuten erikoinen homma?
Vai onko tuolla alustassa jotain, mikä voisi kyseisenkaltaista rutinaa aiheuttaa? ABS-antureistahan joku on rikki, voiko absit aiheuttaa samankaltaista ääntä? Eihän toi anturi mitenkään pääse nappaamaan abs kehään kiinni..?
Varmaa tapaa varmistaa, mikä vetonivelistä / onko edes vetonivel rikki? Pitää aivan paskana olevan vetarin kaltaista rutinaa satunnaisesti liikkeelle lähtiessä. Täyskäännöksessä ei rutise, joten oletan sisempää murrosta? Aber kumpi, ei huvikseen molempia vaihtaisi. Onko muuten erikoinen homma?
Vai onko tuolla alustassa jotain, mikä voisi kyseisenkaltaista rutinaa aiheuttaa? ABS-antureistahan joku on rikki, voiko absit aiheuttaa samankaltaista ääntä? Eihän toi anturi mitenkään pääse nappaamaan abs kehään kiinni..?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikäs osa kytkimestä pitää vinkuvaa ääntä? Kylmällä koneella kun antaa vähänkin kaasua niin alkaa kytkin pohjassa kuulumaan hieman samalainen ääni kuin luistavasta laturinhihnasta. Aluksi epäilinkin hihnaa, mutta huomasin, että kuuluukin vain kytkin pohjassa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itsella sama homma. En lahde ajamaan heti kylmalla autolla vaan odotan noin minuutin jotta kytkin hiljenee ja ohjaustehostinkin lampenee edes hieman.alezi kirjoitti:Mikäs osa kytkimestä pitää vinkuvaa ääntä? Kylmällä koneella kun antaa vähänkin kaasua niin alkaa kytkin pohjassa kuulumaan hieman samalainen ääni kuin luistavasta laturinhihnasta. Aluksi epäilinkin hihnaa, mutta huomasin, että kuuluukin vain kytkin pohjassa.