Alfa GT
Valvoja: Moderators
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Alfa GT
Tulipa vaihdettua vanha 156 vähä tuoreempaan Alfa GT:hen. Mahtava auto ajaa ja heti koeajossa tuntui Alfalta! Mutta mikähän vitun johto tulee pelkurin puolelta keskikonsolista ? Liitin on ihan kuin Ipadin tai muun tabletin latausliitin ??? Vai onko se jonku tollon viritelmä ?
Bensahan tolle maistuu... mutta on se mieletön kärry ajaa. Vaihtaminen on vähä työlästä... mutta muuten. Kone on 2.0 JTS. Kertokaapa muut GT- miehet ajatuksia autosta. Kiitos!
Bensahan tolle maistuu... mutta on se mieletön kärry ajaa. Vaihtaminen on vähä työlästä... mutta muuten. Kone on 2.0 JTS. Kertokaapa muut GT- miehet ajatuksia autosta. Kiitos!
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Alfa GT
Voisin veikata, että siihen on asennettu adapteri, jolla saa liitettyä esim. iPodin alkuperäiseen radioon. Minulla oli 147:ssa samanlainen.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa GT
Ajatuksia: Jos normialusta, hieman taipumusta kovemmassa ajossa ristikkäin keinumiseen, suositan päivitystä. Todella nätti päältä, mutta raideleveys kapeammilla tassuilla kummallisen näköinen - vanteilla suosittelen korjaamaan, tosin halpa ratkaisu spacereiden kanssa toimii hämmästyttävän hyvin ja vaikka jousitusgeometria tästä tempusta hieman suunnitellusta muuttuu, niin itselläni ajettavuus jämäköityi ja suuntavakavuus parani.
Äänimaailma muuttuu vakiota paremmaksi laittamalla putkea uuteen uskoon. Jos sattumalta olet vakioröörillä auton hankkinut. Tehoja tästä ei tietenkään tule yhtään lisää, mutta hauskempi päristellä!
Älä käy radalla. Tulee paha mieli JTS:n tehojen suhteen. Ja jarrujen rajoitteet hyppäävät silmille (myönnettäköön, että olin halpispaloilla ja vanhoilla nesteillä liikkeellä). Hmm... Katso että jarruissa on hyvät palat ja nesteet tuoreet!
Ikkunat jäätyvät talvella, ei haittaa. Bensakorkki ei jäädy, joka on kyllä hyvä juttu. Peruutustutka ja pyyhinautomatiikka ovat omassani paholaisen riivaamat, suosittelen tuntemaan yhden nuoren ja yhden vanhan papin manausta varten.
Siinäpä ne oleellisimmat, nyt vaan kovaa ajoa (kaupungissa kakkua palaa aina yli kympin, tod. näk. lähemmäs 11, maantiellä menee 8 litraan). Ainii, muista vaihtaa öljyjä usein ja vahdi pinnan tasoa. Itsellä ei vajene, mutta on kuulemma mahdollista.
Äänimaailma muuttuu vakiota paremmaksi laittamalla putkea uuteen uskoon. Jos sattumalta olet vakioröörillä auton hankkinut. Tehoja tästä ei tietenkään tule yhtään lisää, mutta hauskempi päristellä!
Älä käy radalla. Tulee paha mieli JTS:n tehojen suhteen. Ja jarrujen rajoitteet hyppäävät silmille (myönnettäköön, että olin halpispaloilla ja vanhoilla nesteillä liikkeellä). Hmm... Katso että jarruissa on hyvät palat ja nesteet tuoreet!
Ikkunat jäätyvät talvella, ei haittaa. Bensakorkki ei jäädy, joka on kyllä hyvä juttu. Peruutustutka ja pyyhinautomatiikka ovat omassani paholaisen riivaamat, suosittelen tuntemaan yhden nuoren ja yhden vanhan papin manausta varten.
Siinäpä ne oleellisimmat, nyt vaan kovaa ajoa (kaupungissa kakkua palaa aina yli kympin, tod. näk. lähemmäs 11, maantiellä menee 8 litraan). Ainii, muista vaihtaa öljyjä usein ja vahdi pinnan tasoa. Itsellä ei vajene, mutta on kuulemma mahdollista.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
Okei... mites toi hihnanvaihto, pitääkö kone irrottaa ja mitä maksaa ? Tossa on 225 renkaat valmiiksi. Mä taas pidän hiljasesta äänestä että...
Mulla ilmeisesti vie öljyä koska oli puolivälissä... ellei joku idiootti oo täyttäny sitä vaan 4 litraa..., ostin litran 10w-60, tingitty hinta 15 ekee... 4 l jotain 75 euroa =D Käytätkö sä mitä öljyä ?
No se on kiva jos tankki ei jäädy.... 156:ssa käytin aseöljyä niin vaihtelevasti aukes tankki =D
Mulla ilmeisesti vie öljyä koska oli puolivälissä... ellei joku idiootti oo täyttäny sitä vaan 4 litraa..., ostin litran 10w-60, tingitty hinta 15 ekee... 4 l jotain 75 euroa =D Käytätkö sä mitä öljyä ?
No se on kiva jos tankki ei jäädy.... 156:ssa käytin aseöljyä niin vaihtelevasti aukes tankki =D
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa GT
Onneksi olkoon! Minkä myynnissä olleen yksilön ostit? Busso on tietysti Busso, mutta tykkäsin kovasti edellisestä JTS:kin. Ajofiilis on hyvä joka tapauksessa.
Mulla ei ole kummassakaan GT:ssä ollut ikkunoiden kanssa ongelmia, mutta se tankinluukku on tykännyt jäätyä molemmista.
Keskikonsolin piuha saattaa olla myös jonkun navikaattorin johto - ota se pois.
Mulla ei ole kummassakaan GT:ssä ollut ikkunoiden kanssa ongelmia, mutta se tankinluukku on tykännyt jäätyä molemmista.
Keskikonsolin piuha saattaa olla myös jonkun navikaattorin johto - ota se pois.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa GT
^^Älä täytä JTS:ää liian täyteen öljyä, ei hyvä suoraruiskukoneelle! Tässä moottorissa tikun yläraja on oikeesti yläraja. Öljyistä monet vannoo 10w-60 öljyn nimeen. Itse oon vaihtanu 5tkm välein 5w-50 sisään. Toimii, ei kuluta öljyä. Kai perusteet tuon 10w-60 öljyn käytölle on vähän samansuuntaiset kuin tuon ylitäytön välttämisenkin suhteen, eli JTS karstoittuu herkästi imupuolelta, kun ilman mukana ei tule bensaa kökköjä liuottamaan. Monet luottaa siihen, että paksumpi litku ei pääse imupuolelle kylään.
Jos haluat öljyjen kanssa olla uber-varma, laita vaan 10w-60. Itse pyrin pitämään öljyt freshinä, ei ongelmia, 19kk ja 17 tkm takana...
Mulle tulee Alfaan kilsoja aika vähänlaisesti, mutta oon kyllä ehtinyt vaihtamaan hihnan. 110tkm tuli 4 tonttua sitten täyteen, laitatin öljyjen ja suodattimen kanssa nokkahihnan, vesipumpun ja apuhihnat. Yhteensä laskua oli 730 eur koko lystistä. Huoltokirjan mukaan oli 1. hihna vaihdettu 60tkm, mutta mieluummin vaihdan hihnan 10tkm liian aikaisin, kuin metrin liian myöhään... (60 tkm vaihtoväli.)
GT:n hyvä puoli on, että se voi palvella myös käyttöautona. Tällöin hiljaisuus ja mukavuus alustan suhteen varmasti nousevat korkeampaan arvoon. Istuinten nahkaa on hyvä käsitellä, kiillottuu muutoin aika vikkelästi.
Jos haluat öljyjen kanssa olla uber-varma, laita vaan 10w-60. Itse pyrin pitämään öljyt freshinä, ei ongelmia, 19kk ja 17 tkm takana...
Mulle tulee Alfaan kilsoja aika vähänlaisesti, mutta oon kyllä ehtinyt vaihtamaan hihnan. 110tkm tuli 4 tonttua sitten täyteen, laitatin öljyjen ja suodattimen kanssa nokkahihnan, vesipumpun ja apuhihnat. Yhteensä laskua oli 730 eur koko lystistä. Huoltokirjan mukaan oli 1. hihna vaihdettu 60tkm, mutta mieluummin vaihdan hihnan 10tkm liian aikaisin, kuin metrin liian myöhään... (60 tkm vaihtoväli.)
GT:n hyvä puoli on, että se voi palvella myös käyttöautona. Tällöin hiljaisuus ja mukavuus alustan suhteen varmasti nousevat korkeampaan arvoon. Istuinten nahkaa on hyvä käsitellä, kiillottuu muutoin aika vikkelästi.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Alfa GT
^ja^^Jeps. Kohtalonveljiä kompaten, GT on hieno auto ja varsin vähävikainen. Minulla on ollut vain kaksi auton tekniseksi viaksi laskettavaa ongelmaa: airbag:ien ohjausyksikkö hajosi ja piti uusia sekä kytkimen työsylinteri piti uusia. Muuten vain normaalit huollot.
Bensaahan tuo Busso vie kaupungissa ihan p*rkeleesti, vaikka ei revittelisikään. Toisaalta, tasaisessa maantieajossa sen saa menemään yllättävänkin pienellä (ennätys 7,7 l/100 km mitattuna), jos siis haluaa.
GT tarjoaa mielestäni hyvin paljon autoa kohtuurahalla.
Bensaahan tuo Busso vie kaupungissa ihan p*rkeleesti, vaikka ei revittelisikään. Toisaalta, tasaisessa maantieajossa sen saa menemään yllättävänkin pienellä (ennätys 7,7 l/100 km mitattuna), jos siis haluaa.
GT tarjoaa mielestäni hyvin paljon autoa kohtuurahalla.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
Ai niin - tää on eka ilmastoitu autoni, mutta eräs ystävällinen sielu tiesi kertoa että tästä on räjähtänyt ilmastoinnin kenno... mitäs siitä seuraa ? Lämpöä kyllä tulee. Tottahan autokauppa korjaa sen jos alan itkeä, mutta mää en välitä ilmastoinnista ollenkaan. Vittu sen kerran kun on hellettä niin saa olla !
Re: Alfa GT
~~PK kirjoitti:Ai niin - tää on eka ilmastoitu autoni, mutta eräs ystävällinen sielu tiesi kertoa että tästä on räjähtänyt ilmastoinnin kenno... mitäs siitä seuraa ? Lämpöä kyllä tulee. Tottahan autokauppa korjaa sen jos alan itkeä, mutta mää en välitä ilmastoinnista ollenkaan. Vittu sen kerran kun on hellettä niin saa olla !
Se kenno voi siis vuotaa, jolloin kylmäaineet ovat karanneet ja ilmastointi ei siis toimi.
Kennon uusinta ei välttämättä hirveitä maksa, muistaakseni mulla se oli ~300 paikkeilla asennettuna, tilattuna ja vielä 2 vuoden takuulla, joten kannattaa laittaa kuntoon. Säilyy nahkapenkitkin parempana.
Viva la Italia
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa GT
Aika sissi oot. Viime kesänä ajoin muutaman kerran Ducatolla jossa ilmastointia ei ole - heikko olo tuli nopeasti, vaikka hellettä ei ollutkaan. Ei ilman (toimivaa) ilmastointia pysty elämään, kun siihen tottuu.PK kirjoitti:... mutta mää en välitä ilmastoinnista ollenkaan. Vittu sen kerran kun on hellettä niin saa olla !
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa GT
Kuskinpuoleinen kromilista oli lähtenyt tuntemattomasta syystä kävelemään, joten oli tietysti pakko irroittaa toinenkin. Noita ei käsittääkseni ole ollut kuin viimeisimmissä blackline-malleissa, eli ovat siis edellisen omistajan jälkiasentamat. Pystyn kyllä hyvin elämään ilmankin, mutta toisaalta voisi hommata uudetkin blackline-peilinkuorien kera. Mistähän mahtaisi saada?
- Liitteet
-
- Lista.JPG
- (89.58 KiB) Tiedosto ladattu 2628 kertaa
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
Joo noi penkit, mitäs ihmeen mokkanahkaa tai apinannahkaa ne onkaan ja millä aineella ne hoidetaan ? Siis pakko taas todeta ku äsken ajoin Elielin parkkihalliin Hesassa, niin pelkkää volvoa, mersua, skodaa, bemaria siis järkyttävää massaa... ja sitte mä. Hyvin selkeästi näkyy se että Suomen 3 miljoonasta autosta vaan kuutisen tuhatta on tätä meidän merkkiä...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa GT
Ihan perinteistä nahanhoitoainetta noille penkeille syötetään.
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: 11 Syys 2012, 21:27
- Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Ex-GT JTS -05
- Paikkakunta: Raisio
Re: Alfa GT
Niin, jos vaihde jumittelee, siirtonivelien purku ja putsaus auttaa. Vaihdevaijeri on snadisti arvokas.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
Niin joo mulla on musta sisustus että se ei ole sitä perinteistä nahkaa vaan oisko sitteki joku kangassekoitus.... itse vaihteisto ei jumittele vaan esimerkiksi kakkoselta kolmoselle vaihdossa pitä keppiä viedä kovasti oikealle että menee vaihde päälle ja taas vitoselta kolmoselle vaihtamisessa pitää heittää keskiasennosta siis hirveen laajat liikkeet. Tai siis se keppi ei ole kovin jämäkkä vaan "lerppu" ; )
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: 11 Syys 2012, 21:27
- Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Ex-GT JTS -05
- Paikkakunta: Raisio
Re: Alfa GT
No, tuota tarkoitin, oli juurikin sama vika Ja vitoselta -> neloselle. Kuten sanottu, käytin autoa paikallisessa pajassa ja pari ukkoo teki muutan tunnin töitä vaihteen siirtonivelien kanssa (ahdas paikka yllättäen). Mut jo pelittää ! Tiedä kuinka kauan ?
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
Vittu ku ite ei ole mikään tekniikan nero niin onneks on tää saitti... toivottavasti ei vaihdekeppi jää käteen....
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: Alfa GT
Joo, eli oli ilmastoinin kennon ylätulppa oli lähteny irti räjähtäen... Kylmäaineet pihalle ja ilmastointi siten kaput --> jälleenmyyntiarvo -1000e. Lupasivat kyllä laittaa tuon ilmastoinnin kuntoon ennen myyntiä, kun kävin hieromassa kauppoja... Samoin sen vaihdevaijerin putsauksen lupasivat hoitaa. Jännä ettei sitten PK:lle kertonu.Nikodemus kirjoitti:~~PK kirjoitti:Ai niin - tää on eka ilmastoitu autoni, mutta eräs ystävällinen sielu tiesi kertoa että tästä on räjähtänyt ilmastoinnin kenno... mitäs siitä seuraa ? Lämpöä kyllä tulee. Tottahan autokauppa korjaa sen jos alan itkeä, mutta mää en välitä ilmastoinnista ollenkaan. Vittu sen kerran kun on hellettä niin saa olla !
Se kenno voi siis vuotaa, jolloin kylmäaineet ovat karanneet ja ilmastointi ei siis toimi.
Kennon uusinta ei välttämättä hirveitä maksa, muistaakseni mulla se oli ~300 paikkeilla asennettuna, tilattuna ja vielä 2 vuoden takuulla, joten kannattaa laittaa kuntoon. Säilyy nahkapenkitkin parempana.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
Tänään just oli Ylen sivustolla juttu että suomalaisen tähtihetkiä on ku pääsee huijaamaan autokauppiasta... ehkä autokaupatkin koittaa tehdä samaa asiakkailleen
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
Joku apina on pölliny tästä suomenkielisen käyttöoppaan eikä ole ollut aikaa opiskellan amerikankielistä, niin GT-miehet missä vitussa tässä autossa on öljynsuodatin ja sitte missähän kohtaa ratissa on äänimerkki, on tää niin saatanan ihmeellinen (erilainen ku 156)
Re: Alfa GT
Naisilta voi joskus tsägällä saada, autonosista on yleensä joutunu maksamaan...Cuore Sportivo kirjoitti:Kuskinpuoleinen kromilista oli lähtenyt tuntemattomasta syystä kävelemään, joten oli tietysti pakko irroittaa toinenkin. Noita ei käsittääkseni ole ollut kuin viimeisimmissä blackline-malleissa, eli ovat siis edellisen omistajan jälkiasentamat. Pystyn kyllä hyvin elämään ilmankin, mutta toisaalta voisi hommata uudetkin blackline-peilinkuorien kera. Mistähän mahtaisi saada?
Tuolta löytynee: http://www.alfastumper.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa GT
Helppo tulla tänne vittuilemaan, kun tiedät varsin hyvin, ettei mulle kukaan anna.mml kirjoitti:Naisilta voi joskus tsägällä saada...
En löytänyt niitä peilinkuoria?Tuolta löytynee: http://www.alfastumper.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Alfa GT
^Katos, ovat hävinneet listalta, ennen oli peilinkuoriakin.
Alfisti.netissä näyttäis olevan mattakromisia (Original AR Ersatzteil).
Alfisti.netissä näyttäis olevan mattakromisia (Original AR Ersatzteil).
Alfaa pitää käsitellä niinkuin naista; ensin varovasti ja sitten täysillä.
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: 11 Syys 2012, 21:27
- Car(s): Giulietta 1.4 MA -12, Ex-GT JTS -05
- Paikkakunta: Raisio
Re: Alfa GT
Uskomatonta miten öljykorkki jumittaa ? siis tosi vaikea avata, olisko jotain selitystä ?
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa GT
^^ Ne on ihan jees. Tilaa mulle sellaset.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Alfa GT
^
Paitövei, tilasin tänään klo 14 uudet lattiamatot tuolta alfastumperista - äsken tuli ilmoitus, että paketti on postitettu
Paitövei, tilasin tänään klo 14 uudet lattiamatot tuolta alfastumperista - äsken tuli ilmoitus, että paketti on postitettu
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
Re: Alfa GT
Näin perjantain kunniaksi vähän vähemmän teknistä spekulointia GT:stä
http://www.youtube.com/watch?v=9URq5dre ... re=related
Mulla ei kyllä ole onnistunut vielä toi "neljä naista kyydissä" -tavoite.
Mutta muuten, mulla ei ole mitään negatiivisia kokemuksia GT:stä. Yhden tulpan oon vaihtanu, se on se ainoa normaalista öljynvaihdosta poikkeava operaatio.
http://www.youtube.com/watch?v=9URq5dre ... re=related
Mulla ei kyllä ole onnistunut vielä toi "neljä naista kyydissä" -tavoite.
Mutta muuten, mulla ei ole mitään negatiivisia kokemuksia GT:stä. Yhden tulpan oon vaihtanu, se on se ainoa normaalista öljynvaihdosta poikkeava operaatio.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
No näin viikon vanhana omistajana on pakko todeta että en voisi olla tyytyväisempi. GT on huippu!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa GT
^ GT:tä on vaikea vaihtaa enää muuhun nyky-Alfaan. Edellinen meni lunnaiksi '07, sen jälkeen oli pari muuta ennen nykyistä GT:tä. Aina noita katseli... tästä hintaluokasta on mahdotonta löytää paremman näköistä (ja tuntuista) autoa.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Alfa GT
Itse tuli hommattua GT vuonna 2007, sen jälkeen on tullut ajettua 150 tkm.
Erittäin tyytyväinen olen autoon ollut vaikka paljon on "huollettu" autoa kyseisenä aikana.
Nyt auto on jo eläkkeellä ja on jo toista kesää enää kesäautona, tulevaa klassikkoa en myy koskaan jos ei ole pakko.Kesää odotellessa...
Erittäin tyytyväinen olen autoon ollut vaikka paljon on "huollettu" autoa kyseisenä aikana.
Nyt auto on jo eläkkeellä ja on jo toista kesää enää kesäautona, tulevaa klassikkoa en myy koskaan jos ei ole pakko.Kesää odotellessa...
- Janski
- Viestit: 25
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 02:21
- Car(s): GT (2010-2015)
159 (2015-) - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa GT
Itse olen omistanut GT:n 2,5 vuotta, noin 50tkm. Tuona aikana auto on palvellut loistavasti. Ajotuntuma on loistava, ja joka kerta kun lähtee ruudusta liikkeelle, naamalla on typerä hymy. Autolla on ajettu nyt reilu 120tkm (2.0 jts), jonka aikana olen joutunut vaihtamaan takalevyt ja palat, käsijarruvaijerit, vasemman ylätukivarren, sekä säätämään vähän ajovaloja. Lisäksi liikkeen piikkiin uusittiin aikanaan syyläri. Pellit ovat hyvät, mutta lattian ruostesuojaus tosi paska. Pinnoitteen alle menee kosteus, joten katsoin parhaaksi hiekkapuhalluttaa ja suojata pohjan Finikorilla. Tämä kannattaa tehdä, jos autosta todella pitää ja aiko säilyttää sen vähän pidempään. Ajan autolla työmatka-ajoa ympäri vuoden. Monikäyttöisyytensä ansioista olen myös tehnyt autolla 2 muuttoa. Viimeviikolla ilmeni jäähdyysnesteen vuotoa moottorin etupuoleisesta muovikotelosta, sekä lievää ja hetkellistä käyntiä kolmella pytyllä pakkasella, joten pajalle se on taas mentävä. Huoltoon on kulunut 2,5 vuodessa 2500 e öljynvaihtoineen, joka on mielestäni varsin kohtuullista. Ovien jäätymisen ehkäisee laittamalla tiivisteisiin silikonia. Tankin kanssa ei ole ollut koskaan ongelmia. Myös surullisenkuuluisa MCSF on loistanut poissaolollaan. En vaihda autoa pois mistään hinnasta, on se niin kaunis ja hyvä ajettava!
EDIT:
Kylmäkäyntiongelmat selvisi.. Huolto epäilee, että edellisen omistajan aikaan rikki mennyt, ja sittemmin vaihdettu syyläri on aiheuttanut jäähdytysnesteen vähenemisen ja kone on päässyt jossain vaiheessa kuumentumaan liikaa.
Kannen tiiviste on vaurioitunut, jolloin yhteen sylinteriin kerääntyy kylmällä pikkuisen kosteutta.. tiiviste on nyt vuotanut hieman jo 2,5 vuotta, ja pahentunut siis vasta nyt.
Vaurio on onneksi ilmeisen vähäinen, koska asia ei millään muulla tavoin tullut ilmi. Koneen etupuoleinen muovikotelo (jäähdytyksen) meni myös rikki liiasta paineesta, jonka kannentiivisteen pettäminen on aiheuttanut. Terveiset siis edelliselle omistajalle!! Onneksi remppa on mielestäni suht edullinen ja hihnanvaihto ajankohtainen juuri nyt, jolloin samoilla lämpöisillä hoitavat senkin alta pois. Ylimääräistä maksettavaa koko lystistä tulee siis noin 700-900e. Tämän jälkeen vehje on taas entistä ehompi.
EDIT:
Kylmäkäyntiongelmat selvisi.. Huolto epäilee, että edellisen omistajan aikaan rikki mennyt, ja sittemmin vaihdettu syyläri on aiheuttanut jäähdytysnesteen vähenemisen ja kone on päässyt jossain vaiheessa kuumentumaan liikaa.
Kannen tiiviste on vaurioitunut, jolloin yhteen sylinteriin kerääntyy kylmällä pikkuisen kosteutta.. tiiviste on nyt vuotanut hieman jo 2,5 vuotta, ja pahentunut siis vasta nyt.
Vaurio on onneksi ilmeisen vähäinen, koska asia ei millään muulla tavoin tullut ilmi. Koneen etupuoleinen muovikotelo (jäähdytyksen) meni myös rikki liiasta paineesta, jonka kannentiivisteen pettäminen on aiheuttanut. Terveiset siis edelliselle omistajalle!! Onneksi remppa on mielestäni suht edullinen ja hihnanvaihto ajankohtainen juuri nyt, jolloin samoilla lämpöisillä hoitavat senkin alta pois. Ylimääräistä maksettavaa koko lystistä tulee siis noin 700-900e. Tämän jälkeen vehje on taas entistä ehompi.
Viimeksi muokannut Janski, 12 Marras 2012, 21:58. Yhteensä muokattu 5 kertaa.
"What the hell do you know about surfing? You're from goddamned New Jersey!!"
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa GT
^se moottorin etupuoleinen "kotelo" ei ole ikuinen, joten menee vaihtoon (jos ei nyt sitten vain ole klemmari löysässä. Ja sitten tuo hetkellinen käytihäiriö johtuu tod.näk puolasta, puolat saa jollain aikavälillä vaihtaa kaikki.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa GT
Jopas täällä hehkutetaan! Toki olen itsekin tyytyväinen. Varsinkin vastineeseen rahalle. Samalla hinnalla ei saa mitään yhtä kiinnostavaa! Toki, jos voisin mennä pari vuotta taaksepäin, kyttäisin itselleni sopivan Busson. Jotenkin istuu vaikeasti ajatus vaihtaa GT JTS GT Bussoon...
Lisäkritiikkinä mielestäni GT on todella herkkä vanteiden suhteen. Mutta tästä olen jo avautunut toisaalla.
Vaikea on tosiaan löytää kiinnostavampaa Alfaa, ehkä Brera - ehkä. Mikäli nopeasti ei tapahdu uusien Alfojen rintamalla jotain mullistavaa, seuraava auto on 911. Toki pidän GT:stä kovasti, mutta tehonpuute ärsyttää ja vanneinvestoinnit eivät houkuta!
Hieman suhtauden varauksella ajettavuuden hehkutuksiin - itselleni JTS:n vakioalusta ei tehnyt suurensuurta vaikutusta. Palikat oli kyllä ihan kunnossa. Olenko ostanut aikoinaan Suomen ainoan vakioalustaisen GT:n?
-Älkää ottako tätä pottuiluna, ymmärrän toki, että monet ovat hankkineet auton hieman enemmän jokapäivän kulkineeksi ja kaipaavatkin täten enemmän mukavuutta alustalta. Onneksi jälkimarkkinoilta löytyy touninkipalikoita (ja tietenkin Alfa-yhteisöstä käytettynä) muokata autoa mielensä mukaiseksi!
Kaunishan se pentele on!
Lisäkritiikkinä mielestäni GT on todella herkkä vanteiden suhteen. Mutta tästä olen jo avautunut toisaalla.
Vaikea on tosiaan löytää kiinnostavampaa Alfaa, ehkä Brera - ehkä. Mikäli nopeasti ei tapahdu uusien Alfojen rintamalla jotain mullistavaa, seuraava auto on 911. Toki pidän GT:stä kovasti, mutta tehonpuute ärsyttää ja vanneinvestoinnit eivät houkuta!
Hieman suhtauden varauksella ajettavuuden hehkutuksiin - itselleni JTS:n vakioalusta ei tehnyt suurensuurta vaikutusta. Palikat oli kyllä ihan kunnossa. Olenko ostanut aikoinaan Suomen ainoan vakioalustaisen GT:n?
-Älkää ottako tätä pottuiluna, ymmärrän toki, että monet ovat hankkineet auton hieman enemmän jokapäivän kulkineeksi ja kaipaavatkin täten enemmän mukavuutta alustalta. Onneksi jälkimarkkinoilta löytyy touninkipalikoita (ja tietenkin Alfa-yhteisöstä käytettynä) muokata autoa mielensä mukaiseksi!
Kaunishan se pentele on!
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa GT
Mä vaihdoin Breran perhe-version (159 3.2 Q4) GT:hen. Neliveto on nannaa, ja se toimii Alfassa uskomattoman hienosti. Kaikessa muussa (fiiliksessä) GT (Busso) hakkaa Breran/159:n 6-1 - omasta mielestäni, siis. Toki Brerakin on hieno; ulkonäkö on ihan jees ja tietysti neljä vetävää pyörää on iso plussa (etuveto-versioita en viittis edes koeajaa). Se ei kuitenkaan ole kovinkaan urheilullinen (GT:n verrattuna) ulkonäöstään huolimatta, eli itse en olisi valmis ainakaan välirahaa maksamaan. Talviautoksi ehkä sitten, kun pinkka on kunnossa.lerppu kirjoitti:Vaikea on tosiaan löytää kiinnostavampaa Alfaa, ehkä Brera - ehkä.
939 Spider onkin jo sitten toinen juttu, vaikkakin lienee samanlainen läskivankkuri tuntumaltaan kuin Brerakin. Se on kuitenkin aivan saatanan kaunis avo, erityisesti oikeilla väriyhdistelmillä. Mutta hintakin on vähän eri, kuin GT 3.2:lla.
- Ipi76
- Viestit: 815
- Liittynyt: 11 Heinä 2004, 00:37
- Car(s): GT 3.2 V6 2005, 156 SW 2.4 JTD 2005 ex.Alfa Giulietta 1.4 MA 2014 Alfa Giulietta TCT JTDm 2016, Alfa Giulietta 1.4 MA 2013, 156 SW 2.5 V6 2005, Alfa Mito QV 2010/2012, 156TS 2000, 164TS 94.
- Paikkakunta: Kyröskoski
Re: Alfa GT
^^Veikkaan että kun kävisit Busso GT:tä ajamassa niin kyllä se ihan mahdollinen vaihtoehto olisi
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa GT
Uskon tosiaan että Bussolla GT on oleellisesti parempi. Vaihtamishaluja hillitsee oman kulkineen ainakin tämän hetkinen hyvä käyttökunto. Muistelen 10v takaisia aikoja, kun olin laittanut (häpeällinen "nopeat ja raivokkaat"-vaihe) oman Celican "hienoksi" mutta havittelin vaihtoa nelikkoturboon. Kävin hieromassa kauppoja GT4:seen - oli toki ihan nopsa, mutta tuntumaltaan ja kunnoltaan niin vakiokuosinen, että ei riittänyt perusteluksi vaihtoon. Toki tämän jälkeen on paljon vettä virrannut Vantaassa, ehkä olisin nykyään viisaampi. Varsinkin kun tuo JTS on luonteeltaan enemmän käyttökone kuin (älkää kivittäkö liian kovaa) yllä jo verrokkina ollut 3S-GE. Ja ei tarvitsisi hönkiä föönin kanssa (en tykkää, vaikkakaan en ole omistanut kuin 2 puhaltimella varustettua autoa - ei toki oo ollu myöskään isommista vapareista kuin 2 kutosta ja 3 kasia).
Ehkä jos tipahtaisi oikean värinen Busso (musta) hyvällä sisustalla (punainen - ajeltu, ei karvajakkaroita) ja pienillä kilsoilla pääkaupunkiseudulla autoliikkeessä myyntiin, niin kävisin kokeilemassa. Ja en ostaisi, kun hyvistys olisi naurettava ja väliraha liian suuri... Ihan tosissaan: I feel I'm stuck, and it's not such a bad thing!
Nelivetoa en kyllä väkisin tarvii, kun on toi Jeeppi niinkuin sitä varten hankittuna ('10 Patriot). Eihän se ihan puristinen nelikko ole, mutta riittävän lähellä mun tarpeisiin! Lisäksi kyllä Breran hinta on liian lähellä 966 Carrera nelosia, joten vaikkakin Itskuille oon lämmennyt, niin teutoneissakin jotain hyvää on (Porsche, varauksin Mese). 966 menis kyllä ihan pelkästää kääntyvillä etupyörilläkin... Hmm, kerettisyys lienee paikallaan lopettaa, ja todeta että fanitan hirmusti GT:tä! Kiitokset myös kuvailuista 159 johdannaisten ajo-ominaisuuksiin liittyen!
Ehkä jos tipahtaisi oikean värinen Busso (musta) hyvällä sisustalla (punainen - ajeltu, ei karvajakkaroita) ja pienillä kilsoilla pääkaupunkiseudulla autoliikkeessä myyntiin, niin kävisin kokeilemassa. Ja en ostaisi, kun hyvistys olisi naurettava ja väliraha liian suuri... Ihan tosissaan: I feel I'm stuck, and it's not such a bad thing!
Nelivetoa en kyllä väkisin tarvii, kun on toi Jeeppi niinkuin sitä varten hankittuna ('10 Patriot). Eihän se ihan puristinen nelikko ole, mutta riittävän lähellä mun tarpeisiin! Lisäksi kyllä Breran hinta on liian lähellä 966 Carrera nelosia, joten vaikkakin Itskuille oon lämmennyt, niin teutoneissakin jotain hyvää on (Porsche, varauksin Mese). 966 menis kyllä ihan pelkästää kääntyvillä etupyörilläkin... Hmm, kerettisyys lienee paikallaan lopettaa, ja todeta että fanitan hirmusti GT:tä! Kiitokset myös kuvailuista 159 johdannaisten ajo-ominaisuuksiin liittyen!
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
Joo-o... on palvelu taas huipussaan. Korjaamo ei tienny mistä saisi varaosana ilmastoinnin kennoa Alfa GT:hen paitti alkuperäisenä ... itekään en löytänyt tässä työn huiskeessa. Joten kuka tietäs mistä sais tilattua räjähtäneen kennon tilalle uuden.... ?
- alfa 156 v6
- Viestit: 5150
- Liittynyt: 04 Maalis 2003, 17:02
- Car(s): Käyttis: QP V 4.7S
harrasteet: Alfoja + Maserati 3200 GTA + Integrale 16v - Paikkakunta: Keuruu
Re: Alfa GT
mikä moottori? esim. tuolta:PK kirjoitti:Joo-o... on palvelu taas huipussaan. Korjaamo ei tienny mistä saisi varaosana ilmastoinnin kennoa Alfa GT:hen paitti alkuperäisenä ... itekään en löytänyt tässä työn huiskeessa. Joten kuka tietäs mistä sais tilattua räjähtäneen kennon tilalle uuden.... ?
http://www.ebay.de/itm/KONDENSATOR-KLIM ... 483wt_1294" onclick="window.open(this.href);return false;
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
mitähän jumalauta tarkoittaa kun kilometrimäärä ja trippimittarin valot alkoivat vilkkumaan ?????
Siis nää itse luvut !
Siis nää itse luvut !
- Janski
- Viestit: 25
- Liittynyt: 19 Heinä 2010, 02:21
- Car(s): GT (2010-2015)
159 (2015-) - Paikkakunta: Helsinki
Re: Alfa GT
^^ Tässä tullaankin juuri siihen, että ajettavuus on mielestäni loistava, alustan ollessa samalla mukava jokapäiväiseen ajoon. Itse en mistään hinnasta vaihtaisi jäykemmäksi / matalammaksi, koska auto on ympärivuotisessa ajossa. Jopa tuolla vakioalustalla keula menee sen verran alhaalla, että laitetta voi käyttää Helsingissä lumiaurana vittumaisimpaan vuodenaikaan.lerppu kirjoitti:Jopas täällä hehkutetaan! Toki olen itsekin tyytyväinen. Varsinkin vastineeseen rahalle. Samalla hinnalla ei saa mitään yhtä kiinnostavaa! Toki, jos voisin mennä pari vuotta taaksepäin, kyttäisin itselleni sopivan Busson. Jotenkin istuu vaikeasti ajatus vaihtaa GT JTS GT Bussoon...
Lisäkritiikkinä mielestäni GT on todella herkkä vanteiden suhteen. Mutta tästä olen jo avautunut toisaalla.
Vaikea on tosiaan löytää kiinnostavampaa Alfaa, ehkä Brera - ehkä. Mikäli nopeasti ei tapahdu uusien Alfojen rintamalla jotain mullistavaa, seuraava auto on 911. Toki pidän GT:stä kovasti, mutta tehonpuute ärsyttää ja vanneinvestoinnit eivät houkuta!
Hieman suhtauden varauksella ajettavuuden hehkutuksiin - itselleni JTS:n vakioalusta ei tehnyt suurensuurta vaikutusta. Palikat oli kyllä ihan kunnossa. Olenko ostanut aikoinaan Suomen ainoan vakioalustaisen GT:n?
-Älkää ottako tätä pottuiluna, ymmärrän toki, että monet ovat hankkineet auton hieman enemmän jokapäivän kulkineeksi ja kaipaavatkin täten enemmän mukavuutta alustalta. Onneksi jälkimarkkinoilta löytyy touninkipalikoita (ja tietenkin Alfa-yhteisöstä käytettynä) muokata autoa mielensä mukaiseksi!
Kaunishan se pentele on!
Ja GT tarkoittaa "Gran Toureria", mukavaa sporttisen oloista pitkänmatkan kulkupeliä, ei urheiluautoa.. vaikka Bussona se alkaa jo tosissaan lähentelemään tuota jälkimmäistä määritelmää.
"What the hell do you know about surfing? You're from goddamned New Jersey!!"
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
Siis helvetti. Eikö kukaan tiedä mitä toi mittarilukeman vilkkuminen tarkoittaa ?
Re: Alfa GT
Johonkin canbus ongelmaan toi vilkkuminen viittaa. Näin luin brittifoorumilta. Pitäis saada kuitattua pois vikakoodinlukijalla. Onko akku missä hapessa?
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
Canbus...? Sama suomexi.. ? Tuoreen näköinen akku tossa on kyllä. Onkohan tässä GT:ssä mitään resetointia ? Auttaskohan se maajohdon irrottaminen mihinkään... ? Edelleen täysin tyytyväinen tähän pirssiin
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa GT
^ Etkös sä sen juuri (autoliikkeestä) ostanut? Sinuna kävisin liikkeessä neuvottelemassa ongelmista.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
Joo-o... no siis eilen kun noi lukemat alkoi vilkkumaan niin samantien puhalluslämpötila kylmeni, ulkolämpötilan mittari lakkas näyttämästä ja sähkötoiminen takaluukku ei suostu aukeamaan... et toi canbus on joku saatanan elektroninen systeemi, joka otti jostain porot nokkaansa... lämpöä tulee vaan kunnolla ku pistää puhaltimen HI - asentoon, siis lämpötilan. Mutta edelleen... loistava ajettava!!!!
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa GT
...Viimetalvena...Janski kirjoitti: Jopa tuolla vakioalustalla keula menee sen verran alhaalla, että laitetta voi käyttää Helsingissä lumiaurana vittumaisimpaan vuodenaikaan.
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Alfa GT
^^rauhoitu, hyvä mies.
Minulla GT kiukutteli pari vuotta sitten juuri tuolla tavalla; syynä oli kuskinpuoleisessa ovessa oleva moninapaliitin, jonka kosketuspinnat olivat kostuneet/hapettuneet. Irrotin liittimen ja puhdistin molemmat liitiimen osapuolet CRC Eletronic Cleaner:lla. Vika poistui eikä ole sen jälkeen vaivannut.
Kokeile tuota näin aluksi.
Minulla GT kiukutteli pari vuotta sitten juuri tuolla tavalla; syynä oli kuskinpuoleisessa ovessa oleva moninapaliitin, jonka kosketuspinnat olivat kostuneet/hapettuneet. Irrotin liittimen ja puhdistin molemmat liitiimen osapuolet CRC Eletronic Cleaner:lla. Vika poistui eikä ole sen jälkeen vaivannut.
Kokeile tuota näin aluksi.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
Siis Giancarlo meinaaksää että se vois olla mullakin vaivana.. ? Missä kohtaa se on ? Onko se näkyvillä ? Minkänäkönen se vielä on ... ? Vituttaa olla tällanen kädetön näissä... ois pitäny lähtee amiskaan autonasentajalinjalle.... =D
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Alfa GT
On näkyvillä - kun avaat kuskin oven, se musta liitin on siinä saranoiden vieressä/välissä. Kierrä liitin auki ja suihkuta CRC:tä liitinpintoihin, anna aineen vaikuttaa ja sulje sitten liitin hyvin.
Vika siis VOI olla siinä. Itsellä ainakin oli, ja järkeenkin se kävi - ulkolämpötilan mittari on vasemmassa peilissä, ja se antaa tietoa mm. ilmastointilaitteelle. Vian ollessa päällä, tieto ei mennyt sähköaivoihin, jonka vuoksi mm. lämpötilansäätö meni sekaisin. Samassa liittimessä kulkee myös muuta tietoa, ja tämä taas "selitti" ne muut ongelmat ainakin minun autoni tapauksessa.
Vika siis VOI olla siinä. Itsellä ainakin oli, ja järkeenkin se kävi - ulkolämpötilan mittari on vasemmassa peilissä, ja se antaa tietoa mm. ilmastointilaitteelle. Vian ollessa päällä, tieto ei mennyt sähköaivoihin, jonka vuoksi mm. lämpötilansäätö meni sekaisin. Samassa liittimessä kulkee myös muuta tietoa, ja tämä taas "selitti" ne muut ongelmat ainakin minun autoni tapauksessa.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
YES! Giancarlo kiitti vitusti!!! Sehän se juuri oli vikana!!