
Bensahan tolle maistuu... mutta on se mieletön kärry ajaa. Vaihtaminen on vähä työlästä... mutta muuten. Kone on 2.0 JTS. Kertokaapa muut GT- miehet ajatuksia autosta. Kiitos!
Valvoja: Moderators
~~PK kirjoitti:Ai niin - tää on eka ilmastoitu autoni, mutta eräs ystävällinen sielu tiesi kertoa että tästä on räjähtänyt ilmastoinnin kenno... mitäs siitä seuraa ? Lämpöä kyllä tulee. Tottahan autokauppa korjaa sen jos alan itkeä, mutta mää en välitä ilmastoinnista ollenkaan. Vittu sen kerran kun on hellettä niin saa olla !
Aika sissi oot. Viime kesänä ajoin muutaman kerran Ducatolla jossa ilmastointia ei ole - heikko olo tuli nopeasti, vaikka hellettä ei ollutkaan. Ei ilman (toimivaa) ilmastointia pysty elämään, kun siihen tottuu.PK kirjoitti:... mutta mää en välitä ilmastoinnista ollenkaan. Vittu sen kerran kun on hellettä niin saa olla !
Joo, eli oli ilmastoinin kennon ylätulppa oli lähteny irti räjähtäen... Kylmäaineet pihalle ja ilmastointi siten kaput --> jälleenmyyntiarvo -1000e. Lupasivat kyllä laittaa tuon ilmastoinnin kuntoon ennen myyntiä, kun kävin hieromassa kauppoja... Samoin sen vaihdevaijerin putsauksen lupasivat hoitaa. Jännä ettei sitten PK:lle kertonu.Nikodemus kirjoitti:~~PK kirjoitti:Ai niin - tää on eka ilmastoitu autoni, mutta eräs ystävällinen sielu tiesi kertoa että tästä on räjähtänyt ilmastoinnin kenno... mitäs siitä seuraa ? Lämpöä kyllä tulee. Tottahan autokauppa korjaa sen jos alan itkeä, mutta mää en välitä ilmastoinnista ollenkaan. Vittu sen kerran kun on hellettä niin saa olla !
Se kenno voi siis vuotaa, jolloin kylmäaineet ovat karanneet ja ilmastointi ei siis toimi.
Kennon uusinta ei välttämättä hirveitä maksa, muistaakseni mulla se oli ~300 paikkeilla asennettuna, tilattuna ja vielä 2 vuoden takuulla, joten kannattaa laittaa kuntoon. Säilyy nahkapenkitkin parempana.
Naisilta voi joskus tsägällä saada, autonosista on yleensä joutunu maksamaan...Cuore Sportivo kirjoitti:Kuskinpuoleinen kromilista oli lähtenyt tuntemattomasta syystä kävelemään, joten oli tietysti pakko irroittaa toinenkin. Noita ei käsittääkseni ole ollut kuin viimeisimmissä blackline-malleissa, eli ovat siis edellisen omistajan jälkiasentamat. Pystyn kyllä hyvin elämään ilmankin, mutta toisaalta voisi hommata uudetkin blackline-peilinkuorien kera. Mistähän mahtaisi saada?
Helppo tulla tänne vittuilemaan, kun tiedät varsin hyvin, ettei mulle kukaan anna.mml kirjoitti:Naisilta voi joskus tsägällä saada...
En löytänyt niitä peilinkuoria?Tuolta löytynee: http://www.alfastumper.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Mä vaihdoin Breran perhe-version (159 3.2 Q4) GT:hen. Neliveto on nannaa, ja se toimii Alfassa uskomattoman hienosti. Kaikessa muussa (fiiliksessä) GT (Busso) hakkaa Breran/159:n 6-1 - omasta mielestäni, siis. Toki Brerakin on hieno; ulkonäkö on ihan jees ja tietysti neljä vetävää pyörää on iso plussa (etuveto-versioita en viittis edes koeajaa). Se ei kuitenkaan ole kovinkaan urheilullinen (GT:n verrattuna) ulkonäöstään huolimatta, eli itse en olisi valmis ainakaan välirahaa maksamaan. Talviautoksi ehkä sitten, kun pinkka on kunnossa.lerppu kirjoitti:Vaikea on tosiaan löytää kiinnostavampaa Alfaa, ehkä Brera - ehkä.
mikä moottori? esim. tuolta:PK kirjoitti:Joo-o... on palvelu taas huipussaan. Korjaamo ei tienny mistä saisi varaosana ilmastoinnin kennoa Alfa GT:hen paitti alkuperäisenä ... itekään en löytänyt tässä työn huiskeessa. Joten kuka tietäs mistä sais tilattua räjähtäneen kennon tilalle uuden.... ?
^^ Tässä tullaankin juuri siihen, että ajettavuus on mielestäni loistava, alustan ollessa samalla mukava jokapäiväiseen ajoon. Itse en mistään hinnasta vaihtaisi jäykemmäksi / matalammaksi, koska auto on ympärivuotisessa ajossa. Jopa tuolla vakioalustalla keula menee sen verran alhaalla, että laitetta voi käyttää Helsingissä lumiaurana vittumaisimpaan vuodenaikaan.lerppu kirjoitti:Jopas täällä hehkutetaan! Toki olen itsekin tyytyväinen. Varsinkin vastineeseen rahalle. Samalla hinnalla ei saa mitään yhtä kiinnostavaa! Toki, jos voisin mennä pari vuotta taaksepäin, kyttäisin itselleni sopivan Busson. Jotenkin istuu vaikeasti ajatus vaihtaa GT JTS GT Bussoon...
Lisäkritiikkinä mielestäni GT on todella herkkä vanteiden suhteen. Mutta tästä olen jo avautunut toisaalla.
Vaikea on tosiaan löytää kiinnostavampaa Alfaa, ehkä Brera - ehkä. Mikäli nopeasti ei tapahdu uusien Alfojen rintamalla jotain mullistavaa, seuraava auto on 911. Toki pidän GT:stä kovasti, mutta tehonpuute ärsyttää ja vanneinvestoinnit eivät houkuta!
Hieman suhtauden varauksella ajettavuuden hehkutuksiin - itselleni JTS:n vakioalusta ei tehnyt suurensuurta vaikutusta. Palikat oli kyllä ihan kunnossa. Olenko ostanut aikoinaan Suomen ainoan vakioalustaisen GT:n?
-Älkää ottako tätä pottuiluna, ymmärrän toki, että monet ovat hankkineet auton hieman enemmän jokapäivän kulkineeksi ja kaipaavatkin täten enemmän mukavuutta alustalta. Onneksi jälkimarkkinoilta löytyy touninkipalikoita (ja tietenkin Alfa-yhteisöstä käytettynä) muokata autoa mielensä mukaiseksi!
Kaunishan se pentele on!
...Viimetalvena...Janski kirjoitti: Jopa tuolla vakioalustalla keula menee sen verran alhaalla, että laitetta voi käyttää Helsingissä lumiaurana vittumaisimpaan vuodenaikaan.![]()