Alfa GT

Alfoista

Valvoja: Moderators

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^No eipä kestä.

Kiva, että tuli kuntoon :)
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
hjpp
Viestit: 1568
Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
Paikkakunta: Espoo

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja hjpp »

Ei millään pahalla, mutta joskus kannattaa miettiä, mitä eroa on puhutulla ja kirjoitetulla kielellä. :roll:

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja zzs »

Sanokaas, GT-äijät(?),
1) Onko keulakolmio kauttaaltaa krominen tahi hopea matta vaiko sitten yläosa "yleensä" matta ja maskin alueen kolmion osat kromiset? Netissä olevista kuvista ei nää selkeesti...

2) Kertokaa myös päivittyykö current comsumption kivan nopealla tahdilla (lähes "reaaliaikaisesti") vai kerran useamman sekuntien välein niin ku 156 Boseliftissä?

3) Ja nyt kun sain suuni auki, niin onko noissa sadetunnistin vakiona? Taitaa sijoittua taustapeilin vasemmalle puolelle joku sensorin näköinen mötikkä... Mutta kun missään ei mainita sadetunnistimesta. Mikäs se mötikkä sitten olisi?

4) Lopuksi vielä ihmettelyä, että onkohan tuo 170 hv:n kiisseli rakenteellisesti jotenkin erilainen (turpo, tms.) perus-150-heppaiseen nähden vai onko vain viriohjelma sisällä? Novitecilta saa tosin boksia, joilla tehot saa nostettua 176 vs. 201 hv, joten jotain eroa kai on pakko olla...

5) Niin ja xenon-valot: oikeesti, pitääkö puskuri ottaa irti, jos vaikka parkkivalot haluaa vaihtaa? Eikö mitenkään onnistu 5 minsassa, kuten, ah, tuossa auvoisessa 156:ssa (sen jälkeen, kun on eka laittanut silikonia umpion tulppien tiivisteisiin rystyset verisinä)?

A Bart
Viestit: 1663
Liittynyt: 01 Joulu 2007, 08:52
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja A Bart »

hjpp kirjoitti:Ei millään pahalla, mutta joskus kannattaa miettiä, mitä eroa on puhutulla ja kirjoitetulla kielellä. :roll:
Voiko mies? kauniimmin kiittää :-D

Avatar
guassimo
Viestit: 80
Liittynyt: 14 Kesä 2011, 07:07
Paikkakunta: Vaasa

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja guassimo »

zzs kirjoitti:Sanokaas, GT-äijät(?),

5) Niin ja xenon-valot: oikeesti, pitääkö puskuri ottaa irti, jos vaikka parkkivalot haluaa vaihtaa? Eikö mitenkään onnistu 5 minsassa, kuten, ah, tuossa auvoisessa 156:ssa (sen jälkeen, kun on eka laittanut silikonia umpion tulppien tiivisteisiin rystyset verisinä)?
Jos gtA-"äijä" käy niin on tuossa vähintään puolitotuutta. GTssä ja 147GTAssa näyttää olevan hyvin samanlaiset umpiot ja keula muutenkin niin sillä perusteella sanoisin, että akun puolelta onnistuu juuri ja juuri(onnistuneesti vaihdettu), mutta apukuskin puolelta menee ilmastoinnin putket niin liki umpion takakantta, että sitä kantta vain ei saa pois, jos nyt kannen paikallaan pitävät alemmat ruuvit sattuisikin saamaan pois.

Itse puskurin irroitus (puolittainen irroitus, siten että apukuskin puolen sisimmäiset ruuvit jätän paikalleen, ja käytän niitä "saranana") on ainakin omassani tosin vartin homma, eli ei se ylitsepääsemätön homma ole. Mutta puolitotuus tuossa kyllä piilee.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja lerppu »

You got me! Ihan lämpimikseni kerroin että joutuu puskurin irroittamaan xenoneilla varustetussa GT:ssä, että saa ajovaloteelmän veks autosta. Ei sitä tarvii tehdä! Ite oon tehny molemmille puolille vaan ihan vittuuksissani, miksipä en tekisi, kun puskurin irroittaminen parkin tähden on aivan ylivoimaisen ratkiriemukasta puuhaa!

Voin kertoa että bensankulutus näkyy tosiaikaisesti, ainakin siitä keskikonsolin näytöstä. Mitä sillä tiedolla tekee, niin se on eri kysymys. Onhan se joskus ihan hauska, jos sen lukeman saa näyttämään yli 40 litraa sadalle.

Keulakolmio - what... Muovia se on. Kiiltää kuin papin heppi. Kromia vissiin jäljittelee. Hmm.

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja zzs »

^ Hain vain sitä tietoa, että onkohan tuosta yhdestä autosta vaihdettu konepelti tai maski, kun toisessa on kromia ja toisessa mattahopeaa... Ois kiva tietää, onks se kaikissa noin...

Mua ainakin haittaa se, että jos haluaa kattoa hetkellisen kulutuksen, ni ei siinä välttämättä ehdi tapahtua mitään muutosta, ennen kuin tilanne on jo ohi (mikä milloinkin), kun taas jos se päivittyy nopeesti, niin onpahan jotain arviota hetkellisestä kulutuksesta. Mua nääs kiinnostaa hetkellisen rasitustason kulutusarvaus, eikä arvaus viimeisen kymmenen sekunnin ajalta, got it?

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

^ Se päivittyy GT:ssä aika ripeästi. Keulakolmion pitäisi olla kaikissa krominväristä muovia, mattahopea on joku oma viritys.

E: Ei ole sadetunnistinta vakiona, ainakaan vanhemmissa. '06 --> ei ole tietoa.

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Varusteista käyttökokemuksia (vailla sarkasmia) potentiaalisille GT:n ostajille:

Sadetunnistin sijaitsee tosiaan peilin vasemmalla puolella. Olen suunnitellut omasta tunnistimen kytkemistä pois käytöstä, koska utuisessa semitihkussa tunnistin sekoilee kybällä ja pyyhkijät vihtovat tuulilasia epileptisellä vimmalla!
Tähän ratkaisu on pitää pyyhkijät pois päältä ja toimia itse tihkun ajoittimena...
Eli ei kovin haluttava ole tämä varuste - maailman forumeilta muotoutuu kuva, etten ole ihan yksin tämän pulman kanssa.

Orkkis peruutustutka on hyvin herkkä lialle ja saattaa rääkyä peruuttaessa vaikka mitään ei olisi lähimaillakaan. Useimmiten toki toimii speksirajoissa ja kertaakaan ei ole jättänyt huutamatta, jos tarvetta on ollut.

'05 mallin navigointi on melkoisen kehno graafisesti ja käyttöliittymältään hankala sekä sisäänrakennettu puhelin tarpeeton. En käytä kumpaakaan.

Manuaalivaihteisen auton vakionopeussäädin on itselleni tarpeeton, automaatin kanssa pakollinen varuste. Jos ajaa paljon motaria, niin ehkä sitten kolmipolkimiseenkin sopii moinen? Alfan säädin toimii, olen kokeillut kerran.

Bosen systeemi... No jos ei jaksa itse laittaa audiota kuntoon, niin kai se menee. Olen ollut riittävän laiska hyväksyäkseni äänenlaadun. Koska MP3:sia ei saa pelittämään, cd vaihtaja tarvitaan - miksei siis tehdasasenteisena.

Automaatti-ilmastointi on määräilevä. Mieluummin tässä tapauksessa ottaisin käsivalintaisen. Varsinkin huurustumistilanteissa joutuu käskemään useasti, että pysyy settaus sellaisena, ettei lasit lähde huurtumaan.

Niijoo, ajonvakautus on melko kärkäs puuttumaan peliin. Sen saa pois (en tiiä meneekö kokonaan pois, mutta riittävän pois omaan ajotyyliin).

Listaamani kilkkeet siis ovat enimmäkseen tarpeettomia/haitaksi, kuten myös xenonit. Nahkajakkarat ovat must, ja hyvä värikombo on plussaa!

Tämä siis miten olen asian puolentoista vuoden omistuksen ajalta kokenut ja jos autoa nyt olisin etsimässä, niin en painottaisi varusteita (ehkä jopa päinvastoin, vähemmän rikkoutuvia osia = parempi). Näin vanhoissa autoissa yksilön kunto ja osuminen omiin tarpeisiin lienee "se juttu".

Ei kannata valehdella itselleen ostohetkellä (kuten tein) että onhan se ihan pirtee, ja kun se on näin kivan näköinen ja pähee sisältä, niin ei se haittaa ettei se mee kovaa. Haittaa se - ekan kerran kun joku 200SX niistää sua. Etuvedon kanssa tulee paremmin toimeen kuin tehonpuutteen.

Kaikesta valituksesta huolimatta Alfalle ei tällä rahalla löydy vaihtoehtoja, GT on parhautta! Vaikea järjellä sanoa että miksi. :silly:

Avatar
zzs
Viestit: 409
Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
Car(s): Tesla Model S 85 -14

ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017)
Paikkakunta: Jokela

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja zzs »

^ Kiitos, tällaisia postauksia tarvitaan. Näin ensiavuksi kuumeeseen...

Xenonit ois tosin kivat, jos niillä näkis paremmin pimeellä. :roll:

Avatar
Farina
Viestit: 1478
Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Farina »

lerppu kirjoitti:Varusteista käyttökokemuksia (vailla sarkasmia) potentiaalisille GT:n ostajille:

Sadetunnistin sijaitsee tosiaan peilin vasemmalla puolella. Olen suunnitellut omasta tunnistimen kytkemistä pois käytöstä, koska utuisessa semitihkussa tunnistin sekoilee kybällä ja pyyhkijät vihtovat tuulilasia epileptisellä vimmalla!
Tähän ratkaisu on pitää pyyhkijät pois päältä ja toimia itse tihkun ajoittimena...
Eli ei kovin haluttava ole tämä varuste - maailman forumeilta muotoutuu kuva, etten ole ihan yksin tämän pulman kanssa.
Alfojen sadetunnistimet ovat yleisestikin itsensä pirun suunnittelemia ja s**tanan ohjaamia. Mitään logiikkaa käytöksessä ei ole ja esimerkiksi sopiva räntäsade on aivan mahdoton tilanne ratkaistavaksi. Pyyhkimet eivät hievahdakaan, mutta ootas kun pieni vesitippa osuu lasiin, niin johan Boschin sulka heiluu ku se kuuluisa hullun m...... :evil: Ja ei, huollossa käynti ei auta, eikä lasin puhdistus yms. kikat.

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

zzs kirjoitti:Xenonit ois tosin kivat, jos niillä näkis paremmin pimeellä.
GT:ssä valoteho on ilman ksenoneitakin huomattavasti parempi, kuin 156:n sysipaskoilla tuikuilla.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

:evil: Ette vittu usko! Eilen illalla pesin GT:tä niin kyynärpäällä vahingossa täräytin pelkääjän puolen peilin irti... ei pitäs pimeellä pestä... mutta eikö saatana alkanu taas nyt aamulla kilometrit vilkkumaan, ikkuna- ja peilinsäätimet lakkas toimimasta, takaluukku ei aukea - eikä näytä ulkolämpötilaa... ei vittu tiä pitäskö itkeä tai nauraa. Mutta liekö molemmissa peileissä sitten lämpötila-anturit ym. ? Miten vittu sitä voi ihminen olla näin TYPERÄ! Saatte tavatessa lyödä mua turpaan !

Avatar
Aquatica
Viestit: 13944
Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
Paikkakunta: Kerava

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Aquatica »

Eikös se ole nimenomaan pelkääjän puoleisessa peilissä se lämpötila-anturi...? Vai onko GT:ssä erilainen systeemi kuin muissa?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

^kuskinpuoleisessa peilissä ainakin minun autossani.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^^onkos gt:n peili jotenkin hepposemmin kiinni kun kyynerpäällä irtoaa :shock:

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja lerppu »

^PK:lla on KYYNÄRPÄÄ - ei mallia hento! :shock:

vto
Viestit: 128
Liittynyt: 10 Maalis 2011, 16:55
Car(s): Giulietta JTDm
Paikkakunta: Helsinki

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja vto »

lerppu kirjoitti:Varusteista käyttökokemuksia (vailla sarkasmia) potentiaalisille GT:n ostajille:

Sadetunnistin sijaitsee tosiaan peilin vasemmalla puolella. Olen suunnitellut omasta tunnistimen kytkemistä pois käytöstä, koska utuisessa semitihkussa tunnistin sekoilee kybällä ja pyyhkijät vihtovat tuulilasia epileptisellä vimmalla!
Tähän ratkaisu on pitää pyyhkijät pois päältä ja toimia itse tihkun ajoittimena...
Eli ei kovin haluttava ole tämä varuste - maailman forumeilta muotoutuu kuva, etten ole ihan yksin tämän pulman kanssa.

Orkkis peruutustutka on hyvin herkkä lialle ja saattaa rääkyä peruuttaessa vaikka mitään ei olisi lähimaillakaan. Useimmiten toki toimii speksirajoissa ja kertaakaan ei ole jättänyt huutamatta, jos tarvetta on ollut.

'05 mallin navigointi on melkoisen kehno graafisesti ja käyttöliittymältään hankala sekä sisäänrakennettu puhelin tarpeeton. En käytä kumpaakaan.

Manuaalivaihteisen auton vakionopeussäädin on itselleni tarpeeton, automaatin kanssa pakollinen varuste. Jos ajaa paljon motaria, niin ehkä sitten kolmipolkimiseenkin sopii moinen? Alfan säädin toimii, olen kokeillut kerran.

Bosen systeemi... No jos ei jaksa itse laittaa audiota kuntoon, niin kai se menee. Olen ollut riittävän laiska hyväksyäkseni äänenlaadun. Koska MP3:sia ei saa pelittämään, cd vaihtaja tarvitaan - miksei siis tehdasasenteisena.

Automaatti-ilmastointi on määräilevä. Mieluummin tässä tapauksessa ottaisin käsivalintaisen. Varsinkin huurustumistilanteissa joutuu käskemään useasti, että pysyy settaus sellaisena, ettei lasit lähde huurtumaan.

Niijoo, ajonvakautus on melko kärkäs puuttumaan peliin. Sen saa pois (en tiiä meneekö kokonaan pois, mutta riittävän pois omaan ajotyyliin).

Listaamani kilkkeet siis ovat enimmäkseen tarpeettomia/haitaksi, kuten myös xenonit. Nahkajakkarat ovat must, ja hyvä värikombo on plussaa!

Tämä siis miten olen asian puolentoista vuoden omistuksen ajalta kokenut ja jos autoa nyt olisin etsimässä, niin en painottaisi varusteita (ehkä jopa päinvastoin, vähemmän rikkoutuvia osia = parempi). Näin vanhoissa autoissa yksilön kunto ja osuminen omiin tarpeisiin lienee "se juttu".

Ei kannata valehdella itselleen ostohetkellä (kuten tein) että onhan se ihan pirtee, ja kun se on näin kivan näköinen ja pähee sisältä, niin ei se haittaa ettei se mee kovaa. Haittaa se - ekan kerran kun joku 200SX niistää sua. Etuvedon kanssa tulee paremmin toimeen kuin tehonpuutteen.

Kaikesta valituksesta huolimatta Alfalle ei tällä rahalla löydy vaihtoehtoja, GT on parhautta! Vaikea järjellä sanoa että miksi. :silly:

Jos tässä kerron omat mietteet El Coton (2007) jälkeen. Suosittelen.


- Onko sadetunnistin tosiaan vasemmassa peilissä? Oon luullut et se on taustapeilin vieressä olevassa anturissa. Mulla ei ole ainakaan mitään huonoa sanottavaa sen toiminnasta, ei ole temppuillut sateen suhteen.

- peruutustutkaa/mutkaa ei löydy, joten en osaa sanoa toiminnasta. Usein kyllä toivoisi et löytyisi jonkunmoiset anturit tähän.

- Navigoinnin ulkoasu ei ehkä tosiaan ole nykypäivää, mutta yhtenä plussana mainittakoon seuravaan käännökseen näkyvä ohjeistus kierroslukumittarin alla olevassa mininäytössä. Plussaa myös perusjämptin Angelan käskytykset kääntyä: Bitte, biegen Sie links ab. Hyvin näppärä kun näkee keston paikkaan x (esim Heinävesi)

- Vakionopeudensäädin on mielestäni kohtalaisen toimiva. PID-säädön kanssa on pieniä ongelmia, jos pitää hakea tarkkaa nopeutta. Pieni säätö alas/ylös tekee vain hetkellisen muutoksen ja palaa ennen säätöä olleeseen asetukseen. Tätä oppii käyttämään ajan kanssa.

- En ota kantaa näihin äänentoistojärjestelmiin. Jotkut henkilöt voivat todeta, että "ai, onks tässä boset!" En tiedä onks se hyvä vai huono juttu.

- Ilmastointiin en ota kantaa, mun mielestä Suomen olosuhteissa ei voi olla liian kuuma ellei ole vakavasti ylipainoinen.

- Ajonvakautuksen saa pois painamalla ASR-nappia, huom. ASR menee päälle aina kun käynnistää auton (vaikka olisi ollut kytkettynä pois). En ota kantaa tarkemmin.

Xenoneiden vaihdosta ei ole kokemusta, mutta kyllä kai ne siellä huollossa osaa tehdä tarvittaessa vaihdot.

Loppupäätelmä: nyt 30 tkm ajettuna ja huollossa ollaan oltu kerran tulpan vaihdon takia ja kolmisen kertaa öljyn vaihdon merkeissä.
Echt gutes Auto.

PS. tarinan auto on otettu käyttöön Milanossa (myöh. Baden-Wûrttemberg, Saksa), joten kyseessä ei ole Suomi-auto.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja DaViega »

GT:ssä muka erillainen ajonvakautus kuin esim 156:ssa? sataviis'kutosestahan on yleisesti todettu, että auto antaa tehdä pitkiäkin hallittuja liukuja, ennen kuin ottaa kohtuu siististi liu'ut pois
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja lerppu »

En tiedä ollenkaan onko 156 ajonesto samanlainen kuin GT:ssä. En ole perhemallia koskaan ajanut. Voi olla samanlainen, juhlittu systeemi. Ei tuo Gt:n zydeemi paskin ikinä ole (Hemi Charger, järjenvastaisen surkea), mutta ei paraskaan kokemani (taas asialla Los Gringos, Vette C6). Saattaa Alfan ajonvakautus päästä oikeuksiinsa kovempitehoisten moottorien kumppanina, JTS ei moisesta ystävästä hyödy. Btw: sadetunnistin on juurikin kuten vto mainitsi, tarkoitinkin taustapeilin vasemmalla puolella tuulilasissa.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

:-D all right .... vika ei ollukaan peilissä tai sen johdoissa vaan se sama saatanan kuskin oven moninapaliitin taas vittuili... No peilin saa liimattua siististi, toi oven liitin et mitä lääkettä siihen keksis jos se taas alkaa vittuileen ?

Avatar
Ciancarlo
Viestit: 1935
Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale
Paikkakunta: Hki

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Ciancarlo »

Puhdistus CRC:llä tai vastaavalla aineella pitäisi riittää, jos kyse on "vain" kosteudesta/hapettumasta. Puhdistuksen jälkeen liitin huolellisesti kiinni.

Jos liitin on jostain syystä vaurioitunut, niin eipä sitten auta muu kuin liittimen vaihto.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

:-D pakko avautua että ku tänään näky kaupungilla Brera parkissa ni ei jumalauta kyllä mä taitasin ottaa GT:n mieluummin, on tää niin elvis laite!

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

:shock: onko kellään toisella JTS - moottorisilla sellasta että kylmänä kolisee hetken ja sitten piakkoin se kolina lakkaa kuulumasta, sieltä moottorista... mikähän vittu seki lienee ? Siis se äänen lähde...

Avatar
lerppu
Viestit: 4081
Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
Paikkakunta: Metsälä

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja lerppu »

Kolisee? Hmm... Jos tuolla tarkoitat että "rallattaa" kuin lamppuöljyllä käyvät koneet, niin sitten tee haku sanalla "ajoituksenmuunnin". Jos oikeesti kolisee "kilin-kalin-poks", niin en arvaile mitään...

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

heh, joo kyl mä ajoituksenmuuntimen erotan - tää on jotain muuta...

Avatar
Cuore Sportivo
Viestit: 5754
Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916

(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera)
Paikkakunta: Pori

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Cuore Sportivo »

Busso-versioissa tuppaa ainakin saasteventtiili kilkattamaan kylmällä. JTS:stä ei ole tietoa.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

Niin... tää on sellanen, kestäskö edes puolta minuuttia sellanen nak - nak - nak ja sitte se loppuu... =D

Vielä tohon ajoituksenmuuntimeen, että 156 :ssa hyvin tiesi että öljytaso laskenu kun muunnin alkoi rallattamaan vähän aikaa, varsinkin koneen ollessa lämpöisenä, niin startin jälkeen, ennenku öljy pääsi kunnolla kiertoon.

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja DaViega »

hydrauliset nostajat?

Muuttuuko taajuus kierrosten mukaan? onhan oikeat öljyt ja tarpeeksi paljon?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
savijo-r
Viestit: 1665
Liittynyt: 17 Tammi 2005, 11:59
Car(s): Thesis
Ducato
Paikkakunta: Toijala

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja savijo-r »

JTS moottori ja nakutus.... :roll:

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

Siis en oo satanen mutta ääni ei tule venttiileiden luota vaan alempaa.... mut tää on vaan parin pikaisen töihinlähdön aikana kuultua. Et pitää ottaa ohjelmaan ihan ajan kanssa. On myös mahdollista että ääni ei kuulu jokaisella kylmäkäynnistyksellä. Öljytaso pitäs olla kohdillaan. Tosin olen tätä 10w60 lisänny noin litran 2500 kilsan aikana. Sitähän ei tarina kerro mitä öljyä edellinen omistaja on myllyyn lisänny. Öljynvaihtoon kyl ensi tilassa. Suodatin jo hankittu, ihmeen pieni tässä koneessa. Kai ne pitää Valvolinen VR 1:set ruikkasta sisään.

Avatar
Savo
Viestit: 2044
Liittynyt: 23 Elo 2003, 15:42
Car(s): GT 3,2 ja 159 TBi.
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja Savo »

PK kirjoitti:Saatte tavatessa lyödä mua turpaan !
Onks kukaan hoitanu hommaa vai pitääkö mun :silly: Ei no, onnittelut Gt:stä. Saatan joskus pummata koeajoo.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

:drinking: jos saan pyytää niin älä lyö nenään...

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

Juuri toin auton öljynvaihdosta.... oletteko GT -miehet vaihtaneet sen ilmanputsarin ylä- vai alakautta ? Asentaja epäili että koneen yläpuolelta nopeampaa, kun taas alapuolella näytti olevan vähän enemmän tilaa.. Mutta kyllä oli niin samanlainen alusta ku 156:ssa...
Mikähän vittu siinä on että ne ei osaa Alfaa ruostesuojata siitä auton keskeltä vaan ainoastaan helmoista....

tornpe
Viestit: 146
Liittynyt: 04 Tammi 2008, 12:01
Car(s): Alfa 166 3.0 V6 Sportronic -04, Alfa Gt 3.2 -05, ex Alfasud TI -77, ex Giulia 1.3 -73, ex 75 2.0 -87, ex 164 2.0 TS -94, ex 166 3.0 M6 -99, ex GT 2.0 JTS -05, ex 155 V6 -92.
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja tornpe »

Noin kuukausi sitten vaihdoin ilmansuodattimen. Irroitin moottorisuojan ja imuilmahaitariletkun. Sitten pääsin avaamaan kotelon klipsit. Pienet kädet eivät olisi pahitteeksi.

tornpe
Viestit: 146
Liittynyt: 04 Tammi 2008, 12:01
Car(s): Alfa 166 3.0 V6 Sportronic -04, Alfa Gt 3.2 -05, ex Alfasud TI -77, ex Giulia 1.3 -73, ex 75 2.0 -87, ex 164 2.0 TS -94, ex 166 3.0 M6 -99, ex GT 2.0 JTS -05, ex 155 V6 -92.
Paikkakunta: Vantaa

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja tornpe »

Siis yläkautta vaihdoin suodattimen.

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

:shock: Pieksämäellä bongasin kullanruskean Alfa GT:n ... näitähän on joka mutkassa ?

Avatar
PK
Viestit: 516
Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )

Re: Alfa GT

Viesti Kirjoittaja PK »

:roll: en tiiä oonko vainoharhainen, et ku etupäästä kuuluu jotain ääntä et onko se nastoista vai mitäs muita vaihtoehtoja voisi olla..? Laakerit ois yksi... mitäs muita tulis mieleen ? Mun mielestä heti ku hiljaakin rullaa niin kuuluu hienoinen laahaus. Jarrut ei ole kyseessä. Yli 80:n nopeudessa ääni kovempi... pitäsköhän mun käydä ekaks psykiatrisella...

Vastaa Viestiin