Alfa GT
Valvoja: Moderators
- hjpp
- Viestit: 1568
- Liittynyt: 29 Marras 2006, 22:42
- Car(s): 159 SW JTDm, Spider V6, 164 ts, (Xf)
- Paikkakunta: Espoo
Re: Alfa GT
Ei millään pahalla, mutta joskus kannattaa miettiä, mitä eroa on puhutulla ja kirjoitetulla kielellä.
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: Alfa GT
Sanokaas, GT-äijät(?),
1) Onko keulakolmio kauttaaltaa krominen tahi hopea matta vaiko sitten yläosa "yleensä" matta ja maskin alueen kolmion osat kromiset? Netissä olevista kuvista ei nää selkeesti...
2) Kertokaa myös päivittyykö current comsumption kivan nopealla tahdilla (lähes "reaaliaikaisesti") vai kerran useamman sekuntien välein niin ku 156 Boseliftissä?
3) Ja nyt kun sain suuni auki, niin onko noissa sadetunnistin vakiona? Taitaa sijoittua taustapeilin vasemmalle puolelle joku sensorin näköinen mötikkä... Mutta kun missään ei mainita sadetunnistimesta. Mikäs se mötikkä sitten olisi?
4) Lopuksi vielä ihmettelyä, että onkohan tuo 170 hv:n kiisseli rakenteellisesti jotenkin erilainen (turpo, tms.) perus-150-heppaiseen nähden vai onko vain viriohjelma sisällä? Novitecilta saa tosin boksia, joilla tehot saa nostettua 176 vs. 201 hv, joten jotain eroa kai on pakko olla...
5) Niin ja xenon-valot: oikeesti, pitääkö puskuri ottaa irti, jos vaikka parkkivalot haluaa vaihtaa? Eikö mitenkään onnistu 5 minsassa, kuten, ah, tuossa auvoisessa 156:ssa (sen jälkeen, kun on eka laittanut silikonia umpion tulppien tiivisteisiin rystyset verisinä)?
1) Onko keulakolmio kauttaaltaa krominen tahi hopea matta vaiko sitten yläosa "yleensä" matta ja maskin alueen kolmion osat kromiset? Netissä olevista kuvista ei nää selkeesti...
2) Kertokaa myös päivittyykö current comsumption kivan nopealla tahdilla (lähes "reaaliaikaisesti") vai kerran useamman sekuntien välein niin ku 156 Boseliftissä?
3) Ja nyt kun sain suuni auki, niin onko noissa sadetunnistin vakiona? Taitaa sijoittua taustapeilin vasemmalle puolelle joku sensorin näköinen mötikkä... Mutta kun missään ei mainita sadetunnistimesta. Mikäs se mötikkä sitten olisi?
4) Lopuksi vielä ihmettelyä, että onkohan tuo 170 hv:n kiisseli rakenteellisesti jotenkin erilainen (turpo, tms.) perus-150-heppaiseen nähden vai onko vain viriohjelma sisällä? Novitecilta saa tosin boksia, joilla tehot saa nostettua 176 vs. 201 hv, joten jotain eroa kai on pakko olla...
5) Niin ja xenon-valot: oikeesti, pitääkö puskuri ottaa irti, jos vaikka parkkivalot haluaa vaihtaa? Eikö mitenkään onnistu 5 minsassa, kuten, ah, tuossa auvoisessa 156:ssa (sen jälkeen, kun on eka laittanut silikonia umpion tulppien tiivisteisiin rystyset verisinä)?
Re: Alfa GT
Voiko mies? kauniimmin kiittäähjpp kirjoitti:Ei millään pahalla, mutta joskus kannattaa miettiä, mitä eroa on puhutulla ja kirjoitetulla kielellä.
Re: Alfa GT
Jos gtA-"äijä" käy niin on tuossa vähintään puolitotuutta. GTssä ja 147GTAssa näyttää olevan hyvin samanlaiset umpiot ja keula muutenkin niin sillä perusteella sanoisin, että akun puolelta onnistuu juuri ja juuri(onnistuneesti vaihdettu), mutta apukuskin puolelta menee ilmastoinnin putket niin liki umpion takakantta, että sitä kantta vain ei saa pois, jos nyt kannen paikallaan pitävät alemmat ruuvit sattuisikin saamaan pois.zzs kirjoitti:Sanokaas, GT-äijät(?),
5) Niin ja xenon-valot: oikeesti, pitääkö puskuri ottaa irti, jos vaikka parkkivalot haluaa vaihtaa? Eikö mitenkään onnistu 5 minsassa, kuten, ah, tuossa auvoisessa 156:ssa (sen jälkeen, kun on eka laittanut silikonia umpion tulppien tiivisteisiin rystyset verisinä)?
Itse puskurin irroitus (puolittainen irroitus, siten että apukuskin puolen sisimmäiset ruuvit jätän paikalleen, ja käytän niitä "saranana") on ainakin omassani tosin vartin homma, eli ei se ylitsepääsemätön homma ole. Mutta puolitotuus tuossa kyllä piilee.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa GT
You got me! Ihan lämpimikseni kerroin että joutuu puskurin irroittamaan xenoneilla varustetussa GT:ssä, että saa ajovaloteelmän veks autosta. Ei sitä tarvii tehdä! Ite oon tehny molemmille puolille vaan ihan vittuuksissani, miksipä en tekisi, kun puskurin irroittaminen parkin tähden on aivan ylivoimaisen ratkiriemukasta puuhaa!
Voin kertoa että bensankulutus näkyy tosiaikaisesti, ainakin siitä keskikonsolin näytöstä. Mitä sillä tiedolla tekee, niin se on eri kysymys. Onhan se joskus ihan hauska, jos sen lukeman saa näyttämään yli 40 litraa sadalle.
Keulakolmio - what... Muovia se on. Kiiltää kuin papin heppi. Kromia vissiin jäljittelee. Hmm.
Voin kertoa että bensankulutus näkyy tosiaikaisesti, ainakin siitä keskikonsolin näytöstä. Mitä sillä tiedolla tekee, niin se on eri kysymys. Onhan se joskus ihan hauska, jos sen lukeman saa näyttämään yli 40 litraa sadalle.
Keulakolmio - what... Muovia se on. Kiiltää kuin papin heppi. Kromia vissiin jäljittelee. Hmm.
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: Alfa GT
^ Hain vain sitä tietoa, että onkohan tuosta yhdestä autosta vaihdettu konepelti tai maski, kun toisessa on kromia ja toisessa mattahopeaa... Ois kiva tietää, onks se kaikissa noin...
Mua ainakin haittaa se, että jos haluaa kattoa hetkellisen kulutuksen, ni ei siinä välttämättä ehdi tapahtua mitään muutosta, ennen kuin tilanne on jo ohi (mikä milloinkin), kun taas jos se päivittyy nopeesti, niin onpahan jotain arviota hetkellisestä kulutuksesta. Mua nääs kiinnostaa hetkellisen rasitustason kulutusarvaus, eikä arvaus viimeisen kymmenen sekunnin ajalta, got it?
Mua ainakin haittaa se, että jos haluaa kattoa hetkellisen kulutuksen, ni ei siinä välttämättä ehdi tapahtua mitään muutosta, ennen kuin tilanne on jo ohi (mikä milloinkin), kun taas jos se päivittyy nopeesti, niin onpahan jotain arviota hetkellisestä kulutuksesta. Mua nääs kiinnostaa hetkellisen rasitustason kulutusarvaus, eikä arvaus viimeisen kymmenen sekunnin ajalta, got it?
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa GT
^ Se päivittyy GT:ssä aika ripeästi. Keulakolmion pitäisi olla kaikissa krominväristä muovia, mattahopea on joku oma viritys.
E: Ei ole sadetunnistinta vakiona, ainakaan vanhemmissa. '06 --> ei ole tietoa.
E: Ei ole sadetunnistinta vakiona, ainakaan vanhemmissa. '06 --> ei ole tietoa.
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa GT
Varusteista käyttökokemuksia (vailla sarkasmia) potentiaalisille GT:n ostajille:
Sadetunnistin sijaitsee tosiaan peilin vasemmalla puolella. Olen suunnitellut omasta tunnistimen kytkemistä pois käytöstä, koska utuisessa semitihkussa tunnistin sekoilee kybällä ja pyyhkijät vihtovat tuulilasia epileptisellä vimmalla!
Tähän ratkaisu on pitää pyyhkijät pois päältä ja toimia itse tihkun ajoittimena...
Eli ei kovin haluttava ole tämä varuste - maailman forumeilta muotoutuu kuva, etten ole ihan yksin tämän pulman kanssa.
Orkkis peruutustutka on hyvin herkkä lialle ja saattaa rääkyä peruuttaessa vaikka mitään ei olisi lähimaillakaan. Useimmiten toki toimii speksirajoissa ja kertaakaan ei ole jättänyt huutamatta, jos tarvetta on ollut.
'05 mallin navigointi on melkoisen kehno graafisesti ja käyttöliittymältään hankala sekä sisäänrakennettu puhelin tarpeeton. En käytä kumpaakaan.
Manuaalivaihteisen auton vakionopeussäädin on itselleni tarpeeton, automaatin kanssa pakollinen varuste. Jos ajaa paljon motaria, niin ehkä sitten kolmipolkimiseenkin sopii moinen? Alfan säädin toimii, olen kokeillut kerran.
Bosen systeemi... No jos ei jaksa itse laittaa audiota kuntoon, niin kai se menee. Olen ollut riittävän laiska hyväksyäkseni äänenlaadun. Koska MP3:sia ei saa pelittämään, cd vaihtaja tarvitaan - miksei siis tehdasasenteisena.
Automaatti-ilmastointi on määräilevä. Mieluummin tässä tapauksessa ottaisin käsivalintaisen. Varsinkin huurustumistilanteissa joutuu käskemään useasti, että pysyy settaus sellaisena, ettei lasit lähde huurtumaan.
Niijoo, ajonvakautus on melko kärkäs puuttumaan peliin. Sen saa pois (en tiiä meneekö kokonaan pois, mutta riittävän pois omaan ajotyyliin).
Listaamani kilkkeet siis ovat enimmäkseen tarpeettomia/haitaksi, kuten myös xenonit. Nahkajakkarat ovat must, ja hyvä värikombo on plussaa!
Tämä siis miten olen asian puolentoista vuoden omistuksen ajalta kokenut ja jos autoa nyt olisin etsimässä, niin en painottaisi varusteita (ehkä jopa päinvastoin, vähemmän rikkoutuvia osia = parempi). Näin vanhoissa autoissa yksilön kunto ja osuminen omiin tarpeisiin lienee "se juttu".
Ei kannata valehdella itselleen ostohetkellä (kuten tein) että onhan se ihan pirtee, ja kun se on näin kivan näköinen ja pähee sisältä, niin ei se haittaa ettei se mee kovaa. Haittaa se - ekan kerran kun joku 200SX niistää sua. Etuvedon kanssa tulee paremmin toimeen kuin tehonpuutteen.
Kaikesta valituksesta huolimatta Alfalle ei tällä rahalla löydy vaihtoehtoja, GT on parhautta! Vaikea järjellä sanoa että miksi.
Sadetunnistin sijaitsee tosiaan peilin vasemmalla puolella. Olen suunnitellut omasta tunnistimen kytkemistä pois käytöstä, koska utuisessa semitihkussa tunnistin sekoilee kybällä ja pyyhkijät vihtovat tuulilasia epileptisellä vimmalla!
Tähän ratkaisu on pitää pyyhkijät pois päältä ja toimia itse tihkun ajoittimena...
Eli ei kovin haluttava ole tämä varuste - maailman forumeilta muotoutuu kuva, etten ole ihan yksin tämän pulman kanssa.
Orkkis peruutustutka on hyvin herkkä lialle ja saattaa rääkyä peruuttaessa vaikka mitään ei olisi lähimaillakaan. Useimmiten toki toimii speksirajoissa ja kertaakaan ei ole jättänyt huutamatta, jos tarvetta on ollut.
'05 mallin navigointi on melkoisen kehno graafisesti ja käyttöliittymältään hankala sekä sisäänrakennettu puhelin tarpeeton. En käytä kumpaakaan.
Manuaalivaihteisen auton vakionopeussäädin on itselleni tarpeeton, automaatin kanssa pakollinen varuste. Jos ajaa paljon motaria, niin ehkä sitten kolmipolkimiseenkin sopii moinen? Alfan säädin toimii, olen kokeillut kerran.
Bosen systeemi... No jos ei jaksa itse laittaa audiota kuntoon, niin kai se menee. Olen ollut riittävän laiska hyväksyäkseni äänenlaadun. Koska MP3:sia ei saa pelittämään, cd vaihtaja tarvitaan - miksei siis tehdasasenteisena.
Automaatti-ilmastointi on määräilevä. Mieluummin tässä tapauksessa ottaisin käsivalintaisen. Varsinkin huurustumistilanteissa joutuu käskemään useasti, että pysyy settaus sellaisena, ettei lasit lähde huurtumaan.
Niijoo, ajonvakautus on melko kärkäs puuttumaan peliin. Sen saa pois (en tiiä meneekö kokonaan pois, mutta riittävän pois omaan ajotyyliin).
Listaamani kilkkeet siis ovat enimmäkseen tarpeettomia/haitaksi, kuten myös xenonit. Nahkajakkarat ovat must, ja hyvä värikombo on plussaa!
Tämä siis miten olen asian puolentoista vuoden omistuksen ajalta kokenut ja jos autoa nyt olisin etsimässä, niin en painottaisi varusteita (ehkä jopa päinvastoin, vähemmän rikkoutuvia osia = parempi). Näin vanhoissa autoissa yksilön kunto ja osuminen omiin tarpeisiin lienee "se juttu".
Ei kannata valehdella itselleen ostohetkellä (kuten tein) että onhan se ihan pirtee, ja kun se on näin kivan näköinen ja pähee sisältä, niin ei se haittaa ettei se mee kovaa. Haittaa se - ekan kerran kun joku 200SX niistää sua. Etuvedon kanssa tulee paremmin toimeen kuin tehonpuutteen.
Kaikesta valituksesta huolimatta Alfalle ei tällä rahalla löydy vaihtoehtoja, GT on parhautta! Vaikea järjellä sanoa että miksi.
- zzs
- Viestit: 409
- Liittynyt: 08 Heinä 2010, 14:42
- Car(s): Tesla Model S 85 -14
ex:
156 JTS Sele SW -02 (2010-2014)
GT 1.9 JTD -04 (2012-2018)
GT 3.2 V6 -05 (2016-2017) - Paikkakunta: Jokela
Re: Alfa GT
^ Kiitos, tällaisia postauksia tarvitaan. Näin ensiavuksi kuumeeseen...
Xenonit ois tosin kivat, jos niillä näkis paremmin pimeellä.
Xenonit ois tosin kivat, jos niillä näkis paremmin pimeellä.
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Alfa GT
Alfojen sadetunnistimet ovat yleisestikin itsensä pirun suunnittelemia ja s**tanan ohjaamia. Mitään logiikkaa käytöksessä ei ole ja esimerkiksi sopiva räntäsade on aivan mahdoton tilanne ratkaistavaksi. Pyyhkimet eivät hievahdakaan, mutta ootas kun pieni vesitippa osuu lasiin, niin johan Boschin sulka heiluu ku se kuuluisa hullun m...... Ja ei, huollossa käynti ei auta, eikä lasin puhdistus yms. kikat.lerppu kirjoitti:Varusteista käyttökokemuksia (vailla sarkasmia) potentiaalisille GT:n ostajille:
Sadetunnistin sijaitsee tosiaan peilin vasemmalla puolella. Olen suunnitellut omasta tunnistimen kytkemistä pois käytöstä, koska utuisessa semitihkussa tunnistin sekoilee kybällä ja pyyhkijät vihtovat tuulilasia epileptisellä vimmalla!
Tähän ratkaisu on pitää pyyhkijät pois päältä ja toimia itse tihkun ajoittimena...
Eli ei kovin haluttava ole tämä varuste - maailman forumeilta muotoutuu kuva, etten ole ihan yksin tämän pulman kanssa.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa GT
GT:ssä valoteho on ilman ksenoneitakin huomattavasti parempi, kuin 156:n sysipaskoilla tuikuilla.zzs kirjoitti:Xenonit ois tosin kivat, jos niillä näkis paremmin pimeellä.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
Ette vittu usko! Eilen illalla pesin GT:tä niin kyynärpäällä vahingossa täräytin pelkääjän puolen peilin irti... ei pitäs pimeellä pestä... mutta eikö saatana alkanu taas nyt aamulla kilometrit vilkkumaan, ikkuna- ja peilinsäätimet lakkas toimimasta, takaluukku ei aukea - eikä näytä ulkolämpötilaa... ei vittu tiä pitäskö itkeä tai nauraa. Mutta liekö molemmissa peileissä sitten lämpötila-anturit ym. ? Miten vittu sitä voi ihminen olla näin TYPERÄ! Saatte tavatessa lyödä mua turpaan !
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Alfa GT
Eikös se ole nimenomaan pelkääjän puoleisessa peilissä se lämpötila-anturi...? Vai onko GT:ssä erilainen systeemi kuin muissa?
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Alfa GT
^kuskinpuoleisessa peilissä ainakin minun autossani.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Alfa GT
^^^onkos gt:n peili jotenkin hepposemmin kiinni kun kyynerpäällä irtoaa
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa GT
^PK:lla on KYYNÄRPÄÄ - ei mallia hento!
Re: Alfa GT
lerppu kirjoitti:Varusteista käyttökokemuksia (vailla sarkasmia) potentiaalisille GT:n ostajille:
Sadetunnistin sijaitsee tosiaan peilin vasemmalla puolella. Olen suunnitellut omasta tunnistimen kytkemistä pois käytöstä, koska utuisessa semitihkussa tunnistin sekoilee kybällä ja pyyhkijät vihtovat tuulilasia epileptisellä vimmalla!
Tähän ratkaisu on pitää pyyhkijät pois päältä ja toimia itse tihkun ajoittimena...
Eli ei kovin haluttava ole tämä varuste - maailman forumeilta muotoutuu kuva, etten ole ihan yksin tämän pulman kanssa.
Orkkis peruutustutka on hyvin herkkä lialle ja saattaa rääkyä peruuttaessa vaikka mitään ei olisi lähimaillakaan. Useimmiten toki toimii speksirajoissa ja kertaakaan ei ole jättänyt huutamatta, jos tarvetta on ollut.
'05 mallin navigointi on melkoisen kehno graafisesti ja käyttöliittymältään hankala sekä sisäänrakennettu puhelin tarpeeton. En käytä kumpaakaan.
Manuaalivaihteisen auton vakionopeussäädin on itselleni tarpeeton, automaatin kanssa pakollinen varuste. Jos ajaa paljon motaria, niin ehkä sitten kolmipolkimiseenkin sopii moinen? Alfan säädin toimii, olen kokeillut kerran.
Bosen systeemi... No jos ei jaksa itse laittaa audiota kuntoon, niin kai se menee. Olen ollut riittävän laiska hyväksyäkseni äänenlaadun. Koska MP3:sia ei saa pelittämään, cd vaihtaja tarvitaan - miksei siis tehdasasenteisena.
Automaatti-ilmastointi on määräilevä. Mieluummin tässä tapauksessa ottaisin käsivalintaisen. Varsinkin huurustumistilanteissa joutuu käskemään useasti, että pysyy settaus sellaisena, ettei lasit lähde huurtumaan.
Niijoo, ajonvakautus on melko kärkäs puuttumaan peliin. Sen saa pois (en tiiä meneekö kokonaan pois, mutta riittävän pois omaan ajotyyliin).
Listaamani kilkkeet siis ovat enimmäkseen tarpeettomia/haitaksi, kuten myös xenonit. Nahkajakkarat ovat must, ja hyvä värikombo on plussaa!
Tämä siis miten olen asian puolentoista vuoden omistuksen ajalta kokenut ja jos autoa nyt olisin etsimässä, niin en painottaisi varusteita (ehkä jopa päinvastoin, vähemmän rikkoutuvia osia = parempi). Näin vanhoissa autoissa yksilön kunto ja osuminen omiin tarpeisiin lienee "se juttu".
Ei kannata valehdella itselleen ostohetkellä (kuten tein) että onhan se ihan pirtee, ja kun se on näin kivan näköinen ja pähee sisältä, niin ei se haittaa ettei se mee kovaa. Haittaa se - ekan kerran kun joku 200SX niistää sua. Etuvedon kanssa tulee paremmin toimeen kuin tehonpuutteen.
Kaikesta valituksesta huolimatta Alfalle ei tällä rahalla löydy vaihtoehtoja, GT on parhautta! Vaikea järjellä sanoa että miksi.
Jos tässä kerron omat mietteet El Coton (2007) jälkeen. Suosittelen.
- Onko sadetunnistin tosiaan vasemmassa peilissä? Oon luullut et se on taustapeilin vieressä olevassa anturissa. Mulla ei ole ainakaan mitään huonoa sanottavaa sen toiminnasta, ei ole temppuillut sateen suhteen.
- peruutustutkaa/mutkaa ei löydy, joten en osaa sanoa toiminnasta. Usein kyllä toivoisi et löytyisi jonkunmoiset anturit tähän.
- Navigoinnin ulkoasu ei ehkä tosiaan ole nykypäivää, mutta yhtenä plussana mainittakoon seuravaan käännökseen näkyvä ohjeistus kierroslukumittarin alla olevassa mininäytössä. Plussaa myös perusjämptin Angelan käskytykset kääntyä: Bitte, biegen Sie links ab. Hyvin näppärä kun näkee keston paikkaan x (esim Heinävesi)
- Vakionopeudensäädin on mielestäni kohtalaisen toimiva. PID-säädön kanssa on pieniä ongelmia, jos pitää hakea tarkkaa nopeutta. Pieni säätö alas/ylös tekee vain hetkellisen muutoksen ja palaa ennen säätöä olleeseen asetukseen. Tätä oppii käyttämään ajan kanssa.
- En ota kantaa näihin äänentoistojärjestelmiin. Jotkut henkilöt voivat todeta, että "ai, onks tässä boset!" En tiedä onks se hyvä vai huono juttu.
- Ilmastointiin en ota kantaa, mun mielestä Suomen olosuhteissa ei voi olla liian kuuma ellei ole vakavasti ylipainoinen.
- Ajonvakautuksen saa pois painamalla ASR-nappia, huom. ASR menee päälle aina kun käynnistää auton (vaikka olisi ollut kytkettynä pois). En ota kantaa tarkemmin.
Xenoneiden vaihdosta ei ole kokemusta, mutta kyllä kai ne siellä huollossa osaa tehdä tarvittaessa vaihdot.
Loppupäätelmä: nyt 30 tkm ajettuna ja huollossa ollaan oltu kerran tulpan vaihdon takia ja kolmisen kertaa öljyn vaihdon merkeissä.
Echt gutes Auto.
PS. tarinan auto on otettu käyttöön Milanossa (myöh. Baden-Wûrttemberg, Saksa), joten kyseessä ei ole Suomi-auto.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Alfa GT
GT:ssä muka erillainen ajonvakautus kuin esim 156:ssa? sataviis'kutosestahan on yleisesti todettu, että auto antaa tehdä pitkiäkin hallittuja liukuja, ennen kuin ottaa kohtuu siististi liu'ut pois
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa GT
En tiedä ollenkaan onko 156 ajonesto samanlainen kuin GT:ssä. En ole perhemallia koskaan ajanut. Voi olla samanlainen, juhlittu systeemi. Ei tuo Gt:n zydeemi paskin ikinä ole (Hemi Charger, järjenvastaisen surkea), mutta ei paraskaan kokemani (taas asialla Los Gringos, Vette C6). Saattaa Alfan ajonvakautus päästä oikeuksiinsa kovempitehoisten moottorien kumppanina, JTS ei moisesta ystävästä hyödy. Btw: sadetunnistin on juurikin kuten vto mainitsi, tarkoitinkin taustapeilin vasemmalla puolella tuulilasissa.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
all right .... vika ei ollukaan peilissä tai sen johdoissa vaan se sama saatanan kuskin oven moninapaliitin taas vittuili... No peilin saa liimattua siististi, toi oven liitin et mitä lääkettä siihen keksis jos se taas alkaa vittuileen ?
- Ciancarlo
- Viestit: 1935
- Liittynyt: 28 Loka 2004, 14:54
- Car(s): La macchina: GT 3,2
La moto: Duca 1199S Panigale - Paikkakunta: Hki
Re: Alfa GT
Puhdistus CRC:llä tai vastaavalla aineella pitäisi riittää, jos kyse on "vain" kosteudesta/hapettumasta. Puhdistuksen jälkeen liitin huolellisesti kiinni.
Jos liitin on jostain syystä vaurioitunut, niin eipä sitten auta muu kuin liittimen vaihto.
Jos liitin on jostain syystä vaurioitunut, niin eipä sitten auta muu kuin liittimen vaihto.
Alfa Romeo - Una macchina vera dell'autista!
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
pakko avautua että ku tänään näky kaupungilla Brera parkissa ni ei jumalauta kyllä mä taitasin ottaa GT:n mieluummin, on tää niin elvis laite!
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
onko kellään toisella JTS - moottorisilla sellasta että kylmänä kolisee hetken ja sitten piakkoin se kolina lakkaa kuulumasta, sieltä moottorista... mikähän vittu seki lienee ? Siis se äänen lähde...
- lerppu
- Viestit: 4081
- Liittynyt: 03 Touko 2011, 16:05
- Car(s): Ei Alfaa Ex: Giulietta MA tct & T-Jet, 166 busso, 2 x MiTo tct, GT JTS
- Paikkakunta: Metsälä
Re: Alfa GT
Kolisee? Hmm... Jos tuolla tarkoitat että "rallattaa" kuin lamppuöljyllä käyvät koneet, niin sitten tee haku sanalla "ajoituksenmuunnin". Jos oikeesti kolisee "kilin-kalin-poks", niin en arvaile mitään...
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
heh, joo kyl mä ajoituksenmuuntimen erotan - tää on jotain muuta...
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: Alfa GT
Busso-versioissa tuppaa ainakin saasteventtiili kilkattamaan kylmällä. JTS:stä ei ole tietoa.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
Niin... tää on sellanen, kestäskö edes puolta minuuttia sellanen nak - nak - nak ja sitte se loppuu... =D
Vielä tohon ajoituksenmuuntimeen, että 156 :ssa hyvin tiesi että öljytaso laskenu kun muunnin alkoi rallattamaan vähän aikaa, varsinkin koneen ollessa lämpöisenä, niin startin jälkeen, ennenku öljy pääsi kunnolla kiertoon.
Vielä tohon ajoituksenmuuntimeen, että 156 :ssa hyvin tiesi että öljytaso laskenu kun muunnin alkoi rallattamaan vähän aikaa, varsinkin koneen ollessa lämpöisenä, niin startin jälkeen, ennenku öljy pääsi kunnolla kiertoon.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Alfa GT
hydrauliset nostajat?
Muuttuuko taajuus kierrosten mukaan? onhan oikeat öljyt ja tarpeeksi paljon?
Muuttuuko taajuus kierrosten mukaan? onhan oikeat öljyt ja tarpeeksi paljon?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Alfa GT
JTS moottori ja nakutus....
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
Siis en oo satanen mutta ääni ei tule venttiileiden luota vaan alempaa.... mut tää on vaan parin pikaisen töihinlähdön aikana kuultua. Et pitää ottaa ohjelmaan ihan ajan kanssa. On myös mahdollista että ääni ei kuulu jokaisella kylmäkäynnistyksellä. Öljytaso pitäs olla kohdillaan. Tosin olen tätä 10w60 lisänny noin litran 2500 kilsan aikana. Sitähän ei tarina kerro mitä öljyä edellinen omistaja on myllyyn lisänny. Öljynvaihtoon kyl ensi tilassa. Suodatin jo hankittu, ihmeen pieni tässä koneessa. Kai ne pitää Valvolinen VR 1:set ruikkasta sisään.
Re: Alfa GT
Onks kukaan hoitanu hommaa vai pitääkö mun Ei no, onnittelut Gt:stä. Saatan joskus pummata koeajoo.PK kirjoitti:Saatte tavatessa lyödä mua turpaan !
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
jos saan pyytää niin älä lyö nenään...
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
Juuri toin auton öljynvaihdosta.... oletteko GT -miehet vaihtaneet sen ilmanputsarin ylä- vai alakautta ? Asentaja epäili että koneen yläpuolelta nopeampaa, kun taas alapuolella näytti olevan vähän enemmän tilaa.. Mutta kyllä oli niin samanlainen alusta ku 156:ssa...
Mikähän vittu siinä on että ne ei osaa Alfaa ruostesuojata siitä auton keskeltä vaan ainoastaan helmoista....
Mikähän vittu siinä on että ne ei osaa Alfaa ruostesuojata siitä auton keskeltä vaan ainoastaan helmoista....
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 04 Tammi 2008, 12:01
- Car(s): Alfa 166 3.0 V6 Sportronic -04, Alfa Gt 3.2 -05, ex Alfasud TI -77, ex Giulia 1.3 -73, ex 75 2.0 -87, ex 164 2.0 TS -94, ex 166 3.0 M6 -99, ex GT 2.0 JTS -05, ex 155 V6 -92.
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa GT
Noin kuukausi sitten vaihdoin ilmansuodattimen. Irroitin moottorisuojan ja imuilmahaitariletkun. Sitten pääsin avaamaan kotelon klipsit. Pienet kädet eivät olisi pahitteeksi.
-
- Viestit: 146
- Liittynyt: 04 Tammi 2008, 12:01
- Car(s): Alfa 166 3.0 V6 Sportronic -04, Alfa Gt 3.2 -05, ex Alfasud TI -77, ex Giulia 1.3 -73, ex 75 2.0 -87, ex 164 2.0 TS -94, ex 166 3.0 M6 -99, ex GT 2.0 JTS -05, ex 155 V6 -92.
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alfa GT
Siis yläkautta vaihdoin suodattimen.
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
Pieksämäellä bongasin kullanruskean Alfa GT:n ... näitähän on joka mutkassa ?
- PK
- Viestit: 516
- Liittynyt: 06 Maalis 2007, 07:32
- Car(s): Audi TT
( ex Alfa GT Azzurro Gabbiano )
( ex 156 Super )
Re: Alfa GT
en tiiä oonko vainoharhainen, et ku etupäästä kuuluu jotain ääntä et onko se nastoista vai mitäs muita vaihtoehtoja voisi olla..? Laakerit ois yksi... mitäs muita tulis mieleen ? Mun mielestä heti ku hiljaakin rullaa niin kuuluu hienoinen laahaus. Jarrut ei ole kyseessä. Yli 80:n nopeudessa ääni kovempi... pitäsköhän mun käydä ekaks psykiatrisella...