Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onkos sinulla kauankin ollut tuo sama ongelma? Mietin vain alkaako se pahenemaan jossakin vaiheessa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Huomasin kesan paattyessa kun saa viileni. Ei ole ainakaan lahtenyt pahenemaan mutta otan tosi iisisti kun kone on kylma.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ ja ^^ vinkuna siis lakkaa,kun kytkinpolkimen päästää ylös ?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo, ääni loppuu kokonaan. Itsellä kuuluu siis vain kierroksia antaessa kytkin pohjassa. Tyhjäkäynnillä taas ei kuulu.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko askissa öljyä ja oikeata sellaista ?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itse asiassa onkin pitänyt ne vaihdattaa, ei ole tietoa milloin on vaihdettu. Redlinen öljyt on tulossa nyt. Katsotaan josko auttaisi.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Niin joo. Vanhemmissa siis OBD1? Eli pakko tonkia noita piuhahässäköitä. Multiecuscan ilmeisesti osaa kuitenkin tulkita risat abs-anturit, ettei tartte käsipelein välttämättä mittailla? Kepuusimiittiin voinee joku taas kamat ottaa mukaan..jeQQ kirjoitti:Jesjesjes.
Varmaa tapaa varmistaa, mikä vetonivelistä / onko edes vetonivel rikki? Pitää aivan paskana olevan vetarin kaltaista rutinaa satunnaisesti liikkeelle lähtiessä. Täyskäännöksessä ei rutise, joten oletan sisempää murrosta? Aber kumpi, ei huvikseen molempia vaihtaisi. Onko muuten erikoinen homma?
Vai onko tuolla alustassa jotain, mikä voisi kyseisenkaltaista rutinaa aiheuttaa? ABS-antureistahan joku on rikki, voiko absit aiheuttaa samankaltaista ääntä? Eihän toi anturi mitenkään pääse nappaamaan abs kehään kiinni..?
E: Tutkiskelin autoa ja kyllä tuosta löytyy OBD2 liitin!

E2: Elearnista tuli vähän katseltua kuvia. Aika pitkälti vaan suurin osa kamoista irti ja vetoakseli kokonaisuudessaan pois.
Osaako joku kertoa varman keinon varmistaa, kumpi sisemmistä on rikki? Vai olisiko sittenkin ulompi.. :/
Viimeksi muokannut jeQQ, 09 Marras 2012, 19:22. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Painelaakeri siellä ääntelee. En olis kovin huolissani. Itsellä ollut autoja joissa vastaavilla oireilla oleva kytkin on kestänyt kymmeniä tuhansia.alezi kirjoitti:Mikäs osa kytkimestä pitää vinkuvaa ääntä? Kylmällä koneella kun antaa vähänkin kaasua niin alkaa kytkin pohjassa kuulumaan hieman samalainen ääni kuin luistavasta laturinhihnasta. Aluksi epäilinkin hihnaa, mutta huomasin, että kuuluukin vain kytkin pohjassa.
Coupessa ääntelee tälläkin hetkellä vähäsen ja varsinkin kylmänä, mutta enpä viitsi muuten ehjää kytkintä ruveta aukomaan.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Yleensä painelaakeri tekee juuri päin vastoin , eli kun poljin on ylhäällä , ääni kuuluu. Kun painaa polkimella "välykset pois" , ääni häviää , kuten omassani oli n.vuoden ja sen jälkeen hajos kytkin..Jakke kirjoitti:Painelaakeri siellä ääntelee. En olis kovin huolissani. Itsellä ollut autoja joissa vastaavilla oireilla oleva kytkin on kestänyt kymmeniä tuhansia.alezi kirjoitti:Mikäs osa kytkimestä pitää vinkuvaa ääntä? Kylmällä koneella kun antaa vähänkin kaasua niin alkaa kytkin pohjassa kuulumaan hieman samalainen ääni kuin luistavasta laturinhihnasta. Aluksi epäilinkin hihnaa, mutta huomasin, että kuuluukin vain kytkin pohjassa.
Coupessa ääntelee tälläkin hetkellä vähäsen ja varsinkin kylmänä, mutta enpä viitsi muuten ehjää kytkintä ruveta aukomaan.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Onko etupenkkien selkänojien rungoissa mitään eroa LHD- ja RHD-mallien välillä?
Mietin vaan sopiiko kuskin penkin kyynärnoja heittämällä brittimallin vänkärin penkkiin?
Mietin vaan sopiiko kuskin penkin kyynärnoja heittämällä brittimallin vänkärin penkkiin?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt tulee ertittäin tyhmä kysymys, mutta tännehän se sopii. Apparin jalkotilassa roikkuu sellainen pehmeä "kansi", pitäisikö siellä olla jokin muovinen kuori tämän päällä vai onko tämä vain irronnut kiinnikkeistään? Toivottavasti selitin tarpeeksi vaikeasti 

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^se on ylhäältä parilla mutterilla ja rintapellin puolella metallisten "knääkkien" välissä. Eli tuo esim raitisilmasuodatinta vaihdettaessa irroitettava verhoilun osa on helpannut kiinnikkeistään.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tuohon voinee auttaa ne kahden 10millisen mutterin avaus -> koko roska irti -> katsot miten kuuluu kiinni ja yrität saada sen takaosan paikalleen. Itselläni oli sama juttu, ei tosiaan muuta vaatinut kuin tuon ja jo kesti. Mutterit kiinni en saanut taiteltua tuota mitenkään siihen hakaseen, johon tarkoitettu meneväksi.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Noniin! Pamahti sitten enemmän paskaksi. Kesken ajon paukutteli ja yhtäkkiä rupesi kuulumaan jatkuva laahaus / rutinanomainen ääni. Joutui auton sitten jättämään Teboilille ja mennä kävellen töihin.jeQQ kirjoitti:Niin joo. Vanhemmissa siis OBD1? Eli pakko tonkia noita piuhahässäköitä. Multiecuscan ilmeisesti osaa kuitenkin tulkita risat abs-anturit, ettei tartte käsipelein välttämättä mittailla? Kepuusimiittiin voinee joku taas kamat ottaa mukaan..jeQQ kirjoitti:Jesjesjes.
Varmaa tapaa varmistaa, mikä vetonivelistä / onko edes vetonivel rikki? Pitää aivan paskana olevan vetarin kaltaista rutinaa satunnaisesti liikkeelle lähtiessä. Täyskäännöksessä ei rutise, joten oletan sisempää murrosta? Aber kumpi, ei huvikseen molempia vaihtaisi. Onko muuten erikoinen homma?
Vai onko tuolla alustassa jotain, mikä voisi kyseisenkaltaista rutinaa aiheuttaa? ABS-antureistahan joku on rikki, voiko absit aiheuttaa samankaltaista ääntä? Eihän toi anturi mitenkään pääse nappaamaan abs kehään kiinni..?
E: Tutkiskelin autoa ja kyllä tuosta löytyy OBD2 liitin!
E2: Elearnista tuli vähän katseltua kuvia. Aika pitkälti vaan suurin osa kamoista irti ja vetoakseli kokonaisuudessaan pois.
Osaako joku kertoa varman keinon varmistaa, kumpi sisemmistä on rikki? Vai olisiko sittenkin ulompi.. :/
Nyt siis tarvittaisiin ideoita, mitä vaihtaa? Ääni kuuluu selkeästi oikealta puolelta. Ostanko mä pyöränlaakerin, sisemmän vetonivelen vai ulomman vetonivelen?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Vahan riskia lahteen ostamaan osia ennen kuin katsoo mita siina mattaa.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No sitäpä tässä ihmetelläänkin..
Vinkit otetaan mielellään vastaan. Toki illansuussa saa tulla Helsinkiin ihmettelemään, josko joku osaisi antaa suoran diagnoosin.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Miten tuo viimeinen vaikutti ajoon ja tuntumaan..vai ehditkö pohtia ennen kuin veit auton sivuun?
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
On kyllä harvemmassa vetareiden rikkimenot mutta mahdollista myös ..lakrua epäilisin ensin ja tämä vain arvaus nro 1
molex to sata, lose all your data.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mistä saan tilattua sen jarrusatulan jousen. Oli tippunu toinen kyydistä. ei ollu motonetis..
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Samaa mäkin epäilin, koska auto tuntuu normaalilta ajaa, eikä juurikaan rattia täristä. Äänikin muistutti ehkä enemmän jatkuvaa laahaamista...Dio Natale kirjoitti:On kyllä harvemmassa vetareiden rikkimenot mutta mahdollista myös ..lakrua epäilisin ensin ja tämä vain arvaus nro 1
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Eipä tuota kannata hirveesti arvailla ennen ku ottaa pyörän irti ja vähän tutkii. Joskus on jarrukilven ja levyn väliin mennyt ylimääräinen tavarakin päästänyt kaameita ääniä.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo. Täytyy koittaa tänä iltana avata tuo ja vaikka nappaista levykin irti ja ihmetellä hieman.
- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Aapuuva! Katsastustarkastuksessa todettiin seuraavaa:
156:ssa osia uusittavaa:
-oikea alapallo väljä ( menee vissiin koko tukivarsi vaihtoon?)
-oikea koiranluu väljä
-oikea takatukivarren takahela väljä
Ovatko miten veemäisiä osia vaihtaa? Oli sen verran suolanen Deltan kustannusarvio että ihan mielellään käytän päivän tai pari kiroillen kylmässä tallissa jos ne on normaali-ihmisen vaihdettavissa olevia... Jotain pikkujuttuja on joutunut/päässyt autoihin tekemään mutta ku sattuu vaan olemaan ensimmäinen italiaano itsellä niin ei ole vielä ihan hirveästi kokemusta Alfasta. Onko siinä jotain erilaisia ratkaisuja tehty tuon alatuennan suhteen mitkä eroaisi kovasti näistä massakulkineista? Ainakaan Volvoon ei koiranluu tuottanu kyllä ongelmia eikä siihen paljo muuta joutunutkaan laittelemaan aikanaan... Autohan siis oli 156 2.0 SW, ´00.
156:ssa osia uusittavaa:
-oikea alapallo väljä ( menee vissiin koko tukivarsi vaihtoon?)
-oikea koiranluu väljä
-oikea takatukivarren takahela väljä
Ovatko miten veemäisiä osia vaihtaa? Oli sen verran suolanen Deltan kustannusarvio että ihan mielellään käytän päivän tai pari kiroillen kylmässä tallissa jos ne on normaali-ihmisen vaihdettavissa olevia... Jotain pikkujuttuja on joutunut/päässyt autoihin tekemään mutta ku sattuu vaan olemaan ensimmäinen italiaano itsellä niin ei ole vielä ihan hirveästi kokemusta Alfasta. Onko siinä jotain erilaisia ratkaisuja tehty tuon alatuennan suhteen mitkä eroaisi kovasti näistä massakulkineista? Ainakaan Volvoon ei koiranluu tuottanu kyllä ongelmia eikä siihen paljo muuta joutunutkaan laittelemaan aikanaan... Autohan siis oli 156 2.0 SW, ´00.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Koiranluu on helppo, kaks mutskua ja vaihtoon. Voi toki olla hieman jumissa. Alatukivarressa joutuu hieman enempi purkamaan, mutta maalaisjärjellä pitäisi kait mennä. Takahelasta en osaa sanoa..
Kävin diagnosoimassa omaani. Rengas ilmaan ja heiluttelemaan, tuntui siltä kuin vanne olisi ollut löysällä, eli aivan selkeä klappi. Laakeria siis ostelemaan.
Kävin diagnosoimassa omaani. Rengas ilmaan ja heiluttelemaan, tuntui siltä kuin vanne olisi ollut löysällä, eli aivan selkeä klappi. Laakeria siis ostelemaan.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
1) Menee koko tukivarsi, ei ole paha vaihtaa
2) Peruskauraa, vaikka joutuisi rälläköimään
3) mulla raksuttaa tyhjää tämän kanssa
siis mikä hela?
Edit: JeQQ kekis eka!
Täältä ensi apua: heikka.fi
Siis tarkotettaanko tossa niitä taka-akselin pitkittäistukivarsia? siellähän on yhteensä 4 helaa/puoli, pitkittäistukivarsia tietenkin saa samasta osotteesta
2) Peruskauraa, vaikka joutuisi rälläköimään
3) mulla raksuttaa tyhjää tämän kanssa

Edit: JeQQ kekis eka!
Täältä ensi apua: heikka.fi
Siis tarkotettaanko tossa niitä taka-akselin pitkittäistukivarsia? siellähän on yhteensä 4 helaa/puoli, pitkittäistukivarsia tietenkin saa samasta osotteesta
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Siellähän on takana kaksi poikkittaista ja yksi pitkittäinen tukivarsi puolellaan. En ole itse tarvinnut vaihtaa, mutta eipä nuo ainakaan näyttäis vaikeusasteeltaan ykkös ja kakkoskohtia hankalammalta.DaViega kirjoitti:1) Menee koko tukivarsi, ei ole paha vaihtaa
2) Peruskauraa, vaikka joutuisi rälläköimään
3) mulla raksuttaa tyhjää tämän kanssasiis mikä hela?
Ja yleensäkin: Ei 90-luvulla tai sen jälkeen suunnitellussa Alfassa työtä vaikeuttavia eksoottisia ratkaisuja juurikaan ole.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nyt mulki rupes leikkaamaan... Tämä?
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=214" onclick="window.open(this.href);return false;
Tolla katsurilla oli jotain hampaan kolossa oikeaa puolta vastaan
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=214" onclick="window.open(this.href);return false;
Tolla katsurilla oli jotain hampaan kolossa oikeaa puolta vastaan
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
-TTY- kirjoitti:Aapuuva! Katsastustarkastuksessa todettiin seuraavaa:
156:ssa osia uusittavaa:
-oikea alapallo väljä ( menee vissiin koko tukivarsi vaihtoon?)
-oikea koiranluu väljä
-oikea takatukivarren takahela väljä
Ovatko miten veemäisiä osia vaihtaa? Oli sen verran suolanen Deltan kustannusarvio että ihan mielellään käytän päivän tai pari kiroillen kylmässä tallissa jos ne on normaali-ihmisen vaihdettavissa olevia... Jotain pikkujuttuja on joutunut/päässyt autoihin tekemään mutta ku sattuu vaan olemaan ensimmäinen italiaano itsellä niin ei ole vielä ihan hirveästi kokemusta Alfasta. Onko siinä jotain erilaisia ratkaisuja tehty tuon alatuennan suhteen mitkä eroaisi kovasti näistä massakulkineista? Ainakaan Volvoon ei koiranluu tuottanu kyllä ongelmia eikä siihen paljo muuta joutunutkaan laittelemaan aikanaan... Autohan siis oli 156 2.0 SW, ´00.
Itse juuri viime viikonloppuna takimmaiset poikittaisvarret vaihtaneena takaakselille, voin sanoa jotta jos ei ole ollut viime aikoina auki, pyörännavassa oleva pitkä pultti on kiinni. Ei saa ilman lämpöä, lekaa, myrkkyä, nitkutusta liikkeelle. Itsellä meni 2h pelkän pultin saamiseen liikkeelle per puoli. Sai toimitella auton kanssa kans ihan kiitettävästi. Varaudu uudella pultilla niin ei tartte niin peljätä jenkoja. Itsellä ei ollut uutta sen takia taistelin. Jos nyt on takaakselista kyse
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä,kiinni on ja kovaa ! Ite vedin pillillä kuumaksi heloja varoen , sitten tuumasella pulttikoneella aukipäin , savun ja lieskojen häivettyä sai pultin naputettua tuurnalla ulos
tämä siis takaiskareiden vaihdon yhteydessä

- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tai sitten se perinteinen: kaivot. Ajetaan sopivasti oikeassa reunassa (kuten pitäisikin) ja jyrryytellään kaivonkansien yli. Ainakin PK-seudulla nuo tuppaa olemaan pahimmillaan 15cm syvemmällä kuin muu tie, joten joutuu oikean sivun ripustukset aika kovalle koetukselle. Tämän vuoksi käytänkin autokoulussa opittua asiaa: "Ei se keskiviiva ole vihollinen, rohkeesti vaan!"DaViega kirjoitti:Nyt mulki rupes leikkaamaan... Tämä?
http://www.heikka.fi/kauppa/index.php?m ... cts_id=214" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tolla katsurilla oli jotain hampaan kolossa oikeaa puolta vastaan

- -TTY-
- Viestit: 1442
- Liittynyt: 06 Heinä 2012, 13:16
- Car(s): Y ´96
i30N ´20
968 "CS" ´92
ex:166 2.5 V6 ´02
156 SW 2.0 TwinSpark ´00 - Paikkakunta: Mikkeli
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oli pitkittäinen se takatukivarsi... Kiitokset auttaneille ja rohkaisseille. Osat on tilauksessa, ensi viikolla sitten reissulle vanhempien luo, siellä kun on vielä tallissa tilaa missä temmeltää. Oma on jo talveksi täynnä. Näin arvelinkin että eivät mitään ylimaallisen vaikeita ole vaihtaa, mutta sen verran on oppinut että aina kun ruvetaan pultteja availemaan, niin hyvä tuuri on, jos on "helppo tunnin homma." Juuri tuommoinen yksittäisen pultin keljuilemaan rupeaminen kun usein pysäyttää koko muun projektin, varsinkin viikonloppuisin syrjäkylillä.
Mikä piru sieltä taas on rikki?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mikähän mahtaa aiheuttaa sen, että radio ratisee / napsuu alhasilla kierroksilla ajellessa satunnaisesti.. varsinkin liikkeelle lähdössä. Liittyy varmasti jotenkin maadoitukseen, mutta onko kellään ollut vastaavaa ja mistä voisi tätä hieman ärsyttävää vikaa lähteä tutkiman. Napsuminen kuuluu aina samalla kovuudella vaikka radio on hiljaisemmalla.. Vai napsuuko minulla jo päässä 

- Joonake
- Viestit: 222
- Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:31
- Car(s): Skoda Superb -17
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Tämä ei nyt varsinaisesti auta muutakun henkisesti, mutta itellä samanlaista vikaa havaittavissa. Kun radiosta painaa nappia, kuuluu pieni "piip"-ääni, se on hyvä. Kun vilkku päällä kääntää rattia, kuuluu samanlainen "piip"-ääni, vaikka radio olisi kiinni kokonaan. Jotkut johdot menee varmaankin ristiin, mutta onneksi siihen piippailuun tottuuquppe kirjoitti:Mikähän mahtaa aiheuttaa sen, että radio ratisee / napsuu alhasilla kierroksilla ajellessa satunnaisesti.. varsinkin liikkeelle lähdössä. Liittyy varmasti jotenkin maadoitukseen, mutta onko kellään ollut vastaavaa ja mistä voisi tätä hieman ärsyttävää vikaa lähteä tutkiman. Napsuminen kuuluu aina samalla kovuudella vaikka radio on hiljaisemmalla.. Vai napsuuko minulla jo päässä

- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Löysä liitos jossain. Mahdollisuuksia on sitten paljon: Maadoitus- tai virtajohto kannattaa tsekata ensin. Yksi mahdollisuus myös irronnut juotos itse laitteen piirilevyllä. Kauempaa haettuna myös pätkivä maadoitus konehuoneen puolella, esim. akusta runkoon tai moottorin (laturin) maadoitus...quppe kirjoitti:Mikähän mahtaa aiheuttaa sen, että radio ratisee / napsuu alhasilla kierroksilla ajellessa satunnaisesti.. varsinkin liikkeelle lähdössä. Liittyy varmasti jotenkin maadoitukseen, mutta onko kellään ollut vastaavaa ja mistä voisi tätä hieman ärsyttävää vikaa lähteä tutkiman. Napsuminen kuuluu aina samalla kovuudella vaikka radio on hiljaisemmalla.. Vai napsuuko minulla jo päässä
Joku irti jossain, mahdollisuuksia miljoona.

facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kahvan napin voitelu käy helpoiten avaamalla kahvan korkeudella oleva ruuvi oven välistä. Ruuvinreiästä painoin HHS2000 kunnon turaukset ja kaskas nappi pelittää moitteetta!
quote="Jakke"]
quote="Jakke"]
Juurikin tuolla edellä mainitulla aseöljyllä olen omani pitänyt toimivina. En muista merkkiä, jostain marketista tai motonetistä varmaankin ostettua. Nyt pitäs ostaakin uus purkki ja voidella myös toisen auton lukot. Lukkosulana ja jopa -öljynä myytävät tökötit ei kokemukseni mukaan toimi.[/quote]andr kirjoitti:>> Puolityhmä kysymys:
>> - miksi ovikahvan lukkonappi jää pohjaan? Olen yrittänyt suikuttaa voiteluainetta sinne,
>> mutta vaikuttaa siltä että ongelma en syvemmällä... onko jousi väsynyt?
>aseöljyä ja rätti kouraan ja painelet nappia edestakaisin että saat liat pois välistä,
>siellä on joko paskaa välissä tai sitte se nappi on >murjottu muodottomaksi. Sovite
>on niin tiukka että riittää kun siellä on vähänkin paskaa välissä-
Jep!! Näin tein ja suihkutin myös torx-reiästä. Vähän parani, mutta kuljettajanpuoleinen
lukko jää vielä pohjaan - varsinkinnyt -1 keleillä!! - Mitä öljyä suosittelette?? Aloitin
ihan CRCllä kun oli ainoa spray kotona, mutta tuntuu että se ei ole ihan paras tähän?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Saattaa kuulostaa oudolta joillekki mutta syytä kysyä kun kaipaan asiantuntemusta.
Tilasin juuri jarrusetin taakse (levyt ja palat). Nykyiset levyt ovat menneen talven lumia. Mutta jarrupaloista ulkoa päin katsottuna en tietenkään voi kuntoa kommentoida vaikka lihaa on jäljellä.
Jos nykyiset palan ovat OK kunnossa, käykö levyjen vaihto ja vanhojen palojen jatko?
Tilasin juuri jarrusetin taakse (levyt ja palat). Nykyiset levyt ovat menneen talven lumia. Mutta jarrupaloista ulkoa päin katsottuna en tietenkään voi kuntoa kommentoida vaikka lihaa on jäljellä.
Jos nykyiset palan ovat OK kunnossa, käykö levyjen vaihto ja vanhojen palojen jatko?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Älä suotta pilaa uusia levyjä vanhoilla paloilla, ellet sitten jyrsi vanhoja paljoa suoriksi.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pikakyssäri: 156V6 napamutterin koko? 36? Jotain spesiaalivinkkiä, miten saisi ilman tuskia irti? Aika helvetin piukassa tuntuisi olevan.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
36 mm on se napamutteri! jatkovarrella tai pulttipyssyllä. haet biltemasta pyssyn ja hylsyn, avaat mutterin ja sitten paketoit pyssyn nätisti takasin pakettiin ja palautat, "tää tuote ei ollut hyvä tarvitsemaani tarkoitukseen" näin on monet tehnytjeQQ kirjoitti:Pikakyssäri: 156V6 napamutterin koko? 36? Jotain spesiaalivinkkiä, miten saisi ilman tuskia irti? Aika helvetin piukassa tuntuisi olevan.

-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 24 Syys 2007, 16:52
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jatkovarsi lattiaa vasten ja startilla nykäys tai pari, yleensä lähtee.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
täähän kuullostaa hyvältä kikalata!rasvanäppi kirjoitti:Jatkovarsi lattiaa vasten ja startilla nykäys tai pari, yleensä lähtee.

- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei kait näissä enään lähde vetoskseli irti sisemmästä nivelestä vetämällä? Pitäis melkeen vetatin suojskumikin vaihtaa, mutta silloin joutunee irroittamaan iskarin?
E: Riittäisköhän 450nm avaamaan ton napamutterin? Auton päästä toki sain irti, mutta irtonaisesta olka-akselista on hieman vaikea irroittaa, kun pätkä vetaria kiinni...
E: Riittäisköhän 450nm avaamaan ton napamutterin? Auton päästä toki sain irti, mutta irtonaisesta olka-akselista on hieman vaikea irroittaa, kun pätkä vetaria kiinni...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Olen uusi käyttäjä, moro kaikille. Täällä kun on asiaan perehtynyttä porukkaa, niin muutamia kysymyksiä heti alkuun.
Hommasin pari viikkoa sitten boselift 156 JTS:n. Ajettu n. 190 tkm. Auto pelasi hyvin, silloin tällöin kylmänä tuli ns. MCSF, uudelleenkäynnistyksellä hävisi. Vikakoodit jäi lukematta.
Tein autolle perushuollon, tulpat, öljyt, putsarit jne. Tämän jälkeen vikavalo palaa jatkuvasti, koodeina P0430 "Catalyst System Efficiency Below Threshold" ja P0100 "Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction", kai. Resetoin ecun ilman vaikutusta. Ilmamassamittari sökö? Hajoaako se helposti kun putsarikoteloon kajoaa? Tyhjäkäynti on varsinkin kylmänä hieman röpsöttelevä, kierrokset pysyy kuitenkin aika hyvin siellä tuhannen tuntumassa. Muuten auto vetää hienosti ja bensankulutus on kohtuullinen.
Toinen juttu. Pari kertaa pirssi on tehnyt niin, että Selen vaihtaessa sekä ylös että alas kierrokset karkaavat johonkin 4-5krpm. Siis vedottomalla hetkellä. Lisäksi tämän oireen sattuessa auto ei kulje mihinkään, ei juuri reagoi kaasuun.
Tämäkin "korjaantuu" käynnistämällä auto uudestaan. Mikähän lie? Resetoinnin jälkeen ei ole kyllä nyt ilmennyt.

Hommasin pari viikkoa sitten boselift 156 JTS:n. Ajettu n. 190 tkm. Auto pelasi hyvin, silloin tällöin kylmänä tuli ns. MCSF, uudelleenkäynnistyksellä hävisi. Vikakoodit jäi lukematta.
Tein autolle perushuollon, tulpat, öljyt, putsarit jne. Tämän jälkeen vikavalo palaa jatkuvasti, koodeina P0430 "Catalyst System Efficiency Below Threshold" ja P0100 "Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction", kai. Resetoin ecun ilman vaikutusta. Ilmamassamittari sökö? Hajoaako se helposti kun putsarikoteloon kajoaa? Tyhjäkäynti on varsinkin kylmänä hieman röpsöttelevä, kierrokset pysyy kuitenkin aika hyvin siellä tuhannen tuntumassa. Muuten auto vetää hienosti ja bensankulutus on kohtuullinen.
Toinen juttu. Pari kertaa pirssi on tehnyt niin, että Selen vaihtaessa sekä ylös että alas kierrokset karkaavat johonkin 4-5krpm. Siis vedottomalla hetkellä. Lisäksi tämän oireen sattuessa auto ei kulje mihinkään, ei juuri reagoi kaasuun.

- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ ettei oo huollon yhteydessä joku alipaineletku tms. Irronnut , imuvuotoja ? Onko ilmin ja imusarja välissä joku klemmari auki. Tietysti jos ilmiä on käsitelty väkivalloin voi olla,että on hajonnut. Onko liitin kiinni ?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitti vastauksesta, itseasiassa siinä muovisen käyrän ja imusarjan välissä olevassa kumiputkessa on halkeama, mutta se on paikattu enkä oikein usko ilmavuotoon. Klemmarit on kyllä kiinni. Pitänee vielä tarkastaa ilmin liittimen kontakti. Viittaisiko nuo oireet joka tapauksessa ilmiin liittyvään ongelmaan? Voiko anturin toimivuutta tarkastaa jotenkin?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
- missäpäin sijaitsee takalasin pyyhkijän rele / ohjaus ?? 156 SW 2001
#pätkii
#pätkii
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ tietysti voit irroittaa ilmin johdon ja kattoa vaikuttaako mitään. Jos eroa ei huomaa , on se luultavasti hajalla.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kävin sitten porukoilla avaamassa painepyssyllä. Faija oli ostanut uuden kompuran, niin aukes kaupan halvimmalla pyssyllä(ostettu jo vuosia sitten).jeQQ kirjoitti:Ei kait näissä enään lähde vetoskseli irti sisemmästä nivelestä vetämällä? Pitäis melkeen vetatin suojskumikin vaihtaa, mutta silloin joutunee irroittamaan iskarin?
E: Riittäisköhän 450nm avaamaan ton napamutterin? Auton päästä toki sain irti, mutta irtonaisesta olka-akselista on hieman vaikea irroittaa, kun pätkä vetaria kiinni...
ABS-anturi katkesi sisälle, uuden olka-akselin jokainen jarrukilven pultti katkesi sisälle. Sisemmän vetonivelen kumi riekaileina, muuten OK!
Vanhasta laakerista putosi puolikkaita kuulia pois, magneettikehä irtosi samantien kun vetaria veti ulommas. Napaa pyörittäessä kuulat eivät juurikaan pyörineet ja klappia oli hieman. Laittelen vielä videon myöhemmin illasta.
Nyt kahvit ja testiajolle.

E: http://www.youtube.com/watch?v=Rxt2RyED ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false; Tuosta
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Paitsi että bilhelvetin myymä hylsy ei sovi. Eikä Motonetin. Eikä IKH:n. Stahlwille ainakin sopii, joskaan ei täydellisesti sekään.jkk kirjoitti:36 mm on se napamutteri! jatkovarrella tai pulttipyssyllä. haet biltemasta pyssyn ja hylsynjeQQ kirjoitti:Pikakyssäri: 156V6 napamutterin koko? 36? Jotain spesiaalivinkkiä, miten saisi ilman tuskia irti? Aika helvetin piukassa tuntuisi olevan.
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu motonetin hylsyllä mä sen kyllä avasin. Auton päästä motonetin jatkovarrella ja irto-osasta motonetin pulttipyssyllä(ja hylsyllä). 
