No juttuhan lähti siitä, kun (156 2.0 TS -99) alffani aina joskun kadotti tehonsa. siis aivan satunnaisesti ei kovin usein. tuossa tilassa kaasu polkimesta painettaessa ei meinannut tapahtua mitään. auto kyllä pysyi käynnissä ja kun antoi vähän enemmän kenkää niin muutaman sekunnin päästä kierrokset taas löytyivät. tätä ihmeteltyäni vaihdettiin ilmamäärämittari. alfa oli ajossa n. kuukauden, jonka aikana siis ilmin vaihdon jälkeen tyhjäkäynti kierrokset rupesivat seilaamaan. risteyksiin tultaessa kun painoi kytkimen pohjaan kierrokset heiluivat hetken 400-1000 välillä ja sitten rauhoittuivat. seuraavaksi katsastukseen jossa katsastusmies totesi, että päästöt on ihan vituillaan. leimaa ei siis tullut ja auto deltaan syyniin. deltassa totesivat, että katalysaattori on hajonnut, kun kone on syöttänyt liikaa löpöä josta osa on kulkeutunut kattiin. uusi katalysaattori alle jonka jälkeen totesivat lambda-anturin myöskin vaihtokuntoiseksi. uusi lambda-anturi alle ja päästöt saatiin kuriin ja alfa sai leimansa. kaiken tämän jälkeen edelleen päästöt ailahtelevat hieman sen mukaan onko moottori lämmin vai kylmä ja tyhjäkäynnin kiusallinen huojunta jatkuu.
Onko kellään hyviä arvauksia mikä olisi avuksi?
-Vokkie-