147 kokemuksia/tuntemuksia
Valvoja: Moderators
- stikkaaj
- Viestit: 107
- Liittynyt: 12 Marras 2012, 18:26
- Car(s): Ducati S2R1000 ex: 147 2.0 Facelift
- Paikkakunta: JKL
147 kokemuksia/tuntemuksia
Morjensta, olen tässä seuraillut forumia jonkin aikaa ja etsinyt 147 mallista käyttäjäkokemuksia mutta ei tahdo löytyä, pyöriikö täällä vain 156/GT/vanhemmat mallit omistajia pääosin?
Jokatapauksessa viehätys Italialaiseen autoon on lisääntynyt, tiedä sitten johtuuko muutamien vuosien Ducati-harrastuksesta. Kiinnostaisi siis tietää kokemuksia eteenkin kolmiovisesta 147 1.6 tai 1.8 mallista. Millaisia ovat tyyppiviat yms. onko vuosimallien välillä jotain muita eroja kuin keulan ilme? Käyttökustannukset kiinnostavat myös, tosin tiedostan että huollot ovat kalliita, mutta miten polttoaineen kulutus? Kiitos jo kaikista tiedoista etukäteen!
Jokatapauksessa viehätys Italialaiseen autoon on lisääntynyt, tiedä sitten johtuuko muutamien vuosien Ducati-harrastuksesta. Kiinnostaisi siis tietää kokemuksia eteenkin kolmiovisesta 147 1.6 tai 1.8 mallista. Millaisia ovat tyyppiviat yms. onko vuosimallien välillä jotain muita eroja kuin keulan ilme? Käyttökustannukset kiinnostavat myös, tosin tiedostan että huollot ovat kalliita, mutta miten polttoaineen kulutus? Kiitos jo kaikista tiedoista etukäteen!
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 147 kokemuksia/tuntemuksia
Tuota 147 sai 1.6 tai 2.0 koneella, tuo 1.8 oli tarjolla vain 156 ja GT-malleihin.
147:sta ei täällä foorumilla niin paljoa juttua ole, mutta autohan on perusratkaisuiltaan varsin samankaltainen 156:n kanssa. Eli samat tyyppiviat koskevat melko pitkälle myös 147. Tuohon facelift-versioon tuli muistaakseni ns. comfort-jousitus vakiona eli se on hiukan pehmeämpi alustaltaan kuin alkuperäisellä keulalla oleva.
Minulla ollut 2.0 TS vei melko maantiepainotteisessa ajossa n. 8 l/100 km. Melko huoleton ajokki oli kyseessä, taakse piti pitkittäiset tukivarret vaihtaa. Ja öljyä twinspark kulutti jonkin verran, mutta asia korjaantui siirtymällä 10w-60 -laatuun.
147:sta ei täällä foorumilla niin paljoa juttua ole, mutta autohan on perusratkaisuiltaan varsin samankaltainen 156:n kanssa. Eli samat tyyppiviat koskevat melko pitkälle myös 147. Tuohon facelift-versioon tuli muistaakseni ns. comfort-jousitus vakiona eli se on hiukan pehmeämpi alustaltaan kuin alkuperäisellä keulalla oleva.
Minulla ollut 2.0 TS vei melko maantiepainotteisessa ajossa n. 8 l/100 km. Melko huoleton ajokki oli kyseessä, taakse piti pitkittäiset tukivarret vaihtaa. Ja öljyä twinspark kulutti jonkin verran, mutta asia korjaantui siirtymällä 10w-60 -laatuun.
Re: 147 kokemuksia/tuntemuksia
Vaimolla oli käytössä useamman vuoden 1,6 120 hv 2-ovinen. Varsin huoleton peli, normi huollot tehtiin, eikä sen kalliimpia kuin muihinkaan autoihin. Ajeli vissiin jonkun 60 tkm 105 tkm:ään asti.
Se vaihtui 2,0 147 Seleen 4-ovinen. Sillä ei tosin ajeltu kuin ehkä vuosi, vaimo valitti bensankulutusta, joka oli lyhyessä kaupunkiajossa n. 10 paikkeilla. Hitsin kiva peli.
Kaksiovisessa paljon tukevammat penkit. Ajotuntuma parasta Alfaa, tosin iskunvaimennus vähän heikko.
Molemmat varsin näppäriä autoja.
1,6 kone ei syö öljyä, 2,0 on tarkka öljyistä.
1,6:sta löytyy 105 heppainen versio, ottaisin ton 120, jos mahdollista. 2,0 150 hv kulkee mainiosti, mutta vie enemmän bensaa, ei sekään matka-ajossa yli 8 litraa Suomen nopeuksilla vie.
Se vaihtui 2,0 147 Seleen 4-ovinen. Sillä ei tosin ajeltu kuin ehkä vuosi, vaimo valitti bensankulutusta, joka oli lyhyessä kaupunkiajossa n. 10 paikkeilla. Hitsin kiva peli.
Kaksiovisessa paljon tukevammat penkit. Ajotuntuma parasta Alfaa, tosin iskunvaimennus vähän heikko.
Molemmat varsin näppäriä autoja.
1,6 kone ei syö öljyä, 2,0 on tarkka öljyistä.
1,6:sta löytyy 105 heppainen versio, ottaisin ton 120, jos mahdollista. 2,0 150 hv kulkee mainiosti, mutta vie enemmän bensaa, ei sekään matka-ajossa yli 8 litraa Suomen nopeuksilla vie.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- stikkaaj
- Viestit: 107
- Liittynyt: 12 Marras 2012, 18:26
- Car(s): Ducati S2R1000 ex: 147 2.0 Facelift
- Paikkakunta: JKL
Re: 147 kokemuksia/tuntemuksia

- Wario
- Viestit: 172
- Liittynyt: 02 Loka 2007, 12:43
- Car(s): Brera 1750 tbi
- Paikkakunta: Helsinki/Finland
Re: 147 kokemuksia/tuntemuksia
Kun muut ovat olleet niin asiallisia niin meitsi voisi vähän fiilistellä:
2.0 t.s = way to go
Ohjaus on nopea ja tarkka - itseasiassa yksi parhaista koskaan. (vertaapa tuntoa sähkötehostettuihin)
Moottori vastaa tosi nopeasti kaasuun ja koska alavääntöä ei juuri ole tulee sitä kierrättää oikein kunnolla mikä tekee ajamisesta superhauskaa. Äänet ovat about niin hyvät kun nelisylinterisessä vaan voi.
summa summarum
Osta
2.0 t.s = way to go
Ohjaus on nopea ja tarkka - itseasiassa yksi parhaista koskaan. (vertaapa tuntoa sähkötehostettuihin)
Moottori vastaa tosi nopeasti kaasuun ja koska alavääntöä ei juuri ole tulee sitä kierrättää oikein kunnolla mikä tekee ajamisesta superhauskaa. Äänet ovat about niin hyvät kun nelisylinterisessä vaan voi.
summa summarum
Osta
I mean how hard could it be.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: 147 kokemuksia/tuntemuksia
147 on välitön - ohjaus on nopea ja tarkka.
En olisi vaihtanut, jos en olisi tarvinnut suurempaa paksia.
En olisi vaihtanut, jos en olisi tarvinnut suurempaa paksia.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- Cuore Sportivo
- Viestit: 5754
- Liittynyt: 28 Helmi 2003, 00:51
- Car(s): 595 Competizione, Multipla, Ducati 916
(ex: 75, 75, 147, 156, 156, 156, 156, 156, 156, 159, 159, GT, GT, GTV, GTV, GTV, Brera) - Paikkakunta: Pori
Re: 147 kokemuksia/tuntemuksia
Yhdyn edellisiin puhujiin. Mulla oli aikoinaan 3-ovinen 1.6 120hv. Auto vaihtui jo alle vuoden ikäisenä 22tkm jälkeen, mitään ongelmia ei ehtinyt ilmaantumaan.
Hieno moottori ominaisuuksiltaan - ei tietenkään mikään tykki, mutta riittävän suorituskykyinen normiajoon. Laadukkaan ja jämäkän oloinen, ohjaus on tosiaan nopea ja tarkka. Hieno auto päästellä mutkateitä!
Hieno moottori ominaisuuksiltaan - ei tietenkään mikään tykki, mutta riittävän suorituskykyinen normiajoon. Laadukkaan ja jämäkän oloinen, ohjaus on tosiaan nopea ja tarkka. Hieno auto päästellä mutkateitä!
Re: 147 kokemuksia/tuntemuksia
Mun ex-147 -04 aj n.35tkm sillon muinoin. Poikittaisten takatukivarsien puslat oli ihan kulutus tavaraa. Huomas sellasena epämääräsenä muljahteluna kaarteissa.
Tosta öljynkulutuksesta. Käsittääkseni 2.0ts koneissa oli "uudemmat" männät, ne matalemmat. Suht samat mitkä ujutettiin 156 JTS malleihin joissa myös liukkari maistui.
Tosta öljynkulutuksesta. Käsittääkseni 2.0ts koneissa oli "uudemmat" männät, ne matalemmat. Suht samat mitkä ujutettiin 156 JTS malleihin joissa myös liukkari maistui.
Makaroonia jo vuodesta -98
- juhala
- Viestit: 685
- Liittynyt: 11 Kesä 2006, 08:40
- Car(s): Alfa 159 SW 1.9 JTDm 2010
Alfa 156 2.5 1998
Fiat Abarth 500 Essesse
Giulietta 1.4. T-jet 2010 - Paikkakunta: Espoo
Re: 147 kokemuksia/tuntemuksia
Mulla oli -07 2.0 TS jonka sain uutena. Loistopeli oli, tykkäsin kovin. Ei temppuillut, mutta alustaan vaihedettiin takuuaikana jotain puslia jotka narisivat. Öljyn piti olla 10/60 niin toimi hyvin. Herkkä ajettava ja hyvä tuntuma.
Ainut miinus oli auton kokoon nähden tolkuton kulutus kaupunkiajossa. Maantiellä ihan normaali, mutta mulla kului helposti 11-12 l/100 km espoonlahti/pasila välillä pk.seudun ruuhkissa.
Ainut miinus oli auton kokoon nähden tolkuton kulutus kaupunkiajossa. Maantiellä ihan normaali, mutta mulla kului helposti 11-12 l/100 km espoonlahti/pasila välillä pk.seudun ruuhkissa.
Elämä on aivan liian pitkä tylsillä autoilla ajamiseen!
- TommiS
- Viestit: 542
- Liittynyt: 17 Marras 2005, 22:05
- Car(s): Ex. Mito / V6 / Tessu
- Paikkakunta: Vantaa
Re: 147 kokemuksia/tuntemuksia
Niinkuin tuossa aikaisemmin jo todettiin, tuli viimeisiin vuosimalleihin alustavariaatioksi Comfort, joka oli mielestäni liian löysä ja kallisteleva muuten napakkaan autoon, ja omalta osaltaan vei autosta sen hauskaa luonnetta pois.
Tuo ominaisuus on tosin helposti päivitettävissä, jos nyt ei satu kovin mukavuuspainotteisesta leijumisesta pitämään.
Tuo ominaisuus on tosin helposti päivitettävissä, jos nyt ei satu kovin mukavuuspainotteisesta leijumisesta pitämään.
Re: 147 kokemuksia/tuntemuksia
Laitetaas vähän täältäkin käyttökokemuksia:
2004 kesällä hankittu Delta-autosta esittelyauto,jossa mittarissa oli n. 5tkm silloin.
Versio 1,6 120hv,3-ovinen.
Auto edelleen taloudessa,kun on palvellut niin hyvin ettei ole koettu järkeväksi vaihtaa.
Mittarissa nyt hiukan alle 250tkm.
Öljyä on alusta asti mennyt hieman (Shell Helix),mutta kun se tietää,niin ei mielestäni mikään ongelma.Moni nykyautohan vie öljyä,joten en pidä sitä mitenkään tavattomana.
Ylätukivarsia on nyt menossa toiset.Samoin hetki sitten vaihdoin raidetangon päät,ja koiranluut.
Ensiasennus iskarit vaihtui 220tkm kohdalla.Vanhatkaan ei olleet vuotaneet,joten eivät todellakaan olleet vielä täysin lopussa.
Pakoputki on edelleen alkuperäinen.
Jarrulevyt ja palat on eteen vaihtuneet kertaalleen.Takalevyt alkuperäiset,palat vaihtuneet kerran.
Lämmin auto,kunhan termostaatti on kunnossa,mutta sitähän edellytetään automerkistä riippumatta.
Säkövikoja ei ole ollut.Airbag-valo joskus muistuttaa,mutta korjaantuu kun apumiehen penkin alta avaa liittimen ja kytkee uudelleen kiinni.Fiksu ja käyttäjäystävällinen auto sikäli,että valo ei jää palamaan tämän jälkeen.
Voimme suositella lämpimästi!
Ai niin,lisätään vielä: Viime talvena kun Alfamme odotti etupään osia ulosajon seurauksena,oli lainassa muutaman viikon 2007 face lift,jolla ajettu 70tkm. Iso miinus vanhempaa verrattuna,että ajovalot oli todella surkeat.Vaikka näyttävät muhkeammilta,niin teho ei ole sitä.
2004 kesällä hankittu Delta-autosta esittelyauto,jossa mittarissa oli n. 5tkm silloin.
Versio 1,6 120hv,3-ovinen.
Auto edelleen taloudessa,kun on palvellut niin hyvin ettei ole koettu järkeväksi vaihtaa.
Mittarissa nyt hiukan alle 250tkm.
Öljyä on alusta asti mennyt hieman (Shell Helix),mutta kun se tietää,niin ei mielestäni mikään ongelma.Moni nykyautohan vie öljyä,joten en pidä sitä mitenkään tavattomana.
Ylätukivarsia on nyt menossa toiset.Samoin hetki sitten vaihdoin raidetangon päät,ja koiranluut.
Ensiasennus iskarit vaihtui 220tkm kohdalla.Vanhatkaan ei olleet vuotaneet,joten eivät todellakaan olleet vielä täysin lopussa.
Pakoputki on edelleen alkuperäinen.
Jarrulevyt ja palat on eteen vaihtuneet kertaalleen.Takalevyt alkuperäiset,palat vaihtuneet kerran.
Lämmin auto,kunhan termostaatti on kunnossa,mutta sitähän edellytetään automerkistä riippumatta.
Säkövikoja ei ole ollut.Airbag-valo joskus muistuttaa,mutta korjaantuu kun apumiehen penkin alta avaa liittimen ja kytkee uudelleen kiinni.Fiksu ja käyttäjäystävällinen auto sikäli,että valo ei jää palamaan tämän jälkeen.
Voimme suositella lämpimästi!

Ai niin,lisätään vielä: Viime talvena kun Alfamme odotti etupään osia ulosajon seurauksena,oli lainassa muutaman viikon 2007 face lift,jolla ajettu 70tkm. Iso miinus vanhempaa verrattuna,että ajovalot oli todella surkeat.Vaikka näyttävät muhkeammilta,niin teho ei ole sitä.
- juuuso
- Viestit: 781
- Liittynyt: 30 Huhti 2006, 20:25
- Car(s): Das Auto ja Punto
-
Aiemmin: 939, 940, 939, 937 - Paikkakunta: Lappeenranta
Re: 147 kokemuksia/tuntemuksia
^
Tuota airbag-valon palamista oli omassakin kolmiovisessa. Korjaantui heiluttelemalla kakkoskuskin penkin allaolevaa liitintä.
Tuota airbag-valon palamista oli omassakin kolmiovisessa. Korjaantui heiluttelemalla kakkoskuskin penkin allaolevaa liitintä.
Re: 147 kokemuksia/tuntemuksia
Juu,yleensä ottaa nokkiinsa siitä jos penkkiä on rutkattu ees taas,ja takapenkille on kulkenut väkeä joka rytkinyt penkkiä vähän rajummin.juuuso kirjoitti:^
Tuota airbag-valon palamista oli omassakin kolmiovisessa. Korjaantui heiluttelemalla kakkoskuskin penkin allaolevaa liitintä.
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 06 Syys 2012, 23:14
- Car(s): 159 SW 1750 TBi
Ex. 147 2.0 T.S. - Paikkakunta: Helsinki
Re: 147 kokemuksia/tuntemuksia
Tervehdys!
Yritän laittaa vähän käyttökokemuksia neljän kuukauden ja ~8000 kilsan kokemuksen tuomalla varmuudella
Ensin kuitenkin lyhyt update pariin aikaisempaan ketjuun liittyen. Käytin auton hiljattain Auto Milanossa kausihuollossa kun kerran jaksoivat muistaa minua tarjouksella. Pyysin huollon yhteydessä manuaalisesti putsaamaan kaasuläppäkotelon ja ilmin, vaihtamaan vaihteistoöljyt ja laittamaan RVS:t uusien litkujen sekaan. Tulos oli se, että tyhjäkäynnin epätasaisuus hävisi kokonaan, kone ei ole ikinä käynyt näin hiljaisesti ja nätisti. Sen sijaan kytkimen ajoittainen rallatus tyhjäkäynnillä kuulu edelleen, ja tulee olemaan agendalla ensi kevään määräaikaishuollossa (ellei kosahda ennen sitä
).
Sitten niitä käyttökokemuksia (in no particular order):
- Auto on erinomainen ajettava kaikissa olosuhteissa, yksi parhaita koskaan ajamiani. Alusta on jämäkämpi kuin monessa nykypelissä ja ohjaus vetelee hieman kiihdytyksissä, mutta nämä kuuluvat mielestäni asiaan. Meno ei milloinkaan luisu epämukavan puolelle, mihin voi vaikuttaa se, että omani on uudempaa vuosimallia joten siinä on sitten ilmeisesti tuo ketjussa mainittu comfort-alusta. Renkaat vakio 205/55 R16.
- 2-litrainen on ominaisuuksiltaan hyvä. Tehoa riittävästi, mutta auton ominaisuuksien puolesta tehoa voisi olla reilusti enemmänkin. En ostaisi pienemmällä koneella, ei olisi IMO kulutussäästön arvoista.
- Tyylistä ja laatuvaikutelmasta iso plussa. Ulkonäkö sisältä ja ulkoa sekä näiden herättämät fiilikset ovat saaneet kehuja sukupuoleen katsomatta
Laatuvaikutelma ei ole sama asia kuin laatu, mutta omassani ei ole ainakaan vielä esiintynyt asiaan kuulumattomia nitinöitä tai natinoita. Olen kuullut, että tällaista olisi joissakin Alfoissa esiintynyt... *köhöm*
- Sisällä on tilaa neljälle aikuiselle yllättävänkin hyvin, mutta takakontti on aika onneton. Kahden hengen talouden tarpeille kontti on vielä riittävä. Jos kaikki käy hyvin niin meille on ensi kesänä tulossa perheenlisäystä ja nyt jo vähän hirvittää, että mites vaunut ja muut (vaihtoonhan auto ei kuitenkaan mene, taittuuhan takapenkki 60/40 suhteessa jos ei muuten mahdu
). Takaovet lisäävät käytännöllisyyttä, eivätkä mielestäni rumenna autoa lainkaan.
- Lisää takaluukun dissaamista: Ulkokahvan puute on perseestä, varsinkin jos auto on likainen tai jos takapuskurin päälle on kertynyt lunta. Luulisi että sinne olisi jonkun ulkokahvan voinut laittaa rumentamatta autoa liikaa! Lisäksi takaluukku voisi avautua ylemmäs ja hattuhyllyn narut puolestaan voisivat olla ainakin kolmasosan lyhyemmät (nyt hattuhylly jää liian alas, mikä vaikeuttaa lastaamista).
- Tähän mennessä plussaa toimintavarmuudesta. Lukuun ottamatta ylempänä mainittuja tarkkailulistan juttuja ei autossa ole ilmennyt ensimmäistäkään viaksi luokiteltavaa ominaisuutta - kaikki on toiminut niin kuin pitääkin. Kauneusvirheenä etusivuvilkkujen umpiot näyttäisivät keräävän kosteutta.
- Näkyyvys on surkea. Sekä takaikkuna että sivupeilit ovat onnettoman pienet, eivätkä valotkaan mitenkään erityisen hyvät ole.
- Automaagi-ilmastointi toimii pääsääntöisesti hyvin, mutta pientä huurtumisongelmaa oli tossa syksyllä kun oli pitkään sellaiset muutama plusastetta ja pirun kosteaa. Eli silloin piti säätää manuaalisesti että sai ikkunat pysymään kirkkaina. Täysautomaatti-asennossa kesällä viilensi todella tehokkaasti, ja nyt talvella on lämpöä piisannut hyvin.
- Lohkolämmitin vaikuttaa jopa ylitehokkaalta. Auto seisoi perjantain lumimyrskyn ajan piuhan päässä ja lauantaina kun putsasin sitä lumesta niin huomasin, että moottoritilasta tihkunut hukkalämpö oli sulattanut lunta, joka oli sitten jäätynyt, seurauksella että koko keula oli usean sentin paksuisen jäävaipan peitossa
. En saanut esimerkiksi lämppärin piuhaa irti vaan piti varovasti hakata sitä jääkakkua irti. En ole ikinä törmännyt moiseen. Onkohan maski niin avoin, että lämpöä pääsee tihkumaan ulos enemmän kuin muissa autoissa?
- Äänentoisto ei kyllä lunasta Bose-brändin nostattamia odotuksia. Kyllähän siitä kuitenkin kohtuulliset bassot saa irti jos laittaa kunnolla volaa
Tässäpä näitä. Summa sumarum: 147 on tyylitietoisen ajamisesta nauttivan ihmisen auto, joka ei jää arkikäyttöominaisuuksiltaan niin kauas C-segmentin harmaavarpusista, etteikö hankkimiseen olisi myös järkiperusteita löydettävissä.
Yritän laittaa vähän käyttökokemuksia neljän kuukauden ja ~8000 kilsan kokemuksen tuomalla varmuudella

Ensin kuitenkin lyhyt update pariin aikaisempaan ketjuun liittyen. Käytin auton hiljattain Auto Milanossa kausihuollossa kun kerran jaksoivat muistaa minua tarjouksella. Pyysin huollon yhteydessä manuaalisesti putsaamaan kaasuläppäkotelon ja ilmin, vaihtamaan vaihteistoöljyt ja laittamaan RVS:t uusien litkujen sekaan. Tulos oli se, että tyhjäkäynnin epätasaisuus hävisi kokonaan, kone ei ole ikinä käynyt näin hiljaisesti ja nätisti. Sen sijaan kytkimen ajoittainen rallatus tyhjäkäynnillä kuulu edelleen, ja tulee olemaan agendalla ensi kevään määräaikaishuollossa (ellei kosahda ennen sitä

Sitten niitä käyttökokemuksia (in no particular order):
- Auto on erinomainen ajettava kaikissa olosuhteissa, yksi parhaita koskaan ajamiani. Alusta on jämäkämpi kuin monessa nykypelissä ja ohjaus vetelee hieman kiihdytyksissä, mutta nämä kuuluvat mielestäni asiaan. Meno ei milloinkaan luisu epämukavan puolelle, mihin voi vaikuttaa se, että omani on uudempaa vuosimallia joten siinä on sitten ilmeisesti tuo ketjussa mainittu comfort-alusta. Renkaat vakio 205/55 R16.
- 2-litrainen on ominaisuuksiltaan hyvä. Tehoa riittävästi, mutta auton ominaisuuksien puolesta tehoa voisi olla reilusti enemmänkin. En ostaisi pienemmällä koneella, ei olisi IMO kulutussäästön arvoista.
- Tyylistä ja laatuvaikutelmasta iso plussa. Ulkonäkö sisältä ja ulkoa sekä näiden herättämät fiilikset ovat saaneet kehuja sukupuoleen katsomatta


- Sisällä on tilaa neljälle aikuiselle yllättävänkin hyvin, mutta takakontti on aika onneton. Kahden hengen talouden tarpeille kontti on vielä riittävä. Jos kaikki käy hyvin niin meille on ensi kesänä tulossa perheenlisäystä ja nyt jo vähän hirvittää, että mites vaunut ja muut (vaihtoonhan auto ei kuitenkaan mene, taittuuhan takapenkki 60/40 suhteessa jos ei muuten mahdu

- Lisää takaluukun dissaamista: Ulkokahvan puute on perseestä, varsinkin jos auto on likainen tai jos takapuskurin päälle on kertynyt lunta. Luulisi että sinne olisi jonkun ulkokahvan voinut laittaa rumentamatta autoa liikaa! Lisäksi takaluukku voisi avautua ylemmäs ja hattuhyllyn narut puolestaan voisivat olla ainakin kolmasosan lyhyemmät (nyt hattuhylly jää liian alas, mikä vaikeuttaa lastaamista).
- Tähän mennessä plussaa toimintavarmuudesta. Lukuun ottamatta ylempänä mainittuja tarkkailulistan juttuja ei autossa ole ilmennyt ensimmäistäkään viaksi luokiteltavaa ominaisuutta - kaikki on toiminut niin kuin pitääkin. Kauneusvirheenä etusivuvilkkujen umpiot näyttäisivät keräävän kosteutta.
- Näkyyvys on surkea. Sekä takaikkuna että sivupeilit ovat onnettoman pienet, eivätkä valotkaan mitenkään erityisen hyvät ole.
- Automaagi-ilmastointi toimii pääsääntöisesti hyvin, mutta pientä huurtumisongelmaa oli tossa syksyllä kun oli pitkään sellaiset muutama plusastetta ja pirun kosteaa. Eli silloin piti säätää manuaalisesti että sai ikkunat pysymään kirkkaina. Täysautomaatti-asennossa kesällä viilensi todella tehokkaasti, ja nyt talvella on lämpöä piisannut hyvin.
- Lohkolämmitin vaikuttaa jopa ylitehokkaalta. Auto seisoi perjantain lumimyrskyn ajan piuhan päässä ja lauantaina kun putsasin sitä lumesta niin huomasin, että moottoritilasta tihkunut hukkalämpö oli sulattanut lunta, joka oli sitten jäätynyt, seurauksella että koko keula oli usean sentin paksuisen jäävaipan peitossa

- Äänentoisto ei kyllä lunasta Bose-brändin nostattamia odotuksia. Kyllähän siitä kuitenkin kohtuulliset bassot saa irti jos laittaa kunnolla volaa

Tässäpä näitä. Summa sumarum: 147 on tyylitietoisen ajamisesta nauttivan ihmisen auto, joka ei jää arkikäyttöominaisuuksiltaan niin kauas C-segmentin harmaavarpusista, etteikö hankkimiseen olisi myös järkiperusteita löydettävissä.
Re: 147 kokemuksia/tuntemuksia
Vaunut valitaan takakontin mukaan, ei autoa vaunujen mukaan.Rasa kirjoitti:
- Sisällä on tilaa neljälle aikuiselle yllättävänkin hyvin, mutta takakontti on aika onneton. Kahden hengen talouden tarpeille kontti on vielä riittävä. Jos kaikki käy hyvin niin meille on ensi kesänä tulossa perheenlisäystä ja nyt jo vähän hirvittää, että mites vaunut ja muut (vaihtoonhan auto ei kuitenkaan mene, taittuuhan takapenkki 60/40 suhteessa jos ei muuten mahdu).


t: Nevada
-
- Viestit: 72
- Liittynyt: 06 Syys 2012, 23:14
- Car(s): 159 SW 1750 TBi
Ex. 147 2.0 T.S. - Paikkakunta: Helsinki
Re: 147 kokemuksia/tuntemuksia
Aamen ja kiitos vinkistäNevada kirjoitti:
Vaunut valitaan takakontin mukaan, ei autoa vaunujen mukaan.Vauvoille soveltuvista vaunuista Teutonia Funit ainakin saa mahtumaan sataneljäseiskaan ja kun hattuhyllyn ottaa pois, saa vaunujen lisäksi vielä keskisuuren vaippapaketinkin.
![]()
t: Nevada

- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: 147 kokemuksia/tuntemuksia
Kyllähän nuo Fun:t on varmaan ihan toimivat kaupungissa, mutta tuollaiset etupyörät ovat onnettomat heti kun poistutaan asfaltilta. Prestige sen sijaan kulkee hyvin hangessa ja pienillä metsäteilläkin. Pitäisi varmaan olla oma ketju Alfailu/autoilu + lapset yhdistelmälle 

Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
-
- Viestit: 107
- Liittynyt: 27 Loka 2005, 18:17
- Car(s): exä 156 V6, nyksät 147 1.9JTD, RR Vogue 3.0 TD6
- Paikkakunta: Tampere
Re: 147 kokemuksia/tuntemuksia
Mulla on tuo harvinaisempi vanhempi diesel -versio, mutta:
+Loistava ajaa, herkkä tuntuma, mutkaan voi päästääm miljoonaa (tosin alusta)
+Ei sähkövikoja, ajotietokone ym. toimii kuten pitää
+alustan osatkin tuntuvat kestävän
+ohjelmoitu kiisseli on kohtuullisen virkeä, tosin enemmänkin voisi olla
+pelittää talvellakin vaikka ei lohkolämppää, tosin en väkivalloin ole koittanut repiäkään
+kulkee lähes pyhällä hengellä
+suhteellisen ajattoman näköinen
+edes jonkinlaiset valot verrattuna 156:n
-kontti naurettava
-näkyvyys
+/-istuma-asento niin alhaalla ja penkit kapeahkot, satakiloiselle salimarkulle haastetta
Hieno auto, harmi että varmaan joutuu kohta hankkimaan farkkua tilalle. Ei raaskis myydäkään kun olisi
vielä autoa moniksi vuosiksi.
+Loistava ajaa, herkkä tuntuma, mutkaan voi päästääm miljoonaa (tosin alusta)
+Ei sähkövikoja, ajotietokone ym. toimii kuten pitää
+alustan osatkin tuntuvat kestävän
+ohjelmoitu kiisseli on kohtuullisen virkeä, tosin enemmänkin voisi olla
+pelittää talvellakin vaikka ei lohkolämppää, tosin en väkivalloin ole koittanut repiäkään
+kulkee lähes pyhällä hengellä
+suhteellisen ajattoman näköinen
+edes jonkinlaiset valot verrattuna 156:n
-kontti naurettava
-näkyvyys
+/-istuma-asento niin alhaalla ja penkit kapeahkot, satakiloiselle salimarkulle haastetta
Hieno auto, harmi että varmaan joutuu kohta hankkimaan farkkua tilalle. Ei raaskis myydäkään kun olisi
vielä autoa moniksi vuosiksi.