Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Valvoja: Moderators
- _rico
- Viestit: 1178
- Liittynyt: 13 Kesä 2011, 00:06
- Car(s): Proceed GT
Ex Giulietta ja 3x 156 - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Oliskohan ihan vaan kyseisen juottolan tankki lähes tyhjä..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mullakin vinku aina kunnes Automilanossa laitettiin jotain "ihmeöljyä". Nyt ei pidä minkäänlaista ääntä. Eli ölylaadulla on merkitystä...?Jepa kirjoitti:Minulla lähtee kuin palmun alta, kunhan akussa riittää virtaa. Ohjaustehostin vaan pitää aika pahaa ääntä kun mennään alle -5. Aika nopeasti se siitä vertyy, mutta ikävä kuunnella 5 minuuttia aikamoista kitinää.Tuomas K kirjoitti:Kuinkas hereästi JTS:t tapaa pakkasella käynnistyä? Töistä lähtiessä oli pakkasta auton mittarin mielestä 7 astetta ja aika hitaasti pyöritti. Sen mitä pari kertaa näillä pakkasilla aiemminkin lähtenyt liikenteeseen, niin aika laiskasti pyörii, niin laiskasti että jos olisi luvassa parinkymmenen asteen pakkasia niin en uskaltaisi tuon varaan jättää töihin pääsyä...
Akku lienee aika uusi kun on ihan siisti ja puhdas, jännitteitä en ole ehtinyt mittailemaan.

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No tuollainen mahdollisuus ei kyllä tullut mieleenkään._rico kirjoitti:Oliskohan ihan vaan kyseisen juottolan tankki lähes tyhjä..

Täytyykin tänään koittaa jossain muualla, ei puoli tankkia kauaa kestä kun V6:n kanssa pörrää.

Letkuherkkyydestä tuskin on kyse, usein ennenkin olen kyseisellä asemalla tankannut.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jepa:
Pistä vaikka Valvolinen tehostinlitkut (eli siis automaagiaskin öljyt) siihen tehostimeen, johan loppuu ulinat - sikäli, kuin siellä ei ole tehostimen letkut solmussa...
Pistä vaikka Valvolinen tehostinlitkut (eli siis automaagiaskin öljyt) siihen tehostimeen, johan loppuu ulinat - sikäli, kuin siellä ei ole tehostimen letkut solmussa...
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Edellisten kovien pakkasten aikaan alkoi tyhjäkäynti nypyttämään kylmällä moottorilla, lämmetessään tasaantuu mutta ei täydellisesti.
Olikos se nyt ilmi tai lambda vai joku lämpötila-anturi mitä pitäisi tsekata obd:n kautta?
Resettejä en ole vielä yrittänyt.
Mistä johtuu, että jaloille tulee nopeammin lämmintä kuin oven vieressä, kojelaudan sivulla olevasta räppänästä (mahd. myös tuulilasille tulee viileämpää)? Käsisäädöllä ja tuulilasi-jalat asentona.
Olikos se nyt ilmi tai lambda vai joku lämpötila-anturi mitä pitäisi tsekata obd:n kautta?
Resettejä en ole vielä yrittänyt.
Mistä johtuu, että jaloille tulee nopeammin lämmintä kuin oven vieressä, kojelaudan sivulla olevasta räppänästä (mahd. myös tuulilasille tulee viileämpää)? Käsisäädöllä ja tuulilasi-jalat asentona.
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kyllä nuo käyntiongelmat juuri kylmän koneen starttauksen jälkeen taitaa olla ihan ominaisuuksia , joka merkillä. Yksinkertasesti ecu ei vaan saa parempaa käyntiä kun kaikki on pakkasen puolella. Jos rauhottuu koneen lämmetessä , no problems IMO.Finest kirjoitti:Edellisten kovien pakkasten aikaan alkoi tyhjäkäynti nypyttämään kylmällä moottorilla, lämmetessään tasaantuu mutta ei täydellisesti.
Olikos se nyt ilmi tai lambda vai joku lämpötila-anturi mitä pitäisi tsekata obd:n kautta?
Resettejä en ole vielä yrittänyt.
Mistä johtuu, että jaloille tulee nopeammin lämmintä kuin oven vieressä, kojelaudan sivulla olevasta räppänästä (mahd. myös tuulilasille tulee viileämpää)? Käsisäädöllä ja tuulilasi-jalat asentona.
Esimerkiksi e60/e61 bemareissakin kylmänä ties mitä ongelmia. Ensimmäiset 5km mennään viidellä ym.. Ja puhutaan 2004 -> uudemmista autoista...
Bmw-foorumilla on lukuisia keskusteluja joissa puhutaan jo "kohta lähtee paskakasa paaliin" meiningillä


Jaloille tulevat suuttimet on tietty lähempänä puhallinta , kenties siitä ? Toinen vaihtoehto jos sulla on se seosläppä jumissa , joka on soittimen takana.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Käyntiongelma ilmaantui n.2vko sitten, sitä ennen ei ole kiekkamittari pompotellut. Mitä isommilta kierroksilta antaa tippua, sitä suurempi on neulan pompautus. Pari hypyn jälkeen tasaantuu.willez kirjoitti:Kyllä nuo käyntiongelmat juuri kylmän koneen starttauksen jälkeen taitaa olla ihan ominaisuuksia , joka merkillä. Yksinkertasesti ecu ei vaan saa parempaa käyntiä kun kaikki on pakkasen puolella. Jos rauhottuu koneen lämmetessä , no problems IMO.Finest kirjoitti:Edellisten kovien pakkasten aikaan alkoi tyhjäkäynti nypyttämään kylmällä moottorilla, lämmetessään tasaantuu mutta ei täydellisesti.
Olikos se nyt ilmi tai lambda vai joku lämpötila-anturi mitä pitäisi tsekata obd:n kautta?
Resettejä en ole vielä yrittänyt.
Mistä johtuu, että jaloille tulee nopeammin lämmintä kuin oven vieressä, kojelaudan sivulla olevasta räppänästä (mahd. myös tuulilasille tulee viileämpää)? Käsisäädöllä ja tuulilasi-jalat asentona.
Esimerkiksi e60/e61 bemareissakin kylmänä ties mitä ongelmia. Ensimmäiset 5km mennään viidellä ym.. Ja puhutaan 2004 -> uudemmista autoista...
Bmw-foorumilla on lukuisia keskusteluja joissa puhutaan jo "kohta lähtee paskakasa paaliin" meiningillä![]()
![]()
Jaloille tulevat suuttimet on tietty lähempänä puhallinta , kenties siitä ? Toinen vaihtoehto jos sulla on se seosläppä jumissa , joka on soittimen takana.
Tuntuu toimivan puhaltimen suuntaukset normaalisti. Suuntaukset ja lämmöt loogiset, paitsi että jaloille tulee lämpöisempää ilmaa kuin muualle. Tosin tämä probleema on ollut niin kauan kuin auto on minulla ollut.
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Jaa? Kyllä tuo imo on ei toimivaa tekniikkaa. Ainakin kun kyse on toistaiseksi nähdyistä normikeleistä. Alkuviikon pakkasilla tuli ajettua Puntolla, ei se vaan pätki ja ryi, vajaalla käymisestä puhumattakaan. Moista ei myöskään ilmennyt Urheilukyljessä, Cromassa, JTS:ssä tai Lantikassa.willez kirjoitti: Kyllä nuo käyntiongelmat juuri kylmän koneen starttauksen jälkeen taitaa olla ihan ominaisuuksia , joka merkillä. Yksinkertasesti ecu ei vaan saa parempaa käyntiä kun kaikki on pakkasen puolella..
Lanttia tosin joutui vähän sahaamaan ja ECU selvästi teki hetken aikaa käynnistyksen jälkeen töitä säätäessään kaasun asentoa ja ryyppyä ennen asettumista tasaiseen tyhjäkäyntiin...
-Tazio
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Toimiva Busso (24v) ei kyllä nypyttele tai muutenkaan oireile pikkupakkasilla (25 ja alle). Kovemmista keleistä ei tullut viimetalvena kokemuksia, mutta ilman lämmitystä pelasi erinomaisesti.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Juu , tietty jos hieman käyneenä vieläkin nykii/heijaa on jotain rikki. Mutta suoraan hangessa käynnistetty (-20 tai enemmän) saakin röpeltää muutaman minuutin...
- Tazio
- Viestit: 3123
- Liittynyt: 11 Maalis 2003, 11:00
- Car(s): Alfa Romeo Giulia Super '69
Alfa Romeo GTV 2.0 '86
Alfa Romeo 156 JTS '02
Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^
Höpö höpö. Jos nykyvessa jossa on enemmän korkeateknologiaa kuin avaruussukkulassa ei noissa oloissa herää tasaisesti tulille on jossain vikaa.
-Tazio
Höpö höpö. Jos nykyvessa jossa on enemmän korkeateknologiaa kuin avaruussukkulassa ei noissa oloissa herää tasaisesti tulille on jossain vikaa.
-Tazio
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
-98 on taivasvanha. Luulisin myös,että ecun rajaarvot on ylitetty kun anturit näyttää -20c . Eli vedetään "safemodella" sen aikaa kunnes lämpeää.Tazio kirjoitti:^
Höpö höpö. Jos nykyvessa jossa on enemmän korkeateknologiaa kuin avaruussukkulassa ei noissa oloissa herää tasaisesti tulille on jossain vikaa.
-Tazio
Toisaalta , kyllä tuo nätisti käynnistyy ja tyhjäkäynti on ryypyn takia n.1000-1300rpm..
- jeQQ
- Viestit: 4190
- Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
- Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
- Paikkakunta: Vihti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
2012 A5 ei kyllä startanu kaikilla kuudella -17 pakkasessa.
Mut se onkin nokileka.
Oma busso pelittänyt jo viime talvella hyvin, eikä vielä ole ongelmia ollut. Alusta kyllä kolisee ikävästi, kun ei noita teitä aurata.

Oma busso pelittänyt jo viime talvella hyvin, eikä vielä ole ongelmia ollut. Alusta kyllä kolisee ikävästi, kun ei noita teitä aurata.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
niin olikos se kynnyskotelon sisäpuolen lista kovin kiinni. Kerran yritin pois, mutta alkoi vaikuttamaan siltä, että menee jotkut muoviknääkit poikki jos vain repii. Elikä lähteekö irti ehjänä, kun tarttis vähän ovitiivistettä entrailla.
- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
lähtee ehjänä kun varovasti ujuttaa esim veistä sinne lattiamaton ja listan väliin, etupäästä. takapäästä ja keskeltä varovasti kammeten, loput käsivoimalla. sehän on myös 1 ruuvilla kiinni sieltä sulakerasian kannen alapuolelta.stoichiometric kirjoitti:niin olikos se kynnyskotelon sisäpuolen lista kovin kiinni. Kerran yritin pois, mutta alkoi vaikuttamaan siltä, että menee jotkut muoviknääkit poikki jos vain repii. Elikä lähteekö irti ehjänä, kun tarttis vähän ovitiivistettä entrailla.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^onko niitä kiinnittimiä siis 3kpl yhteensä? Juu kyllä se ruuvi siellä on, sais olla vain enemmän niitä ruuveja, eikä niitä
pikakiinnityksiä.
ja onko ne kiinnitykset mallia: jousimainen hahlo naarasosa ja muovissa tapit, vai vain reikä pellissä ja muovissa nystyrätapit?

ja onko ne kiinnitykset mallia: jousimainen hahlo naarasosa ja muovissa tapit, vai vain reikä pellissä ja muovissa nystyrätapit?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Kynnyksessä "jousitetut" hahlot ja listassa nystyräiset tapit, 3kpl. Ja kyllä, ovat muuten tiukat! Pitää saada tapin juuresta kammettua, mieluiten molemmin puolin, ettei halkea kynnyslista.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kiitos jkk ja jarsan, siis tuo "normaali" kiinnityssydeemi
Yleensä ollu niinmaanperusteellisen piukassa nuot.

- Joonake
- Viestit: 222
- Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:31
- Car(s): Skoda Superb -17
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Pitihän se tämäkin päivä sitten nähdä... Vaihteet ei meinaa mennä kunnolla silmään ja varsinkin näin pakkasella ei tahdo ottaa käskyjä vastaan. Renkaiden vaihdossa korjaamomies totesi että saattaa olla painelaakeri rikki. Mitä se käytännössä tarkottaisi ja paljonko on kustannusarvio korjaamiselle? Pitää varmaan karsia joululahjarahoista taas osa sivuun... 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kaikki hiluthan sinne kannattaa samalla vaihtaa, jos kytkimen avaa. Osat ~250e ja työtä varmaan 5h verran (mutua).
Kannattaa nyt kuitenkin ensin tarkastaa vaihdekepin juuresta muovit, josko ovat haljenneet. Kytkimen pää- ja työsylinterin ongelmat saattaa myös olla vaihtoehto. Ja omasta projektiketjusta löytyy miten oireilee, kun valitsinrobotin väliin menee metallihitu...
Kannattaa nyt kuitenkin ensin tarkastaa vaihdekepin juuresta muovit, josko ovat haljenneet. Kytkimen pää- ja työsylinterin ongelmat saattaa myös olla vaihtoehto. Ja omasta projektiketjusta löytyy miten oireilee, kun valitsinrobotin väliin menee metallihitu...
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Paljonko on kilometrejä mittarissa?
- Joonake
- Viestit: 222
- Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:31
- Car(s): Skoda Superb -17
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Jos multa kysyit niin 180tkm tuli just täyteen... 

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
En nopealla etsinnällä löytänyt 156:n kytkentä kaaviota radioon. Ongelmana siis se että heräte on kokoaika päällä ja radio pitää sammuttaa aina manuaalisesti. Punainen ja X (heräte) johto pitäisi siis vaihtaa paikkaa, mutta minkä värinen se toinen sitten on? Löytyykö suoraa vastausta. 

- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^Sanoisin, että keltainen. Tarkista kuitenkin mittarilla ensin.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Yleensä tottunut, että tämä 156 on suuntavakaa vehje, mutta nyt tuntui satasen vauhdissa pienessä tuulessa ja lumipyryssä koko ajan vaappuvan jonnekin suuntaan. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Ennen en muista noin pahasti heiluneen. Ja tuli mieleen, että huijaako muillakin tuo ulkolämpötilan mittari? Itsellä näyttää 3 astetta enemmän kuin pitäisi.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Itseläni oli vähän samaa pitkään 156:lla, syynä oli sekä huonot pyöränkulmat + väljää tukivarren suunnalla. Plus löysä, vanha alusta (jouset ja iskarit huonossa kunnossa).
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Mina myös olen sita mielta etta auton kuuluisi ollaa hieman vakaampi korkeimmissa nopeuksissa. Pyörankulmien en usko olevan taydellisesti kohdallaan vaikka kokonaisuudessa se on aivan OK. Tuuli vaikuttaa ajolinjaan ihan kuin auto olisi aivan liian kevyt tosin taalla kun tuulee niin tuulee!!!!
Muista etta kulmat kannattaa saataa jos alusta on kunnossa! Esim ennen tukivarsian vaihtoa sita on aivan turha saataa!
Ulkolampömittari vaikuttaa olevan kiinnostunut itselleen vakuuttamisesta etta ollaan Sisiliassa.
Muista etta kulmat kannattaa saataa jos alusta on kunnossa! Esim ennen tukivarsian vaihtoa sita on aivan turha saataa!
Ulkolampömittari vaikuttaa olevan kiinnostunut itselleen vakuuttamisesta etta ollaan Sisiliassa.

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
huonot renkaat, iskari(t) huonos hapes, kulmat? mulla saattaa joskus lämpömittari heittää +- 1 astetta, mutta muijan ooppeli vastaa heittää, viime viikol oli -10 ni ooppeli väitti + 69alezi kirjoitti:Yleensä tottunut, että tämä 156 on suuntavakaa vehje, mutta nyt tuntui satasen vauhdissa pienessä tuulessa ja lumipyryssä koko ajan vaappuvan jonnekin suuntaan. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? Ennen en muista noin pahasti heiluneen. Ja tuli mieleen, että huijaako muillakin tuo ulkolämpötilan mittari? Itsellä näyttää 3 astetta enemmän kuin pitäisi.

E: saattaahan siihen lämpölukemaan vaikuttaa korkeus? esim jos oot jostain kaupan mastosta tai tornista joka on 10 m korkeemmalla ja verrannu autoon niin voihan olla muutaman asteen ero.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No kyllä tälläisessä 230k ajetussa varmasti alkaa alusta jo vähän löysä olemaan, vaikka osia onkin vaihdettu
Eihän kallistuksenvakaajan runkokumit tuollaista voi aiheuttaa? Ne ovat ainakin lopussa. Täytyynyt jossakin välissä käyttää kulmientarkastuksessa, ei nekään varmaan kunnossa ole. Ja se lämpömittari näyttää kesät talvet aina samat kolme astetta liikaa, mietin vain onko siihen joku säätö tai jotakin? Mutta eipä tuo haittaa kun sen tietää.

- jkk
- Viestit: 5891
- Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
- Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed - Paikkakunta: Sarvvik
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
niin, voihan siellä olla kaikennäköstä kulunutta puslaa, ne kun esimerkiks saattaa pudottaa korkeutta jostain kulmasta, silmämääräsesti vähän mutta ajossa voi huomata.alezi kirjoitti:No kyllä tälläisessä 230k ajetussa varmasti alkaa alusta jo vähän löysä olemaan, vaikka osia onkin vaihdettuEihän kallistuksenvakaajan runkokumit tuollaista voi aiheuttaa? Ne ovat ainakin lopussa. Täytyynyt jossakin välissä käyttää kulmientarkastuksessa, ei nekään varmaan kunnossa ole. Ja se lämpömittari näyttää kesät talvet aina samat kolme astetta liikaa, mietin vain onko siihen joku säätö tai jotakin? Mutta eipä tuo haittaa kun sen tietää.
- Tuomas K
- Viestit: 5468
- Liittynyt: 25 Joulu 2006, 01:53
- Car(s): Alfa 75 V6
Saab 900 t16 Lux
Rellu Megane
Citroën Xsara 2.0 16V - Paikkakunta: Vantaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
156 on luonteeltaan todella sivutuuliherkkä, ihan ehjänäkin. Samasta asiasta löytyy mainintoja kun kaivatte vaikka muutaman koeajoraportin netistä.
- Dio Natale
- Viestit: 833
- Liittynyt: 15 Syys 2008, 20:06
- Car(s): 166 busso ex sitä ja tota ja tätä vuodesta 82
- Paikkakunta: Hackensack NJ
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
No sitten sitten mulla on puslat homeessa mutta ei sivutuuli&takatuuli heiluttele vaikka ajttu n198 jtsp
molex to sata, lose all your data.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
kyllä kovin saa tuulla ja pahimmasta suunnasta jotta huomaa, helppo on silti suoraan ajaa ja naureskella edellä menijöiden luikertelua. Epäilen hiukan, että 15" 65 sarjan renkailla ajosta voi tullakin hieman epävakaata.
-
- Viestit: 425
- Liittynyt: 15 Maalis 2006, 16:51
- Car(s): 156 V6 2.5 SW Boselift 2002/06 Novitec putket KW alusta
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
MUlla on kyllä ihan eri kokemuksia, vakaa kuin juna. Tosin ehkä SW V6 ja minä painavat enemmän ja jousituskin on vaihdettu saksalaiseen.Tuomas K kirjoitti:156 on luonteeltaan todella sivutuuliherkkä, ihan ehjänäkin. Samasta asiasta löytyy mainintoja kun kaivatte vaikka muutaman koeajoraportin netistä.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sivutuulessa tuntuu kevyeltä autolta, mutta sitähän se on! Kuivapaino on alle 1 300 kg.
Muuten autona jos vertaan tuohon X-Trailiin joka on muuten hyvä maantiekruisalulaite SUV:ksi niin oma 156 kulkee kuin raiteilla 17" renkailla.
Muuten autona jos vertaan tuohon X-Trailiin joka on muuten hyvä maantiekruisalulaite SUV:ksi niin oma 156 kulkee kuin raiteilla 17" renkailla.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Ei nyt kysymys juuri 156:sta tai edes Alfasta, mutta tyhmä kysymys silti 
Jos auto lojuu vaikka viikonpäivät parkkiksella pakkasella. Niin onko haittaa jos se on töpselin päässä ja lämmittelee sen 2h vuorokaudessa? Jos sillä ei siis viikon aikana aja ollenkaan..

Jos auto lojuu vaikka viikonpäivät parkkiksella pakkasella. Niin onko haittaa jos se on töpselin päässä ja lämmittelee sen 2h vuorokaudessa? Jos sillä ei siis viikon aikana aja ollenkaan..
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Nesteiden kannalta ja tietenkin siita riippuen etta kuinka paljon niiden ja niiden sailiöiden lampö kohoaa, lammön vaihtelu tuottaa vesihöyrya joka ei ole hyvaksi jos se miksaa nesteen kanssa.
Mutta kuten sanoin...tuo riippuu lampparin tehosta jota muut kokeneet kaverit voisivat kommentoida?
Mutta kuten sanoin...tuo riippuu lampparin tehosta jota muut kokeneet kaverit voisivat kommentoida?
-
- Viestit: 1058
- Liittynyt: 24 Helmi 2012, 10:12
- Car(s): Alfa Romeo Stelvio vm.2017
Alfa Romeo Spider 2.0 TS vm.1997
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^ Ei kai sitä huvikseen kannata lämmitellä.
Onko kukaan muu huomannut että tästä uudesta Dual zone-lämppäristä ei tule niin kuumaa kuin vanhemmista malleista, vai onko autossani jokin vika?
Termari uusi ja lämppärille menevä letku on ainakin tuli kuuma eli missä mahdollinen vika luuraa?
Onko kennoa ennen jokin hana, joka sulkeutuu kun haluaa viileämpää ilmaa vai kiertääkö se ilma silloin kennon ohi?
Onko kukaan muu huomannut että tästä uudesta Dual zone-lämppäristä ei tule niin kuumaa kuin vanhemmista malleista, vai onko autossani jokin vika?
Termari uusi ja lämppärille menevä letku on ainakin tuli kuuma eli missä mahdollinen vika luuraa?
Onko kennoa ennen jokin hana, joka sulkeutuu kun haluaa viileämpää ilmaa vai kiertääkö se ilma silloin kennon ohi?
- Jakke
- Viestit: 3336
- Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
- Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW
Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym... - Paikkakunta: Kuopio
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Koko omistuksessani olemisen ajan oma tessuni on nykinyt kylmänä hivenen. Täälläkin asiaa on pohdittu ja useimmat pitävät sitä ominaisuutena, mutta oireet katosivat tyystin muutama viikko sitten kun tein ecuresetin AlfaDiagilla. Ei minkäänlaista nikottelua vaikka olis mikä keli.willez kirjoitti:-98 on taivasvanha. Luulisin myös,että ecun rajaarvot on ylitetty kun anturit näyttää -20c . Eli vedetään "safemodella" sen aikaa kunnes lämpeää.Tazio kirjoitti:^
Höpö höpö. Jos nykyvessa jossa on enemmän korkeateknologiaa kuin avaruussukkulassa ei noissa oloissa herää tasaisesti tulille on jossain vikaa.
-Tazio
Toisaalta , kyllä tuo nätisti käynnistyy ja tyhjäkäynti on ryypyn takia n.1000-1300rpm..
Ja eilen tuli 620 km:n reissulla todettua, että matka-ajon kulutus on tipahtanut noin seitsemään litraan satasella. Toki osansa voi olla kaamealla lumipyryllä ja pölisevällä lumella, joka hidasti matkavauhdin vähän alle 80 km/h keskinopeuteen.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO
Oo-v-oO
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
173 tkm ja lienee aika huolestua kytkimen vaihdosta ja rahan menosta?Joonake kirjoitti:^ Jos multa kysyit niin 180tkm tuli just täyteen...
- Joonake
- Viestit: 222
- Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:31
- Car(s): Skoda Superb -17
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Taitaa olla aika yksilöllistä koska pamahtaa, jos pamahtaa ollenkaan. Riippuu kai täysin siitä miten autolla on ajettuSavo kirjoitti:173 tkm ja lienee aika huolestua kytkimen vaihdosta ja rahan menosta?

Mutta itse ongelmaani päivitystä:
- Koneen käydessä vaihteita ei meinaa saada silmään kun pienellä väkivallalla (jos auto on ollut pihalla)
- Kun kone ei ole käynnissä niin vaihteet menee normaalisti paikalleen.
- Tänään kun laitoin pakin silmään ja käynnistin auton, lähti se taaksepäin vaikka pidin mielestäni kytkintä pohjassa.
- Lämpimässä tallissa olon jälkeen ei ole mitään ongelmia vaihteiden vaihtamisessa
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Kytkimen nesteet/työsylinterin toiminta?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^^ Jarrunesteet vaihtaisin ensimmäisinä. Jos on vettä jarrunesteessä (joka on kytkinneste myös kun sama säiliö) niin se alkaa jähmimään pakkasilla eikä kytkin meinaa enää irroittaa mutta alkaa toimia taas kuten ennenkin kun auto pääsee lämpimään.
Viimeksi muokannut Vode, 14 Joulu 2012, 14:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Finest
- Viestit: 3238
- Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
- Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6 - Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
^juuri tätä aprikoin.
Melkein samoilla lämpöisillä sen työsylinterinkin puhdistaa.
Melkein samoilla lämpöisillä sen työsylinterinkin puhdistaa.
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Veikkaisin työsylinterin vikaa. Omassa v6 156:ssa esiintyi viime kesästä vaihteen käyttöön liittyviä ongelmia. Välillä ei saanut pakkia päälle, välillä taas takkusi ykkönen ja kakkonen. Vaihdekepin keskittämisessä oli välillä vikaa. Joskus taas toimi päiviäkin ilman ongelmaa. Vaihdekepin juuresta se muoviaski oli halki. Vaihdettiin uusi. Puhdistettiin ja voideltiin puslat vaihdelaatikon päältä vaihteen siirtäjästä. Uusittiin siirtomekanismin päällä ollut kumihattu. Vanha ihan repaleinen. Vaihdettiin polkimen palautus/kevennysjousi. Noilla tempuilla vaidekepin käytös muuttui täsmällisemmäksi, mutta jokin takkusi välillä edelleen. Kunnes joulukuun 2 päivänä huomasin jotain valuneen auton vasemman etupyörän taakse parkkipaikalle. Tarkastelu osoitti jarrunestesäiliön lähes tyhjäksi! Täytin säiliön ja kahteen päivään ei mitään näyttänyt auton alle vuotavan eikä jarruneste säiliössä vajaantunut. Kunnes sitten taas sama vuoto yön aikana toistui. Tarkastelu osoitti jarrunesteen kastelemia paikkoja akkutelineen alla. Siellähän on kytkimen työsylinteri. Heikalta uusi tilaukseen. Viikon aikana hukkui nestettä 0,8 litraa. Kun työsylinterin vaihtoon pääsin, niin akkutelineen poiston jälkeen paljastui kovasti alleen kussut sylinteri, jonka akselin paljekumi oli aivan riekaleina.Pöly ja hiekka olivat päässeet siitä männän ja sylinterin väliin. Uusi paikoilleen ja kytkimen ilmaus. Voi pojat miten oli vaihtaminen herkkää ja mukavaa.
Olis varmaan jo silloin kesällä pitänyt kytkimen toimintaan perehtyä. Mutta onpahan nyt koko ketju kunnostettu!
Olis varmaan jo silloin kesällä pitänyt kytkimen toimintaan perehtyä. Mutta onpahan nyt koko ketju kunnostettu!
- Antieko
- Viestit: 649
- Liittynyt: 07 Huhti 2005, 11:30
- Car(s): ex:156 v6 2,5 24v -98
- Paikkakunta: Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Veikkaisin työsylinterin vikaa. Omassa v6 156:ssa esiintyi viime kesästä vaihteen käyttöön liittyviä ongelmia. Välillä ei saanut pakkia päälle, välillä taas takkusi ykkönen ja kakkonen. Vaihdekepin keskittämisessä oli välillä vikaa. Joskus taas toimi päiviäkin ilman ongelmaa. Vaihdekepin juuresta se muoviaski oli halki. Vaihdettiin uusi. Puhdistettiin ja voideltiin puslat vaihdelaatikon päältä vaihteen siirtäjästä. Uusittiin siirtomekanismin päällä ollut kumihattu. Vanha ihan repaleinen. Vaihdettiin polkimen palautus/kevennysjousi. Noilla tempuilla vaidekepin käytös muuttui täsmällisemmäksi, mutta jokin takkusi välillä edelleen. Kunnes joulukuun 2 päivänä huomasin jotain valuneen auton vasemman etupyörän taakse parkkipaikalle. Tarkastelu osoitti jarrunestesäiliön lähes tyhjäksi! Täytin säiliön ja kahteen päivään ei mitään näyttänyt auton alle vuotavan eikä jarruneste säiliössä vajaantunut. Kunnes sitten taas sama vuoto yön aikana toistui. Tarkastelu osoitti jarrunesteen kastelemia paikkoja akkutelineen alla. Siellähän on kytkimen työsylinteri. Heikalta uusi tilaukseen. Viikon aikana hukkui nestettä 0,8 litraa. Kun työsylinterin vaihtoon pääsin, niin akkutelineen poiston jälkeen paljastui kovasti alleen kussut sylinteri, jonka akselin paljekumi oli aivan riekaleina.Pöly ja hiekka olivat päässeet siitä männän ja sylinterin väliin. Uusi paikoilleen ja kytkimen ilmaus. Voi pojat miten oli vaihtaminen herkkää ja mukavaa.
Olis varmaan jo silloin kesällä pitänyt kytkimen toimintaan perehtyä. Mutta onpahan nyt koko ketju kunnostettu!
Olis varmaan jo silloin kesällä pitänyt kytkimen toimintaan perehtyä. Mutta onpahan nyt koko ketju kunnostettu!
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Korjausjärjestys mitä vois kokeilla.
1. Vaihda kytkinnesteet , nestekippo tyhjäksi ja uutta ainetta täyteen. Työsylinterin ilmaruuvi auki ja rauhallisesti pumppailemaan poljinta kädellä.
2. Pääsylinterin avaus/puhdistus (on siis polkimen jatkona) .
3. Vaihda uusi työsylinteri ja pääsylinteri.
1. Vaihda kytkinnesteet , nestekippo tyhjäksi ja uutta ainetta täyteen. Työsylinterin ilmaruuvi auki ja rauhallisesti pumppailemaan poljinta kädellä.
2. Pääsylinterin avaus/puhdistus (on siis polkimen jatkona) .
3. Vaihda uusi työsylinteri ja pääsylinteri.
- Joonake
- Viestit: 222
- Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:31
- Car(s): Skoda Superb -17
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Sitten vielä yksi tyhmä kysymys; Mitä nestettä sinne pitää laittaa ja miten paljon sitä olisi syytä ostaa? Motonetistä jotain tommosta: "Jarruneste 1l DOT4 Synteettinen jarruneste kaikkiin jarrujärjestelmiin. Täyttää vaatimukset FMVS 116/DOT 4, SAE J 1703, ISO 4925."?
- willez
- Viestit: 5235
- Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
- Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts - Paikkakunta: Länsi-Suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta
Joo,litra riittää mainiosti. DOT4 ja DOT5.1 käy. DOT5 on erikoisneste , jossa silikonia mukana , ei sovellu normijärjestelmiin.
Ps: tuo dot 5.1 on eritoten abs-jarruneste
Ps: tuo dot 5.1 on eritoten abs-jarruneste