Boschin tulpat, kokemuksia?
Valvoja: Moderators
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Boschin tulpat, kokemuksia?
Onko kokemuksia boschin tulpista?
Toimiiko/kestääkö?
Bosch SuperPlus FR7DC+ "8+"
156: TS FR7DC+ Ykköstulppa [1992-2005]
BOSCH UR6DE
156: TS UR6DE Kakkostulppa [1992-2005]
Motonetin mielestä nämä sopisi.
mutta mutta kannattaako koittaa?
eikös ohjekirjassa
NGK BKR6EKPA
NGK PMR7A
eikös lämpöarvot ole toisin päin?
hintaeroa on 60€/150€.
Kannattaako säästää?
Muita halpoja vaihtoehtoja?
Toimiiko/kestääkö?
Bosch SuperPlus FR7DC+ "8+"
156: TS FR7DC+ Ykköstulppa [1992-2005]
BOSCH UR6DE
156: TS UR6DE Kakkostulppa [1992-2005]
Motonetin mielestä nämä sopisi.
mutta mutta kannattaako koittaa?
eikös ohjekirjassa
NGK BKR6EKPA
NGK PMR7A
eikös lämpöarvot ole toisin päin?
hintaeroa on 60€/150€.
Kannattaako säästää?
Muita halpoja vaihtoehtoja?
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Re: Boschin tulpat, kokemuksia?
beetta julia kirjoitti:Onko kokemuksia boschin tulpista?
Toimiiko/kestääkö?
Bosch SuperPlus FR7DC+ "8+"
156: TS FR7DC+ Ykköstulppa [1992-2005]
BOSCH UR6DE
156: TS UR6DE Kakkostulppa [1992-2005]
Motonetin mielestä nämä sopisi.
mutta mutta kannattaako koittaa?
eikös ohjekirjassa
NGK BKR6EKPA
NGK PMR7A
eikös lämpöarvot ole toisin päin?
hintaeroa on 60€/150€.
Kannattaako säästää?
Muita halpoja vaihtoehtoja?
NGK:n tulpissa lämpöarvot menee niin että pienempi kuumempi, kun muilla merkeillä toisin päin.
Bosch on suosituin tulppa ja sitä myydään paljon. Erittäin hyvää laatua kaikinpuolin. On toki poikkeuksia joissain autoissa että toisen valmistajan malli toimii paremmin yms, mutta ei taida olla nyky autoissa enään noitakaan ongelmia. Boschin tulpat ovat lähes poikkeuksetta halvempia kuin NGK muutenkin. Liekkö juuri siksi että niitä vaan myydään euroopassa paljon.
Olen myynyt noita yhdistelmiä varaosamyyjänä useaan eri alfaan ja kertaakaan en ole negatiivista palautetta niistä saanut, että varauksetta voi suositella.
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Kiitos vastauksista.
Enemän kyllä haluaisin kokemuksia 156:sen käyttäjiltä.
Vaihtamisen syynä, tyhjäkäynnillä pätkiminen varsinkin ilmastointi päällä.
Onhan noilla tulpilla jo 107tkm ja 9vuotta takana.
Päästömittaukset (katsastus)
vuosi sitten 4ppm nyt 19ppm.
(hc?)
Kaikki viittaa mielestäni sytytykseen,
muitakin ehdotuksia saa tietysti laittaa
Niin, noiden tulppien vaihto.
Kannattaako yrittää nostaa koko rimaa vai tulppa kerralla?
Nuo hatut tuskin ollu ainakaan 4v irti.
Jos ollut ikinä.
Enemän kyllä haluaisin kokemuksia 156:sen käyttäjiltä.
Vaihtamisen syynä, tyhjäkäynnillä pätkiminen varsinkin ilmastointi päällä.
Onhan noilla tulpilla jo 107tkm ja 9vuotta takana.
Päästömittaukset (katsastus)
vuosi sitten 4ppm nyt 19ppm.
(hc?)
Kaikki viittaa mielestäni sytytykseen,
muitakin ehdotuksia saa tietysti laittaa

Niin, noiden tulppien vaihto.
Kannattaako yrittää nostaa koko rimaa vai tulppa kerralla?
Nuo hatut tuskin ollu ainakaan 4v irti.
Jos ollut ikinä.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
-
- Viestit: 815
- Liittynyt: 13 Syys 2009, 12:32
- Car(s): Audi A8 2,8V6
156 2,5V6 2002
ex 166 2.0 ts 1999 - Paikkakunta: Helsinki
- Smacket
- Viestit: 2709
- Liittynyt: 15 Kesä 2010, 19:23
- Car(s): 159 2.4 JTDm
- Paikkakunta: Muurame / Saarijärvi
Täällä kanssa tulpanvaihdot edessä 156 V6:seen ensiviikon aikana. Motonetin hintoja kun katselin niin taidan päätyä noihin BOSCH Super FR5DPP222 -malleihin, hintaa näyttää olevan tuo 9.90€ / kpl. Mikäli tuollaiseen V6:seen käyvät kuten tiedot väittää, ja ovat muuten ok.
Tänään ilmeni tulppien kanssa pientä ongelmaa niin tuli tarkastettua nekin, olivat niiiiin vanhan ja kulahtaneen oloiset että vaihtoo menee pikaisesti...
Tänään ilmeni tulppien kanssa pientä ongelmaa niin tuli tarkastettua nekin, olivat niiiiin vanhan ja kulahtaneen oloiset että vaihtoo menee pikaisesti...
- Pahinta mitä auto voi tehdä, on olla tylsä -
- fahlsjy
- Viestit: 1608
- Liittynyt: 18 Loka 2004, 04:23
- Car(s): Giulietta QV
Jaguar XKRR convertible - Paikkakunta: Järvenpää
Joo, ei kokemusta alfasssa muista kun alkuperäis tulpista mutta kun niillä rullasin ongelmitta sen 100 tkm niin eipä tullut mieleen muuta kun samanlaisia laittaa tilalle vaikka vähän maksoivatkin, vaihtotyö kuitenkin V6:seen kohtuullisen työläs... ei viitsi muutaman euron halvemmilla tulpilla useammin tehdä
- beetta julia
- Viestit: 422
- Liittynyt: 13 Helmi 2009, 17:18
- Paikkakunta: Vaasa
Sain vihdoin tulpat vaihdettua (boch).beetta julia kirjoitti:Vaihtamisen syynä, tyhjäkäynnillä pätkiminen varsinkin ilmastointi päällä.
Onhan noilla tulpilla jo 107tkm ja 9vuotta takana.
Päästömittaukset (katsastus)
vuosi sitten 4ppm nyt 19ppm.
(hc?)
.
Tyhjäkäynti kunnossa (pätki siis vain kunnolla lämpösellä koneella).
Ei sillä ilmastoinnilla oikeen mitään tekemistä ollut.
Vanhat tulpat, pienempikierteiset oli terävät kuin neulat.
Isompi kierteiset ei hirveän kuluneet, kärjet koverat.
Hyvän väriset (kuin uudet).
1 pytyn tulpanreiät märät vedestä (hatun ulkopinnat ruosteessa), kait moottorin pesun yhteydessä mennyt.
Helpot oli vaihtaa, vaikka vähän mietinkin miten puolien käy.
Kiireellä ei tule kuin kusipäisiä kakaroita.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
Jumala loi ajan, muttei sanonut kiireestä mitään.
-
- Viestit: 548
- Liittynyt: 10 Tammi 2006, 21:00
- Car(s): 916 2.0 TS-95
V70 2.0t-01
156 2.0 TS-01 - Paikkakunta: Akaa/ Viiala
Tsau. Laitoin NGK:t 156seen ja hintaa tuli 214€ satsi.
Siinä pikkutulpassa kärki kuuluukin olla "neulamainen".
Sen sijaan 33seen laitoin ensin kirjan antamat motorcraftin vaihtoehto tulpat, eikä auto yksinkertaisesti suostunut käynnistymään. Boschit maksoi 84€ ja katsastusmies sanoi arvoja hyviksi. Vanhoilla Lodgeilla ne oli päin mäntyä.
Siinä pikkutulpassa kärki kuuluukin olla "neulamainen".
Sen sijaan 33seen laitoin ensin kirjan antamat motorcraftin vaihtoehto tulpat, eikä auto yksinkertaisesti suostunut käynnistymään. Boschit maksoi 84€ ja katsastusmies sanoi arvoja hyviksi. Vanhoilla Lodgeilla ne oli päin mäntyä.
"ei edes se nytkäys, mutta se äkkipysähdys.."
Nostellaas hiukan.
Löytyykös täältä GTA / V6 moottoreista minkälaista kokemusta Briskin tulpista? Ainakin Vauhdin Maailman testissä RS Focus kirnusi kivasti lisähummia, tosin tulpanjohdot eivät olleet vakiot. (linkit sivu 1, sivu 2...) Ja vielä valmistajan sivu eli Brisk. Tuolta näyttäis löytyvän kolmea erisorttista tulppaa tarjottavaksi Alfan V6 koneelle.
Tai miksei kokemukset myös TS koneista jotain kerro.
Löytyykös täältä GTA / V6 moottoreista minkälaista kokemusta Briskin tulpista? Ainakin Vauhdin Maailman testissä RS Focus kirnusi kivasti lisähummia, tosin tulpanjohdot eivät olleet vakiot. (linkit sivu 1, sivu 2...) Ja vielä valmistajan sivu eli Brisk. Tuolta näyttäis löytyvän kolmea erisorttista tulppaa tarjottavaksi Alfan V6 koneelle.
Tai miksei kokemukset myös TS koneista jotain kerro.
Saksan eBaystä noita tulppasatseja saapi puoleen hintaan, itselle tilasin juuri NGK:t 155:een hintaan 95eur/8kpl. Miksi maksaa täällä 200 ja enemmänkin? Siellä on useampikin myyjä, joilta saa satsin hintaan 95,90. No siihen 10-15 eur lähetyskuluja päälle, siihen saapi sitten jotain muutakin huolto-osaa lisäksi samaan rahtiin.
guassimo kirjoitti:Nostellaas hiukan.
Löytyykös täältä GTA / V6 moottoreista minkälaista kokemusta Briskin tulpista? Ainakin Vauhdin Maailman testissä RS Focus kirnusi kivasti lisähummia, tosin tulpanjohdot eivät olleet vakiot. (linkit sivu 1, sivu 2...) Ja vielä valmistajan sivu eli Brisk. Tuolta näyttäis löytyvän kolmea erisorttista tulppaa tarjottavaksi Alfan V6 koneelle.
Tai miksei kokemukset myös TS koneista jotain kerro.
- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Mulla oli Briskin tulpat kiinni koneessa 50tkm.
Silloin kun ne vaihdettiin, oli autossa mystistä käyntiongelmaa ja vajaatehoisuutta joka tokeni joko tulppien vaihdolla, taikuudella tai valohoidolla.
Briskien kanssa kaasuun vastaavuus tuntui paremmalta kuin "ennen" mutta sitä tuntemusta saattoi siis hämmentää vertailu käyntihäiriöiseen autoon.
Viime talvena vaihdettiin jakopään releet ja samalla laitettiin Briskien tilalle NGK:n perus/originalitulpat. Mitään mainittavaa eroa en huomannut
vertailussa ennen ja jälkeen.
Mutta siis, kyllä ne ainakin toimivat ok V6-myllyssä, mitään pitäviä todisteita paremmuudesta suuntaan tai toiseen ei ole esittää.
Silloin kun ne vaihdettiin, oli autossa mystistä käyntiongelmaa ja vajaatehoisuutta joka tokeni joko tulppien vaihdolla, taikuudella tai valohoidolla.
Briskien kanssa kaasuun vastaavuus tuntui paremmalta kuin "ennen" mutta sitä tuntemusta saattoi siis hämmentää vertailu käyntihäiriöiseen autoon.
Viime talvena vaihdettiin jakopään releet ja samalla laitettiin Briskien tilalle NGK:n perus/originalitulpat. Mitään mainittavaa eroa en huomannut
vertailussa ennen ja jälkeen.
Mutta siis, kyllä ne ainakin toimivat ok V6-myllyssä, mitään pitäviä todisteita paremmuudesta suuntaan tai toiseen ei ole esittää.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
- Dobber
- Viestit: 735
- Liittynyt: 08 Kesä 2005, 20:11
- Car(s): Dodge Caliber 2.0 CRD -09 & Chevrolet Camaro 5.7V8 -93. Ex. Alfa 156 SW 2.0.T.S. vm. 2001.
- Paikkakunta: Joensuu
Tessussa on ollut, niin Briskin LGS (viritulpat) ja Briskin muitakin malleja käytössä joten kyllä ne pelittättävät, kuten myös toimivat DENSON iridium tulpat ja Boschilaisetkin sekä tietenkin NGK tulppa on myös pitkälle vaihtovälille. Briskin viritulpilla persdynolla tuntui, että on auto ärhäkämpi kuin ennnen, mutta se on normaalia jos on ollut vanhat ja kuluneet tulpat aijemmin.
BRISKin viritulppien kanssa, jos kaikki ei sytkä puolella ole uuden veroisessa iskussa kuten johdot ja puolat ymv. ei kannata laittaa alkaa pätkiminen ja vajaapyttyisyysongelmat vaivata on kokemusta, jos kaikki pelittää normaalisti toimivat hyvin. Briski LGS tulpat vaativat paremman kipinänä ja sytytysjärjestelmältä enemmän potkua kuin normitulpat.
BRISKin viritulppien kanssa, jos kaikki ei sytkä puolella ole uuden veroisessa iskussa kuten johdot ja puolat ymv. ei kannata laittaa alkaa pätkiminen ja vajaapyttyisyysongelmat vaivata on kokemusta, jos kaikki pelittää normaalisti toimivat hyvin. Briski LGS tulpat vaativat paremman kipinänä ja sytytysjärjestelmältä enemmän potkua kuin normitulpat.
"156 2.0TS Sportwagon ajopäivien ilo"
Heikalla tosiaan 144,80 sarja. Siltikin 50 % kalliimmat kuin Saksasta ostetut. Rahti Suomen sisällä jostain kumman syystä samaa luokkaa kuin rahti Saksasta tänne. Toinen esimerkki on tuo surullisenkuuluisa imunokan ajoituksen säädin, keväällä ostin ebay.de:stä, hinta oli 112eur/kpl. Nyt näkyy olevan hieman hinta noussut sielläkin . Mitähän maksaa täällä? No Turussa 212eur!Jarsan kirjoitti:Saahan niitä toki täältä kalliillakin ostaa, mutta ei ne NGK:t kuitenkaan maksa Heikalla kuin 140€/sarja.
^Heikalta löytyy hintaan 212€ ja Muukkonen on ainakin joskus myynyt karvan alle kahteen rahaan.
Paljonhan sitä tulee itsekin tilailtua rajojen ulkopuolelta, kun säästöä tulee sen verran reippaasti, vaikka mielellään kotimaista suosinkin. Tuo ajoituksenmuunnin lienee auton osista seuraavana tilauslistalla...
Seuraava viesti pysyy aiheessa!
Paljonhan sitä tulee itsekin tilailtua rajojen ulkopuolelta, kun säästöä tulee sen verran reippaasti, vaikka mielellään kotimaista suosinkin. Tuo ajoituksenmuunnin lienee auton osista seuraavana tilauslistalla...
Seuraava viesti pysyy aiheessa!

- silverine
- Viestit: 2351
- Liittynyt: 19 Syys 2005, 11:07
- Car(s): Mito QV -10
156 3.0 V6 Q2 compr.
ex: 166 3.0 V6 - Paikkakunta: Espoo
Ostin tuolta talvella NGK:t. Tulivat nopeasti ja hinnalla ei ollut pilattu...
http://www.sparkplugs.co.uk/pages/prici ... rs-ccp.asp
Ai pahus, tää olikin joku Bosch-ketju. No, kommentoidaan vaikka asiaa niin että Bosch on perssiistä. Anteeksi.
http://www.sparkplugs.co.uk/pages/prici ... rs-ccp.asp
Ai pahus, tää olikin joku Bosch-ketju. No, kommentoidaan vaikka asiaa niin että Bosch on perssiistä. Anteeksi.
Ken Alfan kanssa leikkiin ryhtyy, se leikin kestäköön.
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
https://www.youtube.com/watch?v=kobnsqo2fSM
UK:sta monesti saapi myös halvalla mutta rahti sieltä Suomeen on monesti 2-3 kertainen verrattuna Saksaan.silverine kirjoitti:Ostin tuolta talvella NGK:t. Tulivat nopeasti ja hinnalla ei ollut pilattu...
http://www.sparkplugs.co.uk/pages/prici ... rs-ccp.asp
Ai pahus, tää olikin joku Bosch-ketju. No, kommentoidaan vaikka asiaa niin että Bosch on perssiistä. Anteeksi.
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Boschin tulpat, kokemuksia?
156 2,5V6 ja boschin FR5DPP222, ei tietoa paljon ajettu.
On käynyt Pasit
On käynyt Pasit

- Liitteet
-
- bosch tulppa.jpg
- (45.9 KiB) Tiedosto ladattu 5935 kertaa
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Boschin tulpat, kokemuksia?
Laadukkaita nämä Boschit....
Ei kai sen kummempaa?

Ei kai sen kummempaa?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Boschin tulpat, kokemuksia?
^^ Mul olis vielä se yks tulppa jonka sain vaihdossa hajonneeseen moottoriin... Tarviitko? 
Ja kävikö pahasti?

Ja kävikö pahasti?
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Boschin tulpat, kokemuksia?
Tässä nyt ei välttämättä kauheen pahasti käynyt, ainakin ennen tulppien vaihtoa auto kävi ilman ihmeellisiä sivuääniä, joskin epätasaisesti. Huomenna näkee kuinka se sitten käy uusilla tulpilla. Sylinterin seinämiä en päässyt katsomaan kun ei ollut tarpeeksi pientä endoskooppia joka olis mahtunut tulpanreiästä sisään.
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 02 Loka 2004, 19:36
- Car(s): Alfa 75 3.0V6 QV
(ex Alfa 156 2.5 V6 -98 ja ex Alfa 155 2.0 TS -94) - Paikkakunta: Rauma
Re: Boschin tulpat, kokemuksia?
8-tappisessa tessussa kävi alkuperäistyyppisille Golden Lodge-tulpille, kuten noille Epezin kuvassa oleville.
Vaihdoin ne boschilaisiin eikä ilmennyt ongelmaa, taisivat olla jotain kalliimpia, mahtoivatko olla jotain 8€/pala jo noin 10 vuotta sitten.
Vaihdoin ne boschilaisiin eikä ilmennyt ongelmaa, taisivat olla jotain kalliimpia, mahtoivatko olla jotain 8€/pala jo noin 10 vuotta sitten.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Boschin tulpat, kokemuksia?
^mahtaakos vanhoissa, kuitenkin ehjissä lodgeissa sivuelektrodit paljoakaan häävimpiä olla mitä tuossa epezin porsineessa tulpassa 

- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: Boschin tulpat, kokemuksia?

- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Boschin tulpat, kokemuksia?
^juuri tuollainen nam 

- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Boschin tulpat, kokemuksia?
Joo, ei ne noissa lodgeissa isot ole alkujaankaan
33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
-
- Viestit: 76
- Liittynyt: 02 Loka 2004, 19:36
- Car(s): Alfa 75 3.0V6 QV
(ex Alfa 156 2.5 V6 -98 ja ex Alfa 155 2.0 TS -94) - Paikkakunta: Rauma
Re: Boschin tulpat, kokemuksia?
Jaahas ja minä tyhmyyksissäni olen luullut niiden olleen aivan pa***na mutta onkin melkein kun uusi
No ei päivää, ettei jotain uutta opi.

No ei päivää, ettei jotain uutta opi.
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Boschin tulpat, kokemuksia?
En nyt löytänyt toista tulppakeskustelua, niin laitetaan tänne.
Boschilaiset "toimii", taas yksi
http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=502662#p502662
Boschilaiset "toimii", taas yksi

http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?p=502662#p502662
Re: Boschin tulpat, kokemuksia?
Epezi kirjoitti:Tässä nyt ei välttämättä kauheen pahasti käynyt, ainakin ennen tulppien vaihtoa auto kävi ilman ihmeellisiä sivuääniä, joskin epätasaisesti. Huomenna näkee kuinka se sitten käy uusilla tulpilla. Sylinterin seinämiä en päässyt katsomaan kun ei ollut tarpeeksi pientä endoskooppia joka olis mahtunut tulpanreiästä sisään.
mites tälle kävi, tehtiinkö koneelle mitään?
- Pasi
- Viestit: 6773
- Liittynyt: 30 Tammi 2004, 07:38
- Car(s): :
Crosswagon Q4 '05
156 2.5 V6 '98
--- [ EX ] ---
159 2.4 JTDm '07
156 1.8 TS SW '02
33 1.7 IE '91
155 2.0 '92
33 1.7 IE '91
156 2.5 V6 SW '03
Bravo 1.4 Tjet '08
156 2.0 JTS '02
Sprint 1.5 QV '86
156 1.6 TS '98
33 1.7 IE '91 - Paikkakunta: Loviisa
- Viesti:
Re: Boschin tulpat, kokemuksia?
Joku vois raapasta FAQ osastoon näistä sellasen kivan varoituksen jossa linkit ketjuihin 

33 IE → 156 TS → Sprint → 156 JTS → 156 V6 → 155 2.0 → 33 IE → 156 TS → 159 2.4 → 156 V6+Q4
- Epezi
- Viestit: 7464
- Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
- Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
- Paikkakunta: Hämeenkyrö
- Viesti:
Re: Boschin tulpat, kokemuksia?
^^ ei tehty. Uudet tulpat kiinni ja baanalle.
- pitkämies
- Viestit: 2457
- Liittynyt: 04 Heinä 2007, 17:49
- Car(s): ....................
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte
- Lancia Thesis
- Jaguar XJR
- Saab 9-5 2.0 Turbo - Paikkakunta: Tampere
Re: Boschin tulpat, kokemuksia?
Boschilaisista on, noin 3500e:n edestä, ns. "kokemuksia"....Koneena 3.0 V6 Busso......Johtopäätöksenä; VÄLTÄ MIHIN HINTAAN HYVÄNSÄ!..
...Sivuelektrodi ja paaaljon harmia.......

"En kourinut...Autoin vain ala-selästä!"....
-
- Viestit: 556
- Liittynyt: 14 Marras 2008, 22:17
- Car(s): Alfa romeo 159 2.0 jtdm -10. Alfa romeo 164 2.0 -93, + Audi 100 2.2 turbo Quattro, Volvo 144s -68
- Paikkakunta: Joutseno
Re: Boschin tulpat, kokemuksia?
33:een laitoin boschin tulpat joskus vuosia sitten. Ei katkennut sivueletrodi vaan auto hyytyi totaalisesti 5000km jälkeen, ei jaksanut kulkea mihinkään.