Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Alfoista

Valvoja: Moderators

Vastaa Viestiin
Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^sano seuraavaksi katsurille, että pistää pykälän päälle ja hiukan nostaa kytkintä niin se pömpeli on tyytyväinen. Jaajuu, mutta eihän näin saa tehdä, se pitäis pelkällä valojen kytkennällä vain koittaa :shock: Takalambdat ei touhua mitään laihaseosalueella eikä myöskään silloin kun p0420/p0430 koodit on päällä.

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Normi päästötestissä lambda-arvo katotaan vain kierroksilla 2001 asti katilla varustettuna.

Obd-vehkeissä tyhjäkäynnillä tarkistaa ecun läpi lambdojen toiminnan , näissä laihaseos (suorasuihku) moottoreissa antaa virhettä jos ei nosta korotetulle tyhjäkäynnille.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

täytyykin seuraavalla kerralla kun on mes autossa kiinni niin vähän tutkailla, että miten reagoi mihinkin ja miten

Avatar
Vehje
Viestit: 327
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 21:21
Car(s): 159 SW TI, 164 Q4
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Sen olen huomannut, että työmatkan kun ajelee kolmosella, kierrokset yli 2500rpm, ei vikakoodeja tule. Ja kyllä, olen paininut kyseisten p0420 ja p0430 kanssa siitä asti kun sain auton liikenteeseen kaksi vuotta sitten. Ja tuhlannut rahaa reilusti enemmän kun nimimerkki JHel. Tyhmäähän tämä touhu on mutta eipä mene kaikki rahat kaljan juontiin... :) Viimeisimpänä tempauksena vaihdoin uuden imusarjan alipainetunnistimen ja tarkistin jarrutehostimen putkihässäkän vuotojen varalta, ei löytynyt...

Mutta, viime katsastukseen varauduin, nollasin vikakoodit ja ajoin syklit (jotka vaaditaan konttorin testerissä, että auto luulee olevansa kunnossa) eli tarpeeksi monta kertaa auto lämpimäksi ja kylmäksi. Kaikki oli kunnossa, vikakoodeja ei ollut mutta silti lambdat eivät reagoineet tyhjäkäynnillä. Eli jos joku viitsisi katsoa omasta jts:stä reagoiko lambdat tyhjäkäynnillä... olisin kiitollinen :oops:
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^edelleenkään ei reagoi tyhjäkäynnillä, reagointi alkaa siinä 1500rpm :-D

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Epezi »

Mistähän se katsuri on ylipäätään tuommoisen asian keksinyt, tuskin se on ruvennut testerillään katseleen lambda arvoja. Jos taas on katsellut pakokaasupäästöjä tyhjäkäynnillä niin sekasinhan siinä menee kun ei niissä ole mitään järkeä.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^siinä obd-testauksen yhteydessä on se järjestelmätestaus vai mikäseoli.

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Okei.

Mikä se sitten on kun poljettaessa kytkintä, kuuluu vinkunaa ja kitinää konehuoneen puolelta?
Huono paikallistaa, kun tarvis jonkun tarkkailla samalla sieltäpäin kun polkee kytkintä.. Sielläkö jossain se työsylinteri sijaitsi?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^no se taitaa olla sitten kytkinremontti :roll:

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

stoichiometric kirjoitti:^no se taitaa olla sitten kytkinremontti :roll:
:(

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

stoichiometric kirjoitti:^siinä obd-testauksen yhteydessä on se järjestelmätestaus vai mikäseoli.
Kyllä , eli On Board Diagnostic . Siihen tyssää yleensä :)

Avatar
Vehje
Viestit: 327
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 21:21
Car(s): 159 SW TI, 164 Q4
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Takalambdat ei touhua mitään laihaseosalueella
^edelleenkään ei reagoi tyhjäkäynnillä, reagointi alkaa siinä 1500rpm :-D
Ai perkule sori jäi jotenkin lukematta tuo ylempi kommentti :) Onko stoichiometric:llä jotain millä todistaa tuo, että takalambdat jää pois laihaseosalueella? Ihan vaan sen takia, että voisi katsurille näyttää...

Mistähän se katsuri on ylipäätään tuommoisen asian keksinyt, tuskin se on ruvennut testerillään katseleen lambda arvoja. Jos taas on katsellut pakokaasupäästöjä tyhjäkäynnillä niin sekasinhan siinä menee kun ei niissä ole mitään järkeä.
Boschin testeri siellä on ja se herjasi, että lambdat ei reagoi tyhjäkäynnillä... Minun mielestä testeri kävi arvot läpi OBD:n kautta ja näytti punaista kun tyhjäkäynnillä ei tapahtunut mitään... Katsuri kyllä mittasi päästöt vielä perinteisesti putken kautta tyhjäkäynnillä ja sanoi että pitää paikkansa mitä tuossa AKE:n lapussa ( http://www.trafi.fi/filebank/a/13224785 ... ttorit.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false; ) lukee eli lambda-arvo tyhjäkäynnillä poikkeaa reilusti laihan puolelle.

EDIT: Ensimmäisellä kerralla siis katsuri hylkäsi auton koska lambdat ei toimi tyhjäkäynnillä... Tosin oli muitakin vikoja mistä tuli hylätty mutta silti jäi jotain hampaankoloon... Jos siis tuo nimim. stoichiometric:n väite pitää paikkaansa.
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!

Avatar
Abarth
Viestit: 3093
Liittynyt: 02 Maalis 2003, 09:14
Car(s): 5 kpl.
-75 T-spark
-75 T-spark/1.8 Tbo
-Alfetta Gt
-Giulia Gtj6
-Grand Voyager 3.3
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Abarth »

Onko GTA:ssa sama vauhtipyörä, kuin 2.5 V6:ssa?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^^Suora lainaus siitä trafin lapusta "EOBD-puolella kaikki osatestit ovat normaalisti suoritettuja jos autolla on ajettu riittävät syklit eikä vikoja esiinny"
ja hylyn pitää tulla silloin jos lambda on tyhjäkäynnillä 1 samaisen lapun mukaan.

Avatar
Vehje
Viestit: 327
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 21:21
Car(s): 159 SW TI, 164 Q4
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Vehje »

^^Suora lainaus siitä trafin lapusta "EOBD-puolella kaikki osatestit ovat normaalisti suoritettuja jos autolla on ajettu riittävät syklit eikä vikoja esiinny"
ja hylyn pitää tulla silloin jos lambda on tyhjäkäynnillä 1 samaisen lapun mukaan.
Eli onko tuo Trafin/aken lappunen selostettu niin huonosti, ettei sitä kaikki tajua?

"EOBD-puolella kaikki osatestit ovat normaalisti suoritettuja jos autolla on ajettu riittävät syklit eikä vikoja esiinny."

Eikö tuo lambdojen vaihtelu tyhjäkäynnillä kuulu normaaleihin osatesteihin? Ainakin kyseisellä konttorilla se näköjään kuului.

stoichiometric onko sulla ollut ikinä ongelmia katsastaa sun autoa tämän ongelman takia? Eikös sulla ollut 156 JTS?
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

minä luen tuon kohdan siten, että jos syklit on täynnä (pömpeli saa tiedon obd: kautta) eikä vikakoodeja niin se on piutpaut muulle hömpälle. Sisälukutaitoni on kyllä kyseenalainen, joten jos ymmärrän tuon väärin niin korjatkaa :)

Avatar
alezi
Viestit: 64
Liittynyt: 05 Maalis 2012, 16:35
Car(s): 156 JTS -02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alezi »

Tähän valiin sellainen kysymys, että jäähdyttimen flektin puolinopeus ei toimi, tuli joskus kesällä huomattua kun puhalsi sen verran kovalla koko ajan. Fiatecuscanilla kokeillessa ei hitaammalla pyörinyt. Muistan lukeneeni, että vastus olisi rikki, mutta kysymys on, mistä niitä saa? En selailemalla mitään löytänyt, vaikka jossakin olen sen linkin nähnyt. :oops:

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Eli onko Vehkeen tilanne nyt tämä ( :silent: )
Osatestit menee läpi
Vikakoodeja ei ole
Päästöt kunnossa

Eli se mistä kiikastaa, on lambdojen arvonvaihtelu (integraatio) joutokäynnillä? ainakin työpaikan testeri joillakin autoilla tekee tuon testin automaattisesti, lambdan arvon pitää vaihdella 20 sekunnin aikana, riittää, että se nousee tai laskee pari % vaikka vain yhden kerran, jolloin testeri hyväksyy ja antaa puhtaat paperit
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

Noita lampaadojahan on 1v ja 5v malleja , esim. 1volttinen hakee koko ajan about 0,2v - 0,8v kun se on ehjä. Kun lambda vanhenee ja kuluu , tuo väli pienenee. Rikkinäinen lambda voi pysyä 0,5v koko ajan = ei säädä.

Pysyykö jts lambda tyhjäkäynnillä paikallaan ?

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^taka lambaada on ikäänkuin jännitteetön niin kauan kunnes mennään normaalille seossuhteelle, mitäs se siloin oikein siellä touhuiskaan kun kerran seos on rajusti laihalla. Laajakaista säätää niin perkuleesti ja sitten jos takammainen alkaa seuraamaan liikaa etummaisen säätöä niin vikakoodi.

Avatar
Vehje
Viestit: 327
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 21:21
Car(s): 159 SW TI, 164 Q4
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Eli se mistä kiikastaa, on lambdojen arvonvaihtelu (integraatio) joutokäynnillä? ainakin työpaikan testeri joillakin autoilla tekee tuon testin automaattisesti, lambdan arvon pitää vaihdella 20 sekunnin aikana, riittää, että se nousee tai laskee pari % vaikka vain yhden kerran, jolloin testeri hyväksyy ja antaa puhtaat paperit
Juuri noin. Alfaa kun pitää joutokäynnillä niin lambdat ei vaihtele yhtään, siis ei yhtään tuon 20 sekunnin aikana ja siitä se boschin testeri alkaa herjaamaan. Kierroksia kun nostaa n. 1000rpm huitteille niin sitten alkavat elämään.

JTS:n lambdoista sen verran että olikohan ennen katteja olevat kaksi lambdaa laajakaistoja ja vetävät 1-5 voltin välillä suunnilleen moottorin kuormituksen mukaisesti, ja kattien jälkeen olevat kapeakaistoja joissa jännite vaihtelee välillä 0-1 ja näiden taajuus on semmonen perus lambda-anturin vaihtelu...

EDIT:
Pysyykö jts lambda tyhjäkäynnillä paikallaan ?
Kun on tyhjäkäynnillä niin menee nollaan volttiin.
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!

Avatar
Vehje
Viestit: 327
Liittynyt: 27 Heinä 2009, 21:21
Car(s): 159 SW TI, 164 Q4
Paikkakunta: Kerava

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Vehje »

Tähän valiin sellainen kysymys, että jäähdyttimen flektin puolinopeus ei toimi, tuli joskus kesällä huomattua kun puhalsi sen verran kovalla koko ajan. Fiatecuscanilla kokeillessa ei hitaammalla pyörinyt. Muistan lukeneeni, että vastus olisi rikki, mutta kysymys on, mistä niitä saa? En selailemalla mitään löytänyt, vaikka jossakin olen sen linkin nähnyt. :oops:
Minä ostin vuosi sitten Autokeskuksesta, silloin oli tilaustuote ja hinta taisi olla n. 45e. Taisin kysyä Heikalta mutta ei ainakaan silloin löytynyt, saattaa nykyään löytyä ja vähän edullisemmin kuin merkkipuljusta. Soittamalla selviää. http://www.heikka.fi" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Tulisivat ite huoltoukot laittammaan!

Avatar
DaViega
Viestit: 4527
Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS
Paikkakunta: Lahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja DaViega »

Vehje kirjoitti:
Eli se mistä kiikastaa, on lambdojen arvonvaihtelu (integraatio) joutokäynnillä? ainakin työpaikan testeri joillakin autoilla tekee tuon testin automaattisesti, lambdan arvon pitää vaihdella 20 sekunnin aikana, riittää, että se nousee tai laskee pari % vaikka vain yhden kerran, jolloin testeri hyväksyy ja antaa puhtaat paperit
Juuri noin. Alfaa kun pitää joutokäynnillä niin lambdat ei vaihtele yhtään, siis ei yhtään tuon 20 sekunnin aikana ja siitä se boschin testeri alkaa herjaamaan. Kierroksia kun nostaa n. 1000rpm huitteille niin sitten alkavat elämään.

JTS:n lambdoista sen verran että olikohan ennen katteja olevat kaksi lambdaa laajakaistoja ja vetävät 1-5 voltin välillä suunnilleen moottorin kuormituksen mukaisesti, ja kattien jälkeen olevat kapeakaistoja joissa jännite vaihtelee välillä 0-1 ja näiden taajuus on semmonen perus lambda-anturin vaihtelu...
Kyllähän sen sitten pitäisi kelvata, katsuria sotkee tietenkin se, että trafin tiedotteessa ei suoraan lue, että lambdat ei vaihtele tyhjäkäynnillä. Onhan siinä puhelin numero teknisiä kysymyksiä varten, jos asiakkaalla ja katsastajalla on eriävä mielipide, niin eiköhän maahantuojan tekninen neuvonta osaa antaa puolueettoman vastauksen
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JHel »

Avaanpa suuren suuni jälleen ja pahoittelut jo etukäteen itkupotkuraivareista! Niin paljon aihetta jo puinu ja stressannu läpi siellä sun täällä että en enää itekkään pysy mukana. Ymmärrän jos tulee kohta kenkää foorumilta, mutta ei vain enää luotto riitä korjaamoihin.

Eli 156 JTS seuraavaa vikaa:

-Vikakoodi (en enää edes muista itse koodia), mutta "katalysaattorin vajaatoiminta"
-Kulutus on satasella vähän reilu 11L
-Tyhjäkäynti ajoittain hieman epätasaista
-Pakoputki putputtaa

Osia vaihdettu:

-Tulpat
-Katti
-1 lambda

Kysymys: Pystyykö arvon foorumilaisista joku osaava selvittämään tämän vian, rahaa vastaan tietenkin. Tai osaako joku suositella jotain oikeasti luotettavaa puljua mikä selvittäisi ihan oikeasti tämän vian eikä vain rahastaisi violla mitä ei oikeasti ole olemassa? (En siis yritä avata tähän enää keskustelua vioista kun sitä on jo pariin otteeseen tehty, enemmänkin pyydän suuntaa minne mennä).

Voisin sitten pohtia dumppaanko auton jonnekkin saharaan vai säästänkö rahaa korjaamiseen.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

alezi kirjoitti:Tähän valiin sellainen kysymys, että jäähdyttimen flektin puolinopeus ei toimi, tuli joskus kesällä huomattua kun puhalsi sen verran kovalla koko ajan. Fiatecuscanilla kokeillessa ei hitaammalla pyörinyt. Muistan lukeneeni, että vastus olisi rikki, mutta kysymys on, mistä niitä saa? En selailemalla mitään löytänyt, vaikka jossakin olen sen linkin nähnyt. :oops:
Omaan hain Motonetistä, sattui olemaan vielä orginaaliosa alfan logoilla.

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Epezi »

JHel kirjoitti: Kysymys: Pystyykö arvon foorumilaisista joku osaava selvittämään tämän vian, rahaa vastaan tietenkin. Tai osaako joku suositella jotain oikeasti luotettavaa puljua
Lisääs paikkakunta omiin tietoihis niin helpottaisi ehkä hieman asiaa.

Avatar
alezi
Viestit: 64
Liittynyt: 05 Maalis 2012, 16:35
Car(s): 156 JTS -02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alezi »

^^ Finest, millä nimellä on motonetin luettelossa?

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

taisi olla tämä:
http://kauppa.motonet.fi/motonet/tuotteet/488388/0" onclick="window.open(this.href);return false;
en anna 100% varmuutta..

Avatar
alezi
Viestit: 64
Liittynyt: 05 Maalis 2012, 16:35
Car(s): 156 JTS -02
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja alezi »

Joo tuota itsekin epäilin, kiitoksia! Täytyy ottaa vanha irti ja käydä motonetissä niin sillähän se selviää.

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JHel »

Epezi kirjoitti:
JHel kirjoitti: Kysymys: Pystyykö arvon foorumilaisista joku osaava selvittämään tämän vian, rahaa vastaan tietenkin. Tai osaako joku suositella jotain oikeasti luotettavaa puljua
Lisääs paikkakunta omiin tietoihis niin helpottaisi ehkä hieman asiaa.
Lisäsinpä senkin. Kiitos vinkistä..

Avatar
Jarkkolainen
Viestit: 137
Liittynyt: 05 Elo 2008, 21:52
Car(s): 147 1.9 JTDm, 156 1.9 JTDm SW, 33 1.7 I.E

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jarkkolainen »

Eikös toolman tarjoillut Alfaremppaa: http://www.alfabbs.fi/viewtopic.php?f=2&t=24350" onclick="window.open(this.href);return false;
Oo=\*/=oO Oo=\*/=oO OO=\*/=OO

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

^vein oman alfan toolmanille ennen katsastusta, suosittelen! :wink:

JHel
Viestit: 147
Liittynyt: 05 Elo 2012, 12:51
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja JHel »

Katohan.. Unohtunut koko työkalumies. Laitanpa yv.

Avatar
palkus
Viestit: 4740
Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro
Paikkakunta: varsinais-suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja palkus »

^kannattaa laittaa kuntoon, kuin myydä halvalla pois, toki remontti voi maksaa (nekkuakseli kulunut /imupuoli huolellisesti tukossa). Jts on 2L vapariksi oiva motti, mutta niin paljon väärällä huollolla ja diagnooseilla pilattu jotta maine on mennyt. Millä muulla 2L perhevaparilla voi lähteä ilman kaasupolkimeen koskematta liikenteeseeen ja ohitella sujuvasti 5 vaihteella alle 100kmh vauhdeissa. Joskus oli ritmo abarth jossa oli 5 vaihteen tehokas käyttöalue 50kmh-max ja jtässässä on sama tauti.

Smasa
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Syys 2012, 21:26
Car(s): 156 2.0 JTS -03
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Smasa »

Threadissa on ollut liian laadukkaita kysymyksiä, joten palautetaanpa tämä otsikon kuvaamalle tasolle.

Eli, miten päin sylintereiden numerointi menee? Jakopäässä numero 1 vai 4?

Avatar
mattijus
Viestit: 5098
Liittynyt: 30 Joulu 2004, 16:25
Car(s): harmaa tojota
Paikkakunta: Vantaa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja mattijus »

1
VMP

Avatar
Epezi
Viestit: 7464
Liittynyt: 02 Helmi 2004, 02:59
Car(s): 164 Q4 x2, Maserati 430, Chevrolet Volt
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti:

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Epezi »

samoin lasketaan lähes kaikissa rivikoneissa, paitsi tietysti renaultin on pitänyt tehdä toisin ja ainakin joissain on sylinterit laskettu päinvastoin.

Smasa
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Syys 2012, 21:26
Car(s): 156 2.0 JTS -03
Paikkakunta: Vaasa

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Smasa »

Juu, ajattelin varmistaa ettei Alfa ole tehnyt poikkeusta. Näin uutena Alfistina tuntuu että jotkut ratkaisut kun ovat hieman valtavirrasta poikkeavia.
Rellulla ja Opelillahan ainakin joissain koneessa lasketaan päinvastoin, samoin kun omassa projekti-XJ6:ssa.

Avatar
Jakke
Viestit: 3336
Liittynyt: 14 Touko 2003, 13:45
Car(s): 166 3.0 Super,
159 2.2 SW

Aiemmin Alfoja, Fiateja, Integrale, ym...
Paikkakunta: Kuopio

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Jakke »

stoichiometric kirjoitti: Millä muulla 2L perhevaparilla voi lähteä ilman kaasupolkimeen koskematta liikenteeseeen ja ohitella sujuvasti 5 vaihteella alle 100kmh vauhdeissa. Joskus oli ritmo abarth jossa oli 5 vaihteen tehokas käyttöalue 50kmh-max ja jtässässä on sama tauti.
Juurikin Fiatin 2.0 vapari on tuollainen :-)


No niin mutta... Kysymys kuuluu: Mitä jarrupaloja suosittelette 2.0 tessuun ihan normaaliin arkikäyttöön? Ens viikolla olis tarkoitus vaihtaa eteen levyt+palat ja vasen ylätukivarsi.
facebook.com/jakkeh
Oo-v-oO

Avatar
jeQQ
Viestit: 4190
Liittynyt: 22 Kesä 2006, 18:01
Car(s): Z1100, 147GTA, 33 Giardinetta 4x4
Paikkakunta: Vihti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jeQQ »

Motonet..

Avatar
willez
Viestit: 5235
Liittynyt: 08 Loka 2006, 17:04
Car(s): 325i e46 talvilintta
V70 2.5T
V50 T5
ex - 156 GTA Q2
ex - 156 2.5 v6
ex - 155 2.0ts
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja willez »

jeQQ kirjoitti:Motonet..
Kannattaa vaan kattoa et jos paketin kyljessä lukee "mapco" tai muu schaissevalmistaja , kannattaa totutella järjettömään vinkunaan/kirskuntaan jarruttaessa...

Avatar
jkk
Viestit: 5891
Liittynyt: 31 Loka 2011, 22:59
Car(s): VW ID3 Pro Performance
ex-VW Golf GTE PLUG-IN Hybrid
ex-MB A180 business premium FL
ex-Alfa Giulietta 1.4 MA TCT
ex-Jeep Renegade 1.4 MA
ex-Scirocco 1.4 TSI
ex-Alfa Giulietta 2.0 jtdm-2
ex-Alfa 159 2,2 jts
ex-Alfa 156 2.0 ts Selespeed
Paikkakunta: Sarvvik

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja jkk »

mä sain motonetist minteksin palat ja k-27 levyt ei vingu.

Avatar
Joonake
Viestit: 222
Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:31
Car(s): Skoda Superb -17
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Joonake »

Katsastusmies sanoi, että "ylätukivarren pallonivel ja laakerointi on välyksellinen molemmilta puolilta". Oliko se nyt niin, että jos ostan tämmöset, niin pitäisi riittää:
*kliks*

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

Pitäisi riittää, toki ne täytyy asentaakin :fadein:

Edit: Misterin valikoima on supistunut, ennen oli ainakin Bilsteinin ja Lemförderin ylätukivarsia.
Nekin voisi olettaa laadukkaiksi.
Viimeksi muokannut Finest, 12 Tammi 2013, 11:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
michael
Viestit: 704
Liittynyt: 11 Elo 2007, 14:18
Car(s): 159 2.2, ex: 156 V6
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja michael »

^kyllä, ja just nuo TRW:t kannattaa laittaa, niin kestävät edes jonkun aikaa, kuten täällä on monesti todettu.

Avatar
azorblade
Viestit: 443
Liittynyt: 15 Elo 2009, 23:39
Car(s): 156 V6 -00

ex:
75 ts, 156 v6 ja jts, 159 2.4 sw
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja azorblade »

Joo, sama tuomio tuli just omille ylätukivarsille. vuosi ja 1 kk sitten vaihdettu, kerpeles, 14 tkm ajettu. hyvin kestää, no nyt viisaampana paremmat osat tilalle, jos vielä jotain takuuta olisi noille entisille, mutta tuskimpa vaan..

Avatar
Joonake
Viestit: 222
Liittynyt: 03 Kesä 2009, 11:31
Car(s): Skoda Superb -17
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Joonake »

Näyttäis olevan TRW:t väliaikaisesti loppunut matkustajan puolelle :( Täytyy toivoa että saavat pian uusia, tai sitten tyytyä vuodeksi noihin bölkkeihin...

Avatar
Alfissimo
Viestit: 8307
Liittynyt: 20 Tammi 2004, 02:55
Car(s): Arkeen 147 2.0
Pyhään kolmen polkimen 166 3.0
Kourajonossa 156 x4
Paikkakunta: Hollola-Lahti +lähialueet

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Alfissimo »

Kuinkas, kun tuolla mister-auton sivuilla näkyy noitta heloja & holkkeja erikseenkin myytävänä. Miksi ostaa kokonainen tukivarsi? Meneekö siitä toi pallonivel sitten ennen kumeja?

Niin, älkää kaikkia ostako, kun mäkin varmaan tarviin niitä helmikuussa.
Poikamiehen on helpompi löytää itselleen hyvä nainen, kuin ruosteeton 156.

Avatar
Finest
Viestit: 3238
Liittynyt: 25 Kesä 2010, 05:32
Car(s): Gtv TB Q2
Bravo -08 jtd
156 V6
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja Finest »

^Tai tämmöiset:
http://www.strongflex.vot.pl/index.php? ... =1&lang=en" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
masaboy
Viestit: 225
Liittynyt: 13 Joulu 2010, 10:11
Car(s): Audi A6 Avant 2.4V6 -01

Ex: 156 1.8 -98
(JJB-19)
Hyundai Coupé -99
Paikkakunta: Pori

Re: Tyhmiä kysymyksiä 156:sta

Viesti Kirjoittaja masaboy »

Noniin.

Tänään tuli vaihdatettua uusi pääsylinteri. Autoon päästyäni tuntui poljin olevan vielä enemmän löysempi kuin mitä vietäessä oli.
Taas pääsin kuitenkin kotiin jo tutuksi tulleella pumppaamis-tavalla. Eli jokaisessa kohdassa kun piti hidastaa, vaihdoin vapaalle ja pumppasin senverran että ehdin vaihtamaan vaihdetta kun taas matka jatkuu.
Tuolla menetelmällä vaihteet vaihtuivat siististi mutta 18km maantie ajon jälkeen oli kyllä taas työ ja tuska saada 5-vaihde vapaalle..

Eli jos se nyt jostain ilmaus-jutusta on kiinni, niin miten se tapahtuu? Ohjetta tuohon löytyy näemmä helpommin V6-malleihin.
1.8 twinsparkkiin ei taida päteä täysin sama menetelmä?

Vastaa Viestiin