Tyhmiä kysymyksiä 159:stä (ja muut 939:t)
Valvoja: Moderators
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Oliko kumi/kangasmatoilla kosteutta? Oliko mattojen alla kosteutta? Olivatko vaatteet ja kengät kuivia? Oliko tavaratila kuiva?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kuuden vuoden kokemuksella tapanani on pitää lämpötila 18 astetta ja puhallus kaikkiin suuntiin.
Sama kesällä, paitsi lämpötila 20 ja tarpeen mukaan ilmastointi päälle.
Sama kesällä, paitsi lämpötila 20 ja tarpeen mukaan ilmastointi päälle.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- Farina
- Viestit: 1478
- Liittynyt: 13 Huhti 2008, 18:09
- Car(s): Ranskalainen mukamaasturi
- Paikkakunta: Pirkkala
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ilmastoinnin kompressorin (tähti) valo syttyy aina kun painaa "Auto"-asennon päälle. Kompura ei vaan pyöri (muistaakseni) alle +3C:ssä, vaikka valo palaisikin. Lähinnä tuolla napilla voi sammuttaa kompuran kesällä, jos haluaa säästää bensaa, ei sillä muuta tee.cri kirjoitti: "AUTO"-napit näyttää kuitenkin taas kytkevän sen päälle, joten en edes mieti mikä merkitys tähden kuvalla tässä kohdin on.
"Auto"-asento tippuu aina pois päältä, jos teet manuaalisäätöjä, esim. nostat puhallusta ja/tai suuntausta. Kun pistät "Auto"-asennon päälle, tekemäsi manuaalisäädöt kumoutuvat tietysti.
Yleisellä tasolla voidaan sanoa että 159:n automaatti-ilmastointi ei ole terävimmästä päästä ja sitä joutuu ajoittain säätämään. Kuten mainitsitkin, niin kylmällä autolla autoilmastointi ei tee aluksi juuri mitään, mutta kun lämmöt vähän nousee, niin alkaa hurja puhallus, joka loppuu vähän ajan päästä. Jos tämä ärsyttää, niin muuta vaihtoehtoa ei ole kuin säätää käsin ja/tai asettaa lämpötilaa alemmaksi, jolloin puhuri loppuu aiemmin. Olen itse jo niin turtunut tähän ominaisuuteen, että pidän lämpötilaa 19C:ssä, jolloin ilmastointi toimii keskimäärin hyvin. Kesällä taas lämpöjä kannattaa pitää n. 21-22C:ssä, koska kuumassa autossa viilennys aiheuttaa vastaavan puhurin
Kostealla ilmalla lasit vaan tahtoo mennä huuruun, vaikka matot ja lattia olisivat kuivat. Kannattaa toki tarkastaa ne, koska ne pahentavat tilannetta.
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Jaha, vastauksia ropisee, no tässä oma 3kk kokemuksella:
Jos se yhtään lohduttaa niin 156:ssa toimii automaatti yhtä huonosti kylmillä keleillä, jopa manuaali sekoilee siinä ainakin itsellä. 159:ssä annat olla puhalluksen ylös ja alas manuaaliasennossa. Liikkeelle lähdettäessä kylmällä koneella puhallus jää pienelle ja nousee isolle kun moottori lämpenee tarpeeksi, mikä ainakin 2.4:lla tapahtuu aika pian pakkasillakin. Sitten painetaan yksi tai kaksi pykälää pienemmälle niin on just sopiva kaikinpuolin.
Automaateissa kun se huono puoli että mikään ei voi sopia kaikille samalla tavalla eikä se tajua milloin on porukkaa auto täynnä. Toki joissain merkeissä varmaan toimii "älykkäämmin" myös pakkasilla. Tässä kun pitää manuaaliinkin kajota kertaalleen, joka kerta.
Jos se yhtään lohduttaa niin 156:ssa toimii automaatti yhtä huonosti kylmillä keleillä, jopa manuaali sekoilee siinä ainakin itsellä. 159:ssä annat olla puhalluksen ylös ja alas manuaaliasennossa. Liikkeelle lähdettäessä kylmällä koneella puhallus jää pienelle ja nousee isolle kun moottori lämpenee tarpeeksi, mikä ainakin 2.4:lla tapahtuu aika pian pakkasillakin. Sitten painetaan yksi tai kaksi pykälää pienemmälle niin on just sopiva kaikinpuolin.
Automaateissa kun se huono puoli että mikään ei voi sopia kaikille samalla tavalla eikä se tajua milloin on porukkaa auto täynnä. Toki joissain merkeissä varmaan toimii "älykkäämmin" myös pakkasilla. Tässä kun pitää manuaaliinkin kajota kertaalleen, joka kerta.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Esilämmityksen jälkeen tulee ekana törpättyä kertaalleen plussanappia puhallinnopeuteen, tämä estää pöhötysinnostuksen, joka tosiaan viilentää esilämmitettyä autoa. Lämpömittarin heiluessa jossain 70-80C tienoossa törppään sitten autonamiskasta automagian takaisin päälle. Ilman esilämmitystä pöhötys ei harmita, kun tuolloin jo pöhötyksen alkaessa sisääntuleva ilma on auton sisäilmaa lämpimämpää. Tuo pöhötyshän alkaa jäähdytysnesteen lämpötilan ollessa 40C (tai ainakin mulla OBD:stä saatava lukema kolahtaa just samalla hetkellä tuohon 40C lukemaan kun automagia innostuu pöhöttämään).
Huurtumiseen en juuri ota kantaa, kun ajan pääasiassa yksin (tämän takia ilmastointikin on monoasennossa) ja kerralla tarpeeksi, jotta auto pysyy kuivana. Sen oon kuitennii huomannu, että likaset lasit huurtuu helpommin. Eli mulla huurtuva lasi on aina viimeistään merkki siitä, että on aika putsata lasit sisäpuolelta. Huurtuneisiin laseihin se huurteenpoistopöhötystoiminto (logo näyttää tuulilasin lämmitykseltä) tuntuu purevan melko hyvin.
Huurtumiseen en juuri ota kantaa, kun ajan pääasiassa yksin (tämän takia ilmastointikin on monoasennossa) ja kerralla tarpeeksi, jotta auto pysyy kuivana. Sen oon kuitennii huomannu, että likaset lasit huurtuu helpommin. Eli mulla huurtuva lasi on aina viimeistään merkki siitä, että on aika putsata lasit sisäpuolelta. Huurtuneisiin laseihin se huurteenpoistopöhötystoiminto (logo näyttää tuulilasin lämmitykseltä) tuntuu purevan melko hyvin.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Aikoinaan ikkunat pestiin sisältä tentulla, jotta niistä tuli varmasti puhtaat. Jokainen mm. Kuplaa ajanut tietää, mitä huurtuminen voi olla, jos lasit ovat vähänkään likaiset sisältä.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Omat kokemukset: auto-napilla ja lämpö säädettynä 22 ei tarvitse tehdä mitään, isommalla porukalla ja kostealla säällä sitten joutuu manuaalisesti pitämään puhallusta ikkunoille.
Kesällä tein kennon desifioinnin, lieko siitä ollu jotain apua
Kesällä tein kennon desifioinnin, lieko siitä ollu jotain apua
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- Aquatica
- Viestit: 13944
- Liittynyt: 01 Maalis 2010, 19:10
- Car(s): Giulietta MA170 TCT '11, ex 159 2.4JTDm Q4 SW '07, ex Giulietta MA170 '11, ex 159 2.4JTDm '06, ex MiTo 1.4 T-Jet 155 '09, ex 156 2.4JTD '01, ex 156 1.8TS "Super" '03, ex 207 1.6HDi '06, ex 156 2.0TS '99
- Paikkakunta: Kerava
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Taksimiehiltä opittua: ilmastoinnin kanssa, jos meinaa mennä huuruun -> ilmastointi pois päältä. Eli sammuta koko A/C ja käytä manuaalista puhallusta, yleensä riittää ihan pari pykälää puhallusta ja jaettuna vaikka jalkoihin/ikkunoille.
Kesällä jos on tuota huurtumisongelmaa, siihen voi auttaa se, että ajaa loppumatkan ilman ilmastointia. Näin kenno kuivahtaa ja seuraavalla käyttökerralla siellä ei ole pelkkää kosteutta koko kennon täydeltä. Itse kokeilin tuota pari päivää sitten alkaen, eikä sen jälkeen ole huurtumisongelmaa ollut, vaikka ilma on ollut märkä ja kostea, lisäksi auton sisällä paljon kosteutta. Ennen tuota joutui vähän väliä lätkäsemään ilmastoinnin huurteenpoiston päälle.
Myöskin autosta riippuen, mistä raitisilma otetaan ilmastointia käytettäessä... Lie aika usein tuo on tuulilasin alapuoleinen ritilikkö, mihin toki jää kaikki lumi ymv. sohjo. Sitten ne menee tuoreilman mukana sinne ja sisälle pääsee turhaan kosteutta.
Kesällä jos on tuota huurtumisongelmaa, siihen voi auttaa se, että ajaa loppumatkan ilman ilmastointia. Näin kenno kuivahtaa ja seuraavalla käyttökerralla siellä ei ole pelkkää kosteutta koko kennon täydeltä. Itse kokeilin tuota pari päivää sitten alkaen, eikä sen jälkeen ole huurtumisongelmaa ollut, vaikka ilma on ollut märkä ja kostea, lisäksi auton sisällä paljon kosteutta. Ennen tuota joutui vähän väliä lätkäsemään ilmastoinnin huurteenpoiston päälle.
Myöskin autosta riippuen, mistä raitisilma otetaan ilmastointia käytettäessä... Lie aika usein tuo on tuulilasin alapuoleinen ritilikkö, mihin toki jää kaikki lumi ymv. sohjo. Sitten ne menee tuoreilman mukana sinne ja sisälle pääsee turhaan kosteutta.
- palkus
- Viestit: 4740
- Liittynyt: 15 Helmi 2010, 20:06
- Car(s): 159 V6 Berlina
156 jts Giugiaro - Paikkakunta: varsinais-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
ot näin 156 miehenä. Porukka haukkuu automaagista kautta malliston vaikka se toimi vallan mainiosti. kaikkein huurtavimmilla keleillä joutuu näppäämän kerran jotta puhallusta menee myös ylös. Omassa puhallus on ensin 1 tasolla kunnes hiukan lämpenee ja sitten 3 voimakkuudella, kun sitten motti on paremmin lämmennyt niin 4 tai 5 vauhdilla hakkee nopeasti toivotun lämpötilan. Normaali puhallinnopeus -20 pakkasella on 2-3 kun sisälämpö on 22-23. Bentsiinikoneen lämmöntuotto on tietysti eriluokkaa kuin tupaoilonissa. Sitten se juttu koskien koko sydeemiä on raitisilmasuotimen vaihto huolto-ohjelmista piittaamatta aina ennen talvea.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Toi on niin totta. Mulla ei muuten ole ollu mitään huurtumisongelmaa kuin kerran. Nimittäin ilmastoinnin huollon jälkeen. Ihmettelin että miten se nyt noin huonosti toimii. Ikkunassa oli ikänkuin joku näkymätön kalvo. Olisko siinä ilmastoinnin huollossa sitten levinny jotain kemikaaleja siihen ikkunaan.Polforea kirjoitti:Sen oon kuitennii huomannu, että likaset lasit huurtuu helpommin. Eli mulla huurtuva lasi on aina viimeistään merkki siitä, että on aika putsata lasit sisäpuolelta.
- Vainio
- Viestit: 650
- Liittynyt: 16 Syys 2010, 17:50
- Car(s): 159 2.4JTDM
Kehonsiirrin Tojota - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mulla ollut just samat valinnat talvisin päällä kuin Lakulla . Kesällä toi automaatti on pelittänyt minun mielestä ihan ok.Laku kirjoitti:Kuuden vuoden kokemuksella tapanani on pitää lämpötila 18 astetta ja puhallus kaikkiin suuntiin.
Sama kesällä, paitsi lämpötila 20 ja tarpeen mukaan ilmastointi päälle.
Yksin ajellessa tuota huurtumisongelmaa ei ole, mutta matkustajien kanssa kyllä (siis "full auto" päällä).
Raitisilmasuodattimen oon vaihtanut joka vuosi ja sen ilmastoinnin vesiviemärin putsaillut samalla eli niistä ei pitäisi huurtumisen olla kiinni.
Ilmastoinnista ei oo löytynyt mitään vikakoodeja joten voisi olettaa, että kaikkien läppien servot ovat kunnossa. Ehkä?
Oishan toi niin hienoa kun ei tarttis kohmeisilla sormilla joka talviaamu näpläillä ilmastoinnin nappuloita
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mulla 19 astetta ja manuaalilla mennään. Oli samaa ongelmaa jouluna täälläkin kun neljä ihmistä autossa, ei oikein tiennyt mihin sen puhalluksen laittaisi kun ikkunat huurtuu ja jalkoja palelee.
Yleensä teen niin, että liikkelle lähtiessä en puutu koko härveliin, sitten kun alkaa se pöhötys laitan puhalluksen kakkoselle(moottori lämpeää nopeammin kun ei tarvii työntää lämmintä kabiiniin) ja vasta kun ollaan puolessa välissä lämmöissä laitan puhalluksen kolmoselle, siis jos tarvitsee.
Tää lämpeneminen kun ei tossa dieselissä ole vahvimpia puolia kovimmalla pakkasella. Huomasin tämän kun puhallin puhaltaa täysillä menee puolet enemmän matkaa että moottori lämpenee normi lämpöihin.
Yleensä teen niin, että liikkelle lähtiessä en puutu koko härveliin, sitten kun alkaa se pöhötys laitan puhalluksen kakkoselle(moottori lämpeää nopeammin kun ei tarvii työntää lämmintä kabiiniin) ja vasta kun ollaan puolessa välissä lämmöissä laitan puhalluksen kolmoselle, siis jos tarvitsee.
Tää lämpeneminen kun ei tossa dieselissä ole vahvimpia puolia kovimmalla pakkasella. Huomasin tämän kun puhallin puhaltaa täysillä menee puolet enemmän matkaa että moottori lämpenee normi lämpöihin.
Life is too short to drive boring cars.
- Capirex
- Viestit: 394
- Liittynyt: 07 Tammi 2006, 18:03
- Car(s): Skoda Octavia 1.4 TSI DSG -15, ex-159 jtdm 2.0 -10, ex-147 2.0 -08, ex-147 2.0 sele -02, ex-156 2.0, ex-156 2.4 jtdm, ex-Ducati 748 -00, ex-Ducati 750SS -95
- Paikkakunta: Helsinki/Tampere
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Palatakseni vielä tähän jurinaan kylmää autoa käynnistettäessä. Sain äänen aika hyvin kuulumaan tuossa töitten jälkeen nollakelissä. Ääni siis tulee vain auton ollessa kylmä ja kylmällä kelillä. Esim 13+ asteisesta autohallista startattaessa ääntä ei tule koskaan. Kylmässä kylmällä moottorilla ajaessa ääni katoaa noin minuutin sisällä ja kuuluu sen jälkeen noin viiden minuutin ajan, jos esim jarruttaa voimakkaasti, niin tuon jarrutuksen aikana. Minusta nuo polkimet vain välittävät tuota mahdollisesti moottorin tukikumin kulumisesta aiheutuvaa resonointia runkoäänenä, ei niinkään jotain alipaineesta johtuvaa ongelmaa...Janne kirjoitti:Meikäläisellä on sekä tuo jarruongelma (jarruttomuus) että tärinä...näiden juttujen perustella ainakin alipainepumppu siellä vissiin jäätyy/hajoilee. Kyselempä että mitä tuumaavat liikkeessä.
http://www.youtube.com/watch?v=bQ9p600P ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko muilla samaa?
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 04 Huhti 2012, 12:45
- Car(s): ex. 159 sw 2.2JTS
- Paikkakunta: Joensuu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Lisäänpä omankin lusikkani tähän lämmityslaitteen automaatti toimintaan. Ensimmäistä talvea tässä 159:llä ajelen ja ensimmäistä kertaa omistan auton, jossa on edes jonkunlainen automaatti-ilmastointi. Tähän menessä ehtinyt ajella lähes 30 asteen pakkasessa ja mielestäni ongelmana automaatissa on, että se säätää puhalluksen liikaa jaloille ja jopa liian hiljaiselle. Tietysti tämä hävittää vedon tunteen mikä on hyvä asia mutta samalla lumesta sulava kosteus nousee tietenkin ylös ja kun matkustajat hikoilevat vielä lisää kosteutta, eikä ikkunoille ole puhallusta niin lopputuloksena ei voi olla muuta kuin huurtuvat ikkunat. Mutta kun vähän käy käpälöimässä manuaalisäätöä niin ikkunat pysyy kirkkaana ja lämpöäkin on enemmän kuin entisessä Octaviassa niin tyytyväinen olen tuohon, saapahan kaverit edes vähän kuittailla Alfan talviominaisuuksista.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Minullakin tämä on ensimmäinen auto jossa on kaksialueinen auto-ilmastointi ja olen kyllä ollut erittäin tyytyväinen. Meillä on kyydissä yleensä 2 aikuista, 1 muksu ja iso koira, eikä mitään huurtumisongelmia ole ollut. Hiutalenappi palaa suurinpiirtein aina. Jos sisätilalämppäri on ollut päällä (auto sisältä saunalämmin), napsautan hiutaleen pois, muutoin annan automatiikan hoitaa asiat.
Alfa Romeo 155 V6 1992
- cri
- Viestit: 91
- Liittynyt: 18 Heinä 2011, 14:22
- Car(s): Alfa 159 1.9 JTDm Ti -09
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Punto 1.2 -04
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Asioista ajatellaan näköjään niin eri tavalla eri paikoissa. Esim. ilmastoinnin "AUTO" Alfalla ei tarkoita sitä, että mennään manuaalilta täysautomaatille, vaan jotain siitä väliltä. tajusin nimittäin tänä aamuna, että puhallin aloittaa kylmänä ykkösellä ja nostaa siitä puhalluksen tappiin lämpömittarin herättyä, vaikka "AUTO" on pois päältä! Sinänsä saattaa olla hyvä ratkaisu, että puhallus on liikkeelle lähtiessä minimissä jos se edistää koneen lämpiämistä, mutta jos kerran mennään manuaalisäädöille, niin olisi luontevaa, että säätö myös pysyisi sellaisena toistaiseksi kunnes säätöihin taas kosketaan.
Saman tapaista kuljettajan puolesta ajattelua edustaa myös se, että kun valitsen mittarinäyttöön trippinäkymän, kestää tuo valinta vaan seuraavaan käynnistykseen saakka, jolloin siinä pitää taas auton mielestä kertoa isolla tekstillä, että tänään on maanantai. Auto siis kai ajettelee, että kuski ei tiedä edes menossa olevaa viikonpäivää eikä siten todennäköisesti osaa tehdä pysyvämpiä valintoja oman mielensä mukaan.
Manittakoon vielä loogisuuden nimissä parkkitutka. Jos anturit ovat vaikka lumen peitossa, pakin kytkeminen laittaa tutkan huutamaan yhtä soittoa. Ja kas, huuto ei tässä lakkaakaan pakin pois kytkemisellä, vaan vasta katossa olevan napin painamisella. Kun autoa sitten vekslaa parkista pois, niin seuraava pakin kytkentä tai etupään este saa tutkan taas ääneen. Napista ei siis saa tutkaa pois toistaiseksi, vaan vain seuraavaan tapahtumaan saakka. Siinä on parhaimmillaan kabiini täynnä käsiä kun tiukassa paikassa käännellessä joutuu joka välissä lisäksi pimeässä haromaan katon nappuloitakin. Ääni kun ei ole erityisen vaimea.
Mutta muuten auto on kiva. Pitää vaan tottua siihen, että kun ranskalainen tekee auton palvelemaan kuskia, niin italialainen laittaa kuskin palvelemaan autoa.
Saman tapaista kuljettajan puolesta ajattelua edustaa myös se, että kun valitsen mittarinäyttöön trippinäkymän, kestää tuo valinta vaan seuraavaan käynnistykseen saakka, jolloin siinä pitää taas auton mielestä kertoa isolla tekstillä, että tänään on maanantai. Auto siis kai ajettelee, että kuski ei tiedä edes menossa olevaa viikonpäivää eikä siten todennäköisesti osaa tehdä pysyvämpiä valintoja oman mielensä mukaan.
Manittakoon vielä loogisuuden nimissä parkkitutka. Jos anturit ovat vaikka lumen peitossa, pakin kytkeminen laittaa tutkan huutamaan yhtä soittoa. Ja kas, huuto ei tässä lakkaakaan pakin pois kytkemisellä, vaan vasta katossa olevan napin painamisella. Kun autoa sitten vekslaa parkista pois, niin seuraava pakin kytkentä tai etupään este saa tutkan taas ääneen. Napista ei siis saa tutkaa pois toistaiseksi, vaan vain seuraavaan tapahtumaan saakka. Siinä on parhaimmillaan kabiini täynnä käsiä kun tiukassa paikassa käännellessä joutuu joka välissä lisäksi pimeässä haromaan katon nappuloitakin. Ääni kun ei ole erityisen vaimea.
Mutta muuten auto on kiva. Pitää vaan tottua siihen, että kun ranskalainen tekee auton palvelemaan kuskia, niin italialainen laittaa kuskin palvelemaan autoa.
- Janne
- Viestit: 2015
- Liittynyt: 19 Huhti 2004, 21:12
- Car(s): Käyttöharraste 155 V6 -92, Exät: 159 SW 1750 TBi Business Centenary -11, 156 SW 1.8 TS Super -01, 75 TS -89. Käyttis: Bmw X1 -18
- Paikkakunta: Oulu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^
Sulla ei oo edessä tutkia?
Minusta tuo että tutkat ei mene pois päältä pakin poiskytkemisellä, on hyvä ominaisuus vekslaustilanteissa - ainakin jos on tutkat edessäkin. Hiljeneehän se sitten kun nopeus kasvaa yli 20km/h:n.
Ratkaisu piippaamiseen on että lumiharjaa lumet persuuksista pois..eiks niin
Sulla ei oo edessä tutkia?
Minusta tuo että tutkat ei mene pois päältä pakin poiskytkemisellä, on hyvä ominaisuus vekslaustilanteissa - ainakin jos on tutkat edessäkin. Hiljeneehän se sitten kun nopeus kasvaa yli 20km/h:n.
Ratkaisu piippaamiseen on että lumiharjaa lumet persuuksista pois..eiks niin
Alfa Romeo 155 V6 1992
- Albertolli
- Viestit: 4181
- Liittynyt: 08 Joulu 2011, 10:22
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Eikös 159:n ilmastoinnissa ole täysmanuaali, puoliautomaatti ja täysautomatiikka? Ellen aivan väärin muista menee homma näin:cri kirjoitti:Asioista ajatellaan näköjään niin eri tavalla eri paikoissa. Esim. ilmastoinnin "AUTO" Alfalla ei tarkoita sitä, että mennään manuaalilta täysautomaatille, vaan jotain siitä väliltä. tajusin nimittäin tänä aamuna, että puhallin aloittaa kylmänä ykkösellä ja nostaa siitä puhalluksen tappiin lämpömittarin herättyä, vaikka "AUTO" on pois päältä! Sinänsä saattaa olla hyvä ratkaisu, että puhallus on liikkeelle lähtiessä minimissä jos se edistää koneen lämpiämistä, mutta jos kerran mennään manuaalisäädöille, niin olisi luontevaa, että säätö myös pysyisi sellaisena toistaiseksi kunnes säätöihin taas kosketaan.
1. Täysautomaatilla säätää puhalluksen suunnan ja voiman automaattisesti, ainoastaan lämpö säädettävissä.
2. Jos painaa puhalluksen vaikkapa jalkatilaan ja tuulilasille kääntyy puhallus niihin, mutta automaatti säätää edelleen puhalluksen voimakkuuden.
3. Jos edellisen lisäksi säätää itse puhalluksen voimakkuutta, pysyy se säädetyssä asetuksessa.
Mielestäni toiminta on ihan loogista, joskaan en paljon muuta käyttänyt kuin automaattia ja tuulilasin sulatusta (joka muuten ymmärtää tiputtaa itsensä pois tietyn ajan jälkeen, toisin kuin esim volvossa). Asetusten resetointi auton sammuttamisen jälkeen on muuten tylsä homma.
Kyllä isin silmäpusseihin mahtuu!
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
itseä lainataksteni:
Kuuden vuoden kokemuksella tapanani on pitää lämpötila 18 astetta ja puhallus kaikkiin suuntiin.
Se lainauksen lisä:Korjaus vielä, että päällä on AUTO ja MONO
Sama kesällä, paitsi lämpötila 20 ja tarpeen mukaan ilmastointi päälle.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Näin ainakin omassani, ilmoittaa puhallinryhmän nätyössä joko "Full auto" tai "auto"Albertolli kirjoitti:Eikös 159:n ilmastoinnissa ole täysmanuaali, puoliautomaatti ja täysautomatiikka? Ellen aivan väärin muista menee homma näin:cri kirjoitti:Asioista ajatellaan näköjään niin eri tavalla eri paikoissa. Esim. ilmastoinnin "AUTO" Alfalla ei tarkoita sitä, että mennään manuaalilta täysautomaatille, vaan jotain siitä väliltä. tajusin nimittäin tänä aamuna, että puhallin aloittaa kylmänä ykkösellä ja nostaa siitä puhalluksen tappiin lämpömittarin herättyä, vaikka "AUTO" on pois päältä! Sinänsä saattaa olla hyvä ratkaisu, että puhallus on liikkeelle lähtiessä minimissä jos se edistää koneen lämpiämistä, mutta jos kerran mennään manuaalisäädöille, niin olisi luontevaa, että säätö myös pysyisi sellaisena toistaiseksi kunnes säätöihin taas kosketaan.
1. Täysautomaatilla säätää puhalluksen suunnan ja voiman automaattisesti, ainoastaan lämpö säädettävissä.
2. Jos painaa puhalluksen vaikkapa jalkatilaan ja tuulilasille kääntyy puhallus niihin, mutta automaatti säätää edelleen puhalluksen voimakkuuden.
3. Jos edellisen lisäksi säätää itse puhalluksen voimakkuutta, pysyy se säädetyssä asetuksessa.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Outo vika 159:issä eli osa vasemmanpuoleisen valojen ja suuntavilkkujen kytkimen toiminnoista ei toimi:
- lähivalot ovat päällä KAIKISSA asennoissa.. eivät siis mene parkeille, eikä saa kokonaan pois (siitä pyöritettävästä katkaisijasta)
- MENU-näppäin ei toimi - eli asetus valikkoihin ei pääse
- pitkien valojen vaihtaminen toimii ok
- suuntavilkut toimii ok
Se toinen vasemmanpuoleinen viiksi, eli vakionopeussäädin, toimii ok
Mistä lähtisitte vikaa etsimään? Mitään muuta sähkövikaa en ole huomannut autossa.
- lähivalot ovat päällä KAIKISSA asennoissa.. eivät siis mene parkeille, eikä saa kokonaan pois (siitä pyöritettävästä katkaisijasta)
- MENU-näppäin ei toimi - eli asetus valikkoihin ei pääse
- pitkien valojen vaihtaminen toimii ok
- suuntavilkut toimii ok
Se toinen vasemmanpuoleinen viiksi, eli vakionopeussäädin, toimii ok
Mistä lähtisitte vikaa etsimään? Mitään muuta sähkövikaa en ole huomannut autossa.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
En siis käytä sitä "FULL AUTO"a. Mielestäni se ei toimi yhtä hyvin kuin "AUTO" ja "MONO" ja lämmönsäätö asteina.
Laku
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
Kia Niro, ex. Lancia Ypsilon, CBR 600 RR, 159 2.2, 156 V6 SW, 147 2.0 Sele, 147 1.6, 75 1.6
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Viiksessä vika. Pitäisi löytyä vikakoodi. Käy luetuttamassa, ei tarvitse arpoaJaba kirjoitti:Outo vika 159:issä eli osa vasemmanpuoleisen valojen ja suuntavilkkujen kytkimen toiminnoista ei toimi:
- lähivalot ovat päällä KAIKISSA asennoissa.. eivät siis mene parkeille, eikä saa kokonaan pois (siitä pyöritettävästä katkaisijasta)
- MENU-näppäin ei toimi - eli asetus valikkoihin ei pääse
- pitkien valojen vaihtaminen toimii ok
- suuntavilkut toimii ok
Se toinen vasemmanpuoleinen viiksi, eli vakionopeussäädin, toimii ok
Mistä lähtisitte vikaa etsimään? Mitään muuta sähkövikaa en ole huomannut autossa.
Life is too short to drive boring cars.
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Johto poikki viiiksestä. Vilkut ja kaukovalot ovat viiksen juuressa omilla kytkimillään ja viiksessä olevat toiminnot johdoilla.Jaba kirjoitti:Outo vika 159:issä eli osa vasemmanpuoleisen valojen ja suuntavilkkujen kytkimen toiminnoista ei toimi:
- lähivalot ovat päällä KAIKISSA asennoissa.. eivät siis mene parkeille, eikä saa kokonaan pois (siitä pyöritettävästä katkaisijasta)
- MENU-näppäin ei toimi - eli asetus valikkoihin ei pääse
- pitkien valojen vaihtaminen toimii ok
- suuntavilkut toimii ok
Se toinen vasemmanpuoleinen viiksi, eli vakionopeussäädin, toimii ok
Mistä lähtisitte vikaa etsimään? Mitään muuta sähkövikaa en ole huomannut autossa.
Ratti ja asentoanturi pois, suojamuovit pois ja viiksipaketin irrotus. Koko viiksipaketin (vasen ja oikea) voi vaihtaa, tai purkaa ja korjata johdot.
Viiksen purkaminen on helppoa mutta kasaaminen vaatii aikaa ja sorminäppäryyttä ja voi tulla korjaamolla teetettynä kalliimmaksi kuin koko paketti?
Edit: Viiksipaketteja näyttää eperissä olevan erilaisia, ilmeisesti kaikissa ei olekaan samoja toimintoja. Viisainta tsekata auton VIN-numerolla oikea ja etsiä hintataso. Kuitenkin luultavasti useampi saturainen menee koko pakettiin?
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Vau - täältähän saa nopeasti asiantuntevia vastauksia. Kiitos!
Löysin eräältä Ruotsin purkuosa sitelta aivan samanlaisesta autosta -04 2.4 JTDm Aut peräisin olevan osan (autolla ajettu 37 tkm). Minkä numeroiden tulee täsmätä jotta voisi olla varma, että osa käy?
Information
SPAKCENTRAL, ALFA 159 -08
5DR CBI 2,4 JTD AUTOMAT
BOSCH 0265005499
Originalnr / Motorkod
01560721970
0265005499
939.A3.000
(Vain!) noin satasen maksaisi tällainen purkuosa. Ja tuossa siis kaikki kolme viikseä eli koko viiksipaketti.
Löysin eräältä Ruotsin purkuosa sitelta aivan samanlaisesta autosta -04 2.4 JTDm Aut peräisin olevan osan (autolla ajettu 37 tkm). Minkä numeroiden tulee täsmätä jotta voisi olla varma, että osa käy?
Information
SPAKCENTRAL, ALFA 159 -08
5DR CBI 2,4 JTD AUTOMAT
BOSCH 0265005499
Originalnr / Motorkod
01560721970
0265005499
939.A3.000
(Vain!) noin satasen maksaisi tällainen purkuosa. Ja tuossa siis kaikki kolme viikseä eli koko viiksipaketti.
Viimeksi muokannut Jaba, 08 Tammi 2013, 11:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- cri
- Viestit: 91
- Liittynyt: 18 Heinä 2011, 14:22
- Car(s): Alfa 159 1.9 JTDm Ti -09
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Punto 1.2 -04
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Minulla ilmastoinnissa näyttäisi olevan vaan asento "AUTO" tai sitten manuaali, jolloin AUTO-teksti vaan häviää näytöltä, kun jotain säätöä painaa. Tosin puhallin näyttää edelleen ajattelevan itsekseen. Olisko eroja versioissa? Ainakaan en ole saanut näytölle tekstejä "MONO" tai "FULL AUTO". OFF-napista tippuu sitten kai koko laite pelistä pois.
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Minullakin joku ihme versio jossa vaan pelkästään AUTO. Edellisessä vm 06 159 oli FULL AUTO. Osaako joku kertoa tälle syytä? Ja toinen on etten pysty pelkästään kuskin puolen säätönamikasta säätämään lämpötilaa, vaan pitää säätää erikseen hanttarin puolelle. Sekin oli edellisessä 159 toisin.
Life is too short to drive boring cars.
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
arv kirjoitti:Johto poikki viiiksestä. Vilkut ja kaukovalot ovat viiksen juuressa omilla kytkimillään ja viiksessä olevat toiminnot johdoilla.Jaba kirjoitti:Outo vika 159:issä eli osa vasemmanpuoleisen valojen ja suuntavilkkujen kytkimen toiminnoista ei toimi:
- lähivalot ovat päällä KAIKISSA asennoissa.. eivät siis mene parkeille, eikä saa kokonaan pois (siitä pyöritettävästä katkaisijasta)
- MENU-näppäin ei toimi - eli asetus valikkoihin ei pääse
- pitkien valojen vaihtaminen toimii ok
- suuntavilkut toimii ok
Se toinen vasemmanpuoleinen viiksi, eli vakionopeussäädin, toimii ok
Mistä lähtisitte vikaa etsimään? Mitään muuta sähkövikaa en ole huomannut autossa.
Ratti ja asentoanturi pois, suojamuovit pois ja viiksipaketin irrotus. Koko viiksipaketin (vasen ja oikea) voi vaihtaa, tai purkaa ja korjata johdot.
Viiksen purkaminen on helppoa mutta kasaaminen vaatii aikaa ja sorminäppäryyttä ja voi tulla korjaamolla teetettynä kalliimmaksi kuin koko paketti?
Edit: Viiksipaketteja näyttää eperissä olevan erilaisia, ilmeisesti kaikissa ei olekaan samoja toimintoja. Viisainta tsekata auton VIN-numerolla oikea ja etsiä hintataso. Kuitenkin luultavasti useampi saturainen menee koko pakettiin?
Eihän se voisi olla vain jotenkin löystynyt liitin joka ei saa kontaktia?
-
- Viestit: 491
- Liittynyt: 25 Loka 2009, 05:12
- Car(s): 159 2.4 JTDm -06, 147 2.0 TS -08
- Paikkakunta: Seinäjoki/Jyväskylä
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Voihan se niinkin olla, mutta omasta autostani (159) oli johto poikki; MENU-nappi ei toiminut vasemmassa viiksessä. Aika hengettömän ohkaisia on nuo johdot ja vilkkua käytetään paljon.Jaba kirjoitti:arv kirjoitti:Johto poikki viiiksestä. Vilkut ja kaukovalot ovat viiksen juuressa omilla kytkimillään ja viiksessä olevat toiminnot johdoilla.Jaba kirjoitti:Outo vika 159:issä eli osa vasemmanpuoleisen valojen ja suuntavilkkujen kytkimen toiminnoista ei toimi:
- lähivalot ovat päällä KAIKISSA asennoissa.. eivät siis mene parkeille, eikä saa kokonaan pois (siitä pyöritettävästä katkaisijasta)
- MENU-näppäin ei toimi - eli asetus valikkoihin ei pääse
- pitkien valojen vaihtaminen toimii ok
- suuntavilkut toimii ok
Se toinen vasemmanpuoleinen viiksi, eli vakionopeussäädin, toimii ok
Mistä lähtisitte vikaa etsimään? Mitään muuta sähkövikaa en ole huomannut autossa.
Ratti ja asentoanturi pois, suojamuovit pois ja viiksipaketin irrotus. Koko viiksipaketin (vasen ja oikea) voi vaihtaa, tai purkaa ja korjata johdot.
Viiksen purkaminen on helppoa mutta kasaaminen vaatii aikaa ja sorminäppäryyttä ja voi tulla korjaamolla teetettynä kalliimmaksi kuin koko paketti?
Edit: Viiksipaketteja näyttää eperissä olevan erilaisia, ilmeisesti kaikissa ei olekaan samoja toimintoja. Viisainta tsekata auton VIN-numerolla oikea ja etsiä hintataso. Kuitenkin luultavasti useampi saturainen menee koko pakettiin?
Eihän se voisi olla vain jotenkin löystynyt liitin joka ei saa kontaktia?
Tästä bongasin kuvat
Ratin irrotusohje
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kiitos ARV todella seikkaperäisistä ohjeista ja ennenkaikkea vaivannäöstäsi
- cri
- Viestit: 91
- Liittynyt: 18 Heinä 2011, 14:22
- Car(s): Alfa 159 1.9 JTDm Ti -09
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Punto 1.2 -04
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Onko ominaisuus vai vika, jos vilkku palauttelee huonosti pitkissä kurveissa? Normaaleissa 90 asteen risteyksissä palauttaa aina ja varmasti.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Huurteesta lasissa vielä, lähdin aamulla tolpattomalta paikaltani Padasjoelle ja kuljettajan kumimatolla oli vähän jäätä. Näin tuli hyvä paikka testata automaattiasetusten huurteenpoistokykyjä. (Mullahan on siis vain FULL AUTO- ja AUTO-vaihtoehdot.)
Sen verran laitoin hönkää alkumatkaksi, että motarille mennessä näin kunnolla ulos. Sitten motarilla täysautomatiikka päälle ja yksin ajellessa ikkunat olivat kirkkaat, kunhan kumimatto oli ensin kuivahtanut. Sillä välin sivuikkunoiden huurteen määrään vaikutti paljon se, olivatko kojelaudan keskellä olevat kolme ritilää auki vai kiinni: jos ne olivat auki, ikkunat huurtuivat, mutta sulkemisen myötä reilussa satasen vauhdissa jopa tunsi, kuinka ikkunan puolella oli kovempi ilmavirta ja ikkunat kirkastuivat melkoisen nopeasti.
Sen verran laitoin hönkää alkumatkaksi, että motarille mennessä näin kunnolla ulos. Sitten motarilla täysautomatiikka päälle ja yksin ajellessa ikkunat olivat kirkkaat, kunhan kumimatto oli ensin kuivahtanut. Sillä välin sivuikkunoiden huurteen määrään vaikutti paljon se, olivatko kojelaudan keskellä olevat kolme ritilää auki vai kiinni: jos ne olivat auki, ikkunat huurtuivat, mutta sulkemisen myötä reilussa satasen vauhdissa jopa tunsi, kuinka ikkunan puolella oli kovempi ilmavirta ja ikkunat kirkastuivat melkoisen nopeasti.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^^Ominaisuutena pitäisin, kun mullakin jää välillä palauttamatta.
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
hyppääkö "palauttimen yli"? ei mulla ainakaan ole tuollaista esiintynnyt, pitkässä kaarteessa voi vaan käydä niinkin, että palautin ei kohtaa vilkkuviikseä eikä sen takia kuulukkaan palauttaa.
En nyt osannu asiaa selvemmin esittää... toivottavasti edes joku ymmärtää
En nyt osannu asiaa selvemmin esittää... toivottavasti edes joku ymmärtää
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ainakin teki samaa joissain Fiudeissakin, eli eiköhän tää ole ihan koko konsernin kattava ominaisuus.DaViega kirjoitti:hyppääkö "palauttimen yli"? ei mulla ainakaan ole tuollaista esiintynnyt, pitkässä kaarteessa voi vaan käydä niinkin, että palautin ei kohtaa vilkkuviikseä eikä sen takia kuulukkaan palauttaa.
En nyt osannu asiaa selvemmin esittää... toivottavasti edes joku ymmärtää
- cri
- Viestit: 91
- Liittynyt: 18 Heinä 2011, 14:22
- Car(s): Alfa 159 1.9 JTDm Ti -09
Fiat 124 Spider 2000 -79
Fiat Punto 1.2 -04
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Saako 159:n pohjan ja lokareitten suojamuoveja jostain kohtuuhinnalla sitten kun tarvis tulee?
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Mahtaakohan näissä olla hitaamman ohjauksen konsernikikkareet... Lievästi ärsyttävä ominaisuus.cri kirjoitti:Onko ominaisuus vai vika, jos vilkku palauttelee huonosti pitkissä kurveissa? Normaaleissa 90 asteen risteyksissä palauttaa aina ja varmasti.
-
- Viestit: 1690
- Liittynyt: 09 Heinä 2009, 13:14
- Car(s): 159 2.4JTDm Q2 -06, 156 SW 2.0JTS sele -05, GTV6 projekti, Fiat barchetta ja C5 sitikka*2
- Paikkakunta: Rauman seutu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Niin, ja mistähän löytyisi takatukivarsien puslia? Etupäähänhän niitä on kyllä tarjolla myös erikseen, tukivarsien lisäksi.
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 09 Loka 2010, 13:51
- Car(s): Giulia ja GTJ1600
- Paikkakunta: keski-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Lähdin tuossa kylmiltään ajelemaan 159 2,4 ja alkoi melkoisesti savuttamaan ja käryämään. Hetken päästä maantie ajossa ruiskutusjärjestelmän varoitusvalo palamaan. Onko vakavampaa, ajettu 100000 ja juuri huollettu.
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ahtoputki anto periksi, tai EGR on jumissa? kulkiko normaalin olisesti?
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 09 Loka 2010, 13:51
- Car(s): Giulia ja GTJ1600
- Paikkakunta: keski-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Juu kulki ihan ok, savutus väheni loppumatkalla mutta käry o ny tallissa jonkinlainen.
Tiputtanu jotakin nestettä muutaman tipan betonille.
Tiputtanu jotakin nestettä muutaman tipan betonille.
- Jiitee
- Viestit: 3425
- Liittynyt: 11 Loka 2011, 17:29
- Car(s): Giulia ´17 2.0 T, 407 SW HDI136 AT(N1) sekä jaappanialaane SW-hyprit
ex- 81' Giulietta 2.0 TC , ´03 FL 156 SW JTDMjet 16 - Paikkakunta: Pohojammaa
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^ Huohotin jäässäkö, suli auki ajettaessa ??
JT
JT
Alfauros-toyotanaaras
Air-cooled VW´s are cool too
-
- Viestit: 12
- Liittynyt: 09 Loka 2010, 13:51
- Car(s): Giulia ja GTJ1600
- Paikkakunta: keski-suomi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Just, tuosta huohottimesta olikin jo tarinaa.
Tuntus että se olis se, onkos tee se itse huolto seuraava lyhyesti?
Putki puhtaaks ja lisää oljyä? jos nyt vaurioita sen enenpää tullut, nyt auto lämpimässä tallissa.
Vai tuleeko viedä korjaamolle? jos tuo varoitus valo sattuisi sammumaan?
Tuntus että se olis se, onkos tee se itse huolto seuraava lyhyesti?
Putki puhtaaks ja lisää oljyä? jos nyt vaurioita sen enenpää tullut, nyt auto lämpimässä tallissa.
Vai tuleeko viedä korjaamolle? jos tuo varoitus valo sattuisi sammumaan?
- DaViega
- Viestit: 4527
- Liittynyt: 19 Maalis 2009, 17:32
- Car(s): 159 SW TBI Centenary
ex:
159 2.2 JTS
156 JTS - Paikkakunta: Lahti
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Ahtoputki irti välijäähdyttimen lähdön puolelta (en tosin tiedä, kuinka pahassa paikassa on) sitten auto käyntiin ja ~2000rpm puhaltamaan 10-15min, tulee vedet pois kun sulavat.
I've broken my fall, But the end to it all, I've changed my routine, Now im clean
- KauGoH
- Viestit: 2114
- Liittynyt: 03 Syys 2005, 15:39
- Car(s): 159 2.4 JTDm -07. Spider(916) 2.0TS -96 EX: 156 V6 SW -04, EX:159 2.4JTDm Q4 -09.EX: 155 Q4 -94.EX:156 V6 -99, EX: 159 Q4 -06, EX:156 1.8 TS -98
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Kertokaapas viksummat mitä tarkoittaa. Aamulla auton käynnistyksessä ilmoitus tauluun. EBD failure?
Life is too short to drive boring cars.
- WWWVespa
- Viestit: 1742
- Liittynyt: 10 Marras 2010, 06:26
- Car(s): 159 SW
ex 147 1.6 - Paikkakunta: Helsinki
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
^Eikös tuo lyhenne ole jarruvoiman jakoon liittyvä?
Auto alkaa A-kirjaimella ja loppuu O:hon.
- Polforea
- Viestit: 8939
- Liittynyt: 21 Kesä 2011, 01:17
- Car(s): 159 Berlina
335xi E90
350i DHC
99 GL 2D
33 P4
4C 1:24 TBi - Paikkakunta: Viiva-k-fisu
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Juu, electronic brake distribution eli elektroninen jarruvoimien tasaus. Pyrkii siis ymmärtääkseni varmistamaan, että kaikki renkaat jarruttavat yhtä tehokkaasti suhteessa ko. rengasta maata kohti painavaan voimaan (eli käytännössä pitoon) jo ennenkö renkaita lukkiutuu.
Ei mikään oo niin viisas kuin saksalainen insinööri. Tai jos on, niin se on suomalainen poliitikko.
- koska
- Viestit: 128
- Liittynyt: 22 Elo 2007, 15:30
- Car(s): Giulietta 1,4 multiair TCT
Porsche Cayenne Turbo
ex: 159 3,2 Q4 SW
ex: 147 selespeed
ex: 159 2,2 SW - Paikkakunta: Espoo
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
kikkareet ovat ihan oikeita, kurvit vain vääränlaisia sekä 159 että 147 käyttäytyvät molemmat tuolla tavalla. Niin ja aiemmin 156 teki ihan samaa...jalittam kirjoitti:Mahtaakohan näissä olla hitaamman ohjauksen konsernikikkareet... Lievästi ärsyttävä ominaisuus.cri kirjoitti:Onko ominaisuus vai vika, jos vilkku palauttelee huonosti pitkissä kurveissa? Normaaleissa 90 asteen risteyksissä palauttaa aina ja varmasti.
- Carlos
- Viestit: 1932
- Liittynyt: 06 Syys 2004, 17:06
- Car(s): 164 TS -89,
164 Super 3.0 -93,
164 Super 3.0 -94,
164 Super 3.0 -96,
164 Q4 -94,
Mazda 2 SPORT!
Nissan X-Trail
Vespa 50 Special -74
Vespa 50 Primavera -15 - Paikkakunta: Mankkaa,Kiimajärvi
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
p0380 preheating unit control
Tuo herja taitaa ilmaantua vain vajaa toimisella hehkutulpalla, tai heikolla akun ulosannilla.
Kumpikin mainittu ääneen kepaasilla Polforean kanssa
Tuo herja taitaa ilmaantua vain vajaa toimisella hehkutulpalla, tai heikolla akun ulosannilla.
Kumpikin mainittu ääneen kepaasilla Polforean kanssa
- JiiTeeÄssä
- Viestit: 1175
- Liittynyt: 30 Marras 2008, 11:25
- Car(s): .
Baijerilainen takatuuppari
ex 159 1.9 JTDm -10
ex 159sw 2.4 JTDm -07
ex 159 2.4 JTDm -06
ex 156 2.0 jts -03
ex 156 2.0 ts -98 - Paikkakunta: Kempele
Re: Tyhmiä kysymyksiä 159:stä
Taitaa ilmoittaa hehkuista tekstillä "pre glow plugs not available" eli viittaisi enemmän hehkujen ohjausyksikköön. Tai sitten se akku.
Just pitäis mennä talliin hehkua vaihtamaan.
Just pitäis mennä talliin hehkua vaihtamaan.
"Jos kaikki tuntuu olevan hallussasi, et vain mene tarpeeksi lujaa."
-Mario Andretti-
-Mario Andretti-